Ухвала
від 07.11.2024 по справі 229/7632/24
ДРУЖКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 229/7632/24

Провадження № 2-о/229/118/2024

У х в а л а

07 листопада 2024 р. м. Дружківка

Суддя Дружківського міського суду Панова Т.Л., розглянувши заяву ОСОБА_1 , в інтересах якої діє адвокат Барановський Олександр Віталійович, про встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій території України,

треті особи: Дружківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Краматорському районі Донецької області східного міжрегіонального управління міністерства юстиції,

ОСОБА_2 ,

В С Т А Н О В И В:

до суду надійшла зазначена заява, в якій заявник просить встановити факт народження дитини чоловічої статі ОСОБА_3 , який народився у м. Макіївка, Донецької області, ІНФОРМАЦІЯ_1 , матір"ю якого є ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрована за адресою АДРЕСА_1 , батьком є ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 ;

встановити факт народження дитини чоловічої статі ОСОБА_4 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_4 у м.Макіївка, матір"ю якого є ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрована за адресою АДРЕСА_1 , батьком є ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 ;

встановити факт народження дитини жіночої статі ОСОБА_5 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_5 у м.Макіївка, матір"ю якої є ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстрована за адресою АДРЕСА_1 , батьком є ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 .

Обгрунтовує заяву таким. ОСОБА_1 разом зі своїм чоловіком ОСОБА_2 після одруження мешкали в м.Донецьк та після тимчасової окупації міста продовжили своє перебування у місті.

17.07.2016 ОСОБА_1 народила хлопчика ОСОБА_6 .

ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_1 народила хлопчика ОСОБА_7 .

ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_1 народила дівчинку ОСОБА_5 .

ОСОБА_1 перебуває у шлюбі , зареєстрованому на території України з ОСОБА_2 .

ОСОБА_1 була змушена віддати медичні документи про народження дітей окупаційній владі та взамін отримала документи окупаційної влади - свідоцтва про народження дітей , які на території України та країн Європи є недійсними.

Станом на сьогодні, у зв"язку з неможливістю подальшого перебування на окупованій території, та бажанням покинути тимчасово окуповану територію України, вони разом з дітьми намагалися потрапити на територію україни через Литву, однак представники прикордонної служби не надали їм дозвіл на перетин кордону.

Отримати свідоцтво про народження у відділі державної реєстрації актів цивільного стану не можливо, оскільки факт народження відбувся на тимчасово окупованій територї України, на якій не можливо отримати медичний документ, що може бути прийнято відділом державної реєстрації актів цивільного стану для здійснення реєстрації народження відповідно до ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану".

Встановлення в судовому порядку факту народження дітей необхідне для реєстрації народження дітей, народжених у шлюбі та для отримання свідоцтва про народження дітей, після отримання яких вони матимуть можливість перетнути кордон та повернутись в Україну.

Згідно з частиною третьою статті 3 ЦПК України, провадження в цивільних справах здійснюється відповідно до законів, чинних на час вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справи.

Перевіривши заяву й додані до неї матеріали, суд дійшов висновку про залишення її без руху, зважаючи на таке.

Вимоги до заяви передбачені статтями 175, 177, 318 ЦПК України.

Заява не відповідає вимогам ст. 318 ЦПК України.

Так, відповідно до ст. 318 ЦПК України, у заяві про встановлення факту, що має юридичне значення, повинно бути зазначено: 1) який факт заявник просить встановити та з якою метою; 2) причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт;3) докази, що підтверджують факт.

В порушення вказаного положення закону, заявник не надає доказів неможливості реєстрації факту народження в органах ДРАЦС України.

Суд звертає увагу, що відповідно до ст. 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», в редакції Закону від 21.04.2022 р. № 2217-ІХ, будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану.

Відповідно до змісту розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану, затверджених наказом Міністерства юстиції України №52/2 від 18 жовтня 2000 року, передбачено, що підставами для проведення державної реєстрації народження дитини, серед іншого, є: медичний висновок про народження, сформований в Реєстрі медичних висновків електронної системи охорони здоров`я відповідно до Порядку формування та видачі медичних висновків про народження в Реєстрі-медичних висновків електронної системи охорони здоров`я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України від 18 вересня 2020 року № 2136, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30 вересня 2020 року за № 953/35236; медичне свідоцтво про народження (форма № 103/о), форма якого затверджена наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08 серпня 2006 року № 545, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2006 року за № 1150/13024; медичний документ, виданий компетентним суб`єктом іншої держави, що підтверджує факт народження, належним чином легалізований, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

При відсутності підстав для державної реєстрації народження, визначених у цьому пункті, державна реєстрація народження проводиться на підставі рішення суду про встановлення факту народження такою жінкою.

Таким чином, вказаним законом передбачено визнання державою документів, що підтверджують факт народження, виданих на тимчасово окупованій території, та які мають подаватись для реєстрації відповідного факту до органу ДРАЦС.

Разом із тим, до заяви не долучено письмової відмови у проведенні державної реєстрації народження дитини заявником, що є обов`язковою передумовою звернення до суду із заявою про встановлення факту народження, з урахуванням змін, внесених до ч.3 ст.9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», оскільки особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Крім того, при зверненні заявника до органів РАЦС, останній також перевіряє, чи не проведена реєстрація народження особи.

Заявник має надати докази, що до теперішнього часу не проведена реєстрація народження дітей в Україні.

Також суд зазначає, що в додатках до заяви наявне лише одне медичне свідоцтво про народження № 106 від 09.09.2018р., медичні свідоцтва про народження на інших дітей не надані.

Порядок сплати та розмір судового збору визначено Законом України "Про судовий збір".

Відповідно до підпункту 4 пункту 1 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до суду фізичною особою заяви у справах окремого провадження судовий збір становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" встановлено, що з 01 січня 2024 року прожитковий мінімум для працездатних осіб складає 3028 грн.

Відповідно до підпункту сьомого пункту 1 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір", судовий збір за подання заяви у справах окремого провадження справляється у розмірі, що становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до ч.3 статті 4 вказаного Закону при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

З урахуванням зазначеного вище, в цьому випадку при поданні заяви заявнику необхідно було сплатити судовий збір у розмірі 448,48 грн (3028 х 0,2 х 0,8) за кожну вимогу щодо встановлення факту. Загальна сума судового збору складає 1345, 44грн. (448,48*3)

Представник заявника, у змісті заяви посилається на те, що заявник звільнений від сплати судового збору згідно п. 21 ч.1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір", оскільки звертається до суду з заявою про встановлення факту народження, поданою у зв`язку з тимчасовою окупацією території України.

Суд звертає увагу заявника, що відповідно до змісту пункту 21 частини першої статті 5 закону України "Про судовий збір" від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються заявники у справах за заявами про встановлення фактів, що мають юридичне значення, поданих у зв`язку із збройною агресією, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією території України, надзвичайними ситуаціями природного чи техногенного характеру, що призвели до вимушеного переселення з тимчасово окупованих територій України, загибелі, поранення, перебування в полоні, незаконного позбавлення волі або викрадення, а також порушення права власності на рухоме та/або нерухоме майно.

Аналізуючи положення пункту 21 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір", слід дійти висновку, що законодавцем чітко визначено причинно-наслідковий зв`язок між подією (збройна агресія, конфлікт тощо), яка потягла дію наслідок (вимушене переселення, загибель тощо), який і повинен бути підтверджений судом як факт, що має юридичне значення.

Саме по собі народження на тимчасово окупованій території, не звільняє заявника від сплати судового збору на підставі пункту 21 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір".

Аналогічний підхід також застосовано Верховним Судом в ухвалі від 28.02.2024 року по справі № 759/17678/22.

Як убачається із заяви заявник ОСОБА_1 зареєстрована та проживає в м.Донецьк, що є тимчасово окупованою територія України.

Заявником не надано доказів того, що тимчасова окупація території України призвела до їх вимушеного переселення з тимчасово окупованої території України, а тому відсутні підстави для звільнення від сплати судового збору на підставі пункту 21 частини першої статті 5 закону України "Про судовий збір".

Таким чином, заявнику необхідно надати до суду документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.

Судовий збір за подання заяви має бути перераховано за такими платiжними реквiзитами: Отримувач коштів Донецьке ГУК/Дружкiвська МТГ/22030101, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37967785 , Банк отримувача Казначейство України(ел. адм. подат.), Рахунок отримувача UA188999980313191206000005694, Код класифікації доходів бюджету 22030101

Призначення платежу 101


(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і має відповідну відмітку у паспорті);Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Дружківський міський суд Донецької області (назва суду, де розглядається справа)

При заповненні платіжного документа у графі «Код платника» платником судового збору юридичною особою зазначається код ЄДРПОУ, а платником фізичною особою ідентифікаційний код, а при його відсутності, у зв`язку з релігійними переконаннями, зазначаються його паспортні дані.

Частиною 1 ст. 185 ЦПК України передбачено, що суддя, встановивши, що заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 174,185,260 ЦПК України, суддя

У Х В А Л И В:

заяву ОСОБА_1 , в інтересах якої діє адвокат Барановський Олександр Віталійович, про встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій території України, залишити без руху.

Заявнику надати строк для усунення недоліків, який складає сім днів з дати отримання заявником ухвали.

У разі, якщо у встановлений строк виявлені недоліки не будуть усунуті, заява буде вважатись не поданою та повернута заявнику.

Ухвала може бути оскаржена в частині визначення розміру судових витрат протягом п`ятнадцяти днів з моменту отримання копії ухвали шляхом подання апеляційної скарги, в іншій частині ухвала суду оскарженню не підлягає.

Суддя: Т.Л.Панова

СудДружківський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення07.11.2024
Оприлюднено08.11.2024
Номер документу122853549
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України

Судовий реєстр по справі —229/7632/24

Ухвала від 12.11.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Панова Т. Л.

Ухвала від 07.11.2024

Цивільне

Дружківський міський суд Донецької області

Панова Т. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні