Рішення
від 04.11.2024 по справі 910/5498/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

04.11.2024справа №910/5498/24

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні

справу № 910/5498/24

за позовом Комунального підприємства «Автотранспортне підприємство 0628» Житомирської міської ради (пров. 3-й Транзитний, буд. 65, м. Житомир, 10007; ідентифікаційний код 03328327)

до Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45, м. Київ, 03035; ідентифікаційний код 21602826)

про визнання недійсним і скасування рішення від 19.03.2024 №60/18-р/к,

за участю представників:

позивача - не з`явився;

відповідача - Ігнатова Н.О. (витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань).

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Комунальне підприємство «Автотранспортне підприємство 0628» Житомирської міської ради (далі - Підприємство) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі - Відділення АМК) про визнання недійсним та скасування рішення адміністративної колегії Відділення АМК від 19.03.2024 №60/18-р/к «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» зі справи №179/60/26-рп/к.22 (далі - рішення №60/18-р/к).

Позовні вимоги мотивовано тим, що рішення №60/18-р/к є неправомірним, оскільки приймаючи вказане рішення Відділення АМК: неправильно застосувало норми матеріального права; не довело обставин, які мають значення для справи і які визнано встановленими; неповно з`ясувало обставини, що мають значення для справи; порушило норми процесуального права, що призвело до прийняття неправильного рішення; висновки Відділення АМК у рішенні №60/18-р/к не відповідають обставинам справи №179/60/26-рп/к.22.

2. Стислий виклад заперечень відповідача

Відділення АМК 17.06.2024 подало суду відзив на позовну заяву, в якому заперечило проти задоволення позовних вимог з огляду на те, що: у прийнятті оскаржуваного рішення відповідач діяв у межах своїх повноважень, у порядок та спосіб, встановлений Законом України «Про захист економічної конкуренції» (далі - Закон); висновки, викладені у рішенні №60/18-р/к, відповідають фактичним обставинам справи №179/60/26-рп/к.22 та є обґрунтованими; Відділення АМК надано належну оцінку обставинам справи №179/60/26-рп/к.22 та прийнято законне і обґрунтоване рішення №60/18-р/к про встановлення порушення законодавства захист економічної конкуренції та про притягнення позивача як порушника до визначеної Законом відповідальності.

У відзиві на позов відповідач просив суд поновити пропущений процесуальний строк на подання відзиву на позов.

Суд поновив пропущений процесуальний строк на подання Відділенням АМК відзиву на позов та долучив його до матеріалів справи.

3. Стислий виклад відповіді позивача на відзив

Підприємство 25.06.2024 подало суду відповідь на відзив, в якій вказало, що відповідачем у відзиві не зазначено належних заперечень щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову.

4. Процесуальні дії у справі

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.05.2024 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня вручення даної ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

20.05.2024 позивачем подано суду документи на виконання ухвали від 10.05.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.05.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 17.06.2024.

Відділення АМК 10.06.2024 подало суду копії матеріалів справи №179/60/26-рп/к.22 (на 1 диску).

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.06.2024 підготовче засідання відкладено на 15.07.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.07.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 26.08.2024.

У зв`язку з масованою шахедно-ракетною атакою Російської Федерації в Україні (зокрема, на м. Київ) 26.08.2024, з огляду на приписи Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», та з метою уникнення можливості завдання шкоди життю і здоров`ю представників сторін та працівників апарату суду судове засідання 26.08.2024 не відбулося.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.08.2024 розгляд справи по суті відкладено на 23.09.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.09.2024 розгляд справи по суті відкладено на 04.11.2024.

Представник позивача у судове засідання 04.11.2024 не з`явився, проте 04.11.2024 подав суду клопотання про розгляд справи без участі представника.

Представник відповідача у судовому засіданні 04.11.2024 оголосив вступне слово та заперечив проти задоволення позовних вимог.

Суд, заслухавши вступне слово представника відповідача, з`ясувавши обставини, на які посилаються сторони, дослідив в порядку статей 209 і 210 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) докази у справі.

Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.

Представник відповідача виступив з промовою (заключним словом), в якій посилався на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.

У судовому засіданні 04.11.2024 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.

Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням №60/18-р/к:

- визнано, що Підприємство у період з січня 2020 року по червень 2023 року (включно) займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг із захоронення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир з часткою 100%, оскільки не мало жодного конкурента на цьому ринку (пункт 1 резолютивної частини рішення №60/18-р/к);

- визнано, що дії Підприємства, які полягають у відмові від укладання з Приватним підприємством «Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство № 4» (далі - ПП «ВЖРЕП № 4») договору про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50 та частиною першою статті 13 Закону, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг із захоронення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир, що призвело до ущемлення інтересів споживача, яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку (пункт 2 резолютивної частини рішення №60/18-р/к);

- за порушення, вказане у пункті 2 резолютивної частини рішення №60/18-р/к, накладено на Підприємство штраф у сумі 68 000 грн (пункт 3 резолютивної частини рішення №60/18-р/к).

Відповідачем у антимонопольній справі є Підприємство, яке здійснює надання послуг із поводження з відходами у м. Житомир.

Видами діяльності Підприємства за КВЕД, зокрема, є: 38.11 збирання безпечних відходів (основний); 37.00 каналізація, відведення й очищення стічних вод; 39.00 інша діяльність щодо поводження з відходами.

Конкретною послугою, яка надається Підприємством, є послуги із захоронення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир.

Споживачами послуг Підприємства є юридичні особи, суб`єкти господарювання, що здійснюють професійну діяльність із вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир.

Товарними межами ринків із захоронення твердих побутових відходів є послуга із остаточного розміщення твердих побутових відходів при їх видаленні у спеціально відведених місцях.

Отже, територіальними межами ринку послуг із захоронення твердих побутових відходів є територія в межах м. Житомир, що дозволяє на оптимальній територіальній відстані задовільнити потреби в отриманні відповідної послуги.

Враховуючи обставини, зумовлені законодавчими змінами, часовими межами послуг із захоронення твердих побутових відходів визначено період з січня 2020 року по червень 2023 року (включно) (оскільки Закон України «Про управління відходами» набув чинності 09.07.2023), тобто проміжок часу, протягом якого відповідна сукупність товарно-грошових відносин між продавцями (постачальниками, виробниками) і споживачами утворює ринок товару із сталою структурою.

Підприємство є єдиним суб`єктом господарювання, яке надає послуги із захоронення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир.

ПП «ВЖРЕП № 4» є спеціалізованим підприємством з вивезення відходів, видами діяльності якого за КВЕД, зокрема, є: 38.11 збирання безпечних відходів (основний); 38.21 оброблення та видалення безпечних відходів. ПП «ВЖРЕП № 4» здійснює діяльність із збирання побутових відходів в територіальних межах м. Житомир на основі договорів із споживачами відповідних послуг (підприємства, установи, організації, ОСББ тощо).

Місцем для захоронення твердих побутових відходів у м. Житомирі є Житомирський міський полігон. Балансоутримувачем Полігону в м. Житомирі є Підприємство, яке і реалізує талони на захоронення твердих побутових відходів відповідно до договорів про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів.

ПП «ВЖРЕП № 4» зверталося до Підприємства з пропозицією укласти договір про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів на 2021 рік.

Листом від 18.12.2020 №456 Підприємство повідомило ПП «ВЖРЕП № 4» таке:

«На ваш лист, з приводу укладення договору на захоронення твердих побутових відходів на 2021 рік повідомляємо, що відповідно до рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради № 1357 від 11.11.2020 року «Про роботу міського полігону захоронення побутових відходів м. Житомира», на КП АТП 0628 Житомирської міської ради було покладено обов`язок, щодо забезпечення приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення побутових відходів м. Житомира від підприємств-перевізників твердих побутових відходів, які визначені у встановленому згідно чинного законодавства порядку виконавцями послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира. Водночас, згідно рішення Житомирської міської ради від 10.11.2020 року «Про визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній-території м. Житомира», ПП «ВЖРЕП №4» не визнаний виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира, а тому підстави для укладення договору на захоронення твердих відходів з Вашим підприємством, відсутні…» (мова оригіналу).

Крім того, листом від 13.10.2021 №395 Підприємство повідомило ПП «ВЖРЕП № 4» таке: «З питань надання ПП «ВЖРЕП № 4» послуг з вивезення твердих побутових відходів, які накопичилися на території виробничої бази ПП «ВЖРЕП № 4», пропонуємо Вам звернутись до спеціалізованих підприємств, які були визначені виконавцями послуг поводження з побутовими відходам на певній території м. Житомир, відповідно до Рішення Житомирської міської ради № 2069 від 10.11.2020 «Про визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомир…» (мова оригіналу).

Отже, з огляду на повідомлені Підприємством обставини щодо неможливості приймання твердих побутових відходів безпосередньо від ПП «ВЖРЕП № 4», договір з останнім на 2022 рік також не був укладений.

Внаслідок зазначених обставин ПП «ВЖРЕП № 4» було позбавлено можливості отримувати талони на захоронення твердих побутових відходів, які підприємство мало вивозити на підставі укладених договорів, та йому було відмовлено в укладенні договору на захоронення твердих побутових відходів на спеціально обладнаному для цього полігоні в м. Житомирі. З огляду на неможливість здійснювати захоронення відходів, що є невід`ємною складовою послуги з вивезення побутових відходів, підприємство було змушене з вересня 2021 року достроково розірвати договірні відносини з усіма суб`єктами господарювання, яким надавало послуги з вивезення відходів.

Листом від 04.05.2022 №24 (вх. Відділення АМК від 10.05.2022 №60-02/765) ПП «ВЖРЕП № 4» повідомило, що будучи управителем багатоквартирних будинків додатково надавало послуги з вивезення твердих побутових відходів ОСББ в територіальних межах м. Житомир. У 2021 році ПП «ВЖРЕП № 4» не надавало відповідним ОСББ послуги з вивезення твердих побутових відходів у зв`язку із відмовою Підприємства укласти договори про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів (що є складовою послуги з вивезення твердих побутових відходів).

В листі від 21.10.2022 №106 (вх. Відділення АМК від 24.10.2022 №60-01/1909) ПП «ВЖРЕП №4» зазначило, що до теперішнього часу на міський полігон твердих побутових відходів м. Житомира не допускають ПП «ВЖРЕП №4», оскільки Підприємство обґрунтовує такі дії тим, що ПП «ВЖРЕП №4» не визначене виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів та не входить до переліку суб`єктів господарювання, яким рішенням ВК Житомирської МР від 06.10.2021 №1110 «Про приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення твердих побутових відходів» надано дозвіл на захоронення відходів на міському полігоні. В результаті ПП «ВЖРЕП №4» вказав про понесення значних матеріальних збитків та неможливість здійснення відповідної господарської діяльності в майбутньому.

При цьому, чинне законодавство не наділяє балансоутримувачів полігонів та органи місцевого самоврядування правом забороняти та/або обмежувати діяльність господарюючих суб`єктів щодо допуску до полігонів з метою захоронення побутових відходів.

Змістом та положеннями Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 №1173 (діла - Порядок №1173; втратив чинність у зв`язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2023 №918, якою затверджено Порядок проведення конкурсу на здійснення операцій із збирання та перевезення побутових відходів; далі - Порядок №918), передбачено, що вивезення побутових відходів має бути забезпечено суб`єктами господарювання, які мають у наявності спеціально обладнані транспортні засоби.

Так, ПП «ВЖРЕП № 4» є спеціалізованим підприємством з вивезення відходів, має відповідні спеціально обладнані транспортні засоби та здійснює господарську діяльність на підставі укладених договорів, які у встановленому порядку не визнавалися нечинними (незаконно укладеними) правочинами.

Відповідно до статті 173 Господарського кодексу України господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Таким чином, ПП «ВЖРЕП № 4» має належним чином виконувати взяті договірні зобов`язання з метою належного здійснення відповідної господарської діяльності.

Листом від 23.04.2022 №36 (вх. Відділення АМК від 18.04.2022 №60-01/712) Підприємство надало пояснення із посиланням на нормативно-правові акти стосовно підстав відмови в укладення договору з ПП «ВЖРЕП № 4», які, зокрема, полягали в такому.

Згідно зі статтею 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: споживачі (індивідуальні та колективні); управитель; виконавці комунальних послуг.

Пунктом 7 частини другої наведеної статті законодавець визначив, що виконавцем комунальної послуги, а саме послуги з поводження з побутовими відходами є суб`єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до частини четвертої статті 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послуга з поводження з побутовими відходами надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Виходячи з положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про відходи» та Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами чітко вбачається, що послуга з поводження з побутовими відходами є комунальною послугою, яку можуть надавати виключно виконавці такої послуги, які в свою чергу визначаються органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

При цьому, ПП «ВЖРЕП №4» не визначався переможцем цього конкурсу, а тому і не був визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира. Зважаючи на це, можна зробити висновок, що ПП «ВЖРЕП № 4» не являється суб`єктом правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг, оскільки не визнавався виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.

За приписами статті 22 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» питання самостійного забезпечення об`єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку регулюється Господарським кодексом України в частині господарчого забезпечення діяльності негосподарюючих суб`єктів.

Самостійне забезпечення об`єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у багатоквартирному будинку може здійснюватися безпосередньо співвласниками, а також шляхом залучення об`єднанням фізичних та юридичних осіб на підставі укладених договорів.

Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» визначає особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулює правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників будинку щодо його утримання та управління.

Зазначене підтверджує, що самостійне забезпечення об`єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном (про яке йде мова в наведених абзацах статті 22 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»), ніяким чином не стосується надання послуг з поводження з побутовими відходами.

Разом з тим, вказані аргументи не можуть бути взяті до уваги Відділенням АМК, оскільки в першому абзаці статті 22 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» зазначено та конкретизовано, що включають в себе відповідні поняття, наведено уточнюючий перелік потреб, які ОСББ може задовольняти шляхом самозабезпечення, у тому числі послугу з вивезення побутових відходів.

Так, згідно з абзацом першим статті 22 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори.

Також Підприємство вказує, що в силу приписів Закону України «Про житлово-комунальні послуги», послуга з поводження з побутовими відходами надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом та вимог Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. При цьому, виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Слід зазначити, що в абзаці другому статті 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» вказано, що якщо інше не передбачено законом, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, управитель багатоквартирного будинку або інша уповноважена особа, яка укладає колективний договір про надання комунальних послуг, згідно з правилами благоустрою території населеного пункту, розробленими з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту та затвердженими органом місцевого самоврядування, має право на вибір серед визначених у встановленому законодавством порядку виконавців послуг з поводження з побутовими відходами.

Неврахування наведеної обставини (відсилку до інших законів) має ключове значення для тлумачення відповідної норми, оскільки, враховуючи приписи статті 22 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» ОСББ мають законне право визначати виконавців послуги з вивезення побутових відходів (як окремої житлово-комунальних послуги) самостійно (так само, як і самостійно обирати управителя, не обмежуючись тим/тими, яких на конкурсних засадах обирають органи місцевого самоврядування).

Тобто, управитель багатоквартирного будинку, визначений виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів, є виконавцем відповідних послуг та може самостійно вивозити зібрані тверді побутові відходи на спеціально обладнані для цього полігони/звалища відповідних суб`єктів господарювання та мати укладений договір на захоронення таких відходів.

Крім того, Підприємство повідомило, що абзац четвертий пункту 2 частини другої статті Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб`єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.

При цьому, Підприємство вважає, що на території м. Житомира на ринку послуг з поводження з побутовими відходами відсутня конкуренція з технічних причин, оскільки відповідні послуги може надавати тільки суб`єкт господарювання, який визначений органом місцевого самоврядування у встановленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Суб`єкт господарювання може бути виконавцем послуг з вивезення побутових відходів виключно в межах території населеного пункту, в яких він став переможцем за результатами конкурсу, та при цьому не може бути конкурентом іншому суб`єкту господарювання, який визначений переможцем конкурсу в інших межах.

Разом з тим, Відділенням АМК за результатами аналізу нормативно-правових актів встановлено, що норми Закону України «Про публічні закупівлі» не можуть поширюватися на порядок проведення конкурсу органами місцевого самоврядування на визначення виконавця послуги з вивезення твердих побутових відходів, оскільки для цього існує окрема процедура - Порядок №1173.

Виходячи з основних принципів і напрямів державної політики у сфері поводження з відходами, визначених у статті 5 Закону України «Про відходи», обрання органами місцевого самоврядування виконавців послуг з вивезення ТПВ відбувається з метою забезпечення організації контролю за місцями чи об`єктами розміщення відходів для запобігання шкідливому впливу їх на навколишнє природне середовище та здоров`я людини на підпорядкованій їм території в розрізі підпорядкованого їм майна.

Згідно зі статтею 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста, крім іншого, безпосередньо або через уповноважені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; утворюють, реорганізовують та ліквідують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції.

Відповідно до статті 17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будується на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

За положеннями статті 9 Закону України «Про відходи»:

- суб`єктами права власності на відходи є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи та організації усіх форм власності, територіальні громади, Автономна Республіка Крим і держава;

- територіальні громади є власниками відходів, що утворюються на об`єктах комунальної власності чи знаходяться на їх території і не мають власника або власник яких невідомий (безхазяйні відходи);

- держава є власником відходів, що утворюються на об`єктах державної власності чи знаходяться на території України і не мають власника або власник яких невідомий (крім відходів, зазначених у частині другій цієї статті), а також в інших випадках, передбачених законом;

- суб`єкти права власності володіють, користуються і розпоряджаються відходами в межах, визначених законом.

Виходячи з норм наведеної статті Закону України «Про відходи», оскільки відходи ОСББ та органів державної влади/інших юридичних осіб, які забезпечують потреби держави (є розпорядниками/одержувачами бюджетних коштів) не є власністю територіальної громади (з урахуванням підпорядкованості в частині розпоряджання майном та коштами), відповідно на порядок поводження/розпорядження цими відходами (власністю) не може розповсюджуватися процедура поводження/розпорядження відходами (власністю) територіальної громади, а саме Порядок №1173.

Відповідно, встановлення Виконкомом заборони суб`єктам господарювання, які на момент обрання органом місцевого самоврядування переможців конкурсу на визначення виконавця з вивезення твердих побутових відходів здійснювали діяльність на відповідному ринку на підставі діючих договорів (та мали захоронювати побутові відходи у спеціально відведених місцях - на полігоні), має негативний вплив на конкуренцію, оскільки створюються несприятливі умови діяльності для учасників відповідного ринку (неможливість належним чином виконувати договірні зобов`язання та здійснювати господарську діяльність), що може призвести до їх виходу з ринку надання послуг з вивезення твердих побутових відходів (зокрема до неможливості конкурувати на майбутніх конкурсах, організованих органами місцевого самоврядування, внаслідок відсутності матеріального та технічного/професійного потенціалу), тобто до обмеження конкуренції на цьому ринку.

Так, відповідні категорії замовників (зокрема, державні органи/інші юридичні особи, розпорядники бюджетних коштів) з метою вивезення та знешкодження твердих побутових відходів обирають виконавців відповідної послуги, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів, тобто у спосіб, на який не поширювалося положення Порядку №1173.

Згідно з національним класифікатором «Єдиний закупівельний словник», який призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, передбачені наступні закупівлі послуг: 90500000-2 послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами, 90510000-5 утилізація сміття та поводження зі сміттям, 90511000-2 послуги зі збирання сміття, 90511100-3 послуги зі збирання сміття з урн і контейнерів у громадських місцях,90511200-4 послуги зі збирання побутових відходів, 90511300-5 послуги зі збирання розкиданого сміття, 90512000-9 послуги з перевезення сміття, 90513000-6 послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація, 90513100-7 послуги з утилізації побутових відходів, 90513200-8 послуги з утилізації сміття з урн і контейнерів у громадських місцях.

Підприємство також зазначило, що вказані обґрунтування щодо застосування переговорної процедури закупівлі послуг з вивезення твердих побутових відходів підтверджуються і судовою практикою, оскільки питання правомірності застосування переговорної процедури досліджувалось судами в межах розгляду відповідних справ та суди підтвердили те, що послуги з вивезення побутових відходів можуть бути надані виключно певним суб`єктом господарювання за умови проходження конкурсу, а орган місцевого самоврядування під час проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту сприяє розвитку конкуренції саме на етапі проведення конкурсу.

Позивач підсумував, що замовники, які здійснюють закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» під час здійснення закупівель послуг із вивезення побутових відходів мають дотримуватися вимог законодавства про відходи, а також рішень органів місцевого самоврядування щодо визначення таких виконавців послуг. Навіть при умові недотримання замовником цих вимог, укладенні договору за результатами проведення конкурентної процедури закупівель з суб`єктом господарювання, що не визначений виконавцем послуги з вивезення побутових відходів у встановленому законодавством поряду, даний суб`єкт господарювання не набуває статусу виконавця таких послуг, а тому й вимоги щодо поводження з побутовими відходами, передбачені статтею 351 Закону України «Про відходи», в тому числі і ті, що стосуються обов`язку захоронення побутових відходів, не поширюються на такий суб`єкт господарювання.

Разом з тим, як зазначалося, згідно з законодавством у сфері поводження з побутовими відходами - захоронення побутових відходів дозволяється тільки на спеціально обладнаних для цього полігонах/звалищах.

Остаточне розміщення відходів - це процес їх видалення у спеціально відведених місцях чи на об`єктах таким чином, щоб довгостроковий шкідливий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини не перевищував установлених нормативів. Таким чином, всі побутові відходи, які збираються суб`єктами господарювання на підставі укладених (діючих) договорів, мають перевозитися тільки в спеціально відведені місця чи на об`єкти поводження з побутовими відходами відповідно до правил благоустрою території населеного пункту, розроблених з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту.

Відділенням АМК за результатами отриманої від Виконавчого комітету Житомирської міської ради інформації (листи від 22.02.2022 №21/976 [вх. Відділення АМК від 07.04.2022 №60-01/666], від 25.07.2022 №21/2609 [вх. Відділення АМК від 03.08.2022 №60-01/1243] та від 21.07.2023 №21/2710 [вх. Відділення від 11.08.2023 № 60-01/2721]) також встановлено, що в м. Житомир відсутня схема санітарного очищення, затверджена органом місцевого самоврядування у встановленому порядку.

Одночасно, за результатами проведеного аналізу інформації, розміщеної на офіційних майданчиках державних тендерів Prozorro та аукціонів Prozorro (далі - система Prozorro), а саме закупівель послуг з поводження з побутовими відходами в ряді міст України, Відділенням АМК встановлено, що переважна частина замовників обирають надавача послуг з вивезення побутових відходів із застосуванням саме конкурентних процедур (детальна інформація викладена на стор. 18 - 19 рішення №60/18-р/к).

Наведене узгоджується з тим, що суб`єкти господарювання, які здійснюють професійну діяльність із вивезення твердих побутових відходів, можуть бути виконавцями цих послуг здобувши право надавати послуги із вивезення твердих побутових відходів, зокрема, за результатами проведення тендерів у системі Prozorro та, водночас, не узгоджується з висновками Підприємства про те, що замовники, які здійснюють закупівлі відповідно до системи Prozorro мають дотримуватися виключно положення частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» та застосовувати переговорну процедуру закупівлі із учасниками у зв`язку з відсутністю конкуренції на відповідному ринку.

Також, у Підприємство вказує, що розділ «Ціна та порядок оплати послуг» у Типових договорах конкретно передбачає зазначення розміру тарифу на послуги, що затверджений органом місцевого самоврядування із посиланням на номер та дату такого рішення, а плата за послугу, що розраховується виходячи, в тому числі, з розміру затвердженого тарифу.

Таким чином, зазначені нормативно-правові акти вказують на те, що тарифи на послуги з вивезення побутових відходів є регульованими і встановлюються виключно органами місцевого самоврядування, виключно для суб`єктів господарювання, що визначені у встановленому порядку виконавцями послуг з вивезення побутових відходів та обов`язково зазначаються у договорах із споживачами, які є обов`язковою умовою для надання послуг. А тому суб`єкти господарювання, що були не визначені виконавцями таких послуг, не можуть у законному руслі створювати конкуренцію на ринку цих послуг, оскільки є не суб`єктами правовідносин у сфері житлово-комунальних послуг.

Разом з тим, Відділенням АМК зазначені тлумачення нормативно-правових актів не взяті до уваги, оскільки вони не враховують норми інших спеціальних законів, їх впровадження може призвести до монополізації ринку вивезення побутових відходів шляхом поступового обмеження конкуренції на ньому та вони не відповідають дійсним обставинам того, як наразі функціонує ринок, беручи до уваги як території різних областей України, так і м, Житомира, зокрема.

Відділенням АМК встановлено, що конкурс з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території м. Житомира проводився відповідно до норм Порядку №1173 на підставі рішення Житомирської міської ради від 18.06.2020 № 1886 «Про визнання управління житлового господарства Житомирської міської ради організатором конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира».

Додатком до наказу управління житлового господарства Житомирської міської ради від 28.09.2020 №36-ОС було затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира. Вказаною конкурсною документацією територія м. Житомир була поділена на 6 територій (лотів).

Рішенням Житомирської міської ради від 10.11.2020 №2069 за результатами відповідного конкурсу було визначено виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомир. У межах території (лоти) №1, №3, №4 та №6 - Товариство з обмеженою відповідальністю «Грін Бін Україна», в межах території №2 (лот) - Підприємство, а в межах території (лот) №3 - Приватне підприємство «КВЖРЕП № 8».

Рішеннями Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 03.08.2022 №557, від 03.08.2022 №558 та від 03.08.2022 №559 були встановлені скориговані тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення) для виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів, обраних за результатами проведення конкурсу органом місцевого самоврядування: ТОВ «Грін Бін Україна», Підприємства та ПП «КВЖРЕП № 8».

При цьому, суб`єкти господарювання, які були визначені виконавцями послуг з вивезення твердих побутових відходів Виконкомом (зокрема і Полігон), брали участь у конкурентних процедурах закупівель (відкриті торги) відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» та пропонували тарифи на вивіз побутових відходів (цінові пропозиції), які відрізнялися від затверджених їм органом місцевого самоврядування. Тобто, у договорах із замовниками вказаних послуг в розділах «Порядок здійснення оплати», «Оплата послуг», «Ціна договору», «Ціна і загальна сума договору», «Вартість послуг та порядок розрахунків» тарифи на відповідні послуги встановлювалися як договірні, так і регульовані (на підставі затверджених рішень та розпоряджень органів місцевого самоврядування).

Житомирський державний університет імені Івана Франка 20.12.2021 оголосив відкриті торги по наданню послуги «ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» UA-2021-12-20-010828-b.

Для участі у вказаних торгах пропозиції надали Підприємство та ТОВ «Грін Бін Україна». Переможцем відкритих торгів було визначено Підприємство.

Поліський національний університет 16.11.2020 оголосив відкриті торги по наданню послуги «ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» UA-2020-11-16-005916-c. Для участі у відкритих торгах пропозиції надали ПП «ВЖРЕП № 4» та ТОВ «Грін Бін Україна». Під час участі у вказаних відкритих торгах ПП «ВЖРЕП № 4» надало остаточну цінову пропозицію на 3,4 % меншу за первинну пропозицію, однак вказана тендерна пропозиція була відхилена замовником внаслідок вимоги про усунення невідповідностей. Під час участі у вказаних відкритих торгах ТОВ «Грін Бін Україна» надало остаточну цінову пропозицію на 3,3 % меншу за первинну пропозицію. Переможцем вказаних торгів було визначено ТОВ «Грін Бін Україна».

Комунальне підприємство «ПАРК» Житомирської міської ради 05.01.2022 оголосило відкриті торги по наданню послуги «ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» UA-2022-01-05-003949-c.

Для участі у відкритих торгах пропозиції надали Підприємство та ТОВ «Грін Бін Україна». Переможцем вказаної спрощеної закупівлі було визначено ТОВ «Грін Бін Україна».

Пунктом 1 статті 10 Закону України «Про житлово-комунальні-послуги» передбачено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. Відтак, під зазначений випадок підпадає, коли виконавець послуг з вивезення побутових відходів обирається органом місцевого самоврядування, тоді як участь у конкурентній процедурі закупівлі, в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає змагальність та договірні ціни у тому числі з боку виконавців цих послуг, які мають тарифи, затверджені органами місцевого самоврядування.

Відтак, наведені обставини не узгоджуються з висновками Підприємства про те, що тарифи (ціни) на послуги з вивезення побутових відходів можуть бути лише регульованими і встановлюються виключно органами місцевого самоврядування та, водночас, виключно для суб`єктів господарювання, що є діючими виконавцями таких послуг відповідно до норм Порядку №1173.

Враховуючи зазначене, суб`єкти господарювання здійснюють законну діяльність із вивезення твердих побутових відходів у межах певної адміністративно-територіальної одиниці за результатами визначення виконавцями цих послуг органами місцевого самоврядування відповідно до норм Порядку №1173, здобутих перемог у конкурентних процедурах закупівель відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» чи як управителі багатоквартирних будинків, яким співвласниками (об`єднанням співвласників) багатоквартирного будинку замовлена послуга з вивезення відходів.

Отже, під час прийняття Порядку приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення твердих побутових відходів м. Житомира від суб`єктів господарювання, які не визначені виконавцями послуг з вивезення побутових відходів на території Житомирської міської об`єднаної територіальної громади, затвердженого рішенням від 06.10.2021 №1110 «Про приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення твердих побутових відходів» органом місцевої влади не було враховано положення Закону України «Про публічні закупівлі», Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», законодавства про захист економічної конкуренції щодо аналізу впливу на конкуренцію та інших норм і обставин, які мають місце на ринку вивезення побутових відходів.

При цьому, як встановлено Відділенням АМК у ході розгляду справи, згідно з даними системи Prozorro, заявник також брав участь, зокрема, у таких процедурах закупівель послуг, пов`язаних із поводження зі сміттям та відходами:

Державна установа «Житомирська установа виконання покарань № 8» 09.02.2021 оголосила закупівлю без використання електронної системи по наданню послуги «ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» UA-2021-02-09-001263-c. Переможцем вказаної закупівлі було визначено ПП «ВЖРЕП № 4», яке зобов`язане було надавати відповідні послуги до 31.12.2021;

Державна установа «Житомирська установа виконання покарань № 4» 16.12.2020 оголосила закупівлю без використання електронної системи по наданню послуги «ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» UA-2020-12-16-003639-b. Переможцем вказаної закупівлі було визначено ПП «ВЖРЕП № 4», яке зобов`язане було надавати відповідні послуги до 31.12.2020.

Таким чином, Підприємство, яке здійснює діяльність з вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир внаслідок укладених договорів за результатами участі процедурах закупівель в системі Prozorro (та одночасно як виконавець з вивезення побутових відходів внаслідок перемоги у конкурсі в межах території № 2) є конкурентом ПП «ВЖРЕП № 4» (яке також має укладені договори за результатами участі у процедурах закупівель в системі Prozorro) на ринку послуг з вивезення твердих побутових відходів.

У відповідь на Вимогу листом від 13.12.2021 №463 (вх. Відділення АМК від 22.12.2021 №60-01/6097) Підприємство надало Відділенню АМК копії договорів про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів на 2021 рік (далі - Лист Підприємства) [перелік договорів наведений у таблиці 1 на стор. 22 - 24 рішення №60/18-р/к].

Відділенням АМК було проведено аналіз зазначених договорів та встановлено, що Підприємство у 2021 році уклало договори про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів, зокрема із 8 суб`єктами комунальної форми власності та 10 некомерційними комунальними підприємствами, які не мають статусу виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира, визначених органом місцевого самоврядування.

Зокрема, Підприємство уклало договори про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів із такими суб`єктами господарювання приватної форми власності як ПП «КК «ВЖРЕП № 9-СЕРВІС», ПП «КК «ВЖРЕП № 9», Товариство з обмеженою відповідальністю «УК «ВЖРЕП № 5» (надалі - TOB «УК «ВЖРЕП № 5») та ТОВ «УК «ВЖРЕП № 14», які у 2021 році також не мали статусу виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомир, визначених органом місцевого самоврядування.

Слід зазначити, що листом від 25.08.2021 №354 Підприємство повідомило ПП «ВЖРЕП № 4», що станом на 31.07.2021 із 47 суб`єктами господарювання наявні договори про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів на Полігоні. Контрагентами, яким Підприємство надає послуги із захоронення відповідних відходів, є комунальні та державні підприємства, ОСББ, управляючі компанії та деякі великі промислові підприємства м. Житомир.

Також, листом від 25.08.2021 №355 Підприємство повідомило ПП «ВЖРЕП № 4», що станом на 20.08.2021 єдиним неофіційним перевізником твердих побутових відходів на території м. Житомира є ПП «ВЖРЕП № 4». У м. Житомир є декілька підприємств, які власним транспортом вивозять на Полігон відходи власного виробництва. У запитуваному ПП «ВЖРЕП № 4» періоді вказані підприємства вивезли на Полігон 39 600 м3 твердих побутових відходів. Підприємство зазначило, що підставою для укладання таких договорів з підприємствами є положення Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також господарська діяльність підприємств.

З огляду на вказані листи Відділенням АМК встановлено, що Підприємство укладало договори про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів на 2021 рік із суб`єктами господарювання, які, зокрема, не мали статусу виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомир, на основі положень Цивільного та Господарських кодексів України, не беручи до уваги положення рішення Виконкому від 11.11.2020 №1357 «Про роботу міського полігону захоронення побутових відходів м. Житомира», про обов`язковість дотримання якого повідомляло ПП «ВЖРЕП №4».

Разом з тим, Підприємством було відмовлено саме ПП «ВЖРЕП № 4» в укладені догорів про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів у 2021 році та в подальшому, що є проявом зловживання ринковою владою Підприємством на ринку послуг із захоронення твердих побутових відходів (що є невід`ємною складовою послуги з вивезення твердих побутових відходів) з метою створення несприятливих умов діяльності конкуренту на ринку вивезення твердих побутових відходів - ПП «ВЖРЕП № 4».

Відмова Підприємства в укладанні договорів про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів з окремими суб`єктами господарювання, які здійснюють діяльність із вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир, ставить їх у невигідне становище по відношенню до конкурентів.

Також, Підприємство зазначило, що ПП «ВЖРЕП № 4» не було позбавлене права приймати участь в конкурсах з визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів на території Житомирської міської територіальної громади чи територіальних громад, які межують з м. Житомир. Тобто, ПП «ВЖРЕП № 4» не обмежувався у праві звернення до сусідніх з м. Житомир територіальних громад з пропозицією на укладання договору про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів, а різниця у відстані до місця захоронення відповідних відходів мала бути включена до тарифу на послуги Заявника.

Проте товарними межами ринків із захоронення твердих побутових відходів є послуга із остаточного розміщення твердих побутових відходів при їх видаленні у спеціально відведених місцях. Територіальними межами ринків із захоронення твердих побутових відходів є територія відповідного населеного пункту, де розташовані місця видалення відходів (полігони).

При цьому, транспортування зібраних твердих побутових відходів до віддалених об`єктів поводження з побутовими відходами та паспортизованих місць видалення побутових відходів у Житомирській області можуть призвести до збільшення витрат на оплату праці персоналу, рівня зношеності спеціально обладнаних транспортних засобів, росту тарифів на надання послуг із вивезення твердих побутових відходів.

Таким чином, послуги із захоронення твердих побутових відходів мають надаватися на оптимальній територіальній відстані з метою задоволення потреб в отриманні відповідних послуг для усіх учасників ринку з вивезення твердих побутових відходів.

Підприємство вказує, що протягом 2021 року укладало договори про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів із 8 суб`єктами комунальної форми власності та 10 некомерційними комунальними підприємствами, а також із суб`єктами приватної форми власності, а саме: ПП «КК «ВЖРЕП № 9-Сервіс», ПП «КК «ВЖРЕП № 9», ТОВ «УК «ВЖРЕП № 5» та ТОВ «УК «ВЖРЕП № 14», які були управителями житлового фонду в м. Житомир, та не мали статусу виконавців послуг із вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира. Щодо укладання договорів про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів Підприємство зазначило, що вказані договори укладались з метою надання послуг із захоронення твердих побутових відходів, що утворюються внаслідок діяльності вказаних підприємств, крім того, наведені вище суб`єкти, із якими у 2021 році були укладені договори про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів, приймали участь у благоустрою місць загального користування м. Житомир.

Разом з тим, листом від 19.07.2022 №108 (вх. Відділення АМК від 25.07.2022 №60-01/1175) Підприємство надало Відділенню АМК копію листа Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 18.07.2022 №21/2502, в якому були зазначені суб`єкти господарювання, залучені до робіт з благоустрою м. Житомир.

Також Підприємство повідомило, що суб`єкти господарювання (зазначені у таблиці 2 на стор. 26 - 28 рішення №60/18-р/к), з якими Підприємство укладало договори про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів, брали участь у благоустрою місць загального користування м. Житомир.

З наведеної у таблиці 2 інформації вбачається, що серед суб`єктів господарювання, які були залучені до робіт з благоустрою м. Житомир, було також ПП «ВЖРЕП № 4», з яким, на відміну від інших суб`єктів господарювання (які також не були обрані виконавцями послуг з вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомира органом місцевого самоврядування), зазначених у таблицях 1 та 2, Підприємство не укладало договори про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів у період 2021- 2023 років.

Додатковим обґрунтуванням відмови в укладенні договору на захоронення твердих побутових відходів з ПП «ВЖРЕП № 4» у листі від 23.02.2022 №36 (вх. Відділення АМК від 18.04.2022 №60-01/712) Підприємство зазначило, що при наданні послуг з вивезення твердих побутових відходів для населення, ПП «ВЖРЕП №4» не зможе забезпечити мешканців міста державними гарантіями - пільгами та субсидіями, надання яких передбачено низкою чинних нормативно-правових актів України у галузі забезпечення захисту соціально вразливих верств населення.

Проте відповідно до пункту 9 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива», заяви про призначення та надання житлової субсидії з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.

Згідно з пунктом 6 Порядку №373 структурні підрозділи з питань соціального захисту населення на підставі даних реєстру та інформації, отриманої відповідно до пункту 5 цього порядку, розраховують щомісяця до 25 числа суму пільги на оплату житлово-комунальних послуг.

Тобто, надавачами пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг є органи соціального захисту населення відповідної територіальної громади, у зв`язку з чим суб`єкти господарювання, виконавці (надавачі) комунальних послуг, не уповноважені забезпечувати мешканців міста Житомира державними гарантіями-пільгами та субсидіями.

Крім того, листом від 12.11.2021 Підприємство повідомило ПП «ВЖРЕП № 4» з приводу укладення договору на захоронення твердих побутових відходів таке «Відповідно до Порядку приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення твердих побутових відходів м. Житомира від суб`єктів господарювання, які не визначені виконавцями послуг з вивезення побутових відходів на території Житомирської міської обласної територіальної громади, затвердженого рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 06 жовтня 2021 року № 1110 № Про приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення побутових відходів», для отримання дозволу на захоронення відходів на міському полігоні захоронення твердих побутових відходів м. Житомира, Вам необхідно звернутися із письмовою заявою до виконавчого комітету Житомирської міської ради та надати пакет документів, які визначені у вказаному Порядку. За умови прийняття виконавчим комітетом Житомирської міської ради рішення про надання відповідного дозволу, такий дозвіл надається у формі рішення виконавчого комітету міської ради безкоштовно на постійній основі. За результатами розгляду заяви та прийнятого виконавчим комітетом Житомирської міської ради рішення про надання відповідного дозволу, Підприємство укладає з Вами договір про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів» (мова оригіналу).

При цьому, жоден з суб`єктів господарювання, які не були визначені органом місцевого самоврядування виконавцем з вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир та мали укладені з Підприємством договори у 2021 - 2023 роках, не надавали Підприємству відповідні дозволи. Однак, не зважаючи на відсутність дозволів, Підприємство не відмовило їм в укладенні договору на захоронення твердих побутових відходів, на відміну від ПП «ВЖРЕП № 4».

Крім того, листом від 10.02.2022 №60-08/840 (вх Відділення АМК від 07.04.2022 №60-01/666) виконавчий комітет Житомирської міської ради повідомив, що у відповідний проміжок часу суб`єкти господарювання, що не були визначені органом місцевого самоврядування виконавцем з вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир, із відповідними заявами не зверталися.

Листом від 17.02.2023 №41 (вх. Відділення АМК від 20.02.2023 №60-01/536) Підприємство надало Відділенню АМК копії договорів про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів на 2022 рік, що наведено у таблиці 3 (стор. 29 - 30 рішення №60/18-р/к), та повідомило, що у період з 06.04.2022 по 17.02.2023 у вказаного комунального підприємства не було відмов щодо заключення договорів про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів на Полігоні.

Разом з тим, Підприємством у 2022 році не було укладено з ПП «ВЖРЕП № 4» договір про надання послуг на захоронення твердих побутових відходів.

Листом від 24.07.2023 №150 (вх. Відділення АМК від 31.07.2023 №60-01/2572) Підприємство надало Відділенню АМК копії договорів про надання послуг на захоронення твердих побутових відходів на 2023 рік, що наведено у таблиці 4 (стор. 30 - 31 рішення №60/18-р/к), та повідомило, що і у період з 17.02.2023 по 24.07.2023 Полігон не відмовляв щодо укладення договорів про надання послуг на захоронення твердих побутових відходів.

Підприємство також вказало, що у зазначений період не укладало із ПП «ВЖРЕП № 4» договір про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів.

Відділенням АМК встановлено, що Підприємство листами №41 і №150 не надало Відділенню АМК повну інформацію про усіх споживачів його послуг на захоронення твердих побутових відходів на МВВ, котрі, як і ПП «ВЖРЕП № 4», не були визначені виконавцями послуг з вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомира органом місцевого самоврядування.

Так, листом ПП «КК «ВЖРЕП № 9» повідомило Відділення АМК, що у період з 01.01.2022 по 10.08.2023 передавало тверді побутові відходи в територіальних межах м. Житомир для захоронення на Полігон Підприємства. Джерелами утворення відповідних відходів було сміття, яке підлягало прибиранню під час надання послуг з управління багатоквартирними будинками, що перебували на обслуговуванні приватного підприємства.

ПП «КК «ВЖРЕП № 9» надало копію договору від 04.01.2022 №ЗТПВ-77 на надання послуг по захороненню твердих побутових відходів, який діяв до 31.12.2022 та копію договору від 05.01.2023 №ЗТПВ-24 на надання послуг по захороненню твердих побутових відходів, укладений з Підприємством, який діє до 31.12.2023.

Листом ПП «КК «Смарт Сервіс» повідомило Відділення АМК, що у період з 01.01.2022 по 10.08.2023 передавало тверді побутові відходи в територіальних межах м. Житомир для захоронення на Полігон Підприємства. Джерелами утворення відповідних відходів було сміття, яке підлягало прибиранню під час надання послуг з управління багатоквартирними будинками, що перебували на обслуговуванні приватного підприємства.

ПП «КК «Смарт Сервіс» надало копію договору від 04.01.2022 №ЗТПВ-78 на надання послуг на захороненню твердих побутових відходів, який діяв до 31.12.2022 та копію договору від 05.01.2023 №ЗТПВ-23 на надання послуг по захороненню твердих побутових відходів, укладений з Підприємством, який діє до 31.12.2023.

Зі змісту таблиці 3 вбачається, що Підприємство у 2022 році уклало договори про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів із 4 суб`єктами комунальної форми власності та 5 некомерційними комунальними підприємствами, які не мали статусу виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомир. Також, встановлено, що Підприємство уклало договори про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів із такими суб`єктами господарювання приватної форми власності як ПП «КК «ВЖРЕП № 9» та ПП «КК «Смарт Сервіс», які у 2022 році також не мали статусу виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів на певній території м. Житомира.

Зі змісту таблиці 4 вбачається, що на 2023 рік Підприємство уклало договори на надання послуг із захоронення твердих побутових відходів із 8 суб`єктами комунальної форми власності, 1 державним підприємством, 1 навчальним закладом та 6 некомерційними комунальними підприємствами, які не мають статусу виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомир. Також встановлено, що Підприємство уклало договори на надання послуг із захоронення твердих побутових відходів із такими суб`єктами господарювання приватної форми власності як ПП «КК «ВЖРЕП № 9» та ПП «КК «Смарт Сервіс», які у 2023 році не мали статусу виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира.

Наведені обставини свідчать про те, що Підприємство, маючи ринкову владу на досліджуваному ринку, діяло вибірково та не мало правових підстав для відмови ПП «ВЖРЕП № 4» в укладанні договору про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів, зокрема на 2021 - 2022 роки.

Неукладання Підприємством договору із ПП «ВЖРЕП № 4», як з суб`єктом господарювання, що здійснює діяльність із вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир, обмежує його права на участь в конкуренції у цій сфері поряд з іншими суб`єктами господарювання та створює несприятливі умови діяльності на ринку, оскільки не маючи укладеного договору по захороненню твердих побутових відходів, суб`єкти господарювання не можуть здійснювати діяльність з вивезення твердих побутових відходів замовників відповідних послуг та виконувати поточні договірні зобов`язання.

Таким чином встановлено, що Підприємство укладало договори про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів на 2022 - 2023 роки із суб`єктами господарювання, які, зокрема, не мали статусу виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира, на основі положень Цивільного та Господарських кодексів України, не беручи до уваги рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.11.2020 №1357 «Про роботу міського полігону захоронення побутових відходів м. Житомира» та рішення від 06.10.2021 № 1110, наявністю яких обґрунтовувало свою правову позицію

Слід також зазначити, що рішенням Житомирської міської ради від 23.02.2023 №710 «Про втрату чинності рішень Житомирської міської ради від 25.03.2021 № 101 та виконавчого комітету Житомирської міської ради від 06.10.2021 № 1110» було визнано таким, що втратило чинність рішення від 06.10.2021 №1110.

Рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 02.08.2023 №1006 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради від 11.11.2020 № 1357» було внесено зміни до рішення №1357, а саме було виключено підпункт 1.1. пункту 1 відповідного рішення, згідно з яким на Підприємство було покладено обов`язок щодо забезпечення приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення побутових відходів м. Житомира від підприємств-перевізників твердих побутових відходів, які визначені у встановленому згідно чинного законодавства порядку виконавцями послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира.

Листом від 05.09.2023 №21/3389 (вх. Відділення АМК від 06.09.2023 №60-01/2998) Виконком зазначив про відсутність будь-яких обмежень щодо укладення договорів на захоронення відходів на Житомирському міському полігоні із захоронення твердих побутових відходів. Разом з тим, повідомив, що у зв`язку з законодавчими змінами у сфері управління побутовими відходами, що пов`язані з набранням чинності Закону України «Про управління відходами», супутніми до нього нормативно-правовими актами та введенням в експлуатацію стіттєпереробного заводу в м. Житомирі, наразі Полігоном передбачається приймання для захоронення тільки окремих відходів або усіх інших у разі виникнення технологічних перерв у процесі перероблення відходів.

Оскільки Закон України «Про управління відходами», який набрав чинності 09.07.2023, змінив принципи відносин, що виникають у процесі надання послуг із видалення та захоронення твердих побутових відходів, а також запровадив нову термінологію та класифікацію послуг, що вносить зміни в організацію надання послуг із захоронення твердих побутових відходів, отже порушення в діях Підприємства, яке полягало у відмові від укладення договору з ПП «ВЖРЕП № 4» протягом досліджуваного у справі періоду (з січня 2020 по червень 2023 року), з урахуванням законодавчих змін та інших наведених обставин, наразі не є триваючим.

Отже, за результатами розгляду антимонопольної справи Відділенням АМК доведено, що дії Підприємства, які полягають у відмові від укладання з ПП «ВЖРЕП № 4», що здійснює професійну діяльність із вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир, договору про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів, є порушенням, передбаченим пунктом 2 статті 50 та частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг із захоронення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

У частині першій статті 48 Закону зазначено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу тощо.

Відповідно до частини першої статті 60 Закону заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 50 Закону порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції є зловживання монопольним (домінуючим) становищем.

За приписами частини першої і другої статті 12 Закону суб`єкт господарювання займає монопольне (домінуюче) становище на ринку товару, якщо: на цьому ринку у нього немає жодного конкурента; не зазнає значної конкуренції внаслідок обмеженості можливостей доступу інших суб`єктів господарювання щодо закупівлі сировини, матеріалів та збуту товарів, наявності бар`єрів для доступу на ринок інших суб`єктів господарювання, наявності пільг чи інших обставин.

Монопольним (домінуючим) вважається становище суб`єкта господарювання, частка якого на ринку товару перевищує 35 відсотків, якщо він не доведе, що зазнає значної конкуренції.

Частиною першою статті 13 Закону передбачено, що зловживанням монопольним (домінуючим) становищем на ринку є дії чи бездіяльність суб`єкта господарювання, який займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, що призвели або можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, або ущемлення інтересів інших суб`єктів господарювання чи споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.

Відповідно до частини першої статті 59 Закону підставами для зміни, скасування чи визнання недійсними рішень органів Антимонопольного комітету України є:

неповне з`ясування обставин, які мають значення для справи;

недоведення обставин, які мають значення для справи і які визнано встановленими;

невідповідність висновків, викладених у рішенні, обставинам справи;

заборона концентрації відповідно до Закону України «Про санкції»;

порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Згідно з підпунктом 15.5 пункту 15 та пунктами 16 і 17 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 №15 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства» господарські суди у розгляді справ мають перевіряти правильність застосування органами Антимонопольного комітету України відповідних правових норм, зокрема, Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб`єктів господарювання на ринку, затвердженої розпорядженням названого Комітету від 05.03.2002 №49-р. Однак господарські суди не повинні перебирати на себе не притаманні суду функції, які здійснюються виключно органами Антимонопольного комітету України, та знову встановлювати товарні, територіальні (географічні), часові межі певних товарних ринків після того, як це зроблено зазначеними органами, й на підставі цього робити висновки про наявність чи відсутність монопольного (домінуючого) становища суб`єкта господарювання на ринку.

У розгляді справ зі спорів, пов`язаних із зловживанням монопольним становищем на ринку, господарським судам необхідно мати на увазі, що наведений у статті 29 Господарського кодексу України перелік дій, що визнаються таким зловживанням, не можна вважати вичерпним. Згідно з приписом частини першої статті 41 ГК України законодавство, що регулює відносини, які виникають у зв`язку з недобросовісною конкуренцією, обмеженням та попередженням монополізму у господарській діяльності, складаються з цього Кодексу, закону про Антимонопольний комітет України, інших законодавчих актів. До таких законодавчих актів належить і Закон, який передбачає як кваліфікуючі ознаки зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку (частина перша статті 13), так і перелік відповідних дій чи бездіяльності (частина друга цієї статті).

У застосуванні відповідної статті Закону господарським судам необхідно мати на увазі, що частина перша її містить кваліфікуючі ознаки зловживання монопольним (домінуючим) становищем стосовно необмеженого кола випадків такого зловживання, а частина друга - перелік деяких з числа відповідних випадків, причому цей перелік не є вичерпним. Отже, сама лише відсутність у згаданому переліку вказівки про ті чи інші дії (бездіяльність) суб`єкта господарювання не є перешкодою для кваліфікації таких дій (бездіяльності) за ознаками частини першої даної статті.

Стаття 13 Закону не містить положень стосовно мінімальної кількості фактів (подій), яка вважалася б достатньою для кваліфікації дій суб`єктів господарювання за ознаками зловживання монопольним (домінуючим) становищем. Отже, в принципі й одноразове відповідне порушення, належним чином встановлене й доведене, може бути підставою для здійснення такої кваліфікації.

Відповідно до пункту 14 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 №15 «Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства» для кваліфікації дій суб`єктів господарювання як зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, або як антиконкурентних узгоджених дій, або як недобросовісної конкуренції не є обов`язковим з`ясування настання наслідків у формі відповідно недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, ущемлення інтересів інших суб`єктів господарювання (конкурентів, покупців) чи споживачів, зокрема через заподіяння їм шкоди (збитків) або іншого реального порушення їх прав чи інтересів, чи настання інших відповідних наслідків.

Достатнім є встановлення самого факту вчинення дій, визначених законом як зловживання монопольним (домінуючим) становищем (частина друга статті 13 Закону), або як антиконкурентні узгоджені дії (частина друга статті 6 Закону), або як недобросовісна конкуренція (статті 5, 7, 9, 11, 13 - 15 і 19 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»), або можливості настання зазначених наслідків у зв`язку з відповідними діями таких суб`єктів господарювання (частина перша статей 6 і 13 Закону, статті 4, 6, 8, 151, 16, 17 і 18 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»). В останньому випадку господарським судам необхідно з`ясовувати та відображати в судових рішеннях, в чому конкретно полягають відповідні наслідки, що могли б настати в результаті дій суб`єктів господарювання, які мають ознаки зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, або антиконкурентних узгоджених дій, або недобросовісної конкуренції.

ВИСНОВКИ

Позивач вказує, що рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.11.2020 №1357 «Про роботу міського полігону захоронення побутових відходів м. Житомир» доручено Підприємству забезпечити приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення твердих побутових відходів м. Житомира від підприємств-перевізників твердих побутових відходів, які визначені у встановленому чинним законодавством порядку виконавцями послуг з вивезення побутових відходів м. Житомира.

З огляду на зазначене Підприємство вважає, що у нього виник обов`язок щодо надання доступу до міського полігону захоронення побутових відходів м. Житомир виключно для таких підприємств-перевізників твердих побутових відходів м. Житомира, які були визначені переможцями відповідного конкурсу, крім Підприємства: ТОВ «Грін Бін Україна» та ПП «КВЖРЕП № 8».

Разом з тим, Відділенням АМК було встановлено, що Підприємство укладало договори про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів на 2021 та 2022 роки із суб`єктами господарювання, які, зокрема, не мали статусу виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомир, на основі положень Цивільного та Господарських кодексів України, не беручи до уваги положення рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.11.2020 №1357 «Про роботу міського полігону захоронення побутових відходів м. Житомира», про обов`язковість дотримання якого повідомляло ПП «ВЖРЕП №4» та обґрунтовувало свою правову позицію.

Листом від 08.11.2021 Полігон повідомив ПП «ВЖРЕП № 4» з приводу укладення договору на захоронення твердих побутових відходів таке «Відповідно до Порядку приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення твердих побутових відходів м. Житомира від суб`єктів господарювання, які не визначені виконавцями послуг з вивезення побутових відходів на території Житомирської міської обласної територіальної громади, за твердженого рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 06 жовтня 2021 року № 1110 «Про приймання побутових відходів на міському полігоні захоронення побутових відходів», для отримання дозволу на захоронення відходів на міському полігоні захоронення твердих побутових відходів м. Житомира, Вам необхідно звернутися із письмовою заявою до виконавчого комітету Житомирської міської ради та надати пакет документів, які визначені у вказаному Порядку. За умови прийняття виконавчим комітетом Житомирської міської ради рішення про надання відповідного дозволу, такий дозвіл надається у формі рішення виконавчого комітету міської ради безкоштовно на постійній основі. За результатами розгляду заяви та прийнятого виконавчим комітетом Житомирської міської ради рішення про надання відповідного дозволу, Підприємство укладає з Вами договір про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів» (мова оригіналу).

При цьому, жоден з суб`єктів господарювання, які не були визначені органом місцевого самоврядування виконавцем з вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомир та мали укладені з Полігоном договори у 2021 - 2023 роках, не надавали Полігону відповідні дозволи. Проте, не зважаючи на це, КП «АТП 0628» не відмовило їм в укладенні договору на захоронення твердих побутових відходів, на відміну від ПП «ВЖРЕП № 4».

Також Відділенням АМК встановлено (пункти 190 - 196 рішення №60/18-р/к), що Підприємство листами від 17.02.2023 №41 і від 24.07.2023 № 150 не надало Відділенню АМК повну інформацію про усіх споживачів послуг Підприємства на захоронення твердих побутових відходів на МВВ, котрі, як і ПП «ВЖРЕП № 4», не були визначені виконавцями послуг з вивезення твердих побутових відходів в територіальних межах м. Житомира органом місцевого самоврядування.

Наведені обставини свідчать про те, що Підприємство, маючи ринкову владу на досліджуваному Відділенням АМК ринку, діяло вибірково та не мало правових підстав для відмови ПП «ВЖРЕП № 4» в укладанні договору про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів, зокрема, на 2021 - 2022 роки.

Зазначене свідчить про необґрунтовану відмову Підприємства в укладенні договору, що кваліфіковано як зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку. При цьому належних обґрунтувань існування об`єктивно виправданих причин такої відмови Відділенням АМК з зібраних доказів у справі та наданих Підприємством заперечень на подання встановлено не було.

Позивач також наводить правовий аналіз норм законодавства щодо статусу виконавця послуг з вивезення побутових відходів, порядку його обрання та наявності/відсутності конкуренції на ринку послуг з вивезення твердих побутових відходів, тобто наводить обґрунтування підстав прийняття виконавчим комітетом Житомирської міської ради рішення від 11.11.2020 № 1357 «Про роботу міського полігону захоронення побутових відході м. Житомир», що є предметом розгляду іншої антимонопольної справи №185/60/32-рп/к.22, судової справи №910/5808/24.

При цьому позивач є комунальним підприємством, підпунктом 6.1.1 пункту 6.1 статуту якого передбачено, що Підприємство за погодженням з Органом управління майном планує свою діяльність, визначає стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до галузевих науково-технічних прогнозів та пріоритетів, кон?юнктури ринку продукції, товарів, робіт, послуг та економічної ситуації.

Відповідно до статуту метою і предметом діяльності Підприємства, зокрема, є збирання безпечних твердих побутових і промислових відходів у місцях їх накопичення, сміттєвих контейнерах, ємностях тощо та змішаних відновлюваних матеріалів, експлуатація полігонів для захоронення безпечних відходів, видалення безпечних відходів шляхом спалювання або іншими методами, з одержуванням електроенергії або пари, компосту, замінників, палива, біогазу та інших побічних продуктів для подальшого використання, або без їх одержування, оброблення органічних відходів для їх подальшої утилізації.

Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою від 25.10.2005, зареєстрованим в книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №0305520900015, виданим Житомирською міською радою, Підприємство визнано балансоутримувачем полігону твердих побутових відходів, розташованого за адресою: вул. Андріївська, 2, м. Житомир.

Тобто, Підприємство є суб`єктом господарювання у розумінні статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Разом з тим, до повноважень позивача не належить надання обґрунтувань та підстав прийняття органами місцевого самоврядування нормативно-правових актів (рішень, розпоряджень, наказів тощо).

Позивач також зазначає, що ПП «ВЖРЕП № 4», окрім послуги з вивезення побутових відходів на певній частині м. Житомира, надавало послуги з управління багатоквартирними будинками. Підприємство не відмовляло ПП «ВЖРЕП № 4» в укладенні договору про надання послуг із захоронення твердих побутових відходів. Вказані обставини підтверджуються копіями укладених позивачем та ПП «ВЖРЕП № 4» договорів.

Проте предметами вказаних договорів, укладених Підприємством та ПП «ВЖРЕП №4» у вересні 2021 року та січні 2022 року, є надання послуг по захороненню великогабаритних та ремонтних відходів, а не твердих побутових відходів. При цьому, договір, укладений 02.01.2020 (строком дії до 31.12.2021 року) про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів, не спростовує встановлений та належним чином доведений факт відмови позивача від укладення договору на захоронення твердих побутових відходів на 2021 - 2022 роки, тобто безпосереднього предмету розгляду антимонопольної справи №179/60/26-рп/к.22.

Таким чином, Відділенням АМК було належним чином встановлено та доведено, що Підприємство укладало договори про надання послуг по захороненню твердих побутових відходів на 2022 - 2023 роки із суб`єктами господарювання, які, зокрема, не мали статусу виконавців послуг з вивезення побутових відходів на певній території м. Житомира, на основі положень Цивільного та Господарських кодексів України, не беручи до уваги рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 11.11.2020 №1357 «Про роботу міського полігону захоронення побутових відходів м. Житомира» та рішення від 06.10.2021 № 1110, наявністю яких обґрунтовувало свою правову позицію.

Отже, підстави для визнання недійсним і скасування рішення №60/18-р/к відсутні, а тому у задоволення позову Підприємства слід відмовити.

За приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на позивача.

Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Відмовити у задоволенні позовних вимог Комунального підприємства «Автотранспортне підприємство 0628» Житомирської міської ради (пров. 3-й Транзитний, буд. 65, м. Житомир, 10007; ідентифікаційний код 03328327) до Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45, м. Київ, 03035; ідентифікаційний код 21602826) про визнання недійсним і скасування рішення від 19.03.2024 №60/18-р/к.

2. Витрати зі сплати судового збору покласти на Комунальне підприємство «Автотранспортне підприємство 0628» Житомирської міської ради (пров. 3-й Транзитний, буд. 65, м. Житомир, 10007; ідентифікаційний код 03328327).

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 05.11.2024.

Суддя Оксана Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.11.2024
Оприлюднено08.11.2024
Номер документу122834252
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства про захист економічної конкуренції

Судовий реєстр по справі —910/5498/24

Рішення від 04.11.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 23.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 28.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 17.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 23.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 10.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні