ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2024 року м. Житомир справа № 240/4863/24
категорія 112050000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Капинос О.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:
визнати протиправною бездіяльність Військової частини № НОМЕР_2 щодо не розгляду рапорту ОСОБА_1 - про звернення військовою частиною з клопотанням до Звягельської територіальної громади про виключення квартири АДРЕСА_1 , житл. площею 29,4 кв.м., загальною площею 56,0 кв.м., з числа службових.
Зобов`язати Військову частину № НОМЕР_2 розглянути рапорт ОСОБА_1 про звернення військовою частиною з клопотанням до Звягельської територіальної громади про виключення квартири АДРЕСА_1 , житл. площею 29,4 кв.м., загальною площею 56,0 кв.м., з числа службових.
В обґрунтування позову зазначає, що відповідачем у встановлений строк не розглянуто його рапорт про звернення військовою частиною з клопотанням до Звягельської територіальної громади про виключення квартири АДРЕСА_1 , житл. площею 29,4 кв.м., загальною площею 56,0 кв.м., з числа службових.
Провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач надіслав до суду відзив на позов, в якому просить у задоволенні позову відмовити. Зазначає, що рапорт ОСОБА_1 від 12.01.2024 про розгляд піднятого ним питання, надійшов поштою до Військової частини НОМЕР_1 25 січня 2024 року та був зареєстрований, як вхідний документ, цього ж дня 25.01.2024, вхідний № 2436. У своєму рапорті ОСОБА_1 зазначив адресу: АДРЕСА_2 (зараз вул. Європейська). Рапорт ОСОБА_1 , у встановлений законом строк, командуванням часини було розглянуто, заявнику 05 лютого 2024 року за вих. № 1957 надано відповідь, яку надіслано на адресу ОСОБА_1 через Укрпошту, а саме: АДРЕСА_2 .
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
12.01.2024 позивач звернувся з рапортом до військової частини № НОМЕР_2 - про звернення військовою частиною з клопотанням до Звягельської територіальної громади про виключення квартири АДРЕСА_1 , житл. площею 29,4 кв.м., загальною площею 56,0 кв.м., з числа службових.
Оскільки рапорт у встановлений строк відповідачем не було розглянуто, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно з ч.1 ст.17 Конституції України визначено, що захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.
Відповідно до ч.2 ст.17 Конституції України оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 65 Конституції України визначено, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України 25.03.1992 року №2232-XII "Про військовий обов`язок і військову службу" (з наступними змінами та доповненнями; далі - Закон №2232), військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності.
Відповідно до Інструкції про організацію розгляду звернень та проведення особистого прийому громадян у Міністерстві оборони України та Збройних Силах України, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 28.12.2016 року № 735, у роботі з письмовими (електронними) та усними зверненнями громадян має забезпечуватись кваліфікований, неупереджений, об`єктивний і своєчасний розгляд звернень. До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать дії, внаслідок яких: порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян); створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод; незаконно покладено на громадянина будь-які обов`язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.
Суд наголошує, що рапорт це вид службового документу Збройних Сил України, який є письмовим звернення військовослужбовця до вищого по посаді чи званню військовослужбовця з викладом питань службового або особистого характеру та відображає прагнення військовослужбовця реалізувати свої права.
Суд зазначає, що чинним законодавством України (на момент виникнення спірних правовідносин) не був передбачений термін розгляду рапорту.
При цьому, відповідно до ст.115 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України визначено, що вимоги до звернення військовослужбовця, порядок розгляду пропозицій, заяв та скарг, строки розгляду, права військовослужбовця під час розгляду заяви чи скарги, обов`язки командирів, органів військового управління щодо розгляду звернень військовослужбовців регулюються законодавством України про звернення громадян, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства оборони України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України.
Згідно з ст.20 Закону України "Про звернення громадян" звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їхнього надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Таким чином, щодо термінів розгляду рапорту слід керуватись 15-денним або місячним (максимум) строком згідно з зазначеним вище законом.
За приписами ст.117 Дисциплінарного статуту пропозиція, заява чи скарга вважаються вирішеними, якщо розглянуто всі порушені в них питання, вжито необхідних заходів або надано вичерпні відповіді. Відмова у вирішенні питань, викладених у пропозиції, заяві чи скарзі, доводиться до відома військовослужбовців, які їх подали, у письмовій формі з посиланням на акти законодавства із зазначенням причин відмови та роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
Про результати розгляду рапорту, командир має повідомити військовослужбовця та надати йому відповідь. Така відповідь має містити рішення всіх питань, які були поставлені військовослужбовцем у рапорті.
Відмова у вирішенні питань має бути обґрунтованою та містити посилання на акти законодавства із зазначенням причин відмови та роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. Така відмова доводиться до відома військовослужбовців, які їх подали, у письмовій формі.
Як слідує з наданих доказів та не заперечується відповідачем, рапорт ОСОБА_1 від 12.01.2024 про розгляд піднятого ним питання, надійшов поштою до Військової частини НОМЕР_1 25 січня 2024 року та був зареєстрований, як вхідний документ, цього ж дня 25.01.2024, вхідний № 2436. У своєму рапорті ОСОБА_1 зазначив адресу: АДРЕСА_2 .
До відзиву відповідач надав лист в/ч НОМЕР_1 від 05.02.2024 №1957, адресований позивачу про результати розгляду його рапорту.
Тобто, рапорт позивача у встановлений строк відповідачем був розглянутий, тому протиправна бездіяльність щодо його не розгляду у даному випадку відсутня.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про безпідставність позовних вимог, а відтак позов не підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 242-246, 295 КАСУ,
вирішив:
В задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 . РНОКПП/ЄДРПОУ: НОМЕР_3 ) до Військової частини НОМЕР_1 ( АДРЕСА_4 . РНОКПП/ЄДРПОУ: НОМЕР_4 ), про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії, відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.В. Капинос
06.11.24
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2024 |
Оприлюднено | 11.11.2024 |
Номер документу | 122876914 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Капинос Оксана Валентинівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Капинос Оксана Валентинівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Капинос Оксана Валентинівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Капинос Оксана Валентинівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні