КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/5974/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Петренко О.С., розглянувши в порядку спрощеного (письмового) провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, в якому просить суд:
1)визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.08.2024 №37607 про відповідність ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" критеріям ризиковості платника податку;
2)зобов`язати ГУ ДПС у Кіровоградській області виключити ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" з переліку платників податків, які відповідають критеріям бази ризиковості платника податку.
В обґрунтування позову позивач посилається на протиправність оскаржуваного рішення з огляду на наступне. Приймаючи оскаржуване рішення про відповідність чи невідповідність платника податку критеріям ризиковості, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України, що підтверджується правозастосовною практикою Верховного Суду. Зокрема до позовної заяви було надано копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначених в спірних податкових накладних, що підтверджують «ланцюг придбання/постачання» по кожному контрагенту та господарській операції. Отже, оскаржуване рішення не містить мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платників податку. З огляду на викладене, просить суд задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 16.09.2024 року позовну заяву було залишено без руху та надано строк протягом п`яти днів з дня отримання даної ухвали для усунення недоліків.
16.09.2024 року позивачем були усунені недоліки зазначені в ухвалі Кіровоградського окружного адміністративного суду від 16.09.2024 року.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 17.09.2024 року відкрито провадження та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Кіровоградським окружним адміністративним судом, що підтверджується доказами, що містяться в матеріалах справи.
25.09.2024 року на адресу суду від представника Головного управління ДПС у Кіровоградській області надійшов письмовий відзив на позов, в якому він заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає наступне. Дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, незалежно від джерела її отримання (чи то отриманої внаслідок проведення податкової перевірки, чи то за результатами засідання Комісії ГУ ДПС), є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків в порядку передбаченому ПК України. Способом здійснення таких дій є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів. Інформація, зібрана відповідно до норм ПК України, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Відповідно, інформація, що надійшла за результатами податкового контролю, не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку. Висновки, наведені в рішенні, є відображенням дій працівників податкових органів і самі по собі не породжують правових наслідків для платника податків та, відповідно, таке рішення не порушує прав останнього. Внесення суб`єктом владних повноважень позивача до переліку ризикових не створює жодних перешкод для діяльності платника податку. За таких обставин дії контролюючого органу щодо внесення до переліку ризикових, є лише службовою діяльністю працівників ДПС з виконання своїх професійних обов`язків зі збирання доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження відповідних операцій, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку. Зазначені дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків. Натомість вимога позивача про виключення з критеріїв ризиковості таким вимогам не відповідає так як дії контролюючого органу не створюють жодних правових наслідків. На підставі викладеного, просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази у сукупності з нормами чинного законодавства України, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" (код ЄДРПОУ 40444653) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи 25.04.2016 року, перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Кіровоградській області (м. Кропивницький) та є платником податків за основним місцем обліку.
Основним видом діяльності ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль", що визначений в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є: 46.77 Оптова торгівля відходами та брухтом.
Рішенням комісії регіонального рівня про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 37607 від 29 серпня 2024 року з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 20.08.2024 року №1 прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку за пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Код податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку, зазначено:
03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);
12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;
13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
Інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості:
- тип операції: постачання; період здійснення господарської операції: з 09.11.2023 року по 01.02.2024 року; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова: 7204; податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операцій: 32508612, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 02.07.2024 року,
- тип операції: придбання; період здійснення господарської операції: з 15.11.2023 року по 15.11.2023 року; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова: 7204; податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операцій: 05750295.
Ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку. Документи : договір з додатками до нього, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, первинні документи щодо транспортування рахунки-фактури/інвойси, акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг), накладна, розрахунковий документ, банківська виписка з особових рахунків. Згідно відомостей АІС ДПС України у платника податків відсутні основні засоби (в т.ч.склад) за основним місцем обліку у задекларованих об`єктах оподаткування. Відсутні завірені належним чином рахунки та банківські виписки по контрагентам. Встановлено відсутність копій документів щодо формування податкового кредиту з контрагентами:
- ТОВ «МЕТБРУХТ» (код ЄДРПОУ 42771553) специфікації до Договору та ТТН, платіжні доручення надано не в повному обсязі;
- ТОВ «БСК-ІНТЕР-ПРОМ» (код ЄДРПОУ 43449172) ВН, акти приймання брухту та ТТН;
- ТОВ БАЛКЕР (код ЄДРПОУ 32508612) специфікації, ТТН, розрахункові документи згідно Договору поставки №М9/20. Встановлено, що термін дії Договору поставки №М9/220 закінчився, додаткова угода до зазначеного договору відсутня. Відсутні рахункові документи згідно Договору про надання послуг №13/18 та Договору перевезення-вантажу автомобільним транспортом №АП-14/10; відсутній повний пакет документів щодо суборенди майданчика у 2023році;
- ТОВ «АМТГРУП» (код ЄДРПОУ 44638055) встановлено, що термін дії Договору поставки №01/02/2022 закінчився, додаткова угода до зазначеного договору відсутня; ВН надано не в повному обсязі. Згідно Єдиного реєстру податкових накладних у ТОВ «АМТГРУП» відсутнє придбання брухту та відходів чорних металів;
- ПП «ІРАДА» (код ЄДРПОУ 32832766) акт приймання-передачі, акти надання послуг та розрахункові документи;
- ТОВ «ТЕХНОЛОМ» (код ЄДРПОУ 36503382) відсутні акт приймання-передачі, акти виконаних робіт та розрахункові документи, відсутній повний пакет документів щодо майданчиків, які розташовані за адресою: м. Харків, Слобідський р-н, вул. Морозова 8 та м. Київ, Голосіївський р-н, вул. Камишинська 3А. Встановлено відсутність копій документів щодо формування податкового зобов`язання;
- ТОВ «СФК «МЕРКУРІЙ» (код ЄДРПОУ 43376581) розрахункові документи;
- ТОВ БАЛКЕР (код ЄДРПОУ 32508612) ТТНЖ, ВН, акти приймання брухту та розрахункові
документи надано не в повному обсязі згідно Договору поставки №М9/20 від 03.09.2020; відсутні акти приймання-передачі, розрахункові документи згідно Договору суборенди №М030423/ОД;
- ТОВ «МЕТІНВЕСТ-РЕСУРС» (код ЄДРПОУ 24819472) ВН, ТТН, розрахункові документи;
- АТ «ІНТЕРПАЙП ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ВТОРМЕТ» (код ЄДРПОУ 00191454) ВН та ТТН надано не в повному обсязі.
Згідно пункту 6 розділу «Автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків» Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами) до ГУ ДПС у Кіровоградській області ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" надіслано Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 20.08.2024.
По результатах розгляду Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 20.08.2024 ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" та його господарської діяльності, прийнято рішення, що підприємство на даний час відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 та не підлягає виключенню з переліку ризикових платників (т.1 а.с. 34).
Не погодившись із такими рішеннями контролюючого органу позивач за захистом своїх прав звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України та Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 (що набрав чинності з 01.02.2020 року).
Статтею 61 ПК України визначено порядок податкового контролю та повноваження органів державної влади щодо його здійснення.
Відповідно до п.61.1ст.61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з п.61.2ст.61 ПК України, податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п.62.1ст.62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статі 39 цього Кодексу.
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165(далі - Порядок №1165).
Згідно з п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Критерії ризиковості платника податку на додану вартість установлені у додатку №1 до Порядку №1165.
Так, пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість передбачено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Таким чином, інформація та копії документів, подані платником податку є підставою для розгляду комісією регіонального рівня питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
З Витягу з протоколу засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (т.1 а.с.33) встановлено, що ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" включено до переліку ризикових підприємств 05.01.2023 року відповідно п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Під час розгляду справи, судом встановлено, що оскаржуване рішення прийняте відповідачем за результатом розгляду документів, поданих ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" 20.08.2024 р., оскаржуване рішення прийнято за результатами вирішення питання щодо виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, ініційованого саме ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" (т.1 а.са.33).
Зі змісту оскаржуваного рішення судом встановлено, що висновки комісії регіонального рівня (зв.бік а.с. 33) ґрунтуються на відомостях інформаційно-аналітичних систем ДПС України відповідно до яких суб`єкт господарювання приймає участь у ймовірних схемах формування та використання ризикового податкового кредиту.
Однак, таке рішення не конкретизовано стосовно того, яка саме податкова інформація стала підставою для висновку про те, що ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" відповідає критеріям ризиковості та не підлягає виключенню з переліку ризикових платників. Окрім того, відповідачем не надано доказів на підтвердження того, яка саме податкова інформація зумовила прийняття рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29.08.2024 р. №37607. Також в оскаржуваному рішенні не мотивовано чому податковим органом не враховано документи наді платником податків на підтвердження існування господарської діяльності.
Суд зауважує, що, обґрунтовуючи правомірність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості, відповідач зобов`язаний довести на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні і допустимі докази на підтвердження цієї інформації.
При вирішенні спорів такої категорії з огляду на правове регулювання характеру цих відносин має бути надана оцінка змісту оскаржуваного рішення, протоколу засідання комісій та наданим податковим органом документам, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу.
Аналогічні правові висновки містяться у постановах Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 07.12.2022 року по справі №640/13536/20, від 05.01.2021 року по справі №640/11321/20.
Відповідно до частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
У цьому випадку, необґрунтоване прийняття вказаного рішення тягне за собою правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації податкових накладних, неможливості сформувати податковий кредит контрагентами позивача та, як наслідок, ризик припинення господарських взаємовідносин.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Частина 2 ст. 77 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
В той же час, і ч. 1 статті 77 КАС України покладено обов`язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
Документального підтвердження обставин того, що позивач та/або його контрагенти задіяні у проведенні ризикових операцій відповідач не надав. Під час розгляду справи відповідач не надав жодного доказу, який досліджувався в ході засідання комісії, і який слугував підставою для прийняття оскаржуваного рішення.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено наявність обґрунтованих підстав для висновку про те, що ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" відповідає критеріям ризиковості та не підлягає виключенню з переліку ризикових платників, а тому рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29.08.2024 р. №37607 винесено необґрунтовано, внаслідок чого підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Зважаючи на висновки суду щодо протиправності рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29.08.2024 р. №37607, підлягає задоволенню позовна вимога про зобов`язання Головного управління ДПС у Кіровоградській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, оскільки згідно з п.6 Порядку №1165 саме відповідне рішення суду є підставою для виключення платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду позивачем понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 3028,00 грн. (т.1 а.с.22), а тому суд стягує на користь ТОВ "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" документально підтверджені судові витрати (судовий збір) у розмірі 3028,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області.
Керуючись ст.ст. 241-246,250,257-262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 29 серпня 2024 року №37607.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Кіровоградській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Містраль" понесені ним судові витрати (судовий збір) у розмірі 3028,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 255 КАС України.
Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного тексту.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду О.С. ПЕТРЕНКО
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2024 |
Оприлюднено | 11.11.2024 |
Номер документу | 122878029 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.С. ПЕТРЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні