Справа № 991/9618/24
Провадження 2-а/991/22/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01.11.2024 м. Київ
Вищий антикорупційний суд у складі:
головуючого суддіКрикливої Т.Г.суддівДубаса В.М. Кравчука О.О.
розглянувши у письмовому провадженні питання про витребування з ініціативи суду доказів в адміністративній справі за позовом Міністерства юстиції України до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «ІННОВА» про застосування санкції, передбаченої пунктом 1-1 частини 1 статті 4 Закону України «Про санкції»,
ВСТАНОВИВ:
1. 17.09.2024 Міністерство юстиції України звернулося до Вищого антикорупційного суду в порядку адміністративного судочинства із позовною заявою до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача ТОВ «ІННОВА» про застосування санкції, передбаченої п. 1-1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про санкції» (далі ? Закон).
Ухвалою Вищого антикорупційного суду від 18.09.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, з урахуванням особливостей, визначених ст. 283-1 КАСУ.
2. Відповідно до змісту ст. 283-1 КАСУ позовна заява про стягнення в дохід держави активів має містити ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) особи, до якої застосовується санкція, передбачена п. 1-1 ч. 1 ст. 4 Закону.
Стаття 5-1 Закону передбачає, що санкція про стягнення в дохід держави активів може бути застосована за умови, що на відповідну фізичну чи юридичну особу в порядку, визначеному цим Законом, вже накладено санкцію у виді блокування активів.
У ході розгляду матеріалів зазначеної справи, стороною відповідача звернута увага суду на те, що у позовній заяві, як на підставу застосування до ОСОБА_1 санкції у виді блокування активів, позивач посилається на рішення Ради національної безпеки і оборони України від 01.04.2023 «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеного в дію Указом Президента України від 01.04.2023 № 191/2023.
На підтвердження цієї обставини позивачем було надано Витяг з Державного реєстру санкцій, відповідно до якого до фізичної особи - ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин Російської Федерації, застосовано санкцію у виді блокування активів.
Таким чином, вбачається невідповідність імені відповідача «Вячеслав» з іменем особи, на яку накладено санкцію « ОСОБА_4 ». Також наявна невідповідність з громадянством особи, а саме « ОСОБА_1 » є громадянином України, в той час як у витязі вказано, що « ОСОБА_1 » є громадянином Російської Федерації.
3. Відповідно до ст. 5 Закону рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб`єктів, які здійснюють терористичну діяльність (персональні санкції), передбачених пунктами 1, 2-21, 23-25 частини першої статті 4 цього Закону, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України. Відповідне рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов`язковим до виконання.
Відповідно до п. 3 Положення Про Апарат Ради національної безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 14 жовтня 2005 року №1446/2005, Апарат Ради готує матеріали для розгляду на засіданнях Ради, проекти рішень Ради, указів Президента України про введення в дію відповідних рішень Ради, інших актів Президента України з питань національної безпеки і оборони, доручень Голови Ради національної безпеки і оборони України членам Ради, пов`язані з виконанням покладених на неї функцій.
Згідно з ч. 2 ст. 5-3 Закону з метою надання безоплатного публічного доступу до актуальної та достовірної інформації про всіх суб`єктів, щодо яких застосовано санкції, створено Державний реєстр санкцій (далі ? Реєстр).
Ведення Реєстру забезпечує Апарат Ради національної безпеки і оборони України, який є його держателем (далі ? Держатель) (п. 13 Розділ ІІ Положення про Державний реєстр санкцій, затвердженого рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 29.01.2024 «Про затвердження Положення про Державний реєстр санкцій», введеним в дію Указом Президента України від 29.01.2024 № 36/2024 (далі ? Положення)).
Відповідно до п. 4 ч. 10 ст. 5-4 цього Закону у Реєстрі зазначається перелік осіб, щодо яких застосовано санкції, та відомості для їх ідентифікації, зокрема для фізичної особи ? ім`я, що залежно від національних традицій може складатися з прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), дата народження та, за наявності: ідентифікаційний, податковий номер (код), серії (за наявності) та номери паспортних документів, місце народження, місце проживання, громадянство.
В силу ч. 11 цієї статті персональні дані осіб, щодо яких застосовано санкції, а також інша інформація, пов`язана з реалізацією цього Закону та внесена до Реєстру, не вважається конфіденційною інформацією, її обробка та поширення здійснюються в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та забезпечення прав людини без згоди таких осіб.
Відповідно до п. 9 Розділу 1 Положення до Реєстру може вноситися довідкова інформація, отримана в результаті інформаційних обмінів, із зазначенням джерела, зокрема додаткові ідентифікаційні дані осіб, щодо яких застосовано санкції.
Засобами Реєстру формуються витяги з Реєстру в електронній формі. Витяги з Реєстру обліковуються у Реєстрі за допомогою унікальних ідентифікаторів (п. 29 Розділу VII. Положення.
Наведеним підтверджується, що у володінні Апарату Ради національної безпеки та оборони України наявна достовірна інформація про суб`єктів щодо яких нею прийнято рішення про спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкцій), з можливістю їх ідентифікації, а саме за паспортними даними, ідентифікаційним (податковим) номером (кодом), місцем народження, проживання тощо.
Крім того, з огляду на принципи функціонування Державного реєстр санкцій, такі дані також містяться в Реєстрі, який передбачає облік персональних даних підсанкційних осіб.
4. В силу ч. 4 ст. 9, 90, 211, 242 КАС України рішення суду має бути законним, обґрунтованим та вмотивованим.
Дотримання судом вимог ст. 129 Конституції України зумовлює виникнення потреби у витребуванні за ініціативою суду доказів у цілях встановлення як об`єктивної істини, так і фактів, на які посилаються сторони при вирішенні цього спору.
Відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Згідно з ч. 3 ст. 80 КАС України суд постановляє ухвалу про витребування доказів за власною ініціативою.
5. Для всебічного, повного та об`єктивного з`ясування всіх обставин справи та перевірки позовних вимог, суд вважає за необхідне витребувати в Апарату Ради національної безпеки України докази, а саме документи та персональні дані, на підставі яких щодо особи ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин Російської Федерації, 01.04.2023 Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення про спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкцій).
На підставі викладеного, керуючись ст. 9, 77, 80, 248, 283-1 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Витребувати в Апарату Ради національної безпеки і оборони України належним чином завірені копії (за винятком інформації яка містить державну таємницю):
1) матеріалів, на підставі яких були встановлені персональні дані (прізвище, імя, по-батькові, дата і місце народження, місце проживання, громадянство) про фізичну особу - ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин Російської Федерації, щодо якого 01.04.2023 Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення про спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкцій);
2) згенеровані за відповідними параметрами паперові витяги з Державного реєстру санкцій про фізичну особу - ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин Російської Федерації, які містять детальні відомості для його ідентифікації, зокрема:
- ім`я, що залежно від національних традицій може складатися з прізвища, власного імені та по батькові;
- дати народження;
- ідентифікаційного, податкового номеру (коду);
- серії та номеру паспортних документів;
- місця народження;
- місця проживання;
- - громадянства.
2. Зобов`язати Апарат Ради національної безпеки України надати до суду зазначені докази у п`ятиденний строк з дати отримання ухвали.
3. У разі неможливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, про це необхідно повідомити суд із зазначенням причин протягом двох днів з дня вручення ухвали (ч. 7 ст. 80 КАС України).
4. Роз`яснити, що у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд може застосовувати до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені ч. 8 ст. 80 КАС України.
Ухвала набирає законної сили негайно після її складення та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддяТ.Г. Криклива СуддіВ.М. Дубас О.О. Кравчук
Суд | Вищий антикорупційний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122726633 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо застосування санкцій у порядку антикорупційного законодавства |
Адміністративне
Вищий антикорупційний суд
Криклива Т. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні