Рішення
від 01.11.2024 по справі 580/568/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2024 року справа № 580/568/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у письмовому провадженні у спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу №580/568/24 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Дробмашсервіс» до Головного управління ДПС у Черкаській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

16.01.2024 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулося товариство з обмеженою відповідальністю «Дробмашсервіс» (далі позивач) з позовною заявою до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС у Черкаській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 23.11.2023 № 10004645/45016953 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Дробмашсервіс» № 1 від 26.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її направлення на реєстрацію;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «Дробмашсервіс» № 1 від 26.10.2023.

Обгрунтовуючи позовну заяву позивач зазначає, що відповідач відмовив у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 1 від 26.10.2023, яка була виписана за першою подією попередньою оплатою за товар, з тієї підстави, що у вказаній податковій накладній допущена помилка, а саме: зазначено код 8474 замість 7326. У рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної від 23.11.2023 № 10004645/45016953 відповідач зазначив підставу у відмову у реєстрації, а саме: надання позивачем копій документів, складених з порушенням законодавства.

Позивач не погоджується з оскаржуваним рішенням та посилається на необгрунтованість рішення про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 26.10.2023, оскільки у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не вказано конкретний вид критерію, який встановлений п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку №959/99-99-07-18, та рішення, яким позивача віднесено до переліку ризикових платників.

Щодо ненадання платником податків копій первинних документів, складених із порушенням законодавства, то такий перелік не вказаний у спірному рішенні.

Відповідач проти позову заперечив. У відзиві на позовну заяву, який надійшов до суду 27.02.2024, зазначив, що реєстрація податкової накладної №1 від 26.10.2023 була зупинена з тієї підстави, що обсяг постачання товару/послуги 8474 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Відповідно до протоколу Комісії ГУ ДПС від 23.11.2023 №220 під час дослідження пояснень, наданих позивачем, встановлено, що код товару УКТ ЗЕД, зазначений у податковій накладній від 26.10.2023 №1, невірний, оскільки не відповідає номенклатурі товару. У зв`язку з цим відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави надання платником копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Окрім цього приймаючи рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, позивач здійснював дискреційні повноваження. Суд не може зобов`язати суб`єкта владних повноважень обрати один із правомірних варіантів поведінки, оскільки який би варіант реалізації повноважень не обрав відповідач, кожен з них буде правомірним. Просить у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою судді від 22.01.2024 позовна заява прийнята до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін.

Дослідивши письмові докази, які містяться в матеріалах справи, суд встановив такі фактичні обставини.

Позивач у справі товариство з обмеженою відповідальністю «Дробмашсервіс» зареєстрований у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 45016953 та є платником податків.

04.10.2023 між позивачем (продавець) та ТОВ «РКДЗ» (покупець) був укладений договір купівлі-продажу №04/10-ДМ, згідно якого позивач зобов`язався поставити товар, зазначений у специфікаціях.

Специфікацією №1 від 04.10.2023 (додаток №1 до договору №04/10-ДМ від 04.10.2023) передбачено товар стінка ковша передня кресл. 1080.52.03.1 СБ (ст. 11ЩГІЗЛ) 1 шт, код УКТ ЗЕД 7326, вартість 460 000 грн, ПДВ 20% - 92 000,00 грн, всього 552 000,00 грн.; умови оплати -70% передоплата та 30% доплати по факту відвантаження даної продукції (пункт 3.1 специфікації).

Згідно виписки по рахунку АТ «Райффайзен Банк» (а.с. 107) ТОВ «РКДЗ» 26.10.2023 перерахувало позивачу оплату за стінку ковша у сумі 386 400 грн., в т.ч. ПДВ 64 400 грн.

За фактом попередньої оплати товару позивач склав податкову накладну №1 від 26.10.2023, у якій зазначив товар стінка ковша передня, код 8474, обсяг постачання 322 000 грн, ПДВ 64 400 грн. та надав її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 14.11.2023.

Відповідно до квитанції Головного управління ДПС у Черкаській області від 14.11.2023 №9307417847 реєстрація податкової накладної №1 від 26.10.2023 в ЄРПН зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме: обсяг постачання товару/послуги 8474 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній №1 від 26.10.2023 для розгляду питання прийняття рішення про відмову реєстрації в ЄРПН.

17.11.2023 позивач подав відповідачу повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів до податкової накладної від 26.10.2023 №1, реєстрація якої зупинена.

У поясненнях щодо реальності здійснення господарської операції позивач вказав, що заключив договір з ТОВ «ЗЛМЗ» №981/2023/633 від 16.08.2023 на поставку товару: Стінка ковша передня (7326). За даний товар здійснив передоплату 27.10.2023 в сумі 380 000 грн. Також згідно договору з покупцем ТОВ «РКДЗ» №04/10-ДМ від 04.10.2023 отримав передоплату в сумі 386 400,00 грн і в свою чергу здійснив реєстрацію податкової накладної №1 від 26.10.2023, проте в даній податковій накладній допустив помилку в коді зазначив код 8474. Просив розблокувати дану податкову накладну, щоб мати змогу зробити розрахунок коригування з кодом 104 зміна номенклатури, та змінити код на 7326.

До пояснень додав договір з постачальником ТОВ «ЗЛМЗ» №981/2023/633 від 16.08.2023, платіжну інструкцію №69 від 27.10.2023, договір з покупцем №04/10-ДМ від 04.10.2023, банківську виписку за жовтень 2023 року (а.с. 93).

На засіданні Комісії Головного управління ДПС у Черкаській області були розглянуті пояснення позивача та відповідно до протоколу від 23.11.2023 №220 встановлено, що відповідно до поданих пояснень позивача у податковій накладній №1 від 26.10.2023 зазначено код товару УКТ ЗЕД, який не відповідає номенклатурі товару.

Враховуючи зазначений факт Комісією було винесено рішення від 23.11.2023 №10004645/45016953 про відмову у реєстрації податкової накладної від 26.10.2023 в ЄРПН з підстави надання платником копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Позивач скористався правом на адміністративне оскарження та 29.11.2023 подав до Державної податкової служби України скаргу на рішення від 23.11.2023 №№10004645/45016953, за результатами розгляду якої Державна податкова служба України рішенням від 06.12.2023 №83972/45016953/2 скарга позивача залишена без задоволення.

Не погоджуючись з рішенням від 23.11.2023 №№10004645/45016953про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 26.10.2023 позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим фактичним обставинам суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків і зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до п.п. "а" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно з п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246) передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

З 01.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі Порядок №1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Додатком № 3 до Порядку №1165 визначено критерії ризиковості здійснення операцій.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, передбачений Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі Порядок №520).

Згідно пункту 2 Порядку №520 рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Відповідно до пункту 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (пункт 5 Порядку №520).

Згідно із пунктом 6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно пункту 9 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно пункту 10 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

За змістом вказаних приписів у разі зупинення реєстрації податкової накладної питання щодо її реєстрації в ЄРПН може бути вирішено лише після надання письмових пояснень та копій документів (договорів, первинних документів тощо), які підтверджують факт здійснення господарської операції, та, відповідно, право на податковий кредит.

Щодо доводів позивача про відсутність підстав для зупинення реєстрації податкових накладних суд зазначає, що згідно пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій одним з таких критеріїв є обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

Судом встановлено, що згідно квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 26.10.2023 є критерій ризиковості здійснення операцій, передбачений пунктом 1 Критеріїв ризиковості, а саме: обсяг постачання товару/послуги8474 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання.

Отже за висновком відповідача податкова накладна №1 від 26.10.2024 складена за фактом поставки товару за кодом УКТ ЗЕД 8474, який був відсутній у позивача.

Зі змісту наданих позивачем пояснень вбачається, що у нього дійсно був відсутній товар за кодом УКТ ЗЕД 8474, позаяк позивач здійснював господарські операції з придбання у ТОВ «ЗЛМЗ» та продажу ТОВ «РКДЗ» товару за кодом УКТ ЗЕД 7326.

Отже відповідач зупинив реєстрацію податкової накладної №1 від 26.10.2023 на законній підставі.

Щодо доводів позивача про відсутність підстав для зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 26.10.2023, то позивач посилається на Критерії ризиковості платника податку, затверджені листом Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018, та пункт 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, які на дату складання податкової накладної №1 від 26.10.2023 є нечинними.

Окрім цього у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 14.11.2023 вказані підстави зупинення, тому доводи позивача про її необгрунтованість є хибними.

Щодо фактичних підстав відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 26.10.2023. а саме: помилка у зазначенні коду УКТ ЗЕД 8474 замість 7327 суд зазначає, що наданими позивачем письмовими поясненнями та копіями документів підтверджено, що податкова накладна складена за першою подією виникнення податкових зобов`язань за фактом попередньої оплати.

Отже підстава зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 26.10.2023, а саме: відсутність у позивача товару за кодом 8474, не пов`язана з підставою складення податкової накладної №1 від 26.10.2023, яка складена за фактом попередньої оплати товару.

Оскільки попередня оплата товару у сумі 386 400 грн. надійшла позивачу від ТОВ «РКДЗ» 26.10.2023, ця господарська операція не є ризиковою, а отже підстави для відмови у реєстрації спірної податкової накладної відсутні.

За вказаних обставин рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної ГУ ДПС у Черкаській області від 23.11.2023 № 10004645/45016953, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «Дробмашсервіс» № 1 від 26.10.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято за відсутності законних підстав, тому підлягає скасуванню, а позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача 2 зареєструвати податкову накладну датою їх подання на реєстрацію в ЄРПН суд зазначає, що згідно п. 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно п. 20 Порядку №1246 внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Зважаючи на ту обставину, що у відповідача-1 були відсутні підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, суд дійшов висновку, що податкова накладна повинні бути зареєстрована в день їх подання на реєстрацію в ЄРПН, а саме: 14.11.2023. Отже ця позовна вимога також підлягає задоволенню.

Суд не погоджується з доводами відповідача про дискреційність наданих йому повноважень щодо реєстрації податкових накладних з таких підстав.

Згідно пункту 7) статті 2 Закону України «Про адміністративну процедуру» дискреційне повноваження - повноваження, надане адміністративному органу законом, обирати один із можливих варіантів рішення відповідно до закону та мети, з якою таке повноваження надано.

Як вбачається зі змісту пункту 9 Порядку №520 за результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального приймає одне із рішень:

про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів,

приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Судом встановлено, що відповідач 1 не надсилав позивачу повідомлення про надання додаткових пояснень та/або документів, а отже зобов`язаний був прийняти одне із рішень: про реєстрацію податкової накладної або про відмову у її реєстрації.

Отже повноваженні відповідача не є дискреційними, позаяк не передбачають вибір відповідачем-1 варіантів рішень, кожне з яких буде правомірним.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими і підлягають задоволенню у повному обсязі.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1ст.143 КАС України).

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір у сумі 3 028,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №1 від 02.01.2024 та платіжною інструкцією №15 від 28.01.2024.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним і скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Черкаській області від 23 листопада 2023 №10004645/45016953 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної ТОВ «Дробмашсервіс» від 26 жовтня 2023 року №1.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «Дробмашсервіс» (вул. Хутірська, 45, м. Корсунь-Шевченківський, Черкаський район, Черкаська область, 19402, код ЄДРПОУ 45016953) від 26 жовтня 2023 року №1 датою її подання 14 листопада 2023 року.

Стягнути з Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Дробмашсервіс» (вул. Хутірська, 45, м. Корсунь-Шевченківський, Черкаський район, Черкаська область, 19402, код ЄДРПОУ 45016953) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 3 028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.

Суддя Алла РУДЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2024
Оприлюднено04.11.2024
Номер документу122746329
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —580/568/24

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 01.11.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні