ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 жовтня 2024 року Справа №380/4165/23
Львівський окружний адміністративний суд в складі судді Желік О.М., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України із вимогами:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області щодо не звільнення нерухомого майна Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» з-під податкової застави;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області та Державну податкову службу України вчинити дії щодо зняття обтяження податкової застави з нерухомого майна: будівлі «Г-2», «Г-2», «Г-2», «Г-3», «Г-4» площею 1973,6 кв.м.; будівля літ. «Д-1» площею 280,1 кв.м. за адресою м.Львів, вул. Академіка Підстригача, буд.2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2446926146101); будівля під літ. Б-3 площею 5173,6 кв.м.; будівля адміністративного корпусу під літ. А-3 площею 2939,7 кв.м. за адресою м.Львів, вул. Академіка Підстригача, буд.2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 10501797); Будівлі «З-2» площею 679,6 кв.м.; «В-2» площею 262 кв. м.; «Е-1» площею 35,5 кв. м.; «Ж-1» площею 183,9 кв. м. за адресою м. Львів, вул. Академіка Підстригача, буд. 2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого 10501955); будівлі літ. «Б-1» площею 143,3 кв. м.; «В-1» площею 376,7 кв.м.; «Г-1» площею 172,3 кв.м. за адресою м. Львів, вул. Академіка Підстригача, буд. 2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого 10502049).
З метою обґрунтування позовних вимог зазначено, що у провадженні Львівського окружного адміністративного суду перебувала справа №380/22773/21 за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Державного підприємства «Львівський державний ювелірний завод» щодо стягнення коштів за податковий» боргом у сумі 668 237,00 грн. з рахунків у банках. З інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно видно, що 23.11.2021 Головне управління ДПС у Львівській області зареєструвало обтяження податкову застану на нерухоме майно Державного підприємства «Львівський державний ювелірний завод» у зв`язку з наявністю в останнього податкового боргу у розмірі 668 237,00 грн.
Позивач зазначає, що у ДП «ЛДЮЗ» відсутній податковий боргу з податку на додану вартість у розмірі 668 237,00 грн., що було підтверджено в ході розгляду справи №380/22773/21 та визнано контролюючим органом, у зв`язку з чим Головне управління ДПС у Львівській області відмовилося від позову та подало до суду клопотання про закриття провадження по справі №380/22773/21 із зазначеної підстави. Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 23.02.2022 провадження по справі №380/22773/21 за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Державного підприємства «Львівський державний ювелірний завод» щодо стягнення коштів за податковим боргом у сумі 668 237,00 грн. з рахунків у банках закрито.
Натомість, як зауважує позивач, незважаючи на відсутність у підприємства відповідного податкового боргу, Головне управління ДПС у Львівській області описало нерухоме майно ДП «ЛДЮЗ» (зараз АТ «ЛЮЗ») у податкову заставу у зв`язку з нібито існуванням у ДП «ЛДЮЗ» податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 668 237,00 грн., хоча такий борг у підприємства відсутній.
Позивач звертався до Головного управління ДПС у Львівській області з листом, у якому просив звільнити з-під податкової застави нерухоме майно державного підприємства «Львівський державний ювелірний завод», правонаступником якого є Акціонерне товариство «Львівський ювелірний завод», однак листом Головного управління ДПС у Львівській області позивача було повідомлено про відсутність підстав для її припинення.
Позиція відповідача викладена у відзиві на позовну заяву, у якому представник щодо задоволення позову заперечив та вказав, що у АТ «Львівський ювелірний завод» обліковується заборгованість, а саме: відповідно до ухвали Львівського окружного адміністративного суду від 30.06.2022 задоволено заяву АТ «Львівський ювелірний завод» про відстрочення виконання судового рішення від 26.07.2016 в адміністративній справі №813/1039/16 за позовом ГУ ДПС у Львівській області до АТ «Львівський ювелірний завод» про стягнення коштів у сумі 30 385 668,89 грн строком на 1 рік.; станом на 22.03.2023 заборгованість АТ «Львівський ювелірний завод» по податку на додану вартість (не враховуючи суму про відстрочення та пеню) становить 758 601,6 грн. та податковий борг з дня складання акту опису майна в податкову заставу від 22.11.2021 не переривався.
Одночасно представник відповідача зазначає, що актами описів №50 від 16.12.2015 та №1 від 04.01.2016 описано в податкову заставу готову продукцію (браслети, ланцюжки, тощо). Відповідно до п.92.1 ст.92 ПК України у разі якщо податковій заставі перебуває лише готова продукція, товари та товарні запаси, платник податків може відчужувати таке майно без згоди контролюючого органу за коштами за цінами, що не є меншими за звичайні, та за умови, що кошти від такого відчуження будуть направлені в повному обсязі в рахунок виплати заробітної плати, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або погашення податкового боргу. Відповідно цьому, податковому органу не відомо про наявність чи відсутність в податковій заставі готової продукції описані в актах опису №50 від 16.12.2015 та №1 від 04.01.2016, в результаті чого, податковим керуючим описано майно відповідно до акту опису майна від 22.11.2021. З огляду на викладене, як вказує представник відповідача, аргументи, наведені у позовній заяві, не спростовують правомірності підстав для звільнення майна позивача з податкової застави
Ухвалою судді від 21.03.2023 в справі відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними матеріалами.
Ухвалою суду від 14.11.2023 вирішено перейти із спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін до розгляду адміністративної справи №380/4165/23 за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
26.01.2024 на адресу суду від представника позивача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до набрання рішенням законної сили у справі №380/29952/23 за позовом Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії. Клопотання обґрунтовано тим, що позивачем подано до суду позовну заяву про визнання таких дій Відповідача протиправними та зобов`язання вчинити дії, а саме - внести зміни до інтегрованих (облікових) карток платника податків Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» по ПДВ шляхом відображення платежу, сплаченого по платіжних дорученнях за 2020-2023 рр., згідно призначення платежів, визначених такими дорученнями. Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 08 січня 2024 року відкрито провадження у справі №380/29952/23.
Ухвалою суду від 30.01.2024 в справі зупинено провадження до набрання законної сили судовим рішення у справі №380/29952/23 за позовною заявою Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.
Ухвалою суду від 21.10.2024 в справі поновлено провадження.
У судове засідання, призначене на 29.10.2024, з`явились представники сторін. Представник позивача поданий підтримав та просив такий задовольнити. Представник відповідача щодо задоволення позову заперечив.
За результатом проведеного судового засідання суд вирішив перейти до письмового провадження з метою ухвалення рішення у справі.
Розглянувши позов, подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Податковим керуючим Боровець Лесею Михайлівною, призначено наказом Головного управління ДПС у Львівській області від 11.11.2021 №1081, на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу ГУ ДПС у Львівській області від 14.12.2015 №20681/10/23-0 про опис майна у податкову заставу платника податків Державне підприємство «Львівський державний ювелірний завод», складено акт опису майна №756/05 від 22.11.2021.
Згідно акту, керуючись нормами Податкового кодексу України: 2) опис майна проведено згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 17.11.2021 (номер інформаційної довідки 285117915): будівлі «Г-2», «Г-2», «Г-2», «Г-3», «Г-4» площею 1973,6 кв.м.; будівля літ. «Д-1» площею 280,1 кв.м. за адресою м.Львів, вул. Академіка Підстригача, буд.2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2446926146101); будівля під літ. Б-3 площею 5173,6 кв.м.; будівля адміністративного корпусу під літ. А-3 площею 2939,7 кв.м. за адресою м.Львів, вул. Академіка Підстригача, буд.2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 10501797); Будівлі «З-2» площею 679,6 кв.м.; «В-2» площею 262 кв. м.; «Е-1» площею 35,5 кв. м.; «Ж-1» площею 183,9 кв. м. за адресою м. Львів, вул. Академіка Підстригача, буд. 2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого 10501955); будівлі літ. «Б-1» площею 143,3 кв. м.; «В-1» площею 376,7 кв.м.; «Г-1» площею 172,3 кв.м. за адресою м. Львів, вул. Академіка Підстригача, буд. 2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого 10502049).
Надалі, в ході реорганізації Державного підприємства «Львівський державний ювелірний завод» шляхом його перетворення в акціонерне товариство, 25.11.2021 припинено юридичну особу Державне підприємство «Львівський державний ювелірний завод» та зареєстровано Акціонерне товариство «Львівський ювелірний завод», яке є правонаступником першого.
Як видно з Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта №324214662 від 28.02.2023, на вищезгадані об`єкти нерухомого майна, 23.11.2021 зареєстровано обтяження - податкова застава на розмір основного зобов`язання 668237,00 грн., підстава для державної реєстрації - акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу, серія та номер: 3/13-01-13-02-11 (або 3-13-01-136-02), виданий 22.11.2021, видавник: податковий керуючий Боровець Л.М.; лист, серія та номер: 13689/5/13-01-13-02-11, виданий 22.11.2021 року, видавник: Державна податкова служба України; акт опису майна, серія та номер: 756/05, виданий 22.11.2021, видавник: Головне управління ДПС у Львівській області, номери запису про обтяження 45217632; 45218934; 45219106; 45222198, обтяжувач - Державна податкова служба України, боржник-Державне підприємство «Львівський державний ювелірний завод».
Позивач 05.04.2022 звернувся до Головного управління ДПС у Львівській області з листом, у якому просив звільнити з-під податкової застави нерухоме майно державного підприємства «Львівський державний ювелірний завод», правонаступником якого є Акціонерне товариство «Львівський ювелірний завод», у зв`язку з відсутністю у АТ «Львівський ювелірний завод» податкового боргу у розмірі 668 237,00 грн. та закриттям провадження по справі №380/22773/21 за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Державного підприємства «Львівський державний ювелірний завод» щодо стягнення коштів за податковим боргом у сумі 668 237,00 грн. з рахунків у банках.
Листом від 07.09.2022 №15967/6/13-01-13-04 Головне управління ДПС у Львівській області повідомило, що оскільки згідно даних ITC «Податковий блок» інтегрованих карток платника податків АТ «Львівський ювелірний завод» (ЄДРПОУ 05785017) заборгованість по платежах до бюджету станом на 07.09.2022 складає 30 078 254,07 грн., сформовано та вручено податкову вимогу від 14.12.2015, податковий борг з моменту виникнення не припинявся та не був погашений, підстави для припинення податкової застави станом на 07.09.2022 відсутні.
Вважаючи протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області щодо не звільнення нерухомого майна Акціонерного товариства «Львівський державний ювелірний завод» з-під податкової застави, останній звернувся до суду.
Вирішуючи справу суд керується таким.
У період виникнення спірних відносин механізм застосування податкової застави органами доходів і зборів визначався Податковим кодексом України (далі ПК України) та Порядком застосування податкової застави органами доходів і зборів, який затверджений наказом Міністерством Фінансів України від 16.06.2017 № 586 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.07.2017 за № 859/30727 (далі по тексту Порядок №586).
Відповідно до підпункту 14.1.155 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкова застава спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов`язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом.
Пунктами 88.1, 88.2 статті 88 ПК України передбачено, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Пунктом 89.3 статті 89 ПК України передбачено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Відповідно до пункту 89.8 статті 89 ПК України контролюючий орган зобов`язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
Згідно приписів пунктів 91.1, 91.3 ПК України керівник контролюючого органу за місцем реєстрації платника податків, що має податковий борг, призначає такому платнику податкового керуючого. Податковий керуючий повинен бути посадовою (службовою) особою контролюючого органу. Податковий керуючий має права та обов`язки, визначені цим Кодексом.
Податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди контролюючого органу (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов`язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб, здійснює підготовку документів для звернення до суду з поданням про встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента-боржника за межі України. У разі продажу в рахунок погашення податкового боргу майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право отримувати від такого платника податків документи, що засвідчують право власності на зазначене майно.
Вказане кореспондує приписам Порядку №586, відповідно до пунктів 1, 2 розділу ІІ якого опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення про опис майна у податкову заставу (додаток 1), яке приймається керівником податкового органу (його заступником або уповноваженою особою). Рішення про опис майна у податкову заставу надається платнику податків, що має податковий борг. Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису майна (додаток 2). Акти опису майна реєструються у журналі реєстрації актів опису майна у податкову заставу (додаток 3). Повноваження щодо опису майна платника податків, що має податковий борг, покладаються на податкового керуючого.
З викладеного слідує, що опис майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, є заходом з погашення податкового боргу такого платника податків та належить до повноважень податкового керуючого. У свою чергу податковий керуючий здійснює опис майна на підставі рішення керівника контролюючого органу, що є виконанням його обов`язку, а не реалізацією права.
Після складення акту опису майна у відповідності до вимог пункту 89.8 статті 89 ПК України та пункту 1 Розділу IV Порядку № 586 контролюючий орган зобов`язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі.
Така реєстрація щодо рухомого майна здійснюється відповідно до Закону України «Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень», Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2004 № 830, наказу Міністерства юстиції України від 07.07.2006 № 57/5 «Про визначення реєстраторів Державного реєстру обтяжень рухомого майна», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.07.2006 за № 802/12676 (зі змінами), та Інструкції про порядок ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна та заповнення заяв, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 29.07.2004 № 73/5, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.07.2004 за № 942/9541 (із змінами).
Умови припинення податкової застави визначені статтею 93 ПК України.
Так, відповідно до пункту 93.1 вказаної статті майно платника податків звільняється з податкової застави з дня: отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку; визнання податкового боргу безнадійним; набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства; отримання платником податків рішення відповідного органу про визнання протиправними та/або скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов`язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.
За приписами пункту 93.2 ПК України, підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених підпунктами 93.1.1 - 93.1.5 пункту 93.1 цієї статті.
З аналізу норм чинного законодавства вбачається, що право податкової застави виникає в силу закону та не потребує письмового оформлення, опис майна проводиться на підставі рішення контролюючого органу, а акт опису майна лише фіксує певний перелік майна.
При цьому, підставою для звільнення майна з податкової застави є відповідний документ, що засвідчує закінчення подій, наявність яких зумовили виникнення права податкової застави.
Як встановлено судом, постановою Львівського окружного адміністративного суду від 29.07.2016 у справі №813/1039/16 стягнуто з рахунків Державного підприємства «Львівський державний ювелірний завод» (79060, м.Львів, вул.Академіка Підстригача, 2; ЄДРПОУ 05785017) відкритих у банках, обслуговуючих такого платника податків, до бюджету податковий борг у сумі 30 385 668 (тридцять мільйонів триста вісімсот п`ять тисяч шістсот шістдесят вісім) грн. 82 коп.
На виконання вищевказаної постанови суду в.о. начальника ДПІ у Франківському районі м. Львова Головного управління ДФС у Львівській області прийнято рішення від 14.12.2015 про опис майна у податкову заставу
Згідно акту опису майна №50 від 16.12.2015 відповідачем описано майно позивача (ювелірна продукція) на загальну суму 14 907 174,86 грн., а згідно акту опису майна №1 від 04.01.2016 відповідачем описано майно позивача (ювелірна продукція) на загальну суму 16 102 351,49 грн., всього - на суму 31 009 526,36 грн.,
Таким чином, суд висновує, що податковий борг АТ «ЛЮЗ» у розмірі 30 078 254,07 грн. (у подальшому частково погашений) повністю забезпечений податковою заставою ювелірної продукції підприємства.
Суд звертає увагу на те, що Головним управлінням ДПС у Львівській області вживались заходи з метою стягнення з ДП «ЛДЮЗ», правонаступником якого є АТ «ЛЮЗ», на користь держави податкових боргів в сумі 668 237,00 грн. та 748076,60 грн.
Разом з тим, ухвалами Львівського окружного адміністративного суду від 23.02.2022 та від 20.02.2023 у справах №380/22773/21 та №15774/22 були закриті провадження з огляду на погашення таких податкових боргів відповідачем.
Враховуючи наведені обставини суд висновує про відсутність у АТ «ЛЮЗ» станом на момент розгляду справи будь-якого іншого податкового боргу аніж того, що вже було стягнуто постановою Львівського окружного адміністративного суду від 29.07.2016 у справі №813/1039/16.
Проте незважаючи на відсутність у підприємства відповідного податкового боргу, Головне управління ДПС у Львівській області описало нерухоме майно ДП «ЛДЮЗ» (зараз АТ «ЛЮЗ») у податкову заставу у зв`язку з нібито існуванням у ДП «ЛДЮЗ» податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 668 237,00 грн., хоча такий борг у підприємства відсутній. Відповідний факт підтверджено ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 23.02.2022 у справі №380/22773/21.
Таким чином, оскільки у позивача відсутній податковий борг у розмірі 668 273,00 грн., то слід зазначити про настання обставин закінчення події, визначених підпунктами 93.1.1 - 93.1.5 п. 93.1 ст. 93 ПК України та наявності підстав для звільнення нерухомого майна позивача з-під податкової застави.
Суд не бере до уваги твердження представника відповідача про наявність у позивача непогашеного податкового боргу в загальному розмірі 30 078 254,07 грн., оскільки такий борг виник у 2015 році і на відповідну суму боргу вже було накладено податкову заставу.
Насамкінець суд враховує й те, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 11.04.2024, яке залишене без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 28.08.2024 у справі №380/29952/23 визнано протиправними дії Головного управління ДПС у Львівській області, що полягають у зарахуванні коштів з рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість для погашення заборгованості по податку на додану вартість за попередні роки, заборгованості по штрафним (фінансовим) санкціям, пені, уточнюючим розрахункам податкових зобов`язань з податку на додану вартість по платіжним дорученням (інструкціям) Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» №101 від 28.01.2020 на суму 219105 грн., №206 від 24.02.2020 на суму 100000 грн., №214 від 25.02.2020 на суму 70000 грн., №217 від 25.02.2020 на суму 27761 грн., №302 від 12.03.2020 року на суму 50000, №303 від 16.03.2020 на суму 100000 грн., №319 від 16.03.2020 на суму 20500 грн., №341 від 16.04.2020 на суму 35000 грн., №342 від 16.04.2020 на суму 1000 грн., №514 від 23.06.2020 на суму 141872 грн., №661 від 27.07.2020 на суму 139310 грн., №735 від 11.08.2020 на суму 115000 грн., №790 від 20.08.2020 на суму 242280 грн., №857 від 14.09.2020 на суму 54000 грн., №909 від 23.09.2020 на суму 200000 грн., №916 від 24.09.2020 на суму 46780 грн., №1029 від 29.10.2020 на суму 209488 грн., №1037 від 26.10.2020 на суму 50000 грн., №1140 від 25.11.2020 на суму 166769 грн., №1278 від 29.12.2020 на суму 128259 грн., №1300 від 11.01.2021 на суму 35000 грн., №1310 від 25.01.2021 на суму 25000 грн., №1318 від 27.01.2021 на суму 100000 грн., №1319 від 28.01.2021 на суму 101921 грн., №1322 від 28.01.2021 на суму 15000 грн., №1321 від 28.01.2021 на суму 39000 грн., №1323 від 28.01.2021 на суму 16000 грн., №1432 від 25.02.2021 на суму 115390 грн., №1514 від 22.03.2021 на суму 132009 грн., №1602 від 26.04.2021 на суму 160812 грн., №1696 від 25.05.2021 на суму 100000 грн., №1697 від 26.05.2021 на суму 94479 грн., №1770 від 10.06.2021 на суму 13000 грн., №1839 від 24.06.2021 на суму 86000 грн., №1841 від 29.06.2021 на суму 133654 грн., №1971 від 16.07.2021 на суму 21900 грн., №1972 від 16.07.2021 на суму 25000 грн., №1988 від 23.07.2021 на суму 11000 грн., №1989 від 23.07.2021 на суму 21000 грн., №1990 від 26.07.2021 на суму 117204 грн., №1999 від 27.07.2021 на суму 45000 грн., №2100 від 25.08.2021 на суму 254381 грн., №2193 від 23.09.2021 на суму 170000 грн., №2206 від 27.09.2021 на суму 54222 грн., №2296 від 25.10.2021 на суму 193598 грн., №2375 від 23.11.2021 на суму 100000 грн., №2395 від 24.11.2021 на суму 89676 грн., №2459 від 21.12.2021 на суму 186838 грн., №2504 від 24.01.2022 на суму 187521 грн., №2605 від 28.02.2022 на суму 40000 грн., №2638 від 12.04.2022 на суму 127027 грн., №2636 від 03.05.2022 на суму 38268 грн., №2697 від 03.05.2022 на суму 31441 грн., №2704 від 24.05.2022 на суму 50000 грн., №2705 від 27.05.2022 на суму 50000 грн., №2756 від 07.06.2022 на суму 50000 грн., №2775 від 07.06.2022 на суму 50000 грн., №2776 від 07.06.2022 на суму 54788 грн., №2824 від 22.06.2022 на суму 50000 грн., №2826 від 27.06.2022 на суму 50000 грн., №2825 від 27.06.2022 на суму 46684 грн., №2894 від 13.07.2022 на суму 30000 грн., №2931 від 28.07.2022 на суму 240947 грн., №2975 від 11.08.2022 на суму 50000 грн., №2997 від 23.08.2022 на суму 260570 грн., №3035 від 07.09.2022 на суму 80000 грн., №3080 від 22.09.2022 на суму 96317 грн., №3114 від 06.10.2022 на суму 100000 грн., №3132 від 12.10.2022 на суму 40000 грн., №3150 від 25.10.2022 на суму 93982 грн., №3161 від 28.10.2022 на суму 6204 грн., №3219 від 24.11.2022 на суму 221087 грн., №3254 від 12.12.2022 на суму 25000 грн., №3279 від 23.12.2022 на суму 213746 грн., №3325 від 12.01.2023 на суму 110000 грн., №3339 від 18.01.2023 на суму 120000 грн., №3336 від 24.01.2023 на суму 191054 грн., №3381 від 08.02.2023 на суму 110000 грн., №3406 від 22.02.2023 на суму 181822 грн., №3178 від 23.03.2023 на суму 115451 грн., №3236 від 08.04.2023 на суму 60000 грн., №3238 від 11.04.2023 на суму 30000 грн., №3251 від 12.04.2023 на суму 20000 грн., №3259 від 17.04.2023 на суму 89012 грн., №3264 від 21.04.2023 на суму 80000 грн., №3289 від 27.04.2023 на суму 20000 грн., №3302 від 04.05.2023 на суму 100000 грн., №3311 від 09.05.2023 на суму 22000 грн., №3340 від 23.05.2023 на суму 100000 грн., №3346 від 24.05.2023 на суму 145490 грн., №3367 від 02.06.2023 на суму 50000 грн., №3423 від 22.06.2023 на суму 83848 грн., №3413 від 25.06.2023 на суму 100000 грн., №3429 від 28.06.2023 на суму 70000 грн., №3459 від 11.07.2023 на суму 40000 грн., №3480 від 21.07.2023 на суму 316247 грн., №3546 від 22.08.2023 на суму 341553 грн., №3547 від 22.08.2023 на суму 100000 грн., №3619 від 27.09.2023 на суму 83006 грн., №3669 від 20.10.2023 на суму 189824 грн.; зобов`язано Головне управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79026; код ЄДРПОУ ВП: 43968090) внести зміни до інтегрованих (облікових) карток платника податків Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» (місцезнаходження: вул.Підстригача Я. академіка, 2, м.Львів, 79060; код ЄДРПОУ: 05785017) по податку на додану вартість шляхом відображення платежу, сплаченого по платіжних дорученнях (інструкціях) №101 від 28.01.2020 на суму 219105 грн., №206 від 24.02.2020 на суму 100000 грн., №214 від 25.02.2020 на суму 70000 грн., №217 від 25.02.2020 на суму 27761 грн., №302 від 12.03.2020 року на суму 50000, №303 від 16.03.2020 на суму 100000 грн., №319 від 16.03.2020 на суму 20500 грн., №341 від 16.04.2020 на суму 35000 грн., №342 від 16.04.2020 на суму 1000 грн., №514 від 23.06.2020 на суму 141872 грн., №661 від 27.07.2020 на суму 139310 грн., №735 від 11.08.2020 на суму 115000 грн., №790 від 20.08.2020 на суму 242280 грн., №857 від 14.09.2020 на суму 54000 грн., №909 від 23.09.2020 на суму 200000 грн., №916 від 24.09.2020 на суму 46780 грн., №1029 від 29.10.2020 на суму 209488 грн., №1037 від 26.10.2020 на суму 50000 грн., №1140 від 25.11.2020 на суму 166769 грн., №1278 від 29.12.2020 на суму 128259 грн., №1300 від 11.01.2021 на суму 35000 грн., №1310 від 25.01.2021 на суму 25000 грн., №1318 від 27.01.2021 на суму 100000 грн., №1319 від 28.01.2021 на суму 101921 грн., №1322 від 28.01.2021 на суму 15000 грн., №1321 від 28.01.2021 на суму 39000 грн., №1323 від 28.01.2021 на суму 16000 грн., №1432 від 25.02.2021 на суму 115390 грн., №1514 від 22.03.2021 на суму 132009 грн., №1602 від 26.04.2021 на суму 160812 грн., №1696 від 25.05.2021 на суму 100000 грн., №1697 від 26.05.2021 на суму 94479 грн., №1770 від 10.06.2021 на суму 13000 грн., №1839 від 24.06.2021 на суму 86000 грн., №1841 від 29.06.2021 на суму 133654 грн., №1971 від 16.07.2021 на суму 21900 грн., №1972 від 16.07.2021 на суму 25000 грн., №1988 від 23.07.2021 на суму 11000 грн., №1989 від 23.07.2021 на суму 21000 грн., №1990 від 26.07.2021 на суму 117204 грн., №1999 від 27.07.2021 на суму 45000 грн., №2100 від 25.08.2021 на суму 254381 грн., №2193 від 23.09.2021 на суму 170000 грн., №2206 від 27.09.2021 на суму 54222 грн., №2296 від 25.10.2021 на суму 193598 грн., №2375 від 23.11.2021 на суму 100000 грн., №2395 від 24.11.2021 на суму 89676 грн., №2459 від 21.12.2021 на суму 186838 грн., №2504 від 24.01.2022 на суму 187521 грн., №2605 від 28.02.2022 на суму 40000 грн., №2638 від 12.04.2022 на суму 127027 грн., №2636 від 03.05.2022 на суму 38268 грн., №2697 від 03.05.2022 на суму 31441 грн., №2704 від 24.05.2022 на суму 50000 грн., №2705 від 27.05.2022 на суму 50000 грн., №2756 від 07.06.2022 на суму 50000 грн., №2775 від 07.06.2022 на суму 50000 грн., №2776 від 07.06.2022 на суму 54788 грн., №2824 від 22.06.2022 на суму 50000 грн., №2826 від 27.06.2022 на суму 50000 грн., №2825 від 27.06.2022 на суму 46684 грн., №2894 від 13.07.2022 на суму 30000 грн., №2931 від 28.07.2022 на суму 240947 грн., №2975 від 11.08.2022 на суму 50000 грн., №2997 від 23.08.2022 на суму 260570 грн., №3035 від 07.09.2022 на суму 80000 грн., №3080 від 22.09.2022 на суму 96317 грн., №3114 від 06.10.2022 на суму 100000 грн., №3132 від 12.10.2022 на суму 40000 грн., №3150 від 25.10.2022 на суму 93982 грн., №3161 від 28.10.2022 на суму 6204 грн., №3219 від 24.11.2022 на суму 221087 грн., №3254 від 12.12.2022 на суму 25000 грн., №3279 від 23.12.2022 на суму 213746 грн., №3325 від 12.01.2023 на суму 110000 грн., №3339 від 18.01.2023 на суму 120000 грн., №3336 від 24.01.2023 на суму 191054 грн., №3381 від 08.02.2023 на суму 110000 грн., №3406 від 22.02.2023 на суму 181822 грн., №3178 від 23.03.2023 на суму 115451 грн., №3236 від 08.04.2023 на суму 60000 грн., №3238 від 11.04.2023 на суму 30000 грн., №3251 від 12.04.2023 на суму 20000 грн., №3259 від 17.04.2023 на суму 89012 грн., №3264 від 21.04.2023 на суму 80000 грн., №3289 від 27.04.2023 на суму 20000 грн., №3302 від 04.05.2023 на суму 100000 грн., №3311 від 09.05.2023 на суму 22000 грн., №3340 від 23.05.2023 на суму 100000 грн., №3346 від 24.05.2023 на суму 145490 грн., №3367 від 02.06.2023 на суму 50000 грн., №3423 від 22.06.2023 на суму 83848 грн., №3413 від 25.06.2023 на суму 100000 грн., №3429 від 28.06.2023 на суму 70000 грн., №3459 від 11.07.2023 на суму 40000 грн., №3480 від 21.07.2023 на суму 316247 грн., №3546 від 22.08.2023 на суму 341553 грн., №3547 від 22.08.2023 на суму 100000 грн., №3619 від 27.09.2023 на суму 83006 грн., №3669 від 20.10.2023 на суму 189824 грн. згідно призначення, визначеного цими платіжними дорученнями (інструкціями).
З урахуванням викладеного та того, що відповідачем не вжито заходів з метою звільнення з-під податкової застави нерухомого майна Державного підприємства «Львівський державний ювелірний завод», правонаступником якого є Акціонерне товариство «Львівський ювелірний завод», у зв`язку з відсутністю податкового боргу у розмірі 668 237,00 грн. та 748 076,60 грн., суд дійшов висновку про допущення Головним управлінням ДПС у Львівській області протиправної бездіяльності.
Згідно з частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
В свою чергу, частина 2 статті 5 КАС України передбачає, що захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості й забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 10 пункту 9 Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року №3-рп/2003).
Верховний Суд у своїх постановах неодноразово наголошував на тому, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникав би необхідності повторного звернення до суду, а здійснювалося б примусове виконання рішення.
Окрім цього, надаючи правову оцінку належності обраного позивачем способу захисту, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Так, у пункті 145 рішення від 15.11.1996 у справі «Чахал проти Об`єднаного Королівства» Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.
Отже, «ефективний засіб правового захисту» у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.
Враховуючи протиправну бездіяльність відповідача щодо не звільнення майна позивача з-під податкової застави, суд, з метою ефективного захисту порушених прав позивача доходить висновку про зобов`язання Головного управління ДПС у Львівській області вчинити дії щодо зняття обтяження податкової застави з нерухомого майна: будівлі «Г-2», «Г-2», «Г-2», «Г-3», «Г-4» площею 1973,6 кв.м.; будівля літ. «Д-1» площею 280,1 кв.м. за адресою м.Львів, вул. Академіка Підстригача, буд.2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2446926146101); будівля під літ. Б-3 площею 5173,6 кв.м.; будівля адміністративного корпусу під літ. А-3 площею 2939,7 кв.м. за адресою м.Львів, вул. Академіка Підстригача, буд.2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 10501797); Будівлі «З-2» площею 679,6 кв.м.; «В-2» площею 262 кв. м.; «Е-1» площею 35,5 кв. м.; «Ж-1» площею 183,9 кв. м. за адресою м. Львів, вул. Академіка Підстригача, буд. 2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого 10501955); будівлі літ. «Б-1» площею 143,3 кв. м.; «В-1» площею 376,7 кв.м.; «Г-1» площею 172,3 кв.м. за адресою м. Львів, вул. Академіка Підстригача, буд. 2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого 10502049).
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності своїх дій. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про задоволення даного адміністративного позову.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача понесені позивачем судові витрати.
Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 14, 72-79, 90, 139, 241-246, 250, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
в и р і ш и в:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у Львівській області щодо не звільнення нерухомого майна Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» з-під податкової застави.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області (ЄДРПОУ 43968090) вчинити дії щодо зняття обтяження податкової застави з нерухомого майна: будівлі «Г-2», «Г-2», «Г-2», «Г-3», «Г-4» площею 1973,6 кв.м.; будівля літ. «Д-1» площею 280,1 кв.м. за адресою м.Львів, вул. Академіка Підстригача, буд.2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2446926146101); будівля під літ. Б-3 площею 5173,6 кв.м.; будівля адміністративного корпусу під літ. А-3 площею 2939,7 кв.м. за адресою м.Львів, вул. Академіка Підстригача, буд.2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 10501797); Будівлі «З-2» площею 679,6 кв.м.; «В-2» площею 262 кв. м.; «Е-1» площею 35,5 кв. м.; «Ж-1» площею 183,9 кв. м. за адресою м. Львів, вул. Академіка Підстригача, буд. 2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого 10501955); будівлі літ. «Б-1» площею 143,3 кв. м.; «В-1» площею 376,7 кв.м.; «Г-1» площею 172,3 кв.м. за адресою м. Львів, вул. Академіка Підстригача, буд. 2 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого 10502049).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (ЄДРПОУ 43968090) на користь Акціонерного товариства «Львівський ювелірний завод» (ЄДРПОУ 05785017) сплачений судовий збір в розмірі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду, з врахуванням гарантій встановлених пунктом 3 Розділу VI «Прикінцевих положень» Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складено та підписано 30.10.2024.
СуддяЖелік О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122745414 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні