Рішення
від 31.10.2024 по справі 380/10076/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2024 рокусправа № 380/10076/24

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Крутько О.В., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В :

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 , в якій позивачка просить суд: визнати неправомірною відмову державного реєстратора Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради у державній реєстрації по заяві «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу» щодо Приватного підприємства «Міньківське комунальне підприємство» (40546186) щодо виключення відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про ОСОБА_2 як керівника ПП «Міньківське комунальне підприємств» (40546186); зобов`язати уповноважену особу (державного реєстратора) Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради внести зміни до відомостей про юридичну особу щодо Приватного підприємства «Міньківське комунальне підприємство» (40546186) в частині виключення відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про ОСОБА_2 як керівника ПП «Міньківське комунальне підприємство» (40546186) з 09.04.2024.

Позовні вимоги мотивовані наступним: позивачка 15.07.2022 взята на облік внутрішньо переміщеної особи з фактичним місцем проживання: АДРЕСА_1 , зареєстрована за місцем проживання: АДРЕСА_2 . З 27.01.2022 до моменту виїзду із зони бойових дій фактично виконувала обов`язки директора Приватного підприємства «Міньківське комунальне підприємство», ЄДРПОУ: 40546186, адреса реєстрації: вул. Центральна,3, село Міньківка, Бахмутський р-н, Донецька обл. 01.11.2023 позивачка написала заяву загальним зборам власників ПП «Міньківське комунальне підприємство», згідно якої повідомила таких про припинення трудового договору за ст. 39 КЗпП. 08.04.2024 подала до Львівського міського центру зайнятості заяву від 01.11.2023 та з 09.04.2024 припинила трудові відносини із ПП «Міньківське комунальне підприємство», звільнена з посади виконуючою обов`язки директора за ст. 39 КЗпП. Однак, згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вона значиться виконуючим обов`язки ПП «Міньківське комунальне підприємство». Відтак, не зважаючи на офіційне звільнення з посади, для третіх осіб керівником ПП «Міньківське комунальне підприємство» є ОСОБА_2 . Позивачка звернулася до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про виключення із реєстру відомостей про неї як про керівника ПП «Міньківське комунальне підприємство». 24.04.2024 позивачка отримала відмову від вказаних реєстраційних дій у зв`язку із тим, що відсутнє рішення уповноваженого органу щодо зміни керівника юридичної особи.

Позивачка звертає увагу, що ПП «Міньківське комунальне підприємство» зареєстроване за адресою: вул. Центральна,3, село Міньківка, Бахмутський р-н, Донецька обл. та є територією активних бойових дій згідно Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російської федерацією. Місцезнаходження засновників підприємства не відоме і не може бути відоме через те, що такі знаходилися в зоні бойових дій (можуть бути убиті, виїхати на територію країни агресора тощо), підприємство діяльності не проводить, збори засновників через воєнні дії не проводяться.

За наведених обставин, позивачка вважає, що наявні підстави для задоволення позовних вимог.

Ухвалою від 22.05.2024 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.

Відповідач проти позову заперечив, подав відзив на позовну заяву, вказав, що 24.04.2024 державним реєстратором Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради Котом Романом Ігоровичем прийнято рішення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо проведення реєстраційної дії - Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу» стосовно Приватного підприємства «Міньківське комунальне підприємство» (40546186) у зв`язку із поданням документів або відомостей передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» не в повному обсязі, а саме: відсутнє рішення уповноваженого органу щодо зміни керівника юридичної особи.

Відповідач наголошує, що заявником не подане рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, яке підписане засновником та нотаріально засвідчене з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів державним реєстратором управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, тому прийнято рішення про відмову у державній реєстрації в ЄДР у зв`язку з поданням документів або відомостей передбачених Законом не в повному обсязі відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 28 Закону 755-IV.

Також відповідач звертає увагу, що відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затверджених наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року № 309 село Міньківка Бахмутського району Донецької області відсутнє у вказаному Переліку.

Відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Позивач подав відповідь на відзив на позовну заяву, наполягає, що наявні підстави для внесення змін до відомостей про юридичну особу щодо Приватного підприємства «Міньківське комунальне підприємство» (40546186) в частині виключення відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про ОСОБА_2 як керівника ПП «Міньківське комунальне підприємство».

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ОСОБА_1 15.07.2022 взята на облік внутрішньо переміщеної особи з фактичним місцем проживання: АДРЕСА_1 , зареєстрована за місцем проживання: АДРЕСА_2 .

Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.04.2024 керівником Приватного підприємства «Міньківське комунальне підприємство», ідентифікаційний код 40546186, місцезнаходження: Україна, 84532, Донецька обл., Бахмутський р-н, село Міньківка (пн), вул. Центральна, будинок,3, з 27.01.2022 є ОСОБА_1 (виконуючий обов`язки директора згідно протоколу № 6 від 27.01.2022)

01.11.2023 ОСОБА_1 подала заяву загальним зборам власників ПП «Міньківське комунальне підприємство», згідно якої повідомила таких про припинення трудового договору за ст. 39 Кодексу законів про працю.

08.04.2024 ОСОБА_1 подала заяву до Львівського міського центру зайнятості заяву на підставі ч.4 ст. 7 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» про припинення трудових відносин з ПП «Міньківське комунальне підприємство».

Позивачка звернулася до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради із заявою про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про виключення із реєстру відомостей про неї як про керівника ПП «Міньківське комунальне підприємство».

24.04.2024 державним реєстратором Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради ОСОБА_3 прийнято рішення про відмову у державній реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу», яким відмовлено у державній реєстрації за заявою « Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу» щодо Приватного підприємства «Міньківське комунальне підприємство» (40546186) у зв`язку з поданням документів або відомостей, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» не в повному обсязі, а саме: відсутнє рішення уповноваженого органу щодо зміни керівника юридичної особи.

Не погодившись з рішенням відповідача позивачка звернулась з цим позовом до суду.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців регулює Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» (далі Закон № 775-ІV).

Згідно ч.1 ст.9 Закону № 775-ІV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; 4) повідомлень про виявлення розбіжностей між відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності клієнта, зокрема про виявлення неповноти, неточностей чи помилок в інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) інформації від Національного банку України про визнання структури власності юридичної особи, державне регулювання та нагляд за діяльністю якої здійснює Національний банк України, непрозорою (прозорою).

Відповідно до п.13 ч. 2 ст.9 Закону № 775-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта, інформація для здійснення зв`язку з керівником юридичної особи (телефон та/або адреса електронної пошти)), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.

Згідно ч.4 ст.17 Закону № 775-ІV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в якій також може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або про обрання спрощеної системи оподаткування, та/або про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону.

Відповідно до п.6 ч. 1 ст.15 Закону № 775-ІV документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству. Справжність підписів на рішенні уповноваженого органу управління юридичної особи нотаріально засвідчується з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів, крім рішень, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням кваліфікованого електронного підпису, а також інших випадків, передбачених законом.

Згідно п.4 ч. 1 ст.28 Закону № 775-ІV однією з підстав для відмови у державній реєстрації є подання документів або відомостей, передбачених цим Законом, не в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст. 62 Господарського кодексу України підприємство - самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами.

Відповідно до ч.1 ст. 65 Господарського кодексу України управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.

Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами. Керівника підприємства може бути звільнено з посади достроково на підставах, передбачених договором (контрактом) відповідно до закону (ч.ч.5-6 ст. 65 Господарського кодексу України)

Отже, припинення повноважень керівника підприємства за своєю правовою природою, предметом регулювання правовідносин і правовими наслідками відрізняється від звільнення найманого працівника з роботи (розірвання із ним трудового договору) на підставі положень КЗпП України.

Судом встановлено та сторонами не заперечується, що позивачем до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не подано рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни та документів щодо призначення нового керівника, а тому відповідач правомірно відмовив у державній реєстрації.

Відповідно до вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач позовні вимоги спростував.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 293 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Відмовити повністю у задоволенні позову ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Управління державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради (адреса: 79040, м. Львів, вул. Городоцька, 299, ЄДРПОУ: 26526811) про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити дії.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У випадку розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяКрутько Олена Василівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122745882
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —380/10076/24

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 05.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 31.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні