Рішення
від 01.11.2024 по справі 120/7557/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

01 листопада 2024 р. Справа № 120/7557/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вільчинського О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Вінницької області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Вінницької області (далі - відповідач) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що 23.06.1989 ОСОБА_1 отримав ордер на житлове приміщення №2630 серія І, виданий виконавчим комітетом Могилів-Подільської міської ради народних депутатів, згідно з рішенням №110 від 22.06.1989 на вселення до квартири по АДРЕСА_1 . Під час упорядкування правовстановлюючих документів було виявлено, що існує дві різних квартири, яким присвоєно однакові адреси: АДРЕСА_1 . ( АДРЕСА_2 . Тобто, є дублювання адрес об`єктів нерухомого майна. На думку позивача, вказана помилка/недолік/дефект реалізації владних управлінських повноважень органів публічної адміністрації підлягає виправленню (коригуванню) в частині упорядкування адреси квартир у будинку. У той же час відповідач самостійно не вправі змінити нумерацію будинків, які не є об`єктом державної чи комунальної власності, а тому коригування адреси можливе лише на підставі рішення суду. Означені обставини стали підставою для звернення до суду з цим позовом.

Ухвалою від 28.06.2024 судом відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін (у письмовому провадженні). Крім того, встановлені сторонам строки для подання відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечення.

За приписами статті 18 КАС України у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система.

Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система відповідно до закону забезпечує обмін документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, між судом та учасниками судового процесу, а також фіксування судового процесу і участь учасників судового процесу у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

Суд направляє судові рішення та інші процесуальні документи учасникам судового процесу на їх офіційні електронні адреси, вчиняє інші процесуальні дії в електронній формі із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи в порядку, визначеному цим Кодексом та Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

Адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи та органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в добровільному порядку.

Особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Також у відповідності до вимог ч. 3 ст. 124 КАС України судовий виклик або судове повідомлення учасників справи, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється за наявності в особи офіційної електронної адреси шляхом надсилання повістки на офіційну електронну адресу.

Відповідно до довідки про доставку електронного листа, яка міститься у матеріалах справи, копію ухвали суду про відкриття провадження у справі від 28.06.2024 року доставлено до електронного кабінету виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради Вінницької області 28.06.2024 о 19:20.

Однак, своїм процесуальним правом на подання відзиву на позовну заяву відповідач не скористався, причини неподання відзиву на позовну заяву не повідомив.

Відповідно до положень частини 6 статті 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, перевіривши доводи позову, дослідивши письмові докази, встановив такі обставини.

23.06.1989 ОСОБА_1 отримав ордер на житлове приміщення №2630 серія І, виданий виконавчим комітетом Могилів-Подільської міської ради народних депутатів, згідно з рішенням №110 від 22.06.1989 на вселення до квартири по АДРЕСА_1 .

Рішенням 53 сесії 6 скликання Могилів-Подільської міської ради від 27.10.2015 року №1259 АДРЕСА_2 .

Під час упорядкування правовстановлюючих документів було виявлено, що існує дві різних квартири, яким присвоєно однакові адреси: АДРЕСА_1 .

Відповідно до довідки комунального підприємства Могилів-Подільське міжрайонне бюро технічної інвентаризації квартира, яка знаходиться в користуванні ОСОБА_1 рахується під №3. Крім того, вказано, що технічний паспорт підготовлено без нумерації квартири, так як в ордері на ім`я ОСОБА_1 , на житлове приміщення №2630 серії І від 23.06.1989 року вказано номер квартири АДРЕСА_3 . Згідно архівних даних квартира АДРЕСА_3 за вище вказаною адресою, зареєстровано за ОСОБА_2 - згідно Договору купівлі-продажу № 1990 від 30.12.2005 року та зареєстрованого в КП МБТІ03.02.2006 року.

05.03.2024 року позивач звернувся з листом до міського голови м. Могилів-Подільський ОСОБА_3 в якому просив:

винести рішення виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради «Про внесення змін в рішення №110 від 22.06.1989 року виконавчого комітету Могилів-Подільської міської Ради народних депутатів», змінивши номер квартири АДРЕСА_4 ;

внести зміни в ордер на житлове приміщення №2630 серія І виданий виконкомом Могилів-Подільської міської ради, згідно рішення №110 від 22.06.1989 року на вселення до квартири по АДРЕСА_1 . ( АДРЕСА_2 , змінивши нумерацію квартири АДРЕСА_3 на 3;

органу реєстрації місця проживання «Центру надання адміністративних послуг» міської ради здійснити перереєстрацію зареєстрованих мешканців квартири АДРЕСА_3 на квартиру АДРЕСА_5 в цьому ж будинку.

Листом від 03.04.2024 року №02-11/200 за підписом заступника міського голови м. Могилів- ОСОБА_4 позивачу повідомлено, що у разі виявлення дублювання номерів окремих частин об`єкта, зміна (коригування) адреси здійснюється на підставі рішення суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд враховує такі нормативно-правові акти.

Частиною другою статті 19 Конституції України імперативно визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зазначена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Згідно з підпунктом 10 пункту «б» статті 30 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон №280/97-ВР) до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать облік відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.

Відповідно до пункту 1-1 статті 37 Закону №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження, як прийняття рішень про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес об`єктів нерухомого майна у випадках та порядку, встановлених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України від 17 лютого 2011 року №3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон №3038-VI).

Згідно з частинами першою-третьою статті 26-3 Закону №3038-VI адресою об`єкта нерухомого майна (далі - адреса) є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об`єкта та визначення місця його розташування на місцевості.

Порядок присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна затверджується Кабінетом Міністрів України. Порядок не може передбачати обов`язок фізичних та юридичних осіб щодо отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших документів дозвільного характеру, а також повноважень державних органів, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, підприємств, установ, організацій, утворених такими органами, видавати зазначені документи.

Адреса присвоюється об`єктам будівництва, будинкам, будівлям, спорудам, квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які є самостійними об`єктами нерухомого майна. Адреса не присвоюється: 1) тимчасовим спорудам; 2) будівлям та спорудам, що є приналежністю відповідної будівлі або споруди або їх складовою частиною; 3) іншим об`єктам нерухомого майна, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна (далі - Порядок присвоєння адрес). Порядок присвоєння адрес, визначений цим Законом, не поширюється на земельні ділянки.

Приписами частини четвертої статті 26-3 Закону №3038-VI визначено, що реквізитами адреси є: 1) назва держави (Україна); 2) назва адміністративно-територіальної автономії у складі України - для об`єктів, розташованих на території Автономної Республіки Крим; 3) назва області (крім Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя); 4) назва району - для населених пунктів районного підпорядкування; 5) назва населеного пункту, а для об`єктів, розташованих за його межами, - назва найближчого населеного пункту (об`єднаної територіальної громади), розташованого у межах відповідного району (об`єднаної територіальної громади); 6) назва гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об`єкта (за наявності); 7) назва вулиці, площі, майдану, шосе, проспекту, бульвару, алеї, провулку, узвозу тощо (далі - вулиця) (за наявності); 8) номер об`єкта (будинку, будівлі, споруди); 9) номер корпусу - для об`єктів, які складаються з декількох корпусів; 10) номер квартири, гаражного боксу, машиномісця, іншого житлового та нежитлового приміщення, яке є самостійним об`єктом нерухомого майна (за наявності).

Адреса (крім реквізиту, визначеного пунктом 10 частини четвертої цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється: виконавчим органом сільської, селищної, міської ради - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради (частина п`ята статті 26-3 Закону №3038-VI).

Постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2021 року №690 затверджено Порядок присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна (далі Порядок №690).

Згідно з пунктом 1 вказаного Порядку він визначає процедуру присвоєння, зміни, коригування адрес об`єктів будівництва, будинків, будівель, споруд, окремих частин об`єкта, які є самостійними об`єктами права на нерухоме майно (квартир, гаражних боксів, машиномісць, інших житлових та нежитлових приміщень).

Згідно з пунктом 23 Порядку №690 для нумерування об`єктів використовуються арабські цифри. Номер об`єкта може також містити літеру. Літера використовується у разі, коли відсутня можливість забезпечити послідовну нумерацію будівель, розташованих вздовж вулиці, відповідно до пункту 25 цього Порядку (наприклад, у разі будівництва двох чи більше будівель замість однієї, поділу будівель на дві чи більше блоковані). Також може використовуватися літера для будівель, що розташовані (або будуються) посеред кварталу та не мають фасаду, що виходить на вулицю. У такому разі номер найближчої житлової будівлі (для інших житлових) або споруди (для інших споруд), яка має фасад, який виходить на вулицю, отримує літеру «А», а будівля чи будівлі (споруда чи споруди) відповідно отримують інші літери. Для нумерації об`єктів використовуються великі літери українського алфавіту в такій послідовності: «А», «Б», «В», «Г», «Д», «Е», «Ж», «И», «К», «Л», «М», «Н», «П», «Р», «С», «Т», «У», «Ф», «X», «Ц», «Ч», «Ш», «Ю», «Я». Літера зазначається після номера через дефіс.

У разі виявлення дублювання номерів окремих частин об`єкта зміна (коригування) адреси здійснюється на підставі рішення суду, крім випадку, визначеного абзацом другим цього пункту. У разі коли всі окремі частини об`єкта з однаковими адресами є комунальною або державною власністю та належать одному власнику, їх адреси можуть бути змінені в порядку упорядкування нумерації окремих частин об`єкта (пункт 10 Порядку №690).

Відповідно до пункту 50 Порядку №690 упорядкування нумерації об`єктів нерухомого майна здійснюється: у випадку виявлення невідповідності адреси фактичному розташуванню об`єкта; у випадку виявлення дублювання адрес існуючих об`єктів державної або комунальної власності; у випадку подвоєння адрес внаслідок об`єднання населених пунктів; у випадках, визначених пунктами 9, 10 та 41 цього Порядку; у випадках, встановлених законодавством та цим Порядком.

Пункти 51-52 Порядку №690 передбачають, що упорядкування нумерації будинків здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності. У разі виявлення дублювання номерів об`єктів нерухомого майна, один чи більше з яких не є об`єктами державної чи комунальної власності та не підпадають під випадки, зазначені у пункті 50 цього Порядку, зміна, коригування адреси здійснюються на підставі рішення суду.

З аналізу викладених норм слідує, що за результатами розгляду заяви власника об`єкта нерухомого майна про зміну адреси об`єкта нерухомого майна уповноважений орган містобудування та архітектури приймає рішення про зміну адреси або рішення про відмову у зміні адреси з надсиланням заявнику повідомлення про відмову у зміні адреси з обґрунтуванням підстав такої відмови.

Як вбачається з матеріалів справи, за адресою: АДРЕСА_2 ) знаходяться дві квартири за номером 5.

Відповідно до довідки комунального підприємства Могилів-Подільське міжрайонне бюро технічної інвентаризації квартира, яка знаходиться в користуванні ОСОБА_1 рахується під №3. Крім того, вказано, що технічний паспорт підготовлено без нумерації квартири, так як в ордері на ім`я ОСОБА_1 , на житлове приміщення №2630 серії І від 23.06.1989 року вказано номер квартири АДРЕСА_3 . Згідно архівних даних квартира АДРЕСА_3 за вище вказаною адресою, зареєстровано за ОСОБА_2 - згідно Договору купівлі-продажу № 1990 від 30.12.2005 року та зареєстрованого в КП МБТІ 03.02.2006 року.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що по зазначеному вище об`єкту нерухомого майна, а саме квартирі АДРЕСА_2 , має місце дублювання адреси об`єктів нерухомого майна.

Суд враховує, що позивач не може реалізувати своє право власності, оскільки виявлено дублювання адрес існуючих об`єктів нерухомості. У той же час відповідач самостійно не вправі змінити нумерацію об`єкта нерухомого майна, яке не є об`єктом державної чи комунальної власності, а тому коригування адреси можливе на підставі рішення суду.

Таким чином суд констатує, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, надаючи позивачу листом відповідь про те, що зміна адреси належної йому квартири можлива лише на підставі рішення суду, не допустив жодної протиправної бездіяльності та не вчинив протиправних дій.

За таких обставин суд вважає, що існують підстави та необхідність для захисту прав та інтересів позивача шляхом зміни нумерації квартири.

Отже, з урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України, суд у цій справі дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог шляхом зобов`язання відповідача прийняти рішення про упорядкування нумерації квартир в багатоквартирному житловому будинку за адресою: АДРЕСА_6 , у зв`язку із дублюванням їх адрес, шляхом зміни (коригування) поштової адреси квартири, яка є в користуванні ОСОБА_1 на підставі Ордера на житлове приміщення №2630 серія І, виданого виконавчим комітетом Могилів-Подільської міської ради народних депутатів, згідно рішення №110 від 22.06.1989 року на вселення до квартири по АДРЕСА_7 сесії 6 скликання Могилів-Подільської міської ради від 27.10.2015 року) та відповідно до довідки від 27.12.2023 року №620 Комунального підприємства Могилів-Подільське міжрайонне бюро технічної інвентаризації, змінивши номер квартири АДРЕСА_4 .

Щодо позовної вимоги про зобов`язання органу реєстрації місця проживання "Центру надання адміністративних послуг" Могилів-Подільської міської ради здійснити перереєстрацію зареєстрованих мешканців квартири АДРЕСА_4 в цьому ж будинку, то суд зазначає, що спір в цій частині відсутній, оскільки матеріали справи не містять доказів звернення позивача з заявою про надання даної адміністративної послуги.

Тому, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, суд вважає, що зазначений позов підлягає задоволенню частково з підстав, викладених у його мотивувальній частині.

Як визначено частинами першою, третьою статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, витрати понесені позивачем у даній справі в сумі 1211,20 грн. судового збору підлягають відшкодуванню частково у розмірі 605,60 грн.

Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Зобов`язати виконавчий комітет Могилів-Подільської міської ради Вінницької області прийняти рішення про упорядкування нумерації квартир в багатоквартирному житловому будинку за адресою: АДРЕСА_6 , у зв`язку із дублюванням їх адрес, шляхом зміни (коригування) поштової адреси квартири, яка є в користуванні ОСОБА_1 на підставі Ордера на житлове приміщення №2630 серія І, виданого виконавчим комітетом Могилів-Подільської міської ради народних депутатів, згідно рішення №110 від 22.06.1989 року на вселення до квартири по АДРЕСА_7 сесії 6 скликання Могилів-Подільської міської ради від 27.10.2015 року) та відповідно до довідки від 27.12.2023 року №620 Комунального підприємства Могилів-Подільське міжрайонне бюро технічної інвентаризації, змінивши номер квартири АДРЕСА_4 .

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 605,60 грн. (шістсот п`ять гривень шістдесят копійок) за рахунок бюджетних асигнувань виконавчий комітет Могилів-Подільської міської ради Вінницької області.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_8 , РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач: Виконавчий комітет Могилів-Подільської міської ради Вінницької області (24000, Вінницька область, м. Могилів-Подільський, площа Шевченка, 6/16, код ЄДРПОУ 04051052)

СуддяВільчинський Олександр Ванадійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122738827
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —120/7557/24

Рішення від 01.11.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 28.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні