Справа № 560/10724/24
РІШЕННЯ
іменем України
31 жовтня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" звернулося в суд із позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (код в ЄДРПОУ 39816845) про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 070099 від 22.05.2024 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що його притягнуто до відповідальності за порушенням вимог статті 35 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: надавалися послуги з перевезення пасажирів маршруту Херсон-Бонн протяжністю понад 500 км одним водієм. Позивач вважає, що спірна постанова про накладення штрафу не відповідає дійсності та фактичним обставинам справи, оскільки норми статті поширюються виключно на внутрішні перевезення пасажирів, в той час, як водій транспортного засобу, що перевірявся, здійснював рух за міжнародним автобусним маршрутом Кременчук-Бонн. При здійсненні міжнародних пасажирських перевезень на водіїв поширюється Європейська угода щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (далі - ЄУТР), згідно якої водій повинен дотримуватись щоденного періоду керування, який повинен не перевищувати 9 годин, а отже норми яка зобов`язує направляти на маршрут протяжністю понад 500 км два водія відсутня.
Ухвалою від 29.07.2024 суд відкрив провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначив за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує, що транспортний засіб позивача рухався за маршрутом міжнародного сполучення протяжністю більше 500 км з одним водієм. Зазначає, що по тексту статті 35 Закону України "Про автомобільний транспорт" йде мова і про внутрішні і міжнародні перевезення.
Позивач подав відповідь на відзив, у якій з доводами відповідача не погоджується. Вказує, що норма щодо направлення у рейс двох водіїв на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км стосується виключно внутрішніх перевезень пасажирів. Просить позов задовольнити.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, з`ясувавши всі обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив.
12.04.2024 посадовою особою відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області Державної служби України з безпеки на транспорті проведено рейдову перевірку складено Акт № 014743 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
В Акті перевірки зазначено: місце перевірки: а/д Львів-Краківець 60 км.; дата і час перевірки: 12.04.24 р, 11 год. 25 хв., транспортний засіб: марки VAN HOOL, номерний знак НОМЕР_1 водій: ОСОБА_1 .
Під час перевірки виявлено порушення: стст. 34, 35 ЗУ «Про автомобільний транспорт» при перевезенні пасажирів по маршруту Кременчук-Бонн згідно дозволу АІ 002727, довжина маршруту 2692 км, перевезення здійснювалося одним водієм, у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»: абз.9 ч.1 перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 км одним водієм».
22.05.2024 відділом державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області на підставі Акту перевірки № 014743 винесено Постанову №ПШ 070099 про застосування адміністративно господарського штрафу у якій зазначено: «…ураховуючи те, що ТОВ «Люкс-Рейзен Біс» 12.04.2024 року о 11 год. 25 хв. Львівська обл., А/Д Львів-Краківець 60 км. допущено порушення вимог ст. 35 Закону України «Про автомобільний транспорт», яке зафіксовано в Акті від 12.04.2024 року АР № 014743 відповідальність за яке передбачена абзацом 9 частини першої ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» постановляю: стягнути з ТОВ «Люкс-Рейзен Біс» адміністративно-господарський штраф у сумі 510 гривень».
Вважаючи спірну постанову протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103, Укртрансбезпека є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Згідно п. 4 цього Положення основними завданнями Укртрансбезпеки є, серед іншого, здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному, міському, електричному, залізничному, морському та річковому транспорті.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень, регулює Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05.04.2001 № 2344-III (далі - Закон від 05.04.2001 № 2344-III), Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 р. № 1567 (далі - Порядок № 1567).
Згідно з ст. 5 Закону від 05.04.2001 № 2344-III основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Відповідно до ст. 6 Закону від 05.04.2001 № 2344-III державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом визначається Порядком № 1567.
Статтею 35 Закону №2344-ІІІ визначено порядок надання послуг пасажирського автомобільного транспорту.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням субєктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі субєкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 (далі - Порядок №1567).
Відповідно до пункту 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно, зокрема, додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів.
Положення частини 1 статті 53 Закону №2344-III передбачають, що організацію міжнародних перевезень пасажирів і вантажів здійснюють перевізники відповідно до міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень.
Положеннями абзацу 9 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів на маршруті протяжністю понад 500 кілометрів одним водієм - штраф у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до положень статті 35 Закону України "Про автомобільний транспорт":
- послуги пасажирського автомобільного транспорту поділяють на послуги з перевезення пасажирів автобусами, на таксі та легковими автомобілями на замовлення.
- автобусні маршрути за видами сполучень поділяються на: міські, приміські, міжміські, міжнародні.
- на міжнародних та міжміських маршрутах дозволяється перевозити пасажирів з обов`язковим наданням їм місць для сидіння.
Системний аналіз зазначених вище окремих положень статті 35 Закону №2344-III дозволяє дійти висновку, що незважаючи на той факт, що ст. 35 міститься в Розділі II Закону №2344-III - ВНУТРІШНІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ ПАСАЖИРІВ, дана норма містить в собі правила, які регулють також і міжнародні перевезення.
Статтею 35 Закону № 2344-III Послуги пасажирського автомобільного транспорту, також установлено, що на автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії.
З матеріалів справи суд встановив, що відповідно до дозволу дозволу АІ 002727 ТОВ "Люкс-рейзен Біс" здійснює міжнародні регулярні перевезення пасажирів по міжнародному маршруту Кременчук-Бонн, протяжність якого становить 2692 км.
Суд не бере до уваги твердження позивача про те, що водій ОСОБА_1 здійснював перевезення до м. Львів, де його мав замінити інший екіпаж, який продовжує міжнародний рейс, оскільки позивачем не надано до суду доказів на підтвердження такого факту.
З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що факт перевезення товариством з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" пасажирів на маршруті протяжністю 500 км одним водієм підтверджується належними та допустимими доказами, а позивач у свою чергу не надав до суду жодних доказів на спростування цього.
Згідно з Порядком №1567 державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Разом з тим, суд вважає безпідставними доводи позивача про те, що оскільки саме ЄУТР визначає правила роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення та не містить жодних вимог щодо кількості водіїв при виконанні таких перевезень, то обов`язок направляти на маршрут протяжністю понад 500 км, одночасно два водії поширюється виключно на внутрішні пасажирські перевезення.
Беручи до уваги зазначене, суд вважає, що відповідач діяв в межах наданих повноважень, відповідно до вимог Закону № 2344-ІІІ, Положення №1567.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Положеннями ч. 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідач довів правомірність спірної постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу, натомість позивач не довів обґрунтованість позовних вимог.
За вказаних обставин адміністративний позов задоволенню не підлягає.
Враховуючи положення статті 139 КАС України, питання про розподіл судових витрат судом не вирішується.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Люкс-рейзен Біс" (вул. Вінницьке шосе, 12/2,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29011 , код ЄДРПОУ - 42759248) Відповідач:Державна служба України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області (вул. Фізкультури, 9,м. Київ,03150 , код ЄДРПОУ - 39816845)
Головуючий суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122712269 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні