Постанова
від 31.10.2024 по справі 569/21087/23
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

іменем України

Справа № 569/21087/23

31 жовтня 2024 року

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Денисюк П.Д., за участю представника Рівненської митниці Андрусенка Ю.М., захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвоката Чернова В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду матеріали, що надійшли від Державної митної служби України Рівненської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Яцине, Путилівського району, Сумської області, що зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платників податків НОМЕР_1 , директора ТОВ «РІЗР ГРУП» за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

28.08.2023 декларантом ФОП ОСОБА_2 на підставі договору-доручення про надання митно-брокерських послуг від 25.08.2023 № 400, укладеного між ФОП « ОСОБА_2 » та ТОВ «РІЗР ГРУП» (код ЄДРПОУ 44951092) до Рівненської митниці подано митну декларацію типу ЕК10АА №UA204130005272U8.

До митного оформлення та митного контролю товару за митною декларацією типу ЕК10АА №UA204130005272U8, декларантом ФОП « ОСОБА_2 » працівникам митного органу надано контракт №19/07/2023 від 19.07.2023, укладений ТОВ «РІЗР ГРУП» (Україна) з фірмою UAB «AKR Trading» (Литва), Рахунок-фактуру (invoice) №9 від 28.08.2023, CMR № б/н від 28.08.2023 тощо.

У вищезазначених документах директором ТОВ «РІЗР ГРУП» ОСОБА_1 заявлено, що експортується наступний товар: «Теслярські вироби з дерева хвойних порід (сосна), точені, шліфовані, у формі циліндра із загостреними кінцями у вигляді піраміди з однієї сторони та фаски з іншої сторони, що використовуються як стояки для збірних садових конструкцій розміром (мм) D100 L1500 - 2574 шт. та розміром (мм) D100 L1800 - 99 шт.».

На підставі поданих директором ТОВ «РІЗР ГРУП» документів, декларантом ФОП « ОСОБА_2 » у графі 31 вказаної митної декларації заявлено наступну інформацію про товар: «Вироби з деревини: теслярські будівельні вироби з деревини хвойних порід (сосна), виготовлені з загостреними кінцями у вигляді піраміди з однієї сторони та фаски з іншої сторони, що використовуються як стояки для збірних садових накриттів: - оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1500 - 2574 шт; - оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1800 - 99 шт.».

При цьому, декларантом « ОСОБА_2 » у графі 33 даної митної декларації зазначено код товару 4418300000.

Товар розміщений на дерев`яних піддонах, вага брутто 22500 кг., вага нетто 22200 кг., вартість 6 112,26 Євро, або 241 465,44 грн. по курсу НБУ на день подання митної декларації (28.08.2023).

Відправником товару (графа 2) вказано ТОВ «РІЗР ГРУП» (код ЄДРПОУ 44951092), а одержувачем ( графа 8) фірма UAB «AKR Trading» (Литва).

За митною декларацією типу ЕК10АА № UA204130005278U8 від 28.08.2023 року системою АСАУР було визначено проведення наступних митних формальностей:

- 101-1 «Витребування оригіналів документів, зазначених у митній декларації, або засвідчених в установленому порядку їх копій, якщо законодавством не передбачено подання оригіналів»;

- 118-3 «Здійснення контролю правильності класифікації товарів згідно з УКТЗЕД із залученням спеціалізованого підрозділу митниці для прийняття рішення про визначення коду товару»;

- 203-1 «Проведення повното митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації»;

- 205-1 «Проведення митного огляду з метою перевірки відповідності відомостей, зазначених на упаковці, маркуванні товару, відомостям, зазначеним у митній декларації та інших документах, поданих до митного оформлення»;

- 211-1 «Проведення митного огляду із залученням підрозділу з питань протидії митним правопорушенням митниці для перевірки достовірності заявлених відомостей»;

- 902-1 «Застосування ваговимірювальних пристроїв»;

- 911-1 «Забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки».

При здійсненні аналізу товаросупровідних документів та долучених до ЕМД фотознімків, зроблених в ході проведення митного огляду товару, встановлено наявність ризику неправильної класифікації товару згідно УКТЗЕД (можлива класифікація даного товару у товарній позиції 4404 згідно УКТЗЕД).

Згідно з Поясненнями до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, до товарної позиції 4418 включаються дерев`яні вироби, включаючи вироби дерев`яні мозаїчні чи інкрустовані, які використовують у будівництві будь-яких споруджень і т.д., як у складеному, так і розібраному вигляді (наприклад, виготовлені із шипами, пазами, шипами типу «ластівчин хвіст» чи Іншими аналогічними з`єднаннями для складання) незалежно від того, чи мають вони такі металеві деталі як петлі, замки і т.п.

Відповідно до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності товарна позиція 4404 серед інших включає загострені палі, кілки і стовпи (включаючи кілки огорожі), що являють собою круглі чи розколоті колоди, загострені на кінцях, незалежно від того, обкоровані вони чи не обкоровані, просочені консервантами чи не просочені, але не розпиляні вздовж.

В ході проведеного огляду з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації, встановлено, що опис та кількість товару відповідає відомостям зазначеним у МД і ТСД, однак в результаті зважування на тензометричних вагах виявлено невідповідність ваги брутто заявленій вазі брутто в ТСД (вага ТЗ з товаром32820 кг, вага т/з з товаром по документам 35560кг). Сторонніх вкладень не виявлено.

За результатами митного огляду товару сектором класифікації товарів Рівненської митниці винесено Рішення про визначення коду товару від 30.08.2023 № КТ-UA204000-0022-2023 де митним органом встановлено нову назву та визначено класифікаційний код, а саме:

«Кілки з деревини хвойних порід (сосна), оциліндровані з загостреними кінцями у вигляді піраміди з однієї сторони та фаски з іншої сторони, що використовуються як стояки для збірних садових накриттів: - оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1500 - 2574 шт.;- оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1800 - 99 шт.», який необхідно класифікувати за кодом 4404100000 згідно УКТЗЕД.

Статтею 3 Закону України від 08.09.2005 № 2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» передбачено, що реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.

Обов`язковість подання митному органу сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій передбачено також постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 №1260 «Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій».

З огляду на вищезазначене, експорт товару «Кілки з деревини хвойних порід (сосна), оциліндровані з загостреними кінцями у вигляді піраміди з однієї сторони та фаски з іншої сторони, що використовуються як стояки для збірних садових накриттів:- оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1500 - 2574 шт.; - оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1800 - 99 шт.» за кодом 4404100000 згідно УКТЗЕД без подання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій заборонено.

Отже, директором ТОВ «РІЗР ГРУП» ОСОБА_1 , з метою здійснення експорту товару без дотримання заходів нетарифного регулювання, а саме: без подання Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, свідомо подано, через декларанта ФОП « ОСОБА_2 », митному органу документи, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару та коду товару згідно УКТЗЕД.

Таким чином, директором ТОВ «РІЗР ГРУП» (код ЄДРПОУ 44951092) ОСОБА_1 , вчинено дії спрямовані на переміщення товару: «Кілки з деревини хвойних порід (сосна), оциліндровані з загостреними кінцями у вигляді піраміди з однієї сторони та фаски з іншої сторони, що використовуються як стояки для збірних садових накриттів: - оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1500 - 2574 шт; - оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1800 - 99 шт.», який необхідно класифікувати за кодом 4404100000 згідно УКТЗЕД.», через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості необхідні для визначення коду товару згідно УКТЗЕД.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник Рівненської митниці Андрусенко Ю.М. в судовому засіданні пояснив, що протокол був складений на підставі Рішення про визначення коду товару від 30.08.2023 № КТ-UA204000-0022-2023 де митним органом встановлено нову назву та визначено класифікаційний код. Рівненським окружним адміністративним судом у справі №460/21016/23 позов ТОВ «РІЗР ГРУП» до Рівненської митниці задоволили повністю, визнали протиправним та скасували рішення Рівненської митниці про визначення коду товару від 30.08.2023 № КТ-UA204000-0022-2023. Апеляційна скарга, яка була подана представником Рівненської митниці по даній справі була повернута.

Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності адвокат Чернов В.В. надав заперечення щодо протоколу Рівненської митниці про порушення митних правил №0150/20400/2023 від 04.09.2023 та дав пояснення по справі в яких просив закрити провадження у справі про порушення митних правил за ч. 1 ст.483МК України в зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, оскільки Рівненським окружним адміністративним судом у справі №460/21016/23 позов ТОВ «РІЗР ГРУП» до Рівненської митниці задоволили повністю, визнали протиправним та скасували рішення Рівненської митниці про визначення коду товару від 30.08.2023 № КТ-UA204000-0022-2023, котре було підставою для складення вищезазначеного протоколу про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 .

Заслухавши пояснення представника митниці, захисника, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Частиною першою ст.7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

За приписами ч. 1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст.458МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений МК України а іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів вказаним Кодексом чи іншими законами України, і за які вказаним Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно з положеннями статті 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до МК України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Порушення митних правил, встановлене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення. Так, елементами складу адміністративного правопорушення (в тому числі порушення митних правил) є його об`єкт, об`єктивна сторона, суб`єктивна сторона та суб`єкт правопорушення.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України документів, одержаних незаконним шляхом або такого, що містить неправдиві відомості щодо відправника та одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Суб`єктивна сторона даного правопорушення передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів через митний кордон України і прагне їх ввезти на митну територію України з порушенням встановленого чинним законодавством України порядку.

Тобто, у випадку притягнення особи до адміністративної відповідальності за ознаками статті 483 МК України, має бути доведено: 1) факт підроблення таких документів; 2) чи одержання їх незаконним шляхом; 3) або наявність у них неправдивих відомостей щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов транспортування і зберігання) або кількості, країни походження, відправника або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів; 4) або наявність в них неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно УКТЗЕД та його митної вартості.

Суд, який здійснює провадження у справі про порушення митних правил, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному дослідженні всіх обставин справ в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.

Рішення суду не може ґрунтуватися на припущення чи домислах. Кожна сторона має довести свої вимоги та заперечення належними доказами.

Відповідно до статті 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.

З матеріалів справи та пояснень представника Рівненської митниці, захисника особи, яка притягається до відповідальності, вбачається, що Рівненським окружним адміністративним судом у справі №460/21016/23 позов ТОВ «РІЗР ГРУП» до Рівненської митниці повністю задоволили, визнали протиправним та скасували рішення Рівненської митниці про визначення коду товару від 30.08.2023 № КТ-UA204000-0022-2023 на підставі якого митним органом було встановлено нову назву та визначено класифікаційний код, та на підставі якого було встановлено, що директором ТОВ «РІЗР ГРУП» ОСОБА_1 , вчинено дії спрямовані на переміщення товару: «Кілки з деревини хвойних порід (сосна), оциліндровані з загостреними кінцями у вигляді піраміди з однієї сторони та фаски з іншої сторони, що використовуються як стояки для збірних садових накриттів: - оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1500 - 2574 шт; - оциліндровані кілки, розміром (мм) D100 L1800 - 99 шт.», який необхідно класифікувати за кодом 4404100000 згідно УКТЗЕД.», через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості необхідні для визначення коду товару згідно УКТЗЕД. Оскільки в даному випадку рішення було скасовано, це в свою чергу згідно п. 6 ч. 1ст. 247 КУпАПє підставою для закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.

При таких обставинах справи, суд приходить до висновку, що в матеріалах справи відсутні докази, з точки зору їх допустимості, достовірності та достатності, які б підтверджували скоєння ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи зазначені обставини, суд приходить до висновку щодо відсутності підстав для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України та закриває провадження у справі на підставі п. 1 ст.247 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.467, 483 МК України, ст.ст.33,283-285, 247 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Рівненського міського суду Петро ДЕНИСЮК

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення31.10.2024
Оприлюднено07.11.2024
Номер документу122823668
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —569/21087/23

Постанова від 31.10.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні