Рішення
від 01.11.2024 по справі 520/24397/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 листопада 2024 року № 520/24397/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаєва А.І., розглянувши адміністративний позов Головного управління ДПС у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a>, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Департамент реєстрації Харківської міської ради про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Харківській області звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a>, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Департамент реєстрації Харківської міської ради, в якому просило суд припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК» (код ЄДРПОУ 43896240).

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 04.09.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a>, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Департамент реєстрації Харківської міської ради про припинення юридичної особи.

Вищевказану ухвалу суду було направлено засобами поштового зв`язку на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a>. Поштове відправлення повернулось до суду з відміткою за закінченням терміну зберігання.

Відзив на позовну заяву від Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a> до суду не надійшов.

Третя особа подала до суду пояснення, в яких зазначила, що рішення суду про припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи є підставою для внесення уповноваженим органом відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру в силу повноважень, покладених на такий орган законодавством.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a>, пройшов передбачену чинним законодавством процедуру державної реєстрації.

Державну реєстрацію створення юридичної особи було проведено 02.11.2020 року запис №1004801020000086490, код ЄДРПОУ - 43896240, місце знаходження юридичної особи: Харківська область, м. Харків, вул.Садова, буд 3/5, що підтверджується відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

На обліку як платник податків і зборів відповідач перебуває у ГУ ДПС у Харківській області, що підтверджується відомостями реєстраційними даними відповідача.

Головне управління ДПС у Харківській області листом №22031/5/20-40-05-02-02 від 29.10.2024 повідомило, що відповідно до інформаційних баз даних ІКС «Податковий блок» станом на 25.10.2024 у ТОВ «ЛЖ МЕДІКАЛС ІНК» (податковий номер 43896240) відсутні інтегровані картки платника.

Відповідно до інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань єдиним засновником та керівником Товариство з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a> є фізична особа ОСОБА_1 .

Вироком Київського районного суду м. Харкова від 10.05.2024 по справі №953/3772/24 ОСОБА_1 визнано винуватим у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 205-1 (в редакції Закону України № 361-IX від 06.12.2019), ч. 2 ст. 200 (в редакції Закону України № 5284-VI від 18.09.2012) КК України та призначити йому узгоджене сторонами покарання; - за ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 205-1 (в редакції Закону України № 361-IX від 06.12.2019) КК України - у виді позбавлення волі на строк 3 (три) роки, без позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю; - за ч. 2 ст. 200 (в редакції Закону України № 5284-VI від 18.09.2012) КК України - у виді штрафу у розмірі 5000 (п`яти тисяч) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 85000 грн.

У вказаному вироку встановлено, що ОСОБА_1 діючи з корисливих мотивів, виконавши всі дії, запропоновані йому невстановленими особами, будучи зацікавленим в отриманні грошової винагороди та фактично надавши невстановленим особам свої паспортні дані та дані ідентифікаційного номеру платника податків, а також довіреність на представництво його інтересів, що надало змогу провести від його імені реєстраційні дії відносно суб`єкта підприємницької діяльності ТОВ «ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК», досяг своєї злочинної мети у вигляді пособництва у внесенні в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації (перереєстрації) юридичної особи - ТОВ «ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК» (код 43896240), завідомо неправдивих відомостей. Також, у вироку суд прийшов до висновку, що ОСОБА_1 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч.5 ст.27, ч. 2 ст. 205-1 КК України, тобто пособництво невстановленим особам у внесенні в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, вчинене за попередньою змовою групою осіб (в редакції Закону України № 361-IX від 06.12.2019).

Відповідно п.п. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою-підприємцем діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб`єктів господарювання.

Зазначена норма кореспондується з п.67.2 ст. 67 ПК України, відповідно до якого контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Законом України від 02.12.2010 № 2756-VІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з прийняттям Податкового кодексу України» доповнено Господарський кодекс України (далі - ГК України) статтею 55-1 «Фіктивна діяльність суб`єкта господарювання» в зв`язку з чим передбачене п. 67.2 ст. 67 ПК України право, може бути реалізоване контролюючим органом шляхом одночасного застосування норм вказаної статті ГК України.

Статтею 42 ГК України визначено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Згідно ст. 55-1 ГК України, ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою-підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними: зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи; незареєстровано у державних органах, якщо обов`язок реєстрації передбачено законодавством; зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження; зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.

Припинення суб`єкта господарювання здійснюється відповідно до закону (ст. 59 ГК України).

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 за № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).

Згідно п.4 ч.1 ст.1 Закону № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу-підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 4 Закону № 755-IV визначено, що державна реєстрація базується на принципі об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.

Згідно п. 2 ч.1 ст. 25 Закону № 755-IV, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи.

Відповідно до п.2 ч.6 ст. 25 Закону № 755-IV, спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться, зокрема, на підставі судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року, і в разі якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з банкрутством юридичної особи, не надав суб`єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону. Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (ч.ч.3, 4 ст.35 Закону №755-IV).

Підпунктом 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19 ПК України передбачено, що контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, зокрема, звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Контролюючі органи мають право, в тому числі, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи (пп. 20.1.37 п.20.1 ст. 20 ПК України).

Відповідно до п.8 ч.1 ст. 15 Закону № 755-IV установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, договір (декларація) про створення сімейного фермерського господарства повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству.

Отже, суд приходить до висновку, що у разі виявлення ознак фіктивності суб`єкта господарювання (підприємництва) контролюючий орган вправі звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи.

Крім того, ст. 55-1 ГК України містить ознаки (критерії), за якими юридична особа чи діяльність фізичної особи-підприємця можуть бути визнані фіктивними, тобто такими, в яких зовнішня організаційно-правова форма не відповідає її суті та меті створення. Ознаки фіктивності мають бути доведені належними, допустимими і достовірними доказами.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 05.02.2019 у справі № 826/25343/15 (№ К/9901/31854/18).

Відповідно ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до ч.6 ст. 78 КАС України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Таким чином, факт фіктивного підприємництва Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a> встановлено в межах розгляду кримінальної справи №953/3772/24.

Судом встановлено, що позивачем надано до суду належні докази, які обґрунтовують правомірність заявлених позовних вимог та наявність підстав для припинення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a>.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Харківській області підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Харківській області (вул.Григорія Сковороди, 46, м. Харків, 61057) до Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК"</a> (61002, Харківська область, м. Харків, вул.Садова, буд. 3/5), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Департамент реєстрації Харківської міської ради (61003, Харківська область, м. Харків, Павлівський майдан, буд. 4) про припинення юридичної особи задовольнити.

Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛЛК МЕДІКАЛС ІНК» (код ЄДРПОУ 43896240).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Бабаєв А.І.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122741481
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо звернень органів доходів і зборів, у тому числі щодо припинення юридичної особи (припинення підприємницької діяльності фізичної особи–підприємця)

Судовий реєстр по справі —520/24397/24

Рішення від 01.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні