Ухвала
від 31.10.2024 по справі 496/533/24
БІЛЯЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 496/533/24

Провадження № 1-кс/496/2449/24

У Х В А Л А

31 жовтня 2024 року м. Біляївка

Біляївський районний суд Одеської області

у складі слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Біляївка Одеської області клопотання заступника начальника СВ Одеського РУП №2 ГУНП в Одеській області майора поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, у кримінальному провадженні №12024162250000029 від 08.01.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

Заступник начальника слідчого відділу звернувся до суду з вказаним клопотанням, мотивуючи тим, що 08.01.2024 до Одеського районного управління поліції №2 ГУНП в Одеській області надійшли матеріали ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності підприємства комунальної форми власності за період часу починаючи з початку повномасштабного вторгнення на територію України, проведеної ІНФОРМАЦІЯ_1 , в ході чого встановлені фінансові порушення, внаслідок внесення службовими особами до офіційних документів, завідомо недостовірних відомостей з питань нарахування та виплати заробітної плати, премій надбавок тощо. Ревізією встановлені такі порушення фінансової дисципліни, що призвели до витрат: на порушення постанови КМУ від 30 серпня 2002 №1298 «Про оплату праці працівників на основі єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ закладів та організації окремих галузей бюджетної сфери» протягом ревізійного періоду, на підставі наказів керівників закладів освіти та наказів начальника Управління освіти, окремим працівникам закладів освіти, підпорядкованих Управлінню освіти, сплачувалась надбавка за складність та напруженість у праці у розмірі 100 відсотків замість передбачених 50 відсотків, що призвело до зайвого нарахування та виплати заробітної плати на загальну суму 384,6 тисяч гривень та як наслідок зайво перерахованого ЄСВ у загальній сумі 84,61 тисяч гривень. 07.03.2024 з метою визначення суми завданого державі збитку та вирахування економічної складової, призначено судову економічну експертизу до ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка на даний час триває. Крім того, в ході досудового розслідування встановлені інші факти внесенні недостовірних відомостей до офіційних документів та розтрати бюджетних коштів, а саме службові особи комунального підприємства, в період з початку повномасштабного вторгнення на територію країни, вносили до офіційних документів недостовірні відомості щодо обліку та нарахування заробітної плати працівникам, які фактично не виконували покладених на них трудових обов`язків. Зокрема, у зазначений період в документах, що стосуються табелів робочого часу, розрахункових відомостей про заробітну плату та інших фінансових документів, вносились дані про нарахування грошових коштів працівникам, які перебували на лікарняному, у відпустці або зовсім не працювали. Внаслідок таких дій службових осіб, з рахунків комунального підприємства було безпідставно перераховано кошти, які були виділені з місцевого бюджету для забезпечення нормальної діяльності підприємства. Вказане спричинило матеріальні збитки територіальній громаді, оскільки бюджетні кошти використовувались не за цільовим призначенням, що є порушенням фінансово-господарської дисципліни. На теперішній час для повного, всебічного та об`єктивного дослідження обставин вчиненого кримінального правопорушення, з метою призначення судових-почеркознавчих та судово-економічних експертиз виникла необхідність отримати доступ до первинної фінансової документації та інших документів комунального підприємства, в тому числі доступ до: табелі обліку робочого часу всіх працівників комунального підприємства за період з початку 2022 року, розрахунково-платіжні відомості про нарахування та виплату заробітної плати працівникам підприємства за той самий період, договори цивільно-правового характеру та інші документи, на підставі яких проводилися нарахування працівникам, які були залучені на тимчасові або погодинні роботи, журнали реєстрації лікарняних листів та інші документи, що підтверджують відсутність працівників на робочому місці через хворобу, відпустку або інші причини, накладні на видатки із зазначенням підстав для нарахування грошових коштів працівникам, що не виконували трудові обов`язки, внутрішні накази та розпорядження керівництва підприємства, що стосуються нарахування заробітної плати, премій та інших матеріальних винагород працівникам, фінансові звіти підприємства, які подавалися до контролюючих органів (податкової служби, місцевих органів влади) за період, акти приймання-передачі робіт або послуг, виконаних за договорами підряду або іншими договорами, укладеними підприємством, документи щодо перерахування коштів на банківські рахунки працівників, зокрема платіжні доручення та банківські виписки та інші документи, що будуть мати доказове значення по справі. Доступ до зазначених документів необхідний для встановлення об`єктивних обставин кримінального правопорушення, а саме перевірки обґрунтованості нарахувань та виплат, виявлення фактів можливого підроблення документів і безпідставного використання бюджетних коштів. Отже, на даний час, з метою всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, виявлення як тих обставин, що викривають, так і тих, що виправдовують осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення, з метою подальшого надання отриманих доказам належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, з метою сприяння виявлення, закріплення, вилучення та дослідження доказів та інших обставин справи, з метою покращення організації і підвищення ефективності кримінального провадження, виникла необхідність отримати доступ до речей та документів, які перебувають у володінні: Міського комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за адресою: АДРЕСА_1 .

До вказаного комунального підприємства органом досудового розслідування в порядку ст. 93 КПК України уже направлявся запит про надання відомостей та копій документів, які мають істотне значення для кримінального провадження.

Однак, комунальне підприємство не надало запитуваної інформації, посилаючись на вимоги ст. 159 КПК України, згідно з якою доступ до документів можливий лише на підставі ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до речей та документів.

Вказані дії підприємства свідчать про можливе ухилення від надання інформації, що може містити докази неправомірних дій, і створюють перешкоди для ефективного розслідування кримінального провадження.

Заступник начальника слідчого відділу звернувся до слідчого судді з вказаним клопотанням з метою повного, всебічного та об`єктивного дослідження всіх обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, вищезазначені документи, як самі по собі, так і в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення події кримінального правопорушення, обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, для належної кваліфікації скоєного кримінального правопорушення та містять відомості про осіб, які можуть бути причетні до скоєння кримінального правопорушення, можуть бути використані як докази, за неможливості іншим способом довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.

Заступник начальника слідчого відділу та прокурор до судового засідання не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили, хоча були належним чином повідомлені про дату і час розгляду клопотання.

Судом, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України, не здійснювався виклик особи, у володінні якої знаходиться інформація.

У зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів не здійснюється, згідно з ч. 4 ст. 107 КПК України.

Вивчивши клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно до ст. 131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження та відповідно до ч. 6 ст. 132 КПК України під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 160 КПК України клопотання про тимчасовий доступ повинно містити: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; правову кваліфікацію кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; обґрунтування необхідності вилучення речей і документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Частиною 6 ст. 163 КПК України закріплено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Як вбачається з матеріалів поданого клопотання, в якості доказів про факт причетності до кримінального правопорушення МКП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » заступник начальника слідчого відділу подав:

-Витяг з ЄРДС від 22.10.2024, відповідно до 08.01.2024 до ОРУП N?2 ГУНП в Одеській області надійшли матеріали ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_4 (комунальна форма власності, підпорядковується ІНФОРМАЦІЯ_5 код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за період з 04.01.2021 по 30.09.2023, проведеної ІНФОРМАЦІЯ_1 , в ході чого встановлені фінансові порушення, внаслідок внесення службовими особами до офіційних документів, завідомо недостовірних відомостей з питань нарахування та виплати заробітної плати. Крім того, виявлені фінансові порушення службовими особами КП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), КП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ДРПОУ НОМЕР_3 ), КУ « ІНФОРМАЦІЯ_8 (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), КП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), МКП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), Біляївське ЖЕКП (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), КП « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), КП « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), внаслідок внесення до офіційних документів, завідомо недостовірних відомостей з питань нарахування та виплати заробітної плати;

-Запит директору МКП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » про надання відомостей щодо працівників підприємства, які були працевлаштовані та отримували заробітну плату в період з 01.01.2022 по 31.08.2024 року;

-Відповідь від директора МКП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_4 №251/01-12/01 від 09.10.2024 року у якій для повноти відповіді просили надати інформацію про процесуальний статус МКП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в зазначеному кримінальному провадженні, вказати хто є заявником та на підставі заяви якого внесені дані до ЄРДР, а також вказати хто є потерпілим по даному кримінальному провадженню та надати витяг з ЄРДР по кримінальному провадженню №12024162250000029.

-Рапорт т.в.о. заступника начальника слідчого відділу ОРУП №2 ГУНП в Одеській області майора поліції ОСОБА_5 від 08.01.2024 року щодо ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_4 (комунальна форма власності, підпорядковується ІНФОРМАЦІЯ_5 код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за період з 04.01.2021 по 30.09.2023, проведеної ІНФОРМАЦІЯ_1 , в ході чого встановлені фінансові порушення, внаслідок внесення службовими особами до офіційних документів, завідомо недостовірних відомостей з питань нарахування та виплати заробітної плати;

-Повідомлення про вчинення кримінального правопорушення від ІНФОРМАЦІЯ_13 №151503-17/5572-2023 від 14.12.2023 року, згідно якого встановлені фінансові порушення, внаслідок внесення службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 до офіційних документів, завідомо недостовірних відомостей з питань нарахування та виплати заробітної плати;

-Лист до Директора ОНДІСЕ № 61/860/СВ від 25.09.2024 про прискорення експертизи в рамках кримінального провадження №12024162250000029 від 08.01.2024 року;

-Лист до Директора ОНДІСЕ № 61/534/СВ від 24.06.2024 про надання додаткових матеріалів;

Проте, заступник начальника слідчого відділу не надав інформацію про те, який саме процесуальний статус має МКП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у кримінальному провадженні, не вказав які саме порушення фінансової дисципліни допущені цим підприємством. Інформація про причетність МКП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » до вказаного кримінального правопорушення не підтверджена жодними доказами в матеріалах справи, окрім Витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 08.01.2024 року, також не надано відомостей щодо дати внесення змін у вказаний Витяг з ЄРДР. Сам по собі Витяг з ЄРДР не доводить необхідність надання доступу до речей і документів, а саме до первинної фінансової документації та інших документів комунального підприємства.

Крім того, у переліку підприємств з боку яких були допущені фінансові порушення вказані у повідомленні про вчинення кримінального правопорушення ІНФОРМАЦІЯ_13 , немає інформації про МКП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (матеріали ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності стосуються ІНФОРМАЦІЯ_4 ). З чого випливає, що заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_3 не доведено та не надано суду відповідних матеріалів щодо ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності МКП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в ході чого встановлені фінансові порушення, внаслідок внесення службовими особами до офіційних документів, завідомо недостовірних відомостей з питань нарахування та виплати заробітної плати, також не доведено наявність достатніх підстав вважати, що речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні всупереч положенням ч. 6 ст. 163 КПК України.

З огляду на викладене, слідчий суддя вважає клопотання заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_3 не знайшло свого підтвердження у судовому засіданні та таким, що не відповідає вимогам ст.ст. 160, 163 КПК України, не підтверджено належними доказами, а відтак підстави для його задоволення відсутні.

Керуючись ст. ст. 159-164,166 КПК України, слідчий суддя -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання старшого групи слідчих по кримінальному провадженню: заступника начальника СВ Одеського РУП №2 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів залишити без задоволення.

Ухвала оскарженню не підлягає, але заперечення проти неї може бути подано відповідно до ч. 3 ст. 309 КПК України.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудБіляївський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення31.10.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122732524
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —496/533/24

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

Ухвала від 28.11.2024

Кримінальне

Біляївський районний суд Одеської області

Шаньшина М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні