Рішення
від 07.11.2024 по справі 140/9218/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2024 року ЛуцькСправа № 140/9218/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Стецика Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПП Західна Аграрна Компанія до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ПП Західна Аграрна Компанія (далі ТОВ ПП ЗАК, позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 05.06.2024 №00151080703, №00151090703.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 09.05.2024 позивач отримав від ГУ ДПС у Волинській області акт документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ПП ЗАК від 06.05.2024 №1316/07-03/36205714, яким встановлено порушення податкового законодавства, зокрема заниження обсягу податкових зобов`язань на загальну суму податку на додану вартість (далі - ПДВ) у розмірі 1 107 333 грн, що призвело до завищення суми податкового кредиту за лютий 2024 року на суму ПДВ 1 107 333 грн.

Позивач не погодився із висновками акта перевірки та подав до ГУ ДПС у Волинській області заперечення, додавши додаткові документи щодо підтвердження аргументів, викладених в них, однак про результати розгляду заперечення відповідач ТОВ ПП ЗАК не повідомив. Натомість в податкових повідомленнях-рішеннях від 05.06.2024 №00151080703, №00151090703 ГУ ДПС у Волинській області зазначило, що Комісією з розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок прийнято рішення залишити без змін висновок акта документальної позапланової виїзної перевірки від 06.05.2024 № 1316/07-03/36205714.

ТОВ ПП ЗАК подало до Державної податкової служби України (далі - ДПС України) скаргу від 14.06.2024 на спірні податкові повідомлення-рішення, однак рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від 13.08.2024 №24608/6/99-00-06-01-04-06 податкові повідомлення-рішення від 05.06.2024 №00151080703, №00151090703 залишені без змін, а скарга - без задоволення.

Позивач не погоджується із винесеними ГУ ДПС у Волинській області податковими повідомленнями-рішеннями, вважає їх такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства, а тому підлягають скасуванню

Вважає необґрунтованими висновки податкового органу про завищення товариством податкового кредиту за лютий 2024 року на загальну суму 1 107 333 грн, оскільки первинними документами підтверджено взаємовідносини ТОВ ПП ЗАК з ТОВ Агро Панцир, ТОВ Техноекобуд, ТОВ Озон, ТОВ ФС Блискавкозахист, фізичною особою-підприємцем (ФОП) ОСОБА_1 , ТОВ Добродій Євробуд, за результатами яких задекларовано від`ємне значення з податку на додану вартість.

З урахуванням наведеного просить позов задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 05.09.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача не погоджується із доводами позовної заяви та зазначає, що в ході проведеної перевірки встановлено заниження податкового кредиту на суму ПДВ 1 107 333 грн та взаємовідносини ТОВ ПП ЗАК із контрагентами, котрі визначені на сторінках 11-12 акта перевірки.

Звертає увагу на контрагента позивача ТОВ Агро Панцир, що надавало ТОВ ПП ЗАК послуги нового будівництва елеватора для зберігання 46000 тонн сировини з зерносушильним комплексом по вул. Вокзальній 156 в с. Чаруків Луцького району Волинської області на суму ПДВ 955 647 грн.

ТОВ ПП ЗАК до розрахунку бюджетного відшкодування за лютий 2024 року включено послуги, котрі надавало ТОВ Агро Панцир на суму ПДВ 416 666 грн.

В ході проведення інвентаризації в присутності працівника контролюючого органу за адресою: Волинська області с. Чаруків , вул. Вокзальна, 156, контролюючим органом не встановлено елеватора для зберігання 46000 тонн сировини із зерносушильним комплексом, який відображено згідно з даними бухгалтерського обліку (обороти рахунку 10 за березень-лютий 2024 року), що перебуває у власності скаржника; здійснено фото/відео фіксацію об`єктів нерухомого майна. Факт будівництва вказаного елеватора також не підтверджено.

Відповідно до Інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта у власності ТОВ ПП ЗАК елеватора для зберігання 46000 тонн сировини з зерносушильним комплексом по вул. Вокзальній, 156 в с. Чаруків Луцького району Волинської області на момент перевірки не прослідковується.

Враховуючи вищезазначене, на думку представника відповідача, ГУ ДПС у Волинській області діяло виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України та Податковим кодексом України, а тому у задоволенні позову просить відмовити повністю.

У відповіді на відзив представник позивача вважає, що у відзиві відповідач не спростував твердження та аргументи позовної заяви, а тому просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 24.09.2024 відмовлено у задоволенні клопотання представника ГУ ДПС у Волинській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення сторін, суд встановив наступне.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09.04.2024 №120346585219 ТОВ ПП ЗАК зареєстроване 24.12.2020 як юридична особа, видами економічної діяльності якого є: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.19 вирощування інших однорічних і дворічних культур; 01.50 змішане сільське господарство; 01.61. допоміжна діяльність у рослинництві; 01.64 оброблення насіння для відтворення; 46.12 діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням для тварин; 46.75 оптова торгівля хімічними продуктами; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 74.90 інша професійна, наукова та технічна діяльність, н. в. і. у.; 77.31 надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування.

На підставі наказу від 18.04.2024 №1381-п та направлення від 18.04.2024 №2048 посадовою особою ГУ ДПС у Волинській області проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ ПП ЗАК щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за лютий 2024 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до бюджетного відшкодування з бюджету, за результатами якої було складено акт від 06.05.2024 №1316/07-03/36205714.

Актом перевірки встановлено наступні порушення:

п. 189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198, п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, із змінами та доповненнями, внаслідок чого ТОВ ПП ЗАК:

занижено задекларовану суму податкового кредиту з податку на додану вартість на суму 690 667 грн, що призвело до завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р. 19) за лютий 2024 року у розмірі 690 667 грн, в результаті чого платником завищено суму р. 21 «Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду)» за лютий 2024 у розмірі 690 667 грн;

завищено суму бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку у податковій декларації за лютий 2024 року на суму 416 666 грн.

ТОВ ПП ЗАК не погодилося з висновками акта перевірки та подало ГУ ДПС у Волинській області заперечення від 16.05.2024 вих. №1-4/63 з доданими копіями первинних документів на підтвердження господарських операцій, за наслідками яких податковим органом встановлено завищення суми від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду за лютий 2024 року.

На підставі акта перевірки від 06.05.2024 №1316/07-03/36205714 та за наслідками розгляду заперечень ГУ ДПС у Волинській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 05.06.2024 №00151080703, №00151090703, якими ТОВ ПП ЗАК донараховані грошові зобов`язання з ПДВ.

Так, податковим повідомленням-рішенням від 05.06.2024 №00151080703 зменшено позивачу суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 416 666,00 грн та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 41 666,60 грн, всього разом 458 332,60 грн.

Податковим повідомленням-рішенням від 05.06.2024 року №00151090703 зменшено товариству розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 690 667,00 грн.

ТОВ ПП ЗАК не погодилося із цими податковими повідомленнями-рішеннями та подало до ДПС України скаргу вих. №1-4/76 від 14.06.2024, за результатами розгляду якої ДПС України прийняла рішення про результати розгляду скарги від 13.08.2024 №24608/6/99-00-06-01-04-06, яким оскаржувані податкові повідомлення-рішення залишила без змін, а скаргу - без задоволення.

Незгода позивача із оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями стала підставою для його звернення із цим позовом до суду.

При вирішенні даного спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.

Відповідно до підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (пункт 75.1 статті 75 ПК України ).

Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

За приписами підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Документальна позапланова перевірка з підстав, визначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Аналіз змісту наведеної норми свідчить про два окремі випадки проведення документальної позапланової перевірки: перша - подання декларації, в якій заявлено до відшкодування з бюджету суми податку на додану вартість; друга - подання декларації з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. При цьому у першому випадку позапланова перевірка проводиться за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V ПК України.

Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду від 19.02.2021 у справі №821/1235/17.

Позивач не заперечує наявність правових підстав для проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Вирішуючи питання щодо правомірності прийнятих відповідачем за результатами проведеної перевірки податкових повідомлень-рішень від 05.06.2024 №00151080703, №00151090703, якими зменшено позивачу суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 416 666,00 грн та застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 41 666,60 грн, а також зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 690 667,00 грн, суд враховує наступне.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема: визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Згідно з підпунктами 14.1.18, 14.1.178, 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника; податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу; податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V Кодексу.

Відповідно до підпунктів а) та б) пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

За правилами пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Пунктом 198.2 статті 198 ПК України визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3 статті 198 ПК України).

Пунктом 198.5 статті 198 ПК України передбачено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу; б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

За приписами пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Право на нарахування податкового кредиту при придбанні товару (послуг) виникає у платника податків, якщо таке придбання здійснюється з метою використання їх в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, при цьому до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів/послуг, а підставою для нарахування податкового кредиту є видана зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна із заповненням всіх обов`язкових реквізитів.

Крім того, пунктом 44.1 статті 44 ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до пункту 44.2 статті 44 ПК України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування. Платники податку, які відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об`єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.

Пунктом 85.4 статті 85 ПК України передбачено, що при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Згідно з частинами першою - третьою статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 №996-XIV (далі - Закон №996-XIV) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена підпунктом 1.2 пункту 1, підпунктом 2.1 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 з наступними змінами та доповненнями (далі - Положення №88), згідно з якими первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Відповідно до пункту 2.4 Положення №88 первинні документи (на паперових і машинолічильних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам (підпункти 2.15, 2.16 пункту 2 Положення №88).

При цьому, податковим законодавством не встановлено конкретного переліку первинних документів, які повинні складатися за наслідками тієї чи іншої господарської операції. Таким чином, будь-які документи (у тому числі, договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. Тобто для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Для податкового обліку значення має саме факт поставки тим постачальником, який вказаний в первинних документах, наданих платником податків на підтвердження задекларованих сум податкового кредиту (податкових зобов`язань).

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 20.02.2018 у справі №814/328/15.

Аналіз наведених правових норм дає підстави дійти висновку, що для отримання права сформувати податковий кредит із сум податку на додану вартість платник податку на додану вартість повинен мати податкові накладні, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначений для використання у власній господарській діяльності. При цьому, право на бюджетне відшкодування частини від`ємного значення виникає лише у разі фактичної сплати податку на додану вартість в ціні придбаного товару (робіт, послуг) отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг.

При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема, якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, необхідно враховувати, що обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову. У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував податковий кредит та сформував витрати, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи.

У свою чергу, обов`язок підтвердити правомірність та обґрунтованість сформованих витрат та податкового кредиту первинними документами покладається на платника-покупця товарів (робіт, послуг), оскільки саме він виступає суб`єктом, який використовує при обчисленні кінцевої суми податку, що підлягає сплаті до бюджету, суму податкового кредиту з ПДВ, визначену постачальником, та зменшує оподатковуваний дохід на вартість товарів (робіт, послуг), визначену продавцем.

Як слідує з акта перевірки від 06.05.2024 №1316/07-03/36205714, проведеним аналізом господарської діяльності та наданих на запити документів, регістрів бухгалтерського обліку, пояснень встановлено взаємовідносини ТОВ ПП ЗАК із наступними контрагентами:

ТОВ Агро Панцир (код ЄДРПОУ 44297328) послуги Нове будівництво елеватора для зберігання 46000 тонн сировини з зерносушильним комплексом по вул. Вокзальній, 156 в с. Чаруків, Луцького району, Волинської області на суму ПДВ 955 647 грн;

ТОВ Техноекобуд код (ЄДРПОУ 36959593) послуг по влаштуванню проїздів із бруківки згідно Договору №18/07/22 від 18.07.2022 на суму ПДВ 63 511 грн;

ТОВ Озон (код ЄДРПОУ 22344556) ТМЦ (Бруківка Хвилька рут т.8 см. Сіра SV-40, піддон дер. 1200*1000, Бордюр 1000*270*150 Сірий Піддон, Бруківка Хвилька рут т. 8 см.Сіра SV- 40, піддон дер. 1200*1000) на суму ПДВ 23 771 грн.;

ТОВ ФС Блискавкозахист (код ЄДРПОУ 43335440) ТМЦ (Злучник для дроту універсальний 8T, Злучник контрольний з проміжною пластиною 5T. Клема фальцева металева ОС. Злучник для полоси хрестовий 8T. Корпус для контрольного фасадного з`єднання 140x100 мм. Тримач дроту металевий FLIP з дюбелем А=140 mm. Тримач полоси металевий з дюбелем А=100 mm ОС, Комплект стержневого уземлювача діб, 3 м ОС) на суму ПДВ 2 465 грн;

ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) послуги з монтажу системи блискавкозахисту на суму ПДВ 5 333 грн;

ТОВ Добродій Євробуд (код ЄДРПОУ 44413388) ТМЦ (Пульт ДУ 4k Alutech AT-4N, Світильник світлодіодний New Pharos-12W+A+RG-135*135 УХЛ1 (двохсекційний D200мм. 220В), Світильник світлодіодний New Pharos-12W+A+RG-135*135 УХЛ1 (двохсекційний D200мм. 220В). Монтаж і налаштування автоматики, Ворота гаражні промислові (4 300Х4 500) з хвірткою, Комплект для автоматизації промислових воріт TR-10024-400KIT, Монтаж і налаштування воріт, автоматики) на суму ПДВ 56 605 грн.

Факт будівництва елеватора для зберігання 46000 тонн сировини з зерносушильним комплексом по вул. Вокзальній, 156 в с. Чаруків Луцького району Волинської області фактично не підтверджено, з цього слідує й те, що придбані послуги та ТМЦ, які вищеописані, не мають підтвердження використання їх у господарській діяльності, отже неможливо фактично підтвердити використання ТМЦ, та послуг по встановленню блискавкозахисту, укладанню бруківки, встановленню воріт та інших операцій у господарськійдіяльності ТОВ ПП ЗАК.

В ході проведення перевірки встановлено відсутність використання придбаного товару у перевіряємий період в оподатковуваних операціях підприємства, в тому числі в операціях за ставкою ПДВ 0. Також в ході проведення інвентаризації в присутності працівника контролюючого органу за адресою: Волинська область, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 156, не встановлено елеватора для зберігання 46000 тонни сировини із зерносушильним комплексом, який згідно бухгалтерського обліку (обороти рахунку 10 за березень лютий 2024 року) перебуває у власності ТОВ ПП ЗАК, здійснено фото/відео фіксацію об`єктів нерухомого майна за адресою по вул. Вокзальній, 156 в с. Чаруків Луцького району Волинської області, що зафіксовано відповідним актом.

На думку відповідача, ні під час перевірки, ні до заперечення до акта перевірки платником податку не було надано первинних документів на підтвердження використання наведених отриманих послуг та придбаних товарів у господарській діяльності, які б спростовували вказані порушення, що викладені в акті перевірки.

З такими твердження податкового органу суд не погоджується з огляду на наступне.

На підтвердження спірних господарських операцій та використання ТОВ ПП ЗАК отриманих послуг та придбаних товарів у господарській діяльності позивач під час перевірки, так і до заперечення від 16.05.2024 вих. №1-4/63 на акт перевірки, а також листом вих. №1-4/67 від 29.05.2024 надало податковому органу ряд первинних документів, які безпідставно не взяті до уваги під час прийняття оскаржуваних рішень. Такі документи також надано суду.

Так, відповідно до договору підряду №01-07/21 від 01.07.2021, укладеного між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Агро Панцир, підрядником виконано будівельні роботи Нове будівництво елеватора для зберігання 46000 тонн сировини з зерносушильним комплексом по вул. Вокзальній, 156 в с. Чаруків Луцького району Волинської області (VII черга будівництва), будівництво зерноскладу.

Будівництво об`єкта Зерносклад (VII черга будівництва) підтверджується: сертифікатом Державної інспекції архітектури та містобудування України від 10.02.2024, витягом з Державного реєстру речових прав №326275866 від 20.03.2023; повідомленням форми №20-ОПП; актом приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів від 31.03.2023; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 634 за 01.07.2021-16.05.2024; договором підряду №01-07/21 від 01.07.2021, укладеного між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Агро Панцир з додатками; додатковою угодою до договору підряду №01-07/21 від 01.07.2021; довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-З), укладеною між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Агро Панцир; актом приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), укладеним між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Агро Панцир; підсумковими вартісними параметрами, укладеними між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Агро Панцир; платіжною інструкцією №194 від 06.08.2021; платіжними інструкціями №195 від 12.08.2021, №196 від 28.08.2021, №197 від 02.09.2021, №201 від 29.10.2021, №202 від 03.11.2021, №203 від 04.11.2021, №204 від 05.11.2021, №3 від 25.03.2022, №4 від 08.04.2022, №5 від 02.05.2022, №7 від 06.05.2022, №8 від 01.06.2022,№19 від 10.06.2022, №20 від 15.06.2022, №21 від 17.06.2022, №30 від 01.07.2022, №38 від 12.07.2022, №44 від 22.07.2022, №52 від 02.08.2022, №57 від 16.08.2022, №59 від 23.08.2022, №69 від 02.08.2022, №74 від 14.09.2022, №77 від 23.09.2022, №79 від 07.10.2022, №87 від 04.11.2022, №88 від 04.11.2022, №89 від 09.11.2022, №98 від 09.12.2022, №102 від 29.12.2022; податковими накладними (ПН) №1 від 01.06.2022, №1 від 01.07.2022, №1 від 02.05.2022, №1 від 02.09.2021, №1 від 06.08.2021, №1 від 08.04.2022, №1 від 25.03.2022, №2 від 12.08.2021, №3 від 06.05.2022, №4 від 03.11.2021, №4 від 10.06.2022, №5 від 02.09.2022, №5 від 04.11.2021, №5 від 05.08.2022, №6 від 05.11.2021, №6 від 09.12.2022, №7 від 04.11.2022, №7 від 15.06.2022, №8 від 28.08.2021, №10 від 09.11.2022, №10 від 12.07.2022, №11 від 16.08.2022, №11 від 17.06.2022, №12 від 29.10.2021, №14 від 14.09.2022, №14 від 23.08.2022, №14 від 29.12.2022, №19 від 22.07.2022, №22 від 23.09.2022, №45 від 15.03.2023, №5 від 07.10.2022; розрахунками коригувань (РК) №12 від 10.12.2021 до ПН №1 від 06.08.2021, №13 від 10.12.2021 до ПН №2 від 12.08.2021, №14 від 10.12.2021 до ПН №8 від 28.08.2021, №15 від 10.12.2021 до ПН №1 від 02.09.2021, №15 від 15.03.2023 до ПН №1 від 06.08.2021, №16 від 10.12.2021 до ПН №12 від 29.10.2021, №16 від 15.03.2023 до ПН №2 від 12.08.2021, №17 від 10.12.2021 до ПН №4 від 03.11.2021, №17 від 15.03.2023 до ПН №8 від 28.08.2021, №18 від 10.12.2021 до ПН №5 від 04.11.2021, №18 від 15.03.2023 до ПН №1 від 02.09.2021, №19 від 10.12.2021 до ПН №6 від 05.11.2021, №19 від 15.03.2023 до ПН №12 від 29.10.2021, №20 від 15.03.2023 до ПН №4 від 03.11.2021, №21 від 15.03.2023 до ПН №5 від 04.11.2021, №22 від 15.03.2023 до ПН №6 від 05.11.2021, №23 від 15.03.2023 до ПН №1 від 25.03.2022, №24 від 15.03.2023 до ПН №1 від 08.04.2022, №25 від 15.03.2023 до ПН №1 від 02.05.2022, №26 від 15.03.2023 до ПН №3 від 06.05.2022, №27 від 15.03.2023 до ПН №1 від 01.06.2022, №28 від 15.03.2023 до ПН №4 від 10.06.2022, №29 від 15.03.2023 до ПН №7 від 15.06.2022, №30 від 15.03.2023 до ПН №11 від 17.06.2022, №31 від 15.03.2023 до ПН №1 від 01.07.2022, №32 від 15.03.2023 до ПН №10 від 12.07.2022, №33 від 15.03.2023 до ПН №19 від 22.07.2022, №34 від 15.03.2023 до ПН №5 від 05.08.2022, №35 від 15.03.2023 до ПН №11 від 16.08.2022, №36 від 15.03.2023 до ПН №14 від 23.08.2022, №37 від 15.03.2023 до ПН №5 від 02.09.2022, №38 від 15.03.2023 до ПН №14 від 14.09.2022, №39 від 15.03.2023 до ПН №22 від 23.09.2022, №40 від 15.03.2023, №41 від 15.03.2023 до ПН №7 від 04.11.2022, №42 від 15.03.2023 до ПН №10 від 09.11.2022, №43 від 15.03.2023 до ПН №6 від 09.12.2022, №44 від 15.03.2023 до ПН №14 від 29.12.2022.

Щодо підтвердження господарських операцій позивача з ТОВ Техноекобуд надано ТОВ ПП ЗАК наступні документи.

Відповідно до Договору підряду №18/07/22 від 18.07.2022, укладеного між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Техноекобуд, підрядником виконано роботи по влаштуванню проїздів з бруківки за адресою: Волинська область, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 156.

Виконання робіт по влаштуванню проїздів з бруківки підтверджується договором підряду №18/07/22 від 18.07.2022, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-З), актом приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в), підсумковою відомістю ресурсів, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 634 за 01.07.2021-16.05.2024, платіжними інструкціями №46 від 29.07.2022, №56 від 16.08.2022, №60 від 23.08.2022, №68 від 02.09.2022, №75 від 14.09.2022, податковими накладним №145 від 29.07.2022, №163 від 16.08.2022, №176 від 23.08.2022, №192 від 02.09.2022, №198 від 14.09.2022.

На підтвердження господарських взаємовідносин з ТОВ Озон щодо поставки позивачу бетонних виробів (бордюр 1000*270*150 сірий, бруківка Хвилька рут т.8 см Сіра SV-40 з піддонами) надано наступні документи: договір поставки №29/06/22 від 29.06.2022; оборотно-сальдову відомість по рахунку 634 за 01.07.2021-16.05.2024; видаткові накладні №2817 від 01.08.2022, №2818 від 01.08.2022, №2845 від 02.08.2022, №2998 від 08.08.2022, №3020 від 09.08.2022; платіжні інструкції №47 від 29.07.2022, №50 від 02.08.2022; податкові накладні №122 від 05.08.2022, №670 від 29.07.2022.

Відносно підтвердження господарських операцій позивача з ТОВ ФС Блискавкозахист слід зазначити наступне.

Відповідно до договору поставки №02-05-22-ФС від 30.05.2022, укладеного між ТОВ ПП ЗАК (покупець) та ТОВ ФС Блискавкозахист (постачальник), згідно з специфікацією №1 постачальник здійснює поставку покупцю обладнання блискавкозахисту (злучник для дроту універсальний ST, С-011 ST, злучник контрольний з проміжною пластиною ST, С-031 ST, клема фальцева металева ОС, С-092 ОС, злучник для полоси хрестовий ST, C-022 ST, тримач дроту металевий FLIP з дюбелем A=140 mm, H-032 OC, тримач полоси металевий з дюбелем А=100 mm OC, H-037 OC, корпус для контрольного фасадного з`єднання 140х100 мм, К-682 PL, комплект стержневого уземлювача д16, 3 м OC, G-16/30 OC).

Придбання вказаного обладнання підтверджується договором поставки №02-05-22-ФС від 30.05.2022, специфікацією №1, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 634 за 01.07.2021-16.05.2024, видатковою накладною №297 від 03.06.2022, платіжними інструкціями №12 від 03.06.2022, №22 від 17.06.2022, №27 від 28.06.2022, податковою накладною.

Також відповідно до договору №30/05/22 на виконання робіт від 30.05.2022, укладеного між ТОВ ПП ЗАК та ФОП ОСОБА_1 , підрядником виконано роботи з монтажу системи блискавкозахисту складу за адресою: Волинська область, Луцький р-н, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 156.

Виконання робіт з монтажу системи блискавкозахисту складу за вказаною адресою підтверджується: договором №30/05/22 на виконання робіт від 30.05.2022; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 634 за 01.07.2021- 16.05.2024; актом №ОУ-0000008 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 03.06.2022; платіжними інструкціями №10 від 03.06.2022, №25 від 24.06.2022; свідоцтвом про відповідність системи вимірювань №РХ-0275/20 від 17.07.2020 з додатком; схемою встановлення блискавкозахисту; податковою накладною №6 від 03.06.2022.

Відповідно до договору поставки №24-06/22 від 24.06.2022, укладеного між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Добродій Євробуд (постачальник), згідно з специфікацією №01, постачальник здійснює поставку та монтаж воріт промислових секційних.

Придбання та встановлення воріт промислових секційних 2 од. підтверджується: договором поставки №24-06/22 від 24.06.2022; специфікацією №01; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 634 за 01.07.2021-16.05.2024; видатковою накладною №68 від 16.08.2022; товарно-транспортною накладною №Р66 від 16.08.2022; актом надання послуг №66 від 16.08.2022; платіжними інструкціями №28 від 01.07.2022, №39 від 12.07.2022, №43 від 18.07.2022, №81 від 10.10.2022, №1 від 01.07.2022; податковими накладними №2 від 12.07.2022, №4 від 16.08.2022, №6 від 16.08.2022, №6 від 18.07.2022.

Відповідно до договору поставки №02/08/22 від 22.08.2022, укладеного між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Добродій Євробуд, згідно з специфікацією №1, постачальник здійснює поставку та монтаж і налаштування світлофору світлодіодного 12W-A+-RG-135*, 220мм, 220В.

Придбання та встановлення світлофору світлодіодного підтверджується договором поставки №02/08/22 від 22.08.2022, специфікацією №1, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 634 за 01.07.2021-16.05.2024, видатковою накладною №78 від 22.08.2022р, товарно-транспортною накладною №Р78 від 22.08.2022, актом надання послуг №79 від 22.08.2022, платіжними інструкціями №55 від 11.08.2022, №70 від 02.09.2022, податковими накладними №3 від 11.08.2023, №5 від 22.08.2022.

Отже, на підтвердження господарських операцій із ТОВ Агро Панцир, ТОВ Техноекобуд, ТОВ Озон, ТОВ ФС Блискавкозахист, ФОП ОСОБА_1 , ТОВ Добродій Євробуд, за результатами яких задекларовано від`ємне значення з податку на додану вартість, позивач надав податковому органу та суду належні та достатні первинні документи, що підтверджують отримання послуг та придбання товарів з метою використання зерноскладу, який знаходиться за адресою: Волинська область, Луцький район, с. Чаруків, вул. Вокзальна, 156, у господарській діяльності, що відповідає видам економічної діяльності позивача.

Право власності ТОВ ПП ЗАК на цей зерносклад зареєстроване 15.03.2023 за реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна 2707590907080, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав №326275866 від 20.03.2023.

Помилковість висновків податкового органу щодо непідтвердження позивачем вищенаведених господарських операцій в господарській діяльності полягає в тому, що відповідно до договору підряду №01-07/21 від 01.07.2021, укладеного між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Агро Панцир, підрядником виконано будівельні роботи Нове будівництво елеватора для зберігання 46 000 тон сировини з зерносушильним комплексом по вул. Вокзальній, 156 в с. Чаруків Луцького району Волинської області (VII черга будівництва), будівництво зерноскладу, а в подальшому такий об`єкт будівництва зареєстрований у Державному реєстрі речових прав як зерносклад (VII черга будівництва) за вказаною адресою. Тобто, наведений вище об`єкт будівництва та зареєстрований об`єкт права власності позивача є одним і тим же об`єктом, що підтверджується також сертифікатом Державної інспекції архітектури та містобудування України № ІУ122230130179 від 10.02.2023.

Податковий орган в ході розгляду справи не виразив зауважень щодо змісту чи форми поданих позивачем суду первинних документів на підтвердження правомірності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість за лютий 2024 року.

Крім того, безпосереднє використання вищезазначеного зерноскладу ТОВ ПП ЗАК у господарській діяльності, зокрема для зберігання зерна, підтверджується наступними документами: актом виконання робіт (надання послуг) №1485 від 10.08.2023; товарно-транспортними накладними (TTH) №3AK0035 від 01.08.2023, №3AK0040 від 01.08.2023, №3AK0041 від 01.08.2023, №3AK0047 від 01.08.2023, №3AK0048 від 03.08.2023, №3AK0049 від 03.08.2023, №3AK0052 від 09.08.2023, №ЗАК0054 від 09.08.2023, №3AK0060 від 10.08.2023, №ЗАК0252 від 10.08.2023, №ЗАК0253 від 03.08.2023, №ЗАК0256 від 05.08.2023, №ЗАК0257 від 05.08.2023, №ЗАК0258 від 05.08.2023, №ЗАК0259 від 05.08.2023, №ЗАК0260 від 05.08.2023, №ЗАК0263 від 05.08.2023, №3AK0264 від 06.08.2023, №3AK0266 від 06.08.2023, №3AK0268 від 06.08.2023, №3AK0269 від 06.08.2023, №3AK0271 від 06.08.2023, №3AK0272 від 06.08.2023, №3AK0273 від 06.08.2023, №3AK0275 від 06.08.2023, №3AK0277 від 09.08.2023, №3AK0278 від 09.08.2023, №3AK0279 від 09.08.2023, №3AK0296 від 10.08.2023, №3AK0297 від 10.08.2023, №3AK0298 від 10.08.2023; актом виконання робіт (надання послуг) №1486 від 10.08.2023; TTH №3AK0046 від 03.08.2023, №3AK0050 від 05.08.2023, №ЗАК0251 від 03.08.2023, №3AK0253 від 09.08.2023, №3AK0254 від 05.08.2023, №ЗАК0255 від 03.08.2023, №ЗАК0255 від 06.08.2023, №ЗАК0257 від 10.08.2023, №ЗАК0258 від 10.08.2023, №3AK0259 від 10.08.2023, №3AK0261 від 05.08.2023, №3AK0262 від 05.08.2023, №3AK0265 від 06.08.2023, №3AK0267 від 06.08.2023, №3AK0270 від 06.08.2023, №3AK0274 від 06.08.2023, №3AK0276 від 06.08.23; актом виконання робіт (наданих послуг) №3 від 16.08.2023; ТТН №ЗАК0061 від 10.08.2023, №ЗАК0062 від 10.08.2023, №ЗАК0063 від 10.08.2023, №3AK0064 від 09.08.2023, №3AK0065 від 10.08.2023, №3АК0066 від 10.08.2023, №3AK0067 від 09.08.2023, №3AK0068 від 10.08.2023, №3AK0069 від 10.08.2023, №3AK0070 від 10.08.2023, №3AK0072 від 10.08.2023, №3AK0073 від 01.08.2023, №ЗАК0074 від 10.08.2023, №ЗАК0075 від 10.08.2023, №ЗАК0076 від 10.08.2023, №ЗАК0077 від 10.08.2023, №ЗАК0131 від 09.08.2023, №3AK0132 від 09.08.2023, №ЗАК0133 від 09.08.2023, №3AK0134 від 09.08.2023, №3AK0135 від 09.08.2023, №3AK0136 від 09.08.2023, №3AK0137 від 09.08.2023, №3AK0138 від 09.08.2023, №3AK0139 від 03.08.2023, №ЗАК0140 від 09.08.2023, №3AK0141 від 09.08.2023, №3AK0142 від 09.08.2023, №3AK0143 від 09.08.2023, №3AK0145 від 09.08.2023, №ЗАК0146 від 09.08.2023, №3AK0147 від 09.08.2023, №3AK0148 від 09.08.2023, №3AK0149 від 09.08.2023, №3AK0150 від 09.08.2023, №3AK0151 від 09.08.2023, №3AK0184 від 03.08.2023, №3AK0181 від 06.08.2023, №ЗАК0182 від 06.08.2023, №ЗАК0183 від 06.08.2023, №3АК0184 від 03.08.2023, №3АК0185 від 06.08.2023, №ЗАК0186 від 06.08.2023, №3AK0187 від 06.08.2023, №3AK0188 від 06.08.2023, №3АК0189 від 06.08.2023, №3АК0190 від 06.08.2023, №3АК0191 від 06.08.2023, №3AK0192 від 06.08.23, №ЗАК0193 від 06.08.2023, №3AK0194 від 06.08.2023, №3AK0195 від 06.08.2023, №3AK0196 від 06.08.2023, №3АК0198 від 09.08.2023, №3АК0199 від 09.08.2023, №3AK0200 від 09.08.2023, №ЗАК0205 від 01.08.2023, №3AK0206 від 01.08.2023, №3AK0207 від 01.08.2023, №3AK0208 від 01.08.2023, №3AK0209 від 01.08.2023, №3AK0210 від 01.08.2023, №ЗАК0211 від 01.08.2023, №3AK0212 від 01.08.2023, №3AK0213 від 01.08.2023, №3AK0214 від 01.08.2023, №3AK0215 від 01.08.2023, №3AK0216 від 01.08.2023, №3AK0217 від 01.08.2023,№3AK0218 від 01.08.2023, №3AK0219 від 01.08.2023, №3AK0220 від 01.08.2023, №3AK0221 від 01.08.2023, №3AK0222 від 01.08.2023, №3АК0224 від 01.08.2023, №3AK0225 від 01.08.2023, №3AK0226 від 01.08.2023, №3AK0227 від 01.08.2023, №3AK0228 від 01.08.2023, №3AK0229 від 01.08.2023, №3AK0232 від 06.08.2023, №3AK0233 від 01.08.2023, №ЗАК0233 від 05.08.2023, №ЗАК0234 від 03.08.2023, №ЗАК0235 від 03.08.2023, №ЗАК0236 від 03.08.2023, №ЗАК0237 від 03.08.2023, №ЗАК0238 від 09.08.2023, №ЗАК0239 від 03.08.2023, №ЗАК0240 від 03.08.2023, №ЗАК0241 від 03.08.2023, №ЗАК0242 від 03.08.2023, №ЗАК0243 від 03.08.2023, №ЗАК0244 від 06.08.2023, №ЗАК0245 від 06.08.2023, №ЗАК0246 від 06.08.2023, №3AK0247 від 06.08.2023, №3AK0248 від 06.08.2023, №3AK0249 від 06.08.2023, №3AK0250 від 06.08.2023, №3AK0284 від 10.08.2023, №3AK0299 від 10.08.2023.

Оренда землі (земельної ділянки несільськогосподарського призначення для будівництва та обслуговування офісних та складських приміщень з кадастровим номером: 0722886800:01:001:2870, яка розташована в АДРЕСА_1 ) підтверджується: договором оренди землі від 01.04.2019; актом приймання-передачі земельної ділянки до договору оренди землі від 01.04.2019; додатковою угодою від 25.06.2020 до договору оренди землі від 01.04.2019; витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №163467880 від 15.04.2019 (оренда землі); витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №266827267 від 21.07.2021 (оренда землі); платіжною інструкцією №5891 від 02.02.2023; актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №5710 від 31.12.2022.

На думку суду, подані позивачем для перевірки та до суду зазначені вище первинні документи підтверджують реальність господарських операцій між ТОВ ПП ЗАК та ТОВ Агро Панцир, ТОВ Техноекобуд, ТОВ Озон, ТОВ ФС Блискавкозахист, ФОП ОСОБА_1 , ТОВ Добродій Євробуд щодо отриманих послуг та придбаних товарів. Вказані первинні документи відповідають загальним вимогам, визначеним статтею 9 Закону №996-XIV, та відсутні підстави ставити під сумнів їх справжність та достовірність відображених у них даних.

Таким чином, на думку суду, відповідачем не наведено обставин та доказів, які б свідчили про нереальний характер господарських операції в межах спірних правовідносин, їх невідповідність цілям та завданням статутної діяльності позивача, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про фіктивність вчинених операцій, а дії позивача та його контрагентів були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди.

З урахуванням встановлених судом фактичних обставин, перевірених доказами, та аналізу норм чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що викладені в акті перевірки від 06.05.2024 №1316/07-03/36205714 висновки податкового органу не знайшли своє підтвердження в ході з`ясування обставин у справі по суті, а тому позов належить задовольнити шляхом прийняття рішення про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 05.06.2024 №00151080703, №00151090703.

При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

За змістом частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з платіжною інструкцією від 03.09.2024 №8220 за подання позовної заяви у даній справі ТОВ ПП ЗАК було сплачено судовий збір у сумі 13 788,00 грн.

Відтак, оскільки цим рішенням позов задоволено повністю, тому за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача необхідно стягнути судові витрати в сумі 13 788,00 грн.

Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Волинській області від 05.06.2024 №00151080703, №00151090703.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ПП Західна Аграрна Компанія судовий збір у сумі 13 788,00 грн (тринадцять тисяч сімсот вісімдесят вісім гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю ПП Західна Аграрна Компанія (45500, Волинська область, Володимирський район, селище Локачі, вулиця Шевченка, будинок 41а, ідентифікаційний код 36205714).

Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, ідентифікаційний код 44106679).

Суддя Н. В. Стецик

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2024
Оприлюднено11.11.2024
Номер документу122876461
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —140/9218/24

Рішення від 07.11.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Стецик Назар Васильович

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Стецик Назар Васильович

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Стецик Назар Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні