Рішення
від 04.11.2024 по справі 240/27474/22
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2024 року м. Житомир справа № 240/27474/22

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Шимоновича Р.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Свято-Троїцької Парафії Української Православної Церкви до Лугинської селищної ради Коростенського району Житомирської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Овруцько-Коростенська Єпархія Української Православної Церкви (Єпархіальне управління) про визнання незаконним і скасування рішення,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулася Свято-Троїцька Парафія Української Православної Церкви (далі - позивач) із позовом до Лугинської селищної ради Коростенського району Житомирської області (далі - відповідач) із позовом, у якому просить: визнати незаконним і скасувати рішення Лугинської селищної ради, Коростенського району. Житомирської області № 939 від 07.07.2022, вісімнадцятої сесії, VIII скликання: Про внесення змін до рішення другої сесії VIII скликання від 10.02.2021 року№ 149 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Свято-Троїцької Парафії Української Православної Церкви».

Обгрунтовуючи позовні вимоги зазначив, що рішення Лугинської селищної ради, Коростенського району. Житомирської області № 939 від 07.07.2022, вісімнадцятої сесії, VIII скликання: Про внесення змін до рішення другої сесії VIII скликання від 10.02.2021 року№ 149 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Свято-Троїцької Парафії Української Православної Церкви» є незаконним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки в ньому не наведені обставини правомірності рішення, не вказані конкретні підстави скасування попереднього рішення № 149 від 10.02.2021р. другої сесії, VIII скликання, не визначено які саме Закони України були порушені Релігійною громадою Свято-Троїцькій Парафії Української Православної Церкви. Релігійна громада Свято-Троїцькій Парафії Української Православної Церкви із заявою до Лугинської селищної ради не зверталася і не була поставлена до відома про прийняте рішення. Вказане слугувало підставою для звернення позивача до суду з цим позовом.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 26.12.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Овруцько-Коростенську Єпархію Української Православної Церкви (Єпархіальне упраління).

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Відмітив, що рішення від 07.07.2022 № 939 "Про внесення змін до рішення другої сесії VIII скликання від 10.02.2021 №149 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Свято-Троїцькій Парафії Української Православної Церкви" Лугинською селищною радою прийнято у відповідності до положень чинного законодавства України та в межах визначеної законом компетенції. Оскільки до Луганської селищної ради звернувся керівник даної релігійної організації Петро Киричевський із клопотанням про внесення даних змін до рішення. Для обгрунтування своїх законних підстав зазначив, що відбулася зміна назви юридичної особи та зміна керівника та в свою чергу надав пакет документів а саме: Указ про визначення його тимчасовим настоятелем ставропігійної Свято-Троїцької парафії с.Липники, копію протоколу №1 загальних зборів від 06.05.2022 року одним з яких питань стояло зміна найменування Релігійної громади та надав копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Лугинська селипща рада проти позовних вимог заперечує в повному обсязі, вважає доводи позивача не обгрунтованими, а позов таким, що не підлягає задоволенню.

Позивач у відповіді на відзив, зокрема, зазначив, що згідно рішення виконавчого комітету Житомирської обласної ради від 17 жовтня 1991 зареєстровано Статут Української Православної Церкви (далі по тексту ) села Липники Лугинського району. При здійсненні своєї релігійної діяльності громада керується Статутом Релігійної громади Української Православної Церкви, ухваленим парафіяльними зборами та зареєстрованим Керуючим Овруцько- Коростенською Єпархією Української Православної Церкви від 25.06.1993. Згідно статуту Релігійної громади Української Православної Церкви, Свято- Троїцька Парафія є релігійне об`єднання (релігійна спілка), первинний структурний підрозділ Української Православної церкви, який безпосередньо входить до складу Овруцько-Коростенської єпархії. Указом Керуючого Овруцькою єпархією від 01 листопада 2001 року, настоятелем Овруцько- Коростенської Єпархії Української Православної Церкви, розташованої в с.Липники, Коростенського району. Житомирської області, призначений ОСОБА_1 . Зазначений указ дійсний на теперішній час. Указ про звільнення чи відсторонення ОСОБА_1 , відсутній.

Разом з тим, зауважив, що згідно пункту 9 статуту Релігійної громади Української Православної Церкви, Органами парафіяльного управління є: Парафіяльні збори, очолювані настоятелем та Парафіяльнарада, підзвітна настоятелю. Парафіяльнізборискликаються настоятелем. Парафіяльною радою (або за благословенням архієрея благочинним) не рідше одного разу на рік. Діючим статутом не передбачено, що Парафіяльні збори скликаються тимчасовим настоятелем.

Окрім того, вказав, що зі змісту «Протоколу №1 Загальних (парафіяльних) зборів Релігійна організація Свято-Троїцька Українська православна церква від 06 травня 2023 року, вбачається, що він не відповідає статуту організації, суперечить закону, не створює жодні наслідки правового характеру. Сам статут Релігійної громади в новій редакції відсутній, і не зрозуміло яким чином було внесено відомості в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, оскільки в наданій виписці з Єдиного державного реєстру, зазначається, що установчі документи відсутні.

Вважає, що позовні вимоги є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Третя особа письмових пояснень до суду не надала.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов такого висновку.

Судом встановлено, що рішенням Лугинської селищної ради, Коростенського району, Житомирської області №149 від 10.02.2021р. другої сесії, VIII скликання, вирішено:

1. Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Свято-Троїцькій парафії Української Православної Церкви, загальною площею 0,3600 га для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій в с. Липники, вул. Миколи Жука, 45 А, Коростенського району. Житомирської області (кадастровий номер 1822883201:08:001:0106).

2. Передати в постійне користування Свято-Троїцькій Парафії Української Православної Церкви земельну ділянку, із земель комунальної власності Лугинської селищної ради, яка знаходиться в с.Липники, вул. Миколи Жука, 45 А, Коростенського району. Житомирської області, загальною площею 0,3600 гп, для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій.

3. Рекомендувати Свято-Троїцькій Парафії Української Православної Церкви провести реєстрацію речового права на вищезазначену земельну ділянку у встановленому законом порядку.

4. Свято-Троїцькій Парафії Української Православної Церкви використовувати зазначену земельну ділянку за цільовим призначенням відповідно до вимог Земельного кодексу України.

5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань сільського господарства, земельних відносин, екології та використання природних ресурсів.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, від 19.03.2021 (індексний номер 248982331), земельна ділянка плошею 0,36 га, кадастровий номер 1822883201:08:001:0106, зареєстрована 15.03.2021 державним реєстратором на підставі рішення органу місцевого самоврядування, серія та номер: 149, виданий 10.02.2021, видавник: Лугинська селишна рада, Коростенського району, Житомирської області. Правокористувач: Свято-Троїцька Парафія Української Православної Церкви, код ЄДРПОУ: 26145658, країна реєстрації: Україна.

Як зазначає позивач, у жовтні 2022 року, ініціативна група віруючих Свято-Троїцької Парафії Української Православної Церкви дізналася, що Рішенням Лугинської селищної ради, Коростенського району, Житомирської області № 939 від 07.07.2022., вісімнадцятої сесії, VIII скликання, вирішено:

1. Внести зміни до рішення другої сесії VIII скликання від 10.02.2021 року № 149 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Свято-Троїцької Парафії Української Православної Церкви», а саме:

1.1. В пунктах 1-4 рішення слова «Свято-Троїцької Парафії Української Православної Церкви» замінити словами «Релігійна організація» Ставропігійна Свято-Троїцька Парафія Української Православної Церкви (Православна Церква України)».

2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань сільського господарства, земельних відносин, екології та використання природних ресурсів (Геннадій Хоменко).

На думку позивача, в самому рішенні Лугинської селищної ради, Коростенського району, Житомирської області № 939 від 07.07.2022 р., вісімнадцятої сесії, VIII скликання, не наведені обставини правомірності рішення, не вказані конкретні підстави скасування попереднього рішення № 149 від 10.02.2021р. другої сесії, VIII скликання, не визначено які саме Закони України були порушені Релігійною громадою Свято-Троїцькій Парафії Української Православної Церкви. Релігійна громада Свято-Троїцькій Парафії Української Православної Церкви з відповідною заявою до Лугинської селищної ради не зверталася, і не була поставлена до відома про прийняте рішення.

Вважаючи рішення Лугинської селишної ради, Коростенського району, Житомирської області №939 від 07.07.2022 незаконним, та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернутися до суду за захистом порушених прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступним.

Згідно положень ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, іх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Статтею 4 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що місцеве самоврядування в Україні здійснюється, зокрема, на принципах: законності, гласності, підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб, судового захисту прав місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" селищні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Статтею 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі в межах повноважень, та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в України" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Лугинська селищна рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до п, 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності, повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці другому цього пункту) в межах населених пунктів, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради з урахуванням вимог абзацу третього цього пункту, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до ст. З Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Статтею 9 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень Луганської селищної ради віднесено, зокрема, розпорядження землями територіальної громади сіл, селищ, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

У відповідності до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом,

Тобто, розпорядження землями, які перебувають у комунальній власності належить до виключної компетенції органів місцевого самоврядування шляхом прийняття відповідних рішень.

Лугинська селищна рада є колегіальним органом та в силу положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" приймає акти у формі рішень.

З матеріалів справи слідує, що до Луганської селищної ради звернувся керівник даної релігійної організації Петро Киричевський із клопотанням про внесення даних змін до рішення. Для обгрунтування своїх законних підстав зазначив що відбулася зміна назви юридичної особи та зміна керівника та в свою чергу надав пакет документів а саме: Указ про визначення його тимчасовим настоятелем ставропігійної Свято-Троїцької парафії с.Липники, копію протоколу №1 загальних зборів від 06.05.2022 року одним з яких питань стояло зміна найменування Релігійної громади та надав копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Отже, на думку суду, рішення від 07.07.2022 р. № 939 "Про внесення змін до рішення другої сесії VIII скликання від 10.02.2021 №149 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування Свято-Троїцькій Парафії Української Православної Церкви" Лугинською селищною радою прийнято у відповідності до положень чинного законодавства України та в межах визначеної законом компетенції.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Проаналізувавши вищевикладене, суд вважає, що відповідачем доведено правомірність своїх дій, тоді як позивачем не надано належних та допустимих доказів, які б свідчили про обґрунтованість заявлених позовних вимог, а тому, дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають

Питання про розподіл судових витрат не вирішується.

Керуючись статтями 2,5,9,77,243-246,255,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив:

У задоволенні адміністративного позову Свято-Троїцької Парафії Української Православної Церкви (вул. Миколи Жука, 45-А, с. Липники, Коростенський район, Житомирська область, 13320, ЄДРПОУ: 26145658) до Лугинської селищної ради Коростенського району Житомирської області (вул. М.Грушевського, 2-а, смт. Лугини, Коростенський район, Житомирська область, ЄДРПОУ 04346114), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Овруцько-Коростенська Єпархія Української Православної Церкви (Єпархіальне управління) (вул. Соборна, 3, м. Овруч, Житомирська область, 11101) про визнання незаконним і скасування рішення - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 04 листопада 2024 року.

Суддя Р.М.Шимонович

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.11.2024
Оприлюднено06.11.2024
Номер документу122772814
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —240/27474/22

Рішення від 04.11.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шимонович Роман Миколайович

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шимонович Роман Миколайович

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шимонович Роман Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні