Справа № 420/12968/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючої судді Бойко О.Я.,
розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області», Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання виготовити та надати довідку про розмір грошового забезпечення станом на січень 2022 року, вирішив в задоволенні адміністративного позову відмовити.
І. Суть спору:
Позивач, ОСОБА_1 , звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до відповідачів, Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області», Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, в якому просив суд:
(1).Визнати протиправною бездіяльність Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області», яка полягає у відмові здійснити ОСОБА_1 виготовлення та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідки про розмір його грошового забезпечення станом на січень 2022 року, із розрахунком посадового окладу, окладу за військовим званням та всіх інших видів грошового забезпечення, які обчислюються з урахуванням розміру посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням, із застосуванням розрахункової величини прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2022 для перерахунку основного розміру пенсії відповідно з 01.02.2022.
(2).Зобов`язати Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області» виготовити та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на січень 2022 року, обчисленого із застосуванням розрахункової величини прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2022 для перерахунку основного розміру пенсії відповідно з 01.02.2022.
ІІ. Аргументи сторін
(а) Позиція Позивача
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.
Позивач перебуває на обліку у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Одеській області та отримує пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
З 29.01.2020, тобто з дня набрання законної сили рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду у справі № 826/6453/18, пункт 6 постанови Кабінету Міністрів України №103 втратив чинність та була відновлена дія п.4 постанови КМУ № 704 у первісній редакції, тобто в редакції, що передбачає визначення посадового окладу та окладу за військовим (спальним) званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.
З огляду на зазначене, позивач звернувся до відповідача із відповідною заявою, в якій просив виготовити та надати до пенсійного органу оновлену довідку про розмір його грошового забезпечення станом на 01.01.2022, однак відповідач листом відмовив йому у наданні такої довідки у зв`язку з відсутністю правових підстав.
Позивач не погоджується з такими діями відповідача, а тому звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом.
(б) Позиція Відповідача
13.08.2024 від відповідача, Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити в задоволенні заявлених позовних вимог в повному обсязі.
Зокрема, представник зазначив, що у постанові № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" та додатках до неї Кабінет Міністрів України вказав чіткий перелік військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу, яких стосується зміна розміру грошового забезпечення, а саме: військовослужбовців, з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу; осіб офіцерського складу Збройних Сил, Національної гвардії, Державної прикордонної служби та Державної спеціальної служби транспорту; осіб офіцерського складу Управління державної охорони; офіцерського складу Служби безпеки; осіб начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту; осіб офіцерського складу Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації; осіб начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби; осіб начальницького складу податкової міліції апарату Державної фіскальної служби; осіб начальницького складу податкової міліції головних управлінь в областях, м. Києві та органу з обслуговування великих платників податків Державної фіскальної служби; осіб начальницького складу податкової міліції державних податкових інспекцій Державної фіскальної служби; військовослужбовців строкової військової служби; курсантів вищих військових навчальних закладів (закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання) та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, закладів фахової перед вищої військової освіти, закладів вищої освіти Міністерства фінансів, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Державної кримінально-виконавчої служби, ліцеїстів військових ліцеїв, військово морських ліцеїв, ліцеїв-інтернатів, ліцеїв цивільного захисту, ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою та ліцеїв з військово спортивною підготовкою з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
При цьому, представник звернув увагу, що позивачем не заперечується, що на момент звільнення з органів внутрішніх справ України він обіймав посаду Старший оперуповноважений відділення карного розшуку Малиновського РВ ОМУ УМВС України в Одеській області. Ліквідаційною комісією ГУ МВС України в Одеській області та ДУ "ТМО МВС України по Одеській області" двічі видавалися оновлені довідки для проведення перерахунку пенсії позивача відповідно до норм, чинних для колишніх працівників поліції за прирівняною посадою старший оперуповноважений поліції.
Таким чином, позивач має право на перерахунок пенсії, зокрема, у зв`язку зі зміною (підвищенням) розміру грошового забезпечення поліцейських, оскільки звільнений з органів внутрішніх справ з посади Старший оперуповноважений відділення карного розшуку Малиновського РВ ОМУ УМВС України в Одеській області, яка наразі прирівняна до посади поліцейського старший оперуповноважений поліції. Водночас, Постанова № 704 не містить норм щодо зміни розміру грошового забезпечення за посадою поліцейського, до якої прирівняно посаду позивача, яку він займав перед звільненням Начальник відділу відділу поліції, а тому позивач не має права на перерахунок пенсії з урахуванням вказаної постанови.
ІІІ Процедура та рух справи
02.05.2024 ухвалою Одеський окружний адміністративний суд, прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
31.07.2024 ухвалою Одеський окружний адміністративний суд залучив Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях до участі у справі як другого відповідача, розпочав розгляд справи спочатку.
ІV. Обставини справи встановлені судом та докази на їх підтвердження
Позивач перебуває на обліку у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Одеській області та отримує пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
На звернення позивача від 23.01.2024 щодо виготовлення довідки про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2022 відповідач листом за № 33/36-П-68 від 06.02.2024 відмовив позивачу у задоволенні його заяви, зазначивши, що складання довідок з розрахунком посадового окладу, окладу за військовим званням та всіх інших видів грошового забезпечення обчислених із застосуванням розрахункової величини-прожиткового мінімуму для працездатних осіб передбачено лише постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», а грошове забезпечення осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції) постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» не передбачено.
IV. Джерела права та висновки суду
Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Національному антикорупційному бюро України, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції, Бюро економічної безпеки України чи Державній кримінально-виконавчій службі України є Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" №2262-ХІІ від 01.01.1992 (далі - Закон №2262-ХІІ).
Статтею 43 Закону №2262-ХІІ передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Питання перерахунку раніше призначених пенсій регламентовано статтею 63 Закону №№ 2262-ХІІ, згідно із якою перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.
Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.
Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Отже, Кабінету Міністрів України надано право на встановлення умов та порядку перерахунку пенсій, а також розміри складових грошового забезпечення для такого перерахунку.
Кабінет Міністрів України постановою "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 №393" від 13.02.2008 №45 затвердив Порядок №45.
Пунктом 1 Порядку №45 визначено, що пенсії, призначені відповідно до Закону №2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.
Абзацом 1 пункту 5 Порядку №45 в редакції Постанови №103 передбачено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.
Аналіз наведених вище норм дає підстави для висновку, що підставою для проведення перерахунку пенсії особам, які отримують пенсію за нормами Закону №2262-ХІІ, є зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.
Спірним питанням у цій справі постає наявність у позивача права на отримання довідки про розмір грошового забезпечення виходячи із розрахункової величини - прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2022 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" для перерахунку пенсії.
Так, 30.08.2017 Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (далі - Постанова №704), якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років.
Зі змісту Постанови №704 та додатків до неї вбачається чіткий перелік осіб на яких розповсюджується зміна розміру грошового забезпечення передбаченого цією постановою.
Позивач просить зобов`язати відповідача підготувати оновлені довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 відповідно до норм Постанови №704.
Судом встановлено, та не заперечується позивачем, що на момент звільнення з органів внутрішніх справ України він обіймав посаду старшого оперуповноваженого відділення карного розшуку Малиновського РВ ОМУ УМВС України в Одеській області.
Державною установою "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" було надано позивачу оновлену довідку про розмір грошового забезпечення за листопад 2019 згідно з нормами Постанови Кабінету Міністрів України №988 за прирівняною посадою поліцейського з включенням усіх законодавчо передбачених основних та додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премій.
Таким чином, позивач має право на перерахунок пенсії, зокрема, у зв`язку зі зміною (підвищенням) розміру грошового забезпечення поліцейських, оскільки звільнений з органів внутрішніх справ з посади, прирівняної до посади поліцейського.
Водночас, Постанова №704 не містить норм щодо зміни розміру грошового забезпечення посади поліцейського, до якої прирівняно посаду, яку займав позивач перед звільненням з органів внутрішніх справ України, а тому позивач не має права на перерахунок пенсії з урахуванням положень Постанови №704.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги не належать до задоволення.
VI. Розподіл судових витрат
З урахуванням того, що суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, питання щодо розподілу судових витрат суд не вирішує.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 77, 161,245, 255, 293, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України в Одеській області», Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання виготовити та надати довідку про розмір грошового забезпечення станом на січень 2022 року відмовити в повному обсязі.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо розглянуто справу в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Оксана БОЙКО
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2024 |
Оприлюднено | 11.11.2024 |
Номер документу | 122878446 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні