П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 листопада 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/8473/24
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Коваля М.П.,
суддів Осіпова Ю.В.,
Скрипченка В.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одеса апеляційну скаргу адвоката Тодирця Андрія Олександровича в інтересах Приватного підприємства «МАГНУС», прийняте у складі суду судді Білостоцького О.В. в місті Одеса, на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 31 липня 2024 року по справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «МАГНУС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
У березні 2024 року Приватне підприємство «МАГНУС» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просив суд про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №27834/15-32-04-06 від 30.10.2023 року про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 31 липня 2024 року адміністративний позов Приватного підприємства «МАГНУС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №27834/15-32-04-06 від 30.10.2023 року в частині визначення суми штрафу у розмірі 136281,18 грн. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції в частині відмови уз задоволенні позовних вимог, адвокат Тодирець Андрій Олександрович звернувся до П`ятого апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою в інтересах Приватного підприємства «МАГНУС», в якій посилається на те, що оскаржуване рішення суду прийняте з неправильним застосування норм матеріального права, тому просить скасувати оскаржуване рішення в частині відмови в задоволені позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині визначення суми штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, складених на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою та ухвалити нове рішення у вказаній частині, яким позовні вимоги задовольнити.
Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що положення п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України передбачають, що штраф не накладається у разі порушення строку реєстрації податкової накладної, складеної на постачання товарів/послуг, що не надається отримувачу (покупцю), лише за операціями двох видів звільнених від оподаткування які оподатковуються за нульовою ставкою. Апелянт, посилаючись на висновки Верховного Суду, викладені у постановах від 4 вересня 2018 року у справі №816/1488/17, від 11 грудня 2018 року у справі №807/68/18, від 7 лютого 2019 року у справі №808/3250/17 та від 1 вересня 2020 року у справі №340/1857/19, стверджує, що для звільнення від відповідальності необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та. водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Таким чином, апелянт вважає, що за окремими податковими накладними наявна сукупність обох складових: податкові накладні не підлягають наданню отримувачу (покупцю), складені на операції, які звільнені від оподаткування - є очевидним наявність підстав для звільнення позивача від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, за несвоєчасну реєстрацію таких накладних, що не було враховано судом першої інстанції.
Представником відповідача надано до апеляційного суду відзив на апеляційну скаргу, у якому зазначено про законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення у відповідній частині, просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги в повному обсязі.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство «МАГНУС» зареєстровано у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за наступним кодом юридичної особи 32623920.
Основним видом економічної діяльності товариства є 47.73 Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах.
18.08.2023 року Головним управлінням ДПС в Одеській області було складено акт №167/34-00-50/33268860 «Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до такої податкової накладної ПП «МАГНУС»» щодо проведення перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на 2022-2023 рік, згідно якої було встановлено порушення підприємством граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, а саме:
1) ПН №2 із датою виписки 31.05.2022 року, обсяг ПДВ 983 249,57 грн., зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
2) ПН №3 із датою виписки 30.04.2022 року, обсяг ПДВ 55 188,74 грн., зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
3) ПН №1 із датою виписки 30.04.2022 року, обсяг ПДВ 18 231,96 грн., зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
4) ПН №1 із датою виписки 31.05.2022 року, обсяг ПДВ 19 418,45 грн., зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
5) ПН №1 із датою виписки 31.03.2022 року, обсяг ПДВ 30 662,97 грн., зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
6) ПН №1 із датою виписки 28.02.2022 року, обсяг ПДВ 51 747,74 грн., зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
7) ПН №3 із датою виписки 28.02.2022 року, обсяг ПДВ 24 717,87 грн., зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
8) ПН №4 із датою виписки 31.03.2022 року, обсяг ПДВ 73 971,52 грн., зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
9) ПН №2 із датою виписки 30.06.2022 року, обсяг ПДВ 15 351,53 грн., зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 3 дня;
10) ПН №2 із датою виписки 31.07.2022 року, обсяг ПДВ 17 978,33 грн., зареєстрована в ЄРПН 25.08.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 10 днів;
11) ПН №3 із датою виписки 31.03.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
12) ПН №2 із датою виписки 31.03.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
13) ПН №4 із датою виписки 28.02.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
14) ПН №2 із датою виписки 30.04.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
15) ПН №2 із датою виписки 28.02.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
16) ПН №4 із датою виписки 30.04.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
17) ПН №4 із датою виписки 31.05.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
18) ПН №3 із датою виписки 31.05.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
19) ПН №2 із датою виписки 30.09.2022 року, обсяг ПДВ 19 463,08 грн., зареєстрована в ЄРПН 19.10.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
20) ПН №4 із датою виписки 30.09.2022 року, обсяг ПДВ 29 848,55 грн., зареєстрована в ЄРПН 19.10.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
21) ПН №6 із датою виписки 30.09.2022 року, обсяг ПДВ 84 406,62 грн., зареєстрована в ЄРПН 19.10.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
22) ПН №4 із датою виписки 31.10.2022 року, обсяг ПДВ 104 079,81 грн., зареєстрована в ЄРПН 25.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 161 дня;
23) ПН №2 із датою виписки 30.11.2022 року, обсяг ПДВ 19 827,53 грн., зареєстрована в ЄРПН 25.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 131 дня;
24) ПН №4 із датою виписки 30.11.2022 року, обсяг ПДВ 83 628,88 грн., зареєстрована в ЄРПН 25.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 131 дня;
25) ПН №2 із датою виписки 31.12.2022 року, обсяг ПДВ 92 557,51 грн., зареєстрована в ЄРПН 25.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 100 днів;
26) ПН №4 із датою виписки 31.12.2022 року, обсяг ПДВ 22 271,19 грн., зареєстрована в ЄРПН 25.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 100 днів;
27) ПН №1 із датою виписки 30.06.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 18.07.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 3 дня;
28) ПН №2 із датою виписки 31.10.2022 року, обсяг ПДВ 18 338,04 грн., зареєстрована в ЄРПН 21.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 157 днів;
29) ПН №3 із датою виписки 31.12.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 25.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 100 днів;
30) ПН №1 із датою виписки 31.12.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 25.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 100 днів;
31) ПН №5 із датою виписки 30.09.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 19.10.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дні;
32) ПН №1 із датою виписки 31.10.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 21.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 157 днів;
33) ПН №1 із датою виписки 30.11.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 25.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 131 днів;
34) ПН №3 із датою виписки 31.10.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 25.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 161 днів;
35) ПН №1 із датою виписки 31.07.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 25.08.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 10 днів;
36) ПН №3 із датою виписки 30.11.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 27.04.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 133 дня;
37) ПН №1 із датою виписки 30.09.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 19.10.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
38) ПН №3 із датою виписки 30.09.2022 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 19.10.2022 року, кількість днів затримки реєстрації 4 дня;
39) ПН №3 із датою виписки 31.01.2023 року, обсяг ПДВ 92 887,22 грн., зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 72 дня;
40) ПН №1 із датою виписки 31.01.2023 року, обсяг ПДВ 23 157,18 грн., зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 72 дня;
41) ПН №3 із датою виписки 28.02.2023 року, обсяг ПДВ 92 962,27 грн., зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 44 дня;
42) ПН №1 із датою виписки 28.02.2023 року, обсяг ПДВ 21 133,20 грн., зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 44 дня;
43) ПН №1 із датою виписки 31.03.2023 року, обсяг ПДВ 21 015,49 грн., зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 13 дня;
44) ПН №3 із датою виписки 31.03.2023 року, обсяг ПДВ 93 800,20 грн., зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 13 дня;
45) ПН №2 із датою виписки 31.03.2023 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 13 дня;
46) ПН №4 із датою виписки 31.03.2023 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 13 дня;
47) ПН №2 із датою виписки 31.01.2023 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 72 дня;
48) ПН №2 із датою виписки 28.02.2023 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 44 дня;
49) ПН №4 із датою виписки 28.02.2023 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 44 дня;
50) ПН №4 із датою виписки 31.01.2023 року, без ПДВ, зареєстрована в ЄРПН 01.05.2023 року, кількість днів затримки реєстрації 72 дня.
В акті зазначено, що перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених п.п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями) та п.п. 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ з урахуванням змін, внесених Законом України від 12.05.2022 року №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану».
Законом України від 12.05.2022 року №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 року, визначено, що вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються (підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України).
Інформація щодо наявності пом`якшуючих обставин (стаття 112-1 ПКУ) або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності платника податку (стаття 112 ПКУ) станом на момент складання акту камеральної перевірки відсутня.
Відповідальність платника податків за порушення строків реєстрації податкових накладних, що підлягають обов`язковій реєстрації та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також допущення помилок, при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної визначена ст. 120-1 Податкового кодексу України.
На підставі вищевказаного акту Головне управління ДПС в Одеській області винесло податкове повідомлення-рішення №27834/15-32-04-06 від 30.10.2023 року, яким за встановлені порушення граничних строків реєстрації податкових накладних до підприємства застосовано штраф (від 2% до 40% від суми ПДВ, зазначених у податкових накладних) у сумі 238 792,65 грн.
Згідно розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) приватного підприємства «МАГНУС» (Додаток до податкового повідомлення-рішення №27834/15-32-04-06 від 30.10.2023 року) встановлена наступна сума штрафних санкцій згідно суми податку на додану вартість, а саме:
сума штрафу за ставкою 2% - 22 857,12 грн. від 114 815,69 грн. розміру ПДВ;
сума штрафу за ставкою 10% - 62 247,69 грн від 622 476,78 грн. розміру ПДВ;
сума штрафу за ставкою 15% - 17 406,66 грн від 116 044,40 грн. розміру ПДВ;
сума штрафу за ставкою 40% - 136 281,18 грн від 340 702,96 грн. розміру ПДВ.
Не погоджуючись із вищевказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідно до ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
У даному випадку спірним є рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення в частині визначення суми штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, складених на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою
Вирішуючи спірне питання, суд першої інстанції виходив з того, що у разі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема, податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
Вирішуючи дану справу в апеляційній інстанції, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їхні права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їхніх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший пункту 201.10 статті 201 ПК України).
Пункт 201.10 статті 201 ПК України також установлює граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, серед іншого:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Указаним пунктом також визначено, що у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом
Зважаючи на викладене, у період спірних правовідносин ПК України закріплював обов`язок платників податку на додану вартість забезпечувати своєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пункт 120-1.1 статті 120-1 ПК України установлює, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних ((крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної)тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Водночас, колегія суддів зазначає, що 23 травня 2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» № 466-IX від 16.01.2020 року.
Зазначеним законом пункт 120-1.1 статті 120-1 ПК України було доповнено новим абзацом, відповідно до якого уразі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість;
податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою;
податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;
податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної;
Системний аналіз викладених норм законодавства дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника прогресивної шкали штрафу в залежності від виду податкової накладної, кількості днів порушення строку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, а також штрафу за відсутність реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування.
Так, з матеріалів справи вбачається, що контролюючим органом було застосовано штрафи у розмірі 2*** % за несвоєчасну реєстрацію наступних ПН: № 2 від 28.02.2022, була зареєстрована 18.07.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 4 від 28.02.2022, була зареєстрована 18.07.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 2 від 31.03.2022, була зареєстрована 18.07.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 3 від 31.03.2022, була зареєстрована 18.07.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 2 від 30.04.2022, була зареєстрована 18.07.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 4 від 30.04.2022, була зареєстрована 18.07.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 4 від 31,05.2022, була зареєстрована 18.07.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 3 від 31.05.2022, була зареєстрована 18.07.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 1 від 30.06.2022, була зареєстрована 18.07.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 3 календарних днів), № 1 від 31.07.2022, була зареєстрована 25.08.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 10 календарних днів), № 5 від 30.09.2022, була зареєстрована 19.10.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 1 від 30.09.2022, була зареєстрована 19.10.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 3 від 30.09.2022, була зареєстрована 19.10.2022 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 4 календарних днів), № 1 від 31.10.2022, була зареєстрована 21.04.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 157 календарних днів), № 3 від 31.10.2022, була зареєстрована 25.04.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 161 календарних днів), № 1 від 30.11.2022, була зареєстрована 25.04.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 131 календарних днів), № 3 від 31.12.2022, була зареєстрована 25.04.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 100 календарних днів), № 1 від 31.12.2022, була зареєстрована 25.04.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 100 календарних днів), № 3 від 30.11.2022, була зареєстрована 27.04.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 133 календарних днів), № 2 від 31.01.2023, була зареєстрована 01.05.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 72 календарних днів), № 4 від 31.01.2023, була зареєстрована 01.05.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 72 календарних днів), № 2 від 28.02.2023, була зареєстрована 01.05.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 44 календарних днів), № 4 від 28.02.2023, була зареєстрована 01.05.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 44 календарних днів), № 2 від 31.03.2023, була зареєстрована 01.05.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 13 календарних днів), № 4 від 31.03.2023, була зареєстрована 01.05.2023 року, застосовано штраф у розмірі 2*** % (порушено строк реєстрації до 13 календарних днів).
Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що оскільки вказані податкові накладні складені на постачання товарів/послуг, що не надається отримувачу (покупцю), які оподатковуються за нульовою ставкою, податковим органом було правомірно застосовано відповідний розмір штрафних санкцій 2 відсотки обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, що вірно встановлено судом першої інстанції.
При цьому, колегія суддів відхиляє посилання апелянта висновки Верховного Суду, викладені у постановах від 4 вересня 2018 року у справі №816/1488/17, від 11 грудня 2018 року у справі №807/68/18, від 7 лютого 2019 року у справі №808/3250/17 та від 1 вересня 2020 року у справі №340/1857/19, оскільки вказані висновки не є релевантними та стосуються застосування норм ПК України у редакції до набрання чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» № 466-IX від 16.01.2020 року.
Враховуючи викладене, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вони не спростовують висновків суду першої інстанції, яким повно та правильно встановлено обставини справи і ухвалено судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до положень статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи викладені обставини та з огляду на наведені положення законодавства, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а судове рішення без змін.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 292, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу адвоката Тодирця Андрія Олександровича в інтересах Приватного підприємства «МАГНУС» залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 31 липня 2024 року по справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «МАГНУС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Верховного Суду.
Головуючий суддя: М. П. Коваль
Суддя: Ю.В. Осіпов
Суддя: В.О. Скрипченко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2024 |
Оприлюднено | 07.11.2024 |
Номер документу | 122824574 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Коваль М.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні