Рішення
від 30.10.2024 по справі 520/17658/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

30 жовтня 2024 року № 520/17658/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельникова Р.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт" про стягнення коштів з розрахункових рахунків та за рахунок готівки, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Харківській області звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд стягнути до бюджету України кошти Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт", податковий номер: 32832085, з усіх відкритих розрахункових рахунків та за рахунок готівки, у розмірі 70806716,22 гривень в рахунок погашення податкового боргу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач знаходиться на податковому обліку в Головному управління ДПС у Харківській області як платник податків. Відповідно до облікових даних контролюючого органу відповідач має податковий борг перед бюджетом в розмірі 70806716,22 грн, який останнім погашений не був, а відтак дану суму боргу позивач просить стягнути з відповідача в судовому порядку.

Ухвалою суду від 01.07.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надсилалась відповідачеві до електронного кабінету останнього, що підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою про доставку електронного листа.

Приписами ч.11 ст. 126 КАС України визначено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідач правом подання відзиву на позов не скористався, заяв про визнання позову або про надання додаткового часу для подання відзиву на позов до суду не направив.

Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Таким чином, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання відзиву на позов та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.

Відповідно до ч.6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Отже, враховуючи вищевикладене, дана справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в матеріалах справи доказами.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт", код ЄДРПОУ 32832085, перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області як суб`єкт господарювання, платник податків.

Відповідно до п.п.19-1.1.1, 19-1.1.2, 19-1.1.7, 19-1.1.10, 19-1.1.34, 19-1.1.45, 19-1.1.46 п.19-1.1 ст.19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів; контролюють своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; реєструють та ведуть облік платників податків, осіб, які здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням, проводять диференціацію платників податків; забезпечують ведення обліку податків, зборів, платежів; забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов`язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством; здійснюють інші функції, визначені законами України.

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платники податків обтяжені обов`язком сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Суд зазначає, що відповідно до пп.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Згідно пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Строки сплати сум податкового зобов`язання встановлені ст.57 Податкового кодексу України та складають 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку для подання податкової декларації, визначеного п.49.18 ст.48 Податкового кодексу України або протягом такого ж строку за днем отримання податкового повідомлення-рішення, а у випадку оскарження - за днем узгодження.

Відповідач має податковий борг у загальному розмірі 70806716,32 грн, який виник на підставі контролюючого органу, в результаті несплати грошових зобов`язань, а саме:

- адміністративні штрафи та інші санкції (21081103) у сумі 1020,00 грн (штрафні санкції 1020,00 грн), що нараховані згідно із податковим повідомленням-рішення (форма «ПС») №00255730702 від 17.08.2023 року адміністративні штрафи та інші санкції, КБК 21081103 у сумі 1020,00 грн, до стягнення - 1020,00 грн, яке винесено на підставі висновків акту документальної перевірки №3393/20-40-07-01-05/32832085 від 16.02.2022;

- податок на доходи фізичних осіб, що сплачуються податки агентами, із доходів платника податку у вигляді з/п (11010100) у сумі 1020,00 грн (штрафні санкції 1020,00 грн), що нарахований на підставі податкового повідомлення-рішення (форма ПС) №00255652411 від 17.08.2023, адміністративні штрафи та інші санкції, КБК 11010100 у сумі 1020,00 грн, (штрафні санкції - 1020,00 грн), до стягнення - 1020,00 грн, яке винесено на підставі висновків акту документальної перевірки №3393/20-40-07-01-05/32832085 від 16.02.2022;

- військовий збір (11011000) у сумі 436056,56 грн (основний платіж 266815,60 грн, штрафні санкції 66703,90 грн, пеня 102537,06 грн), що нарахований на підставі податкового повідомлення-рішення (форма «Д») №00255802411 від 17.08.2023, військовий збір, КБК 11011000 у сумі 436056,56 грн (основний платіж 266815,60 грн, штрафні санкції 66703,90 грн, пеня 102537,06 грн) до стягнення - 436056,56 грн, яке винесено на підставі акту документальної перевірки №3393/20-40-07-01-05/32832085 від 16.02.2022 року;

- податок на доходи фізичних осіб, що сплачуються податки агентами, із доходів платника податку (11010400) у сумі 5232678,74 грн (основний платіж - 3201787,19 грн, штрафні санкції - 800446,80 грн, пеня 1230444,75 грн), що нарахований на підставі податкового повідомлення-рішення (форма «Д») №00255772411 від 17.08.2023 року, податок на доходи фізичних осіб, що сплачуються податки агентами, із доходів платника податку, КБК 11010400 у сумі 5232056,56 грн (основний платіж 3201787,19 грн штрафні санкції - 800446,80 грн, пеня - 1230444,75 грн), до стягнення - 5232678,74 грн, яке винесено на підставі висновків акту документальної перевірки №3393/20-40-07-01-05/32832085 від 16.02.2022 року.

- податок на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства (11021000) у сумі 13964648,30 грн (основний платіж 9324308,16 грн штрафні санкції 2331575,75 грн, пеня 2308764,39 грн), що нарахований на підставі податкового повідомлення-рішення (форма Р) №00255700702 від 17.08.2023, податок на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства, КБК 11021000 у сумі 13964648,30 грн (основний платіж - 9324308,16 грн, штрафні санкції 2331575,75 грн, пеня 2308764,39 грн), до стягнення - 13964648,30 грн, яке винесено на підставі актудокументальної перевірки №3393/20-40-07-01-05/32832085 від 16.02.2022 року;

- податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (14010100) у сумі 1718373,33 грн (основний платіж 1174353,00 грн, штрафні санкції 325088,39 грн, пеня 218931,94 грн), що нарахований на підставі:

1) податкового повідомлення-рішення (форма Ш) №0078250414 від 15.12.2022, податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), КБК 14010100 у сумі 1717,51 грн (штрафні санкції 1717,51 грн) до стягнення - 1717,51 грн, яке винесено на підставі висновків акту документальної перевірки №3901/20-40-18-15-03/32832085 від 22.02.2022 року;

2) податкового повідомлення-рішення (форма Ш) №0078260414 від 15.12.2022, податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), КЬК 14010100 у сумі 313,50 грн (штрафні санкції 313,50 грн) до стягнення - 313,50 грн, яке винесено на підставі висновків акту документальної перевірки №3901/20-40-18-15-03/32832085 від 22.02.2022 року;

3) податкового повідомлення-рішення (форма ПС) №00255750702 від 17.08.2023 року, податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), КБК 14010100 у сумі 23460,00 грн (штрафні санкції 23460,00 грн), до стягнення - 23460,00 грн, яке винесено на підставі висновків акту документальної перевірки №3393/20-40-07-01-05/32832085 від 16.02.2022 року;

4) податкового повідомлення-рішення (форма Н) №00255780702 від 17.08.2023 року, податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), КБК 14010100 у сумі 6009,13 грн (штрафні санкції 6009,13 грн) до стягнення - 6009,13 грн, яке винесено на підставі висновків акту документальної перевірки №3393/20-40-07-01-05/32832085 від 16.02.2022 року;

5) податкового повідомлення-рішення (форма Р) №00255720702 від 17.08.2023 року, податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), КБК 14010100 у сумі 1686873,19 грн (основний платіж 1174353,00 грн, штрафні санкції 293588,25 грн, пеня - 218931,94 грн), до стягнення - 1686873,19 грн, яке винесено на підставі висновків акту документальної перевірки №3393/20-40-07-01-05/32832085 від 16.02.2022 року;

- пеня за порушення термінів розрахунку у сфері ЗЕД, невиконання зобов`язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства (21081000) у сумі 49452919,29 грн (штрафні санкції 49452919,29 грн), що нараховано на підставі рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми "С" №00255810702 від 17.08.2023, пеня за порушення термінів розрахунку у сфері ЗЕД, невиконання зобов`язань та штрафних санкцій за порушення вимог валютного законодавства, КБК 21081000 у сумі 49452919,29 грн (штрафні санкції 49452919,29 грн), до стягнення - 49452919,29 грн, яке винесено на підставі висновків актів документальної перевірки №3393/20-40-07-01-05/32832085 від 16.02.2022 року.

З наданих разом з позовною заявою документів судом встановлено, що вищевказані акти перевірок та податкові повідомлення-рішення направлялися на податкову адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованою кореспонденцією з повідомленнями про вручення поштового відправлення, проте ним не отримані про що свідчить копії поштових конвертів з відмітками "за закінченням терміну зберігання" та акт від 25.09.2023 року №5890/20-40-07-02-05/32832085 про не вручення відповідачу поштового відправлення 6105249238188 від 18.08.2023 року наданими разом з позовною заявою.

Як вбачається з наявних в матеріалах справи доказів відповідачем не сплачено в повному обсязі суми податкового зобов`язання, що підтверджується наданою контролюючим органом обліковою карткою (зворотній бік).

Приписами пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

У зв`язку з непогашенням відповідачем сум податкового зобов`язання протягом встановлених строків, позивачем винесено податкову вимогу №0001429-1312-2040 від 19.04.2023 року, докази направлення якої відповідачу містяться в матеріалах справи, проте до контролюючого органу повернувся конверт із відміткою відділення поштового зв`язку за закінченням терміну зберігання.

Відповідно до п.42.1 та 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Згідно положень п.42.5 ст. 42 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.

Відтак, з огляду на положення 42 Податкового кодексу України акти перевірки та податкові повідомлення - рішення вважаються належним чином врученими відповідачу, ним у встановлені строки не оскаржувалися, відтак визначена в них сума податкових зобов`язань є узгодженою.

Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

У зв`язку з непогашенням відповідачем сум податкового зобов`язання протягом встановлених строків, позивачем винесено податкову вимогу №0001429-1312-2040 від 19.04.2023 року, докази направлення якої відповідачу містяться в матеріалах справи, проте до контролюючого органу повернувся конверт із відміткою відділення поштового зв`язку за закінченням терміну зберігання.

Суд зазначає, що матеріали справи містять лист Головного управління ДПС у Харківській області, зі змісту якого вбачається, що податковий борг відповідача з моменту направлення (вручення) податкової вимоги №0001429-1312-2040 від 19.04.2023 року не переривався та податкова вимога не скасовувалась, не оскаржувалась та на теперішній час є чинною.

Відповідно до п.п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно інформації про відкриті банківські рахунки, відповідач має відкриті рахунки в установах банку (а.с. 7 12).

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Як передбачено п.п. 137 п. 1 ст.14 Податкового кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Суд зазначає, що на час розгляду справи податковий борг в сумі 70806716,77 грн у добровільному порядку не сплачений, доказів самостійної сплати заборгованості у повному обсязі або відсутності обов`язку сплати нарахованого контролюючим органом податкового зобов`язання відповідачем до суду не надано.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогами заявленого позову є стягнення податкового боргу, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість його стягнення у судовому порядку, встановлення факту його сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо. При цьому, оскільки рішення суб`єкта владних повноважень, якими донараховано позивачу податкове зобов`язання та штрафні санкції, не є предметом вказаного позову, то суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.

За правилами ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 255, 257-262, 295, 297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, 61057) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт" (вул. Сіриківська, буд. 1, м. Харків, 61017) про стягнення коштів з розрахункових рахунків та за рахунок готівки - задовольнити.

Стягнути до державного бюджету України кошти Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківенергоремонт" (податковий номер: 32832085) з усіх відкритих розрахункових рахунків та за рахунок готівки у розмірі 70806716 (сімдесят мільйонів вісімсот шість тисяч сімсот шістнадцять) грн 22 коп. в рахунок погашення податкового боргу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Мельников Р.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122711954
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —520/17658/24

Рішення від 30.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні