СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
пр. № 1-кс/759/7840/24
ун. № 759/23253/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2024 року Слідчий суддя Святошинського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого у кримінальному провадженні - начальника відділу СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42021110000000027 від 03.02.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366КК України,-
встановив:
До Святошинського районного суду м.Києва надійшло клопотання слідчого у кримінальному провадженні - начальника відділу СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_4 у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42021110000000027 від 03.02.2021 року, про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 .
Вказане клопотання обґрунтовується тим, що СУ ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021110000000027 від 03.02.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що групою невстановлених осіб шляхом обману вживаються заходи, спрямовані на заволодіння майном Державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ( АДРЕСА_2 ), яке розміщено на земельних ділянках загальною площею 8,3 га., шляхом переходу права користування на них до нового власника об`єкта відчуження, а також зміни цільового призначення земельної ділянки державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 загальною площею 17,1 га., з подальшим переходом права власності на неї до нового власника об`єкта будівництва шляхом використання підробленого договору.
Крім того, під час розслідування працівниками ІНФОРМАЦІЯ_3 на виконання доручення слідчого установлено, що посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 , зокрема, посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_5 (далі - Департамент) створено штучні умови, які призвели до ліквідації Установи.
Зокрема, в березні-квітні 2020 року начальник Департаменту забезпечив внесення до наказів недостовірної інформації щодо лімітів наповнення установи, які є головним фактором для прийняття рішення необхідності оптимізації (ліквідації) Державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (далі - Установа). Так, відповідно до наказу начальника Департаменту від 13.04.2020 № 80/од-20 ліміт наповнення вищевказаної Установи встановлено в кількості 1156 осіб, хоча вказана цифра не підтверджена жодним документом. Проте, згідно офіційних документів, враховуючи лише площу житлових приміщень різних дільниць (3376 кв.м), ліміт наповнення Установи повинен складати 844 особи (з урахуванням норм - 4 кв.м. на одного засудженого).
Станом на червень 2020 року в Установі відбувало покарання близько 720 засуджених. Виходячи з розрахунків Департаменту, на час прийняття рішення про ліквідацію, відсоток наповнення установи складав лише 62%, разом з тим, насправді, керуючись офіційними статистичними даними, відсоток наповнення складав не менше 85%.
Також, для штучного зменшення наповнення вказаної установи, начальником Департаменту надана усна вказівка голові ліквідаційної комісії щодо ненаправлення для відбування покарань до установи 85 осіб.
Вищевказані фактори стали підставою штучного зменшення наповненості установи менш ніж 50% та її подальшої ліквідації.
Як наслідок, відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 від 14.05.2020 № 1655/5 «Про реорганізацію державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_2 » прийнято рішення про ліквідацію Установи шляхом приєднання її до діючої установи виконання покарань Державної установи « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (далі - ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_6 »).
У свою чергу, постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 № 396 та протоколом засідання комісії з оптимізації слідчих ізоляторів, установ виконання покарань та підприємств установ виконання покарань від 06.07.2020 № 4, органом управління прийнято рішення здійснити оптимізацію діяльності ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » шляхом її консервації (наказ ІНФОРМАЦІЯ_4 від 19.10.2020 №3633/5).
У подальшому ІНФОРМАЦІЯ_6 » звернулась із листом від 03.11.2020 № 4778-14-20 з пропозицією розгляду можливості відчуження майна Установи, яке розміщено на земельній ділянці загальною площею 8,3 га на торгах із зарахуванням грошових коштів на спеціальний фонд у сумі балансової вартості, що складає за даними ДУ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » - 229 135,13 тис грн.
Крім того, на адресу ІНФОРМАЦІЯ_8 надійшли матеріали від ІНФОРМАЦІЯ_9 та безпеки персоналу) за вих. № 5/1-26 від 27.01.2021, в яких знаходиться копія договору про спільну діяльність № 2874 від 29.10.2019, укладеного між посадовою особою Установи та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) в особі директора ОСОБА_5 , який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_6 .
Предметом вказаного договору відповідно до розділу І є реалізація сторонами проекту зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 площею 17,1 га, яка надана Установі в постійне користування на підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 № 990/30/ІV від 25.12.2004; проектування та будівництво житлового кварталу з соціальної інфраструктурою на земельній ділянці з метою отримання кожною із сторін частини в збудованому об`єкті та/або іншої вигоди (майна та/або коштів, та/або майнових прав, та/або результатів виконаних робіт чи наданих послуг) в порядку та умовах, визначених в Договорі.
Вказана земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 площею 17,1 га надана Установі в постійне користування на підставі державного акту на право постійного користування № І-КВ№001983 від 24.01.2005.
Відповідно до інформаційної довідки № 243058481 земельна ділянка є власністю держави в особі ІНФОРМАЦІЯ_4 , на якій знаходиться об`єкти державної власності.
Відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців органом управління Державна установа « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) є ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Наразі Установа перебуває в стані припинення, а її майно перебуває у державній власності та використовується на праві оперативного управління.
Правом оперативного управління відповідно до ч. 1 ст. 137 Господарського кодексу України визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).
Відповідно до ч. 1 ст. 141 Господарського кодексу України до державного майна у сфері господарювання належить цілісні майнові комплекси державних підприємств або їх структурованих підрозділів, нерухоме майно, інше окреме індивідуально визначене майно державних підприємств, акції (частки, паї) держави у майні суб`єктів господарювання різних форм власності, а також майно, закріплене за державними установами і організаціями з метою здійснення необхідної господарської діяльності, та майно, передане в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям або в оренду для використання його у господарській діяльності.
Держава через уповноважені органи державної влади здійснює права власника також щодо об`єктів права власності Українського народу, зазначених у ч. 1 ст. 148 ГК України. Управління об`єктами державної власності відповідно до закону здійснюють Кабінет Міністрів України і, за його уповноваженням, центральні та місцеві органи виконавчої влади. Види майна, що може перебувати виключно у державній власності, відчуження якого недержавним суб`єктом господарювання не допускається, а також додаткові обмеження щодо розпорядження окремими видами майна, яке належить до основних фондів державних підприємств, установ і організацій, визначаються законом.
Відчуження суб`єктом господарювання державного майна, яке належить до основних фондів, здійснюється у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. Продаж суб`єктом господарювання державного майна, яке належить до основних фондів, здійснюється лише на конкурентних засадах.
Відповідно до п. 2 Порядку укладання державними підприємствами, установами, організаціями, а також господарськими товариствами, у статутному капіталі яких частка держави перевищує 50 відсотків, договорів про спільну діяльність, договорів комісії, доручення та управління майном затвердженого Постановою КМУ № 296 від 11.04.2012 - суб`єкт господарювання, що виявив намір укласти договір, подає центральному органові виконавчої влади, до сфери управління якого він належить, звернення щодо погодження укладення договору з відповідними документами.
За договором Установа отримає 5% площі житла в об`єкті, який буде збудовано на території земельної ділянки (загальною площею 17,1 га), яка знаходиться на праві постійного користування останнього, а решту площі об`єкта отримає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 ».
Відповідно до ст. 120 Земельного кодексу України, в разі набуття права власності на об`єкт відчуження до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача. Істотною умовою договору, який передбачає набуття права власності на будинок, будівлю або споруду, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з набуттям права власності на ці об`єкти.
Згідно листа ІНФОРМАЦІЯ_4 №2091/27641-26-20/15.4 від 18.01.2021 стало відомо про факт укладання договору № 2874 від 29.10.2019 лише в січні 2021 року, тобто даний договір укладено без проведення державної експертизи інвестиційного проекту, без погодження компетентними органами та поза конкурсом. При його укладені взагалі не забезпечено підвищення ефективності використання державного майна, захист майнових інтересів держави, зміст даного правочину суперечить Цивільному кодексу України, іншим актам цивільного законодавства, моральним засадам суспільства та інтересам держави, чим заподіяв тяжкі наслідки інтересам держави.
Таким чином, невстановленою групою осіб вживаються заходи з метою заволодіння майном Установи, яке розміщено на земельних ділянках загальною площею 8,3 га., з подальшим переходом права користування на ці ділянки до нового власника об`єкта відчуження, а також зміни цільового призначення земельної ділянки державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 загальною площею 17,1 га., з подальшим переходом права власності на неї до нового власника об`єкта будівництва, шляхом використання договору від 29.10.2019 № 2874.
Окрім того, відповідно до листа ІНФОРМАЦІЯ_11 № 057032-3716 від 18.02.2021 державним реєстратором ОСОБА_7 у порушення ст. 122 Земельного кодексу України 04.11.2020 зареєстровано право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 за державою Україна в особі ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Відтак, з метою встановлення всіх осіб, причетних до вчинення кримінального правопорушення, або яким відомі обставини, які відносяться до розслідуваного провадження, всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, обставин та умов, що сприяли його вчиненню, в рамках досудового розслідування на даний час виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до документів, які містять інформацію щодо виділення у постійне користування, зміни цільового призначення та забудови земельної ділянки державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 площею 17,1 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , наданій Установі в постійне користування на підставі державного акту на право постійного користування № І-КВ№001983 від 24.01.2005, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: електронних файлів (електронних копій документів, поданих у паперовій формі, та документів в електронній формі), оригіналів паперових документів та документів з архівних справ щодо: виділення у постійне користування, зміни цільового призначення та забудови земельної ділянки державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001, площею 17,1 га, розташованій за адресою: Київська область, м. Ірпінь, наданій Установі в постійне користування на підставі державного акту на право постійного користування № І-КВ№001983 від 24.01.2005.
У інший спосіб, інакше як отримати тимчасовий доступ на підставі ухвали слідчого судді до відомостей, що містяться у документах та їх вилучення неможливо, а також відомості, що містяться у вказаних документах є джерелом доказів у даному кримінальному провадженні.
За допомогою електронних файлів (електронних копій документів, поданих у паперовій формі, та документів в електронній формі), оригіналів паперових документів та документів з архівних справ щодо: виділення у постійне користування, зміни цільового призначення та забудови земельної ділянки державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 площею 17,1 га, розташованій за адресою: Київська область, м. Ірпінь, наданій Установі в постійне користування на підставі державного акту на право постійного користування № І-КВ№001983 від 24.01.2005, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 , можливо встановити відомості, які мають значення для кримінального провадження, які самостійно, а також у сукупності з іншими доказами будуть мати суттєве значення для з`ясування обставин кримінального правопорушення, встановити осіб, які причетні до вчинення даного злочину, а отримати вказані відомості в інший спосіб на даному етапі досудового розслідування неможливо.
Слідчий в судове засідання не з`явився, суду надано заяву про розгляд клопотання у його відсутності, тому суд вважає за можливе розглянути клопотання без участі слідчого.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 , у володінні якої знаходяться документи, в судове засідання для розгляду клопотання не викликався відповідно до ч.2 ст.163 КПК України.
У відповідності до положень ст.26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.
Зважаючи на ці положення закону та враховуючи принцип диспозитивності, суд визнав можливим прийняти рішення по суті клопотання за відсутності осіб, оскільки їх неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання на підставі наданих доказів.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення зазначеного клопотання, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 03.02.2021 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про кримінальне провадження за №42021110000000027.
В даний час у слідчого виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей і документів, з можливістю їх вилучення, які знаходяться у ІНФОРМАЦІЯ_12 , оскільки дані документи можуть мати значення для досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021110000000027 від 03.02.2021 року для встановлення об`єктивної істини у справі.
Відповідно до ч.1 ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів.
Статтею 132 КПК України визначені загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження та передбачені обставини, за яких не допускається застосування заходів кримінального провадження. Серед таких обставин у п.2 ч.3 ст.132 КПК України зазначена необхідність слідчого, прокурора довести, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.
Згідно ч.4 ст.132 КПК України, для оцінки потреб досудового розслідування, слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Частиною 1 ст.159 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Відповідно до ч.1 ст.160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Пунктом 4 частини 1 ст.162 КПК України також передбачено, що конфіденційна інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю, належать до охоронюваної законом таємниці.
Згідно ч.5, ч.6 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе, що речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи та самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, в зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, а також неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Враховуючи обставини, викладені слідчим у клопотанні та доведеність ним неможливості отримання інформації в інший спосіб, а також, що вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та можливість використання зазначених відомостей, як доказів, суд вбачає достатність підстав для задоволення клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів.
Керуючись ст.ст.159,162,163,164,166,369-372 КПК України, слідчий суддя,-
постановив:
Клопотання слідчого у кримінальному провадженні - начальника відділу СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №42021110000000027 від 03.02.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 15, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області слідчому у кримінальному провадженні - начальнику відділу слідчого управління ГУНП в Київській області ОСОБА_3 та іншим слідчим, які входять до складу групи слідчих у кримінальному провадженні № 42021110000000027 від 03.02.2021 року, на здійснення тимчасового доступу до речей і документів та зобов`язати посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , надати вказаним особам тимчасовий доступ до електронних файлів (електронних копій документів, поданих у паперовій формі, та документів в електронній формі), а також оригіналів паперових документів та документів з архівних справ щодо: виділення у постійне користування, зміни цільового призначення та забудови земельної ділянки державної власності з кадастровим номером 3210900000:01:165:0001 площею 17,1 га, розташованій за адресою: Київська область, м. Ірпінь, наданій Державній Установі « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в постійне користування на підставі державного акту на право постійного користування № І-КВ№001983 від 24.01.2005 року.
Ухвала слідчого судді діє два місяці.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку, згідно з положеннями цього Кодексу, з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Заперечення на дану ухвалу може бути подано під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2024 |
Оприлюднено | 07.11.2024 |
Номер документу | 122797744 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Бандура І. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні