КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2024 року № 320/13785/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Підприємства з іноземними інвестиціями «Вайтерра Україна» до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Підприємство з іноземними інвестиціями «Вайтерра Україна» з позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 27.12.2022 №30134000702 та №30234000702.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.
Відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого проти задоволення позовних вимог заперечує повністю.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
У зв`язку із звільненням з посади головуючого судді у справі проведено повторний автоматизований розподіл справи.
За результатами повторного автоматизованого розподілу справу передано на розгляд судді Лапію С.М.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 справу прийнято до провадження та призначено розгляд у порядку загального позовного провадження.
На підставі ст. 194, 205 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків на підставі наказу від 19.10.2022 №125 проведено документальну позапланову перевірку ПІІ «Вайтерра Україна» за результатами якої 18.11.2022 складено акт №218/34-00-07-02/23393195 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Підприємства з іноземними інвестиціями «Вайтерра Україна» (код ЄДРПОУ 23393195) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень, липень, серпень 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість. У тому числі заявленого до відшкодування з бюджету» (далі по тексту Акт перевірки).
Актом перевірки встановлено порушення п.п. «а» п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 статті 198, п. 200.1, 200.4 статті 200ПК України, оскільки позивачем завищено суму ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню по рядку 20.2.1 «Сума від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 ПК України на момент подання податкової декларації (рядок 19 рядок 19.1), яка: підлягає бюджетному відшкодуванню (рядок 20.2.1+рядок 20.2.2) (рядок 3 ДЗ): на рахунок платника у банку», податкової декларації з ПДВ:
за червень 2022 року на суму 75 417грн.,
за липень 2022 року на суму 1 845грн.,
п.п. «а» п. 198.1, 198.2, 198.3 статті 198, п. 200.1, 200.4 статті 200 ПК України, оскільки позивачем завищено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на суму ПДВ:
за червень 4 014 445грн.,
за липень 4 014 445грн.,
за серпень 4 014 445грн.
На підставі встановлених порушень відповідачем 27.12.2022 прийняті податкові повідомлення-рішення: №30234000702, яким позивачу зменшено суму від`ємного значення за серпень 2022 року на суму 4 014 445грн. та №30134000702, яким завищено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за червень 2022 року у розмірі 53 145грн. та застосовані штрафні санкції у розмірі 26 572,50грн.
В порядку адміністративного оскарження податкові повідомлення-рішення залишені без змін.
Позивач, не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями, звернувся до суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основним нормативно-правовим актом, що врегульовує спірні правовідносини є Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI.
Згідно п. 44.1 ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Підпунктом 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.
Відповідно до п.п.14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно з п.п.14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до абз. 2 п. 198.1 ст. 198 ПК України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Пунктом 198.2 вищевказаної статті передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг. Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг (абзац перший та другий пункту 198.3 статті 198 ПК України).
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. (пункт 198.6. ст. 198 ПК України).
Відповідно до п. 200.1 ст. 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Пунктом 200.4 ст. 200 ПК України встановлено, що при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) зараховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Відповідно до підпункту 191.1.6 пункту 191.1 статті 191 ПК України, контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, здійснюють контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
За визначенням, яке міститься в пункті 41.1. статті 41 ПК України, контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
За змістом приписів, що містяться у пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16 липня 1999 року №996-XIV ( далі- Закон №996-XIV), яким передбачено, зокрема:
- господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. (стаття 1 Закон №996-XIV)
- підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. (частина перша статті 9 Закону №996-XIV).
Верховний Суд сформував сталу та послідовну практику щодо застосування вищенаведених правових норм. Так, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 7 липня 2022 року у справі №160/3364/19 вказала ряд важливих правових висновків, зокрема, про таке.
Правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування витрат, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування, та податкового кредиту наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання у власній господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.
Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.
Норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певними постачальниками товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону щодо формування витрат та податкового кредиту, тому платник податків (покупець товарів (робіт, послуг)) не повинен зазнавати негативних наслідків, зокрема у вигляді позбавлення права на формування витрат чи податкового кредиту, за можливу неправомірну діяльність його контрагента за умови, якщо судом не було встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.
При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, необхідно враховувати, що відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать про те, що документи, на підставі яких платник податків задекларував податковий кредит та сформував витрати, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи. Наведене випливає зі змісту частини першої статті 77 КАС України, згідно з якою кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Про необґрунтованість податкової вигоди можуть свідчити підтверджені доказами доводи контролюючого органу, зокрема про наявність таких обставин, як: неможливість реального здійснення операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності; відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, господарської діяльності у зв`язку з відсутності управлінського або технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів; облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов`язані з виникненням податкової вигоди, якщо для цього виду діяльності також потрібне здійснення й облік інших господарських операцій; здійснення операцій з товаром, що не вироблявся або не міг бути вироблений в обсязі, зазначеному платником податків у документах обліку; відсутність документів обліку.
Таким чином, на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами і які в сукупності із встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення суб`єктами господарювання відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для здійснення господарських операцій, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником даних податкового обліку.
Як встановлено судом, спірність питання у даній справі полягає у правомірності висновку податкового органу щодо завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховуються до складу наступного звітного періоду, (рядок 21 Декларації з ПДВ) за серпень 2022 року на суму 4 014 445 грн. та заниженням бюджетного відшкодування за червень 2022 року на суму 53 145грн., у зв`язку з визнанням господарських операцій між ПІІ «Вайтерра Україна» та контрагентами-постачальниками сільськогосподарської продукції ТОВ «Пауер Корн Трейд», ТОВ «Волиця - Агро», ФГ «Плант», ТОВ «Традекс Агрі», ТОВ «Адверс», ТОВ «Агро Девелопмент» такими, що не мали реального характеру і, як наслідок, відсутністю у позивача права на відображення результатів таких господарських операцій у бухгалтерській та податковій звітності.
З Акту перевірки вбачається, що у лютому 2022 року позивач мав взаємовідносини з ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» щодо придбання кукурудзи 3-го класу українського походження врожаю 2021 року на загальну суму 432 752,03грн., у тому числі ПДВ 53 144,99грн.
Відповідно до договору поставки від 07.12.2021 № CF-00246, укладеного між ТОВ "ПАУЕР КОРН ТРЕЙД" (Продавець) та ПІІ "Вайтерра Україна", Продавець зобов`язується поставити та передати у власність Покупця, а Покупець - прийняти та оплатити товар, що визначений у специфікації.
Відповідно до специфікації від 20.01.2022 № СР-03195 Продавець зобов`язується поставити та передати у власність Покупця кукурудзу 3 класу, українського походження, врожаю 2021 року на умовах DPU «Поставка в місці з розвантаженням» (у редакції Інкотермс 2020) - ІЗТ, ТОВ (ідентифікаційний код 33558271), у порту Чорноморськ, який знаходиться за адресою: 68001, Одеська область, м. Чорноморськ, село Малодолиське, вулиця Шмідта, будинок Зерновому терміналі сплачується Покупцем.
На підтвердження здійснених операцій платником податків надано видаткову накладу №РН-0000011 від 01.02.2022 та податкову накладну від 01.02.2022 №1 на загальну суму 432 752, 03грн., в т.ч. суми ПДВ 53 144, 99грн., яку ПІІ «Вайтерра Україна» включена до складу податкового кредиту та відображена у Додатку №1 до Декларації ПДВ за червень 2022 року у сумі ПДВ 53 144,99грн.
Аналізом Єдиного реєстру податкових накладних (з 01.01.2021 по 19.10.2022 року) встановлено, що ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» реалізовано на адресу контрагентів-покупців наступні зернові культури врожаю 2021 року: кукурудза 2 712,66 т.
Відповідно до інформації щодо врожайності сільськогосподарських культур, наведеної у відкритих джерелах, середня врожайність па території Чернігівської області у 2021 році становила: кукурудза - 9,8 т/га.
Відповідно до баз даних, наявних у контролюючому органі, ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» подана податкова звітність річна: «відомості про наявність земельних ділянок» (Додаток 1 до Податкової декларації платника єдиного податку) від 07.02.2022 №90195013840 про наявні земельні ділянки, загальна площа яких складає 389,1613 га, код регіону розташування земельних ділянок - 25 (Чернігівська область); «Податковий розрахунок земельного податку» від 03.10.2022 №9198762343.
Згідно з відомостями з баз даних АІС ДПС щодо ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» встановлено, що чисельність працівників становить 10 осіб, середня заробітна плата - 15,91 тис. грн, основні фонди 46135,5 тис. грн, площа землі 389,1613 га.
У держреєстрі зареєстровані земельні ділянки по договору суборенди між ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» (Орендар) та ТОВ "РІНА-АГРО ОХІНЬКИ" (код ЄДРПОУ 42498276, вид діяльності - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, чисельність - 1 особа, основні фонди - відсутні, площа землі - звітність не подана, рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку від 02.02.2021 року, 29.06.2021 року - підприємство здійснює діяльність за відсутності трудових ресурсів (повідомлення про прийняття співробітників на роботу, звітність з ЄСВ, 1-ДФ, договори ЦПХ); відсутнє придбання інших супутніх робіт товарів та послуг необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства). У держреєстрі зареєстровані земельні ділянки по договору суборенди між ТОВ ПАУЕР КОРН ТРЕЙД" (Орендар) та ТОВ "ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО" (код ЄДРПОУ 42810031) укладений договір суборенди землі.
Використовуючи бази даних, ДПС України, проведений аналіз діяльності ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО», в результаті чого встановлено, що суб`єкт господарювання реалізує кукурудзу (УКТЗЕД 1005), яка відсутня в придбанні, податковий кредит сформовано за рахунок придбання послуг з дискування ґрунту, посіву, внесенню добрив, збору врожаю, відсутнє придбання насіння кукурудзи, недостатня кількість трудових ресурсів (1 особа) з низьким рівнем заробітної плати, що унеможливлює ведення господарської діяльності. Контролюючим органом було прийнято рішення щодо відповідності платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку від 02.02.2021 р., 19.01.2021 року.
Аналізом Єдиного реєстру податкових накладних (станом на 19.10.2022 року) встановлено, що ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» не складались та не реєструвались податкові накладні з номенклатурою - орендна плата за земельні ділянки, які підтверджують придбання послуг у ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» та ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО», а саме суборенду земельних ділянок.
Відповідно до бази даних ДПС України встановлено наявність рішення комісії регіонального рівня про відповідність ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість та відсутність права суборенди землі у ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД».
Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, у користуванні ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» знаходяться лише орендовані землі у розмірі 390,6282 га, які розташовані за адресою: Чернігівська область, Прилуцький район, а саме: 156 га згідно з договором суборенди з ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» (код ЄДРПОУ 42498276), 66 га згідно з договором суборенди ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО» (код ЄДРПОУ 42810031) та 168 га згідно з договорами оренди з фізичними особами. В ході проведеного аналізу контролюючим органом було встановлено, що ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 43088408) використовує земельні ділянки, які орендує у ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО» (код ЄДРПОУ 42810031) на підставі договорів суборенди земельної ділянки від 01.03.2021 року на загальну площу земельної ділянки 76 га, терміном на 14 років 5 місяців 7 днів (до 18.08.2035 року).
ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО» зареєстроване за адресою: Чернігівська область, м. Прилуки, вулиця Івана Скоропадського, 102, квартира 74.
Основний вид діяльності - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Використовуючи бази даних ДПС України, проведено аналіз діяльності ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО», в процесі якого встановлено, що підприємство здійснює діяльність за відсутності трудових ресурсів (повідомлення про прийняття співробітників на роботу, звітність з ЄСВ, 1-ДФ, договори ЦПХ).
Відсутнє придбання інших супутніх робіт товарів та послуг необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.
Відповідно до баз даних АІС ДПС контролюючим органом встановлено:
1) наявність рішення комісії регіонального рівня про відповідність ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість у лютому 2021 року;
2) відсутність податкової декларації з плати за землю;
3) відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО» мало в користуванні земельні ділянки загальною площею 76 га.
З метою підтвердження використання суборендованих земельних ділянок голові Переволочнянської сільської об`єднаної територіальної громади в ході попередньої перевірки (акт перевірки від 27.07.2022 року №80/34-00-07-01/23393195) був направлений запит від 28.06.2022 року №40/34-00-04-01-01 щодо надання інформації та документального підтвердження щодо оброблення, вирощування сільгосппродукції, орендної плати та фотофіксації на земельних ділянках загального площею 66 га.
Сухополов`янська (Переволочна сільська рада у минулому) сільська рада повідомила, що ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» на праві суборенди не володіє земельними ділянками листом від 18.07.2022 року №04-14/1584 (вx. №900/5/34-00-01 від 15.07.2022 .).
Також, ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» використовує земельні ділянки, які орендує у ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» на підставі договорів суборенди земельної ділянки від 01.03.2021 року на загальну площу земельної ділянки 156 га, терміном на 13 років 8 місяців 17 днів (до 18.11 2034 року).
ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» зареєстроване за адресою: Чернігівська область, м. Прилуки, вулиця Івана Скоропадського, 102, квартира 74.
Основний вид діяльності - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Використовуючи бази даних ДПС України, проведено аналіз діяльності ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ», в процесі якого встановлено, що підприємство здійснює діяльність за відсутності трудових ресурсів (повідомлення про прийняття співробітників на роботу, звітність з ЄСВ, 1-ДФ, договори ЦПХ). Також, встановлено відсутність придбання інших супутніх робіт товарів та послуг необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.
Відповідно баз даних АІС ДПС щодо ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» контролюючим органом встановлено:
1) наявність рішення комісії регіонального рівня про відповідність критеріям ризиковості платника податку на додану вартість у червні 2021 року;
2) відсутність податкової декларації з плати за землю;
3) відповідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, товариство мало в користуванні земельні ділянки загальною площею 174 га.
Південним Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків був направлений запит при попередній перевірці (акт перевірки від 27.07.2022 року №80/34-00-07-01/23393195) від 28.06.2022 року №43/34-00-04-01-01 голові Ряшківської сільської ради про надання інформації щодо обробки земель ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» на праві суборенди. Листом від 12.07.2022 року №04-14/1564 (вх. №878/5/34-00-01 від 12.07.2022р.) Сухополов`янська (Ряшківська сільська рада у минулому) сільська рада повідомила, що ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» на праві суборенди не володіє земельними ділянками.
Відповідно до бази даних ДПС України ОСОБА_1 є засновником та директором ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД», ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» та засновником «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО».
В ході проведення перевірки Південним Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків направлений запит від 28.09.2022 №523/5/34-00-07-02 до Головного управління статистики у м. Києві щодо надання статистичної звітності: звіту про збирання врожаю сільськогосподарських культур №37-сг, звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур №29-сг, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур №4-сг по ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД». Листом від 17.10.2022. №03-07/318-22 повідомлено, що ГУС у м. Києві не володіє жодною інформацією про підприємство, звіт від нього не отримує. Листом Державної служби статистики України від 17.10.2022 №06.2-07/004-22 надана інформація щодо залучення підприємств та подання ними форм державного статистичного спостереження «Площі, валові збори та врожайність сільськогосподарських культур» до територіальних органів Держстату: форма №29-сг (річна) за. 2021 рік - не залучалось, форма №37-сг (місячна) у 2022 році - не залучалось, форма №4-сг (річна) за 2022 рік - не залучалось.
В ході проведення перевірки Південним Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків направлений запит від 28.09.2022 №522/5/34-00-07-02 до Держпродспоживслужби у місті Києві по ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» щодо наявності у використанні та права такого використання техніки. Листом від 12.10.2022 повідомили, що за ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» зареєстрований трактор колісний DEUTZ-FAHR Agrofarn 115 G DT Е2, номерний знак НОМЕР_1 , дата реєстрації 14.04.2021 року.
В ході проведення перевірки Південним Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків направлений лист «Про проведення зустрічної звірки суб`єкта господарювання ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» (за напрямом перевірки - бюджетне відшкодування)» від 07.10.2022 №2353/7/34-00-04-01 до ГУ ДПС у м. Києві. На день складання акту перевірки відповідь не надходила.
В ході проведення перевірки Південним Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків направлений запит на надання документів ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» від 18.10.2022 №1849/6/34-00-01-01. На день складання акту перевірки відповідь не надходила.
В ході проведення попередньої перевірки ПІІ "Вайтерра УКРАЇНА" (акт перевірки від 27.07.2022 року №80/34-00-07-01/23393195) наданий лист ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» від 22.02.2022р. №22/02/22 з переліком кадастрових номерів земельних ділянок, які оброблялись ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» у 2021 році. Направлений запит від 28.06.2022 року №41/34-00-04-01-01 голові Охіньківської сільської ради про надання інформації щодо обробки земель ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» на праві власності або оренди, відповідь не надходила.
Відповідно до Специфікації від 20.01.2022 №СР-03195, партія товару, яка поставляється Покупцю, придбана безпосередньо у ФГ «Агрогмирянське» (код ЄДРПОУ 43885642).
Відповідно до договору поставки від 20.01.2022 №20/01/2022, укладеного між ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» та ФГ «Агрогмирянське», Продавець зобов`язується поставляти у зумовлені строки Покупцеві сільськогосподарську продукцію, а Покупець приймати та сплачувати за товар грошові суми, згідно виставлених рахунків.
Аналізом Єдиного реєстру податкових накладних (з 01.01.2021 по 08.11.2022) ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» встановлено придбання кукурудзи 3 клас у січні 2022 року у кількості 300 тон у контрагента постачальника ФГ «Агрогмирянське», яким реалізовано на адресу контрагентів-покупців кукурудзу 1123,6т.
Відповідно до баз даних, наявних у контролюючому органі, ФГ «Агрогмирянське» подана податкова річна звітність:
- відомості про наявність земельних ділянок (Додаток 1 до Податкової декларації платника єдиного податку) від 09.02.2022 №9023287900 про наявні земельні ділянки, загальна площа яких складає 101,44га, код регіону розташування земельних ділянок 25 Чернігівська область;
- податковий розрахунок земельного податку не звітує.
ФГ «Агрогмирянське» подається звіт 4СГ «Звіт про посівня площі сільськогосподарських культур» під урожай 2022 року посівні площі складають 101,60га.
Отже, контролюючий орган дійшов висновку, що ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» не мав фізичної можливості надавати послуги по вирощуванню сільськогосподарських культур, та бути виробником сільськогосподарської продукції. ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» реалізує на адресу ПІІ «Вайтерра Україна» товар, джерело походження якого не встановлене по ланцюгу постачання.
Щодо нереальності господарських операцій з ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» щодо придбання кукурудзи врожаю 2021 року на загальну суму 32 257 111,5 грн, у тому числі ПДВ 3 961 299,66 гривень, контролюючий орган зазначив наступне.
Відповідно до договору поставки від 08.12.2021 № CF-00247, укладеного між ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» (Продавець) та ПІІ «Вайтерра Україна» (Покупець), Продавець зобов`язується поставити та передати у власність Покупця, а Покупець - прийняти та оплатити товар, що визначений у Специфікації.
Відповідно до Специфікації від 08.12.2021 № СР-03130, Продавець зобов`язується поставити та передати у власність, а Покупець - прийняти і оплатити кукурудзу 3-го класу, українського походження, врожаю 2021 року. Партія товару поставляється транспортом продавця на умовах: EXW «Франко-елеватор» (у редакції Інкотермс 2020) - Волиця-Агро ТОВ, (ідентифікаційний код юридичної особи: 41027144), що знаходиться за адресою: 09108, Київська область, м. Біла Церква, вулиця Леваневського, будинок М 66-А. Відповідно до Специфікації від 08.12.2021 № CP-03130, партія товару, яка поставляється Покупцю, придбана безпосередньо у ТОВ «АГРІА» (код ЄДРПОУ 43065422), у Білоцерківської дослідно-селекційної станції інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків Національної Академії аграрних наук України (код ЄДРПОУ 00494427), у ТОВ «ЗЕМЛІ КИЇВЩИНИ» (код ЄДРПОУ 43996127) кількість товару в заліковій вазі складає 4500 т. Загальна вартість партії товару складає 12 175 000,90 грн, в т. ч. ПДВ 3 951 315,90 гривень.
Відповідно до договору складського зберігання зерна від 08.12.2021 №29/2021, укладеного між позивачем та ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО», Поклажодавець передає на зберігання сільськогосподарську продукцію врожаю 2021 року та зобов`язаний оплатити послуги Зернового складу і забрати Зерно із зберігання, а Зерновий склад, який є власником зерносховища і має чинний сертифікат відповідності послуг зі зберігання зерна, зобов`язаний прийняти, зберігати та відпустити Зерно на умовах Договору, відповідно до чинного законодавства України.
До договору складського зберігання зерна від 08.12.2021 №29/2021 надані додаткові угоди №1 від 08.12.2021 та №2 від 29.04.2022, строк зберігання до 20.07.2022.
В підтвердження здійснених операцій платником податків надано видаткові накладні від 10.12.2021 №6 на загальну суму 32 257 111, 51 грн., в т.ч. ПДВ 3 961 399, 66 грн., від 13.06.2022 №4 на суму 133 638,33грн. та ПДВ 22 273,09грн., від 28.06.2022 №12 на суму 11 071,46грн. та ПДВ 1845,24грн.
Вищезазначені податкові накладні ПІІ «Вайтерра Україна» включені до рядку 19 «Від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» Декларації ПДВ за червень 2022 року сумі ПДВ 22 273,09грн.
По господарським операціям з ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО», які відображені в оборотно-сальдовій відомості по рахунку « 631» «Розрахунки з вітчизняними постачальника», станом на 30.06.2022 дебіторська заборгованість відсутня, кредиторська заборгованість становить 4 527 067,06грн.
ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» протягом 2021 року було платником єдиного податку четвертої групи, з 2022 року - платник податків на загальній системі оподаткування.
Аналізом Єдиного реєстру податкових накладних (станом на 28.10.2022 року) ПІІ «Вайтерра Україна» встановлено придбання кукурудзи 3 клас врожай 2021 року у грудні 2021 року в кількості 7 136,484 тон у контрагента-постачальника ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО», реалізовано на адресу контрагентів-покупців з вересня 2021 року кукурудзи 20 714,5 т.
Відповідно до баз даних, наявних у контролюючому органі, ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» подана податкова звітність річна: 1) «Відомості про наявність земельних ділянок» (Додаток 1 до Податкової декларації платника єдиного податку) від 18.10.2021 №9307878515 (уточнююча) про наявні земельні ділянки, загальна площа яких складає 744,6543 га, код регіону розташування земельних ділянок 1024 (ГУ ДПС у Київській області (Фастівський район)); 2) Податкова декларація плати за землю від 30.08.2021 №9249785033 (уточнююча).
Відповідно баз даних АІС ДПС щодо ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» встановлено, що чисельність працівників становить 70 осіб, середня заробітна плата - 9,61 тис. грн, основні фонди - 34790,1 тис. грн. Відомості про об`єкти оподаткування: зерносховище (м. Біла Церква, вулиця Леваневського, буд. 66/А). Придбано кукурудзи у грудні 2021 року - 6187,05 т. В ході аналізу було встановлено постачальників: ТОВ «Землі Київщини», кукурудза - 1205,50 т, дата реєстрації 29.01.2021 у ГУ ДПС у м. Києві (Голосіївський р-н м. Києва), вид діяльності - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, чисельність - 2 особи, з/п - 23,7 тис грн, основні фонди - відсутні, земельні ділянки - 61,06 га, рішенням про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 07.12.2021 року, 06.01.2022 року встановлено відсутність трудових ресурсів та супутніх послуг для здійснення фінансово-господарської діяльності; ТОВ «АГРО КИЇВЩИНА», кукурудза - 126 т, вид діяльності - вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, чисельність - 1 особа, з/п - 3,1 тис. гри, основні фонди - відсутні, земельні ділянки - не звітує, рішенням про відповідність платника податку на додану вартість критерія ризиковості платника податку від 07.12.2021, 05.01.2022 року встановлено відсутність трудових ресурсів та супутніх послуг для здійснення фінансово-господарської діяльності.
Відповідно до звіту про земельні ділянки по ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» зареєстровано 744,65 га землі. Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» становлять 595,44 га.
Таким чином, для вирощування реалізованого обсягу сільськогосподарських культур ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» у 2021 році необхідно 2075,35 га, землі середня урожайність кукурудзи - 7,02 т/га.
Враховуючи обсяг реалізованої сільськогосподарської продукції, середню врожайність зернових культур та кількість орендованих земельних ділянок, ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» не мало фізичної можливості виростити сільськогосподарські культури та, відповідно, бути виробником продукції, документально оформленої у перевіряємому періоді на ПІІ «Вайтерра Україна».
Комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість від 22.06.2021 року, 06.07.2021 року, 13.07.2021 року (підприємство придбаває/реалізує товар/послуги у/на суб`єкта господарювання, який здійснює ризикову діяльність, а саме: ТОВ «ПРАЙДАГРОТЕХ" (41908070)), 07.06.2021 року (підприємство здійснює націнку при реалізації кукурудзи (код УКТЗЕД 1005) за рахунок придбаних та персоналізованих товарів "Силос металевий вентильований уніфікований" (код УКТЗЕД 730900), "Конвеєр скребковий ланцюговий" (код УКТЗЕД 8428); формування ПК від ризикового контрагента-постачальника: ТОВ "ПРАЙДАГРОТЕХ" (код 41908070)), 07.12.2021 року, 05.01.2022 року, інформація ДПС України від 19.09.2022 №10957/7199-00-04-02-02-07.
ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» (код ЄДРПОУ 41027144) не є виробником реалізованої на адресу ПІІ «Вайтерра Україна» сільськогосподарської продукції.
В ході проведення перевірки Південним Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків направлений запит від 28.09.2022 №522/5/34-00-07-02 до Головного управління статистики у м. Києві щодо надання статистичної звітності: звіту про збирання врожаю сільськогосподарських культур №37-сг, звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур №29-сг, звіт про посівні площі сільськогосподарських культур N4-сг по ТОВ «Волиця-Агро». Листом від 17.10.2022 №03-07/318-22 повідомлено, що ГУС ум. Києві не володіє жодною інформацією про підприємство, звіт від нього не отримує.
В ході проведення перевірки Південним Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків направлений запит від 28.09.2022 року №522/5/34-00-07-02 до Держпродспоживслужби у місті Києві по ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» щодо наявності у використанні та права такого використання техніки. Листом від 12.10.2022 повідомили, що за ТОВ "ВОЛИЦЯ-АГРО" зареєстрований трактор колісний CASE IH MAGNUM 340, номерний знак НОМЕР_2 , дата реєстрації 27.04.2018 року.
В ході проведення перевірки Південним Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків направлений лист «Про проведення зустрічної звірки суб`єкта господарювання ТОВ «ВОЛИЦЯ - АГРО» (код ЄДРПОУ 41027144) (за напрямом перевірки - бюджетне відшкодування)» від 07.10.2022 №2356/7/34-00-04-01 до ГУ ДПС у м. Києві. На день складання акту перевірки відповідь не надходила.
В ході проведення перевірки Південним Міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків направлений запит на надання документів ТОВ «Волиця-Агро» від 18.10.2022 №61850/6/34-00-01-01 по взаємовідносинам з «Вайтерра Україна». На день складання акту перевірки відповідь не надходила.
Відповідно специфікації від 08.12.2021 № СР-03130, партія товару, яка поставляється Покупцю, придбана безпосередньо у ТОВ «Землі Київщини» (ЄДРПОУ 43996127).
Відповідно до договору поставки від 08.12.2021 №0312/21-2, укладеного між ТОВ «Волиця-Агро» та ТОВ «Землі Київщини», Продавець зобов`язується поставляти у зумовлені строки Покупцеві сільськогосподарську продукцію, а Покупець приймати та сплачувати за товар грошові суми, згідно виставлених рахунків.
Відповідно баз даних АІС ДПС встановлено, що ТОВ «Землі Київщини» платник єдиного податку четвертої групи.
Аналізом Єдиного реєстру податкових накладних (з 01.01.2021 року по 20.10.2022 року) ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» встановлено придбання кукурудзи 3 клас врожай 2021 року у грудні 2021 року в кількості 1205,504 тон у контрагента-постачальника ТОВ «ЗЕМЛІ КИЇВЩИНИ» (реєстрація податкових накладних від 06.12.2021 №1, від 22.12.2021 №2 зупинена); ТОВ «ЗЕМЛІ КИЇВЩИНИ» реалізовано на адресу контрагентів-покупців кукурудзи 3132,344 т (реєстрація податкових накладних на продаж 1320,724 т зупинена).
Відповідно до баз даних, наявних у контролюючому органі, ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» подана податкова звітність річна: «Відомості про наявність земельних ділянок» (Додаток 1 до Податкової декларації платника єдиного податку) від 16.02.2022 №9033035648 (уточнююча) про наявні земельні ділянки, загальна площа яких складає 348,6825 га, код регіону розташування земельних ділянок 10 (Київська область); податкова декларація плати за землю від 27.01.2022 №9018121870.
Відповідно до форми №20-ОПП підприємство декларує наступні об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, через які проводиться діяльність: земельні ділянки, офіс.
Відповідно баз даних АІС ДПС щодо ТОВ «ЗЕМЛІ КИЇВЩИНИ» встановлено: наявність рішення комісії регіонального рівня про відповідність ТОВ «ЗЕМЛІ КИЇВЩИНИ» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість від 06.01.2022 року (підприємство здійснює діяльність з реалізації кукурудзи (1005) за недостатньої кількості трудових ресурсів (2 особи). Крім того, податковий кредит (ліміт) частково сформовано за рахунок придбання транспортних засобів (6 одиниць), які не приймають участь в господарській діяльності підприємства).
Аналізом Єдиного реєстру податкових накладних (з 01.01.2021 року по 20.10.2022 року) встановлено придбання ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» кукурудзи 3 клас врожай 2021 року у грудні 2021 року в кількості 126,014 г у контрагента-постачальника ТОВ «АГРО КИЇВЩИНА» (в реєстрації податкової накладної від 06.12.2021 №1 відмовлено за рішенням Комісії - скаргу не задоволено); ТОВ «АГРО КИЇВЩИНА» реалізовано на адресу контрагентів-покупців кукурудзи 126,014 т (в реєстрації податкової накладної відмовлено) та пшениці 627,198 т (реєстрація податкових накладних зупинена).
Відповідно до форми №20-0ПП підприємство декларує наступні об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, через які проводиться діяльність: земельні ділянки.
Відповідно баз даних АІС ДПС Щодо ТОВ «АГРО КИЇВЩИНА» встановлено: наявність рішення комісії регіонального рівня про відповідність ТОВ «АГРО КИЇВЩИНА» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість від 05.01.2022 року (підприємство здійснює діяльність за недостатньої кількості трудових ресурсів (1 особа) з низьким рівнем заробітної плати).
Таким чином, контролюючий орган підсумовує, що ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» не є виробником реалізованої на адресу ПІІ «Вайтерра Україна» сільськогосподарської продукції. Також ставиться під сумнів по ланцюгу придбання ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» кукурудзи у ТОВ «Землі Київщини» та ТОВ «Агро Київщина», у зв`язку з відсутністю у зазначених контрагентів трудових ресурсів та супутніх послуг для здійснення фінансово-господарської діяльності (віднесені до ризикових), зупинена реєстрація податкових накладних або відмовлено в реєстрації. Також, вказується, що ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» реалізує на адресу ПІІ "ВАЙТЕРРА УКРАЇНА" товар невідомого походження.
Стосовно господарських операцій з ТОВ «АГРО ДЕВЕЛОПМЕНТ» щодо придбання кукурудзи 3-го класу, українського походження, врожаю 2021 року, пшениці 3-го класу, українського походження, врожаю 2021 року на загальну суму 3 754 445,98 грн., в тому числі ПДВ 461 072,31 грн., контролюючим органом встановлено, що ТОВ «АГРО ДЕВЕЛОПМЕНТ» мав можливість реалізувати на ПІІ «ВАЙТЕРРА УКРАЇНА» сільськогосподарську продукцію, оскільки вона була придбана у виробників.
Стосовно господарських операцій з ТОВ «Адверс» (код ЄДРПОУ 40387906) щодо придбання ячмінь 3-го класу, українського походження, врожаю 2021 року та послуг відвантаження (соняшник некласний) на загальну суму 3 101 647,15грн., у тому числі ПДВ 381 205,01грн., контролюючим органом встановлено, ТОВ «Адверс» відповідає критеріям ризиковості платника податку на додану вартість від 17.08.2022 (встановлено операції з придбання товару у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості), що не впливає на взаємовідносини з ПІІ «Вайтерра Україна».
Щодо господарських операцій позивача з Фермерським господарством «Плант» (код ЄДРПОУ 42312904) щодо придбання соняшника (товарного), українського походження, врожаю 2021 року та ріпаку 1-го класу, українського походження, врожаю 2022 року на загальну суму 8 669 451грн., у тому числі ПДВ 1 064 669,38грн., контролюючим органом встановлено, що ФГ «Плант» є виробником сільськогосподарської продукції, реалізованої на адресу ПІІ «Вайтерра Україна».
Щодо господарських операцій з ТОВ «Традекс Агрі» (код ЄДРПОУ 41022167) щодо придбання кукурудзи 3-го класу, врожаю 2021 року, українського походження, послуг зберігання (кукурудза 3 клас), послуг відвантаження на залізничний транспорт (кукурудза 3 клас), маневрові роботи (за один вагон) на загальну суму 17 300 393,39грн., у тому числі ПДВ 2 169 834,40грн., контролюючим органом встановлено, що комісією регіонального рівня прийнято рішення про невідповідність ТОВ «Традекс Агрі» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість від 13.07.2022.
Надаючи правову оцінку вказаному висновку податкового органу, суд зазначає, що при дослідженні факту здійснення господарської операції оцінювалися первинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.
Стосовно задокументованих господарських операцій з ТОВ «Пауер Корн Трейд» та ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО», суд зазначає наступне.
Щодо доводів відповідача про фізичну неможливість ТОВ «Пауер Корн Трейд» та ТОВ «Волиця-Агро» виростити сільськогосподарські культури та, відповідно, бути виробниками продукції, документально поставленої у перевіряємому періоді на ПІІ «Вайтерра Україна», суд зазначає, що вказані твердження є безпідставними та спростовуються наступним.
В Акті перевірки зазначено, що ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» не є виробником реалізованої на адресу ПІІ «Вайтерра Україна» сільськогосподарської продукції.
Крім того, контролюючим органом вказано, що ТОВ «Волиця-Агро» задекларовано наявність земельних ділянок, загальна площа яких складає 744,6543 га, код регіону розташування земельних ділянок 1024 (ГУ ДПС у Київській області (Фастівський район)), що підтверджується Додатком 1 до Податкової декларації платника єдиного податку від 18.10.2021 № 9307878515 (уточнююча). Також, відповідно до баз даних ДПС, контролюючим органом встановлено, що ТОВ «Волиця - Агро» придбано кукурудзи у грудні 2021 року - 6 187, 05 т.
У підтвердження здійснених операцій позивачем надано, зокрема, видаткову накладну та зареєстровані податкові накладні від 10.12.2021 №6, від 13.06.2022 №4, від 28.06.2022 №12 на загальну суму 32 401 821,50грн., у тому числі ПДВ 3 985 517,99грн.
Крім того, суд зазначає та враховує, що Актом перевірки підтверджено факт того, ТОВ «Волиця-Агро» придбавало у своїх контрагентів-постачальників об`єм продукції більший, ніж об`єм, поставлений ПІІ «Вайтерра Україна». Крім того, ТОВ «Волиця - Агро» було поставлено на ПІІ «Вайтерра Україна» 4 511,484 тони, що значно менше від загального обсягу закупівлі кукурудзи в грудні 2021 р. (6 187,05 т.).
Таким чином, суд вказує, що ТОВ «Волиця-Агро» здійснено поставку на ПІІ «Вайтерра Україна» продукцію, не перевищуючи загальний об`єм придбаної сільськогосподарської продукції.
Також в Акті перевірки вказано, що згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, у користуванні ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» знаходяться лише орендовані землі у розмірі 390,6282 га, які розташовані за адресою: Чернігівська область, Прилуцький район, а саме: 156 га згідно з договором суборенди з ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» (код ЄДРПОУ 42498276), 66 га згідно з договором суборенди ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО» (код ЄДРПОУ 42810031) та 168 га згідно з договорами оренди з фізичними особами.
В підтвердження здійснених операцій позивачем надано, зокрема, зареєстровану податкову накладну від 01.02.2022 №1 на загальну суму 432 752, 03 грн., в т.ч. ПДВ 53 144, 99 грн., обсяг постачання товару - 379 607, 04 т.
Вказане підтверджує, що у ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» було достатньо земельних ресурсів для вирощування сільськогосподарської продукції, яка була поставлена позивачу.
Разом з тим, в Акті перевірки податковий орган, посилаючись на дані з інформаційних баз ДПС, не встановив реальність здійснення господарських операцій по взаємовідносинах між ПІІ «Вайтерра Україна» та його контрагентами-постачальниками (ТОВ «Пауер Корн Трейд», ТОВ «Волиця-Агро»), оскільки не встановлено джерело походження сільськогосподарської продукції по ланцюгу постачання, що підтверджує неправомірне формування позивачем даних податкового обліку.
В основу висновків відповідача про фактичне не здійснення поставки товарів вищевказаними контрагентами покладені твердження, зокрема, про недобросовісний характер діяльності останніх, з огляду на аналіз інформації з баз податкового органу.
Суд зазначає, що правовідносини контрагента із третіми особами у ланцюгах постачання, з якими позивач не вступав у господарські відносини, самі по собі, за відсутності інших об`єктивних та підтверджених даних про порушення позивачем податкового законодавства, не можуть бути самостійною та достатньою підставою для висновку про нереальність господарських взаємовідносин позивача його безпосередніми контрагентами.
Якщо контрагент не виконав свого зобов`язання щодо сплати податку до бюджету, це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення платника податку права на формування податкового кредиту з податку на додану вартість у разі, якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо включення сум податку, сплачених ним в ціні придбаних товарів (робіт, послуг), до складу податкового кредиту та має всі документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту.
З Акта перевірки вбачається, що відповідач зробив висновки про нездійснення поставки товару виключно на підставі аналізу зібраної та опрацьованої податкової інформації, однак така податкова інформація носить виключно інформативний характер.
Суд також зазначає, що контролюючим органом встановлено, що основним чинником виникнення від`ємного значення з ПДВ є значний обсяг операцій з вивезення товарів за межі митної території України, які оподатковуються за нульовою ставкою (відповідно до рядку 2.1 Декларації «Операції з вивезення товарів за межі митної території України, що оподатковуються за нульовою ставкою» обсяги постачання (без податку на додану вартість) (колонка А) становлять 866 892 965, обсяги постачання за липень (без податку на додану вартість) (колонка А) становлять 630 189 263, обсяги постачання за серпень (без податку на додану вартість) (колонка А) становлять 1 734 362 240.
Тобто, вказаним податковий орган не заперечує щодо використання позивачем товарів та послуг, отриманих від спірних контрагентів-постачальників, у своїй подальшій господарській діяльності шляхом експортування такого товару за форвардними контрактами.
Суд зазначає, що доводи відповідача в частині відсутності у ТОВ «Пауер Корн Трейд» земельних ділянок на праві суборенди є безпідставними і необґрунтованими з огляду на наступне.
На спростування вказаних доводів відповідача суд враховує, що згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, у користуванні ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» знаходяться орендовані землі у розмірі 390,6282 га, які розташовані за адресою: Чернігівська область, Прилуцький район, а саме: 156 га згідно з договором суборенди з ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» (код ЄДРПОУ 42498276), 66 га згідно з договором суборенди ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО» (код ЄДРПОУ 42810031) та 168 га згідно з договорами оренди з фізичними особами. В ході проведеного аналізу контролюючим органом також було встановлено, що ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» використовує земельні ділянки, які орендує у ТОВ «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО» на підставі договорів суборенди земельної ділянки від 01.03.2021 року на загальну площу земельної ділянки 66 га, терміном на 14 років 5 місяців 7 днів (до 18.08.2035 року), а також, у ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» на підставі договорів суборенди земельної ділянки від 01.03.2021 року на загальну площу земельної ділянки 156 га, терміном на 13 років 8 місяців 17 днів (до 18.11 2034 року).
Офіційним підтвердженням наявності реєстрації права оренди/суборенди є інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, а не інформація, зазначена в листах сільських рад, на які посилається відповідач в акті перевірки.
Доводи відповідача про прийняття рішень комісією регіонального рівня про відповідність контрагентів-постачальників позивача та їх постачальників по ланцюгу постачання, то вказане не може бути безперечним доказом того, що ці підприємства не могло поставити сільськогосподарську продукцію взагалі з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 14.1.171 п.14.1 ст.14 ПК України податкова інформація у значенні, визначеному Законом України «Про інформацію», згідно з яким податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб`єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Внесення контролюючим органом платника податку до переліку ризикових платників податків або прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку є лише діяльністю контролюючого органу з виконання своїх повноважень по збиранню та формуванню податкової інформації, яка сама по собі не створює для платника податків жодних правових наслідків.
Також включення суб`єктом владних повноважень до бази даних певної інформації не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
До того ж, слід вказати, що віднесення контрагентів позивача до переліку ризикових платників податків не може свідчити про нереальність укладених угод.
Крім того, така інформація сама по собі не доводить наявності податкових правопорушень, на які посилається контролюючий орган.
Верховний Суд у постанові від 04 червня 2020 року у справі № 340/422/19 (№К/9901/33095/19) зазначив, що будь-яка податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів суб`єкта господарювання по ланцюгах постачання, а також податкова інформація надана іншими контролюючими органами, в тому числі і складена з причин неможливості проведення документальних перевірок, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні процесуального Закону.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02 квітня 2020 року у справі № 160/93/19 (№ К/9901/25783/19).
У випадку здійснення платником податків господарських операцій, щодо яких у контролюючих органів наявна податкова інформація про її ризиковість, податкові накладні за цими операціями зупиняються до надання платником податків відповідних пояснень та підтверджуючих документів.
Враховуючи, що податкові накладні, сформовані ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» та ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» за господарськими операціями з позивачем не були зупинені контролюючим органом (доказів протилежного суду не надано), то такі операції не відповідали критеріям ризиковості, тому віднесення ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» та ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» до ризикових не впливає на чинність та реальність угод, які мали місце між сторонами.
Законом України від 17 липня 1997 року № 475/97-ВР ратифіковано Конвенцію про захист прав і основних свобод людини 1950 року (далі - Конвенція), Перший протокол та протоколи № 2, 4, 7, 11 до Конвенції.
Частиною першою статті 9 Конституції України встановлено, що чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
За статтею 17 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3477-IV Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Відповідно до статті 1 Першого протоколу Конвенції кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Європейський суд з прав людини у справі "БУЛВЕС АД проти Болгарії" (заява № 3991/03) у §§ 70, 71 рішення від 22 січня 2009 року зазначив: що стосується зусиль для попередження обманних зловживань системою оподаткування ПДВ, Суд визнає, що коли Держави - члени Конвенції володіють інформацією про такі зловживання зі сторони певної фізичної чи юридичної особи, вони можуть вжити відповідних засобів щодо недопущення, зупинення чи покарання за такі зловживання. Однак, Суд вважає, що коли національна влада за відсутності будь-яких вказівок на пряму участь фізичної або юридичної особи у зловживаннях, пов`язаних зі сплатою ПДВ, що нараховується при низці операцій з поставок, або будь-яких вказівок на обізнаність про таке порушення, все-таки карає одержувача оподатковуваної ПДВ поставки, який повністю виконав свої зобов`язання, за дії чи бездіяльність постачальника, який знаходився поза контролем одержувача і по відношенню до якого не було засобів відстеження і забезпечення його старанності, то влада виходить за розумні межі і порушує справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами загальних інтересів і вимогами захисту права власності.
Ураховуючи своєчасне і повне виконання компанією-заявником своїх обов`язків із декларування ПДВ, неможливості з її сторони забезпечити дотримання постачальником його обов`язків щодо декларування ПДВ і той факт, що не було ніякого шахрайства стосовно системи оподаткування, про яке компанія-заявник знала чи могла знати, Суд вважає, що компанія-заявник не повинна нести відповідальність за наслідки невиконання постачальником його обов`язків щодо своєчасного декларування ПДВ і, як наслідок, сплачувати ПДВ повторно разом із пенею. Суд вважає, що такі вимоги прирівнюються до надзвичайного обтяження для компанії-заявника, що порушило справедливий баланс, який повинен був підтримуватися між вимогами загальних інтересів та вимогами захисту права власності. Таким чином, мало місце порушення статті 1 Протоколу № 1.
Крім того, суд враховує, що ПІІ «Вайтерра Україна» проявляє принцип розумної обачності при виборі постачальника/контрагента, про що свідчить розроблений Регламент про порядок закупівлі зернових, зернобобових та олійних культур від 23 червня 2021 року, яким передбачено процедуру перевірки контрагентів, з якими Підприємство має намір укласти договори.
Таким чином, віднесення ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» та ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО» до ризикової категорії за операціями з іншими контрагентами, а не з позивачем, відсутність зупинення податкових накладних за цими господарськими операціями, не може бути доказом нереальності господарських взаємовідносин з ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД» та ТОВ «ВОЛИЦЯ-АГРО».
Щодо доводу відповідача про перебування ОСОБА_1 одночасно в якості засновника та директора ТОВ «ПАУЕР КОРН ТРЕЙД», ТОВ «РІНА-АГРО ОХІНЬКИ» та засновника «ПЕРЕВОЛОЧНЕ АГРО», то відповідач в Акті перевірки обмежився лише констатацією вказаної обставини, не обґрунтувавши яким чинним законодавством України заборонено одній особі бути учасником та директором в декількох господарських товариствах, та наслідки такого перебування.
Надаючи оцінку доводам податкового органу щодо відсутності у контрагента позивача необхідної кількості штатних та найманих працівників та власного та/або орендованого спеціального обладнання та техніки для виконання такого об`єму поставок, то суд враховує неодноразово висловлену позицію Верховного Суду, що чинне законодавство не ставить умовою дійсності правочинів, а також виникнення податкових зобов`язань платника у залежність від стану податкового обліку його контрагентів, наявності чи відсутності у останніх основних фондів, тощо. Відсутність у контрагента добросовісного платника податку, яким є позивач, матеріальних та трудових ресурсів, не виключає можливості реального виконання таким платником господарської операції, та не свідчить про одержання необґрунтованої податкової вигоди покупцем (замовником).
Так у постанові від 03.09.2019 у справі №810/3790/17 Верховний Суд вказав, що висновки про відсутність у контрагентів (по ланцюгу постачання) трудових та матеріально - технічних ресурсів контролюючим органом зроблено виключно на підставі аналізу зібраної та опрацьованої узагальненої податкової інформації, наявної в базі даних ДФС, проте податкова інформація, що наявна в інформаційно-аналітичних базах відносно контрагентів позивача по ланцюгах постачання, носить виключно інформативний характер та не є належним доказом в розумінні процесуального Закону. Крім того, така інформація сама по собі не доводить наявності податкових правопорушень, на які посилається контролюючий орган.
До того ж, стверджуючи про порушення контрагентами податкового законодавства, контролюючий орган повинен був провести зустрічні звірки з метою документального підтвердження спірних господарських відносин, а також підтвердження виду, обсягу, характеру операцій та повноти розрахунків, для з`ясування їх реальності та правомірності відображення в обліку платника податків. Проте, доказів проведення перевірок та/або зустрічних звірок щодо контрагентів позивача матеріали справи не містять.
Суд звертає увагу податкового органу на те, що наявна у контролюючого органу податкова інформація про контрагентів позивача не є належним доказом безтоварності спірних господарських операцій, оскільки податкове законодавство не ставить у залежність податковий облік (стан) певного платника податку-покупця від перебування його контрагента за юридичною адресою, дотримання ним податкової дисципліни та правильності ведення податкового або бухгалтерського обліку. Тобто, у разі підтвердження реального характеру здійснених поставок/надання послуг, як у дослідженому судом випадку, платник не може відповідати за порушення, допущені постачальником, якщо не буде доведено його безпосередню участь у зловживанні цієї особи.
Вказана позиція узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постановах від 26.03.2019 у справі №804/13206/13, від 02.04.2019 року у справі №804/1444/14, від 09.04.2019 у справі №822/1602/13-а від 27.04.2022 у справі № 520/6607/21.
Статтею 61 Конституції України закріплений індивідуальний характер юридичної відповідальності особи, тобто, до відповідальності повинен бути притягнений правопорушник та притягнення до відповідальності добросовісного платника податків суперечить конституційним нормам та нормам чинного законодавства.
Податкове законодавство України не ставить право платника податку на додану вартість на податковий кредит в залежність від дій або бездіяльності його контрагентів чи відсутності у контрагентів основних фондів, кваліфікованого персоналу, відсутність за юридичною адресою на момент звірки тощо. В разі порушення контрагентом податкової дисципліни відповідальність та негативні наслідки мають настати саме для цієї особи.
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 16.01.2018 № К/9901/873/18, від 27.04.2022 у справі № 520/6607/21.
Підсумовуючи викладене, з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у постанові від 7 липня 2022 року у справі №160/3364/19, суд не погоджується з твердженням відповідача про нереальність господарських операцій позивача із зазначеними контрагентами з підстав наявності негативної податкової інформації відносно контрагентів позивача та суб`єктів господарювання, з якими мали господарські взаємовідносини контрагенти позивача, оскільки, надані позивачем первинні документи у повній мірі розкривають зміст господарських операцій та підтверджують реальність господарських операцій зі спірними контрагентами за період, що перевірявся.
При цьому суд зауважує, що відповідач жодним чином не стверджує про невірність здійснених розрахунків податкового кредиту у Деклараціях, а у наслідку, розрахунку від`ємного значення з податку на додану вартість, помилки (описки) у Декларації, а лише не погоджується з сформованим позивачем податковим кредитом внаслідок, з його позиції, нереальних та сумнівних господарських операцій позивача з його контрагентами.
За змістом усталеної практики Верховного Суду, зокрема постанови від 03.09.2019 у справі №810/3790/17, при вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, необхідно враховувати, що відповідно до вимог ст. 71 КАС України, обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень.
Контролюючим органом не надано доказів на підтвердження того, що позивачем було порушено податкове законодавство, а також не доведено інших обставин, які могли б свідчити про порушення позивачем законодавства України.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
До позовної заяви позивачем додано докази сплати судового збору у сумі 26840,00грн. (платіжна інструкція №4841 від 22.03.2023).
Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, відшкодуванню позивачу з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків підлягає судовий збір у розмірі 26840,00грн.
Керуючись ст. ст. 241-246, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, Київський окружний адміністративний суд, -
в и р і ш и в :
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення від 27.12.2022 №30134000702 та №30234000702, прийняті Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків.
Стягнути на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Вайтерра Україна» сплачений судовий збір у розмірі 26840 (двадцять шість тисяч вісімсот сорок) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Лапій С.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122710922 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лапій С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні