Подільський районний суд міста Києва
Справа № 758/13889/24
У Х В А Л А
01 листопада 2024 року м. Київ
Слідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
слідчий СВ ВП в річковому порту Київ ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 , звернувся до Подільського районного суду м. Києва з клопотанням у кримінальному провадженні № 42023102070000334 від 13.11.2023 про тимчасовий доступ до речей і документів, а саме до документів, які перебувають у володінні (приміщенні) ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 ..
В обґрунтування клопотання зазначено, що процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженню здійснюється Подільською окружною прокуратурою міста Києва за ч. 1 ст. 367 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді завідувача ІНФОРМАЦІЯ_2 , являючи службовою особою, будучи уповноваженим посадовою інструкцією від 01.09.2019 року, зокрема на складання проектно-кошторисної документації для всіх проектних рішень по переплануванню, функціональному перепризначенні приміщень, зміні конструкцій, інженерних систем, благоустрою території та іншим аналогічним роботам, техніко-економічне обґрунтування поточного, капітального ремонту та ремонтно-реставраційних робіт, в межах своєї компетенції контролює правильність проектно-кошторисної документації, робочих креслень їх відповідність будівельним нормам і правилам, стандартам, завданням на проектування, технічним умовам, технічним рішенням, нормам охорони праці, визначає вартість ремонтно-будівельних робіт на основі кошторисних або договірних цін та відповідає за технічно справний стан та технологічно правильну експлуатацію будівлі та приміщень Палацу його структурних підрозділів, систем електропостачання, водопостачання та водовідведення, теплопостачання, систем опалення та вентиляції, в тому числі споруд цивільного захисту (укриття) благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2, знаючи та розуміючи про необхідність вжиття заходів щодо додержання вимог законодавства, в порушення вимог Кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», Посадової інструкції, несумлінно ставлячись до своїх службових обов`язків, не вжив заходів для забезпечення аналізу та обґрунтування ціни матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення кошторисної документації та не має бути вищою за середню ціну у регіоні, хоч мав реальну можливість виконати належним чином свої обов`язки, у результаті чого, у невстановленому досудовим розслідуванням місці, у невстановлений час, але не пізніше, 30.06.2022, склав кошторисний розрахунок з поточного ремонту споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2, складений у поточних цінах станом на 15.06.2022, у сумі 4195012 грн.
Надалі, за результатами складення кошторисної документації на поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2, 21.07.2022, ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ 02141207) на офіційному майданчику для державних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_5 » оголошено про проведення відкритих торгів ( ІНФОРМАЦІЯ_6 ) з предметом закупілі «поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2», код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи.
В подальшому, ОСОБА_5 , знаючи та розуміючи про необхідність вжиття заходів щодо додержання вимог законодавства, в порушення вимог Кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», Посадової інструкції, несумлінно ставлячись до своїх службових обов`язків, не вжив заходів для забезпечення аналізу та обґрунтування ціни матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення кошторисної документації та не має бути вищою за середню ціну у регіоні, хоч мав реальну можливість виконати належним чином свої обов`язки, у результаті чого, у невстановленому досудовим розслідуванням місці, у невстановлений час, але не пізніше, 11.07.2022, склав кошторисний розрахунок з поточного ремонту споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2, складений у поточних цінах станом на 15.06.2022, у сумі 4195012 грн.
Надалі, 01.09.2022, за результатами проведення зазначеної публічної закупівлі, між ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), як переможцем публічної закупівлі укладено договір підряду №30-08Пр з поточного ремонту споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2», код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи з ціною договору - 4055550 грн.
В подальшому, ОСОБА_5 , знаючи та розуміючи про необхідність вжиття заходів щодо додержання вимог законодавства, в порушення вимог Кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», Посадової інструкції, несумлінно ставлячись до своїх службових обов`язків, не вжив заходів для забезпечення аналізу та обґрунтування ціни матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення кошторисної документації та не має бути вищою за середню ціну у регіоні, хоч мав реальну можливість виконати належним чином свої обов`язки, у результаті чого, у невстановленому досудовим розслідуванням місці, у невстановлений час, але не пізніше, 02.09.2022, склав кошторисний розрахунок з поточного ремонту споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2, складний у поточних цінах станом на 25.07.2022, у сумі 3105868,14 грн., до складу якої серед іншого було включено агрегати вентиляційно-притокові (в комплекті) вартістю 358994,26 грн.
Надалі, 02.09.2022, між ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) укладено додаткову угоду №1 до договору підряду №30-08Пр згідно якої сторони домовилися, що ціна (вартість) даного договору складає 3060788 грн.
Згідно висновку експерта №СЕ-19-24/41784-ТВ від 04.07.2024 за результатами проведення судової товарознавчої експертизи ринкова вартість товаро-матеріальних цінностей, а саме припливно-витяжної установки «Vents» ВУТ 600 ПЕ ЕС П станом на 08.12.2022 складала 71546,88 грн.
Відповідно до висновку за результатами проведення судово-економічної експертизи, з урахуванням висновку експерта №СЕ-19-24/41784-ТВ від 04.07.2024 за результатами проведення судової товарознавчої експертизи, висновок аудиторського звіту № 070-2-3-04/44 від 28.09.2023, в частині завдання матеріальної шкоди (збитків) місцевому бюджету внаслідок виконання договору підряду №30-08Пр від 01.09.2022, укладеного між ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) щодо придбання агрегату вентиляційно-притокового (в помплекті) за завищеною вартістю, який являє собою, відповідно до протоколу огляду місця події від 05.03.2022, припливно-витяжну установку «Vents» ВУТ 600 ПЕ ЕС П, документально підтверджується у сумі 299371,86 грн, що згідно примітки до ст. 364 КК України являється істотною шкодою.
За наведених обставин, внаслідок, неналежного виконання завідувачем ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, під час складання проектно-кошторисної документації по об`єкту «Поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2», включено до кошторисної документації агрегати вентиляційно-притокові, а саме: припливно-витяжної установки «Vents» ВУТ 600 ПЕ ЕС, встановленої на вищевказаному об`єкті в ході виконання умов договору підряду №30-08Пр від 01.09.2023 за завищеною ціною, чим згідно з висновком судово-економічної експертизи СЕ-19/111-24/44386-ЕК від 20.09.2024 завдано матеріальну шкоду територіальній громаді міста Києва в особі ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на суму 299 371,86 грн, що спричинило істотну шкоду територіальній громаді міста Києва в особі ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).
Таким чином, ОСОБА_5 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.367 КК України, а саме у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом громадським інтересам.
На даний час в органу досудового розслідування виникла необхідність у вилученні оригіналів документів, з метою підтвердження факту підписання підготовчої тендерної документації особисто завідувачем відділу експлуатації ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 , зазначених у клопотанні.
Іншим способом отримати інформацію та довести обставини, які необхідно довести за допомогою вищевказаних документів неможливо.
З огляду на специфіку кримінального правопорушення, що розслідується, слідчий суддя вважає можливим проводити судовий розгляд без виклику володільця документів, на підставі ч.2 ст.163 Кримінального процесуального кодексу України.
В судове засідання автор клопотання не з`явився, подав заяву про розгляд такого без його участі, яке просив задовольнити.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів підлягає задоволенню за наступних підстав.
Слідчим суддею встановлено, що у провадженні ІНФОРМАЦІЯ_8 перебуває кримінальне провадження №42023102070000334 від 13.11.2023, розпочатого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
За змістом частини 1 статті 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до частини першої статті 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Частиною п`ятою статті 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження в своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно з частиною 6 статті 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Відповідно до частини сьомої статті 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Зважаючи на те, що органом досудового розслідування здійснюється розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.367 КК України, для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до оригіналів документів, які знаходяться у володінні (приміщенні) ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 , дані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні № 42023102070000334 та те, що іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів неможливо, а тому слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання.
Враховуючи вимоги ч. 3 ст. 99 КПК України щодо обов`язку сторони кримінального провадження надати суду оригінал документа, слідчий суддя надає дозвіл на вилучення оригіналу документу.
Керуючись ст.ст. 159-164, 309 КПК, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
клопотання слідчого СВ ВП в річковому порту Київ ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів у кримінальному провадженні № 42023102070000334 від 13.11.2023 - задовольнити.
Надати слідчим слідчого відділення відділу поліції в річковому порту Київ ГУНП у м. Києві капітану поліції ОСОБА_6 , начальнику слідчого відділення відділу поліції в річковому порту Київ Головного управління Національної поліції у м. Києві підполковнику поліції ОСОБА_7 , слідчому відділення відділу поліції в річковому порту Київ Головного управління Національної поліції у м. Києві лейтенанту поліції ОСОБА_3 , а також прокурору Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 , тимчасовий доступ до оригіналів документів, з можливістю їх вилучення, які перебувають у володінні (приміщенні) ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:
Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва «Експертиза проекту будівництва: Поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2. Класифікація за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи» складений в поточних цінах станом на 15 червня 2022 року та затверджений 11.07.2022 року, на останньому аркуші якого у графі «Керівник відділу» поставлений підпис ОСОБА_5 ; Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва «Експертиза проекту будівництва: Поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2. Класифікація за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи» складений за поточними цінами станом на 25 липня 2022 року та затверджений 05.09.2022 року, на останньому аркуші якого у графі «Керівник відділу» поставлений підпис ОСОБА_5 ; Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва «Експертиза проекту будівництва: Поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2. Класифікація за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи» від 30.06.2022 року, в якому у графі «Керівник відділу» поставлений підпис ОСОБА_5 ; Зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва «Експертиза проекту будівництва: Поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2» від 13.06.2022 року, на останній сторінці якого в графі «головний інженер проекту» та «керівник відділу» поставлено підпис ОСОБА_5 ; Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 «Поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2. Класифікація за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи» складений за поточними цінами станом на «25» липня 2022 року на останній сторінці якого в графі «склав» поставлено підпис ОСОБА_5 ; Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-01 «Поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2. Класифікація за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи» на останній сторінці якого в графі «склав» поставлено підпис ОСОБА_5 ; Акт №1 приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2022 року на останній сторінці якого в графі «Завідувач відділу експлуатації» поставлено підпис ОСОБА_5 ; Акт №2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2022 року на останній сторінці якого в графі «Завідувач відділу експлуатації» поставлено підпис ОСОБА_5 ; Акт №3 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень-2 2022 року на останній сторінці якого в графі «Завідувач відділу експлуатації» поставлено підпис ОСОБА_5 ; Акт №4 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2022 року на останній сторінці якого в графі «Завідувач відділу експлуатації» поставлено підпис ОСОБА_5 ; Акт №5 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року, на останній сторінці якого в графі «Завідувач відділу експлуатації» поставлено підпис ОСОБА_5 ; Акт №6 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 року, на останній сторінці якого в графі «Завідувач відділу експлуатації» поставлено підпис ОСОБА_5 ; Акт №7 приймання виконаних будівельних робіт за липень 2023 року загальною кількістю 9 арк., на останній сторінці якого поставлено підпис ОСОБА_5 ; Протокол узгодження цін на матеріальні ресурси «Поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2» від 13 червня 2022 року, загальною кількістю 5 арк. на останній сторінці якого поставлено підпис ОСОБА_5 ; Дефектний акт на поточний ремонт та облаштування підвального приміщення структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_9 за адресою: АДРЕСА_2, затверджений 05 вересня 2022 року на останній сторінці якого поставлено підпис ОСОБА_5 ; Дефектний акт на поточний ремонт та облаштування підвального приміщення структурного підрозділу Водна станція за адресою: АДРЕСА_2, затверджений 13 червня 2022 року на останній сторінці якого поставлено підпис ОСОБА_5 ; Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за вересень 2022 року, затверджений підписами директора ІНФОРМАЦІЯ_1 та юнацтва - замовник та підрядником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » від 20.09.2022 року на якому внизу аркуша стоїть підпис Завідувача відділу експлуатації ОСОБА_5 ; Акт №1 прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) з основним текстом «ми, що нижче підписалися, представник Виконавця і представник Замовника, уклали цей акт про те, що Виконавець виконав Електромонтажні роботи (надав послуги) згідно дефектного акту на поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2» на якому під текстом поставлено підписи Виконавця ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та Замовника, що прийняв роботу, а саме ОСОБА_5 ; Акт №2 прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) з основним текстом «ми, що нижче підписалися, представник Виконавця і представник Замовника, уклали цей акт про те, що Виконавець виконав Електромонтажні роботи (надав послуги) згідно дефектного акту на поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2» на якому під текстом поставлено підписи Виконавця ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та Замовника, що прийняв роботу, а саме ОСОБА_5 ; Акт №3 прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) з основним текстом «ми, що нижче підписалися, представник Виконавця і представник Замовника, уклали цей акт про те, що Виконавець виконав Електромонтажні роботи (надав послуги) згідно дефектного акту на поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2» на якому під текстом поставлено підписи Виконавця ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та Замовника, що прийняв роботу, а саме ОСОБА_5 ; Акт №4 прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) з основним текстом «ми, що нижче підписалися, представник Виконавця і представник Замовника, уклали цей акт про те, що Виконавець виконав Електромонтажні роботи (надав послуги) згідно дефектного акту на поточний ремонт споруд цивільного захисту (укриття) та благоустрій території структурного підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2» на якому під текстом поставлено підписи Виконавця ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та Замовника, що прийняв роботу, а саме ОСОБА_5 .
Строк дії ухвали становить 20 днів з дня її постановлення.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тим часовий доступ до речей і документів, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 166 КПК, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122732100 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Якимець О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні