ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
31 жовтня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/7345/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Кукоби О.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Лазебної А.В.,
представника позивача - Левченко А.Є.,
представника відповідача - Діденка І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання представника відповідача про зупинення провадження в адміністративній справі за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про тимчасове припинення виробництва та обігу харчових продуктів за порушення законодавства про харчові продукти, корми та побічні продукти тваринного походження,
В С Т А Н О В И В:
До Полтавського окружного адміністративного суду 18.06.2024 надійшов позов Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 , у якому позивач просив тимчасово припинити обіг харчових продуктів (молока) ФОП ОСОБА_1 (місцезнаходження суб`єкта господарювання: АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до повного усунення порушень, зазначених в рішенні від 04.06.2024 №64.
19.06.2024 за результатами автоматизованого розподілу позов переданий судді Кукобі О.О.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 24.06.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у цій справі, а її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників у відкрите судове засідання.
Ухвалою від 25.07.2024 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, розгляд справи розпочато спочатку.
У підготовчому засіданні 10.09.2024 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.
29.10.2024 представник відповідача звернувся до суду з клопотанням про зупинення провадження у цій справі до набрання законної сили судовими рішеннями у справах №№591/7860/24, 591/7858/24, 591/7905/24, 591/7856/24, 591/7857/24, 591/7904/24, 591/7859/24, що перебувають у провадженні Сумського окружного адміністративного суду.
У судовому засіданні 31.10.2024 представник відповідача зазначене клопотання підтримав та просив його задовольнити.
Представник позивача у судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечувала, наполягала на відмові у його задоволенні.
Суд, заслухавши доводи представників сторін, розглянувши подане клопотання та матеріали адміністративної справи, дійшов висновку про відсутність підстав для зупинення провадження у цій справі з огляду на таке.
Предметом спору у цій справі є наявність чи відсутність підстав для тимчасового припинення обігу харчових продуктів (молока) ФОП ОСОБА_1 (місцезнаходження суб`єкта господарювання: АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до повного усунення порушень, зазначених в рішенні від 04.06.2024 №64.
Так, відповідно до частин першої - третьої статті 67 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин" не пізніше наступного дня з дня виявлення порушення законодавства про харчові продукти та корми головний державний інспектор (головний державний ветеринарний інспектор) приймає рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів, якщо таке виробництво та/або обіг становлять загрозу для життя та/або здоров`я людини та/або тварини. Рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів повинно обмежувати відповідну господарську діяльність лише в частині, що є необхідною та достатньою для усунення загрози для життя та/або здоров`я людини та/або тварини, та має визначати, який конкретний вид діяльності та з використанням якої потужності (її частини) підлягає тимчасовому припиненню.
Рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів набирає чинності з моменту його вручення операторові ринку та діє протягом визначеного таким рішенням строку, але не більше 10 робочих днів.
Якщо для усунення оператором ринку порушення законодавства про харчові продукти та/або корми необхідно припинити виробництво та/або обіг харчових продуктів та/або кормів на час, що перевищує граничний строк, встановлений частиною другою цієї статті, головний державний інспектор (головний державний ветеринарний інспектор) звертається в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, до суду з позовом про зобов`язання оператора ринку тимчасово припинити виробництво та/або обіг харчових продуктів та/або кормів. Позов про зобов`язання оператора ринку тимчасово припинити виробництво та/або обіг харчових продуктів та/або кормів має бути подано до суду не пізніше закінчення строку дії рішення про тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів.
У межах провадження у цій справі суду належить перевірити дотримання відповідачем, як оператором ринку, приписів Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" в частині вимог до збирання молока та, як наслідок, визначити наявність або відсутність підстав для тимчасового припинення обігу харчових продуктів (молока) до усунення відповідачем порушень, встановлених у ході проведення позапланового заходу державного контролю ФОП ОСОБА_1 .
Водночас у справах №№591/7860/24, 591/7858/24, 591/7905/24, 591/7856/24, 591/7857/24, 591/7904/24, 591/7859/24 спір стосується правомірності постанов головного державного ветеринарного інспектора Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області про накладення на ФОП ОСОБА_1 штрафів за порушення вимог Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин".
Зупинення провадження у справі - це тимчасове припинення всіх процесуальних дій у справі, зумовлене настанням зазначених у законі причин, що перешкоджають подальшому руху справи до їх усунення.
Причини, з настанням яких суд зупиняє провадження у справі, визначено у статті 236 КАС України. При цьому у наведеній статті передбачено випадки обов`язкового зупинення провадження у справі та випадки, коли суд має право зупинити провадження у справі (факультативні підстави).
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.
Під неможливістю розгляду справи до вирішення іншої справи слід розуміти те, що обставини, які розглядаються в іншій справі, не можуть бути встановлені адміністративним судом самостійно через обмеженість своєї юрисдикції щодо конкретної справи внаслідок непідвідомчості, обмеженості предметом позову, неможливості розгляду тотожної справи, певної черговості розгляду вимог тощо.
Також об`єктивна неможливість розгляду справи до вирішення іншої полягає в тому, що рішення суду в іншій справі встановлює обставини, які впливають на збирання та оцінку доказів у цій справі, зокрема факти, що мають преюдиційне значення.
Обставини неможливості розгляду справи судом встановлюються у кожному конкретному випадку залежно від предмета справи.
Отже, для вирішення питання про зупинення провадження у справі адміністративний суд повинен у кожному конкретному випадку з`ясувати: чи існує вмотивований зв`язок між предметом судового розгляду у справі, яка розглядається адміністративним судом, з предметом доказування в конкретній іншій справі, що розглядається в порядку, зокрема, адміністративного судочинства та зазначити чим обумовлюється об`єктивна неможливість розгляду цієї справи.
Метою зупинення провадження у справі до розгляду іншої справи є виявлення обставин, підстав, фактів тощо, які не можуть бути з`ясовані та встановлені в цьому процесі, але мають значення для справи, провадження у якій зупинено.
Суд враховує, що з`ясування правомірності застосування до ФОП ОСОБА_1 штрафів за порушення вимог Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин" не входить до предмета доказування у справі №440/7345/24.
Представник відповідача у судовому засіданні 31.10.2024 підтвердив, що рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області від 04.06.2024 №64 про тимчасове припинення обігу харчових продуктів (молока) за порушення законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя ФОП ОСОБА_1 у визначеному законом порядку не оскаржив.
Питання наявності чи відсутності в діях позивача порушень приписів Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" в частині вимог до збирання молока може бути з`ясоване судом у межах провадження у цій справі.
За вищевикладених обставин суд дійшов висновку про відсутність підстав для зупинення провадження у цій справі.
Тож у задоволенні клопотання представника відповідача належить відмовити.
Керуючись статтями 2, 9, 72, 73, 236, 241, 243, 248, 256 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання представника відповідача, адвоката Діденка Івана Васильовича про зупинення провадження у справі відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Повний текст ухвали складено 05.11.2024.
СуддяОлександр КУКОБА
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2024 |
Оприлюднено | 11.11.2024 |
Номер документу | 122878547 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.О. Кукоба
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні