Ухвала
від 01.11.2024 по справі 991/9618/24
ВИЩИЙ АНТИКОРУПЦІЙНИЙ СУД

Справа № 991/9618/24

Провадження 2-а/991/22/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.11.2024 м. Київ

Вищий антикорупційний суд у складі:

головуючого суддіКрикливої Т.Г.суддівДубаса В.М. Кравчука О.О.

розглянувши у письмовому провадженні питання про витребування з ініціативи суду доказів в адміністративній справі за позовом Міністерства юстиції України до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «ІННОВА» про застосування санкції, передбаченої пунктом 1-1 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції»,

ВСТАНОВИВ:

1. 17.09.2024 Міністерство юстиції України звернулося до Вищого антикорупційного суду в порядку адміністративного судочинства із позовною заявою до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача ТОВ «ІННОВА» про застосування санкції, передбаченої п. 1-1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про санкції» (далі ? Закон).

Ухвалою Вищого антикорупційного суду від 18.09.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, з урахуванням особливостей, визначених ст. 283-1 КАСУ.

2. Відповідно до змісту ст. 283-1 КАСУ позовна заява про стягнення в дохід держави активів має містити ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) особи, до якої застосовується санкція, передбачена п. 1-1 ч. 1 ст. 4 Закону.

Стаття 5-1 Закону передбачає, що санкція про стягнення в дохід держави активів може бути застосована за умови, що на відповідну фізичну чи юридичну особу в порядку, визначеному цим Законом, вже накладено санкцію у виді блокування активів.

У ході розгляду матеріалів зазначеної справи, стороною відповідача звернута увага суду на те, що у позовній заяві, як на підставу застосування до ОСОБА_1 санкції у виді блокування активів, позивач посилається на рішення Ради національної безпеки і оборони України від 01.04.2023 «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеного в дію Указом Президента України від 01.04.2023 № 191/2023.

На підтвердження цієї обставини позивачем було надано Витяг з Державного реєстру санкцій, відповідно до якого до фізичної особи - ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин Російської Федерації, застосовано санкцію у виді блокування активів.

Таким чином, вбачається невідповідність імені відповідача «Вячеслав» з іменем особи, на яку накладено санкцію « ОСОБА_4 ». Також наявна невідповідність з громадянством особи, а саме « ОСОБА_1 » є громадянином України, в той час як у витязі вказано, що « ОСОБА_1 » є громадянином Російської Федерації.

3. Відповідно до ст. 5 Закону рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб`єктів, які здійснюють терористичну діяльність (персональні санкції), передбачених пунктами 1, 2-21, 23-25 частини першої статті 4 цього Закону, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України. Відповідне рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов`язковим до виконання.

Відповідно до п. 3 Положення Про Апарат Ради національної безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 14 жовтня 2005 року №1446/2005, Апарат Ради готує матеріали для розгляду на засіданнях Ради, проекти рішень Ради, указів Президента України про введення в дію відповідних рішень Ради, інших актів Президента України з питань національної безпеки і оборони, доручень Голови Ради національної безпеки і оборони України членам Ради, пов`язані з виконанням покладених на неї функцій.

Згідно з ч. 2 ст. 5-3 Закону з метою надання безоплатного публічного доступу до актуальної та достовірної інформації про всіх суб`єктів, щодо яких застосовано санкції, створено Державний реєстр санкцій (далі ? Реєстр).

Ведення Реєстру забезпечує Апарат Ради національної безпеки і оборони України, який є його держателем (далі ? Держатель) (п. 13 Розділ ІІ Положення про Державний реєстр санкцій, затвердженого рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 29.01.2024 «Про затвердження Положення про Державний реєстр санкцій», введеним в дію Указом Президента України від 29.01.2024 № 36/2024 (далі ? Положення)).

Відповідно до п. 4 ч. 10 ст. 5-4 цього Закону у Реєстрі зазначається перелік осіб, щодо яких застосовано санкції, та відомості для їх ідентифікації, зокрема для фізичної особи ? ім`я, що залежно від національних традицій може складатися з прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), дата народження та, за наявності: ідентифікаційний, податковий номер (код), серії (за наявності) та номери паспортних документів, місце народження, місце проживання, громадянство.

В силу ч. 11 цієї статті персональні дані осіб, щодо яких застосовано санкції, а також інша інформація, пов`язана з реалізацією цього Закону та внесена до Реєстру, не вважається конфіденційною інформацією, її обробка та поширення здійснюються в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та забезпечення прав людини без згоди таких осіб.

Відповідно до п. 9 Розділу 1 Положення до Реєстру може вноситися довідкова інформація, отримана в результаті інформаційних обмінів, із зазначенням джерела, зокрема додаткові ідентифікаційні дані осіб, щодо яких застосовано санкції.

Засобами Реєстру формуються витяги з Реєстру в електронній формі. Витяги з Реєстру обліковуються у Реєстрі за допомогою унікальних ідентифікаторів (п. 29 Розділу VII. Положення.

Наведеним підтверджується, що у володінні Апарату Ради національної безпеки та оборони України наявна достовірна інформація про суб`єктів щодо яких нею прийнято рішення про спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкцій), з можливістю їх ідентифікації, а саме за паспортними даними, ідентифікаційним (податковим) номером (кодом), місцем народження, проживання тощо.

Крім того, з огляду на принципи функціонування Державного реєстр санкцій, такі дані також містяться в Реєстрі, який передбачає облік персональних даних підсанкційних осіб.

4. В силу ч. 4 ст. 9, 90, 211, 242 КАС України рішення суду має бути законним, обґрунтованим та вмотивованим.

Дотримання судом вимог ст. 129 Конституції України зумовлює виникнення потреби у витребуванні за ініціативою суду доказів у цілях встановлення як об`єктивної істини, так і фактів, на які посилаються сторони при вирішенні цього спору.

Відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Згідно з ч. 3 ст. 80 КАС України суд постановляє ухвалу про витребування доказів за власною ініціативою.

5. Для всебічного, повного та об`єктивного з`ясування всіх обставин справи та перевірки позовних вимог, суд вважає за необхідне витребувати в Апарату Ради національної безпеки України докази, а саме документи та персональні дані, на підставі яких щодо особи ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин Російської Федерації, 01.04.2023 Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення про спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкцій).

На підставі викладеного, керуючись ст. 9, 77, 80, 248, 283-1 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Витребувати в Апарату Ради національної безпеки і оборони України належним чином завірені копії (за винятком інформації яка містить державну таємницю):

1) матеріалів, на підставі яких були встановлені персональні дані (прізвище, імя, по-батькові, дата і місце народження, місце проживання, громадянство) про фізичну особу - ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин Російської Федерації, щодо якого 01.04.2023 Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення про спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкцій);

2) згенеровані за відповідними параметрами паперові витяги з Державного реєстру санкцій про фізичну особу - ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин Російської Федерації, які містять детальні відомості для його ідентифікації, зокрема:

- ім`я, що залежно від національних традицій може складатися з прізвища, власного імені та по батькові;

- дати народження;

- ідентифікаційного, податкового номеру (коду);

- серії та номеру паспортних документів;

- місця народження;

- місця проживання;

- - громадянства.

2. Зобов`язати Апарат Ради національної безпеки України надати до суду зазначені докази у п`ятиденний строк з дати отримання ухвали.

3. У разі неможливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, про це необхідно повідомити суд із зазначенням причин протягом двох днів з дня вручення ухвали (ч. 7 ст. 80 КАС України).

4. Роз`яснити, що у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд може застосовувати до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені ч. 8 ст. 80 КАС України.

Ухвала набирає законної сили негайно після її складення та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддяТ.Г. Криклива СуддіВ.М. Дубас О.О. Кравчук

СудВищий антикорупційний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122726633
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо застосування санкцій у порядку антикорупційного законодавства

Судовий реєстр по справі —991/9618/24

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду

Павлишин О. Ф.

Ухвала від 19.12.2024

Адміністративне

Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду

Павлишин О. Ф.

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Криклива Т. Г.

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Криклива Т. Г.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Криклива Т. Г.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Мойсак С. М.

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Вищий антикорупційний суд

Криклива Т. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні