Рішення
від 07.11.2024 по справі 440/2856/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/2856/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петрової Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОПТИМУМ-НЕТ" до Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ОПТИМУМ-НЕТ" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, а саме просить:

- визнати протиправною бездіяльність Кременчуцької міської ради, яка полягає в ненаданні результату здійснення владних повноважень як суб`єктом надання адміністративних послуг - рішення або витягу з рішення Кременчуцької міської ради про надання згоди на поділ земельної ділянки для експлуатації та обслуговування яхт-клубу, 10.08, 17000 кв.м, по вул. Хмельницького Б., 7-А у м. Кременчуці, рішення/письмове повідомлення про мотивовану відмову або інше рішення, прийняте у відповідності до Регламенту Кременчуцької міської ради,

- зобов`язати Кременчуцьку міську раду прийняти рішення (надати рішення або витяг з рішення) про надання згоди на поділ земельної ділянки для експлуатації та обслуговування яхт-клубу, 10.08, 17000 кв.м, по вул. Хмельницького Б., 7-А у м. Кременчуці.

Позов обґрунтовано тим, що ТОВ «ОПТИМУМ-НЕТ» згідно опису вхідного пакету документів для отримання адміністративної послуги №10-12/109770 (надалі АП №10-12/109770) від 02.11.2023р. до Департаменту «ЦЕНТР НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ» Кременчуцької міської ради (надалі ЦНАП) було подано клопотання про надання Рішення про надання згоди на поділ чи об`єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв`язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній) для експлуатації та обслуговування яхт - клубу, 10.08, 17000 кв.м., по АДРЕСА_1 , з доданими документами відповідно до інформаційної картки ІК 10-12, розміщеної на офіційному сайті ЦНАП https://cnap-kremen.gov.ua/ (надалі - ІК 10-12), зокрема: Виписка з ЄДР, Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, яка підлягає поділу, НВ-0002094082023, 05.10.2023 (копія), Графічні матеріали із зазначенням місця розташування та розміру, утворених за результатами поділу, земельних ділянок з нанесенням меж та розмірів попереднього землекористування, підготовлені проектною організацією у відповідності до державних будівельних норм, Пояснювальна записка, Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності, ІНВ 265169116, 09.07.2021 11:44:02, Технічний паспорт на громадський будинок: яхт-клуб на березі річки Дніпро №7-А вул. Хмельницького Б., м. Кременчук, ІС №4565, Р№НСО-1/35. Згідно ІК 10-12 строк надання адміністративної послуги складає 30 календарних днів, що узгоджується з приписами ч.1- ч.4 ст. 10 Закону України «Про адміністративні послуги», згідно яких граничний строк надання адміністративної послуги визначається законом; у разі якщо законом не визначено граничний строк надання адміністративної послуги, цей строк не може перевищувати 30 календарних днів з дня подання суб`єктом звернення заяви та документів, необхідних для отримання послуги; суб`єкт надання адміністративних послуг надає адміністративну послугу, а центр надання адміністративних послуг забезпечує організацію надання такої послуги у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб`єктом звернення; у разі надання адміністративної послуги суб`єктом надання адміністративних послуг, який діє на засадах колегіальності, рішення про надання адміністративної послуги або про відмову в її наданні приймається у строк, визначений частиною першою або другою цієї статті, а в разі неможливості прийняття зазначеного рішення у такий строк - на першому засіданні (слуханні) після закінчення цього строку. Станом на 07.03.2024р. за даними офіційного сайту ЦНАП https://cnap-kremen.gov.ua/, розділ «Відстежити послугу», документи АП №10-12/109770 перебувають на розгляді. Тобто, всупереч ч.1-ч.4 ст. 10 Закону України «Про адміністративні послуги» Кременчуцька міська рада як колегіальний орган рішення про надання адміністративної послуги або про відмову в її наданні у встановлений строк не прийняла.

Ухвалою суду від 13.03.2024 прийнято позов до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

28.03.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позов в якому вказано, що 02.11.2023 за № 10-12/109770 позивачем було подано клопотання щодо надання рішення про надання згоди на поділ земельної ділянки комунальної форми власності, кадастровий номер 5310436100:08:001:0202, загальною площею 28905 кв.м. по АДРЕСА_1 . Опрацювавши вищевказане клопотання від 11.03.2024 № 10-12/109770 позивачу було надано обґрунтовану відповідь на вищевказане клопотання та повернуто надані до нього документи.

02.04.2024 до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив в якій зазначено, що в результаті надання адміністративної послуги Кременчуцька міська рада у встановлений строк повинна була прийняти або рішення про надання згоди на поділ чи об`єднання земельних ділянок, або рішення/письмове повідомлення про мотивовану відмову або інше рішення, прийняте у відповідності до Регламенту Кременчуцької міської ради. Зазначає, що відповідь у вигляді листа від 11.03.2024 № 10-12/109770 не є тим документом (рішенням, прийнятим у відповідності до Регламенту Кременчуцької міської ради), який відповідно до ІК 10-12 є результатом надання адміністративної послуги.

Розгляд даної справи, відповідно до статті 258, частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З матеріалів справи вбачається, що 02.11.2023 ТОВ «ОПТИМУМ-НЕТ» звернулося до міського голови Кременчуцька міська рада Кременчуцького району Полтавської області з клопотанням про надання рішення про надання згоди на поділ чи об`єднання земельних ділянок користувачем для експлуатації та обслуговування яхт-клубу, 10.08, 17000 кв.м, кадастровий номер: 5310436100:08:001:0202, по АДРЕСА_1 .

Листом Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 11.03.2024 № 10-12/109770 повідомлено про розгляд клопотання ТОВ «ОПТИМУМ-НЕТ» та зазначено, що на доданому графічному матеріалі поділу земельної ділянки складено визначити межі земельних ділянок, утворених в результаті поділу Координати поділу земельної ділянки не додані. Також з доданої до листа пояснювальної записки до графічних матеріалів поділу земельної ділянки кадастровий номер: 5310436100:08:001:0202 (Р.39-2023-ПЗ), розробленої суб`єктом господарювання, незрозумілою є мета поділу земельної ділянки.

Згідно містобудівного обґрунтування розміщення яхт-клубу на річці Дніпро по АДРЕСА_1 , що було підготовлено в попередні роки (ФОП ОСОБА_1 Ліц. АВ №228864), зазначена територія є необхідною та обґрунтованою.

Зазначено, що з огляду на викладене, задовольнити клопотання позивача немає можливості, у зв`язку з чим повернуто надані документи та повідомлено, що клопотання №10-12/109770 від 02.11.2023 знято з розгляду.

Не погоджуючись із бездіяльністю Кременчуцької міської ради, яка полягає в ненаданні результату здійснення владних повноважень як суб`єктом надання адміністративних послуг - рішення або витягу з рішення Кременчуцької міської ради про надання згоди на поділ земельної ділянки для експлуатації та обслуговування яхт-клубу, 10.08, 17000 кв.м, по АДРЕСА_1 , рішення/письмове повідомлення про мотивовану відмову або інше рішення, прийняте у відповідності до Регламенту Кременчуцької міської ради, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

У відповідності до положень ст. 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

У відповідності до ч.1 ст.122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Приписами ч.1 ст.123 ЗК України обумовлено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

У ч.3 ст.123 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до ст.79-1 ЗК України формування земельних ділянок здійснюється шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Поділ, об`єднання земельної ділянки, що перебуває у заставі, здійснюється за згодою землекористувача, заставодержателя. Поділ, об`єднання земельної ділянки, що перебуває у користуванні, здійснюється за згодою землекористувача, заставодержателя. Справжність підпису на такій згоді засвідчується нотаріально.

Земельні ділянки можуть бути об`єднані, якщо вони мають однакове цільове призначення. У разі поділу земельної ділянки, об`єднання земельних ділянок сформовані земельні ділянки зберігають своє цільове призначення.

Відповідно до ст.25 Закону України "Про землеустрій" документація із землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Особливим видом такої документації є документація із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією, - комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною.

Серед видів документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Згідно з ст. 50 Закону України "Про землеустрій" проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розробляються у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом. Проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки також можуть передбачати поділ, об`єднання земельних ділянок, які перебувають у власності однієї особи.

Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок може передбачати формування та/або зміну цільового призначення декількох земельних ділянок, за умови що розпорядником земельних ділянок буде один орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, або власником земельної ділянки приватної власності є одна особа.

Зміст наведених норм права свідчить про те, що поділ та об`єднання земельних ділянок за свою суттю фактично є формуванням нової чи нових земельних ділянок, що передбачає певну процедуру щодо надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, його погодження та затвердження в порядку, встановленому Земельним кодексом України, який визначає вичерпний перелік підстав для відмови у наданні такого дозволу, зокрема: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Суд наголошує, що підставою для формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення, є технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Надання дозволу на розробку проекту землеустрою має на меті лише формування земельної ділянки як окремого об`єкта. Натомість, коли йдеться про формування земельної ділянки з частини вже сформованого земельного масиву, що має кадастровий номер, її відведення відбувається на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.

Відповідно до пп. 1 п. «а» ч. 1 ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування», рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності не рідше ніж один раз на місяць (ч. 5 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування»).

Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради (ч. 12 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування»).

Суд зазначає, що відповідно до частини 3 статті 123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Суд зазначає, що сторонами до суду не надано доказів прийняття рішення за результатами розгляду клопотання позивача 02.11.2023 про надання згоди на поділ чи об`єднання земельних ділянок чи про відмову у наданні такого дозволу.

Відтак, суд доходить висновків про наявність протиправної бездіяльності відповідача щодо не розгляду клопотання позивача від 02.11.2023 року за встановленою законом процедурою.

Водночас відповідь у вигляді листа від 11.03.2024 № 10-12/109770, не є рішенням, у розумінні статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування».

Водночас, суд зазначає, що відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав.

Суд зазначає, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 5 КАС України способом захисту прав особи від протиправної бездіяльності є визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

З урахуванням викладеного, слід визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення за результатами розгляду заяви ТОВ "ОПТИМУМ-НЕТ" від 02.11.2023 № 10-12/109770 про надання згоди на поділ земельної ділянки комунальної форми власності, кадастровий номер 5310436100:08:001:0202, загальною площею 28905 кв. м. по АДРЕСА_1 .

Оскільки протиправна бездіяльність відповідача полягає у неприйнятті ним жодного з тих рішень, які передбачені ЗК України, у визначений законом строк, належним способом захисту прав позивача є зобов`язання відповідача розглянути клопотання ТОВ "ОПТИМУМ-НЕТ" від 02.11.2023 № 10-12/109770 про надання рішення про надання згоди на поділ земельної ділянки комунальної форми власності, кадастровий номер 5310436100:08:001:0202, загальною площею 28905 кв. м. по АДРЕСА_1 , з прийняттям рішення по суті звернення.

Згідно ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, позов слід задовольнити частково.

Зважаючи на те, що передумовою для виникнення цього спору є протиправна бездіяльність відповідача, суд дійшов висновку, що понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача повністю.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОПТИМУМ-НЕТ" (вул. І. Мазепи, буд. 29 А, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, код ЄДРПОУ 44235921) до Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (площа Перемоги, буд. 2, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, код ЄДРПОУ 24388300) про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області щодо неприйняття рішення за результатами розгляду заяви ТОВ "ОПТИМУМ-НЕТ" від 02.11.2023 № 10-12/109770 про надання згоди на поділ земельної ділянки комунальної форми власності, кадастровий номер 5310436100:08:001:0202, загальною площею 28905 кв. м. по вул. Богдана Хмельницького, буд. 7А в м. Кременчуці.

Зобов`язати Кременчуцьку міську раду Кременчуцького району Полтавської області розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ОПТИМУМ-НЕТ" від 02.11.2023 № 10-12/109770 про надання згоди на поділ земельної ділянки комунальної форми власності, кадастровий номер 5310436100:08:001:0202, загальною площею 28905 кв.м. по АДРЕСА_1 , з прийняттям рішення по суті звернення.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОПТИМУМ-НЕТ" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3028,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду впродовж тридцяти днів з моменту його підписання.

СуддяЛ.М. Петрова

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2024
Оприлюднено11.11.2024
Номер документу122878539
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —440/2856/24

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 07.11.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Л.М. Петрова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні