Ухвала
від 07.11.2024 по справі 533/910/24
КОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

07.11.2024 рокуКОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙСУД ПОЛТАВСЬКОЇОБЛАСТІ

Справа №533/910/24

Провадження № 2-а/533/9/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2024 року Козельщинський районний суд Полтавської області

в складі: головуючого судді Оксенюк М. М.,

за участі: секретаря судового засідання Шуліки Л. Г.,

розглянувши у спрощеному письмовому позовному провадженні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,

УСТАНОВИВ:

07 жовтня 2024 року до Козельщинського районного суду Полтавської області надійшов адміністративний позов від представника позивача адвоката Самойленко М.О. в інтересах позивача ОСОБА_2 до відповідача Державної служби України з безпеки на транспорті, про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення №000706 від 03.09.2024, закрити провадження у справі.

На обґрунтування позову представником позивача зазначено, що 03 вересня 2024 року в.о. начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області Ткаченко Д.В. винесено постанову № 000706 відповідно до якої позивач ОСОБА_1 визнаний винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 132-2 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 51000,00 грн.

Відповідно до оскаржуваної постанови ОСОБА_1 притягнуто до відповідальності за те, що 08.08.2024 о 17 годині 51 хвилину на а/д М22 Полтава-Олександрія 77+810 м був проведений габаритно-ваговий контроль т/з DAF д.н.з. НОМЕР_1 та встановлено, що вантажовідправником було внесені відомості про масу вантажу до ТТН №1 від 08.08.2024 що перевищують встановлені законом нормативно встановлені норми на 90,3%, тому його дії підпадають під ч.4 ст.132-2 КУпАП.

Згідно до ТТН №1 від 08.08.2024 автомобільним перевізником ТОВ «Трансспецтрейд» здійснювались перевезення вантажу, вантажовідправником якого було ФГ «МРІЯАГРО», директором якого є ОСОБА_1 У ТТН №1 вказано, що перевозилась пшениця вагою (брутто) 43500 т. Зазначена накладна містить всі необхідні реквізити та в ній зазначені вагові параметри вантажу, що перевозиться.

Далі представник позивача зазначив, що позивач не погоджується з даною постановою та вважає її протиправною, оскільки в постанові не зазначено хто та коли встановив, що вантаж, який перевозив водій ТЗ DAF д.н.з. НОМЕР_1 в дійсності мав вагу більше ніж вказано в ТТН № 1 від 08.08.2024 року.

Окрім цього, представником позивача заначено, що жодного відеозапису до постанови не було долучено, відомості про фіксування правопорушення в автоматичному режимі відсутні, а отже вищезазначена постанова є протиправною, необґрунтованою, такою що порушує законні права та інтереси позивач, а отже підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 07.10.2024 відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з урахуванням особливостей провадження, визначених ст.286 КАС України, без виклику учасників справи на підставі матеріалів справи (у письмовому провадженні) на 07 листопада 2024 року.

Відповідач у межах процесуального строку визначений судом надав суду відзив на позовну заяву, у якому з адміністративним позовом не погодився, просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі у зв`язку з їх безпідставністю та необґрунтованістю.

Уважав, що позивачем не доведено обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, так само як і не надано доказів на підтвердження відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення.

Окрім цього, у відзиві зазначено, що саме 08.08.2024 близько 17:50 години працівниками поліції під час виконання службових повноважень було виявлено факт проїзду т/з DAF д.н.з. НОМЕР_1 , з причепом д.н.з. НОМЕР_2 , під керуванням ОСОБА_3 , через автоматичний пункт фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті (далі автоматичний пункт) WIM 07, розташований за адресою а/д М-22 Полтава-Олександрія км 74+810 (поблизу с.Підгорівка, з візуальними ознаками перевищення нормативних вагових параметрів та приховуванням державних номерних знаків транспортного засобу з метою уникнення фіксації факту порушення в автоматичному режимі.

Після зупинки т/з та роз`яснення водію причин зупинки останній повідомив про різке погіршення самопочуття та необхідність прослідувати до медичного закладу.

Працівниками поліції було супроводжено водія до медичного закладу та одночасно викликано на місце події посадових осіб Державної служби України з безпеки на транспорті для встановлення факту порушення габаритно-вагових норм при здійсненні вантажних перевезень.

Працівниками Укртрансбезпеки за даними автоматичного пункту WIM 07 було встановлено, що фактична вага т/з DAF д.н.з. НОМЕР_1 , з причепом д.н.з. НОМЕР_2 , під час проїзду даного автоматичного пункту о 17:51 годині становила 76,150 т (76150 кг) при нормативно допустимих для даного типу транспортного засобу (автопоїзд) згідно пункту 22,5 ПДР 40,0 т (40000 кг).

Справність зважувального обладнання підтверджується свідоцтвом про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №04/4380 від 07.11.2024.

В подальшому т/з було заблоковано шляхом встановлення на колесо блокуючого номерного пристрою (блокіратора).

Відповідні фактичні обставини підтверджуються наявними відеозаписами з портативних відеореєстраторів посадових осіб патрульної поліції та Укртрансбезпеки.

Згідно відомостей зазначених в ТТН №1 маса брутто т/з із вантажем складала 43,500 т (43500 кг), в той час як фактична маса за результатом зважування автоматичного пункту становила 76,150 т (76150 кг).

Окрім цього, до матеріалів позовної заяви не додано інформацію про зважування такого т/з із відображенням номерних знаків та дати і часу зважування, а також не надано документів, що підтверджують справність ваг, на яких виконувалося таке зважування, а тому позивачем не було надано жодного доказу на спростування факту перевищення нормативно-вагових параметрів т/з (а.с.37-45).

25.10.2024 від представника відповідача ОСОБА_4 надійшло клопотання про долучення до справи відеозаписів зупинки транспортного засобу, надані відповідним підрозділом патрульної поліції, де зафіксовано зупинку т/з DAF д.н.з. НОМЕР_1 , з причепом д.н.з. НОМЕР_2 ,із пристроємдля приховуванняномеру (диск№100:01:40)та подальшоївідмови водіятранспортного засобунадати відповіднідокументи навантаж (а.с.61-73).

28.10.2024 представник позивача ОСОБА_5 направив до суду додаткові пояснення з яких вбачається, що т/з DAF, зовні схожий на т/з під керуванням водія ОСОБА_3 , зафіксовано проїжджаючим контрольно-ваговий пункт 08.08.2024 об 17:51:16 (фото долучено відповідачем). В той же час, відповідач вказує у своєму відзиві, водія ОСОБА_3 зупинили працівники патрульної поліції о 17:50 годині, тому на фото зафіксовано або інший т/з, або ж по вказаному контрольно-ваговому пункту проїхав незаконно хтось інший, а не водій ОСОБА_3 , якого було госпіталізовано раніше до цього. Вина ОСОБА_1 поза розумним сумнівом не доведена (а.с.74-77).

За правилами ч.4 ст.229 КАС України у разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Отже, на підставі ч.1, ч.3, ч.9 ст.205, ч.4 ст.229 КАС України судом здійснюється розгляд заяви без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу та без участі сторін на підставі наявних у справі доказів у порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши та оцінивши наявні письмові докази у справі, встановив наступне.

Частиною 4 ст.242 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно з ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Водночас ст.280 КУпАП закріплює обов`язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні.

Постановою про накладення адміністративного стягнення №000706 винесеною 03.09.2024 в.о. начальником відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області Ткаченко Д.В. установлено, що 08.08.2024 о 17годині 51 хвилині, на а/д М-22, км 74+810 був проведений габаритно-ваговий контроль т/з т/з DAF д.н.з. НОМЕР_1 , з причепом д.н.з. НОМЕР_2 , вантажовідправником було внесено відомості про масу вантажу до ТТН №1 від 08.08.2024, що перевищують встановлені законом нормативно-правові норми на 90,3% та не відповідають фактичним даним в ТТН, відповідальність за що передбачена ч.4 ст.132-2 КУпАП та накладено на керівника ФГ «МРІЯАГРО», директором якого є ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 51000,00 грн (а.с. 18).

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником ФГ «МАРІЯАГРО» (ідентифікаційний код юридичної особи: 44563336) є ОСОБА_1 (а.с.21).

Відповідно до товарно-транспортної накладної №1 від 08 серпня 2024 року вбачається, що автомобільним перевізником ТОВ «Трансспецтрейд», т/з DAF д.н.з. НОМЕР_1 , з причепом д.н.з. НОМЕР_2 , під керуванням ОСОБА_3 здійснювались перевезення вантажу, вантажовідправником якого було ФГ «МРІЯАГРО», директором

якого є ОСОБА_1 У ТТН №1 вказано, що перевозилась пшениця вагою (брутто) 43500 т. Зазначена накладна містить всі необхідні реквізити та в ній зазначені вагові параметри вантажу, що перевозиться (а.с. 23).

З письмових пояснень водія т/з DAF д.н.з. НОМЕР_1 , з причепом д.н.з. НОМЕР_2 ОСОБА_3 вбачається, що він 08.08.2024 близько 18 години перевозив вантаж (зерно) по а/д Полтава Олександрія поблизу села Підгорівка, був зупинений працівниками поліції, які чітку мету зупинки не пояснили розмовляли у грубій формі, після чого йому стало зле та викликав швидку допомогу та був доставлений до лікарні з гіпертонічною хворобою. 09.08.2024 він повідомив, підприємство в якому працює, що був зупинений працівниками поліції та наразі перебуває в лікарні, а авто перебуває в селі Підгорівка на місці зупинки. В будь яких документах або складених матеріалах не підписував та просив притягти працівників поліції до відповідальності (а.с.24-25).

Відповідно до виписки із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого №1695 вбачається, що ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебував у стаціонарі з 08.08.2024 по 09.08.2024 з діагнозом: гіпертонічна хвороба ІІ ст 3 ст ризик 4, гіпертензивний криз неускладнений, цукровий діабет тип 2, декомпенсований, хронічна хвороба нирок ІІ ст. (а.с.26).

До відзиву долучено: роздруківку відомостей (фотофіксацію) з автоматичного пункту зважування щодо проїзду транспортного засобу, вбачається, що 08.08.2024 о 17.51.15 годині на автоматичному пункті WIM 07 а/д М-22 Полтава-Олександрія, км 74+810 зафіксовано саме транспортний засіб DAF д.н.з. НОМЕР_1 , з причепом д.н.з. НОМЕР_2 (а.с.53-54); фото транспортного засобу, щодо якого проводилась перевірка (а.с.54, 56 на звороті -57).

Доводячи повірку засобу вимірювальної техніки відповідачем надано свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №04/4380, яке чинне до 07.11.2024 (а.с.55).

Під час зупинки транспортного засобу DAF д.н.з. НОМЕР_1 , з причепом д.н.з. НОМЕР_2 , здійснювалася відеофіксації процесу перевірки та виявлених порушень, на підтвердження чого відповідачем долучено відеозапис із пристроєм для приховування номеру (диск №1 00:01:40) та подальшої відмови водія транспортного засобу надати відповідні документи на вантаж (а.с.73).

З досліджених доказів та встановлених на їх підставі обставин вбачається, що між сторонами склались правовідносини з приводу оскарження рішення суб`єкта владних повноважень.

Згідно п.1 ч.1 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Відповідно ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1- 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Статтею 7 КАС України визначено, що суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.1 КУпАП завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Додержання вимог закону при застосуванні заходів впливу за адміністративні правопорушення забезпечується систематичним контролем з боку вищестоящих органів і посадових осіб, правом оскарження, іншими встановленими законом способами (ст.7 КУпАП).

Статтею 245 КУпАП визначено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Відповідно до ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Особливості розгляду справ про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279-1-279-8 цього Кодексу.

Відповідальність за внесення (зазначення) вантажовідправником відомостей про масу або габарити вантажу до товарно-транспортної накладної або іншого визначеного законодавством документа на вантаж, що не відповідають фактичним даним, які перевищують нормативно встановлені законодавством вагові або габаритні параметри від 5 відсотків до 10 відсотків включно, крім вантажовідправника, який одночасно є перевізником цього вантажу, а так само внесення (зазначення) вантажовідправником відомостей про масу або габарити вантажу до товарно-транспортної накладної або іншого визначеного законодавством документа на вантаж, що перевищують нормативно встановлені законодавством вагові або габаритні параметри від 5 відсотків до 10 відсотків включно, за відсутності оформленого дозволу на проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні передбачена ч.1 ст.132-2 КУпАП.

Частиною 4 указаної статті визначена відповідальність за дії, передбачені частиною першою цієї статті, у разі якщо фактичні дані вантажу або внесені (зазначені) відомості перевищують нормативно встановлені законодавством вагові або габаритні параметри понад 30 відсотків.

Пунктом 22.5 ПДР передбачені обмеження як вагових, так і габаритних параметрів транспортних засобів та їх составів.

Рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоча б один з їх габаритних та/або вагових параметрів перевищує нормативи, визначені цим пунктом, здійснюється відповідно до Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 р. №30 «Про проїзд великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами».

Вимоги цього пункту не поширюються на транспортні засоби спеціального призначення, які виконують функції зимового утримання автомобільних доріг, та Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту під час слідування (повернення) до (з) місця виконання заходів із захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гасіння пожеж.

Механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (далі - великовагові та/або великогабаритні транспорті засоби), що використовуються на автомобільних дорогах визначається Порядком здійснення габаритновагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27.06.2007 №879 (Далі Порядок №879).

Відповідно до п.3 указаного Порядку №879, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, що включає перевірку на відповідність встановленим законодавством нормативам вагових або габаритних параметрів таких транспортних засобів, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів. великоваговий транспортний засіб - транспортний засіб з вантажем або без вантажу, хоча б один з вагових параметрів якого перевищує встановлені на території України допустиму максимальну масу чи осьове навантаження;

Великогабаритний транспортний засіб - транспортний засіб з вантажем або без вантажу, хоча б один з габаритних параметрів якого перевищує встановлені на території України допустимі параметри (ст.1 Закону України «Про автомобільний транспорт»).

Великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у п.22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України 10.10.2001 №1306.

Згідно ст.6 Закону України «Про автомобільний транспорт» під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, мають право: використовувати спеціалізовані автомобілі; використовувати спеціальне обладнання, призначене для перевірки дотримання водіями норм режиму праці та відпочинку; супроводжувати транспортний засіб, що має ознаки порушення нормативів вагових або габаритних параметрів, до найближчого місця зважування (на відстань не більше 50 кілометрів) для здійснення габаритно-вагового контролю, а також забороняти подальший рух такого транспортного засобу у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; здійснювати габаритно-ваговий контроль транспортних засобів; використовувати стаціонарні або пересувні пункти габаритно-вагового контролю; використовувати засоби фото- і відеофіксації процесу перевірки, у тому числі в автоматичному режимі; у разі виявлення порушень законодавства щодо габаритно-вагового контролю під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) копіювати, сканувати документи, які пред`являють водії транспортних засобів під час проведення такої перевірки, та використовувати їх як доказ під час розгляду справ про порушення законодавства; здійснювати опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення адміністративного правопорушення, свідками якого вони були або могли бути.

Згідно п. 2 Порядку внесення відомостей про належного користувача транспортного засобу до Єдиного державного реєстру транспортних засобів, затвердженого постановою КМУ№ 1197 від 14.11.2018, належний користувач - фізична особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить, а також керівник юридичної особи - лізингоодержувача (особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи - лізингоодержувача) або працівник, визначений керівником юридичної особи, яка є власником транспортного засобу або отримала в установлений законодавством спосіб право користуватися ним, які в разі внесення щодо них відомостей до Реєстру, відповідно до ст. 14-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення несуть відповідальність за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису).

Відповідно до ч. 7 ст. 258 КУпАП у разі виявлення адміністративного правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованого за допомогою працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, правопорушення, передбаченого статтею 132-2 цього Кодексу, та/або порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксованих у режимі фотозйомки (відеозапису), протокол про адміністративне правопорушення не складається, а постанова у справі про адміністративне правопорушення виноситься без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Відповідно дост. 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт»автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

При оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає такі обов`язкові реквізити:

дата і місце складання;

вантажовідправник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення;

вантажоодержувач (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті);

транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто;

пункти завантаження і розвантаження.

Порядок ведення та надання інформації з реєстру товарно-транспортних накладних визначається Кабінетом Міністрів України.

У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є:

для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг;

для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

Так, оформлення товарно-транспортної накладної здійснює вантажовідправник.

Разом з тим,статтею 132-2 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність у вигляді штрафу, що накладається на спеціального суб`єкта - уповноважену посадову особу вантажовідправника.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до ч. 1ст. 279-5 КУпАПу разі якщо адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, передбачені частиною другою статті122-2, частинами другою, третьою статті132-1цьогоКодексу, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, або в разі вчинення адміністративних правопорушень, передбаченихстаттею 132-2 цього Кодексу, уповноважені на те посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, за даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів, а в разі необхідності - за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлюють відповідальну особу, зазначену у частині першійстатті 14-3 цього Кодексу, або вантажовідправника.

Отже, ст. 132-2 КУпАП підлягає застосуванню в сукупності із ст. 14-3та ч.1 ст. 279-5 КУпАП.

Відповідачем встановлено, що відповідно до витягу з ЄДРПОУ керівником ФГ «МРІЯАГРО» є директор ОСОБА_1 (а.с. 58).

Представник позивача у позові зазначає, що позивач під час притягнення його до адміністративної відповідальності не було складено протокол про адміністративне правопорушення, проте, його складання не передбачене ч.2 ст. 258 КУпАП.

Згідно ч.4 ст.279-5 КУпАП постанова про накладення адміністративного стягнення за правопорушення, передбачені ст.132-2 цього Кодексу, та правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, може виноситися без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Суд звертає увагу на те, що розгляд даної категорії справ не передбачає обов`язкову участь правопорушника (ч.4 ст. 279-5 КУпАП).

Отже, враховуючи вищезазначені положення законодавства, дослідивши фактичні обставини та питання права, що лежать в основі спору по даній справі, суд дійшов висновку про відсутність необхідності надання відповіді на інші аргументи сторін, оскільки судом були досліджені усі основні питання, які є важливими для прийняття даного судового рішення.

При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (№ 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (№ 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v.Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Суд звертає увагу також на те, що позивачем не спростовано інформацію про перевищення нормативних параметрів, зазначених у постанові.

Дослідивши повно, всебічно, безпосередньо та об`єктивно наявні у справі докази, оцінивши їх належність, допустимість, достовірність, достатність та взаємний зв`язок у сукупності, з`ясувавши всі обставини у справі, суд приходить до висновку, що оскаржувана постанова є правомірною та скасуванню не підлягає, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Оскільки суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.

Ураховуючи вищевикладене, керуючись статтями 9, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 286, 295 КАС України, ст. 132-1, 245, 247, 251, 258, 280, 283 КУпАП, суд,

УХВАЛИВ

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - відмовити повністю.

Судові витрати залишити за позивачем.

Рішення може бути оскаржено впродовж десяти днів шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду через Козельщинський районний суд Полтавської області.

Апеляційна скарга у електронній формі подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Оксенюк

СудКозельщинський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення07.11.2024
Оприлюднено11.11.2024
Номер документу122871430
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —533/910/24

Постанова від 24.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 24.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк М. М.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Козельщинський районний суд Полтавської області

Оксенюк М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні