КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 13/590(2-а-12367/08) у 2-х томах Головуючий у 1-й інстан ції: Степанюк А.Г.
Суддя-доповідач: Желтобр юх І.Л.
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"04" листопада 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний ад міністративний суд у складі:
головуючого - судді Желтобрюх І.Л.,
суддів Безименної Н.В., Мам чура Я.С.,
розглянувши в порядку пись мового провадежння в залі су ду в м.Києві апеляційну скарг у Державної податкової інспе кції у Голосіївському районі м.Києва на постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 27 травня 2009 року по сп раві за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Гарант - Б»до Державної по даткової інспекції у Голосії вському районі м.Кєива про ск асування рішення щодо анулюв ання реєстрації та зобов' яз ання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
У грудні 2008 року Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Гарант-Б»звернулося д о суду з позовом у якому проси ло скасувати та визнати нечи нним Акт Державної податково ї інспекції у Глосіївьскому районі м.києва про анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість ТОВ «Гар ант - б»та зобов' язати відп овідача відновити позивача в Реєстрі платників податку н а додану вартість.
Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 27 травня 2009 року вказани й позов задоволено.
В апеляційній скарзі відпо відач, посилаючись на поруше ння судом першої інстанції н орм матеріального права, про сить скасувати постанову Окр ужного адміністративного су ду міста Києва від 27 травня 2009 р оку та прийняти нову, якою від мовити у задоволенні позовни х вимог.
Справа розглядається апел яційним судом в порядку пись мового провадження у відпові дності до п. 2 ч. 1 ст. 197, 41, 42 КАС Укра їни.
Розглянувши наявні в справ і матеріали та перевіривши д оводи апеляції за наявними в матеріалах справи письмовим и доказами, колегія суддів вв ажає, що апеляційна скарга пі длягає задоволенню з наступн их підстав
Підпунктом "ґ" пункту 9.8 статт і 9 Закону України від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР "Про податок на до дану вартість" передбачено, щ о реєстрація платника податк у на додану вартість діє до да ти її анулювання, яка відбува ється, зокрема, у випадку, якщо особа, зареєстрована як плат ник податку, не надає податко вому органу декларації з цьо го податку протягом дванадця ти послідовних податкових мі сяців або подає таку деклара цію (податковий розрахунок), я ка (який) свідчить про відсутн ість оподатковуваних постав ок протягом такого періоду, а також у випадках, визначених законодавством стосовно пор ядку реєстрації суб'єктів го сподарювання.
Згідно з пунктом 1.1 статті 1 З акону України "Про податок на додану вартість" під оподатк овуваними операціями для ціл ей цього Закону маються на ув азі будь-які операції платни ків податку, які підлягають о податкуванню податком на дод ану вартість.
Перелік оподатковуваних о перацій визначений пунктом 3 .1 статті 3 зазначеного Закону. До цього переліку, зокрема, на лежать поставки товарів або поставки послуг (підпункт 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР "Про п одаток на додану вартість").
Відповідно до пункту 1.4 стат ті 1 Закону України від 3 квітн я 1997 року N 168/97-ВР "Про податок на д одану вартість" поставка тов арів - це будь-які операції, що здійснюються згідно з догов орами купівлі-продажу, міни, п оставки та іншими цивільно-п равовими договорами, які пер едбачають передачу прав влас ності на такі товари за компе нсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатної поставки товарі в (результатів робіт) та опера ції з передачі майна орендод авцем (лізингодавцем) на бала нс орендаря (лізингоотримува ча) згідно з договорами фінан сової оренди (лізингу) або пос тавки майна згідно з будь-яки ми іншими договорами, умови я ких передбачають відстрочен ня оплати та передачу права в ласності на таке майно не піз ніше дати останнього платежу .
Не належать до поставки опе рації з передачі товарів в ме жах договорів схову (відпові дального зберігання), довірч ого управління, оперативної оренди (лізингу), інших цивіль но-правових договорів, які не передбачають передачу права власності (користування або розпорядження) на такі товар и іншій особі. Поставка по слуг - будь-які операції цивіл ьно-правового характеру з ви конання робіт, надання послу г, надання права на користува ння або розпорядження товара ми, у тому числі нематеріальн ими активами, а також з постав ки будь-яких інших, ніж товари , об'єктів власності за компен сацію, а також операції з безо платного виконання робіт, на дання послуг. Поставка послу г, зокрема, включає надання пр ава на користування або розп орядження товарами у межах д оговорів оренди (лізингу), пос тавки, ліцензування або інші способи передачі права на па тент, авторське право, торгов ий знак, інші об'єкти права інт електуальної, в тому числі пр омислової, власності.
Відповідно до наведеного о податковувана поставка є різ новидом оподатковуваної опе рації. При цьому ознакою опод атковуваної операції, а отже , і оподатковуваної поставки , є виникнення в результаті її здійснення об'єкта оподатку вання податком на додану вар тість.
Таким чином, з аналізу навед ених законодавчих норм випли ває, що під оподатковуваними поставками слід мати на уваз і поставку товарів або поста вку послуг, в результаті яких у платника податку-постачал ьника виникає об'єкт оподатк ування податком на додану ва ртість та, відповідно, нарахо вуються податкові зобов'язан ня з цього податку.
Ураховуючи викладене, поня ттям оподатковуваних постав ок не охоплюються операції п латника податку з придбання товарів і послуг, у тому числі тих, із яких у покупця виникає право на податковий кредит, а також операції, звільнені ві д оподаткування або такі, що н е є об'єктом оподаткування зг ідно зі статтями 3 та 5 Закону У країни "Про податок на додану вартість".
За таких обставин колегія с уддів не бере до уваги здійсн ення платником податку опера цій з придбання товарів чи по слуг, а також операцій, що не є об'єктом оподаткування або з вільнені від обкладання пода тком на додану вартість, як пі дтвердження наявності у тако го платника оподатковуваних поставок.
Таким чином, відсутність у п латника податку на додану ва ртість оподатковуваних пост авок протягом дванадцяти пос лідовних податкових місяців є підставою для прийняття по датковим органом рішення про анулювання реєстрації таког о платника податку. При цьому анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть здійснюється шляхом анулю вання Свідоцтва платника под атку та виключення платника податку на додану вартість з відповідного Реєстру.
Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого нак азом Державної податкової ад міністрації України від 1 бер езня 2000 року №79, встановлено по рядок анулювання реєстрації платника податків.
Так, згідно з п. 25.2.1. Положення органи державної податкової служби здійснюють постійний моніторинг платників податк у на додану вартість, які вклю чені до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєс трації відповідних платникі в податку на додану вартість у разі існування підстав, виз начених у підпунктах "б" - "ґ" пун кту 25 цього Положення. Такі рі шення можуть бути прийняті з а наявності відповідних підт вердних документів (відомост ей), зокрема, акта або довідки підрозділу оподаткування юр идичних або фізичних осіб пр о неподання платником податк у податковому органу деклара ції з податку на додану варті сть протягом дванадцяти посл ідовних податкових місяців ( підстава - підпункт "ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону).
Рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість за ініціатив ою податкового органу оформл яється актом про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за формою N 6-ПДВ (додаток 5). Такий акт скла дається у двох примірниках к омісією, утвореною відповідн о до розпорядження керівника податкового органу, та затве рджується керівником (заступ ником керівника) податкового органу. В акті про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість обов'язко во вказується підстава для т акого анулювання з посилання м на відповідні норми Закону .
В матеріалах справи наявни й Акт №6692/29-203 про анулювання реє страції платника податку на додану вартість та листи Дер жавної податкової адміністр ації з вимогою про поверненн я свідоцтва про реєстрацію п латника ПДВ.
Формальні порушення, як то н енаправлення запрошення на п еревірку, не може бути підста вою для скасування Акту про а нулювання реєстрації платн ика податку.
Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України, су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого: суд виріш ує справи відповідно до Конс титуції та законів України, а також міжнародних договорів , згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою Укра їни; суд застосовує інші норм ативно-правові акти, прийнят і відповідним органом на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Консти туцією та законами України.
Зі змісту ст. 159 КАС України, с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права. О бґрунтованим є рішення, ухва лене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обстав ин в адміністративній справі , підтверджених тими доказам и, які були досліджені в судов ому засіданні.
Проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної с карги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інс танції невірно надана правов а оцінка обставинам справи, а тому апеляційна скарга підл ягає задоволенню, а постанов а суду - скасуванню та поста новлення нової про відмову у задоволенні позову.
На підставі викладеного та , керуючись ст.ст.160, 198, 201, 205, 207 КАС Ук раїни, Київський апеляційний адміністративний суд, -
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Киє ва задовольнити..
Постанову Окружного адмін істративного суду м.Києва ві д 27 травня 2009 року скасувати.
У задоволенні позову Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Гарант-Б»до Державно ї податкової інспекції у Гол осіївському районі м.Кєива п ро скасування рішення щодо а нулювання реєстрації та зобо в' язання вчинити дії, - відмо вити.
Постанова набирає законно ї сили з моменту її проголоше ння, але може бути оскаржена д о Вищого адміністративного с уду України в порядку і строк и, визначені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя І. Л. Желтобрюх
Судді: Н.В. Безименна
Я .С. Мамчур
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2010 |
Оприлюднено | 18.11.2010 |
Номер документу | 12271837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Желтобрюх І.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні