Рішення
від 05.11.2024 по справі 160/27322/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2024 рокуСправа №160/27322/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лозицької І.О.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Стім Логістік» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Стім Логістік» з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення:

- №11563596/44396478 від 05.08.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 20.06.2024 р.;

- №11563603/44396478 від 05.08.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 10.06.2024 р.;

- № 11563604/44396478 від 05.08.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 30.06.2024р.;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових, що прийняті за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №53647/44396478/2 від 22.08.2024 р., №53649/44396478/2 від 22.08.2024 р., №53646/44396478/2 від 22.08.2024 р.;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІМ ЛОГІСТИК» податкові накладні фактичною датою їх подання, зокрема: податкову накладну №15 від 20.06.2024 р., податкову накладну №4 від 10.06.2024 р., податкову накладну №25 від 30.06.2024 р.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Стім Логістік» (далі позивач) на підставі господарських операцій зі своїм контрагентом було подано до Єдиного реєстру податкових накладних для реєстрації наступні податкові накладні/розрахунки коригування у кількості 3 штук. На вимогу Комісії з питань з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, по всім податковим накладним надавались додаткові пояснення з копіями документів, на підставі п. 9 Порядку прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року №520 (далі Порядок №520). Проте, Комісія не врахувала отримані пояснення та документ і по всім цим податковим накладним/розрахункам коригування були прийняті рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідачем-1 надано відзив на позов, в якому позовні вимоги не визнав, просив в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції зазначив наступне. Підстави для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, а також порядок та умови для прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації ПН/РК у ЄРПН визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» та наказом Мінфіну України від 12.12.2019 року №520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Відповідач-1 вказує на те, що платником податку не надано первинних документів. Відповідно до п.11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Відтак, рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, що оскаржується позивачем, прийнято на підставі, у спосіб та відповідно до вимог законодавства. У платника податку після отримання квитанції виникає право на подання документів, що були складені ним відповідно до Закону 996, та які можуть вважатись первинними та підтвердити факт наявності чи відсутності господарської операції. Обов`язок підтвердити правомірність та обґрунтованість витрат первинними документами покладається на платника. Податковий орган не зобов`язаний у квитанції вказувати перелік документів, який необхідно подати для підтвердження реальності господарської операції, оскільки таке прямо не передбачене нормативно-правовими актами. Натомість, у Порядку 1165, 520 зазначено не вичерпний перелік документів, а вжите сполучник «може включати», що свідчить про наявність у платника податків права підтвердить правомірність та обґрунтованість господарської операції, щодо якої направлено на реєстрацій ПН/РК усіма наявними в нього первинними документами, які він зобов`язаний скласти (та склав у разі фактичного здійснення) на підставі Закону 996 з обов`язковим дотриманням усіх вимог п.2 ст. 9 цього Закону. Щодо вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, відповідач-1 зазначив, що реєстрація податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. З огляду на викладене, відповідач-1 вважає, що підстави для задоволення позову відсутні, просить відмовити у задоволенні позовної заяви.

Відповідач-2 надав відзив на позов, в якому позовні вимоги не визнав, просив в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції зазначив наступне. Без надання правової оцінки рішенню регіонального рівня, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є похідною вимогою до ДПС України від вимог до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 28 Порядку. Щодо вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну, відповідач-2 зазначив, що реєстрація податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Дослідивши матеріали справи, враховуючи позицію позивача, викладену у позовній заяві, позицію відповідачів, викладену у відзивах на позовну заяву, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та об`єктивному розгляді обставин справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «СТІМ ЛОГІСТИК» (код за ЄДРПОУ 44396478) зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 06.08.2021 р., номер запису 1002241020000098400 та платником податку на додану вартість з 01.09.2021р. Керівником підприємства є громадянка України ОСОБА_1 , яка займає посаду директора. Юридична адреса ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК»: 49081, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Артільна, буд. 10. Основний вид діяльності ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» - 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний), що передбачає усі види перевезень вантажним автомобільним транспортом, в тому числі: оренду вантажних автомобілів з водієм, вантажні перевезення транспортними засобами з використанням людської або тваринної сили, надання послуг водія без власного вантажного автотранспортного засобу. Додатковими видами діяльності є: 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання, 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у., 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Для здійснення господарської діяльності ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» орендує приміщення загальною площею 133,5 квадратних метрів, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Артільна,буд. 10 (згідно договору оренди нежитлового приміщення №01/02 від 01.02.2022 року, укладеного з ОСОБА_2 ). Для стоянки орендованих автомобілів ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» орендує земельну ділянку загальною площею 0,1200 гектарів, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (згідно договору оренди нерухомого майна №22/10 від 22.10.2021 року, укладеного з ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_1 ). Для здійснення господарської діяльності ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» уклало з Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 (РНОКПП: НОМЕР_2 ) Договір оренди транспортних засобів № 15 від 22.10.2021 року. Відповідно до пунктів 1.1. 1.5. укладеного Договору оренди транспортних засобів № 15 від 22.10.2021р., ФОП ОСОБА_4 передав, а ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» прийняв у тимчасове платне користування наступні автотранспортні засоби (майно): 1. Вантажний автомобіль марки: DAF, модель: FT XF 105.460, тип: ВАНТАЖНИЙСПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ/FREIGHT-SPECIAL СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е, колір: Білий, реєстраційний номер: НОМЕР_3 ; 2. Напівпричеп марки: KRONE, модель: SD, Тип: НАПІВПРИЧІП-ЗАГАЛЬНИЙ /SEMITRAILER- GENERAL Н/ПР-БОРТОВИЙ -ТЕНТОВАНИЙ, колір; Червоний, реєстраційний номер: НОМЕР_4 ; 3. Вантажний автомобіль марки: ТАТА, модель: LРТ 613, тип: СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ВАНТАЖНИЙ- СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ФУРГОН, колір: Білий, реєстраційний номер: НОМЕР_5 ; 4. Вантажний автомобіль марки: MAN, модель: ТGХ 18.440, тип: СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ/ СІДЛОВИЙ ТЯГАЧ-Е/, колір: Білий, реєстраційний номер: НОМЕР_6 ; 5. Напівпричеп марки: SCHMITZ, модель: SCS 24L-1362EB, тип: ЗАГАЛЬНИЙ / Н/ПРБОРТОВИЙ -ТЕНТОВАНИЙ/. колір: Сірий, реєстраційний номер: НОМЕР_7 . Також, для здійснення господарської діяльності щодо надання транспортних послуг, ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК», в простій письмовій формі, було укладено з Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) Договір оренди транспортних засобів № 2 від 19.05.2023р.. Відповідно до пункту 1.1. укладеного Договору оренди транспортних засобів №2 від 19.05.2023р., ФОП ОСОБА_3 передала, а ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» прийняв у тимчасове платне користування вантажний фургон марки: FIAT, модель: DUCATO, Тип: СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ВАНТАЖНИЙ ФУРГОН, колір: БІЛИЙ, реєстраційний номер: НОМЕР_8 . Для здійснення своєї господарської діяльності, ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» було укладено 31.08.2021р. з фізичною особою ОСОБА_5 (РНОКПП: НОМЕР_9 ) договір оренди транспортних засобів, відповідно у умов якого ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» прийняв, а ОСОБА_5 передала в платне тимчасове користування наступні вантажні автомобілі, а саме: - марки MERCEDES-BENZ комерційний опис: 1824, особливі відмітки: СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ВАНТАЖНИЙ ФУРГОН ІЗОТЕРМІЧНИЙ, 1997 року випуску, колір БІЛИЙ, реєстраційний номер НОМЕР_10 , ідентифікаційний номер транспортного засобу № НОМЕР_11 , який належить Орендодавцю на підставі Свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_12 , виданого ТСЦ 1241, дата реєстрації 13.08.2021 року, дата першої реєстрації в Україні 23.02.2011 року; - марки IVECO комерційний опис: НОМЕР_13 , особливі відмітки: СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ВАНТАЖНИЙ ФУРГОН ІЗОТЕРМІЧНИЙ, 2003 року випуску, колір БІЛИЙ, реєстраційний номер НОМЕР_14 , ідентифікаційний номер транспортного засобу № НОМЕР_15 , який належить Орендодавцю на підставі Свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_16 , виданого ТСЦ 1241, дата реєстрації 12.08.2021 року, дата першої реєстрації в Україні 20.06.2008 року. Зазначений договір оренди транспортних засобів посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Батовою Т.С. 31.08.2021р., та зареєстрований в реєстрі за № 2633. Відповідно до умов укладеного договорів, Сторони погодились з тим, що в разі користування Орендарем (ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК») транспортними засобами, переданим за зазначеними договорами, протягом 30-ти днів до дати закінчення договору оренди без заперечень з боку Орендодавців, зазначені договори вважаються поновленим на строк, який був раніше встановлений у цьому договорі. Окрім того, для здійснення своєї господарської діяльності, ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» було укладено 31.08.2021р. з фізичною особою ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_17 ) договір оренди транспортних засобів, відповідно у умов якого ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» прийняв, а ОСОБА_2 передав в платне тимчасове користування наступний вантажний автомобіль марки: ТАТА, комерційний опис: LРТ 613, особливі відмітки: СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ВАНТАЖНИЙ- СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ФУРГОН, 2008 року випуску, колір: Білий, реєстраційний номер: НОМЕР_18 , який належить Орендодавцю на підставі Свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_19 , виданого ТСЦ 1241, дата реєстрації: 07.05.2021р., дата першої реєстрації в України 30.05.2008р. Відповідно до п.3.2. укладеного Договору оренди, Сторони погодились з тим, що в разі користування Орендарем (ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК») транспортним засобом, переданим за зазначеним договором, протягом 30-ти днів до дати закінчення договору оренди без заперечень з боку Орендодавця, зазначені договори вважаються поновленим на строк, який був раніше встановлений у цьому договорі. Зазначений договір оренди транспортних засобів посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Батовою Т.С. 31.08.2021р., та зареєстрований в реєстрі за № 2635. 31.08.2021 року, для здійснення своєї господарської діяльності, ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» було укладено фізичною особою ОСОБА_6 (РНОКПП: НОМЕР_20 ) Договір оренди транспортних засобів, відповідно у умов якого ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» прийняв, а ОСОБА_6 передав в платне тимчасове користування наступні вантажні автомобілі марки: PEUGEOT, модель EXPERT, тип ВАНТАЖНИЙ -СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ФУРГОН, 2005 року випуску, колір БІЛИЙ, реєстраційним номер НОМЕР_21 , номер шасі (кузова, рами) № НОМЕР_22 , який належить Орендодавцю на підставі Свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_23 , виданого ТСЦ 1241, дата реєстрації 18.06.2021 року, дата першої реєстрації 30.10.2012 року, - MERCEDES-BENZ, модель 1820 L, тип СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ВАНТАЖНИЙСПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ ФУРГОН-РЕФРИЖЕРАТОР, 1999 року випуску, колір БІЛИЙ, реєстраційний номер НОМЕР_24 , номер шасі (кузова, рами) № НОМЕР_25 , який належить Орендодавцю на підставі Свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_26 , виданого ТСЦ 1249, дата реєстрації 13,05,2020 року, дата першої реєстрації 20.09.2007 року. Відповідно до п.3.2. укладеного Договору оренди, Сторони погодились з тим, що в разі користування Орендарем (ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК») транспортним засобом, переданим за зазначеним договором, протягом 30-ти днів до дати закінчення договору оренди без заперечень з боку Орендодавця, зазначені договори вважаються поновленим на строк, який був раніше встановлений у цьому договорі. Зазначений договір оренди транспортних засобів посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Батовою Т.С. 31.08.2021р., та зареєстрований в реєстрі за № 2637. Також, для здійснення своєї господарської діяльності, ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» 21.10.2021р. було укладено фізичною особою ОСОБА_6 (РНОКПП: НОМЕР_20 ) Договір оренди транспортних засобів, відповідно у умов якого ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» прийняв, а ОСОБА_6 передав в платне тимчасове користування наступний автомобіль марки: марки MITSUBISHI, комерційний опис OUTLANDER, особливі відмітки ЗАГАЛЬНИЙ ЛЕГКОВИЙ УНІВЕРСАЛ, 2018 року випуску, колір КОРИЧНЕВИЙ, реєстраційний номер НОМЕР_27 , ідентифікаційний номер транспортного засобу № НОМЕР_28 , номер шасі (кузова, рами) № НОМЕР_29 , який належить Орендодавцю на підставі Свідоцтва про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_30 , виданого ТСЦ 1241, дата першої реєстрації в Україні 01.09.2020 року, дата реєстрації 08.07,2021 року. Відповідно до п.3.2. укладеного Договору оренди, Сторони погодились з тим, що в разі користування Орендарем (ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК») транспортним засобом, переданим за зазначеним договором, протягом 30-ти днів до дати закінчення договору оренди без заперечень з боку Орендодавця, зазначені договори вважаються поновленим на строк, який був раніше встановлений у цьому договорі. Зазначений договір оренди транспортних засобів посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу Батовою Т.С. 21.10.2021р., та зареєстрований в реєстрі за № 3276.

Протягом часу з 01.06.2024 р. по 30.06.2024 р. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХЛІБОЗАВОД №10» (код за ЄДРПОУ 43846865) замовило у ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 44396478) послугу з перевезення вантажу автомобільним транспортом, а останнім було виконано послугу, що підтверджується Товарно-транспортними накладними на відпуск хлібобулочних та кондитерських виробів серії HNK: №00082675 від 01.06.2024р., №00082719 від 01.06.2024р., №00082742 від 01.06.2024р., №00082802 від 01.06.2024р., №00083249 від 02.06.2024р., №00083256 від 02.06.2024р., №00083282 від 02.06.2024р., №00083472 від 02.06.2024р., №00083755 від 03.06.2024р., №00083966 від 03.06.2024р., №00083974 від 03.06.2024р., №00083977 від 03.06.2024р., №00084271 від 04.06.2024р., №00084326 від 04.06.2024р., №00084344 від 04.06.2024р., №00084414 від 04.06.2024р., №00084932 від 05.06.2024р., №00084984 від 05.06.2024р., №00084994 від 05.06.2024р., №00085003 від 05.06.2024р., №00085373 від 06.06.2024р., №00085459 від 06.06.2024р., №00085473 від 06.06.2024р., №00085651 від 06.06.2024р., №00085964 від 07.06.2024р., №00086096 від 07.06.2024р., №00086115 від 07.06.2024р., №00086139 від 07.06.2024р., №00086479 від 08.06.2024р., №00086500 від 08.06.2024р., №00086653 від 08.06.2024р., №00086703 від 08.06.2024р., №00087061 від 09.06.2024р., №00087128 від 09.06.2024р., №00087140 від 09.06.2024р., №00087277 від 09.06.2024р., №00087578 від 10.06.2024р., №00087590 від 10.06.2024р., №00087755 від 10.06.2024р., №00087781 від 10.06.2024р., №00088191 від 11.06.2024р., №00088245 від 11.06.2024р., №00088275 від 11.06.2024р., №00088294 від 11.06.2024р., №00088723 від 12.06.2024р., №00088741 від 12.06.2024р., №00088781 від 12.06.2024р., №00088858 від 12.06.2024р., №00089328 від 13.06.2024р., №00089342 від 13.06.2024р., №00089349 від 13.06.2024р., №00089400 від 13.06.2024р., №00089795 від 14.06.2024р., №00089824 від 14.06.2024р., №00089915 від 14.06.2024р., №00089942 від 14.06.2024р., №00090419 від 15.06.2024р., №00090426 від 15.06.2024р., №00090475 від 15.06.2024р., №00090498 від 15.06.2024р., №00090897 від 16.06.2024р., №00090898 від 16.06.2024р., №00091017 від 16.06.2024р., №00091068 від 16.06.2024р., №00091450 від 17.06.2024р., №00091525 від 17.06.2024р., №00091545 від 17.06.2024р., №00091612 від 17.06.2024р., №00092022 від 18.06.2024р., №00092035 від 18.06.2024р., №00092131 від 18.06.2024р., №00092205 від 18.06.2024р., №00092515 від 19.06.2024р., №00092525 від 19.06.2024р., №00092664 від 19.06.2024р., №00092703 від 19.06.2024р., №00093062 від 20.06.2024р., №00093063 від 20.06.2024р., №00093069 від 20.06.2024р., №00093131 від 20.06.2024р., №00093659 від 21.06.2024р., №00093662 від 21.06.2024р., №00093706 від 21.06.2024р., №00093759 від 21.06.2024р., №00094227 від 22.06.2024р., №00094233 від 22.06.2024р., №00094327 від 22.06.2024р., №00094408 від 22.06.2024р., №00094713 від 23.06.2024р., №00094838 від 23.06.2024р., №00094853 від 23.06.2024р., №00094868 від 23.06.2024р., №00095271 від 24.06.2024р., №00095307 від 24.06.2024р., №00095342 від 24.06.2024р., №00095434 від 24.06.2024р., №00095759 від 25.06.2024р., №00095862 від 25.06.2024р., №00095863 від 25.06.2024р., №00095953 від 25.06.2024р., №00096303 від 26.06.2024р., №00096363 від 26.06.2024р., №00096442 від 26.06.2024р., №00096525 від 26.06.2024р., №00096931 від 27.06.2024р., №00096952 від 27.06.2024р., №00096995 від 27.06.2024р., №00097106 від 27.06.2024р., №00097524 від 28.06.2024р., №00097532 від 28.06.2024р., №00097534 від 28.06.2024р., №00097609 від 28.06.2024р., №00098086 від 29.06.2024р., №00098152 від 29.06.2024р., №00098213 від 29.06.2024р., №00098266 від 29.06.2024р., №00098590 від 30.06.2024р., №00098592 від 30.06.2024р., №00098666 від 30.06.2024р., №00098751 від 30.06.2024р.. Зазначені операції також підтверджуються Актами наданих послуг: №168 вiд 20.06.2024р. на суму 375600,00 грн. в т.ч. ПДВ 62600,00 грн., №157 вiд 10.06.2024р. на суму 375600,00 грн. в т.ч. ПДВ 62600,00 грн., №178 вiд 30.06.2024р. на суму 375600,00 грн. в т.ч. ПДВ 62600,00 грн. 18.06.2024 року за платіжною інструкцією №2024, 02.07.2024 року за платіжною інструкцією №2171, 02.07.2024 року за платіжною інструкцією №2172 та 11.07.2024 року за платіжною інструкцією №2285, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХЛІБОЗАВОД №10» (код за ЄДРПОУ 43846865) сплатило на користь ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» за наданні послуги з перевезення вантажу автомобільним транспортом суму 313000,00 грн., суму 62600,00 грн., суму 375600,00 грн., та суму 375600,00грн. (копії додаються). Для організації надання послуг з перевезення вантажів автомобільним транспортом ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» уклало договори з: - ТОВ «Торгівельна компанія Імпульс» (код за ЄДРПОУ 332122603) №01/06/22-2 від 01.06.2022 року на купівлю-продаж пального за талонами; - ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» (код за ЄДРПОУ43622380) №201 від 20.11.2023 року про закупівлю талонів на пальне. Відповідно до п.1.1. та 2.1. Договору №201 від 20.11.2023 року, укладеного між ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» та ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК», ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» (Продавець) передає ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» (Покупець) у власність талони на паливо-мастильні матеріали: дизельне паливо, бензин, газ скраплений. Передача товару (паливомастильних матеріалів) проводиться шляхом заправки автотранспорту ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» на авто-заправних станціях Продавця за талонами, виданими Продавцем. Згідно п.3.1 зазначеного Договору, загальна вартість (ціна) цього Договору не обмежується і складається із загальної вартості (ціни) придбаного за талонами товару. 26.06.2024 року ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» (код за ЄДРПОУ43622380) та ТОВ СТІМ ЛОГІСТИК» підписали видаткову накладну №1684 на передачу палива дизельного у талонах на загальну суму 600750,00грн., у т.ч. ПДВ 100125,00 грн.. 28.06.2024р. ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» та ТОВ СТІМ ЛОГІСТИК» підписали видаткову накладну №1685 на передачу палива дизельного у талонах на загальну суму 400050,00грн. у т.ч. ПДВ 66675,00 грн.. 26.06.2024 року за платіжною інструкцією №466 та 02.07.2024 року за платіжною інструкцією №481, ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» сплатило на користь ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-98» за отримані талони на дизельне паливо суму 600750,00 грн. та суму 400050,00грн. (копії додаються). 30.06.2024 року ТОВ «Торгівельна компанія «Імпульс» (код за 32122603) та ТОВ СТІМ ЛОГІСТИК», в рамках виконання Договору №01/06/22-2 від 01.06.2022 року на купівлю-продаж пального за талонами, підписали видаткову накладну №0000986 на передачу палива: бензину А-95, газу скрапленого автомобільного, палива дизельного на загальну суму 381395,16 грн., у т.ч. ПДВ 63565,86 грн.. 30.06.2024р. ТОВ «Торгівельна компанія «Імпульс» (код за 32122603) та ТОВ СТІМ ЛОГІСТИК» підписали видаткову накладну №0000987 на передачу палива: бензину А-95 та А-95 Pulls, газу скрапленого автомобільного, палива дизельного на загальну суму 67408,97 грн. у т.ч. ПДВ 11234,83 грн.. 19.06.2024 року за платіжною інструкцією №449, 19.06.2024 року за платіжною інструкцією №450 та 25.06.2024р. за платіжною інструкцією №461, ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» сплатило на користь ТОВ «Торгівельна компанія «Імпульс» за отримане паливо суму 221377,96грн., суму 34107,65грн. та суму 12665,00 грн. (копії додаються). ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 44396478) має усі підтверджуючі документи у ланцюгу ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 44396478) - «ПЕРЕВІЗНИК» - вантаж Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ХЛІБОЗАВОД №10» (код за ЄДРПОУ 43846865) - «ЗАМОВНИК». У свою чергу, вважаємо за необхідне зазначити, що первинні документи оформлені належним чином, не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу приписів Податкового кодексу України, ч.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88) є первинними документами, котрі в повному обсязі підтверджують достовірність господарських операцій Позивача. Щодо продукції, по факту поставки якої було складено податкові накладні: №15 від 20.06.2024р., №25 від 30.06.2024р., №4 від 10.06.2024р. було виконано ряд господарських операцій, що підтверджені первинними документами, наданими до ГУ ДПС у Дніпропетровській області та ДПС України разом із поясненнями та скаргами, але не врахованими під час прийняття оскаржуваних рішень.

Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішеннями: -№11563596/44396478 від 05.08.2024р., відмовлено в реєстрації податкової накладної №15, складеної ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» 20.06.2024р. на суму 375600,00 грн., в т.ч. ПДВ 62600,00 грн.; -№11563603/44396478 від 05.08.2024р., відмовлено в реєстрації податкової накладної №4, складеної ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» 10.06.2024р. на суму 375600,00 грн., в т.ч. ПДВ 62600,00 грн.; -№11563604/44396478 від 05.08.2024р., відмовлено в реєстрації податкової накладної №25, складеної ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» 30.06.2024р. на суму 375600,00 грн., в т.ч. ПДВ 62600,00 грн.. Підставою рішення зазначено: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкових накладних / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додатково зазначено про наступну інформацію: «Аналізом інформації, наявної в базах даних ДПС встановлено, що ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК», здійснює придбання палива дизельного у платника, який включений до переліку ризикових платників, також постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (СУМнакл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку».

Відповідно до квитанцій №1 (копії яких містяться в матеріалах справи): від 15.07.2024р. за податковою накладною №15 від 20.06.2024р.; від 01.07.2024р. за податковою накладною №4 від 10.06.2024р.; від 15.07.2024р. за податковою накладною №25 від 30.06.2024р., податкові накладні прийняті, однак реєстрацію зазначених податкових накладних зупинено та зазначено підстави зупинення, з посиланням на п. 201.16 ст. 201 ПК України. Зокрема, було зазначено що «Обсяг постачання товару/послуги 49.41, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)». Запропоновано подати «пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. cт.20l Податкового кодексу України ТОВ «CTIM ЛОГIСТИК» (код ЄДРПОУ 44396478) були направлені на адресу ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомлення: №6 від 23.07.2024 року, №7 від 23.07.2024 року, №8 від 23.07.2024 року про подання пояснень про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним, а також копії документів, що підтверджують реальність фінансово-господарської діяльності даного підприємства. Зазначені пояснення ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК», разом з доданими до них документами, по кожній відмовленій в реєстрації податковій накладній були доставлені на адресу ГУ ДПС у Дніпропетровській області 23.07.2024р., що підтверджується квитанціями № 1 від 24.07.2024р. (копії яких містяться в матеріалах справи).

25.07.2024 року відповідачем-1 було направлено на адресу позивача наступні Повідомлення про необхідність подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №11477713/44336478 від 25.07.24р. щодо реєстрації податкової накладної №15 від 20.06.2024р.; №11477711/44336478 від 25.07.24р. щодо реєстрації податкової накладної №4 від 10.06.2024р.; №11477712/44336478 від 25.07.24р. щодо реєстрації податкової накладної №25 від 30.06.2024р. (копії додаються). 01.08.2024 року ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» було направлено на адресу відповідача-1 Додаткові пояснення, разом з доданими до них документами, по кожній відмовленій в реєстрації податковій накладній, для розгляду та прийняття комісією регіонального рівня рішення. Зазначені додаткові пояснення були доставлені на адресу ГУ ДПС у Дніпропетровській області 01.08.2024р., що підтверджується квитанціями № 1 від 01.08.2024р. (копії яких містяться в матеріалах справи). Однак на ці пояснення відповідач-1 направив оскаржувані рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 11563596/44396478 від 05.08.2024р., яким відмовив позивачу в реєстрації податкової накладної №15 від 20.06.2024р.; № 11563603/44396478 від 05.08.2024р., яким відмовив позивачу в реєстрації податкової накладної №4 від 10.06.2024р.; № 11563604/44396478 від 05.08.2024р., яким відмовив Позивачу в реєстрації податкової накладної №25 від 30.06.2024р., «у зв`язку з ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування», та за додатковою інформацією: «здійснює придбання палива дизельного у платника, який включений до переліку ризикових платників, також постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту, у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку». Відповідно до наданих прав платнику податків та права наданого пунктом 17.1.7 cт.17 Податкового кодексу України та відповідно до статей 55 i 56 глави 4 розділу II Податкового кодексу України ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» подало 15.08.2024р. скарги на рішення Комісії регіонального рівня: №11563596/44396478, №11563603/44396478, №11563604/44396478 до Державної податкової служби України, разом з усіма необхідними поясненнями та документами (копії додаються). Зазначені скарги були доставлені на адресу ДПС України 15.08.2024р., що підтверджується квитанціями № 1 від 15.08.2024р. (копії яких надані) За результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, поданих ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» 15.08.2024р., Державною податковою службою України 22.08.2024 року були прийнятті рішення (копії яких містяться в матеріалах справи): №53647/44396478/2, №53649/44396478/2, №53646/44396478/2, згідно яких скарги ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» залишені без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладний / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладний без змін, з зазначенням наступних підстав: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних». В подальшому, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (відповідачем-1) 29.08.2024р. було прийнято рішення №31766 про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку. Відповідно до зазначеного рішення №31766 від 29.08.2024р., Відповідач-1, з урахуванням отриманням від ТОВ «СТІМ ЛОГІСТИК» інформації та копій відповідних документів від 20.08.2024р. №1, прийняв рішення про невідповідність платника податків (позивача) критеріям ризиковості (копія міститься в матеріалах справи).

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

Відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, затверджено «Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» та «Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

За положеннями пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

За приписами пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Пункту першому додатку 3 Порядку № 1165 «Критерії ризиковості здійснення операцій» відповідають такі обставини: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

Відповідно до пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Пунктом 10 Порядку № 520 визначено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Здійснивши системний аналіз як зазначених вище норм чинного податкового законодавства, так і доводів сторін суд зазначає, що позивачем було надано до Відповідача-1 пояснення щодо рішення про зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, також було надано відповідні документи, а саме: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, копії первинних документів щодо зберігання продукції, копії первинних документів щодо транспортування продукції, копії первинних документів щодо навантаження та розвантаження продукції, копії первинних документів щодо складських документів, документи щодо підтвердження відповідності продукції.

Отже, зважаючи на обставини наявності у ТОВ "Стім Логістік" відповідності матеріально-технічної бази для ведення профільного виду діяльності, суд приходить до висновку, що підстави для зупинення реєстрації вказаних податкових накладних є неприйнятними.

Суд зазначає, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже, контролюючий орган має витребувати від платника податку документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Відтак, можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акту індивідуальної дії.

Окрім того суд зазначає, що мотиви прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації мають співвідноситись (кореспондувати) із підставами зупинення реєстрації податкових накладних.

Як вже встановлено судом, у реєстрації наведених податкових накладних було відмовлено з причини: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

Проте, аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

При цьому, означене формулювання не надає змоги встановити, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а також вказані твердження суперечать наявним в матеріалах справи документам, які були надані ТОВ "Стім Логістік" як до суду, так і до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Суд вказує, що невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

Отже, позиція відповідача-1 щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою, а в спірному рішенні не наведено належного обґрунтування причин відмови в реєстрації податкових накладних, складених ТОВ " Стім Логістік ".

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням наведеного, відповідачем-1 не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення: №11563596/44396478 від 05.08.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 20.06.2024 р.; №11563603/44396478 від 05.08.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 10.06.2024 р.; № 11563604/44396478 від 05.08.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 30.06.2024р. є необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню.

Суд також враховує, що чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, фіскальному органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, «свобода розсуду» фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІМ ЛОГІСТИК» податкові накладні фактичною датою їх подання, зокрема: податкову накладну №15 від 20.06.2024 р., податкову накладну №4 від 10.06.2024 р., податкову накладну №25 від 30.06.2024 р.

Проте, суд вважає, що у задоволені вимоги позивача про визнання протиправними та скасування рішення комісії Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових, що прийняті за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №53647/44396478/2 від 22.08.2024 р., №53649/44396478/2 від 22.08.2024 р., №53646/44396478/2 від 22.08.2024 р. слід відмовити, з тих підстав, що вказані рішення були прийняті Державною податковою службою України за результатами розгляду скарги позивача на рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, по яким судом вже викладено свою позицію в цьому рішенні.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно із ч.3ст.139 КАС України При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову, тому сплачений судовий збір у розмірі 9084,00 грн. (9084,00 грн. / 2 = 4542,00 / 2 = 2271,00 грн.) підлягає поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись ст.ст. 8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заявуТовариства з обмеженою відповідальністю «Стім Логістік» до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення:

- №11563596/44396478 від 05.08.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 20.06.2024 р.;

- №11563603/44396478 від 05.08.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 10.06.2024 р.;

- № 11563604/44396478 від 05.08.2024 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 30.06.2024р.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІМ ЛОГІСТИК» податкові накладні фактичною датою їх подання, зокрема: податкову накладну №15 від 20.06.2024 р., податкову накладну №4 від 10.06.2024 р., податкову накладну №25 від 30.06.2024 р.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а, код ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІМ ЛОГІСТИК» код ЄДРПОУ 44396478) судові витрати по справі у розмірі 2 271,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят одна гривня 00 копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053; код в ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариством з обмеженою відповідальністю «СТІМ ЛОГІСТИК» код ЄДРПОУ 44396478) судові витрати по справі у розмірі 2 271,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят одна гривня 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.О. Лозицька

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2024
Оприлюднено07.11.2024
Номер документу122806516
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/27322/24

Ухвала від 10.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 05.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Лозицька Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні