Ухвала
від 01.11.2024 по справі 759/23161/24
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/7793/24

ун. № 759/23161/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2024 року м. Київ

Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого у кримінальному провадженні - начальник відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021110000000027 від 03.02.2021 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, ст. 15, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 364 та ч. 2 ст. 366 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів,

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого у кримінальному провадженні - начальник відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021110000000027 від 03.02.2021 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, ст. 15, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 364 та ч. 2 ст. 366 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання мотивовано тим, що Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021110000000027 від 03.02.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що групою невстановлених осіб шляхом обману вживаються заходи, спрямовані на заволодіння майном Державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ( АДРЕСА_1 ), яке розміщено на земельних ділянках загальною площею 8,3 га., шляхом переходу права користування на них до нового власника об`єкта відчуження, а також зміни цільового призначення земельної ділянки державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 загальною площею 17,1 га., з подальшим переходом права власності на неї до нового власника об`єкта будівництва шляхом використання підробленого договору.

Крім того, під час розслідування працівниками ІНФОРМАЦІЯ_2 на виконання доручення слідчого установлено, що посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , зокрема, посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 (далі - Департамент) створено штучні умови, які призвели до ліквідації Установи.

Зокрема, в березні-квітні 2020 року начальник Департаменту забезпечив внесення до наказів недостовірної інформації щодо лімітів наповнення установи, які є головним фактором для прийняття рішення необхідності оптимізації (ліквідації) Державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (далі - Установа). Так, відповідно до наказу начальника Департаменту від 13.04.2020 № 80/од-20 ліміт наповнення вищевказаної Установи встановлено в кількості 1156 осіб, хоча вказана цифра не підтверджена жодним документом. Проте, згідно офіційних документів, враховуючи лише площу житлових приміщень різних дільниць (3376 кв.м), ліміт наповнення Установи повинен складати 844 особи (з урахуванням норм - 4 кв.м. на одного засудженого).

Станом на червень 2020 року в Установі відбувало покарання близько 720 засуджених. Виходячи з розрахунків Департаменту, на час прийняття рішення про ліквідацію, відсоток наповнення установи складав лише 62%, разом з тим, насправді, керуючись офіційними статистичними даними, відсоток наповнення складав не менше 85%.

Також, для штучного зменшення наповнення вказаної установи, начальником Департаменту надана усна вказівка голові ліквідаційної комісії щодо ненаправлення для відбування покарань до установи 85 осіб.

Вищевказані фактори стали підставою штучного зменшення наповненості установи менш ніж 50% та її подальшої ліквідації.

Як наслідок, відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_3 від 14.05.2020 № 1655/5 «Про реорганізацію державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_1 » прийнято рішення про ліквідацію Установи шляхом приєднання її до діючої установи виконання покарань Державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (далі - ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 »).

У свою чергу, постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 № 396 та протоколом засідання комісії з оптимізації слідчих ізоляторів, установ виконання покарань та підприємств установ виконання покарань від 06.07.2020 № 4, органом управління прийнято рішення здійснити оптимізацію діяльності ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » шляхом її консервації (наказ ІНФОРМАЦІЯ_3 від 19.10.2020 №3633/5).

У подальшому ІНФОРМАЦІЯ_5 » звернулась із листом від 03.11.2020 № 4778-14-20 з пропозицією розгляду можливості відчуження майна Установи, яке розміщено на земельній ділянці загальною площею 8,3 га на торгах із зарахуванням грошових коштів на спеціальний фонд у сумі балансової вартості, що складає за даними ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » - 229 135,13 тис грн.

Крім того, на адресу ІНФОРМАЦІЯ_7 надійшли матеріали від ІНФОРМАЦІЯ_8 та безпеки персоналу) за вих. № 5/1-26 від 27.01.2021, в яких знаходиться копія договору про спільну діяльність № 2874 від 29.10.2019, укладеного між посадовою особою Установи та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_4 , який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_5 .

Предметом вказаного договору відповідно до розділу І є реалізація сторонами проекту зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 площею 17,1 га, яка надана Установі в постійне користування на підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_10 № 990/30/ІV від 25.12.2004; проектування та будівництво житлового кварталу з соціальної інфраструктурою на земельній ділянці з метою отримання кожною із сторін частини в збудованому об`єкті та/або іншої вигоди (майна та/або коштів, та/або майнових прав, та/або результатів виконаних робіт чи наданих послуг) в порядку та умовах, визначених в Договорі.

Вказана земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 площею 17,1 га надана Установі в постійне користування на підставі державного акту на право постійного користування № І-КВ№001983 від 24.01.2005.

Відповідно до інформаційної довідки № 243058481 земельна ділянка є власністю держави в особі ІНФОРМАЦІЯ_3 , на якій знаходиться об`єкти державної власності.

Відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців органом управління Державна установа « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) є ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Наразі Установа перебуває в стані припинення, а її майно перебуває у державній власності та використовується на праві оперативного управління.

Правом оперативного управління відповідно до ч. 1 ст. 137 Господарського кодексу України визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).

Відповідно до ч. 1 ст. 141 Господарського кодексу України до державного майна у сфері господарювання належить цілісні майнові комплекси державних підприємств або їх структурованих підрозділів, нерухоме майно, інше окреме індивідуально визначене майно державних підприємств, акції (частки, паї) держави у майні суб`єктів господарювання різних форм власності, а також майно, закріплене за державними установами і організаціями з метою здійснення необхідної господарської діяльності, та майно, передане в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям або в оренду для використання його у господарській діяльності.

Держава через уповноважені органи державної влади здійснює права власника також щодо об`єктів права власності Українського народу, зазначених у ч. 1 ст. 148 ГК України. Управління об`єктами державної власності відповідно до закону здійснюють Кабінет Міністрів України і, за його уповноваженням, центральні та місцеві органи виконавчої влади. Види майна, що може перебувати виключно у державній власності, відчуження якого недержавним суб`єктом господарювання не допускається, а також додаткові обмеження щодо розпорядження окремими видами майна, яке належить до основних фондів державних підприємств, установ і організацій, визначаються законом.

Відчуження суб`єктом господарювання державного майна, яке належить до основних фондів, здійснюється у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. Продаж суб`єктом господарювання державного майна, яке належить до основних фондів, здійснюється лише на конкурентних засадах.

Відповідно до п. 2 Порядку укладання державними підприємствами, установами, організаціями, а також господарськими товариствами, у статутному капіталі яких частка держави перевищує 50 відсотків, договорів про спільну діяльність, договорів комісії, доручення та управління майном затвердженого Постановою КМУ № 296 від 11.04.2012 - суб`єкт господарювання, що виявив намір укласти договір, подає центральному органові виконавчої влади, до сфери управління якого він належить, звернення щодо погодження укладення договору з відповідними документами.

За договором Установа отримає 5% площі житла в об`єкті, який буде збудовано на території земельної ділянки (загальною площею 17,1 га), яка знаходиться на праві постійного користування останнього, а решту площі об`єкта отримає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 ».

Відповідно до ст. 120 Земельного кодексу України, в разі набуття права власності на об`єкт відчуження до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача. Істотною умовою договору, який передбачає набуття права власності на будинок, будівлю або споруду, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з набуттям права власності на ці об`єкти.

Згідно листа ІНФОРМАЦІЯ_3 №2091/27641-26-20/15.4 від 18.01.2021 стало відомо про факт укладання договору № 2874 від 29.10.2019 лише в січні 2021 року, тобто даний договір укладено без проведення державної експертизи інвестиційного проекту, без погодження компетентними органами та поза конкурсом. При його укладені взагалі не забезпечено підвищення ефективності використання державного майна, захист майнових інтересів держави, зміст даного правочину суперечить Цивільному кодексу України, іншим актам цивільного законодавства, моральним засадам суспільства та інтересам держави, чим заподіяв тяжкі наслідки інтересам держави.

Таким чином, невстановленою групою осіб вживаються заходи з метою заволодіння майном Установи, яке розміщено на земельних ділянках загальною площею 8,3 га., з подальшим переходом права користування на ці ділянки до нового власника об`єкта відчуження, а також зміни цільового призначення земельної ділянки державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 загальною площею 17,1 га., з подальшим переходом права власності на неї до нового власника об`єкта будівництва, шляхом використання договору від 29.10.2019 № 2874.

Окрім того, відповідно до листа ІНФОРМАЦІЯ_11 № 057032-3716 від 18.02.2021 державним реєстратором ОСОБА_6 у порушення ст. 122 Земельного кодексу України 04.11.2020 зареєстровано право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 за державою Україна в особі ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Відтак, з метою встановлення всіх осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення, або яким відомі обставини, які відносяться до розслідуваного провадження, всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, обставин та умов, що сприяли його вчиненню, в рамках досудового розслідування на даний час виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до документів, які містять інформацію щодо процедури погодження та надання роз`яснень щодо зміни цільового призначення земельної ділянки державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001, загальною площею 17,1 га., з подальшим переходом права власності на земельну ділянку до нового власника об`єкта будівництва шляхом використання договору від 29.10.2019 №2874, укладеного між посадовою особою ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » в особі директора ОСОБА_4 , які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: електронних файлів (електронних копій документів, поданих у паперовій формі, та документів в електронній формі), паперових документів та документів з архівних справ щодо: листування з ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », про укладення договору та подальшої зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001, загальною площею 17,1 га; процедури погодження та надання роз`яснень про можливість укладення вищезазначеного договору.

Пункт 17.2. Листа Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 05.04.2013 № 223-558/0/4-13 Про деякі питання здійснення слідчим суддею першої інстанції судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб під час застосування заходів забезпечення кримінального провадження звертає увагу на те, що особа, зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів, як володілець речей або документів, зобов`язана згідно ч. 1 ст. 165 КПК України надати тимчасовий доступ до визначених в ухвалі речей або документів особі, вказаній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду або ж особі, уповноваженій на здійснення тимчасового доступу на підставі доручення слідчого.

В інший спосіб, інакше як отримати тимчасовий доступ на підставі ухвали слідчого судді до відомостей, що містяться у документах та їх вилучення неможливо, а також відомості, що містяться у вказаних документах є джерелом доказів у даному кримінальному провадженні.

За допомогою електронних файлів (електронних копій документів, поданих у паперовій формі, та документів в електронній формі), паперових документів та документів з архівних справ щодо: листування з ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », про укладення договору та подальшої зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001, загальною площею 17,1 га; процедури погодження та надання роз`яснень про можливість укладення вищезазначеного договору, які перебувають у володінні які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2 , можна встановити відомості, які мають значення для кримінального провадження, які самостійно, а також у сукупності із іншими доказами будуть мати суттєве значення для з`ясування обставин кримінального правопорушення, встановити осіб, які причетні до вчинення даного злочину, а отримати вказані відомості в інший спосіб на даному етапі досудового розслідування неможливо.

В судове засідання слідчий не з`явився, подав заяву, відповідно до якої просив розглядати клопотання за його відсутності, клопотання підтримав в повному обсязі, просив його задовольнити.

Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалося.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Згідно з ч. 1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не виключають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно з ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених ч. 5 цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей та документів.

Слідчий суддя вважає, що з метою повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, необхідно надати дозвіл на отримання тимчасового доступу до речей та документів, оскільки слідчим доведено можливість використання, як доказів речей які будуть вилучені та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а тому клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись вимогами ст. 131, 132, 160-166, 245, 309, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого у кримінальному провадженні - начальник відділу слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021110000000027 від 03.02.2021 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2, ст. 15, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 364 та ч. 2 ст. 366 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів - задовольнити.

Зобов`язати посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 надати дозвіл слідчому у кримінальному провадженні - начальнику відділу слідчого управління ГУНП в Київській області ОСОБА_3 та іншим слідчим, які входять до складу групи слідчих у кримінальному провадженні № 42021110000000027 або оперативним співробітникам, за дорученням слідчого, тимчасовий доступ до електронних файлів (електронних копій документів, поданих у паперовій формі, та документів в електронній формі), паперових документів та документів з архівних справ щодо: листування з ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », про укладення договору та подальшої зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001, загальною площею 17,1 га; процедури погодження та надання роз`яснень про можливість укладення вищезазначеного договору, які перебувають у володінні які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_2 .

Строк дії ухвали два місяці, тобто - до 01.01.2025 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.11.2024
Оприлюднено06.11.2024
Номер документу122770357
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —759/23161/24

Ухвала від 01.11.2024

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Косик Л. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні