ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2024 року м. Чернігів Справа № 620/12026/24
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Виноградової Д.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у приміщенні суду справу за адміністративним Керівника Новгород-Сіверської окружної прокуратури в інтересах держави до Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Орлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Керівник Новгород-Сіверської окружної прокуратури в інтересах держави (далі також позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Орлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (далі також відповідач), у якому просить:
визнати протиправною бездіяльність Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (код ЄДРПОУ 04061978) щодо оформлення права комунальної власності на захисну споруду цивільного захисту протирадіаційне укриття з обліковим номером 93815, вартістю 2907283,65 грн, розташоване у підвальному приміщенні Орлівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області за адресою: пров. Шкільний, 5 с. Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область;
зобов`язати Новгород-Сіверську міську раду Чернігівської області (код ЄДРПОУ 04061978) вчинити дії, спрямовані на оформлення права комунальної власності на захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття з обліковим номером 93815, вартістю 2907 283,65 грн, розташоване у підвальному приміщенні Орлівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області за адресою: пров. Шкільний, 5 с. Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Новгород-Сіверською міською радою Чернігівської області як власником та засновником вищевказаного закладу освіти протягом тривалого часу не вжито жодних заходів щодо ініціювання оформлення правовстановлюючих документів та права комунальної власності на захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття з обліковим номером 93815, вартістю 2907 283,65 грн, розташоване у підвальному приміщенні Орлівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області за адресою: пров. Шкільний, 5 с. Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 04.09.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Орлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (пров. Шкільний, 5, с. Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область, 16070, код ЄДРПОУ 33436083).
Вказана ухвала суду була надіслана відповідачу через систему «Електронний суд» та доставлена до його електронного кабінету 04.09.2024, що підтверджується довідкою про доставку документа до електронного кабінету, однак у строк, встановлений судом, відзиву від відповідача до суду не надійшло.
Відповідно до статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
Відповідно до частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Враховуючи наведене, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Матеріалами справи встановлено, що на території Новгород-Сіверської міської об`єднаної територіальної громади за адресою: пров. Шкільний, 5 с. Орлівка, Новгород - Сіверського району, Чернігівської області у будівлі Орлівського навчально- виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (далі - Орлівський НВК) знаходиться захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 93815, вартістю згідно довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості 2907283,65 грн (а.с.88-89.
На вказану захисну споруду № 93815 КП «Новгород-Сіверське міжміське бюро технічної інвентаризації» 17.03.2015 розроблено технічний паспорт (а.с.20-31).
Так, згідно експлікації приміщень до плану захисної споруди цивільного захисту (цивільної оборони) ПРУ № 93815, який є частиною технічної документації, протирадіаційне укриття № 93815, знаходиться у підвалі Орлівського НВК, та його приміщення позначено літерою «А-1», загальною площею 85,9 кв.м (а.с.21-23).
Відповідно до облікової картки захисної споруди цивільного захисту, протирадіаційне укриття № 93815 являє собою приміщення вбудоване у будівлю Орлівського НВК, загальною площею 85,9 кв.м., місткістю 100 осіб, введене в експлуатацію у 1979 році, та призначено для укриття учасників освітнього процесу Орлівського НВК (а.с.34).
Рішенням Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 24.12.2020 № 25 «Про прийняття у комунальну власність Новгород-Сіверської міської територіальної громади зі спільної власності територіальних громад Новгород-Сіверського району установ, закладів, підприємств та їх майна» прийнято безоплатно із спільної власності територіальних громад Новгород- Сіверського району в комунальну власність Новгород-Сіверської міської територіальної громади Орлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дитячий садок Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області перелік закладів комунальної власності Коропської селищної ради Чернігівської області, розташований за адресою: пров. Шкільний, 5 с. Орлівка Новгород-Сіверський району, Чернігівської області у підвальному приміщені якого знаходиться протирадіаційне укриття № 93815 (а.с.60-64).
Відповідно до Статуту Орлівського НВК, затвердженого рішенням Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області № № 1048 від 21.12.2023, Орлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області - заклад освіти комунальної форми власності, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної, повної загальної середньої освіти і є комунальною власністю Новгород-Сіверської міської територіальної громади (п. 1.1. Статуту) (а.с.65-75).
Засновником Орлівського НВК є Новгород-Сіверська міська рада Чернігівської області (п. 1.5. Статуту).
Згідно п. 1.3. Статуту Орлівського НВК, заклад знаходиться за адресою пров. Шкільний, 5, с. Орлівка, Новгород-Сіверський р-н., Чернігівська область, 16070.
Орлівський НВК на даний час є діючим закладом освіти, має статус юридичної особи, проводить свою діяльність відповідно до Статуту.
Так, судом встановлено, що будівля Орлівського НВК та захисна споруда (протирадіаційне укриття) розташована в ньому перебувають у комунальній власності Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області, яка і є уповноваженим органом на управління та розпорядження майном даного закладу.
Наведене також підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень згідно якого, власником будівлі Орлівського НВК, розташованого за адресою: пров. Шкільний, 5, с. Орлівка Новгород - Сіверського району, Чернігівської області (у якій розміщена захисна споруда № 93815) є Новгород-Сіверська міська рада Чернігівської області. Поряд із цим, відомості щодо реєстрації права комунальної власності Новгород-Сіверська міська рада Чернігівської області на захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 93815 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, відсутні (а.с.36-38).
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, право власності, інші речові права, іпотеки, обтяження на об`єкти нерухомого майна за адресою: пров. Шкільний, 5, с. Орлівка Новгород - Сіверського району, Чернігівської області, не зареєстровано.
Листом від 05.07.2024 № 63 Комунальне підприємство Новгород-Сіверського Міжміського бюро технічної інвентаризації повідомило, що реєстрація на захисну споруду цивільного захисту протирадіаційне укриття, яке знаходиться у приміщенні Орлівського навчально виховного комплексу Новгород-Сіверської міської ради, Чернігівської області, розташованого за адресою: провулок Шкільний, 5, с. Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область відсутня (а.с.39).
З огляду на вказане, керівник Новгород-Сіверської окружної прокуратури звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Частиною третьої статті 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Відповідно до норм Закону України «Про прокуратуру» прокурор одержує передбачену законом можливість захищати права та інтереси не конкретного державного органу, а дещо абстрактні інтереси держави, що в широкому сенсі можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів і являти собою потребу в здійсненні загальнодержавних дій, програм, спрямованих, зокрема, на гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, а також охорону землі, лісів, водойм як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання, в тому числі, й територіальних громад.
У рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі № 1-1/99 зазначено, що із врахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Оскільки повноваження органів влади, зокрема і щодо здійснення захисту законних інтересів держави, є законодавчо визначеними, суд згідно з принципом jura novit curia («суд знає закони») під час розгляду справи має самостійно перевірити доводи сторін щодо наявності чи відсутності повноважень органів влади здійснювати у спосіб, який обрав прокурор, захист законних інтересів держави у спірних правовідносинах.
Велика Палата Верховного Суду у своєму рішенні також послалася на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 25.04.2018 у справі №806/1000/17, згідно з яким Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, зокрема зазначив, що за змістом частини третьої статті 23 Закону № 1697-VІІ прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у випадках: 1) якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; 2) у разі відсутності такого органу.
Враховуючи, що інтереси держави до цього часу залишаються не захищеними, наявні підстави для представництва прокурором інтересів держави у спірних правовідносинах.
Частиною першою статті 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Згідно частини першої статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Підпунктом 1 пункту «а» статті 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, власні (самоврядні) повноваження, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Відповідно до частини п`ятої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
У силу вимог статті 327 Цивільного кодексу України у комунальній власності є майно, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Враховуючи вищенаведене, органом, уповноваженим управляти комунальним майном, яке знаходиться на території Новгород-Сіверської міської територіальної громади, до якої на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи у суді є Новгород-Сіверська міська рада.
Згідно частини першої статті 10 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII (далі Закон № 2145-VIII) невід`ємними складниками системи освіти є: дошкільна освіта; повна загальна середня освіта; позашкільна освіта; спеціалізована освіта; професійна (професійно-технічна) освіта; фахова передвища освіта; вища освіта; освіта дорослих, у тому числі післядипломна освіта.
Частиною третьою статті 66 Закону № 2145-VIII передбачено, що сільські, селищні ради, серед іншого: відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та повної загальної середньої освіти; засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 80 Закону № 2145-VIII до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать, зокрема, нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо.
Згідно частини першої статті 38 Закону України «Про дошкільну освіту» матеріально-технічна базазакладу дошкільної освітивключає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майнозакладу дошкільної освітиналежить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення,враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами,поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти (абзац 2 частини другої статті 19 Закону України «Про дошкільну освіту»).
Згідно із пунктом 1 частини першої статті 2 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закон№ 1952-IV) у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону № 1952-IV у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.
Крім того, суд зазначає, що Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією держави-терориста російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указами Президента України № 133/2022 від 14.03.2022, № 259/2022 від 18.04.2022, № 341/2022 від 17.05.2022, № 573/2022 від 12.08.2022, № 757/2022 від 07.11.2022, №58/2023 від 06.02.2023, № 254/2023 від 01.05.2023, № 451/2023 від 26.07.2023, № 734/2023 від 06.11.2023, № 49/2024 від 05.02.2024, № 271/2024 від 06.05.2024 строк дії режиму воєнного стану продовжувався.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
Згідно статті 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
У пункті 14 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України визначено, що захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.
Суб`єктами забезпечення цивільного захисту є центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання, громадські організації (частина друга статті 6 Кодексу цивільного захисту України).
У силу вимог частини восьмої статті 32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Пунктом 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (далі Порядок), зокрема, визначено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема: виконання вимог законодавства щодо визначення потреби, створення, використання, утримання, реконструкції та ведення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту територіальної громади, здійснення контролю за станом утримання таких споруд та готовності їх до використання за призначенням та підтримкою в належному технічному стані (частина перша статті 36-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів.
Усупереч наведеного, правовстановлюючі документи на захисну споруду цивільного захисту, що знаходиться по АДРЕСА_1 та розташоване у підвальному приміщенні Орлівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області, відповідачем не оформлено, чим допущено протиправну бездіяльність.
Пунктами 6, 7, 44 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 передбачено, що державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса. Для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком. Для державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом об`єкт державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: документ, що підтверджує факт перебування закінченого будівництвом об`єкта у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); документ, що підтверджує факт відсутності перебування закінченого будівництвом об`єкта у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).
Враховуючи, що Новгород-Сіверська міська рада, згідно вказаних норм, є органом, уповноваженим здійснювати управління комунальним майном, то саме на неї покладено обов`язок по вжиттю заходів, спрямованих на оформлення та державну реєстрацію права власності на захисну споруду цивільного захисту, що знаходиться по провулку Шкільний, 5, с. Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що Новгород-Сіверська міська рада зобов`язана вжити заходів для оформлення правовстановлюючих документів та державної реєстрації права власності на вказану захисну споруду цивільного захисту.
Отже, враховуючи наведене суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову повністю.
Відповідно до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного правового аналізу положень законодавства України та доказів, які містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Керівника Новгород-Сіверської окружної прокуратури в інтересах держави до Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Орлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (код ЄДРПОУ 04061978) щодо оформлення права комунальної власності на захисну споруду цивільного захисту протирадіаційне укриття з обліковим номером 93815, вартістю 2907283,65 грн, розташоване у підвальному приміщенні Орлівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області за адресою: пров. Шкільний, 5 с. Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область.
Зобов`язати Новгород-Сіверську міську раду Чернігівської області (код ЄДРПОУ 04061978) вчинити дії, спрямовані на оформлення права комунальної власності на захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття з обліковим номером 93815, вартістю 2907 283,65 грн, розташоване у підвальному приміщенні Орлівського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області за адресою: пров. Шкільний, 5 с. Орлівка, Новгород-Сіверський район, Чернігівська область.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Керівник Новгород-Сіверської окружної прокуратури в інтересах держави, вул. Замкова, 9А, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000, код ЄДРПОУ 02910114.
Відповідач: Новгород-Сіверська міська рада Чернігівської області, вул. Захисників України, 2, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська обл., Новгород-Сіверський р-н, 16000, код ЄДРПОУ 04061978.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача: Орлівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області, пров. Шкільний, 5, с. Орлівка, Новгород-Сіверський р-н., Чернігівська область, код ЄДРПОУ 33436083.
Повний текст рішення виготовлено 31 жовтня 2024 року.
Суддя Дар`я ВИНОГРАДОВА
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122741908 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Дар'я ВИНОГРАДОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні