МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
30 жовтня 2024 р. № 400/6210/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брагар В. С., розглянув заяву про самовідвід в адміністративній справі
за позовомУправління дорожнього господарства Одеської міської ради, вул. Петрова генерала, 22,м. Одеса,Одеська область, Одеський район,65078,
до відповідачаУправління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, вул. Спаська, 42А,м. Миколаїв,54001,
третя особаТовариство з обмеженню відповідальністю "Спецдоравтоматика", вул. Зоринська, 24А,м. Одеса,Одеська обл., Одеський р-н,65031,
провизнання протиправним та скасування вимоги від 22.03.2024 №151405-14/533-2024,
В провадженні судді Брагар В.С. перебуває адміністративна справа №400/6210/24 за позовом Управління дорожнього господарства Одеської міської ради до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, за участю у справі третьої особи Товариства з обмеженню відповідальністю "Спецдоравтоматика" про визнання протиправним та скасування вимоги Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області щодо усунення виявлених порушень від 22.03.2024 року № 151405-14/533-2024.
30.10.2024 головуючим по справі подано заяву про самовідвід, з тих підстав, що з 27.08.2024 по 10.10.2024 Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області було проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Миколаївського окружного адміністративного суду за період з 01.01.2022 по 31.07.2024, який охоплював період, коли суддя Брагар В.С. був головою Миколаївського окружного адміністративного суду, тобто керівником підконтрольної установи.
Під час ревізії, у Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області виникають щодо керівника підконтрольної установи (головуючого у цій справі) права: вимагати проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів і розрахунків, одержувати письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю; накладати у випадках, передбачених законодавчими актами, на керівників та інших службових осіб підконтрольних установ, адміністративні стягнення; порушувати перед керівниками відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях та інше.
В свою чергу, у керівника підконтрольної установи виникають права на оскарження в судовому або адміністративному порядку дій органів фінансового контролю (відповідача по цій справі).
Відповідно до п.2.5 Бангалорських принципів поведінки суддів, які схвалені Резолюцією Економічної та Соціальної Ради ООН 27.07.06 №2006/23 суддя заявляє самовідвід від участі в розгляді справи в тому випадку, якщо для нього не є можливим винесення об`єктивного рішення у справі, або в тому випадку, коли у стороннього спостерігача могли б виникнути сумніви в неупередженості судді.
Відповідно до п.3.2 зазначених Принципів спосіб дій та поведінка судді мають підтримувати впевненість суспільства в чесності та непідкупності судових органів. Недостатньо просто чинити правосуддя, потрібно робити це відкрито для суспільства.
Відповідно до п.4.3 суддя уникає ситуацій, що могли б викликати обґрунтовану підозру чи створити видимість наявності у судді певних схильностей чи упередженого ставлення.
Таким чином, судді недостатньо бути об`єктивно неупередженим до справи. Необхідною умовою є впевненість осіб, про неупередженості суду, який розглядає їх справу.
У цьому випадку, у стороннього спостерігача може виникнути підозра про упереджене ставлення судді, у зв`язку з тим, що під час розгляду справи суддя, перебував у статусі підконтрольної особи стороні по справі.
За таких обставин, суд вимушений визнати, що за наявності таких підозр, будь-яке ухвалене судове рішення буде оцінюватися з урахуванням впевненості сторін, щодо необ`єктивності та упередженості судді.
Недостатньо лише просто чинити правосуддя, необхідно щоб сторони були впевненні у його безсторонності та неупередженості.
Крім того, слід зазначити, що по справі №400/3728/24 (головуючий по справі суддя Брагар В.С.) відповідачем було заявлено клопотання про відвід судді саме з цих підстав.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.36 КАС України, суддя не може брати участі в розгляді адміністративної справи і підлягає відводу (самовідводу): за наявності інших обставин, які викликають сумнів у неупередженості або об`єктивності судді.
Враховуючи викладене, з метою недопущення жодного сумніву в об`єктивності, безсторонності та неупередженості судді Брагар В.С., заява про самовідвід підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 36, 39, 40, 241, 248 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Заяву судді Брагар В.С. про самовідвід задовольнити.
2. Відвести суддю Брагар В.С. від розгляду адміністративної справи № 400/6210/24.
3. Адміністративну справу № 400/6210/24 передати для визначення складу суду, в порядку, передбаченому ст. ст. 18, 31 КАС України.
4. Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею в порядку ст. 256 КАС України. Оскарження ухвали окремо від рішення суду не допускається.
Суддя В. С. Брагар
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122740106 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Брагар В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні