Рішення
від 05.11.2024 по справі 569/4539/24
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/4539/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2024 року Рівненський міський суд

Рівненської області

в особі судді - Ковальова І.М.

при секретарі - Білецькій А.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Рівне цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа Головне управління пенсійного фонду України в Рівненській області про встановлення факту, що має юридичне значення,-

в с т а н о в и в:

В Рівненський міський суд 05 березня 2024 року надійшла заява ОСОБА_1 , заінтересована особа Головне управління пенсійного фонду України в Рівненській області про встановлення факту, що має юридичне значення.

В судовому засіданні представник заявника заяву повністю підтримав, просить суд її задоволити з підстав, викладених у заяві та встановити факт, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 у період з 21 липня 1991 року по 11 вересня 1996 року працював на посаді штукатура в приватній фірмі «Панорама».

В судове засідання представник заінтересованої особи Головного управління пенсійного фонду України в Рівненській області не з`явилась, однак подала до суду заяву про розгляд справи без участі представника Головного управління пенсійного фонду України в Рівненській області в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Заслухавши заявника, представника заявника, дослідивши матеріали справи та подані письмові докази, суд прийшов до наступного висновку.

Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23 лютого 2006 року передбачено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Європейський суд з прав людини зазначив, що п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (рішення ЄСПЛ від 18 липня 2006 року № 63566/00 "Проніна проти України § 23).

Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абз. десятий п. 9 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року №3-рп\2003).

Судом встановлено, що заявник по справі народився ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Дана обставина підтверджується дослідженим в судовому засіданні паспортом громадянина України серії НОМЕР_2 виданим 29 грудня 1997 року Рівненським МУ УМВС України в Рівненській області з якого вбачається, що ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_2 в селі Білашів Здолбунівського району Рівненської області.

З дослідженої в судовому засіданні трудової книжки серії НОМЕР_3 виданої 16 червня 1982 року на ім`я ОСОБА_1 (заповнене російською мовою) вбачається, що у даній трудовій книжці викладено відомості про роботу, зокрема дату прийняття та звільнення з роботи позивача, а саме: у період з 01 березня 1982 року по 11 вересня 1996 року.

У січні 2024 року позивач звернувся до Управління пенсійного фонду України з заявою про призначення пенсії за віком, оскільки у жовтні 2023 року досяг 60-ти річного віку та мав необхідний трудовий стаж.

Однак, заявнику у задоволенні його заяви про призначення пенсії рішенням від 15 січня 2024 року №172850024608 було відмовлено.

З дослідженого в судовому засіданні рішення Головного управління ПФУ у м.Києві від 15 січня 2024 року №172850024608 Про пенсійне забезпечення ОСОБА_1 вбачається наступне: «10.10.2024 №470 звернувся гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (ІПН НОМЕР_1 ), працює (підприємець), щодо призначення пенсії за віком відповідно до закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (Далі - Закон).

Відповідно до статті 26 Закону особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу, зокрема, з 1 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року з- не менше 30 років.

Згідно із частиною 2 статті 24 Закону страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом (01.01.2004).

Відповідно до п.3-1 розділу ХV Закону до страхового стажу для визначення права на призначення пенсії згідно із статтею 26 цього Закону включаються періоди ведення підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, а також із застосуванням фіксованого податку: з 1 січня 1998 року по 30 червня 2000 року включно, що підтверджуються довідкою про реєстрацію, як суб`єкта підприємницької діяльності; з 1 липня 2000 року по 31 грудня 2017 року включно, за умови сплати страхових внесків (єдиного внеску) незалежно від сплаченого розміру (крім випадків звільнення від сплати єдиного внеску).

Відповідно до п.4 Порядку підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 №637 періоди проваджена фізичною особою підприємницької діяльності зараховуються до стажу роботи за умови підтвердження документами про сплату страхових внесків (платіжними дорученнями, квитанціями установ банків, документами, що підтверджують поштовий переказ, інформацією пенсійного фонду України про сплату страхових внесків (за наявності), а періоди провадження підприємницької діяльності із застосуванням спрощеної системи оподаткування, фіксованого податку, спеціального торгового патенту підтверджуються свідоцтвом про сплату єдиного податку; спеціальним торговим патентом; документами про сплату єдиного податку, фіксованого податку, придбання спеціального торгового патенту (за наявності платіжних доручень, квитанцій установ банків, документів, що підтверджують поштовий переказ).

Періоди провадження фізичною особою підприємницької діяльності можуть підтверджуватися даними, наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціально7го страхування.

Згідно підпункту 2 пункту 2.1. розділу ІІ Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності підтверджується індивідуальними відомостями про застраховану особу. Для підтвердження періоду здійснення підприємницької діяльності до 01 січня 2004 року можуть прийматися інші документи про сплату страхових внесків. Періоди підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування до 01 січня 2004 року, в тому числі із застосуванням фіксованого податку, можуть зараховуватися до страхового стажу також на підставі свідоцтва про сплату єдиного податку або спеціального торгового патента, або патента про сплату фіксованого розміру прибуткового податку з громадян, або довідки про реєстрацію особи як суб`єкта підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування.

Відповідно наданих до заяви документів про стаж (трудові книжки, ідентифікаційний номер, диплом, військовий квиток) та згідно даних в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування загальний стразовий стаж складає 23 роки 6 місяців 11 днів, що недостатньо для призначення пенсії.

Не враховано до стажу періоди проходження військової служби згідно записів у військовому квитку стор 2-3 (незавірене виправлення дати звільнення в запас); роботи згідно трудової книжки з 21.07.1991 по 11.09.1996 (не зазначена посадова особа, яка внесла запис про звільнення та відсутнє посилання на відповідну статтю, пункт закону). Періоди ведення підприємницької діяльності зараховано за даними наявними в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Враховуючи вищевикладене, гр. ОСОБА_1 відмовлено в призначені пенсії за віком відповідно до закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в зв`язку із відсутністю необхідного страхового стажу.».

Як пояснив в судовому засіданні представник заявника суду пояснив, що на підставі рішення міськвиконкому №15331 від 12.09.1996 року приватна фірма «ПАНОРАМА» перереєстрована у приватну фірму «Девіз», код ЄДРПОУ 13971047.

Вказана обставина підтверджується і записом наявним у трудовій книжці заявника, де на аркуші 11 міститься відповідний запис: «Пф «Панорама» перереєстрована в пФ «Девіз» згідно рішення №15331 міськвиконкому від 12.09.1996.».

З дослідженого в судовому засіданні листа за підписом заступника директора - начальника відділу Державного архіву Рівненської області від 22 лютого 2024 року №Г-6/01-27/24 вбачається, що документи приватної фірми «ПАНОРАМА» на зберігання до Державного архіву Рівненської області не надходили і відомостями щодо місяця їх подальшого зберігання архів не володіє. Одночасно повідомлено, що документи приватної фірми «ДЕВІЗ» за 1996-2007 роки зберігаються в трудовому архіві Рівненської міської ради.

З дослідженої в судовому засіданні архівної довідки від 27 лютого 2024 року №486/04-02 виданої директором Комунальної установи «Трудовий архів Рівненської міської ради» вбачається, що документи з кадрових питань (особового складу) по Приватній фірмі «Панорама» на зберігання д архіву не надходили. У документах з кадрових питань (особового складу) по Приватній фірмі «Девіз» ОСОБА_1 в списках працюючих не значиться.

З дослідженої в судовому засіданні архівної довідки від 08 травня 2024 року виданої Комунальною установою «Трудовий архів Рівненської міської ради» вбачається, що відповідно до документів з кадрових питань (особового складу) Приватної фірми «Девіз», які надійшли на зберігання до КУ «Трудовий архів Рівненської міської ради» станом на вересень 1996 року працюючими значаться наступні особи: 1. ОСОБА_2 - генеральний директор; 2. ОСОБА_3 - головний бухгалтер. Будь-яка інша інформація про працівників відсутня. ПІДСТАВА: арх.фонд №211 опис 1-ОС спр.2553 арк.1-2.

У зв`язку з необхідністю врахування вищенаведеного періоду роботи заявника в його трудовий стаж для призначення пенсії, заявник змушений був звернутися до суду з даною заявою.

Представник заявника просить суд врахувати, що станом на даний час єдиним доказом, що підтверджується факт звільнення заявника з посади штукатура в приватній фірмі «Панорама» є те, що в трудовій книжці заявника міститься запис про перейменування ПП «Панорама» на приватну фірму «Девіз» датований 12.09.1996 року з відповідними приписами та печатками юридичної особи. В той самий час, як вбачається з вищезазначеного листа КУ «Трудовий архів рівненської міської ради» заявник не значиться у списках працюючих ПФ «Девіз». Вказані обставини свідчать про те, що заявника було звільнено в момент перейменування ПФ «Панорама» на ПФ «Девіз». Однак не було переведено на роботу до ПФ «Девіз».

Фактично, останнім робочим днем заявника в приватній фірмі «Панорама» було 11 вересня 1996 року, про що було зроблено відповідний запис в трудовій книжці заявника.

Допитаний в судовому засіданні свідок ОСОБА_4 пояснив суду, що він разом з заявником, а саме ще до приходу на роботу ОСОБА_1 , він працював у ПФ «Панорама», яка в подальшому була перейменована у ПФ «Девіз» і був звільнений з роботи 30 жовтня 1996 року. При цьому свідок ствердив суду, що заявник дійсно працював у ПФ «Панорама» та отримував заробітну плату.

Відповідно до Порядку підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. №637, із змінами та доповненнями (надалі по тексту - Порядок) вбачається наступне:

п.1 основним документом, що підтверджує стаж роботи за період до впровадження персоніфікованого обліку у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік), є трудова книжка;

п.3 за відсутності трудової книжки, а також у випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження стажу роботи приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, а також виписки або довідки, складені на основі даних, наявних в інформаційних (автоматизованих) та/або інформаційно-комунікаційних системах підприємств, установ, організацій, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

За відсутності зазначених у цьому пункті документів для підтвердження стажу роботи приймаються членські квитки профспілок. При цьому підтверджуються періоди роботи лише за той час, за який є відмітки про сплату членських внесків.

п.18 за відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливості одержання їх внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації або відсутності архівних даних з інших причин, ніж ті, що зазначені в пункті 17 цього Порядку, стаж роботи установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.

У такому ж порядку підтверджується стаж роботи за відсутності документів у разі, коли підприємства, установи, організації або їх правонаступники розміщуються (розміщувалися) на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, в районі проведення антитерористичної операції або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, а також на територіях територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають/перебували в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а також у разі, коли майно (документи) підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (незалежно від місця їх реєстрації на території України) розташоване на території України та/або пошкоджене чи знищене внаслідок воєнних (бойових) дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації проти України, за умови документального підтвердження пошкодження чи знищення майна (документів).

Тобто, необхідність підтвердити періоди робот для визначення стажу роботи виникає у разі відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній. Вказане узгоджується з позицією Верховного суду, викладеній у постанові №687/975/17 від 21.02.2018.

Стаття 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» визначає, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Відповідно до ч.2 ст.315 ЦПК України у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

У пункті 1 постанови Пленуму Верховного Суду України від 31 березня 1995 року № 5 «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення» судам роз`яснено, що в порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, якщо: згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян; чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення; заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення; встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право.

Відповідно до ч.1 ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст.89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи вищевикладені обставини у їх сукупності суд вважає, що заявлені вимог знайшли своє підтвердження, є обґрунтованими, доведеними належними та допустимими доказами, іншого способу захисту своїх прав у заявника немає, а тому вони підлягають до задоволення.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.10,12,263,264,265,268,273,

293,315, 354 ЦПК України, суд,-

в и р і ш и в :

Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа Головне управління пенсійного фонду України в Рівненській області про встановлення факту, що має юридичне значення - задоволити.

Встановити факт, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , іпн. НОМЕР_1 , зареєстрований АДРЕСА_1 у період з 21 липня 1991 року по 11 вересня 1996 року працював на посаді штукатура в приватній фірмі «Панорама».

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Заявник: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований АДРЕСА_1 , іпн. НОМЕР_1

Заінтересована особа: Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, м.Рівне, вул.Борисенка Олександра, 7, код ЄДРПОУ 21084076

Суддя Рівненського

міського суду І.М.Ковальов

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення05.11.2024
Оприлюднено08.11.2024
Номер документу122795072
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них:

Судовий реєстр по справі —569/4539/24

Рішення від 05.11.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І. М.

Рішення від 05.11.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І. М.

Ухвала від 18.04.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І. М.

Ухвала від 06.03.2024

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ковальов І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні