ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 жовтня 2024 рокусправа № 380/10565/24
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Крутько О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Самбірської міської ради Львівської області до Бісковицької сільської ради Самбірського району Львівської області про стягнення заборгованості
В С Т А Н О В И В :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Самбірської міської ради Львівської області, в якій позивач просить суд: стягнути з Бісковицької сільської ради Самбірського району Львівської області (81457, Львівська обл., Самбірський район, с. Бісковичі, вул. Ярослава Мудрого,3, код ЄДРПОУ 04370030) на користь Самбірської міської ради Львівської області (81400, Львівська обл., м. Самбір, пл. Ринок, 1), розрахунковий рахунок (IBAN) № UA938201720355129053009040886, Симбірське УДКСУ Львівської області, МФО 820172, ЄДРПОУ 04056078, заборгованість за договорами про міжбюджетні трансферти (субвенції) від 01.09.2022 р. та від 14.02.2023 р. в розмірі 550 000 грн. (п`ятсот п`ятдесят тисяч гривень).
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що 01.09.2022 між Самбірською міською радою та Бісковицькою сільською радою було укладено договір про міжбюджетний трансфер (субвенцію). 14.02.2023 було укладено аналогічний договір між тими самими сторонами. Згідно п.п.2.1, 2.2 даних договорів, Бісковицька сільська рада зобов`язується перераховувати кошти в сумі 400 000 грн на рахунок Самбірської міської ради, а Самбірська міська рада зобов`язується одержані кошти використати за цільовим призначенням - на утримання дітей Бісковицької сільської територіальної громади в дошкільних навчальних закладах м. Самбора. Однак, відповідач умови договорів не виконав, оскільки за 2022 рік на рахунок позивача надійшли кошти лише в розмірі 50000 грн, а за 2023 рік 200000 грн, а тому станом на 01.04.2024 загальна заборгованість відповідача перед позивачем становить 550000 грн. за період з 01.01.2022 по 30.12.2023. Вважаючи дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою від 22.05.2024 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.
02.10.2024 відповідач подав відзив на позовну заяву, зазначив, що між Бісковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області та Самбірською міською радою Львівської області 01.09.2022 року укладено Договір про міжбюджетні трансфери (субвенції) на загальну суму 400000 (чотириста тисяч) гривень. Згідно п. 2.1. даного договору, Бісковицька сільська рада Самбірського району Львівської області зобов`язувалась відповідно до помісячного розпису асигнувань місцевого бюджету та в межах наявного фінансового ресурсу перераховувати кошти в сумі 400000 (чотириста тисяч) гривень на рахунок отримувача Самбірської міської ради. Згідно п.2.2. договору, Самбірська міська рада зобов`язувалась одержані кошти в сумі 400000 (чотириста тисяч) гривень використати за цільовим призначенням - на утримання дітей Бісковицької сільської територіальної громади в дошкільних навчальних закладах м. Самбора. Пунктом 3.1. передбачено, що даний договір набуває чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 року, а у відповідності до положень п.4.2.1. Договору від 01.09.2022 року - договір втрачає чинність у разі припинення його дії. Підставою для припинення його дії є закінчення його терміну. На виконання умов договору Бісковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області було перераховано Самбірській міській раді Львівської області 50000 (п`ятдесят тисяч) гривень. Між Бісковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області та Самбірською міською радою Львівської області 14.02.2023 року укладено Договір про міжбюджетні трансфери (субвенції) на загальну суму 400000 (чотириста тисяч) гривень. На виконання умов даного договору, Бісковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області було перераховано Самбірській міській раді Львівської області 200000 (двісті тисяч) гривень. Однак, у вказаний період 2022 та 2023 рр, підпорядковані позивачу дошкільні навчальні заклади міста Самбора не функціонували і діти Бісковицької громади їх не відвідувати упродовж 2022 року починаючи від 24 лютого, тобто жодні послуги з дошкільної освіти дітям Бісковицької громади фактично не надавались, жодних документів, підтверджуючих надання Самбірською міською радою послуг з утримання дітей Бісковицької сільської територіальної громади в дошкільних навчальних закладах м. Самбора на адресу Бісковицької сільської ради Самбірського району Львівської області за вказаний період не скеровувалися. У зв`язку із цим відповідач припинив сплату коштів. Відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Дослідивши заяви по суті справи та письмові докази, суд виходив з наступного.
01 вересня 2022 року між Самбірською міською радою Львівської області та Бісковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області укладено договір про міжбюджетний трансферт (субвенцію).
Згідно п.1.1 цього договору, Бісковицька сільська рада передає у вигляді міжбюджетних трансфертів (субвенції) з місцевого бюджету кошти, передбачені рішенням сільської ради №2464 від 21.12.2021 «Про бюджет Бісковицької сільської територіальної громади на 2022 рік» в сумі 400000 грн, а Самбірська міська рада отримує ці кошти для використання їх за цільовим призначенням.
Відповідно до п.2.2 договору, Самбірська міська рада зобов`язується одержані кошти в сумі 400000 грн використати за цільовим призначенням, на утримання дітей Бісковицької сільської територіальної громади в дошкільних навчальних закладах м. Самбора.
Згідно рахунку №UA978999980314090669000013939, до Сабірської міської ради надійшли кошти у розмірі 50000 грн.
14 лютого 2023 року між Самбірською міською радою Львівської області та Бісковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області укладено ще один договір про міжбюджетний трансферт (субвенцію).
Згідно п.1.1 цього договору, Бісковицька сільська рада передає у вигляді міжбюджетних трансфертів (субвенції) з місцевого бюджету кошти, передбачені рішенням сільської ради №2992 від 22.12.2022 «Про бюджет Бісковицької сільської територіальної громади на 2023 рік» в сумі 400000 грн, а Самбірська міська рада отримує ці кошти для використання їх за цільовим призначенням.
Відповідно до п.2.2 договору, Самбірська міська рада зобов`язується одержані кошти в сумі 400000 грн використати за цільовим призначенням, на утримання дітей Бісковицької сільської територіальної громади в дошкільних навчальних закладах м. Самбора.
Згідно рахунку №UA978999980314090669000013939, до Самбірської міської ради надійшли кошти у розмірі 200000 грн.
Станом на 01.04.2024 загальна заборгованість Бісковицької сільської ради перед Самбірською міською радою Львівської області по перерахуванню коштів за вищевказаними договорами про міжбюджетні трансферти (субвенції) становить 550000 грн за період з 01.01.2022 по 30.12.2023.
Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення заборгованості за вищевказаними договорами.
Статтею 7 Конституції України закріплено, що в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.
Відповідно до ст. 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
Територіальні громади сіл, селищ і міст можуть об`єднувати на договірних засадах об`єкти комунальної власності, а також кошти бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, організацій і установ, створювати для цього відповідні органи і служби.
Статтею 143 Конституції України встановлено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" № 280/97-ВР від 21.05.1997, зі змінами та доповненнями відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно із ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Статтею 59 Закону № 280/97-ВР передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно з п. 23 ч. 1 ст. 26 цього Закону виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.
За визначенням, наведеним в статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», бюджет місцевого самоврядування (місцевий бюджет) - план утворення і використання фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення функцій та повноважень місцевого самоврядування.
Бюджетним кодексом України регулюються відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, а також визначаються правові засади утворення та погашення державного і місцевого боргу (ст. 1 Бюджетного кодексу України).
Відповідно до п. 10 ст. 2 Бюджетного кодексу України, бюджетний процес - регламентований бюджетним законодавством процес складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання, а також контролю за дотриманням бюджетного законодавства.
Пунктом 45 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України визначено, що рішення про місцевий бюджет - це нормативно-правовий акт Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи відповідної місцевої ради, виданий в установленому порядку, що затверджує місцевий бюджет та визначає повноваження відповідно Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації або виконавчого органу місцевого самоврядування здійснювати виконання місцевого бюджету протягом бюджетного періоду.
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України передбачено, що головними розпорядника за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Якщо згідно із законом місцевою радою не створено виконавчий орган, функції головного розпорядника коштів відповідного місцевого бюджету виконує голова такої місцевої ради.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Бюджетного кодексу України головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет відповідно до пунктів 2 і 3 частини другої цієї статті.
Відповідно до вимог пунктів 5, 6, 7 частини 1 статті 116 БК України порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме: порушення встановленого порядку або термінів подання проекту закону про Державний бюджет України (проекту рішення про місцевий бюджет) на розгляд Верховної Ради України (Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради); порушення встановленого порядку або термінів розгляду проекту та прийняття закону про Державний бюджет України (рішення про місцевий бюджет); прийняття рішення про місцевий бюджет з порушенням вимог цього Кодексу чи закону про Державний бюджет України (в тому числі щодо складання бюджету в частині міжбюджетних трансфертів).
Статтею 2 Бюджетного Кодексу України встановлено, що міжбюджетні трансферти - кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого (п.32); субвенції - міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному органом, який прийняв рішення про надання субвенції (п.48).
Відповідно до частини 1 ст. 93 БК, місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету.
В силу положень ч. 3 ст. 93 БК, передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору.
За нормами Бюджетного кодексу України, зокрема ч. 1 ст. 78 передбачено, що Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних місцевих рад або сільські, селищні, міські (міст районного значення) голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) забезпечують виконання відповідних місцевих бюджетів.
Відповідно до пунктів 1-3, 24 частини 1 статті 116 Бюджетного кодексу України, порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме: включення недостовірних даних до бюджетних запитів; порушення встановлених термінів подання бюджетних запитів або їх неподання; визначення недостовірних обсягів бюджетних коштів при плануванні бюджетних показників; нецільове використання бюджетних коштів.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України №1132 від 15.12.2010 «Про затвердження Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів» (далі Порядок) визначено механізм перерахування міжбюджетних трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам (базова дотація, субвенції, стабілізаційна та додаткові дотації), реверсної дотації та міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами.
Згідно пункту 4 Порядку, субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, крім субвенцій, зазначених у пункті 2 цього Порядку, перераховуються Казначейством в обсягах, установлених законом про Державний бюджет України на поточний рік, на рахунки відповідних місцевих бюджетів, відкриті в органах Казначейства, згідно з розписом державного бюджету (у разі перерахування із спеціального фонду державного бюджету - також у межах і за рахунок відповідних надходжень).
Відповідно до пункту 7 Порядку, суми субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам перераховуються протягом двох операційних днів після подання платіжних документів на рахунки головних розпорядників бюджетних коштів, відкриті в органах Казначейства. Учасники розрахунків додатково зазначають у графі призначення платежу платіжного доручення норму закону про Державний бюджет України або рішення ради про бюджет на відповідний рік, якими передбачено надання субвенцій.
Пунктом 7 передбачено, що одержані суми субвенцій та дотацій з одного місцевого бюджету іншому перераховуються протягом двох операційних днів після подання платіжних документів на рахунки головних розпорядників бюджетних коштів, відкриті в органах Казначейства. Учасники розрахунків у графі призначення платежу платіжного доручення додатково зазначають норму рішення ради про бюджет, якою передбачено надання субвенції.
Згідно матеріалів справи 01 вересня 2022 року та 14 лютого 2023 року між Самбірською міською радою Львівської області та Бісковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області укладено договори про міжбюджетні трансферти (субвенції). Відповідно до п.п. 1.1 цих договорів, Бісковицька сільська рада передає у вигляді міжбюджетних трансфертів (субвенції) з місцевого бюджету кошти, передбачені рішенням сільської ради №2464 від 21.12.2021 «Про бюджет Бісковицької сільської територіальної громади на 2022 рік» в сумі 400000 грн, а Самбірська міська рада отримує ці кошти для використання їх за цільовим призначенням. Бісковицька сільська рада передає у вигляді міжбюджетних трансфертів (субвенції) з місцевого бюджету кошти, передбачені рішенням сільської ради №2992 від 22.12.2022 «Про бюджет Бісковицької сільської територіальної громади на 2023 рік» в сумі 400000 грн, а Самбірська міська рада отримує ці кошти для використання їх за цільовим призначенням.
У розділі 4 цих договорів передбачено умови зміни та припинення договору.
У розділі 5 цих договорів передбачено відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання умов договору
Суд встановив, що відповідач умови договорів у повній мірі не виконав, оскільки за 2022 рік на рахунок позивача надійшли кошти в розмірі 50000 грн, а за 2023 рік - 200000 грн.
Станом на 01.04.2024 загальна заборгованість відповідача перед позивачем становить 550000 грн за період з 01.01.2022 по 30.12.2023.
На адресу відповідача були направлені листи №01-11/743 від 01.12.2022, №01-11/250 від 29.05.2023, № 01-11/531 від 09.10.2023, № 01-11/100 від 23.02.2024 з проханням про повернення міжбюджетних трансфертів (субвенції) з місцевого бюджету, передбачених договором про міжбюджетні трансферти.
Також Самбірська міська рада направила на адресу Бісковицької сільської ради претензію від 26.04.2024 № 2/27-251/3-21 про погашення заборгованості за договорами про міжбюджетні трансферти, на яку остання надала відповідь вих № 02-08/358 від 08.05.2024, просила переглянути прострочену заборгованість в сумі 550000 грн. за період з 01.01.2022 по 30.12.2023 за послуги на утримання дітей Бісковицької територіальної громади в закладах дошкільної освіти м. Самбір.
Суд враховує, що заборгованість Бісковицької сільської ради за договорами про міжбюджетні трансферти підтверджується матеріалами справи та визнається відповідачем.
Суд не приймає до уваги доводи відповідача про неналежне виконання відповідних договорів позивачем, оскільки до обов`язків Симбірської міської ради належало використати за цільовим призначенням одержані від відповідача кошти, а відповідач спірні суми коштів не перерахував.
Отже, відповідач неналежно виконав взяті на себе зобов`язання за договорами про міжбюджетні трансферти, тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно рішення Європейського суду з прав людини по справі «Серявін та інші проти України» (п.58) суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосудця, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча п. 1 ст.6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок що до обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Пунктом 41 Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до ч. 1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати у відповідності до ст. 139 КАС України покласти на відповідача.
Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 139, 159, 241-246, 293 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Бісковицької сільської ради Самбірського району Львівської області (81457, Львівська обл., Самбірський район, с.Бісковичі, вул. Ярослава Мудрого,3, код ЄДРПОУ 04370030) на користь Самбірської міської ради Львівської області (81400, Львівська обл., м. Самбір, пл. Ринок, 1), розрахунковий рахунок (IBAN) № UA 938201720355129053009040886, Симбірське УДКСУ Львівської області, МФО 820172, ЄДРПОУ 04056078, заборгованість за договорами про міжбюджетні трансферти (субвенції) від 01.09.2022 та від 14.02.2023 в розмірі 550 000 грн. (п`ятсот п`ятдесят тисяч гривень).
Стягнути з Бісковицької сільської ради Самбірського району Львівської області (81457, Львівська обл., Самбірський район, с.Бісковичі, вул. Ярослава Мудрого,3, код ЄДРПОУ 04370030) на користь Самбірської міської ради Львівської області (81400, Львівська обл., м. Самбір, пл. Ринок, 1) 8250,00 грн. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. У випадку розгляду справи порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного вдового рішення.
СуддяКрутько Олена Василівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 04.11.2024 |
Номер документу | 122745891 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо бюджетної системи та бюджетного процесу; державного боргу |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні