ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2024 року Справа № 160/15844/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіВрони О. В. за участі секретаря судового засіданняХижняк В.В. представника позивача Шепіль О.В. представника відповідача Ферафонтова Ю.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Приватного акціонерного товариства "МХП" до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство «МХП» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001780403 від 05.03.2024 року, яким застосовано штрафні санкції на суму 2 607 804, 46 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на те, що відповідачем до позивача неправомірно застосувано штрафні санкції та неправомірно прийняте податкове повідомлення-рішення №0001780403 від 05.03.2024 року. На переконання позивача, ним не порушено встановлені строки для реєстрації розрахунків коригувань до податкових накладних в ЄРПН, оскільки відповідачем не враховано дату отримання позивачем розрахунків коригування та невірно визначено граничну дату реєстрації розрахунків коригування.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.06.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/15844/24 та призначено до розгляду в порядку загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 16 липня 2024 року о 10:00.
У відзиві на позовну заяву Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків просить відмовити у задоволенні позовних вимог, виходячи з наступного.
Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 затверджено Порядок «Про підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» (далі - Наказ №225) Податкового кодексу України, та перелік документів на підтвердження», яким передбачено, що у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів).
ПрАТ "МХП" не зверталось до Східного МУ ДПС по роботі з ВПП із заявою про можливість чи неможливість виконання обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року N 225, тобто мало право вчасно виконувати свої обов`язки.
Підпункт 201.10 статті 201 Кодексу передбачає, що у разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 Кодексу, та/або порушення продавцем / покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН (крім податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу) податкової накладної та/або розрахунку коригування, покупець / продавець таких товарів / послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця / покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН. До заяви додаються копії документів, що засвідчують, факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів / послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», то підтверджують факт отримання таких товарів / послуг.
Форма заяви про допущення продавцем товарів / послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем / покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування (Д7) (додаток 7) (далі додаток 7) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289.
Виходячи з форми додатку 7 до декларації у відповідних його графах покупцю необхідно вказувати показники, що підтверджуються первинними документами, копії яких додаються до заяви, а також опис порушень продавця, зокрема у разі його відмови скласти та надати розрахунок коригування до податкової накладної зазначаються номер і дата первинного документа, що засвідчує факт сплати податку у зв`язку з придбанням товарів / послуг або факт отримання повернення таких товарів / послуг.
Тобто у разі ненадання платником податку - продавцем розрахунку коригування, який передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг, доцільним є подання платником податку - покупцем до податкової декларації з ПДВ заяви із скаргою на такого продавця та копій документів, передбачених, пунктом 201.10 статті 201 Кодексу, у тому числі документів, що засвідчують дату отримання такого розрахунку коригування.
ПрАТ "МХП" не надавала до Східного МУ ДПС по роботі з ВПП заяви із скаргою на продавців по податковим накладним / розрахункам коригування, термін реєстрації яких порушено/не зареєстровано.
При розгляді наданих документів ПрАТ «МХП», а саме: реєстр розрахунків коригувань та розрахунки коригувань з квитанцією, зроблено висновок про недостатність підтверджуючих документів, які б слугували доказами ПрАТ «МХП» щодо фактичної дати отримання, таких розрахунків коригувань від контрагентів. ПрАТ «МХП» не надало додаткові документи, які б підтверджували відсутність вини з боку підприємства або пом`якшували відповідальність за вчинені правопорушення.
В підготовче засідання 16.07.2024 представник відповідача не з`явився, подав клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку із зайнятістю в цей день в інших судових засіданнях Дніпропетровського окружного адміністративного суду і Шостого апеляційного адміністративного суду.
Підготовче засідання відкладено судом на 30.07.2024 об. 13:30 год.
Приватним акціонерним товариством «МХП» надано відповідь на відзив.
Позивач підтримав позовні вимоги та наголосив, що виконав свій податковий обов`язок щодо своєчасної реєстрації розрахунків коригувань до податкових накладних, відповідно ПрАТ «МХП» правомірно не звертався до відповідача із заявою про не можливість виконання обов`язків, визначених у пункті 61.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення».
30.07.2024 позивач подав до суду заяву про зменшення розміру позовних вимог.
У заяві товариство повідомило, що визнає наступні порушення несвоєчасної реєстрації розрахунків коригувань:
Розрахунок коригувань № 13004//6 від 15.12.2019р, дата реєстрації 10.01.2020, к-сть днів протермінування- 10, сума штрафу- 24,00грн.
Розрахунок коригувань № 5696 від 31.12.2019р, дата реєстрації 05.02.2020, к-сть днів протермінування- 21, сума штрафу- 45,56 грн.
Розрахунок коригувань № 7299 від 28.02.2022р, дата реєстрації 30.08.2022, к-сть днів протермінування- 47, сума штрафу- 11,76 грн.
Розрахунок коригувань № 11544 від 31.03.2022р, дата реєстрації 30.08.2022, к-сть днів протермінування- 47, сума штрафу- 0,35 грн.
Розрахунок коригувань № 141 від 31.03.2022р, дата реєстрації 12.09.2022, к-сть днів протермінування- 60, сума штрафу- 1894,64 грн.
Розрахунок коригувань № 3 від 11.04.2022р, дата реєстрації 26.07.2022, к-сть днів протермінування- 12, сума штрафу- 190,02 грн.
Розрахунок коригувань № 53305 від 13.05.2022р, дата реєстрації 30.08.2022, к-сть днів протермінування- 47, сума штрафу- 17,95 грн.
Розрахунок коригувань № 41147//12 від 31.05.2022р, дата реєстрації 29.08.2022, к-сть днів протермінування- 46, сума штрафу-66,24грн.
Розрахунок коригувань № 2800584 від 01.06.2022р, дата реєстрації15.08.2022, к-сть днів протермінування- 46, сума штрафу- 4,73 грн.
Розрахунок коригувань № 1603906 від 08.06.2022р, дата реєстрації15.08.2022, к-сть днів протермінування- 46, сума штрафу- 21,41 грн.
Розрахунок коригувань № 1615283від 13.06.2022р., дата реєстрації 15.08.2022, к-сть днів протермінування-46 , сума штрафу-81,04 грн.
Розрахунок коригувань № 58928 від 20.06.2022р., дата реєстрації 29.08.2022, к-сть днів протермінування-45 , сума штрафу- 15,37 грн.
Розрахунок коригувань № 95498 від 30.06.2022р., дата реєстрації 30.08.2022, к-сть днів протермінування-46 , сума штрафу- 4,10 грн.
Розрахунок коригувань № 8003608 від 30.06.2022р., дата реєстрації 15.09.2022, к-сть днів протермінування- 62, сума штрафу-399,38 грн.
Розрахунок коригувань № 8003594 від 30.06.2022р., дата реєстрації15.08.2022, к-сть днів протермінування- 31, сума штрафу-1150,41 грн.
Розрахунок коригувань № 8003804 від 30.06.2022р., дата реєстрації 15.08.2022, к-сть днів протермінування- 31, сума штрафу- 816,03 грн.
Розрахунок коригувань № 8003507від 30.06.2022р., дата реєстрації 15.08.2022, к-сть днів протермінування- 31, сума штрафу- 127,98 грн.
Розрахунок коригувань № 8003354від 30.06.2022р., дата реєстрації 08.09.2022, к-сть днів протермінування- 55, сума штрафу- 1,49 грн.
Розрахунок коригувань № 8003535 від 30.06.2022р., дата реєстрації 08.09.2022, к-сть днів протермінування- 55, сума штрафу- 11,54 грн.
Розрахунок коригувань № 8003680 від 30.06.2022р., дата реєстрації 08.09.2022, к-сть днів протермінування- 55, сума штрафу- 26,27 грн.
Розрахунок коригувань № 8003806 від 30.06.2022р., дата реєстрації 09.09.2022, к-сть днів протермінування-56, сума штрафу- 64,15 грн.
Розрахунок коригувань № 2401304 від 30.06.2022р., дата реєстрації 09.09.2022, к-сть днів протермінування- 51, сума штрафу- 38,53 грн.
Розрахунок коригувань № 8003684 від 30.06.2022р., дата реєстрації 08.09.2022, к-сть днів протермінування-55 , сума штрафу- 21,94 грн.
Розрахунок коригувань № 8003472 від 30.06.2022р., дата реєстрації 08.09.2022, к-сть днів протермінування- 55, сума штрафу- 119,33 грн.
Розрахунок коригувань № 8003779 від 30.06.2022р., дата реєстрації 08.09.2022, к-сть днів протермінування- 55, сума штрафу- 745,88 грн.
Розрахунок коригувань № 8003515 від 30.06.2022р., дата реєстрації 15.09.2022, к-сть днів протермінування- 62, сума штрафу- 827,12 грн.
Розрахунок коригувань № 2801310 від 10.07.2022р., дата реєстрації 29.08.2022, к-сть днів протермінування- 29, сума штрафу- 71,5 грн.
Розрахунок коригувань № 19 від 11.07.2022р., дата реєстрації 31.08.2022, к-сть днів протермінування- 31, сума штрафу- 1261,64 грн.
Розрахунок коригувань № 22 від 13.07.2022р., дата реєстрації 31.08.2022, к-сть днів протермінування- 31, сума штрафу- 8213,74 грн.
Розрахунок коригувань № 1093 від 13.07.2022р., дата реєстрації 30.08.2022, к-сть днів протермінування- 30, сума штрафу- 79,38 грн.
Розрахунок коригувань № 180 від 15.07.2022р., дата реєстрації 30.08.2022, к-сть днів протермінування- 30, сума штрафу- 1412,66 грн.
Розрахунок коригувань № 2852 від 16.07.2022р., дата реєстрації 30.08.2022, к-сть днів протермінування- 15, сума штрафу- 242,53 грн.
Розрахунок коригувань № 51 від 18.07.2022р., дата реєстрації 31.08.2022, к-сть днів протермінування- 16, сума штрафу- 1163,45 грн.
Розрахунок коригувань № 50 від 18.07.2022р., дата реєстрації 31.08.2022, к-сть днів протермінування- 16, сума штрафу- 12808,13 грн.
Розрахунок коригувань № 62 від 22.07.2022р., дата реєстрації 31.08.2022, к-сть днів протермінування- 16, сума штрафу- 1428,75 грн.
Розрахунок коригувань № 66 від 25.07.2022р., дата реєстрації 31.08.2022, к-сть днів протермінування- 16, сума штрафу- 1171,73 грн.
Розрахунок коригувань № 8002759 від 31.07.2022р., дата реєстрації 13.09.2022, к-сть днів протермінування- 29, сума штрафу- 3,14 грн.
Розрахунок коригувань № 8002834 від 31.07.2022р., дата реєстрації 13.09.2022, к-сть днів протермінування- 29, сума штрафу- 0,03 грн.
Розрахунок коригувань № 8002733 від 31.07.2022р., дата реєстрації 16.08.2022, к-сть днів протермінування- 1, сума штрафу- 167,88 грн.
Розрахунок коригувань № 8002871 від 31.07.2022р., дата реєстрації 16.08.2022, к-сть днів протермінування- 1, сума штрафу- 159,07 грн.
Розрахунок коригувань № 8002384 від 31.07.2022р., дата реєстрації 16.08.2022, к-сть днів протермінування- 1, сума штрафу- 240,02 грн.
Розрахунок коригувань № 8002873 від 31.07.2022р., дата реєстрації 16.08.2022, к-сть днів протермінування- 1, сума штрафу- 183,55 грн.
Розрахунок коригувань № 8002560 від 31.07.2022р., дата реєстрації 16.08.2022, к-сть днів протермінування- 1, сума штрафу- 124,69 грн.
Розрахунок коригувань № 8002425 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 2,94 грн.
Розрахунок коригувань № 8002655 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 227,9 грн.
Розрахунок коригувань № 8002753 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 7,27 грн.
Розрахунок коригувань № 8002826 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 2,75 грн.
Розрахунок коригувань № 8002471 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 72,91 грн.
Розрахунок коригувань № 8002629 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 1,26 грн.
Розрахунок коригувань № 8002874 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 19,79 грн.
Розрахунок коригувань № 8002460 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 132,63 грн.
Розрахунок коригувань № 8002752 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 4,61 грн.
Розрахунок коригувань № 8002756 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 56,68 грн.
Розрахунок коригувань № 8002630 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 106,71 грн.
Розрахунок коригувань № 8002659 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 16,19 грн.
Розрахунок коригувань № 8002472 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 24,97 грн.
Розрахунок коригувань № 8002375 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 198,63 грн.
Розрахунок коригувань № 8002888 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу- 71,00 грн.
Розрахунок коригувань № 8002369 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-62,83 грн.
Розрахунок коригувань № 8002570 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-7,51 грн.
Розрахунок коригувань № 8002643 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-105,45 грн.
Розрахунок коригувань № 8002423 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-790,01 грн.
Розрахунок коригувань № 8002843 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-46,3 грн.
Розрахунок коригувань № 8002374 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-62,75 грн.
Розрахунок коригувань № 8002758 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-2,09 грн.
Розрахунок коригувань № 8002490 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-31,29 грн.
Розрахунок коригувань № 8002813 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-15,6 грн.
Розрахунок коригувань № 8002569 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-89,77 грн.
Розрахунок коригувань № 8002456 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-183,23 грн.
Розрахунок коригувань № 8002855 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-3,17 грн.
Розрахунок коригувань № 8002414 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-46,6 грн.
Розрахунок коригувань № 8002808 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-0,68 грн.
Розрахунок коригувань № 8002732 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-46,81 грн.
Розрахунок коригувань № 8002814 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-1,40 грн.
Розрахунок коригувань № 8002889 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-8,40 грн.
Розрахунок коригувань № 8002637 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-15,18 грн.
Розрахунок коригувань № 8002905 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-182,62 грн.
Розрахунок коригувань № 8002805 від 31.07.2022р., дата реєстрації 07.09.2022, к-сть днів протермінування- 23, сума штрафу-2,29 грн.
Розрахунок коригувань № 8002520 від 31.07.2022р., дата реєстрації 13.09.2022, к-сть днів протермінування- 29, сума штрафу-0,68 грн.
Розрахунок коригувань № 8002748 від 31.07.2022р., дата реєстрації 13.09.2022, к-сть днів протермінування- 29, сума штрафу-119,64 грн.
Розрахунок коригувань № 8002730 від 31.07.2022р., дата реєстрації 13.09.2022, к-сть днів протермінування- 29, сума штрафу-195,12 грн.
Розрахунок коригувань № 8002875 від 31.07.2022р., дата реєстрації 13.09.2022, к-сть днів протермінування- 29, сума штрафу-104,07 грн.
Розрахунок коригувань № 8002842 від 31.07.2022р., дата реєстрації 13.09.2022, к-сть днів протермінування-29, сума штрафу-0,90 грн.
Розрахунок коригувань № 274 від 06.08.2022р., дата реєстрації 14.09.2022, к-сть днів протермінування-14, сума штрафу-487,57 грн.
Розрахунок коригувань № 8001119 від 08.08.2022р., дата реєстрації 06.09.2022, к-сть днів протермінування-6, сума штрафу-0,30 грн.
Розрахунок коригувань № 4317//586 від 08.08.2022р., дата реєстрації 12.09.2022, ксть днів протермінування-12, сума штрафу-278,81 грн.
Розрахунок коригувань № 9915572//11 від 09.08.2022р., дата реєстрації 15.09.2022, ксть днів протермінування-15, сума штрафу-27,49 грн.
Розрахунок коригувань № 4603349 від 11.08.2022р., дата реєстрації 15.09.2022, к-сть днів протермінування-15, сума штрафу-72,48 грн.
Розрахунок коригувань № 8001741 від 11.08.2022р., дата реєстрації 14.09.2022, к-сть днів протермінування-14, сума штрафу-8,86 грн.
Розрахунок коригувань № 8416//586 від 15.08.2022р., дата реєстрації 12.09.2022, к-сть днів протермінування-12, сума штрафу-2478,38 грн.
Розрахунок коригувань № 660 від 31.08.2022р., дата реєстрації 30.09.2022, к-сть днів протермінування-15, сума штрафу-1471,27 грн.
Розрахунок коригувань № 42 від 16.09.2022р., дата реєстрації 18.11.2022, к-сть днів протермінування-34, сума штрафу-1148,06 грн.
Розрахунок коригувань № 9959979//11 від 20.09.2022р., дата реєстрації 31.10.2022, ксть днів протермінування-16, сума штрафу-143,96 грн.
Розрахунок коригувань № 51 від 21.09.2022р., дата реєстрації 18.11.2022, к-сть днів протермінування-34, сума штрафу-5925,81 грн.
Розрахунок коригувань № 62706 від 22.09.2022р., дата реєстрації 31.10.2022, к-сть днів протермінування-16, сума штрафу-33,52 грн.
Розрахунок коригувань № 145557//34 від 22.09.2022р., дата реєстрації 31.10.2022, ксть днів протермінування-16, сума штрафу-11,64 грн.
Розрахунок коригувань № 145558//34 від 22.09.2022р., дата реєстрації 31.10.2022, ксть днів протермінування-16, сума штрафу-8,29 грн.
Розрахунок коригувань № 145560//34 від 26.09.2022р., дата реєстрації 31.10.2022, ксть днів протермінування-16, сума штрафу-13,35 грн.
Розрахунок коригувань № 64 від 26.09.2022р., дата реєстрації 18.11.2022, к-сть днів протермінування-34, сума штрафу-783,23 грн.
Розрахунок коригувань № 9981679//11 від 26.09.2022р., дата реєстрації 31.10.2022, ксть днів протермінування-16, сума штрафу-61,12 грн.
Розрахунок коригувань № 361 від 27.09.2022р., дата реєстрації 28.11.2022, к-сть днів протермінування-44, сума штрафу-1,50 грн.
Розрахунок коригувань № 16155//586 від 27.09.2022р., дата реєстрації 31.10.2022, ксть днів протермінування-16, сума штрафу-562,90 грн.
Розрахунок коригувань № 18143//586 від 29.09.2022р., дата реєстрації 31.10.2022, ксть днів протермінування-16, сума штрафу- 2591,4 грн.
Розрахунок коригувань № 9990397//11 від 29.09.2022р., дата реєстрації 31.10.2022, ксть днів протермінування-16, сума штрафу-79,92 грн.
Розрахунок коригувань № 2 від 09.10.2022р., дата реєстрації 28.11.2022, к-сть днів протермінування-28, сума штрафу- 1066,00 грн.
Розрахунок коригувань № 3920 від 17.03.2023р., дата реєстрації 15.06.2023, к-сть днів протермінування-58, сума штрафу- 448,98 грн.
Розрахунок коригувань № 130183//6 від 24.04.2023р., дата реєстрації 25.07.2023, к-сть днів протермінування-68, сума штрафу-182,04 грн.
Розрахунок коригувань № 205953//12 від 22.06.2023р., дата реєстрації 19.07.2023, к-сть днів протермінування-1, сума штрафу-9,48 грн.
Розрахунок коригувань № 1217 від 18.08.2023р., дата реєстрації 19.09.2023, к-сть днів протермінування-1, сума штрафу-10,80 грн.
Розрахунок коригувань № 1215 від 18.08.2023р., дата реєстрації 19.09.2023, к-сть днів протермінування-1, сума штрафу-102,66 грн.
Розрахунок коригувань № 1216 від 18.08.2023р., дата реєстрації 19.09.2023, к-сть днів протермінування-1, сума штрафу-10,80 грн.
Позивач визнає суму штрафних санкцій 56 550,33 грн. Загальна сума штрафних санкцій складає 2 607 804,46 грн.
З урахуванням наведеного, позивач звернувся із заявою про зменшення позовних вимог і просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001780403 від 05.03.2024 року, у частині застосування штрафних санкції на суму 2 551 254,13 грн.
За приписами ч.1 ст.47 Кодексу адміністративного судочинства України крім прав та обов`язків, визначених у ст.44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Виходячи з наведеного, судом приймається заява позивача.
30.07.2024 в підготовчому засіданні оголошено перерву до 03.09.2024 об 13:00 год.
30.07.2024 позивачем подано клопотання про долучення до матеріалів додаткових документів до справи.
03.09.2024 представник відповідача в підготовче засідання не з`явився, подав клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку із зайнятістю в цей день в інших судових засіданнях.
03.09.2024 судом відкладено підготовче засідання до 01.10.2024 об 13:30 год.
30.09.2024 від позивача надійшли письмові пояснення.
Посилаючись на норми п. 201.10 ст. 201 ПК України і п. 89 Закону України №2876-ІХ від 12.01.2023 Товариство звертає увагу на те, що строки реєстрації розрахунків коригувань ПрАТ «МХП» не перевищені, реєстрація розрахунків коригувань здійснена протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) та у строки протягом 18 календарних днів з 08.02.2023.
01.10.2024 судом закрито підготовче провадження та перейдено до розгляду справи по-суті. Розгляд справи призначено на 29.10.2024 об 10:30 год.
В письмових поясненнях, які надійшли до суду 11.10.2024 Товариство наголошує, що дані камеральної перевірки, викладені у Акті №67/32-00-04-03-01-01/25412361 від 29.01.2024 року не свідчать/відсутні відомості щодо порушень граничних термінів реєстрації розрахунків коригувань до податкових накладних, оскільки відповідачем не враховано день отримання розрахунку коригування позивачем, відповідно прийняте податкове повідомлення рішення №0001780403 від 05.03.2024 року є протиправним, та таким, що підлягає скасуванню.
На підтвердження своєї правової позиції, позивач посилається на практику адміністративних судів в подібних спорах.
29.10.2024 в судовому засіданні оголошено вступну і резолютивну частини рішення.
Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, вислухавши сторін, суд встановив наступні обставини.
На підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу І, пункту 75.1 ст. 75 розділу ІІ Податкового кодексу України головним державним інспектором Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Біланчуком В`ячеславом Васильовичем проведено камеральну перевірку податкової декларації (розрахунку, звіту) дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних платника податків Приватного акціонерного товариства «МХП».
За результатами перевірки складено акт №67/32-00-04-03-01-01/25412361 від 29.01.2024 про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ПрАТ «МХП» (код ЄДРПОУ25412361).
За висновками акту перевірки встановлено порушення ПрАТ «МХП» вимог пункту 201.1 та пункту 201.10 статті 201 Кодексу (що діяли на момент здійснення порушення), підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення», п. 89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу, в частині порушення граничних термінів реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1)до 15 календарних днів включно на загальну суму ПДВ «-» 20164690,34 грн.;
2) від 16 до 30 календарних днів включно на загальну суму ПДВ - «-» 240769,00 грн.;
3) від 31 до 60 календарних днів включно на загальну суму ПДВ - «-» включно на загальну суму ПДВ «-» 3967246,54 грн.;
4) від 61 до 365 календарних днів включно на загальну суму ПДВ - «-» 1493278,09 грн.;
5) від 366 календарних днів на загальну суму ПДВ - «-» 2769,56 грн.
На підставі вказаного акту перевірки Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків складено податкове повідомлення рішення від 05.03.2024 № 0001780403 форми «Н» , яким нараховано загальну суму штрафу 2607804,46 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення було оскаржено позивачем в адміністративному порядку до Державної податкової служби України.
Рішенням Державної податкової служби України від 29.05.2024 №15911/6/99-00-06-03-01-06 за результатом розгляду скарги ПрАТ «МХП» залишено без змін ППР Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 05.03.2024 № 0001780403, а скаргу без задоволення.
Позивач не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, звернувся з відповідним позовом до суду.
Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.
Частиною 2ст. 19 Конституції Українипередбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Відповідно до підп. 20.1.4 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу Україниконтролюючі органи, визначені підпунктом41.1.1 пункту 41.1 статті 41цьогоКодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
У розумінні підп. 41.1.1 п.41.1 ст. 41 ПК Україниконтролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Пунктом75.1 ст. 75 ПК Українипередбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до підп. 75.1.1 п.75.1 ст. 75 ПК Україникамеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.
Предметом камеральної перевірки також можуть бути:
1) своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків);
2) своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних;
3) своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах;
4) повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначенимпунктами 2,3частини першої тапунктом 10частини другої статті 5 Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні";
5) своєчасність подання заяви про взяття на облік фінансових агентів відповідно до вимогстатті 39-3цього Кодексу;
6) своєчасність подання фінансовими агентами звітів про підзвітні рахунки, виправлених звітів про підзвітні рахунки;
7) своєчасність надання фінансовими агентами відповіді на запити (повідомлення) контролюючого органу, що надсилаються у випадках, визначенихстаттею 39-3цього Кодексу;
8) своєчасність подання повідомлення про структуру власності та кінцевих бенефіціарних власників відповідно до вимогпункту 44-1.2статті 44-1цього Кодексу;
9) своєчасність подання особою, яка здійснює управління або адміністрування трасту, повідомлення про укладення договору щодо управління або адміністрування трасту або про припинення такого договору, фінансової звітності, копій первинних документів та іншої інформації щодо трасту на запит контролюючого органу у випадках, передбаченихстаттею 44-2цього Кодексу;
10) своєчасність надання інформації на запит контролюючого органу відповідно допункту 44-1.3статті 44-1,підпунктів 6-8підпункту 73.3.1 пункту 73.3 статті 73 цього Кодексу;
11) своєчасність та повнота сплати узгодженої суми грошового зобов`язання у вигляді авансового внеску з податку на прибуток підприємств, визначеного відповідно допункту 141.13статті 141 цього Кодексу, на підставі даних Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.
Відповідно до пп.16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК Україниплатник податків зобов`язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом201.1 ст. 201 ПК України на платника податку покладено обов`язок на дату виникнення податкових зобов`язань скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом201.10 ст. 201 ПК Українивстановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом198.5 статті 198та пунктом199.1 статті 199цьогоКодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Механізм внесення відомостей, що містяться уподатковій накладнійта/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341).
Пунктом 5 Порядку №1246 (на час виникнення спірних відносин) передбачено, що податкова накладната/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установленихпунктом 192.1 статті 192,пунктами 200-1.3,200-1.9 статті 200-1тапунктами 201.1,201.10і201.16 статті 201Кодексу, а також з урахуванням Законів УкраїниПро електронні довірчі послуги,Про електронні документи та електронний документообігта Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
За п. 12 Порядку №1246 після надходженняподаткової накладноїта/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідностіподаткової накладноїта/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку такихподаткової накладноїта/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстраціюподаткову накладнута/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установленихпунктом 192.1 статті 192тапунктом 201.10 статті 201Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно допункту 201.1статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно допунктів 200-1.3і200-1.9статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться уподатковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів УкраїниПро електронні довірчі послуги,Про електронні документи та електронний документообігта Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пунктів 13-15 Порядку №1246 13. за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізитиподаткової накладноїта/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо уподатковій накладнійта/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначенихпунктом 12цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Зап. 120-1.1 ст.120 ПК Українипорушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченогостаттею 201цього Кодексу, для реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно допункту 198.5статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначенихпідпунктами "а" - "г"цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно достатті 199цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно доабзацу одинадцятогопункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимогстатей 192і201цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Законом України №2876-ІХ від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набрав чинності 08.02.2023, зокрема підрозділ 2розділу XX «Перехідні положення» ПК Українидоповнено пунктами 89 та 90 такого змісту:
« 89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеногоУказом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеногоУказом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів»;
69.18. установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години.
Операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.
Квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації щодо податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, надсилається платнику податку не пізніше наступного операційного дня.
Якщо протягом наступного операційного дня після операційного дня, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається не пізніше наступного операційного дня».
Воєнний стан введено в Україні з 24.02.2022 року згідноУказу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022таЗакону України від 24.02.2022 №2102-IX.
Отже,Законом №2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, збільшено тривалість граничного строку реєстрації розрахунків коригування та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу«Перехідні положення» ПК Українидля реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, при здійсненні перевірки відповідач повинен був врахувати, що до 08.02.2023 строки реєстрації розрахунків коригування не повинні були перевищувати 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем), а з 08.02.2023 18 календарних днів.
За виключенням наведених у заяві про зменшення позовних вимог розрахунків коригування, позивач зареєстрував розрахунки коригування у встановлений законодавством строк.
На підтвердження своєчасності реєстрації розрахунків коригування позивачем надано лист ТОВ «М.Е.ДОК» №25/07-7219 від 25.07.2024 з детальною інформацією щодо дати та часу, способу отримання та відправки розрахунків коригування з КП «М.Е.Doc», скрін-шоти програми КП «М.Е.Doc» з датами отримання розрахунків коригування позивачем від контрагентів та протоколи руху документа/звіту та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій.
Під час проведення камеральної перевірки ПрАТ «МХП» відповідачем не враховано дати отримання розрахунків коригувань позивачем від контрагентів, відомості про такі дати в акті перевірки відсутні.
Суд зазначає, що ні ПК України ні Порядком заповнення податкової накладної не передбачено механізму фіксації дати отримання покупцем такого розрахунку коригування.
Відповідно до вищенаведених приписів законодавства розрахунок корегування складається безпосередньо продавцем/постачальником, після чого направляється покупцю/отримувачу послуг, який здійснює його реєстрацію. Таким чином, покупець, (позивач), повністю залежний від дати складання розрахунку коригування продавцем, а тому є справедливим та логічним здійснювати розрахунок строку реєстрації розрахунку коригування з дати його отримання від постачальника, оскільки покупець не має впливу на строки видання розрахунків коригування продавцем.
Отже, притягнення позивача до відповідальності за порушення строків реєстрації розрахунків коригування виданих іншим суб`єктом, є протиправним в силу відсутності його вини у несвоєчасному виданні розрахунків коригування.
За правовою позицією Верховного Суду у постанові від 22.11.2021 у справі № 160/10558/19 при розгляді справ про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до Єдиного реєстру податкових накладних, а дата їх відправлення виходячи з технічного способу реєстрації податкових накладних, тому скріншоти з програми "M.E.Doc" є належним засобом доказування, та зазначив що позивач, надавши суду докази направлення на реєстрацію податкових накладних, зокрема скрін-шоти програми m.e.doc, вчинив усі залежні від нього дії для підтвердження своєчасної реєстрації податкових накладних. Тоді як відповідач у відповідності до вимог частини 2 статті 77 КАС України не довів правомірності прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Суд також вважає необхідним врахувати приписи ч.1ст. 58 Конституції України, за якими закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 року № 1-рп-99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першійстатті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Конституційний Суд України дійшов висновку, що положення частини першоїстатті 58 Конституції Українипро зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи, стосується фізичних осіб і не поширюється на юридичних осіб. Але це не означає, що цей конституційний принцип не може поширюватись на закони та інші нормативно-правові акти, які пом`якшують або скасовують відповідальність юридичних осіб. Проте надання зворотної дії в часі таким нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.
Як на момент складання акту камеральної перевірки, так і на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення вже набули чинності зміни, внесеніЗаконом №2876-ІХдоПК України, в частині доповнення підрозділу 2 розділу«Перехідні положення» ПК Українипунктами 89 та 90, які зокрема пом`якшили відповідальність платника податків на період дії воєнного стану, який введений в Україні з 24.02.2022, тобто в цій частині в силустатті 58 Конституції України, вказаний вище Закон має зворотню дію в часі.
Таким чином, станом на день прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення №0001780403 від 05.03.2024 податковий орган мав обчислювати суму штрафу з урахуванням нових зменшених розмірів.
Суд не бере до уваги зауваження податкового органу, що позивач не звертався до нього із заявою про можливість чи не можливість виконання обов`язків, визначених у пункті 61.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року №225.
Відповідно до п.п.69.1. п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Наведена норма застосовується платником податків, лише у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, натомість позивач своєчасно зареєстрував розрахунки коригування до податкових накладних, а тому не вбачав необхідності звертатись із заявою про можливість чи не можливість виконання обов`язків до податкового органу.
Відхиляє суд і зауваження Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків зазначив, що ПрАТ «МХП» не надавало заяви зі скаргою на продавців по податковим накладним/розрахункам коригувань, термін реєстрації яких порушено/не зареєстровано.
Положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що у разі допущення продавцем товарів/ послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/ покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Тобто, наведеною нормаю встановлено право а не обов`язок платника податків подавати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця, у разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг.
До того ж продавцем товарів/послуг не було допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, та/або продавцем/покупцем порушення граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг.
За приписамист. 9 КАС Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до вимог ч.1ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при зверненні до суду із даним позовом було сплачено судовий збір у сумі 30280,00 грн., що підтверджуєтьсяплатіжною інструкцією №2770910003 від 11.06.2024.
Суд, керуючись положеннямист. 139 КАС України, враховуючи задоволення позову вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на користь позивача судовий збір у сумі 30280,00 грн.
Керуючись ст.ст.139, 242-246, 255 , 295, 297 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Приватного акціонерного товариства «МХП» (вул. Елеваторна, 1,. м.Миронівка Київська область, 08800, код ЄДРПОУ 25412361) до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (пр. Олександра Поля, 57, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 43968079) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення -задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0001780403 від 05.03.2024 року, у частині застосування штрафних санкції на суму 2 551 254,13 грн.
Стягнути зі Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (пр. Олександра Поля, 57, м. Дніпро, 49600, код ЄДРПОУ 43968079) на користь Приватного акціонерного товариства «МХП» (вул. Елеваторна, 1, м.Миронівка Київська область, 08800, код ЄДРПОУ 25412361) судовий збір у сумі 30280 (тридцять тисяч двісті вісімдесят) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене в строки, передбаченістаттею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складено 05.11.2024.
Суддя О.В. Врона
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2024 |
Оприлюднено | 08.11.2024 |
Номер документу | 122841204 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні