Справа № 727/8869/24
Провадження № 2-а/727/69/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 жовтня 2024 року м. Чернівці
Шевченківський районний суд м. Чернівці
в складі:
головуючого судді Терещенко О.Є.
при секретарі Аниськовій К.В.
за участю:
позивача ОСОБА_1
представника позивача Федорюка А.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позо-вом ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Федорюк Ана-толій Леонідович, до Департаменту патрульної поліції, Управління патрульної поліції в Чернівецькій області, про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,-
встановив:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідачів про скасу-вання постанови, посилаючись на те, що 05.08.2024 року рядовою поліції Джіоєвою Ніною Тамазівною винесено постанову серії ЕНА №2763985 відносно ОСОБА_1 , якою позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.122 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 510,00 (п`ятсот десять) гривень.
Вказує, що наведена постанова не відповідає вимогам закону, оскільки є необґрун-тованою та такою, яка прийнята із порушенням процесуальних норм та підлягає ска-суванню, оскільки позивач не порушував Правил дорожнього руху.
Як стверджує позивач, представником поліції було винесено оскаржувану поста-нову без будь-якої підготовки до розгляду справи, як і не було оголошення посадової особи, яка розглядає справу. Також вказує, що постанова містить вказівку на дві несу-місні норми права, що нібито порушені позивачем, а саме, в протоколі міститься вказів-ка, що позивач порушив вимоги ДСТУ щодо використання освітлювальних приладів червоного кольору, однак стаття, за якою його притягують до відповідальності - ч.2 ст. 122 КУпАП. Зазначає, що у постанові вказано порушення п.9 ПДР України, однак ПДР не містять п.9, а містять розділ 9, що в свою чергу містить пункти 9.1, 9.2 і т.д., таким чином постанова містить посилання на неіснуючі нормативні акти.
Також вказує, що належний ОСОБА_1 транспортний засіб Chevrolet Ca maro, державний номер НОМЕР_1 , під час державної реєстрації пройшов технічний контроль щодо відповідності конструкції транспортного засобу установленим вимогам безпеки дорожнього руху та було видано свідоцтво НОМЕР_2 , що підтверджує, що даний колісний транспортний засіб (Chevrolet Camaro) може бути зареєстровано і/або допущено до участі у дорожньому русі, встановлені пристрої освітлення та світової сигналізації відповідають вимогам чинних в Україні нормативних документів. Таким чином, позивач вважає, що він керував автомобілем, який на час винесення постанови пройшов обов`язкову перевірку на відповідність ДСТУ 3649:2010, будь яких переоб-ладнань, конструктивних змін до приладів зовнішніх світлових в тому числі покажчи-ків поворотів не вносились.
Враховуючи наведене, просив скасувати постанову серії ЕНА №2763985 від 05.08. 2024 року, винесену поліцейською 2 взводу 4 роти 1 батальйону УПП в Чернівецькій області рядовою поліції Джіоєвою Ніною Тамазівною , якою ОСОБА_1 при-тягнуто до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.122 КУпАП у вигляді штрафу в сумі 510 грн., а провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміні-стративної відповідальності за ч.2 ст.122 КУпАП - закрити.
Ухвалою Шевченківського районного суду м. Чернівці від 27.08.2024 року відкри-то провадження у справі та призначено до судового розгляду.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав у пов-ному обсязі, просив задовольнити позов з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник позивача, адвокат Федорюк А.Л., в судовому засіданні також під-тримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник Управління патрульної поліції в Чернівецькій області та Департа-менту патрульної поліції в судове засідання не з`явився, про місце, дату та час розгляду справи був повідомлений належним чином. Направив письмовий відзив на позовну зая-ву, згідно якого просив розглянути справу без його участі.
У відзиві на адміністративний позов представник відповідача вважає доводи позивача безпідставними. Вказує, що постанову про притягнення позивача до адміні-стративної відповідальності за ч.2 ст.122 КУпАП було винесено з дотриманням вимог чинного законодавства. Просить в задоволенні позову відмовити.
Суд, дослідивши надані сторонами документи і матеріали, всебічно та повно з`я-сувавши обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, прийшов до наступних висновків.
Судом встановлено, що 05.08.2024 року поліцейським 2 взводу 4 роти 1 ба-тальйону УПП в Чернівецькій області рядовою поліції Джіоєвою Ніною Тамазіївною відносно ОСОБА_1 було складено постанову серії ЕНА №2763 985, якою позивача ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.122 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в роз-мірі 510,00 (п`ятсот десять) гривень.
Зі змісту постанови вбачається, що 05.08.2024 року о 22 год. 00 хв. у м. Чернівці, по проспекту Незалежності, 90, водій ОСОБА_1 керуючи транспортним засобом використовував зовнішні світлові прилади, саме червоні покажчики повороту, чим по-рушив ДСТУ України 3649 від 2010 року, чим порушив п.9 ПДР - використання при-ладів (зовнішніх освітлювальних, попереджувальних сигналів) та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, за що відповідальність передбачена згідно ч.2 ст.122 КУпАП.
Відповідно до ч.1 статті 8 Закону України «Про Національну поліцію», поліція діє виключно на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Згідно п. 8 ч.1 статті 23 зазначеного Закону поліція відповідно до покладених на неї завдань у випадках, визначених законом, здійснює провадження у справах про ад-міністративні правопорушення, приймає рішення про застосування адміністративних стягнень та забезпечує їх виконання.
Відповідно до ч. 1 статті 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступ-ком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Порядок дорожнього руху на території України, відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють Правила дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10 жовтня 2001 року. Особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством.
Диспозиція частини другої статті 122 КУпАП України передбачає відповідаль-ність за порушення правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загаль-ного користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону і зустрічного роз`їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині, порушення правил руху авто-магістралями, користування зовнішніми освітлювальними приладами або поперед-жувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, ко-ристування під час руху транспортного засобу засобами зв`язку, не обладнаними тех-нічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком во-діїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службо-вого завдання), а так само порушення правил навчальної їзди.
Предметом оскарження у справі є постанова про вчинення адміністративного пра-вопорушення, що передбачене частиною другою статті 122 КУпАП, а саме: викори-стання приладів (зовнішніх освітлювальних, попереджувальних сигналів) та їх переоб-ладнання з порушенням вимог відповідних стандартів.
Відповідно до п. 31.1 ПДР технічний стан транспортних засобів та їх обладнання повинні відповідати вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, а також правил технічної експлуатації, інструкцій підприємств-виробників та іншої нормативно-технічної документації.
Згідно з п. 31.4 ПДР забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із за-конодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким ви-могам: кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу (пп. а пп. 31.4.3.).
Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої по-літики наказом від 28.12.2010 № 630, зокрема, затвердив національний стандарт Ук-раїни ДСТУ 3649:2010 "Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності тех-нічного стану та методи контролювання", який був чинний на момент притягнення по-зивача до відповідальності та на момент розгляду справи.
Відповідно до пункту 6.1.5. ДСТУ 3649:2010 кількість, колір та наявність ПЗС на КТЗ визначають відповідно до таблиці 1, в якій зазначено, що покажчик повороту (пе-редній, бічний, задній) обов`язково на всіх автомобілях має бути автожовтого кольору.
Тобто чинним національним стандартом встановлено обов`язкову вимогу до ко-льору покажчика повороту, а саме він має бути автожовтим.
Водночас суд, досліджуючи надані сторонами докази на підтвердження своїх до-водів, зокрема відеозапис, долучений представником відповідача до відзиву на позовну заяву, встановив, що на автомобілі Chevrolet Camaro, під час його зупинки інспектором патрульної поліції, покажчики поворотів відображались червоним кольором. Вказаний відеозапис в розумінні статей 72 - 76 КАС України є належним, достатнім і допусти-мим доказом того, що покажчики поворотів відображались червоним кольором, який оцінюється судом в порядку статті 90 КАС України.
Будь-яких інших належних та достатніх доказів в розумінні статей 73, 76 КАС Ук-раїни на спростування наявності на автомобілі Chevrolet Camaro, під час його зупинки інспектором патрульної поліції, покажчиків поворотів червоного кольору - позивач не надав. Більше того, позивачем та його представником як у позовній заяві, так і під час судового засідання не заперечувалось факту встановлення на вищевказаному транс-портному засобі покажчиків поворотів саме червоного кольору.
При цьому суд відхиляє посилання позивача на проходження транспортним за-собом технічного контролю, на підставі якого було видано свідоцтво НОМЕР_2 з ог-ляду на те, що дане свідоцтво було видано 16.10.2019, а позивача притягнуто до адмі-ністративної відповідальності 05.08.2024, тобто майже за п`ять років до зазначеної по-дії. Таким чином, вказане свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу не може спростувати обставин наявності покажчиків повороту червоного кольору за наявності відео підтвердження зворотного.
Також, після ознайомлення з наданими відеоматеріалами, суд вважає неспромож-ним посилання позивача на порушення представником поліції встановленого законом процесуального порядку винесення оскаржуваної постанови.
Суд також відхиляє посилання позивача щодо несумісності норм права, вказаних в оскаржуваній постанові, оскільки ч.2 ст.122 КУпАП за своєю правовою природою є бланкетною нормою, яка має відсильних характер до інших нормативно-правових ак-тів, якими, в свою чергу, є Правила дорожнього руху України та вимоги ДСТУ.
Відповідно до позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 25.11.2021 №274/4816/21, окремі недоліки оформлення оскаржуваної постанови, тобто окремі де-фекти рішення контролюючого органу, не повинні сприйматися як безумовні підстави для висновку щодо протиправності спірного рішення і, як наслідок, його скасування. Якщо спірне рішення прийнято контролюючим органом у межах своїх повноважень та з його змісту можна чітко встановити зміст цього рішення, зокрема порушення законо-давства, за які застосовуються відповідні санкції, та розмір останніх, таке рішення може бути визнане правомірним навіть у разі, коли не дотримано окремих елементів форми спірного рішення. Недоліки оформлення оскаржуваної постанови не можуть бути само-стійною підставою для визнання протиправним такого рішення за умови, якщо пози-вачем вчинено порушення вимог ПДР, оскільки при розгляді спорів перевага надається змісту документа порівняно з його зовнішньою формою.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що помилкове зазначення пред-ставником поліції п.9 ПДР у постанові - не може бути самостійною підставою для ви-знання протиправною та скасування оскаржуваної постанови.
Таким чином, позивач не спростував правомірності ухваленої постанови щодо притягнення його до адміністративної відповідальності за порушення вимог пункту 6.1.5. ДСТУ 3649:2010, за що передбачена відповідальність за частиною другою статті 122 КУпАП України.
Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені під-стави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди об-ґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо об-ґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (Серявін та інші проти України, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).
З огляду на викладене вище, приймаючи до уваги фактичні обставини справи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для надання оцінки решті доводів, наведених сторонами по справі в обґрунтування власних правових позицій, оскільки їх дослід-ження судом у будь-якому випадку не матиме наслідком спростування висновків, зроб-лених судом по тексту рішення вище щодо суті позовних вимог.
Частиною 3 ст. 286 КАС України встановлено, що за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміні-стративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним ак-том про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стяг-нення не було посилено.
Таким чином, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фак-тичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що адміністративний позов підлягає залишенню без задоволення, а оскаржувана по-станова інспектора Управління патрульної поліції в Чернівецькій області рядової по-ліції Джіоєвої Ніни Тамазіївни про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі від 05.08.2024 року серії ЕНА №2763985 - залишенню без змін.
Згідно ст.139 КАС України, при задоволенні позову суд стягує судові витрати по справі, а враховуючи встановлену відсутність підстав для задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати відшкодуванню не підлягають.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 19, 55, 59, 62 Конституції Укра-їни, Правил дорожнього руху України, Закону України «Про Національну поліцію», ст.ст. 9, 124, 245, 251-252, 283, 288 КУпАП ст.ст.241-246, 250, 268-272, 286 КАС Ук-раїни, -
ухвалив:
Адміністративний позов ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Федорюк Анатолій Леонідович, до Департаменту патрульної поліції, Управ-ління патрульної поліції в Чернівецькій області, про скасування постанови про накла-дення адміністративного стягнення - залишити без задоволення.
Постанову поліцейського Управління патрульної поліції в Чернівецькій області рядової поліції Джіоєвої Ніни Тамазівни про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорож-нього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі від 05.08.2024 року серії ЕНА №2763985 - залишити без змін.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення, а особами які не були присутні при проголошенні рішення в той же строк з дня отримання копії рі-шення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає за-конної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Повний текст рішення суду складено 04 листопада 2024 року.
Суддя: О.Є.Терещенко
Суд | Шевченківський районний суд м. Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2024 |
Оприлюднено | 05.11.2024 |
Номер документу | 122747868 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Шевченківський районний суд м. Чернівців
Терещенко О. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні