ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 листопада 2024 рокуСправа №160/24008/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Златіна Станіслава Вікторовича
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , Комісії для розгляду питань надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-
УСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до суду, в якому просить:
Визнати протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_2 у місті Дніпро щодо не розгляду заяви ОСОБА_1 від 31.07.2024р. про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.
Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 у місті Дніпро розглянути заяву позивача від 31.07.2024р. про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, з урахуванням висновків суду.
Позивач обґрунтовує позов тим, що відповідач протиправно не прийняв рішення про відстрочку від призову відповідно до п.3 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», оскільки позивач має статус багатодітного батька.
Ухвалою від 12.09.2024р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи; залучено до участі у справі в якості співвідповідача Комісію для розгляду питань надання військовозобов`язаним відтрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Відповідачі відзив на позовну заяву не надали. Ухвалу про відкриття провадження у справі отримали 18.09.2024р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Від ІНФОРМАЦІЯ_1 надйшов лист від 24.09.2024 року № 6/10604, у якому відповідач вказує на те, що не отримував позовну заяву та через це не може підготовувати відзив на позовну заяву.
Після цього від ІНФОРМАЦІЯ_1 надйшов лист від 30.09.2024 року № 6/10819, у якому вказано, що відповідач вивчив матеріали адміністративного позову та готовий до врегулювання спору у досудовому порядку для чого позивач повинен особисто звернутися із заявою про надання відстроки від призову на військову службу під час мобілізації.
Суд критично оцінює вказані листи відповідача, оскільки останній повідомлений належним чином про часм та місце розгляду справи; у матеріалах справи містяться докази направлення позивачем співвідповідачу копії позовної заяви з додатками; окрім того, відповідачі не були позбавлені можливості ознайомитися з матеріалами судової справи безпосередньо у суді.
Дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
31.07.2024р. позивач звернувся до голови комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 із заявою про надання йому відстрочки від призову відповідно до п.3 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Листом від 05.08.2024р. за № юр/8461 ІНФОРМАЦІЯ_3 була надана позивачу відповідь наступного змісту. Для підтвердження права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації згідно вищезазначеного закону, позивачу необхідно особисто прибути із власним паспортом громадянина України, РНОКПП, військово - обліковим документом (військовий квиток, тимчасове посвідчення військовозобов`язаного тощо) до ІНФОРМАЦІЯ_1 , та з оригіналами і копіями документів що підтверджують право на отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації. Розгляд та прийом документів здійснюється з 08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. у 101 каб. ІНФОРМАЦІЯ_1 тільки з особистої присутності.
Позивач вважає, що відповідач протиправно відмовив йому наданні відстрочки від призову, що стало підставою для звернення до суду.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно дост. 65 Конституції України, захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Разом з цим, відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 "Про введення воєнного стану в Україні, в Україні"введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. У зв`язку з введенням воєнного стану, введено тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану.Воєнний стан в Україні триває й наразі.
Відповідно до частини третьої статті 1 Закону України «Про військовий обов`язок військову службу» № 2232-ХІІІ військовий обов`язок включає підготовку громадян до військової служби, приписку до призовних дільниць, прийняття добровільному порядку (за контрактом) та призов на військову службу, проходжень військової служби, виконання військового обов`язку в запасі, проходження служби у військовому резерві, дотримання правил військового обліку.
Від виконання військового обов`язку громадяни України звільняються на підставах визначених цим Законом (частина п`ятастатті 1 Закону № 2232-ХII).
Відповідно з абзацом першим частини першоїстатті 39 Закону № 2232-ХІІпризов резервістів та військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації проводиться в порядку, визначеному цим Законом та Законами Україна «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Згідно з ч.5ст.22 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» № 3543призов громадян на військову службу під час мобілізації або залучення їх до виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, забезпечують місцеві органи виконавчої влади та здійснюють територіальні центри комплектування та соціальної підтримки або командири військових частин.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані, зокрема, жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці.
Згідно з вимогами абзацу другого пункту 16 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 №1487, персонально-якісний військовий облік передбачає облік відомостей (персональних та службових даних) стосовно призовників, військовозобов`язаних та резервістів за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання, які узагальнюються в облікових документах та вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів. Ведення персонально-якісного військового обліку покладається на відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки.
Відповідно до постанови КМУ № 154 від 23.02.2022 п.11 передбачено, що районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених у пункті 9 цього Положення:
-оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації та в особливий період і воєнний час, які надаються в установленому порядку, а також ведуть їх спеціальний облік.
В подальшому Кабінет Міністрів України прийняв постанову №560 від 16.05.2024, яка набрала чинності 18.05.2024 «Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період», в якій у розділі «Надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення» чітко передбачено алгоритм дій районного ТЦК:
56. Відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов`язаним з підстав, визначених статтею 23 ЗаконуУкраїниПро мобілізаційну підготовку та мобілізацію.
57. Для розгляду питань надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (відокремлених відділах) утворюються комісії.
58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов`язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5) особисто подають на ім`я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов`язаного підлягає обов`язковій реєстрації.
60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.
Комісія зобов`язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.
На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.
У разі позитивного рішення військовозобов`язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.
У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов`язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.
До ухвалення комісією рішення військовозобов`язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
Чинне законодавство України не встановлює обов`язку для військовозобов`язаного особисто з`являтися до відповідача для подання заяви по відстрочку від призову, а вказує лише на те, що така заява подається військовозобов`язаним особисто, тобто заява повинна містити особистий підпис військовозобов`язаного та не може подаватися представником військовозобов`язаного.
Відповідач не розглянув заяву позивача та надав відповідь про те, що позивач повинен з`явитися особисто Новокодацького ТЦК.
За вказаних обставин, Комісія для розгляду питань надання військовозобов`язаним відтрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ІНФОРМАЦІЯ_1 допустила протиправну бездіяльність, оскільки не розглянула у встановлений строк заяву позивача про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
Належним відповідачем у справі є саме Комісія для розгляду питань надання військовозобов`язаним відтрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка уповноважена приймати рішення про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
З огляду на встановлені обставини, суд доходить висновку про протиправну бездіяльність Комісії для розгляду питань надання військовозобов`язаним відтрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо не розгляду заяви ОСОБА_1 від 31.07.2024р. про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, а відтак позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, оскільки позивач зазначив у позовній заяві неналежного відповідача.
Судові витрати підлягають розподілу згідно вимог ч.3 ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), Комісії для розгляду питань надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код невідомий) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Комісії для розгляду питань надання військовозобов`язаним відтрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо не розгляду заяви ОСОБА_1 від 31.07.2024р. про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.
Зобов`язати Комісію для розгляду питань надання військовозобов`язаним відтрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ІНФОРМАЦІЯ_1 розглянути заяву ОСОБА_1 від 31.07.2024р. про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, з урахуванням висновків суду.
В іншій частині заявлених позовних вимог - відмовити.
Стягнути з ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь ОСОБА_1 судовий збір в сумі 605,60 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.В. Златін
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2024 |
Оприлюднено | 07.11.2024 |
Номер документу | 122806161 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні