Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
04 листопада 2024 р. справа № 520/20318/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Олексія Котеньова, розглянувши за правилами спрощеного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМПУР ГРУП» (вул. Поетична, буд. 14А, с-ще Бабаї, Харківський р-н, Харківська обл., 62403, код ЄДРПОУ 45241281) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) , Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕМПУР ГРУП» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, адреса: вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, 61057) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.05.2024 № 11037309/45241281;
- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 2 від 09.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, адреса: вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, 61057) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.05.2024 № 11091880/45241281;
- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 7 від 22.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, адреса: вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, 61057) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.05.2024 № 11109516/45241281;
- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 8 від 22.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, адреса: вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, 61057) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.05.2024 № 11109517/45241281;
- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 9 від 22.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, адреса: вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, 61057) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.05.2024 № 11103306/45241281;
- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 03, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 10 від 24.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, адреса: вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, 61057) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.05.2024 № 11110558/45241281;
- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 12 від 25.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495, адреса: вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, 61057) з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.05.2024 № 11110559/45241281;
- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 14 від 30.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 23.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження у справі без виклику сторін.
В обґрунтування позовних вимог та у відповіді на відзив позивачем зазначено, що податковим органом безпідставно зупинено реєстрацію податкових накладних, складених позивачем на ім`я свого контрагента. Не погоджуючись із діями контролюючого органу, позивачем подано пояснення та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено. Однак рішенням комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, у реєстрації податковій накладній відмовлено. Позивач не погодився із рішенням контролюючого органу, вважає його незаконним та безпідставним, а податкову накладну такою, що підлягає реєстрації, у зв`язку з чим звернувся до суду із цим позовом.
Представником відповідача, Головного управління ДПС в Харківській області, надано відзив на позовну заяву, в якому вказано, що підставою відмови було ненадання платником податку первинних документів.
Відповідач, Державна податкова служба України, не скористався процесуальним правом надати відзив на адміністративний позов у строк, визначений судом. Усі процесуальні документи у справі отримано через систему "Електронний суд".
Інші заяви по суті справи сторони до суду не подавали.
Відповідно до ст.258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Суддя перебував у щорічній основній відпустці з 21.10.2024 по 01.11.2024.
Суд розглядає справу у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу на підставі п.10 ч.1 ст.4, ч.4 ст.229 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.
Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕМПУР ГРУП» зареєстровано 19.12.2023 та має ідентифікаційний код юридичної особи 45241281, запис про реєстрацію № 1004711020000028936.
Видами діяльності товариства є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду); 52.10 Складське господарство; 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.
Для ведення господарської діяльності позивач орендує нежитлові приміщення за адресою: вул. Пушкіна, 14А, смт. Бабаї, Харківська обл., з правом користування прилеглої терріторії відповідно до договору оренди нерухомого майна від 20.12.2023 № 20/12/2023, а також автогараж, площею 1027,1 кв.м., за адресою: вул. Верхня, 2А, с. Василенкове, Харківська обл., згідно договору оренди нерухомого майна від 01.04.2024 №01042024.
Позивач орендує вантажні транспортні засоби, а саме: MAN TGX з контейноровозом KRONE SD відповідно до договору оренди вантажного автомобіля від 15.01.2024 № 15/01/2024, укладеного з ТОВ «ПАНАМАКС ГРУПП» (ЄДРПОУ 42812133), MAN TGX з контейноровозом ZASLAW D-651 відповідно до договору оренди вантажного автомобіля від 14.02.2024 № 14/02/2024, укладеного з ТОВ «ПАНАМАКС ГРУПП» (ЄДРПОУ 42812133), MAN TGX з причепом BERGER відповідно до договору оренди вантажного автомобіля від 01.04.2024 № 01/04/2024, укладеного з ТОВ «ПАНАМАКС ГРУПП» (ЄДРПОУ 42812133), MAN TGX з контейноровозом KOGEL відповідно до договору оренди вантажного автомобіля від 05.03.2024 № 05/03/2024.
Для проведення технічного обслуговування вантажного автотранспорту позивачем укладено договір купівлі-продажу запасних частин від 22.01.2024 № ХА 0937 з ТОВ «Техноторг-Дон» (ЄДРПОУ 31764816), договір постачання товару та надання послуг від 26.01.2023 № 3/01 з ТОВ «СТ-Шина» (ЄДРПОУ 45130786), договір поставки палива партіями з використанням паливних карток від 09.01.2024 № 040419-090124-ПГ-1143 з ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» (ЄДРПОУ 44763104).
Відповідно до даних витягу з реєстру платників податку на додану вартість № 2420234500005 Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕМПУР ГРУП» зареєстровано платником податку на додану вартість 01.01.2024.
У позивача працюють наймані працівникі, а саме 4 особи, що підтверджується штатним розписом від 05.03.2024, а також наказом № 5-ОД від 05.01.2024 про встановлення суміщення посад.
Між позивачем та ПСП «НОВЕ ЖИТТЯ" (код ЄДРПОУ 30957436) укладено договір перевезення вантажу № 12/01/2024 від 12.01.2024, за умовами якого, Перевізник (позивач) бере на себе зобов`язання за заявкою Відправника (ПСП «НОВЕ ЖИТТЯ") доставити автомобільним транспортом довірений йому Відправником вантаж (згідно з транспортною накладною) з місця відправлення до пункту призначення і видати вантаж уповноваженій на одержання вантажу особі, а відправник бере на себе зобов`язання сплатити плату погоджену сторонами за перевезення вантажу.
На виконання умов договору між підприємствами складені та підписані заявка на перевезення вантажу від 29.03.2024, акт надання послуг від 09.04.2024 № 25 на суму 116235,50 (в т.ч. ПДВ 23247 грн.), товарно-транспортна накладна від 30.03.2024 № 000175, товарно-транспортна накладна від 07.04.2024 № 000210, товарно-транспортна накладна від 08.04.2024 № 000212, акт звірки взаємних розрахунків.
Оплата за договором перевезення вантажу № 12/01/2024 від 12.01.2024 проводилась в безготівковій формі на розрахунковий рахунок позивача, що підтверджується наступним документами: платіжна інструкція № 10553 від 10.04.2024, платіжна інструкція № 10559 від 12.04.2024.
ТОВ «ТЕМПУР ГРУП» складено податкову накладну № 2 від 09.04.2024 на суму 139482,60 грн у т.ч. ПДВ - 23247,10 грн, 25.04.2024 позивачем отримано квитанцію № 9105748747 про зупинення реєстрації податкової накладної.
Між позивачем та ТОВ «ОРІЛЬКАЛАТІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 35027361) укладено договір перевезення вантажу № 10/01/2024 від 10.01.2024, за умовами якого, Перевізник (Позивач) бере на себе зобов`язання за заявкою Відправника доставити автомобільним транспортом довірений йому Відправником вантаж (згідно з транспортною накладною) з місця відправлення до пункту призначення і видати вантаж уповноваженій на одержання вантажу особі, а Відправник бере на себе зобов`язання сплатити плату погоджену сторонами за перевезення вантажу.
На виконання умов договору між підприємствами складені та підписані заявки на перевезення вантажу від 07.04.2024, від 15.04.2024, від 12.04.2024, від 18.04.2024, акти надання послуг від 22.04.2024 № 30 на суму 93549,60 грн (в т.ч. ПДВ 15591,60 грн), від 22.04.2023 № 31 на суму 114066 грн (в т.ч. ПДВ 19011 грн.), від 22.04.2024 № 32 на суму 122601,50 грн (в т.ч. ПДВ 20433,58 грн), від 24.04.2024 №33 на суму 92052грн. (в т.ч. ПДВ 15342 грн.), товарно-транспортна накладна від 09.04.2024 № 000216, товаро-транспортна накладна від 20.04.2024 № 000293, товарно-транспортна накладна від 17.04.2024 № 000260, товаро-транспортна накладна від 18.04.2024 № 000270, товарно-транспортна накладна від 20.04.2024 № 000287, товарно-транспортна накладна від 20.04.2024 № 000290, товарно-транспортна накладна від 20.04.2024 № 000292, товаро-транспортна накладна від 16.04.2024 № 04, товарно-транспортна накладна від 17.04.2024 № 20, товарно-транспортна накладна від 16.04.2024 № 029, товарно-транспортна накладна від 18.04.2024 № 030, товаро-транспортна накладна від 19.04.2024 № 85, товарно-транспортна накладна від 19.04.2024 № 86, товарно- транспортна накладна від 15.04.2024 № 87, товарно-транспортна накладна від 19.04.2024 № 86, товарно-транспортна накладна від 21.04.2024 № 000301, товарно-транспортна накладна від 19.04.2024 № 86, товарно-транспортна накладна від 21.04.2024 № 000302, товарно-транспортна накладна від 19.04.2024 № 86, товарно-транспортна накладна від 21.04.2024 № 000304, товарно-транспортна накладна від 19.04.2024 № 86, товарно-транспортна накладна від 21.04.2024 № 000305, акти звірки взаємних розрахунків.
Оплата за договором перевезення вантажу № 10/01/2024 від 10.01.2024 проводилась в безготівковій формі на розрахунковий рахунок позивача, що підтверджує платіжна інструкція № 3863 від 25.04.2024.
ТОВ «ТЕМПУР ГРУП» складено податкову накладну № 7 від 22.04.2024 на суму 93549,60 грн у т.ч. ПДВ - 15591,60 грн, 02.05.2024 позивачем отримано квитанцію № 9114818933 про зупинення реєстрації податкової накладної, податкову накладну № 8 від 22.04.2024 на суму 114066 грн у т.ч. ПДВ - 19011 грн, 07.05.2024 отримано квитанцію № 9118650079 про зупинення реєстрації податкової накладної, податкову накладну № 9 від 22.04.2024 на суму 122601,50 грн у т.ч. ПДВ- 20433,58 грн, 09.05.2024 отримано квитанцію № 9121935709 про зупинення реєстрації податкової накладної, податкову накладну № 10 від 24.04.2024 на суму 92052 грн у т.ч. ПДВ 15342 грн, 06.05.2024 отримано квитанцію № 9117653817 про зупинення реєстрації податкової накладної.
Між позивачем та ТОВ «РІЧЛЕНД ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 35039466) укладено договір перевезення вантажу № 05/03/2024 від 05.03.2024, за умовами якого Перевізник (Позивач) бере на себе зобов`язання за заявкою Відправника (ТОВ «РІЧЛЕНД ІНВЕСТ») доставити автомобільним транспортом довірений йому Відправником вантаж (згідно з транспортною накладною) з місця відправлення до пункту призначення і видати вантаж уповноваженій на одержання вантажу особі, а Відправник бере на себе зобов`язання сплатити плату погоджену сторонами за перевезення вантажу.
На виконання умов договору між підприємствами складені та підписані заявка на перевезення вантажу від 20.04.2024, акт надання послуг від 30.04.2024 № 35 на суму 436823,34 грн. (в т.ч. ПДВ 72803,89 грн.), товарно-транспортна накладна від 25.04.2024 № 1, товарно-транспортна накладна від 25.04.2024 № 2, товарно-транспортна накладна від 25.04.2024 № 3, товарно-транспортна накладна від 26.04.2024 № 10, товарно-транспортна накладна від 26.04.2024 № 13, товарно-транспортна накладна від 28.04.2024 № 16, товарно-транспортна накладна від 28.04.2024 № 17, товарно-транспортна накладна від 28.04.2024 № 18, товарно-транспортна накладна від 29.04.2024 № 21, товарно-транспортна накладна від 29.04.2024 № 23, товарно- транспортна накладна від 30.04.2024 № 25, товарно-транспортна накладна від 30.04.2024 № 28, товарно-транспортна накладна від 30.04.2024 № 29, акт звірки
взаємних розрахунків.
Оплата за договором перевезення вантажу № 05/03/2024 від 05.03.2024 проводилась в безготівковій формі на розрахунковий рахунок позивача, що підтверджують платіжна інструкція № 1514 від 25.04.2024, платіжна інструкція № 1525 від 02.05.2024.
ТОВ «ТЕМПУР ГРУП» складено податкову накладну № 12 від 25.04.2024 на суму 263004 грн у т.ч. ПДВ - 43834 грн, 09.05.2024 отримано квитанцію № 9122697014 про зупинення реєстрації податкової накладної, податкову накладну № 14 від 30.04.2024 на суму 173819,34 грн. у т.ч. ПДВ 28969,89 грн, 09.05.2024 про зупинення реєстрації податкової накладної.
З урахуванням повідомлення про необхідність подання додаткових пояснень та/або документів від 02.05.2024 №10991412/45241281, від 10.05.2024 №11032625/45241281, від 14.05.2024 № 11049102/45241281, від 16.05.2024 №11063634/45241281, від 13.05.2024 № 11038884/45241281, від 16.05.2024 № 11063636/45241281, від 16.05.2024 № 11063635/45241281 позивачем направлено до комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області документальне підтвердження реальності здійснення операцій по податкових накладних, реєстрація яких була зупинена, а саме: пояснення від 25.04.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), додаткові пояснення від 07.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), пояснення від 06.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), додаткові пояснення 15.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), пояснення від 08.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), додаткові пояснення від 17.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), пояснення від 10.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), додаткові пояснення від 18.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), пояснення від 07.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), додаткові пояснення від 16.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), пояснення від 12.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації податкової накладної), додаткові пояснення від 20.05.2024 (лист про надання інформації та її документального підтвердження щодо відновлення реєстрації
податкової накладної).
Рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.05.2024 № 11037309/45241281, від 22.05.2024 № 11091880/45241281, від 24.05.2024 № 11109516/45241281, від 24.05.2024 № 11109517/45241281, від 23.05.2024 № 11103306/45241281, від 24.05.2024 № 11110558/45241281, від 24.05.2024 № 11110559/45241281 відмовлено в реєстрації податкових накладних у зв`язку з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За результатами адміністративного оскарження рішеннями ДПС України від 28.05.2024 № 33003/45241281/2, від 05.06.2024 № 34439/45241281/2, від 06.06.2024 № 34965/45241281/2, від 10.06.2024 № 35221/45241281/2, від 06.06.2024 № 34605/45241281/2, від 11.06.2024 № 35513/45241281/2, від 11.06.2024 № 35437/45241281/2 вказані рішення залишено без змін, а скарги позивача - без задоволення.
Не погоджуючись з прийнятим Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд застосовує такі норми права.
Стаття 68 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
За приписами пункту 74.1 статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Відповідно до п.3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (даті - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, де перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник -посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:
D= S/T,
де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;
Т - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;
значення показника Р є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:
Р = Рм х1,4,
де Р - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;
Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.
Значення показників D та Р відображаються в електронному кабінеті платнику податку;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Згідно з п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Додатком 2 до Порядку №1165 передбачено Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість:
1. Обсяг постачання, зазначений платником податку на додану вартість (далі - платник податку) в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) у поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.
2. Платник податку здійснює на постійній основі протягом будь-яких чотирьох звітних місяців з останніх шести місяців реєстрацію в Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування на постачання товарів/послуг за одним і тим самим кодом товару/послуги згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг.
3. Залишкова вартість основних засобів для платників податку на прибуток підприємств на кінець звітного (податкового) періоду (звітний (податковий) період обирається відповідно до пунктів 137.4 і 137.5 статті 137 Податкового кодексу України для певної групи платників) становить більше 5 млн. гривень та відображена у звітності, за якою граничні строки її подання передують календарному дню розрахунку такого показника, за умови, що з початку попереднього року керівник та засновник не змінювалися.
4. Площа наявних у платника податку у власності (на праві власності/користування) орендованих земельних ділянок становить не менше 200 гектарів включно або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності - не менше 0,5 гектара (станом на 1 січня поточного року), що задекларовані до 20 лютого поточного року та за які сплачено суму податкового зобов`язання з плати за землю у строки, передбачені законодавством.
5. Сплачено суму єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на одного працюючого, що перевищує суму такого єдиного внеску з мінімальної заробітної плати у 2 рази за останні 12 місяців, за умови, що з початку попереднього року керівник та/або засновник платника податку не змінювалися та середньомісячна чисельність працюючих за останні 12 місяців становить не менше п`яти осіб.
6. Загальна сума сплачених у попередньому звітному році сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, становить більше 10 млн. гривень.
Додатком 3 до Порядку №1165 визначено наступні Критерії ризиковості здійснення операцій:
1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги. зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.
3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.
4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).
5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 p., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 p., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.
6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.
Згідно з п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п.7 Порядку №1165).
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (п.8 Порядку №1165).
Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет (п.9 Порядку №1165).
Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з п.П Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як встановлено судом, спірні рішення ґрунтуються на правовій позиції про те, що позивачем не було підтверджено належним чином реальність господарських операцій з контрагентом та не розкрито суть взаємовідносин з підстав ненадання платником податку копій документів зазначених у повідомленнях.
При цьому, як встановлено судом вище, позивачем надсилались до контролюючого органу пояснення з документальним підтвердженням щодо наявності у позивача договірних правовідносин, а також матеріальних та людських ресурсів для виконання умов договорів. Також до суду надано докази оплати за надані послуги.
Окрім того, як слушно зазначено позивачем у відповіді на відзив, у відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
Тобто, товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно- матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна. Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.
Відтак, твердження відповідача про те, що у підприємства відсутні первинні документи, які підтверджують першу подію, спростовуються наданими до суду доказами.
Наявність первинних документів є обов`язковою, але не єдиною достатньою умовою для реєстрації податкових накладних, оскільки виконання зобов`язання за правочином зумовлює складання й інших документів. Формальне складення лише первинного документа не є беззаперечним доказом реальності конкретної господарської операції, якщо контролюючий орган наводить доводи, які ставлять під сумнів її здійснення.
Як встановлено судом, до контролюючого органу надавались документи, що підтверджують надання позивачем послуг з перевезення вантажів, а тому суд дійшов висновку, що спірні рішення Комісії є необґрунтованими, оскільки позивачем надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.
З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог шляхом скасування спірного рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також в аспекті цього спору важливим є те, що відповідачем ані в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних, ані в оскаржуваних рішеннях не вказано конкретного переліку документів, що мали бути надані, проте не надані позивачем.
Верховний Суд у справах № 640/11321/20, № 320/3484/21 зазначив, що незважаючи на
те, що затверджена Порядком № 1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1-8 Критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 КАС України.
У постанові від 29.06.2022 у справі № 380/5383/21 Верховний Суд прийшов до висновку, що зупинення реєстрації податкових накладних без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.
Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку № 520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу.
У постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
За загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні датою їх надсилання на реєстрацію суд зазначає таке.
Керуючись принципом верховенства права, гарантованим ст.8 Конституції України та ст.6 КАС України, суд на підставі ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини застосовує практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі Чахал проти Об`єднаного Королівства (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.
Таким чином, суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист. Крім того, суд указав на те, що за деяких обставин вимоги статті 13 Конвенції можуть забезпечуватися всією сукупністю засобів, що передбачаються національним правом.
Стаття 13 вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності небезпідставної заяви за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Засіб захисту, повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі Афанасьєв проти України від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).
Отже, ефективний засіб правового захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.
З урахуванням вищевикладеного суд приходить до висновку про те, що належним способом відновлення порушеного права позивача, а також із метою усунення порушень, допущених відповідачем у спірних правовідносинах, є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.
Також суд керується приписами ч. 4 ст. 245 КАС України, за змістом якої у разі визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, суд може зобов`язати відповідача суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМПУР ГРУП» (вул. Поетична, буд. 14А, с-ще Бабаї, Харківський р-н, Харківська обл., 62403, код ЄДРПОУ 45241281) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) , Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.05.2024 № 11037309/45241281; від 22.05.2024 № 11091880/45241281; від 24.05.2024 № 11109516/45241281; від 24.05.2024 № 11109517/45241281; від 23.05.2024 № 11103306/45241281; від 24.05.2024 № 11110558/45241281; від 24.05.2024 № 11110559/45241281.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМПУР ГРУП» (вул. Поетична, буд. 14А, с-ще Бабаї, Харківський р-н, Харківська обл., 62403, код ЄДРПОУ 45241281) № 2 від 09.04.2024, № 7 від 22.04.2024, № 8 від 22.04.2024, № 9 від 22.04.2024, № 10 від 24.04.2024, № 12 від 25.04.2024, № 14 від 30.04.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМПУР ГРУП» (вул. Поетична, буд. 14А, с-ще Бабаї, Харківський р-н, Харківська обл., 62403, код ЄДРПОУ 45241281) суму судового збору у розмірі 8478 (вісім тисяч чотириста сімдесят вісім) грн 40 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМПУР ГРУП» (вул. Поетична, буд. 14А, с-ще Бабаї, Харківський р-н, Харківська обл., 62403, код ЄДРПОУ 45241281) суму судового збору у розмірі 8478 (вісім тисяч чотириста сімдесят вісім) грн 40 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення у повному обсязі виготовлено 04 листопада 2024 року.
СуддяОлексій КОТЕНЬОВ
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2024 |
Оприлюднено | 06.11.2024 |
Номер документу | 122775740 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Котеньов О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні