номер провадження справи 14/82/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
31.10.2024 Справа № 908/3335/23
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Сушко Л.М., розглянувши матеріали справи №908/3335/23
Кредитор Товариство з обмеженою відповідальністю Атлант Індустрія, 43025, м. Луцьк, вул. Коперника, 25
Банкрут Приватне підприємство АВГ Карс, 69001, м. Запоріжжя, вул. Тюленіна Сергія, 13, код ЄДРПОУ 41400897
Ліквідатор Сєдова Наталя Іванівна, 69005, м. Запоріжжя, вул. Гагаріна, 8, офіс 69
За участю представників сторін: не з`явилися
УСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 07.12.2023. відкрито провадження у справі №908/3335/23 про банкрутство Приватного підприємства АВГ Карс, 69001, м. Запоріжжя, вул. Тюленіна Сергія, 13, код ЄДРПОУ 41400897. Визнані грошові вимоги кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю Атлант Індустрія, 43025, м. Луцьк, вул. Коперника, 25 до боржника на суму 26 840,00 грн. - 1 черга задоволення вимог кредиторів, на суму 4 016 818,00 грн. - 4 черга задоволення вимог кредиторів. Введений мораторій на задоволення вимог кредиторів. Введено процедуру розпорядження майном, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Сєдову Наталю Іванівну. Зобов`язано розпорядника майна у строк до 30.01.2024. надати господарському суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів, письмовий звіт про надіслання всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду грошових вимог та їх отримання кредиторами в порядку ч. 5 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, скласти реєстр вимог кредиторів та подати господарському суду реєстр вимог кредиторів до 30.01.2024. Попереднє засідання суду призначено на 30.01.2024. о/об 10-00.
12.12.2023. за №72059 у встановленому законодавством порядку оприлюднено повідомлення про відкриття справи про банкрутство Приватного підприємства АВГ Карс, 69001, м. Запоріжжя, вул. Тюленіна Сергія, 13, код ЄДРПОУ 41400897.
До господарського суду в порядку ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства заяв з грошовими вимогами до боржника не надійшло.
Постановою господарського суду Запорізької області від 20.02.2024. Приватне підприємство АВГ Карс визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Сєдову Наталю Іванівну.
12.06.2024. від Головного управління ДПС у Запорізькій області надійшла заява у якій податкова просить суд: Витребувати у ліквідатора оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів боржника - Приватного підприємства АВГ Карс; до отримання від ліквідатора документів та проведення перевірки працівниками Головного управління ДПС у Запорізькій області, не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства АВГ Карс.
Ухвалою суду від 25.07.2024. клопотання ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято до розгляду. Призначено судове засідання на 01.08.2024. о/об 10-40. Зобов`язано Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області у строк до 01.08.2024. надати докази звернення до ліквідатора з вимогою надати перелічені в заяві оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів боржника; звернення та надсилання ліквідатору письмового повідомлення про дату початку та місце проведення податкової перевірки; докази направлення ліквідатору наказу на проведення перевірки; нормативно-обгрунтоване пояснення щодо правових підстав звернення з відповідним клопотанням в межах справи про банкрутства. Зобов`язано ліквідатора надати суду нормативно-обгрунтований відзив на заяву ГУ ДПС у Запорізькій області; інформацію про наявність оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів боржника, докази вчинення дій щодо їх пошуку.
31.07.2024. від Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області надійшли додаткові пояснення по справі.
У судовому засіданні 01.08.2024. оголошувалась перерва до 15.08.2024.
01.08.2024. від ліквідатора надійшов нормативно-обгрунтований відзив на клопотання ГУ ДПС у Запорізькій області.
Ухвалою суду від 18.08.2024. відкладено судове засідання на 15.10.2024. о/об 10-00. ГУ ДПС у Запорізькій області надати суду заперечення на нормативно-обгрунтований відзив ліквідатора.
15.10.2024. від ГУ ДПС у Запорізькій області надійшли заперечення на відзив ліквідатора.
Ухвалою суду від 15.10.2024. відкладено судове засідання на 31.10.2024. о/об 11-00. Зобов`язано ліквідатора надати суду інформацію про наявність оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів боржника, докази вчинення дій щодо їх пошуку.
У судове засідання 31.10.2024. представник заявника та ліквідатор не з`явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином.
Ліквідатором інформації про наявність оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів боржника, докази вчинення дій щодо їх пошуку суду не надано.
Справа розглядається відповідно до приписів ст. 202 ГПК України за наявними матеріалами.
Як вбачається із поданої ГУ ДПС у Запорізькій області заяви, згідно з частиною 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України (надалі за текстом ПК України) передбачено, що контролюючі органи, зокрема, здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків (пункт 19-1.1.1 частини 19-1.1 цієї статті); звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством (пункт 19-1.1.45 частини 19-1.1 цієї статті).
Пунктом 20.1.43 частини 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити у визначеному законодавством порядку перевірку показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування та із своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, виконанням законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно із нормами Податкового кодексу України, а саме пп.78.1.7 п.78.1 ст.78 контролюючий орган має право здійснити документальну позапланову перевірку у разі коли розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
За змістом п.41.1.1 ч.41.1 ст.41 та п.78.1.7 ч.78.1 ст.78 ПК України вбачається, що контролюючим органом державою делеговано повноваження контролю і справляння податків із суб`єктів підприємницької діяльності; функції контролю здійснюються шляхом проведення документальних позапланових перевірок, зокрема, у разі якщо розпочато процедуру припинення юридичної особи чи порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
У п. 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України визначено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідно до пункту 81.1. статті 81 Податкового кодексу України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або не надіслання у випадках, визначених Податковим кодексом України, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відповідно до пункту 42.2. статті 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Податковою службою надано копію наказу ГУ ДПС у Запорізькій області №405-п від 08.03.2024 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Приватного підприємства АВГ Карс. Зазначеним наказом визначено провести перевірку товариства з 08.03.2024, тривалістю 5 робочих днів, за період з 15.06.2017 по 14.03.2024. з метою перевірки питань дотримання вимог податкового, валютного законодавства, з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, іншого законодавства.
05.03.2024. ліквідатору Приватного підприємства АВГ Карс була направлена вимога про надання документів фінансово-господарської діяльності для проведення позапланової виїзної перевірки.
Вимога була отримана ліквідатором Приватного підприємства АВГ Карс арбітражним керуючим Сєдовою Н.І. 06.03.2024. особисто, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Проте, ліквідатором документів фінансово-господарської діяльності Приватного підприємства АВГ Карс для проведення позапланової виїзної перевірки податковій не надано.
Інформації про наявність оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів боржника, доказів вчинення дій щодо їх пошуку суду, також не надано.
Згідно зі статтями 58, 59, частиною першою статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства (надалі за текстом - КУзПБ) ліквідатор з дня свого призначення (постановою про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури) виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута.
Реалізація наданих податковому органу повноважень щодо проведення перевірки у разі порушення щодо платника податку провадження у справі про банкрутство, мають розглядатись та застосовуватись податковим органом за правилами відповідного податкового закону (зокрема, ПК України) з урахуванням відповідних норм спеціального нормативного акту з питань банкрутства - КУзПБ.
Отже, відповідні обов`язки/повноваження арбітражного керуючого/ліквідатора у справі про банкрутство (частина перша статті 61 КУзПБ) у поєднані із закріпленим цим Кодексом судовим контролем у процедурах банкрутства (неплатоспроможності) надають податковому органу право та можливість реалізувати повноваження цього органу, визначені положеннями підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 ПК України (провести документальну позапланову перевірку платника податку - боржника), звернувшись до суду у провадженні у відповідній справі про банкрутство.
Окремо, суд звертає увагу на те, що проведення процедури банкрутства суб`єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Кодексу України з процедур банкрутства, якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Кодексу України з процедур банкрутства, ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв`язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.
Обставини, пов`язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб`єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.
За таких обставин, заяву ГУ ДПС у Запорізькій області (вх. № 12248/08-08/24 від 12.06.2024) слід задовольнити частково та витребувати у ліквідатора оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів банкрута для проведення документальної позапланової податкової перевірки. В іншій частині заяви слід відмовити, у зв`язку з необґрунтованістю.
Керуючись ст. ст. 2, 60, 65 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 202, 216, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву ГУ ДПС у Запорізькій області (вх. № 12248/08-08/24 від 12.06.2024) задовольнити частково.
Витребувати у ліквідатора Приватного підприємства АВГ Карс, 69001, м. Запоріжжя, вул. Тюленіна Сергія, 13, код ЄДРПОУ 41400897 оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів банкрута для проведення ГУ ДПС у Запорізькій області документальної позапланової податкової перевірки.
В іншій частині заяви відмовити.
Примірник ухвали надіслати кредитору, ліквідатору, ГУ ДПС у Запорізькій області.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та підлягає оскарженню в апеляційному порядку у строк, встановлений статтею 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст ухвали, відповідно до ст. 233 ГПК України, складено 04.11.2024 року.
Суддя Л.М. Сушко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 07.11.2024 |
Номер документу | 122804218 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Сушко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні