Рішення
від 31.10.2024 по справі 904/2857/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31.10.2024м. Дніпро Справа № 904/2857/24

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІНДСТРЕМ"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГАЗБУД"

про стягнення боргу, штрафних санкцій, 3 % річних та індексу інфляції

Суддя Юзіков С.Г.

Без участі представників сторін

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить стягнути з Відповідача 8 959,20 грн. - боргу, 107,95 грн. - 3 % річних, 144,16 грн. - індексу інфляції, 1 022,47 грн. - пені, 1 791,84 грн. - штрафу, 69 120,74 грн. - штрафної компенсації, яка дорівнює сумі вартості послуг за Додатком №1.1 до Договору за 12 місяців, 5 243,47 грн. - компенсацію вартості втрачених виробів.

Відповідач позов заперечує, мотивуючи тим, що сторони уклали Договір № 2675 від 25.05.2023. У Додатку № 1.1 до Договору, в п. 1.3. зазначено - при підписанні Договору Замовник обирає один із можливих варіантів доставки: у мішках до погодженого місця збору спецодягу або в індивідуальні ячейки шаф. Зобов`язання щодо доставки та встановлення шаф покладається на Виконавця. Ціна обслуговування залежить від обраного варіанту доставки та вказана у прайс-листі; в п. 1.4. зазначено - доставка робочого одягу здійснюється один раз на тиждень у завчасно визначений день. Кінцеві користувачі повинні підготувати та залишити брудний робочий одяг у погодженому місці завчасно. Виконавець забирає робочий одяг для обслуговування та повертає його Замовнику під час наступної доставки. Варіант доставки обрано у мішках до погодженого місця збору спецодягу. Відповідно до п. 1.2. додатку № 1.1. до Договору під обслуговуванням розуміється регулярне надання Виконавцем погодженої кількості робочого одягу в користування Замовнику для забезпечення його потреб, а також прання, підтримання узгодженого рівня якості (ремонт, заміна зношеного спецодягу), зберігання, збирання забрудненого та доставка чистого спецодягу. Почавши співпрацювати за укладеним Договором Відповідач стикнувся з невиконанням Позивачем взятих на себе обов`язків, а саме п. 1.2. додатку 1.1. до Договору. Саме збирання забрудненого та доставка чистого спецодягу покладено на Позивача. Наприкінці листопада 2023 року, водієві Позивача передано весь брудний спецодяг, який мав у себе Відповідач, взамін чистий спецодяг Відповідач не отримав. Таким чином, Відповідач взагалі не користувався спецодягом Позивача та будь-яких послуг за грудень 2023 року і січень 2024 року не отримував. Зазначену обставину ненадання послуг фактично підтверджує Позивач у своїй відповіді №10 від 14.02.2024, в якій зазначено: "що з грудня 2023 Позивач намагався обговорити питання відсутності точної адреси доставки, але відповіді не отримав, та просив повідомити постійну адресу доставки для безперебійного надання послуг". Враховуючи відсутність надання послуг Позивачем у грудні 2023 та січні 2024 року, відсутні правові підстави для задоволення позову. Щодо оплати компенсації вартості втрачених виробів, Відповідач стверджує, що Позивачем не надано жодного доказу, який підтверджує передачу Відповідачеві 41 одиниці робочого одягу, та те, що у Відповідача залишилося 10 одиниць одягу. Щодо стягнення 42 535,80 грн., Відповідач зазначає, що Позивач достроково розірвавши Договір просить, відповідно до п. 7.4. Додатку 1.1. стягнути штрафну компенсацію через порушення Відповідачем Договору. Порушені Відповідачем умови Договору Позивач вважає підп. б) п. 7.1. Додатку 1.1. - інша сторона є неплатоспроможною, банкрутом, ліквідованою, продає усі активи, припиняє свою діяльність або припиняє свої виплати (тобто має протермінування оплати послуг більш ніж 40 календарних днів). Але, з цим висновком Відповідач не погоджується, оскільки останній не має протермінованої заборгованості перед Позивачем, у зв`язку з тим, що послуги за грудень 2023 року та січень 2024 року не отримувалися.

29.07.2024 від Позивача надійшла відповідь на відзив, з якої вбачається, що згідно з п. 1.2 додатку № 1.1 під обслуговуванням розуміється регулярне надання Виконавцем погодженої кількості робочого одягу у користування Замовнику для забезпечення його потреб, а також прання, підтримання узгодженого рівня якості (ремонт, заміна зношеного спецодягу), зберігання, збирання забрудненого та доставка чистого спецодягу. Тобто, як вбачається із вищезазначеного під обслуговуванням, окрім надання одягу у користування, розуміється ще прання, зберігання та доставка чистого спецодягу. Оскільки у грудні 2023 та січні 2024 року Позивачем здійснювалося обслуговування одягу (Відповідач користувався одягом, зберігання одягу Позивачем на складі та доставка (логістика)), то останнім, за цей період виставлено Відповідачеві рахунки за надані послуги. Так, Позивач надав Відповідачеві послуги та передав для підписання Акти надання послуг. Відповідно до п. 5.3 Додатку № 3 до Договору Замовник зобов`язаний розглянути та затвердити акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) протягом 14 календарних днів з дня їх отримання в електронній (або паперовій формі) або в цей же строк надати обґрунтовані зауваження щодо наданих Виконавцем послуг шляхом відправки таких зауважень на електронну адресу Виконавця: invoicing.ukraine@lindstromgroup.com або за місцезнаходженням Виконавця, зазначеним у реквізитах до даного Договору. Відповідач у встановлений строк зауважень до актів здачі-прийняття не надав, в силу положень п. 6.2.1 Договору та п. 5.3 Додатку № 3, послуги за договором вважаються наданими Позивачем та прийнятими Відповідачем без будь-яких зауважень. Крім того, виходячи зі змісту п. 1.4 Додатку № 1 зобов`язання по завчасній підготовці та залишенні брудного робочого одягу у погодженому місці покладаються на Відповідача. Відтак, для того аби Позивач міг забрати брудний одяг та надати чистий, Відповідач мав завчасно залишити брудний робочий одяг у погодженому місці. У свою чергу адреса місця доставки одягу часто змінювалася. Щодо оплати компенсації вартості втрачених виробів, то твердження Відповідача є безпідставними, оскільки, як вже зазначено у позовній заяві, Позивач передав Відповідачеві робочий одяг у кількості 51 одиниць, що підтверджується листом приміряння від 25.05.2023 та актом прийому-передачі одягу в користування від 25.05.2023. Станом на дату розірвання договору у Позивача на обслуговуванні (а саме прання, зберігання, доставка) перебував робочий одяг у кількості 41 одиниця, 10 одиниць, перебували безпосередньо у користуванні Відповідача, на його території. Після розірвання Договору саме така кількість одягу не повернута Позивачеві та вважається втраченою. До того ж, згідно з п. 7.1 "б" Додаток № 1.1. до Договору, відповідно до якого незважаючи на узгоджений термін дії Додатку, кожна сторона має право відмовитися від послуги вказаної в даному Додатку з негайним настанням правових наслідків після письмового повідомлення іншої сторони за 10 календарних днів, якщо інша сторона є неплатоспроможною, банкрутом, ліквідованою, продає усі активи, припиняє свою діяльність або припиняє свої виплати (тобто має протермінування оплати послуг більше ніж 40 календарних днів). Відповідач тривалий час не оплатчував послуги та має протермінування оплати більше ніж 40 календарних днів. Про факт розірвання Договору Відповідача повідомлено Повідомленням про дострокове розірвання договору вих. № 33 від 16.04.2024. Відповідач отримав це повідомлення, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, яке наявне в матеріалах справи та долучено до позову. Заперечення щодо розірвання Договору чи вимог про відшкодування заборгованості чи штрафних компенсацій Відповідач не надав.

Від Відповідача надійшло заперечення на відповідь на відзив, в яких останній стверджує, що під наданням послуг розуміється комплекс дій з боку Позивача, а не виконання однієї окремої дії. Позивач вказує, що під обслуговуванням, окрім надання одягу у користування, розуміється ще прання, зберігання та доставка чистого спецодягу. В подальшому у своїй відповіді Позивач зазначає, що Позивач неодноразово намагався доставити чистий робочий одяг Відповідачеві, однак через відсутність заздалегідь зазначеної адреси, одяг не вдалося доставити, таким чином Позивач сам підтвердив відсутні доставки одягу Відповідачеві у період, за який виставлені рахунки.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

25.05.2023 сторони уклали Договір № 2675 (далі Договір), за п. 3.1. якого Виконавець (Позивач) надає Замовнику (Відповідачеві) послуги передбачені умовами даного Договору та Додатками, передбаченими в розділі 4 Договору, щодо надання Замовнику у тимчасове оплатне користування виробів (одягу та/або килимів), що входять до складу послуг, а Замовник зобов`язується прийняти послуги та сплатити їх вартість. Замовник зобов`язується використовувати вироби лише за їх прямим призначенням.

Вироби, що використовуються в рамках надання послуг, вказані в прайс-листі (Додаток №2).

Сторони, узгодили, що до даного Договору, може укладатись, як один так і декілька Додатків, в залежності від виду послуг (виробів), якими буде користуватись Замовник. У разі зміни/припинення дії одного з додатків (частини послуг) - Договір продовжує діяти (п. 3.2. Договору).

Всі додатки є невід`ємною частиною Договору. Сторонами, за взаємною згодою, у будь який час можуть бути підписані будь-які додатки чи угоди до даного Договору або припинена дія таких Додатків (п. 4.2. Договору).

Ціна даного Договору складається із суми всіх наданих послуг (п. 5.1. Договору).

Ціни вказані в прайс-листі, який є невід`ємною частиною цього Договору (п.5.2. Договору).

Відповідно до п. 5.3. Договору сторони домовились про те, що ціни за даним Договором підлягають щоквартальній автоматичній індексації на накопичувальний рівень офіційно опублікованої інфляції в Україні (або, що теж саме, індекс споживчих цін, надалі - індекс споживчих цін). Нові ціни не вимагають підписання ніяких додаткових угод, вступають в дію автоматично та відображаються в рахунках-фактурах, які за датою виходу слідують в наступному за звітним кварталі.

У разі якщо на момент виставлення рахунку за надані послуги у першому місяці кварталу індекс споживчих цін не опублікований, нові ціни вступають в дію з наступного за таким місяцем.

У разі, якщо на кінець кварталу накопичувальний індекс споживчих цін з моменту останнього перегляду цін становитиме менше 2.5%, підвищення цін за цим Договором переноситься на наступний квартал. При цьому накопичувальний індекс споживчих цін буде рахуватися з моменту останнього підвищення цін.

Строк платежу становить 14 календарних днів від дати виставлення рахунка-фактури.

Рахунки-фактури та Акти виконаних робіт (наданих послуг) надаються Замовнику в електронному вигляді або у паперовому вигляді (на розсуд Виконавця) (п. 6.2. Договору).

Акт повинен бути підписаний Замовником та повернутий/надісланий Виконавцеві не пізніше 14 календарних днів з дня його отримання. У випадку відсутності письмових зауважень Замовника у вказаний строк, Акт вважається погодженим, а надані послуги - прийнятими Замовником без зауважень (п. 6.2.1. Договору).

Даний Договір вступає в силу з моменту його підписання і діє безстроково до того моменту, поки сторонами не буде розірвано Додатки на всі послуги (п. 9.1. Договору).

Додатком № 1.1. до Договору сторони визначили Опис послуг: Послуги з обслуговування наданого в користування робочого одягу (далі Додаток № 1.1.), метою обслуговування робочого одягу Виконавцем є забезпечення захисту та безпеки шкіри, підтримання професійного іміджу Замовника шляхом надання чистого, безпечного та гігієнічного робочого одягу для співробітників Замовника.

Під обслуговуванням розуміється регулярне надання Виконавцем погодженої кількості робочого одягу у користування Замовнику для забезпечення його потреб, а також прання, підтримання узгодженого рівня якості (ремонт, заміна зношеного спецодягу), зберігання, збирання забрудненого та доставка чистого спецодягу. Необхідна кількість комплектів робочого одягу для кожного працівника узгоджується заздалегідь з Замовником для забезпечення кінцевого споживача достатньою кількістю робочого одягу (п. 1.2. Додатку № 1.1.).

При підписанні Договору Замовник обирає один із можливих варіантів доставки: у мішках до погодженого місця збору спецодягу або в індивідуальні ячейки шаф. Зобов`язання щодо доставки та встановлення шаф покладається на Виконавця. Ціна обслуговування залежить від обраного варіанту доставки та вказана у прайс-листі (п. 1.3. Додатку № 1.1.).

Згідно з п. 1.4. Додатку № 1.1. доставка робочого одягу здійснюється один раз на тиждень (якщо інше не погоджено сторонами) у завчасно визначений день. Кінцеві користувачі повинні підготувати та залишити брудний робочий одяг у погодженому місці завчасно. Виконавець забирає брудний робочий одяг для обслуговування та повертає його Замовнику під час наступної доставки. В разі виявлення невідповідності одягу, що використовується, стандартам якості після обслуговування робочого одягу, Виконавець замінює такий робочий одяг, одягом переважно бувшим у використанні, але таким, що підлягає подальшому використанню та відповідає критеріям групи користування.

Замовник зобов`язується забезпечити умови при яких робочий одяг буде зберігатися виключно на території підприємства Замовника, не здійснюватимуться будь-які модифікації, обслуговування та прання робочого одягу самостійно або третіми сторонами.

Відповідно до п. 1.7. Додатку № 1.1. перша передача робочого одягу підтверджується актом приймання-передачі одягу в обслуговування, в подальшому на підставі додаткових замовлень кількість одягу може змінюватися. Облік фактичної кількості робочого одягу, що знаходиться в користуванні, обліковується Виконавцем, зазначається в рахунках-фактури з деталізацією до тижня обслуговування та в Актах здачі-прийняття робіт (надання послуг) і приймається до уваги для розрахунків по Договору .

У разі затвердження/підписання Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) згідно строків, вказаних в загальних положеннях (Додаток 3), Замовник автоматично погоджується з кількістю робочого одягу в обслуговуванні.

Додаток вступає в силу з моменту підписання та діє безстроково. Кожна сторона має можливість у будь-який час припинити даний Додаток з попереднім письмовим повідомленням за 12 місяців іншої сторони до планової дати припинення (п. 6.1 Додатку № 1.1.).

Згідно з п. 7.1. Додатку № 1.1. незважаючи на узгоджений термін дії Додатку, кожна сторона має право відмовитися від послуги вказаної в даному Додатку з негайним настанням правових наслідків після письмового повідомлення іншої сторони за 10 календарних днів, якщо:

(а) інша сторона вчиняє істотне порушення будь-яких Загальних положень та/або Умов Договору і не виправляє таке порушення після 2-х (двох) письмових повідомлень другої сторони,

Для уникнення непорозумінь і неточностей, зупинення обслуговування у разі наявності протермінованої заборгованості, у будь-якому разі не може вважатись істотним порушенням.

або

(б) інша сторона є неплатоспроможною, банкрутом, ліквідованою, продає усі активи, припиняє свою діяльність або припиняє свої виплати (тобто має протермінування оплати послуг більше ніж 40 календарних днів), або

(в) договірні відносини з іншою стороною стали незаконними через істотну зміну контролю або власності другої сторони чи навпаки. Сторони повідомляють іншу сторону про такі суттєві зміни у власності або контролі без зайвих затримок.

У випадку якщо Виконавець допустить істотне порушення і не зможе усунути таке порушення протягом 14 днів календарних днів після отримання двох письмових повідомлень, Замовник має право відмовитися від Додатку. Відповідальність щодо викупу виробів та/або виплати будь-яких компенсацій з боку Замовника у такому випадку не застосовується (п. 7.2. Додатку № 1.1.).

Відповідно до п. 7.4. Додатку № 1.1. у разі дострокової відмови Замовника від цього Додатку, дострокового припинення дії Замовником без попередження, вказаного в п. 6.1 Додатку та на додаток до пунктів 7.1 (б) та 7.1 (в), у разі дострокового розірвання Договору та/або цього Додатку Виконавцем через порушення Замовником Договору, Замовник на підставі рахунку Виконавця зобов`язаний сплати штраф (штрафну компенсацію) у розмірі, що дорівнює сумі вартості послуг за даним Додатком за дванадцять місяців, виходячи з наступного розрахунку:

- якщо кількість виставлених рахунків становить 13 і більше, то, сума останніх 13 рахунків/

- якщо кількість виставлених рахунків менше 13, то, сума всіх наявних рахунків поділена на їх кількість і помножена на 13.

Даний штраф є узгодженим сторонами і розрахунок здійснюється Виконавцем самостійно і не потребує погодження Замовника. Оплата штрафу за 12 місяців не звільняє Замовник від викупу одягу на вимогу Виконавця.

Додатком № 3 до Договору сторони визначили Загальні положення та Умови надання послуг (далі Додаток № 3), за п. 3.1. якого всі послуги та/або вироби, що надаються за адресою доставки, відповідають узгодженим Описам послуг.

Всі вироби, надані в користування у складі послуг, належать Виконавцеві на праві власності протягом всього терміну дії Договору і до моменту отримання Виконавцем викупної вартості в повному обсязі відповідно до умов викупу, якщо інше не передбачено Договором або Додатковою угодою сторін (п. 4.1. Додатку № 3).

Незважаючи на те, що право власності на вироби не переходить до Замовника протягом терміну дії Договору, відповідно до умов Договору всі ризики володіння і користування ними переходять до Замовника. Замовник несе відповідальність за вироби, що передані йому в користування, а також за їх використання не за призначенням. У разі неповернення, втрати або пошкодження виробів, або їх псування, вартість виробів підлягає відшкодуванню за цінами та умовами визначеними в Додатках до Договору (п.4.2. Додатку № 3).

Відповідно до п. 5.3. Додатку № 3 оплата послуг здійснюється протягом 14 календарних днів з дня виставлення рахунку. На початку кожного року Виконавець надає графік виходу рахунків на поточний календарний рік та направляє його на електронну пошту відповідальної особи за Договором. Такий графік також вказується на кожному рахунку, який виставляється Замовнику. Разом із рахунком Замовнику направляються податкова накладна та Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг), який підтверджує надання Послуг за цим Договором. Замовник зобов`язаний розглянути та затвердити Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) протягом 14 календарних днів з дня їх отримання в електронній (або паперовій формі) або в цей же строк надати обґрунтовані зауваження щодо наданих Виконавцем Послуг шляхом відправки таких зауважень на електронну адресу Виконавця: invoicing.ukraine@lindstromgroup.com або за місцезнаходженням Виконавця, зазначеним у реквізитах до даного Договору. У випадку відсутності письмових зауважень Замовника у вказаний строк, Акт вважається погодженим, а надані послуги - прийнятими Замовником без зауважень.

Згідно з п. 5.5. Додатку № 3 у випадку порушення строків оплати послуг Виконавець має право отримати пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України за кожен день прострочення, за весь період прострочення без обмежень. У випадку прострочення оплати більш ніж на 30 календарних днів, Замовник додатково сплачує штраф у розмірі 20% від суми заборгованості.

Сторони узгодили, що Виконавець має право автоматично призупинити обслуговування у разі прострочення Замовником оплати більше ніж на 28 календарних днів до моменту погашення заборгованості, якщо інше письмово не буде узгоджено сторонами. При цьому вартість послуг за Договором на період зупинки обслуговування нараховується і оплачується в повному обсязі і не підлягає коригуванню.

Якщо Замовник протермінував оплату за 2-ма рахунками поспіль, Виконавець залишає за собою право, без будь-якого повідомлення, передати стягнення непогашеної дебіторської заборгованості третій стороні, в тому числі уступити заборгованість. Замовник зобов`язується компенсувати всі витрати, пов`язані зі стягненням боргу.

Ненадання Замовником виробів для обслуговування не може служити підставою для зміни суми рахунку (5.7. Додатку № 3).

У разі неможливості надання послуги (-г) або виявлення недоліків Виконавець негайно повідомляє про це Замовника (п. 6.1. Додатку № 3).

Замовник зобов`язується сповістити Виконавця про виявлені порушення, недоліки чи зауваження щодо надання послуг Виконавцем протягом 14 календарних днів з моменту виявлення таких порушень, недоліків чи зауважень (п. 6.2. Додатку № 3).

У випадку, якщо затримка викликана форс-мажорними обставинами, випадком, або ситуаціями, спричиненими Замовником чи іншими діями, яка знаходиться поза волею та контролем Виконавця, Виконавець не несе відповідальності за порушення надання послуг (п. 6.5. Додатку № 3).

Загальний максимальний розмір відповідальності Виконавця за Договором обмежується максимальною вартістю послуг, наданих з порушенням строків або недоліками. У будь-якому випадку, сукупна відповідальність Виконавця не перевищує вартість обслуговування за цим Договором за останні два періоди виставлення рахунків (без урахування ПДВ). Компенсація збитків здійснюється шляхом зменшення Виконавцем рахунків за обслуговування (п. 6.6. Додатку № 3).

Виконавець не несе відповідальність за будь-які непрямі або наслідкові втрати. Непрямі та наслідкові збитки, включаючи, але не обмежуючись ними, передбачають компенсацію, що підлягає виплаті третім особам, втрату прибутку або збиток, що є наслідком втрати чи переривання виробництва або доходу (п. 15.1. Додатку № 3).

Відповідальність компанії Виконавця стосовно даного Договору у всіх випадках обмежується сумою, що відповідає платі за два (2) останніх періоди встановлення рахунків-фактури за чотири (4) тижні за відповідні вироби, що знаходяться в оренди (п.15.2. Додатку № 3).

Додатком № 5 до Договору сторони погодили Лист приміряння, відповідно до якого погоджено кількість одиниць виробів.

Відповідно до листа приміряння від 25.05.2023, сторонами погоджено найменування виробів та їх кількість, яка в загальній кількості становить 51 одиницю.

Також, 25.05.2023 сторонами підписано Акт прийому/передачі одягу в користування згідно Договору № 2675 від 25.05.2023, відповідно до якого Виконавець передав, а Замовник прийняв в користування 51 одиницю одягу.

Позивач, на підтвердження надання послуг, надав Акти здачі-приймання робіт (надання послуг): № 262812 від 14.08.2023 на суму 4 479,60 грн., № 263990 від 11.09.2023 на суму 6 639,60 грн., № 267162 від 09.10.2023 на суму 4 479,60 грн., № 268355 від 06.11.2023 на суму 4 479,60 грн. підписані сторонами без заперечення та № 259601 від 17.07.2023 на суму 9 018,60 грн., № 270536 від 04.12.2023 на суму 4 479,60 грн., № 272785 від 31.12.2023 на суму 4 479,60 грн., № 275077 від 29.01.2024 на суму 4 479,60 грн. підписаними Позивачем.

Позивач виставив Відповідачеві рахунки на оплату № 259601 від 17.07.2023 на суму 9 018,60 грн., № 262812 від 14.08.2023 на суму 4 479,60 грн., № 263990 від 11.09.2023 на суму 6 639,60 грн., № 267162 від 09.10.2023 на суму 4 479,60 грн., № 268355 від 06.11.2023 на суму 4 479,60 грн., № 270536 від 04.12.2023 на суму 4 479,60 грн., № 272785 від 31.12.2023 на суму 4 479,60 грн., № 275077 від 29.01.2024 на суму 4 479,60 грн., № 107 від 16.04.2024 на суму 5 243,47 грн., № 135 від 20.05.2024 на суму 19 846,48 грн.

При цьому, акти № 272785 від 31.12.2023 на суму 4 479,60 грн., № 275077 від 29.01.2024 на суму 4 479,60 грн. не підписані Відповідачем.

29.01.2024 Відповідач направив Позивачеві письмове повідомлення № 11 від 29.01.2024, в якому зазначив, що впродовж двох місяців працівники Відповідача (кінцеві користувачі) не отримують послуги з прання робочого одягу. Весь одяг знаходиться у ТОВ "Ліндстрем". Позивачем умови Договору щодо забирання брудного одягу не виконуються. З урахуванням викладеного, Відповідач вважає, що Позивачем допущено істотні порушення Договору.

Позивач 31.01.2024 отримав письмове повідомлення № 11 від 29.01.2024, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 4902401849716.

15.02.2024 Позивач направив Відповідачеві листа № 10 від 14.02.2024, в якому повідомив, що на виконання умов Договору, водій намагаючись здійснити доставку на останню відому йому адресу, отримав інформацію забрати весь спецодяг і не приїжджати, бо з`явилася нова адреса. В телефонній розмові працівником Відповідача запропоновано Позивачеві по шляху його маршруту забрати комплекти спецодягу. Таким чином одноразово виконали заміну брудного одягу на чистий. З грудня 2023 Позивач намагався з директором Відповідача обговорити питання відсутності точної адреси доставки одягу, однак вирішити питання не вдалося.

Відповідач 15.02.2024 направив Позивачеві друге письмове повідомлення № 12 від 15.02.2024, в якому повідомив, що недоліки викладені у першому письмовому повідомлені не усунуті, що є істотним порушенням умов Договору.

На зазначений лист, Позивач надав відповідь № 12 від 27.02.2024, в якій виклав позицію, аналогічну викладеній в листі № 10 від 14.02.2024.

27.03.2024 Позивач направив Відповідачеві претензію № П-3352 від 25.03.2024 на суму 8 959,20 грн., в якій просив впродовж 5 робочих днів з моменту отримання претензії сплатити заборгованість у сумі 8 959,20 грн. (рах. № 272785 від 31.12.2023 та № 275077 від 29.01.2024).

Відповідач 02.04.2024 отримав претензію № П-3352 від 25.03.2024, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 0503831482232.

18.04.2024 Позивач направив Відповідачеві Повідомлення про дострокове розірвання договору № 33 від 16.04.2024, в якому зазначено, що дата розірвання Договору - 26.04.2024. Також Позивач у повідомлені вимагав у строк до 26.04.2024 сплатити заборгованість за надані послуги у сумі 8 969,20 грн.; сплатити компенсацію, яка дорівнює вартості наданих за Договором послуг за останні 12 місяців, у розмірі 69 120,74 грн.; повернути майно у кількості 10 одиниць одягу, у разі неповернення у вказаний строк майно вважатиметься безповоротно втраченим і підлягає компенсації на загальну суму 5 243,47 грн.

Відповідач 24.04.2024 отримав Повідомлення про дострокове розірвання договору № 33 від 16.04.2024, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 0306000560915.

Відповіді на претензію повідомлення Позивача Відповідач не надав.

На прострочений борг Відповідача Позивач, з посиланням на ст. 625 ЦК України, за період з 16.01.2024 по 24.06.2024 нарахував 107,95 грн. - 3 % річних, 144,16 грн. - індексу інфляції та з посиланням на п. 5.5. Додатку № 3 до Догвоору нарахував 1 022,47 грн. - пені за період з 16.01.2024 по 24.06.2024, 1 791,84 грн. - 20 % штрафу.

Всі нарахування проводилися окремо за кожним актом.

Також Позивач просить стягнути з Відповідача 69 120,74 грн. - штрафної компенсації, яка дорівнює вартості послуг за Додатком № 1.1 до Договору за 12 місяців (п. 7.4. Додатку № 1.1.), та 5 243,47 грн. - компенсації вартості втрачених виробів (п. 4.2. Додатку № 3).

Наведені обставини стали причиною звернення Позивачем з позовом та є предметом спору у даній справі.

Предметом доказування у даній справі є факт надання Позивачем послуг, настання/ненастання строку оплати, обґрунтованість стягуваних сум.

Відносини, що виникли між сторонами у справі на підставі Договору, є господарськими, тому, згідно зі ст. 4, 173-175 і ч. 1 ст. 193 ГК України, до цих відносин мають застосовуватися відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

За договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у володіння та користування за плату на певний строк (ч.1 ст. 759 ЦК України).

Згідно з ч.1 ст. 760 ЦК України Предметом договору найму може бути річ, яка визначена індивідуальними ознаками і яка зберігає свій первісний вигляд при неодноразовому використанні (неспоживна річ).

Відповідно до ч. 1, 5, 6 ст. 762 ЦК України за найм (оренду) майна з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму; плата за найм (оренду) майна вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором; наймач звільняється від плати за весь час, протягом якого майно не могло бути використане ним через обставини, за які він не відповідає.

Згідно зі ст. 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

Якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором (ч. 1 ст. 903 ЦК України).

Зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язкуч.1 ст. 509 ЦК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно зі ст. 627 ЦК України передбачено, що сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з врахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Статтею 193 ГК України визначено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону та інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до ст. 525, 526 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов`язання є його не виконання або виконання з порушенням умов, які визначені змістом зобов`язання.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

Згідно з ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 599 ЦК України визначено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Статтею 611 ЦК України встановлено, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом. Якщо внаслідок прострочення боржника виконання зобов`язання втратило інтерес для кредитора, він може відмовитися від прийняття виконання і вимагати відшкодування збитків.

Статтею 782 ЦК України передбачено, що наймодавець має право відмовитися від договору найму і вимагати повернення речі, якщо наймач не вносить плату за найм речі протягом трьох місяців підряд. У разі відмови наймодавця від договору найму договір є розірваним з моменту одержання наймачем повідомлення наймодавця про відмову від договору.

Договір про надання послуг може бути розірваний, у тому числі шляхом односторонньої відмови від договору, в порядку та на підставах, встановлених цим Кодексом, іншим законом або за домовленістю сторін. Порядок і наслідки розірвання договору про надання послуг визначаються домовленістю сторін або законом (ст. 907 ЦК України).

Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом (ч. 2 ст. 625 ЦК України).

За ст. 216-217, 230-231 ГК України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання, шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У ст. 76, 77 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно зі ст. 78, 79 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Згідно зі ст. 13 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом.

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідач позов заперечує з викладених у відзиві підстав.

Перевіривши доводи і докази сторін, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.

Так, 25.05.2023 сторони уклали Договір № 2675, за п. 3.1. якого Виконавець надає Замовнику послуги передбачені умовами даного Договору та Додатками, передбаченими в розділі 4 Договору, щодо надання Замовнику в тимчасове оплатне користування виробів (одягу та/або килимів), що входять до складу послуг, а Замовник зобов`язується прийняти послуги та сплатити їх вартість. Замовник зобов`язується використовувати вироби лише за їх прямим призначенням.

Строк платежу становить 14 календарних днів віддати виставлення рахунка-фактури.

Рахунки-фактури та Акти виконаних робіт (наданих послуг) надаються Замовнику в електронному вигляді або у паперовому вигляді (на розсуд Виконавця) (п. 6.2. Договору).

У п. 2 Договору, сторони передбачили, що Замовник за Договором є ТОВ "НВП "Газбуд", контактна особа: Дмитро, тел. 067-634-**-36, е-mail: tak2011@ukr.net.

В якості доказу направлення Відповідачеві спірних рахунків та актів, Позивач надав роздруківку електронних листів, з яких вбачається, що дані документи направлені на електроні адреси: 2000gazbud@gmail.com, osnova.estate2020@gmail.com.

Однак, Відповідач заперечень стосовно отримання Актів та рахунків не надав, тому суд приймає позицію Позивача про направлення Відповідачеві актів та рахунків за спірний період на електроні адреси Відповідачеві.

Підпунктом 6.2.1. Договору сторони погодили, що Акт повинен бути підписаний Замовником та повернутий/надісланий Виконавцеві не пізніше 14 календарних днів з дня його отримання. У випадку відсутності письмових зауважень Замовника у вказаний строк, Акт вважається погодженим, а надані послуги - прийнятими Замовником без зауважень.

Відповідач у визначений Договором строк зауважень на Акти здачі-приймання робіт (надання послуг) № 272785 від 31.12.2023, № 275077 від 29.01.2024 не надав, тому вони вважаються підписаним після спливу 14 календарних днів з дня їх отримання.

Лист Відповідача № 11 від 29.01.2024 суд не сприймає, як заперечення на вище наведені Акти здачі-приймання робіт (надання послуг), передбачене підп. 6.2.1. Договору, оскільки в тексті листа не йдеться про Акти здачі-приймання робіт (надання послуг).

Дослідивши надані до матеріалів справи докази (Договір, додатки до Договору, Акти здачі-приймання робіт (надання послуг), рахунки), беручи до уваги відсутність заперечень Відповідача щодо отримання спірних Актів та рахунків на оплату, прострочку в оплаті більше трьох місяців, суд визнає обґрунтованою та підтвердженою матеріалами справи вимогу про стягнення основного боргу в розмірі 8 959,20 грн.

Позивач просить стягнути з Відповідача 69 120,74 грн. - штрафної компенсації, яка дорівнює вартості послуг за Додатком № 1.1. до Договору за 12 місяців, суд бере до уваги, що відповідно до п. 7.4. Додатку № 1.1. у разі дострокової відмови Замовника від цього Додатку, дострокового припинення дії Замовником без попередження, вказаного в п. 6.1 Додатку та на додаток до пунктів 7.1 (б) та 7.1 (в), у разі дострокового розірвання Договору та/або цього Додатку Виконавцем через порушення Замовником Договору, Замовник на підставі рахунку Виконавця зобов`язаний сплати штраф (штрафну компенсацію) у розмірі, що дорівнює сумі вартості послуг за даним Додатком за дванадцять місяців, виходячи з наступного розрахунку:

- якщо кількість виставлених рахунків становить 13 і більше, то, сума останніх 13 рахунків/

- якщо кількість виставлених рахунків менше 13, то, сума всіх наявних рахунків поділена на їх кількість і помножена на 13.

Даний штраф є узгодженим сторонами і розрахунок здійснюється Виконавцем самостійно і не потребує погодження Замовника. Оплата штрафу за 12 місяців не звільняє Замовник від викупу одягу на вимогу Виконавця.

18.04.2024 Позивач направив Відповідачеві Повідомлення про дострокове розірвання договору № 33 від 16.04.2024, в якому зазначено, що дата розірвання Договору - 26.04.2024. Також Позивач у повідомлені вимагав у строк до 26.04.2024 сплатити заборгованість за надані послуги у сумі 8 969,20 грн.; сплатити компенсацію, яка дорівнює вартості наданих за Договором послуг за останні 12 місяців, у розмірі 69 120,74 грн.; повернути майно у кількості 10 одиниць одягу, у разі неповернення у вказаний строк майно вважатиметься безповоротно втраченим і підлягає компенсації на загальну суму 5 243,47 грн.

Відповідач 24.04.2024 отримав Повідомлення про дострокове розірвання договору № 33 від 16.04.2024, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 0306000560915.

Підставою направлення даного повідомлення, Позивач зазначає п. 7.1. Додатку №1.1., згідно з яким незважаючи на узгоджений термін дії Додатку, кожна сторона має право відмовитися від послуги вказаної в даному Додатку з негайним настанням правових наслідків після письмового повідомлення іншої сторони за 10 календарних днів, якщо: б) інша сторона є неплатоспроможною, банкрутом, ліквідованою, продає усі активи, припиняє свою діяльність або припиняє свої виплати (тобто має протермінування оплати послуг більше ніж 40 календарних днів).

Оскільки Відповідачем протерміновано більше ніж на 40 календарних днів оплату рахунків № 272785 від 31.12.2023 на суму 4 479,60 грн., та № 275077 від 29.01.2024 на суму 4 479,60 грн., у зв`язку з чим заявив про дострокове розірвання Договору, суд вважає, що Позивач мав право нарахувати 69 120,74 грн. - штрафної компенсації, яка дорівнює вартості послуг за Додатком № 1.1. до Договору за 12 місяців.

Однак, як зазначено у рішенні Конституційного Суду України №7-рп/2013 від 11.07.2013, за своєю правовою природою штрафні санкції виконують стимулюючу функцію, спонукаючи боржника до належного виконання своїх зобов`язань під загрозою застосування до нього цього виду відповідальності, та стягується в разі порушення такого зобов`язання.

Відповідно до висновків, викладених у постанові Верховного Суду від 08.05.2018 у справі №924/709/17, зменшення розміру заявлених до стягнення штрафних санкцій є правом суду, а за відсутності переліку таких виняткових обставин господарський суд, оцінивши надані сторонами докази та обставини справи у їх сукупності, вирішує питання про наявність або відсутність у кожному конкретному випадку обставин, за яких можливе зменшення пені та штрафу та розмір, до якого підлягає зменшенню.

При цьому відсутність чи невисокий розмір збитків може бути підставою для зменшення судом розміру неустойки, що стягується з боржника. Вирішуючи питання про зменшення розміру пені та штрафу, які підлягають стягненню зі сторони, що порушила зобов`язання, суд повинен з`ясувати наявність значного перевищення розміру неустойки перед розміром збитків, а також об`єктивно оцінити, чи є цей випадок винятковим, виходячи з інтересів сторін, які заслуговують на увагу, ступеня виконання зобов`язань, причин неналежного виконання або невиконання зобов`язання, незначності прострочення виконання зобов`язання, невідповідності розміру штрафу наслідкам порушення, негайного добровільного усунення винною стороною порушення та його наслідків.

Отже, питання про зменшення розміру неустойки вирішується судом на підставі аналізу конкретної ситуації, тобто сукупності з`ясованих ним обставин, що свідчать про наявність підстав для вчинення зазначеної дії. Крім цього, наявність у кредитора можливості стягувати зі споживача надмірні грошові суми як неустойку змінює її дійсне правове призначення. Оскільки неустойка має на меті, в першу чергу, стимулювати боржника до виконання основного зобов`язання та не може лягати непомірним тягарем для боржника і бути джерелом отримання невиправданих додаткових прибутків для кредитора.

Разом з тим, чинним законодавством України не врегульований розмір (відсоткове співвідношення) можливого зменшення штрафних санкцій. Тому, таке питання вирішується господарським судом згідно зі ст. 86 ГПК України, тобто за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду від 11.02.2020 у справі №911/867/19 та 25.02.2020 у справі №904/2542/19).

При цьому, зменшення неустойки (пені та штрафу) є протидією необґрунтованого збагачення однією з сторін за рахунок іншої та відповідає цивільно-правовим принципам рівності і балансу інтересів сторін; право на зменшення штрафу направлене на захист слабшої сторони договору, яка в силу зацікавленості в укладенні договору, монополістичного положення контрагенту на ринку, відсутності часу чи інших причин не має можливості оскаржити включення в договір завищених санкцій.

З урахуванням вищевикладеного, на підставі ч. 3 ст. 551 ЦК України, ч. 1 ст. 233 ГК України, а також виходячи з принципів добросовісності, розумності, справедливості та пропорційності, суд, в тому числі, і з власної ініціативи, може зменшити розмір неустойки (штрафу, пені) до її розумного розміру (аналогічний висновок наявний у постановах Верховного Суду від 13.07.2022 у справі №925/577/21, від 28.06.2022 у справі №902/653/21).

Так, у п. 8.22 - 8.25 постанови Великої Палати Верховного Суду від 18.03.2020 у справі № 902/417/18, зазначено, що загальною ознакою цивільно-правової відповідальності є її компенсаторний характер. Заходи цивільно-правової відповідальності спрямовані не на покарання боржника, а на відновлення майнової сфери потерпілого від правопорушення. Одним з принципів цивільного права є компенсація майнових втрат особи, що заподіяні правопорушенням, вчиненим іншою особою. Цій меті, насамперед, слугує стягнення збитків. Розмір збитків в момент правопорушення, зазвичай, ще не є відомим, а дійсний розмір збитків у більшості випадків довести або складно, або неможливо взагалі.

Принцип справедливості, добросовісності і розумності є проявом категорій справедливості, добросовісності і розумності як суті права загалом. Принцип добросовісності є одним із засобів утримання сторін від зловживання своїми правами. Основне призначення цього принципу вбачається в наданні суддям більше можливостей з`ясовувати в повному обсязі фактичні обставини справи і, насамкінець, встановити об`єктивну істину. Загалом зміст цих принципів (справедливості, добросовісності і розумності) полягає в тому, що тексти законів, правочинів та їх застосування суб`єктами цивільних правовідносин мають бути належними і справедливими та відповідати загальновизнаним нормам обороту та нормам закону (правова позиція, викладена у постанові об`єднаної плати Верховного Суду Касаційного господарського суду від 06.12.2019 у справі №910/353/19).

Разом з тим, цивільні та господарські відносини повинні ґрунтуватись на засадах справедливості, добросовісності, розумності, як складових елементів принципу верховенства права. Наявність у кредитора можливості стягувати із боржника надмірні грошові суми як неустойку спотворює її дійсне правове призначення, оскільки із засобу розумного стимулювання боржника виконувати основне зобов`язання неустойка перетворюється на несправедливо непомірний тягар для боржника та джерело отримання невиправданих додаткових прибутків кредитором (постанова Верховного Суду від 13.01.2020 у справі №902/855/18).

Відтак, реалізуючи свої дискреційні повноваження, передбачені ст. 551 ЦК України та ст. 233 ГК України щодо права зменшення розміру належних до сплати штрафних санкцій, суд, враховуючи загальні засади цивільного законодавства, передбачені ст. 3 ЦК України (справедливість, добросовісність, розумність) має забезпечити баланс інтересів сторін, та з дотриманням правил ст. 86 ГПК України визначати конкретні обставини справи (як-то: ступінь вини боржника, його дії щодо намагання належним чином виконати зобов`язання, ступінь виконання зобов`язання боржником; майновий стан сторін, які беруть участь у зобов`язанні; не лише майнові, але й інші інтереси сторін, дії/бездіяльність кредитора тощо), які мають юридичне значення, і з огляду на мотиви про компенсаційний, а не каральний характер заходів відповідальності з урахуванням встановлених обстави справи не допускати фактичного звільнення від їх сплати без належних правових підстав (п. 88 постанови Верховного Суду від 02.03.2023 у справі № 905/1409/21).

Приймаючи до уваги наведене, та те, що Позивачем не надано будь-яких доказів завдання йому збитків внаслідок порушення Відповідачем взятих на себе зобов`язань, беручи до уваги листування сторін, те, що Позивач додатково стягує пеню і штраф, що відповідальність Виконавця (Позивача) за порушення договірних зобов`язань обмежується вартістю обслуговування за цим Договором за останні два періоди виставлення рахунків (п.6.6,15.2. Додатку № 3), суд вважає, що заявлені Позивачем 69 120,74 грн. - штрафної компенсації є занадто великими, не співмірними з обсягом правопорушення Відповідача, здійсненого ним у зв`язку із неналежним виконанням своїх господарських зобов`язань, є надмірно обтяжливою для нього у сучасних реаліях.

У зв`язку із тим, що неустойка як вид відповідальності не має на меті надмірне збагачення кредитора за рахунок боржника, суд, з урахуванням майнових інтересів обох сторін, вважає за необхідне зменшити суму штрафної компенсації до 8 959,20 грн.

При цьому, на думку суду, таке зменшення є розумним та оптимальним балансом наслідків як для Позивача, так і для Відповідача.

Також Позивач просить стягнути з Відповідача 5 243,47 грн. - компенсації вартості втрачених виробів (п. 4.2. Додатку № 3 до Договору). Так, п. 4.2. Додатку № 3 до Договору передбачено, що незважаючи на те, що право власності на вироби не переходить до Замовника протягом терміну дії Договору, відповідно до умов Договору всі ризики володіння і користування ними переходять до Замовника. Замовник несе відповідальність за вироби, що передані йому в користування, а також за їх використання не за призначенням. У разі неповернення, втрати або пошкодження виробів, або їх псування, вартість виробів підлягає відшкодуванню за цінами та умовами визначеними в Додатках до Договору.

Позивач стверджує, що станом на дату розірвання Договору у Позивача на обслуговування перебував робочий одяг у кількості 41 шт., інша кількість одягу, а саме 10 шт. перебували безпосередньо в користуванні Відповідача.

Однак, в Актах здачі-приймання робіт (надання послуг) № 272785 від 31.12.2023 та № 275077 від 29.01.2024 та відповідних рахунках за наведений період зазначено, що на обслуговуванні Позивача перебувало по 68 шт., 8шт. та 60шт. елементів робочого одягу, тобто увесь обсяг (51 шт.), обумовлений Договором. При цьому, доказів передачі майна в користування Відповідачеві після січня 2024р. матеріали справи не містять, що може свідчити, про те, що Позивач одержав на обслуговування від Відповідача увесь обсяг одягу обумовлений Договором.

У зв`язку з чим, вимога про компенсацію вартості втрачених виробів не підлягає задоволенню.

Перевіривши розрахунки Позивача, за допомогою "Юридична інформаційно-пошукова система "Законодавство", судом встановлено, що розрахунки індексу інфляції та штрафу проведено правильно, нарахування пені та 3 % річних проведено неправильно.

Так, Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 272785 від 31.12.2023 - виставлений Позивачем 15.01.2024, а Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №275077 від 29.01.2024 - виставлений 06.02.2024, В цих же актах зазначено і про відповідні рахунки за грудень 2023, січень 2024 років. Інших дат виставлення рахунків з матеріалів справи не вбачається. Отже, прострочення за даними Актами слід вважати з 30.01.2024 та 21.02.2024.

Так, за перерахунком суду, за період з 30.01.2024 по 24.06.2024 та з 21.02.2024 по 24.06.2-23 пеня становить 953,44 грн. (517,11грн та 436,33 грн відповідно), 3 % річних - 101,34 грн. (54,71 грн та 46,63 грн відповідно).

Всі нарахування проводилися окремо за кожним актом.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню у розмірі: 8 959,20 грн. - основного боргу, 953,44 грн. - пені, 101,34 грн. - 3 % річних, 144,16 грн. - індексу інфляції, 1 791,84 грн. - штрафу, 8 959,20 грн. - штрафної компенсації на підставі п. 7.4. Додатку № 1.1., решта позовних вимог не підлягають задоволенню.

Згідно зі ст. 129 ГПК України судові витрати у справі слід покласти на сторін пропорційно розміру задоволених вимог, з урахуванням коефіцієнту 0,8 (позов подано в системі "Електронний суд").

Керуючись ст. 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "ГАЗБУД" (49024, м. Дніпро, вул. Каруни, буд. 75, оф. 222, код 30927610) на користь Товариства з обмеженою відповідальність "ЛІНДСТРЕМ" (02094, м. Київ, вул. Віскозна, буд. 8, код 34355058) 8 959,20 грн. - основного боргу, 1 014,47 грн. - пені, 107,22 грн. - 3 % річних, 144,16 грн. - індексу інфляції, 1 791,84 грн. - штрафу, 8 959,20 грн. - штрафної компенсації на підставі п. 7.4. Додатку № 1.1., 2 841,56 грн. - судового збору.

У решті позову відмовити.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду у строк, передбачений ст.256 ГПК України.

Суддя С.Г. Юзіков

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення31.10.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122728864
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —904/2857/24

Ухвала від 06.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Рішення від 31.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 02.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні