Рішення
від 05.11.2024 по справі 480/6193/24
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 листопада 2024 р. Справа № 480/6193/24

Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Шевченко І.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - відповідач, ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ), в якому просив:

1) визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не зазначення в довідках №11/44625/3496 від станом на 01.01.2020 рік, № 11/44625/3496/1 станом на 01.01.2021 рік, №11/44625/3496/2 станом на 01.01.2022 рік від 01.04.2024 рік про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 надбавки за особливості проходження служби в розмірі 100% та премії 130%;

2) зобов`язати відповідача підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Сумській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2020 року, згідно рішення Верховного суду від 05.03.2024 року і Постанови Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2024 року по справі № 380/19324/23, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09 квітня і 992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20 грудня 1991 №2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», із зазначенням, окрім вказаних у довідці ІНФОРМАЦІЯ_1 від 01.04.2024 року № 11/44625/3496 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 відомостей про розміри основних та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, а саме: посадовий оклад 7400,00 гри.; оклад за військовим званням 1770,00 грн.; надбавка за вислугу років (50%) - 4585,00 грн.; надбавка за роботу з таємними документами (15%) - 1110,00 грн. надбавка за кваліфікацію (7%) - 518,00 грн. а також надбавки за особливості проходження служби у розмірі 100% та премії у розмірі 130 %, для проведення з 01 лютого 2020 року перерахунку основного розміру пенсії, без обмежень максимального (граничного) розміру пенсії, в подальшому при зміні державного бюджету та майбутніх перерахунків, з урахуванням раніше проведених виплат;

3) зобов`язати відповідача підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Сумській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2021 року, згідно рішення Верховного суду від 05.03.2024 року і постанови Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2024 року по справі №380/19324/23, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20 грудня 1991 №2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», із зазначенням, окрім вказаних у довідці ІНФОРМАЦІЯ_1 від 01.04.2024 року № 11/44625/3496/1 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 відомостей про розміри основних та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, а саме: посадовий оклад 7990,00 грн.; оклад за військовим званням 1910,00 грн.; надбавка за вислугу років (50%) - 4950,00 грн.; надбавка за роботу з таємними документами (15%) - 1 198,50 грн. надбавка за кваліфікацію (7%) - 559,30 грн. а також надбавки за особливості проходження служби у розмірі 100% та премії у розмірі 130 % для проведення з 01 лютого 2021 року перерахунку основного розміру моєї пенсії, без обмежень максимального (граничного) розміру пенсії, в подальшому при зміні державного бюджету та майбутніх перерахунків, з урахуванням раніше проведених виплат;

4) зобов`язати відповідача підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України у Сумській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022 року, згідно рішення Верховного суду від 05.03.2024 року і Постанови Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2024 року по справі № 380/19324/23, відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20 грудня 1991 №2011-XII «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», із зазначенням, окрім вказаних у довідці ІНФОРМАЦІЯ_1 від 01.04.2024 року № 11/44625/3496/2 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 відомостей про розміри основних та щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, а саме: посадовий оклад 8730,00 грн.; оклад за військовим званням 2080,00 грн.; надбавка за вислугу років (50%) - 5405,00 грн.; надбавка за роботу з таємними документами (15%) - 1309,50 грн. надбавка за кваліфікацію (7%) - 611,10 грн. а також надбавки за особливості проходження служби у розмірі 100% та премії у розмірі 130 %, для проведення з 01 лютого 2022 року перерахунку основного розміру пенсії, без обмежень максимального (граничного) розміру пенсії, в подальшому при зміні державного бюджету та майбутніх перерахунків, з урахуванням раніше проведених виплат.

Свої вимоги мотивував тим, що відповідач, при видачі на виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду у справі №480/4144/23 оновлених довідок про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2020, на 01.01.2021 та на 01.01.2022 року для перерахунку пенсії з 01.02.2020, з 01.02.2021 та з 01.02.2022 року відповідно, протиправно не включив у такі довідки надбавку за особливі умови проходження служби у розмірі 100% та премію 130%.

Позивач вважає, що посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_4 всупереч положень Закону України від 09.04.1992 № 2262 "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704, наказу Міністра оборони України від 07.06.2018 №260 та роз`яснення Департаменту фінансів Міністерства оборони України від 29.12.2021 №248/10491, встановили на свій розсуд необґрунтовані показники додаткових видів грошового забезпечення в довідці, а саме: надбавку за особливості проходження служби 0% та щомісячну премію у розмірі 10%, тим самим, значно занизили загальні показники грошового забезпечення.

Ухвалою суду від 15.07.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Крім того, вказаною ухвалою суду у сторін витребовувалися копії доказів на підтвердження того, з якої посади та якого підрозділу (органу) позивач був звільнений на пенсію, а також інформацію, яка посада є прирівняною до вказаної посади на цей час; відомості про середній розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, виплачених за місяці (що є предметом спору в даній справі), у яких виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки позивач звільнився на пенсію.

Представник відповідача надіслав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позову у зв`язку з тим, що підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

Постанова № 704 є керівним документом для ІНФОРМАЦІЯ_5 у питанні відсоткових показників щомісячних додаткових видів грошового забезпечення.

Разом з тим, Постанова № 704 не містить імперативної вказівки на обов`язковий відсоток виплати надбавки за особливості проходження служби особовим складом та премії. Граничні розміри надбавок визначаються керівником державного орану в межах видатків, затверджених на грошове забезпечення, залежно від розміру посадового окладу, виконуваних обов`язків та напрямку діяльності відповідного підрозділу. Зазначене свідчить, що надбавка за особливості проходження служби військовослужбовцями та премія мають тимчасовий характер, а їх виплата дозволена за наявності підстав та тільки у межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання військовослужбовців.

Надбавка за особливості проходження служби та премія, які позивач просить врахувати для обчислення нового розміру пенсії, мають тимчасовий, індивідуальний характер, їх розмір залежить від обсягу, важливості та складності виконуваних діючими військовослужбовцями обов`язків (завдань) у визначений період. Виплата таких додаткових видів грошового забезпечення дозволена за наявності відповідних підстав і тільки в межах видатків, передбачених у кошторисі Міністерства оборони України, та асигнувань, визначених у кошторисі військової частини.

Лист Департаменту фінансів Міністерства оборони України № 248/10491 від 29.12.2021 відповідає імперативним вимогам Постанови № 704 в частині визначення відсоткових показників додаткових видів грошового забезпечення.

Починаючи з 01.01.2020 і в наступних роках, окремими дорученнями Міністра оборони України від 14.01.2020 № 248/291, від 27.01.2021 № 248/612, від 04.03.2022 №248/1210, від 01,02.2-023 № 2683/з, з метою виконання завдань щодо забезпечення належного соціального захисту ДІЮЧИХ військовослужбовців Збройних Сил України, встановлено розміри надбавки за особливості проходження служби та щомісячної премії за відповідними тарифними розрядами, які просить врахувати позивач при виготовленні оновлених довідок.

В свою чергу, такі розміри додаткових видів грошового забезпечення не можуть бути включені до довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій колишніх військовослужбовців, зважаючи на правовий висновок Великої Палати Верховного Суду, викладений у постанові від 13.05.2020 по справі N592/5164/16-а, де зазначено, що накази Міністра оборони України, якими встановлюється розмір премії для військовослужбовців, є відомчими, внутрішніми документами, що носять тимчасовий характер, не містять нормативно-правових приписів та не породжують будь-яких правових підстав для проведення перерахунку пенсії. Встановлені зазначеними наказами премії не можуть розповсюджуватися на колишніх військовослужбовців.

Враховуючи вищезазначене, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

При цьому, витребуваних ухвалою суду доказів відповідача не надав суду.

Станом на сьогодні ні відповіді на відзив, ні витребуваних ухвалою суду доказів від позивача до суду не надходило.

Дослідивши наявні матеріали справи, заяви по суті справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи та об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як вбачається з позову та підтверджується матеріалами справи, позивач є отримувачем пенсії відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 9 квітня 1992 року №2262-XII (далі - Закон №2262-XII) та перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Сумській області (а.с.10).

З Єдиного державного реєстру судових рішень судом встановлено, що рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 17.08.2023 у справі №480/4144/23 за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , крім іншого, ІНФОРМАЦІЯ_3 було зобов`язано підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області нові довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2020, на 01.01.2021, на 01.01.2022 у відповідності до вимог статей 43, 63 Закону України від 09 квітня 1992 року № 2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, статті 9 Закону України від 20 грудня 1991 року № 2011-ХІІ Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей, в яких на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб вказати розміри посадового окладу та окладу за військове звання, визначені шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, а також процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру пенсії з 01.02.2020, з 01.02.2021 та з 01.02.2022.

Відповідно доПостанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 та на виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 17.08.2023 у справі №480/4144/23, ІНФОРМАЦІЯ_3 підготував та надав до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області для перерахунку пенсії позивача три довідки:

1) від 01.04.2024 №11/44625/3496 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2020 із зазначенням таких видів грошового забезпечення:

посадовий оклад: 7400,00грн;

оклад за військовим званням: 1770,00грн;

надбавка за вислугу років (50%): 4585,00грн;

надбавка за особливості проходження служби (0%): 0,00 грн.;

надбавка за роботу з таємниці документами (15% ): 1110,00грн;

надбавка за кваліфікацію (7%): 518,00грн.;

премія (10%): 740,00грн (а.с.14),

2) від 01.04.2024 №11/44625/3496/1 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2021 із зазначенням таких видів грошового забезпечення:

посадовий оклад (32%): 7990,00грн;

оклад за військовим званням: 1910,00грн;

надбавка за вислугу років (50%): 4950,00грн;

надбавка за особливості проходження служби (0%): 0,00 грн.;

надбавка за роботу з таємниці документами (15% ): 1198,50грн;

надбавка за кваліфікацію (7%): 559,30грн.;

премія (10%): 799,00грн (а.с.16),

3) від 01.04.2024 №11/44625/3496/2 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 із зазначенням таких видів грошового забезпечення:

посадовий оклад: 8730,00грн;

оклад за військовим званням: 2080,00грн;

надбавка за вислугу років (50%): 5405,00грн;

надбавка за особливості проходження служби (0%): 0,00 грн.;

надбавка за роботу з таємниці документами (15% ): 1309,50грн;

надбавка за кваліфікацію (7%): 611,10грн.;

премія (10%): 873,00грн (а.с.15).

Вважаючи неправомірними дії відповідача щодо включення у вказані довідки надбавки за особливості проходження служби в 0% замість 100% та премії в 10% замість 130%, позивач подав до відповідача заяву, в якій просив виконати рішення Сумського окружного адміністративного суду №480/4144/23 від 17.08.2023, підтвердженого постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 18.03.2024 року, року, підготувати та надати до ГУ ПФУ в Сумській обл. нові довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2020р., на 01.01.2021р., на 01.01.2022р. включно з процентною надбавкою за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії для проведення перерахунку основного розміру пенсії з 01.02.2020р., з 01.02.2021р. та з 01.02.2022р. (а.с.11), у відповідь на яку відповідач листом повідомив про те, що на виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 17.08.2023 року у справі №480/4144/23 ІНФОРМАЦІЯ_3 було надано до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області оновлені довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2020, 01.01.2021 та 01.01.2022 року (а.с.12).

Надаючи оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію визначає Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Частиною 1 статті 1 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» передбачено, що особи офіцерського складу, прапорщики і мічмани, військовослужбовці надстрокової служби та військової служби за контрактом, особи, які мають право на пенсію за цим Законом, при наявності встановленої цим Законом вислуги на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони і в державній пожежній охороні, службі в Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, в органах і підрозділах цивільного захисту, податкової міліції, Державної кримінально-виконавчої служби України мають право на довічну пенсію за вислугу років.

Відповідно до частини 3 статті 52 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

За змістом частини 4 статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Статтею 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

До складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону.

Грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.

Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України.

30 серпня 2017 Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі по тексту Постанова №704), якою збільшив розмір грошового забезпечення військовослужбовців.

Отже, Кабінету Міністрів України делеговано право встановлювати умови і порядок перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для його проведення.

Пунктом 2 Постанови №704 встановлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Відповідно до пункту 5 Постанови №704 керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання надано право установлювати, зокрема надбавку за особливості проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової служби) та особам рядового і начальницького складу в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років, а також здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Наказом Міністерства оборони України від 07 червня 2018 року №260 затверджено Порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам (далі по тексту Порядок №260), яким згідно з пунктом 1 розділу I, визначено механізм та умови виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту України та деяким іншим особам.

Порядок №260 розроблено, зокрема відповідно до Постанови №704.

Пунктом 2 Порядку №260 передбачено, що грошове забезпечення включає: щомісячні основні види грошового забезпечення; щомісячні додаткові види грошового забезпечення; одноразові додаткові види грошового забезпечення.

До щомісячних основних видів грошового забезпечення належать: посадовий оклад; оклад за військовим званням; надбавка за вислугу років.

До щомісячних додаткових видів грошового забезпечення належать: підвищення посадового окладу; надбавки; доплати; премія.

До одноразових додаткових видів грошового забезпечення належать: винагороди; допомоги.

Відповідно до пункту 3 розділу I Порядку №260 підставами для розрахунку та виплати основних і додаткових видів грошового забезпечення є: штат військової частини (установи, організації) (далі - військова частина); накази про призначення на посаду та зарахування до списків особового складу військової частини, про вступ до виконання обов`язків за посадою, в тому числі тимчасово, про зарахування в розпорядження; накази про встановлення та виплату основних і додаткових видів грошового забезпечення; накази про присвоєння військових звань; грошовий атестат або довідка про грошові виплати (за винятком осіб, призваних (прийнятих) на військову службу за контрактом, у тому числі під час проходження строкової військової служби).

Згідно з пунктом 4 розділу I Порядку №260 грошове забезпечення військовослужбовців із числа осіб офіцерського складу, в тому числі слухачів (ад`юнктів, докторантів), рядового, сержантського та старшинського складу (крім військовослужбовців строкової служби), включає: посадовий оклад; оклад за військовим званням; надбавку за вислугу років; підвищення посадового окладу під час проходження військової служби на території населених пунктів, яким надано статус гірських, та на острові Зміїний; надбавки за особливості проходження служби, за службу в Силах спеціальних операцій Збройних Сил, кваліфікацію, кваліфікаційну категорію, виконання функцій державного експерта з питань таємниць, роботу в умовах режимних обмежень, безперервний стаж на шифрувальній роботі, почесні та спортивні звання; доплати за науковий ступінь та за вчене звання; премію; морську винагороду, винагороди за стрибки з парашутом, за розшук, піднімання, розмінування та знешкодження вибухових предметів, тралення і знешкодження мін, за водолазні роботи та за бойове чергування; одноразові грошові допомоги після укладення першого контракту, для оздоровлення, для вирішення соціально-побутових питань, у разі звільнення з військової служби; інші виплати, які здійснюються відповідно до чинного законодавства України.

Згідно із положеннями пунктів 1, 2 розділу VI Порядку №260 військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) щомісячно виплачується надбавка за особливості проходження служби в розмірах до 100 відсотків посадового окладу, окладу за військове звання та надбавки за вислугу років залежно від складності та важливості виконуваних обов`язків. Виходячи з наявного фонду грошового забезпечення на відповідний рік надбавка за особливості проходження служби окремим категоріям військовослужбовців збільшується на відповідний коефіцієнт згідно з Переліком окремих категорій військовослужбовців, яким збільшується розмір щомісячної надбавки за особливості проходження служби відповідно до мінімального розміру залежно від складності та важливості виконуваних обов`язків (додаток), або може встановлюватися за окремим рішенням Міністра оборони України у фіксованому розмірі до 100 відсотків посадового окладу, окладу за військовим званням і надбавки за вислугу років.

Розмір щомісячної надбавки за особливості проходження служби розраховується від мінімального розміру цієї надбавки, який встановлюється Міністром оборони України, у відсотках для осіб офіцерського складу та окремо для осіб рядового, сержантського та старшинського складу виходячи з наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Міністерства оборони України.

Мінімальний розмір щомісячної надбавки за особливості проходження служби не може перевищувати 65 відсотків.

Залежно від складності та важливості виконуваних обов`язків розмір щомісячної надбавки за особливості проходження служби збільшується на відповідний коефіцієнт від 1 до 1,55.

Пунктом 5 Розділу VІ Порядку №260 передбачено, що виплата надбавки за особливості проходження служби здійснюється на підставі наказу командира про встановлення цієї надбавки.

Згідно з пунктами 1, 2, 3 розділу ХVІ Порядку №260 командири (начальники) військових частин, військових навчальних закладів, установ та організацій Збройних Сил України мають право щомісяця здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби) відповідно до їх особистого внеску в загальні результати служби.

Розмір щомісячної премії, але не менше 10 відсотків посадового окладу, встановлює Міністр оборони України для відповідних категорій військовослужбовців виходячи з наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Міністерства оборони України, та особливостей проходження військової служби.

Виплата щомісячної премії військовослужбовцям здійснюється на підставі наказу командира військової частини, який видається до 05 числа місяця, наступного за місяцем преміювання, з урахуванням військової дисципліни, наявності дисциплінарних стягнень, показників виконання службових обов`язків.

Механізм проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» визначений Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 (далі по тексту Порядок № 45), згідно із пунктом 1 якого пенсії, призначені відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Внаслідок визнання нечинними змін до пункту 5 і додатку 2 Порядку №45 рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 грудня 2018 року у справі №826/3858/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05 березня 2019 року, з 05 березня 2019 року діє редакція пункту 5 Порядку №45, що була чинною до внесення таких змін.

Так, пунктом 5 Порядку №45 у редакції, чинній до внесення змін постановою Кабінету Міністрів України «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» від 01 лютого 2018 року № 103, передбачено, що для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:

- посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням;

- надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання «заслужений» чи «народний», службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;

- щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України - у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок;

- інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.

Додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.

Підпунктом 1 пункту 5 Постанови №704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, установлювати, зокрема надбавку за особливості проходження служби в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років.

Разом з тим, Постанова №704 не містить імперативної вказівки на обов`язковий відсоток виплати надбавки за особливості проходження служби та премії.

Отже, чинне нормативне регулювання не встановлює фіксованих розмірів спірних додаткових видів грошового зобов`язання, які враховуються для перерахунку пенсії, а лише передбачає мінімальні або ж граничні розміри вказаних складових грошового забезпечення. При цьому встановлення граничного розміру вказує на те, що відповідний вид певної складової грошового забезпечення має мінімальні та максимальні кількісні показники, які можуть варіюватися, тобто не є сталими величинами.

Пунктом 5 Постанови №704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання установлювати надбавку за особливості проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) та особам рядового і начальницького складу в розмірі до 100% посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років.

Прийменник «до» у конструкції диспозиції норми абзацу четвертого підпункту 1 пункту 5 Постанови №704 вживається у сполученні з числівником « 100» при означенні кількісної межі.

Згідно норми абзацу 4 підпункту 1 пункту 5 Постанови № 704 надбавка за особливості проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) та особам рядового і начальницького складу може призначатися у розмірі від 1% (мінімальний розмір) до 100% (максимальний розмір).

Встановлення такого діапазону між мінімальним та максимальним розміром надбавки за особливості проходження служби означає, що у будь-якому випадку вказана надбавка не може перевищувати 100%.

Постановою №704 передбачено можливі розміри виплати надбавки за особливості проходження служби (від 1% до 100%) також передбачено, що надбавка виплачується у порядку та умовах, визначених керівником державного органу, та залежить від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків за посадою.

З аналізу положень пункту 2 Розділу VІ Порядку №260 убачається, що саме Міністром оборони України встановлюється мінімальний гарантований розмір надбавки за особливості проходження служби, який залежить від наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Міністерства оборони України, та може визначатися від 1% посадового окладу, окладу за військове звання та надбавки за вислугу років та не може перевищувати 65% його розміру (окладу).

З огляду на те, що фонд грошового забезпечення Міністерства оборони України визначається законом України про Державний бюджет України на певний рік та може змінюватися, то встановлення Міністром оборони України мінімального розміру надбавки за особливості проходження служби залежить від наявного фонду грошового забезпечення Міністерства оборони України.

Конкретні розміри виплати надбавки за особливості проходження служби певного військовослужбовця будуть залежати від складності та важливості виконуваних ним обов`язків, однак у будь-якому випадку не можуть бути меншими розміру, встановленого керівником державного органу на певний рік, однак і не перевищувати 100% посадового окладу, окладу за військовим званням і надбавки за вислугу років.

Підпунктом 2 пункту 5 Постанови №704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби в межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Розділом ХVІ Порядку № 260 передбачено преміювання військовослужбовців.

Відповідно до пунктів 1, 2 розділу ХVІ Порядку №260 командири (начальники) військових частин, військових навчальних закладів, установ та організацій Збройних Сил України мають право щомісяця здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби) відповідно до їх особистого внеску в загальні результати служби.

Розмір щомісячної премії, але не менше 10 відсотків посадового окладу, встановлює Міністр оборони України для відповідних категорій військовослужбовців виходячи з наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Міністерства оборони України, та особливостей проходження військової служби.

Згідно Постанови №704 та Порядку №260 Міністр оборони України встановлює розмір щомісячної премії для відповідних категорій військовослужбовців, виходячи з наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Міністерства оборони України, та особливостей проходження військової служби. Однак, такий розмір не може бути меншим аніж 10% посадового окладу.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до Постанови №704 та на виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 17.08.2023 у справі №480/4144/23, ІНФОРМАЦІЯ_3 підготував та надав до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області для перерахунку пенсії позивача три довідки:

1) від 01.04.2024 №11/44625/3496 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2020 із зазначенням таких видів грошового забезпечення: посадовий оклад: 7400,00грн;

оклад за військовим званням: 1770,00грн; надбавка за вислугу років (50%): 4585,00грн; надбавка за особливості проходження служби (0%): 0,00 грн.; надбавка за роботу з таємниці документами (15% ): 1110,00грн; надбавка за кваліфікацію (7%): 518,00грн.; премія (10%): 740,00грн (а.с.14),

2) від 01.04.2024 №11/44625/3496/1 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2021 із зазначенням таких видів грошового забезпечення: посадовий оклад (32%): 7990,00грн; оклад за військовим званням: 1910,00грн; надбавка за вислугу років (50%): 4950,00грн; надбавка за особливості проходження служби (0%): 0,00 грн.; надбавка за роботу з таємниці документами (15% ): 1198,50грн; надбавка за кваліфікацію (7%): 559,30грн.; премія (10%): 799,00грн (а.с.16),

3) від 01.04.2024 №11/44625/3496/2 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 із зазначенням таких видів грошового забезпечення: посадовий оклад: 8730,00грн;

оклад за військовим званням: 2080,00грн; надбавка за вислугу років (50%): 5405,00грн; надбавка за особливості проходження служби (0%): 0,00 грн.; надбавка за роботу з таємниці документами (15% ): 1309,50грн; надбавка за кваліфікацію (7%): 611,10грн.; премія (10%): 873,00грн (а.с.15).

Поряд з цим, спірним у цій справі є питання правомірності дій відповідача щодо внесення у зазначені довідки відомостей про відсотковий розмір надбавки за особливості проходження служби у розмірі 0% замість 100% та премії у розмірі 10% замість 130%.

Суд зазначає, що аналіз приписів пункту 5 Порядку №45 дає підстави для висновку, що для перерахунку пенсії щомісячні надбавки, доплати та премія враховуються у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.

Відповідачем, не зважаючи на ухвалу суду від 15.07.2024, не підтверджено факту виплати станом на 01.01.2020, на 01.01.2021 та станом на 01.01.2022 надбавки за особливості проходження служби та премії у середніх розмірах (0% та 10%), що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки позивач звільнився на пенсію.

У випадку позивача, розміри надбавки за особливості проходження служби та премії у відповідності до положень абзацу п`ятого пункту 5 Порядку №45 у редакції, чинній до внесення змін постановою №103, мали бути визначені у довідці про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2020, на 01.01.2021 та станом на 01.01.2022 у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою, з якої його було звільнено на пенсію.

Вказані висновки суду узгоджуються з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 05.03.2024 року у зразковій справі за №380/19324/23, залишеній без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2024 року.

Правомірність своїх дій щодо зазначення у довідці про розмір грошового забезпечення надбавки за особливості проходження служби 0% посадового окладу, окладу за військовим званням і надбавки за вислугу років, премії 10% посадового окладу, відповідач аргументує з посиланням на мінімальні розміри вказаної надбавки та премії визначенні в Порядку №260.

Як зазначалось вище, саме Міністром оборони України встановлюється мінімальний гарантований розмір надбавки за особливості проходження служби та розмір щомісячної премії, виходячи з наявного фонду грошового забезпечення, передбаченого в кошторисі Міністерства оборони України, який своєю чергою, є підставою для визначення спірних виплат позивачу.

Також слід зазначити, що підхід щодо зазначення у довідках про розмір грошового забезпечення різних відсоткових показників надбавки за особливості проходження служби та премії особам, які проходять службу (кадровим військовим) у розмірі фактично виплачених сум, та пенсіонерам з числа військовослужбовців, яким довідки видаються на виконання рішень судів, у гарантовано мінімальних розмірах, є протиправним, та таким, що не ґрунтується на нормі закону.

Надбавка за особливості проходження служби та премія не є складовою грошового забезпечення військовослужбовця, конкретний розмір яких установлений Кабінетом Міністрів України. Розмір цих складових грошового забезпечення не є постійним і визначається керівником в залежності від певних обставин, зокрема виходячи з наявного фонду грошового забезпечення на відповідний рік.

Виходячи з положень абзацу п`ятого пункту 5 Порядку № 45 такі щомісячні виплати як надбавка за особливості проходження служби та премія мають бути зазначені у відповідних довідках про розмір грошового забезпечення у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.

Відповідач не довів дотримання ним вимог абзацу 5 пункту 5 Порядку №45 при оформленні довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на 01.01.2020, на 01.01.2021 та станом на 01.01.2022 та правильність визначення у цій довідці відсоткових розмірів надбавки за особливості проходження служби (0%) та премії (10%).

Разом із цим у справі, яка розглядається, спірні правовідносини стосуються правильності зазначення відповідачем у довідках про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії розмірів надбавки за особливості проходження служби та премії, які відповідно до абзацу п`ятого пункту 5 Порядку №45 мають зазначатись у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою, з якої відповідну особу було звільнено на пенсію.

Оскільки відповідно до Порядку №260 надбавка за особливості проходження служби є щомісячним додатковим видом грошового забезпечення, який виплачується на підставі наказу командира, та виплата премії на підставі відповідного наказу командира військової частини також здійснюється щомісячно, то в спірному випадку в цілях складення довідок про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2020, на 01.01.2021 та станом на 01.01.2022 для проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", підлягають застосуванню саме приписи абзацу 5 пункту 5 Порядку №45.

При цьому, на переконання суду, при складенні довідок не підлягають застосуванню приписи абзацу четвертого пункту 5 Порядку №45, оскільки конкретні розміри спірних надбавки за особливості проходження служби та премії не установлені Кабінетом Міністрів України, а встановлюються у відповідних наказах керівника державного органу.

Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача, суд зазначає, що спосіб захисту має враховувати суть порушення, допущеного суб`єктом владних повноважень - відповідачем, а тому суд має обрати спосіб захисту права, який би гарантував дотримання і захист прав, свобод, інтересів від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

При здійсненні судочинства суди застосовують Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права (ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»).

Відповідно до ст.13 Конвенції кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, Європейський суд з прав людини у рішенні від 29 червня 2006 року у справі «Пантелеєнко проти України» зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

У рішенні від 31 липня 2003 року у справі «Дорани проти Ірландії» Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття «ефективний засіб» передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права.

При чому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Салах Шейх проти Нідерландів», ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи «Каіч та інші проти Хорватії» (рішення від 17 липня 2008 року) Європейський Суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту, але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 15 листопада 1996 року у справі «Chahal проти Об`єднаного королівства» (заява №22414/93) зазначив, що ст.13 Конвенції про захист прав і основоположних свобод, гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, її суть зводиться до вимоги надати людині такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органу розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист (параграф 145).

Засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути «ефективним» як у законі, так і на практиці, зокрема у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (параграф 75 рішення Європейського суду з прав людини від 05 квітня 2005 у справі «Афанасьєв проти України»).

Відповідно до ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

З цього випливає, що вихід за межі позовних вимог можливий за наступних умов: лише у справах за позовами до суб`єктів владних повноважень, оскільки лише в цьому випадку відбувається захист прав та інтересів позивача; повний захист прав позивач неможливий у спосіб, про який просить позивач. Повнота захисту полягає в ефективності відновлення його прав; вихід за межі позовних вимог повинен бути пов`язаний із захистом саме тих прав, щодо яких подана позовна заява.

Враховуючи встановлені у справі фактичні обставини, з метою повного та належного захисту прав позивача, суд, відповідно до вимог ч.2 ст.9 КАС України, вважає за належне вийти за межі позовних вимог та обрати спосіб захисту порушеного права позивача, що в повній мірі сприяє досягненню ефективного захисту інтересів позивача та встановлює спосіб відновлення його права від порушень з боку суб`єкта владних повноважень.

Таким чином, зважаючи на встановлені в ході розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовані спірні відносини, суд вважає за необхідне:

1) визнати протиправними дії відповідача під час виготовлення довідок: від 01.04.2024 №11/44625/3496 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2020, від 01.04.2024 №11/44625/3496/1 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2021 та від 01.04.2024 №11/44625/3496/2 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022,

які полягають у визначенні надбавки за особливості проходження служби у розмірі - 0,00% (посадового окладу, окладу за військовим званням, надбавки за вислугу років) та премії - 10% (посадового окладу)

2) зобов`язати відповідача підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області довідки про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2020, станом на 01.01.2021 та станом на 01.01.2022 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, у тому числі надбавки за особливості проходження служби та щомісячної премії - у середніх розмірах, що фактично виплачені за січень 2020 року, за січень 2021 року та за січень 2022 року відповідно, за відповідною посадою у тому державному органі, звідки позивач звільнився на пенсію, для здійснення обчислення та перерахунку основного розміру його пенсії з 01.02.2020, з 01.02.2021 та з 01.02.2022 року відповідно.

Водночас, позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача виготовити оновлені довідки з урахуванням надбавки за особливості проходження служби у розмірі 100% та премії у розмірі 130% задоволенню не підлягають, оскільки в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження того, що середній розмір щомісячної премії, що фактично виплачена за січень 2020 року, за січень 2021 року та за січень 2022 року відповідно, за відповідною посадою у тому державному органі, звідки позивач звільнився на пенсію, становив саме 130%, а середній розмір надбавки за особливості проходження служби, що фактично виплачена за січень 2020 року, за січень 2021 року та за січень 2022 року відповідно, за відповідною посадою у тому державному органі, звідки позивач звільнився на пенсію, становив саме 100%. Таких доказів, у тому числі на виконання вимог ухвали суду, не надано.

Керуючись ст.ст. 90, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 255, 295, 297, п.15.5 Розділу VІІ Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_1 під час виготовлення довідок: від 01.04.2024 №11/44625/3496 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2020, від 01.04.2024 №11/44625/3496/1 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2021 та від 01.04.2024 №11/44625/3496/2 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2022, які полягають у визначенні надбавки за особливості проходження служби у розмірі - 0,00% (посадового окладу, окладу за військовим званням, надбавки за вислугу років) та премії - 10% (посадового окладу).

Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2020, станом на 01.01.2021 та станом на 01.01.2022 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, у тому числі надбавки за особливості проходження служби та щомісячної премії - у середніх розмірах, що фактично виплачені за січень 2020 року, за січень 2021 року та за січень 2022 року відповідно, за відповідною посадою у тому державному органі, звідки позивач звільнився на пенсію, для здійснення обчислення та перерахунку основного розміру його пенсії з 01.02.2020, з 01.02.2021 та з 01.02.2022 року відповідно.

У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 05.11.2024.

Суддя І.Г. Шевченко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.11.2024
Оприлюднено07.11.2024
Номер документу122809557
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —480/6193/24

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 05.11.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні