ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 жовтня 2024 року м. Львівсправа № 380/8298/24
Львівський окружний адміністративний суд, суддя Клименко О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до Спільного українсько-польського підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» про стягнення податкового боргу в сумі 75653,49 грн,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Львівській області (Позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Спільного українсько-польського підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» (Відповідач), в якому просить:
- прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі;
- задовольнити позовні вимоги та стягнути з Спільного українсько-польського підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» (код ЄДРПОУ 30909779) грошові кошти до бюджету в розмірі 75653,49 грн, які знаходяться на рахунках в банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач має податковий борг перед бюджетом, який складається із сум податкових зобов`язань з податку на прибуток підприємств (52,47 грн), з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (46235,70 грн), із земельного податку з юридичних осіб (29363,96 грн), з єдиного податку з юридичних осіб (1,36 грн) та становить загалом 75653,49 грн. Вказує, що податковий орган виніс податкову вимогу форми «Ю» № 0003640-1307-1301 від 04 квітня 2023 року, яку надіслав на адресу платника податків. Позивач стверджує, що станом на сьогодні суми податкових зобов`язань відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки до бюджету не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу. Оскільки платником податків не вживаються заходи щодо погашення наявної у нього заборгованості, просить стягнути її у судовому порядку.
Відповідно до пункту третього частини третьої статті 246 КАС України суд зазначає, що ухвалою судді від 22 квітня 2024 року позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою судді від 29 квітня 2024 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення (виклику) сторін та роз`яснено відповідачу його право на подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів позивачу, протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Копію вказаної ухвали відповідач отримав 10 травня 2024 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу, трек-номер 0600263525512.
У встановлений судом строк відповідач відзиву на позовну заяву не подав.
Частиною шостою статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
З огляду на наведене суд відповідно до вимог частини шостої статті 162 КАС України вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі фактичні обставини справи.
Відповідно до Ідентифікаційних даних, доданих позивачем до позовної заяви, Спільне українсько-польське підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» (код ЄДРПОУ 30909779) є на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області, зареєстроване за адресою: вул. Магерівська, 260, смт Немирів, Яворівський район, Львівська область.
Відповідач має відкриті рахунки в установах банків, що підтверджується довідкою про банківські рахунки СП ТОВ «ЯЦ-БОЛ».
Згідно з довідкою Головного управління ДПС у Львівській області від 27 березня 2024 року № 4004/5/13-01-13-07-08 про наявність заборгованості з податків і зборів (обов`язкових платежів), що контролюються ГУ ДПС у Львівській області, станом на 27 березня 2024 року у відповідача наявний податковий борг з податку на прибуток підприємств (52,47 грн, пеня), з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (46235,70 грн, основний платіж, штрафні санкції та пеня), із земельного податку з юридичних осіб (29363,96 грн, основний платіж, штрафні санкції та пеня), з єдиного податку з юридичних осіб (1,36 грн, пеня), який становить загалом 75653,49 грн.
Податковий борг відповідача з податку на прибуток підприємств на вказану вище суму виник на підставі:
- пеня у сумі 52,47 грн, нарахована на податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 15 березня 2023 року № 4331/13-01-04-10, що підтверджується даними інтегрованої картки платника податків відповідача.
Податковий борг відповідача з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на вказану вище суму виник на підставі:
- податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 10 листопада 2023 року № 0254170410, яким до Спільного українсько-польського підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» застосовано штраф у розмірі 21246,79 грн; вказане податкове повідомлення-рішення відповідач отримав 13 січня 2024 року, що підтверджується наявним у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу;
- самостійно задекларованих грошових зобов`язань згідно з поданими податковими деклараціями з податку на додану вартість на загальну суму 24357,00 грн;
- пеня на суму 631,91 грн, що підтверджується даними інтегрованої картки платника податків відповідача.
Податковий борг відповідача із земельного податку з юридичних осіб на вказану вище суму виник на підставі:
- податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 20 грудня 2023 року № 32591/13-01-04-10/30909779, винесеного на підставі акта перевірки від 20 грудня 2023 року № 35872/13-01-04-10/30909779, яким до Спільного українсько-польського підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірі 7612,14 грн; вказане податкове повідомлення-рішення відповідач отримав 13 січня 2024 року, що підтверджується наявним у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу;
- самостійно задекларованих грошових зобов`язань згідно з поданими податковими деклараціями з плати за землю на загальну суму 21656,88 грн;
- пеня на суму 94,94 грн, що підтверджується даними інтегрованої картки платника податків відповідача.
Податковий борг відповідача з єдиного податку з юридичних осіб на вказану вище суму виник на підставі:
- пеня у сумі 1,36 грн, нарахована на податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області від 11 грудня 2023 року № 30753/13-01-04-10, що підтверджується даними інтегрованої картки платника податків відповідача.
04 квітня 2023 року контролюючий орган виставив Спільному українсько-польському підприємству Товариству з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» податкову вимогу форми «Ю» № 0003640-1307-1301, згідно із якою загальна сума податкового боргу платника податків станом на 03 квітня 2023 року становить 117794,16 грн.
Указана податкова вимога рекомендованим листом з повідомленням про вручення трек-номер 7900071654539 надіслана відповідачу на адресу його місцезнаходження (вул. Магерівська, 260, смт Немирів, Яворівський район, Львівська область) та отримана ним 19 квітня 2023 року.
Докази, які б підтверджували ту обставину, що вищезгадані податкові повідомлення-рішення та податкова вимога оскаржувались відповідачем в адміністративному або судовому порядку у матеріалах справи відсутні, сторони під час розгляду цієї справи таких доказів суду не надали.
Уважаючи, що суми грошових зобов`язань відповідача є узгодженими та у встановлені законом строки не сплачені, тобто визнаються сумою податкового боргу, контролюючий орган звернувся з цим позовом до суду.
Оцінюючи правовідносини, які виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 67 Конституції України встановлений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
За змістом підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пунктом 54.1. статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України).
Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків (пункт 56.11 статті 56 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Як встановлено в абзаці 4 пункту 56.18 статті 56 Податкового кодексу України, при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу, податкове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
З аналізу наведених положень законодавства слідує, що у разі несплати платником податків протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, визначеного контролюючим органом грошового зобов`язання та не оскарження у зазначений строк відповідного рішення контролюючого органу, таке податкове зобов`язання вважається узгодженим. А грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків, оскарженню не підлягає.
Ураховуючи те, що грошові зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) та земельного податку з юридичних осіб самостійно визначені відповідачем у поданих податкових деклараціях з цих податків, а доказів оскарження податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС у Львівській області від 10 листопада 2023 року № 0254170410, від 20 грудня 2023 року № 32591/13-01-04-10/30909779, від 15 березня 2023 року № 4331/13-01-04-10, від 11 грудня 2023 року № 30753/13-01-04-10 в адміністративному чи судовому порядку відповідачем не надано, суд дійшов висновку, що станом на момент звернення позивача із цим позовом до суду та станом на момент розгляду цієї справи заявлені позивачем до стягнення грошові зобов`язання відповідача вважаються узгодженими.
Водночас зазначені грошові зобов`язання не сплачені у встановлений строк, що підтверджується обліковими даними, та, відповідно, набули статусу податкового боргу.
Доказів на спростування вказаного факту відповідачем не надано.
Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Докази вжиття Спільним українсько-польським підприємством Товариством з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» заходів щодо погашення податкового боргу в сумі 75653,49 грн у матеріалах справи відсутні.
Відповідно до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Тобто, податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення податкового боргу платником за всіма видами податків і зборів.
Водночас податковим законодавством не передбачено необхідності повторного направлення платнику податків податкової вимоги у разі зміни (крім зменшення до нуля) суми його податкового боргу.
Суд встановив, що на виконання вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України контролюючий орган 04 квітня 2023 року виставив Спільному українсько-польському підприємству Товариству з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» податкову вимогу форми «Ю» № 0003640-1307-1301, згідно із якою загальна сума податкового боргу платника податків станом на 03 квітня 2023 року становить 117794,16 грн.
Указана податкова вимога рекомендованим листом з повідомленням про вручення трек-номер 7900071654539 надіслана відповідачу на адресу його місцезнаходження (вул. Магерівська, 260, смт Немирів, Яворівський район, Львівська область) та отримана ним 19 квітня 2023 року.
Доказів оскарження й скасування зазначеної податкової вимоги та визначеної у ній суми податкового боргу відповідачем не надано, а судом не встановлено.
Погашення податкового боргу платників податків регулюється главою 9 Податкового кодексу України.
Згідно з пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Зазначена норма встановлює послідовність стягнення податкового боргу платника податків за рахунок різних джерел: спочатку за рахунок коштів, а у разі їх недостатності - за рахунок майна, яке перебуває в податковій заставі. Отже, законом закріплено пріоритет погашення податкового боргу за рахунок коштів.
Отже, з наведеного вбачається, що позивачем дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України, а відтак і дотримана встановлена Податковим кодексом України процедура, яка передує зверненню до суду із позовом про стягнення податкового боргу, а тому вимоги позивача про стягнення податкового боргу за рахунок грошових коштів на банківських рахунках платника податків, відповідають приписам чинного законодавства.
З огляду на наведене, а також ураховуючи, що узгоджена сума податкового зобов`язання набула статусу податкового боргу, а її розмір підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, беручи до уваги надіслання контролюючим органом податкової вимоги та відсутність доказів добровільної сплати відповідачем визначеної суми податкового боргу, суд дійшов висновку про наявність законних підстав для стягнення з відповідача суми заборгованості, яка є предметом розгляду цієї справи у розмірі, який становить 75653,49 грн.
Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Одночасно з цим в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отож, довести правомірність своїх дій чи бездіяльності відповідно до принципу офіційності в адміністративному судочинстві зобов`язаний суб`єкт владних повноважень. Разом з тим, як зазначає Верховний Суд в постанові від 13 листопада 2018 року у справі № 805/528/17-а (адміністративне провадження № К/9901/3571/17, К/9901/3590/17), згідно із принципом змагальності суб`єкт господарювання має спростувати доводи суб`єкта владних повноважень, якщо заперечує їх обґрунтованість.
Із системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79026) до Спільного українсько-польського підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» (вул. Магерівська, 260, смт Немирів, Яворівський район, Львівська область, 81013) про стягнення податкового боргу в сумі 75653,49 грн задовольнити повністю.
Стягнути до бюджету з Спільного українсько-польського підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «ЯЦ-БОЛ» (вул. Магерівська, 260, смт Немирів, Яворівський район, Львівська область, 81013, код ЄДРПОУ 30909779) кошти, які знаходяться на рахунках в банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в розмірі 75653,49 грн.
Судові витрати стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII «Перехідні положення» цього Кодексу.
Повний текст рішення складено 30 жовтня 2024 року.
СуддяКлименко Оксана Миколаївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122745713 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні