ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 листопада 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/2642/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Петрової Л.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СІЛЬПО-ФУД" до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "СІЛЬПО-ФУД" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправною та скасування постанови Головного управління Держпродспоживслужби у Полтавській області від 23.10.2023 №37, якою на Товариство з обмеженою відповідальністю СІЛЬПО-ФУД (код ЄДРПОУ 40720198) накладено штраф у розмірі 120 000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на незаконність позапланової перевірки, за результатами якої відповідач прийняв спірну постанову, оскільки у період проведення перевірки діяла постанова Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303, якою було встановлено мораторій на проведення заходів державного нагляду (контролю). До того ж, за твердженням позивача, прийнята органом державного нагляду (контролю) постанова не відповідає формі, затвердженій наказом Міністерства економічного розвитку та і торгівлі України від 11.01.2012 №24. Щодо встановлених у ході проведення позапланової перевірки порушень позивач зазначив, що на його думку розміщення продукції (тютюнових виробів) в місці реалізації такої продукції не є стимулюванням чи рекламою тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби. На переконання позивача, ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" не було допущено порушень Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 11.03.2024 провадження у справі за цим позовом відкрито, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників (у письмовому провадженні).
01.04.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позов в якому зазначено, що на підставі Наказу № 1109-ОД від 10.10.2023 та Посвідчення (направлення) на проведення перевірки: № 741 від 10.10.2023 відповідач у межах повноважень, визначених законом провів позаплановий захід державного нагляду (контролю) в частині додержання позивачем законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення. За частиною шостою статті 7 Закону 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. Згідно опису виявлених порушень вимог законодавства Акта № 000046 від 12.10.2023 складеного за результатами проведення позапланового заходу державного контролю щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, за адресою: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Мазепи Івана, 45/4, діяльність у якому здійснює Товариство з обмеженою відповідальністю «СІЛЬПО-ФУД» (далі магазин) та листа погодження Держпродспоживслужби від 21.09.2023 №15.1.3-6/20374. Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) пред`явили уповноваженій особі Позивача оригінал та копію посвідчення (направлення) на проведення перевірки № 741 від 10.10.2023 року, ознайомили з листом погодження № 15.1.3-6/20374 від 21.09.2023, текстом скарги заявника. Уповноваженою особою позивача надано згоду на проведення позапланового заходу. В ході проведення позапланового заходу встановлено наявність реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, а саме: поруч з основною вітриною тютюнових виробів, в при касовій зоні, розміщено один рекламний об`єкт тютюнових виробів торгової марки «Chesterfield» з використанням графічних зображень, малюнків, кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, чим на яскравому/кольоровому фоні підвищує стимулювання до куріння та спонукає споживачів до вживання тютюнових виробів. Позивач свідомо розмістив пачки сигарет у закладах на спеціальному фоні, використовуючи яскраві дизайнерські рішення, підсвічування та малюнки аби привертати увагу не лише активних, але й потенційних споживачів. Зазначені засоби діють на підсвідомість споживача, що заборонено законом. Факт розміщення рекламних об`єктів тютюнових виробів з використанням графічних зображень, малюнків, кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, підтверджується наявним в Акті перевірки зображенням рекламного об`єкту, зробленим під час перевірки, які наведено в додатках до акту № 000046 від 12.10.2023, що є невід`ємними частинами даного акту та містяться в матеріалах судової справи.
16.04.2024 до суду надійшла відповідь на відзив, в якій представник позивача виклала незгоду із міркуваннями та аргументами відповідача, наполягаючи на задоволенні позовних вимог.
30.09.2024 до суду від представника відповідача надійшли додаткові пояснення в яких зазначено, що ТОВ «СІЛЬПО-ФУД» використовує спеціальні елементи обладнання з використанням графічних зображень, малюнків, кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрин, пристроїв для демонстрації відеороликів, що привертають увагу до сигарет, а саме: рекламний об`єкт тютюнових виробів торгової марки «Chesterfield» з використанням графічних зображень чи малюнків, а саме корони золотого кольору, кольорових елементів, фонових вставок синього, рожевого, помаранчевого кольорів, що відмінні від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, рекламний об`єкт (прозорий бокс) вміст якого заповнено пристроями для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знак для товарів і послуг «glo» з використанням фонової вставки блакитного кольору, відмінного від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини та підсвічуванням, рекламний пристрій для демонстрації відеороликів, на якому транслюється зображення з використанням блакитного, темно-сірого, рожевого та синього кольорів, з текстом «IQOS ORIGINALS DUO (нагрівання тютюна), IQOS ORIGINALS ONE (нагрівання тютюну), VEEV (МІНІ-ВЕЙП), lil SOLID 2.0 (нагрівання тютюну). Враховуючи те, що оформлення місця торгівлі тютюнових виробів у торгівельному приміщенні магазину ТОВ «СІЛЬПО-ФУД» здійснено з використанням кольорових елементів, такі дії належать до реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, яка заборонена частиною першою статті 16 Закону № 2899-IV. Відповідач не погоджується з твердженням про те, що розміщення тютюнових виробів в місцях їх продажу не є рекламою або стимулюванням продажу тютюнових виробів та звертає увагу суду, що у частині першій статті 16 Закону №2899-IV визначено, які дії відносяться до реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, і оформлення позивачем місця торгівлі тютюнових виробів з використанням кольорових елементів відповідає таким діям. Таким чином, позивач розміщуючи сигарети на яскравому/кольоровому фоні підвищує стимулювання до куріння та спонукає споживачів до вживання тютюнових виробів. Позивач свідомо розмістив пачки сигарет у закладах на спеціальному фоні, використовуючи яскраві дизайнерські рішення, підсвічування та малюнки аби привертати увагу не лише активних, але й потенційних споживачів. Зазначені засоби діють на підсвідомість споживача, що заборонено законом. Факт розміщення рекламних об`єктів тютюнових виробів з використанням графічних зображень, малюнків, кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, підтверджується наявним в Акті перевірки зображенням рекламного об`єкту, зробленим під час перевірки, які наведено в додатках до акту № 000046 від 12.10.2023, що є невід`ємними частинами даного акту та містяться в матеріалах судової справи. Відповідач звертає увагу суду, що статтею 12 Міжнародного пакту про економічні, соціальні та культурні права, прийнятого Генеральною Асамблеєю Організації Об`єднаних Націй 16.12.1966, передбачено, що кожна людина має право на найвищий досяжний рівень фізичного й психічного здоров`я.
Згідно з частиною п`ятою статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" зареєстроване як юридична особа, ідентифікаційний код 40720198, основний вид діяльності - 47.11. Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, що підтверджено випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Позивач мав ліцензію на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами №16010311202300299 терміном дії з 15.02.2023 до 15.02.2024, адреса місця торгівлі: Полтавська область, м. Полтава, Шевченківський район, вул. Мазепи Івана, буд. 45/4.
19.09.2023 до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів надійшла скарга гр. ОСОБА_1 від 19.09.2023, в якій останній повідомляв, що у магазинах "СІЛЬПО" за адресою: Полтавська область, м. Полтава, Шевченківський район, вул. Мазепи Івана, буд. 45/4, суб`єкт господарювання ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" порушується законодавство України про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення, зокрема, в магазині відсутній інформаційний знак з визначеним текстом про заборону куріння, розміщені об`єкти реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів та послуг, інших об`єктів інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, також наявна реклама та стимулювання продажу пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та реклама та стимулювання продажу електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, просив вжити передбачені законодавством дії для припинення порушення та проінформувати його про результати перевірки та накладені санкції, не розголошуючи його персональні дані третім особам.
Листом від 21.09.2023 Держпродспоживслужба відповідно до абзацу 5 частини першої статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та наказу Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2023 №522 надала Головному управлінню Держпродспоживслужби в Полтавській області погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) в частині додержання ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення за адресою: Полтавська область, м. Полтава, Шевченківський район, вул. Мазепи Івана, буд. 45/4 та зобов`язала ретельно і всебічно перевірити наведені у зверненні гр. ОСОБА_1 факти та, у разі виявлення порушень, вжити заходів впливу відповідно до вимог законодавства.
Наказом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 10.10.2023 №1109-ОД "Про проведення позапланової перевірки", виданим на виконання абз. 5 ч. 1 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Закону України від 22.05.2005 №2899-IV "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення", Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) в умовах воєнного стану", наказу Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2023 №522 "Про затвердження Переліку підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення на період воєнного стану", листа-погодження Держпродспоживслужби від 21.09.2023 №15.1.3-6/20374, на підставі звернення гр. ОСОБА_1 від 19.09.2023, визначено провести позапланову перевірку суб`єкта господарювання з використанням засобу відеофіксації в частині додержання вимог законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" за адресою: Полтавська область, м. Полтава, Шевченківський район, вул. Мазепи Івана, буд. 45/4.
На підставі вказаного наказу Головним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області видано посвідчення (направлення) на перевірку від 10.10.2023 №741.
У період з 11.10.2023 по 12.10.2023 посадовими особами Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області проведено позаплановий захід державного контролю щодо дотримання ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" вимог законодавства у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, за наслідками якого складено Акт від 12.10.2023 №000046 (далі - Акт перевірки).
До початку проведення перевірки керуючого магазином ознайомлено з наказом про проведення позапланової перевірки.
В Акті перевірки зафіксовано такі порушення:
- в ході проведення позапланового заходу встановлено наявність реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, а саме: поруч з основною вітриною тютюнових виробів, в при касовій зоні, розміщено один рекламний об`єкт тютюнових виробів торгової марки «Chesterfield» з використанням графічних зображень, малюнків, кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, чим порушено абз. 1 та 7 частини 1 ст. 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення». Фото рекламних засобів наведено в додатку № 1 до акту, що є невід`ємною частиною акту;
- в ході проведення позапланового заходу встановлено наявність реклами та стимулювання продажу пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знаків для товарів і послуг, під якими випускаються пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, а саме: в при касовій зоні розміщено один рекламний об`єкт в якому наявні пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знак для товарів і послуг «glo», чим порушено частину 1 ст. 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення». В прикасовій зоні магазину розміщено 1 (один) рекламний пристрій для демонстрації відеороликів на якому транслювалось зображення 3 використанням кольорів: блакитного, темно-сірого, рожевого та синього. З текстом "IQOS ORIGINALS DUO (нагрівання тютюна), IQOS ORIGINALS ONE (нагрівання тютюну), VEEV (міні-вейп), lil SOLID 2.0 (нагрівання тютюну), чим порушено частину 1 ст. 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення». На стійці для реалізації тютюнових виробів в прикасовій зоні магазину розміщено один рекламний об`єкт в якому наявні пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знак для товарів і послуг IQOS, чим порушено частину 1 ст. 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення». Фото рекламних засобів наведено в додатку № 2 до акту, що є невід`ємною частиною даного акту.
Порушення зафіксовано засобом відеофіксації ДМТ №111302579.
23.10.2023 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Полтавській області прийнято постанову №37 про накладення стягнень, передбачених статтею 20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення", якою за порушення, встановлені в акті від 12.10.2023 №000046, застосовано до ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" фінансові санкції в розмірі 120 000, 00 грн.
Не погодившись із вказаною постановою, позивач звернувся до суду із цим позовом.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V).
За визначенням, наведеним у статті 1 Закону №877-V, заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Порядок здійснення позапланових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) регламентований статтею 6 Закону №877-V.
За змістом абзацу 5 частини першої статті 6 Закону №877-V підставою для здійснення позапланових заходів є: звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Згідно з частинами першою, другою статті 7 Закону №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.
Відповідно до частини шостої статті 7 Закону №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Абзац перший частини сьомої статті 7 Закону №877-V передбачає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
За приписами абзаців 1, 2 частини дев`ятої статті 7 Закону №877-V розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов`язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу).
Розпорядження може передбачати застосування до суб`єкта господарювання санкцій, передбачених законом.
У свою чергу, у силу частини третьої статті 7 Закону України від 22.09.2005 №2899-IV "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення" (далі - Закон №2899-IV) державний контроль за додержанням законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, у межах своєї компетенції.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який реалізує, зокрема, державну політику у галузі попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення.
Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи (пункт 7 Положення).
Частиною першою статті 16 Закону №2899-IV визначено, що забороняються будь-яка реклама та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, у тому числі: розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та/або тютюнові вироби у місцях, у яких такі вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, з використанням графічних зображень чи малюнків, кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, рухомих світлових приладів, пристроїв для демонстрації відеороликів, крім одного плаката розміром не більше 40х30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація, надрукована шрифтом чорного кольору на білому фоні про наявні у продажу тютюнові вироби та ціни на них /абзаци перший та сьомий/.
А відповідно до частини першої статті 16-1 Закону №2899-IV забороняються реклама та стимулювання продажу пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, у тому числі: розміщення інформації про виробника пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та/або пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння у місцях, у яких такі пристрої реалізуються чи надаються споживачеві, з використанням графічних зображень чи малюнків (крім знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються такі пристрої), кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, рухомих світлових приладів, пристроїв для демонстрації відеороликів, а також розміщення поза межами місць реалізації пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння будь-якої інформації про виробника пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та/або пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння /абзаци перший та сьомий/.
Відповідно до частини другої статті 20 Закону №2899-IV за порушення норм цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, застосовує фінансові санкції до суб`єктів господарювання у разі: порушення вимог статей 16, 16-1 чи 16-2 цього Закону - тридцять тисяч гривень, а в разі повторного протягом року вчинення таких порушень - п`ятдесят тисяч гривень за кожен факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу тютюнових виробів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах (абзац дев`ятий частини другої статті 20).
За змістом положень частин третьої, п`ятої статті 20 Закону №2899-IV рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, може бути оскаржено до суду.
Фінансові санкції, передбачені частиною другою цієї статті, накладаються керівником, заступниками керівника центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, а також іншими уповноваженими керівником посадовими особами цього органу після розгляду матеріалів, які засвідчують факт порушення.
Згідно з частиною сьомою статті 20 Закону №2899-IV рішення про накладення фінансових санкцій приймається протягом 10 днів після отримання документів, зазначених у частині шостій цієї статті. Рішення про накладення фінансових санкцій оформляється постановою, що надсилається суб`єкту господарювання, на якого накладено фінансові санкції, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Згідно з частиною другою статті 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
У цій справі предметом спору є правомірність постанови Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 23.10.2023 №37 про накладення стягнень, передбачених статтею 20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення", якою за порушення вимог статей 16, 16-1 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення" застосовано до ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" фінансові санкції в розмірі 120 000 грн.
Виходячи з приписів частини другої статті 2 КАС України, суд перевіряє відповідність такого рішення критеріям правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, а саме: чи прийнято це рішення: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Аналіз наведених вище правових норм дає підстави для висновку, що Держпродспоживслужба є органом, уповноваженим здійснювати державний контроль за додержанням законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення. Порядок здійснення такого державного контролю регламентовано нормами Закону №877-V, а підстави та порядок застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення нормами статті 20 Закону №2899-IV.
Оцінюючи доводи позивача про безпідставність проведення позапланової перевірки магазину ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" за адресою: Полтавська область, м. Полтава, Шевченківський район, вул. Мазепи Івана, буд. 45/4, суд враховує такі обставини.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, введено на території України воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. У подальшому дія воєнного стану була неодноразово продовжена та була чинною на момент виникнення спірних відносин.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" (далі Постанова №303) припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 №64 "Про введення воєнного стану в Україні".
Водночас пунктом 2 Постанови №303 визначено: за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов`язань України протягом періоду воєнного стану дозволено здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) на підставі рішень центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах.
Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2023 №522, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.0.42023 за №561/39617, виданим, зокрема, відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану", затверджено Перелік підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення на період воєнного стану (пункт 1), а також визначено Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів забезпечити здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення на період воєнного стану з підстав, визначених Переліком, затвердженим пунктом 1 цього наказу (пункт 2).
До Переліку підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення на період воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2023 №522, включено звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності) (пункт 3 Переліку).
Тож Міністерство охорони здоров`я України, як центральний орган виконавчої влади, що відповідно до абзацу 2 частини першої статті 7 Закону №2899-IV формує державну політику щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення, прийняло рішення про здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення на період воєнного стану з підстав, визначених Переліком, затвердженим пунктом 1 Наказу №522, а тому на проведення таких позапланових заходів державного нагляду (контролю) не поширюється дія мораторію, встановлена пунктом 1 Постанови №303.
Суд враховує, що підставою для проведення позапланового заходу державного контролю щодо дотримання ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" вимог законодавства у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення послугувала скарга гр. ОСОБА_1 від 19.09.2023, в якій останній повідомив, що у магазині за адресою: АДРЕСА_1 , діяльність у якому здійснює Товариство з обмеженою відповідальністю «СІЛЬПО-ФУД», допускається порушення законодавства України про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення, зокрема, в магазині відсутній інформаційний знак з визначеним текстом про заборону куріння, розміщені об`єкти реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів та послуг, інших об`єктів інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, також наявна реклама та стимулювання продажу пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та реклама та стимулювання продажу електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, просив вжити передбачені законодавством дії для припинення порушення та проінформувати його про результати перевірки та накладені санкції, не розголошуючи його персональні дані третім особам.
Вказана підстава позапланового заходу державного контролю належить до Переліку підстав для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення на період воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2023 №522.
До того ж, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності), за умови погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу є підставою для здійснення позапланових заходів у силу абзацу 5 частини першої статті 6 Закону №877-V.
Держпродспоживслужба у зв`язку з надходженням скарги ОСОБА_1 листом від 21.09.2023 надала Головному управлінню Держпродспоживслужби в Полтавській області погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) в частині додержання ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення за адресою: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Мазепи Івана, 45/4.
Враховуючи наведене, наказом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 10.10.2023 №1109-ОД "Про проведення позапланової перевірки" визначено провести позапланову перевірку ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" в частині додержання вимог законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення за адресою: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Мазепи Івана, 45/4 та видано посвідчення (направлення) на перевірку від 10.10.2023 № 741.
Отож позаплановий захід державного контролю ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" проведений відповідачем за наявності законної підстави та із дотриманням порядку, встановленого Законом №877-V, з урахуванням Наказу №522.
А тому суд відхиляє доводи позивача про те, що відповідач здійснив захід державного контролю всупереч мораторію, встановленого Постановою №303.
Суд відхиляє, як безпідставні, доводи представника позивача про те, що скарга, яка стала підставою для проведення перевірки, не містила відомостей про те, яким чином порушено права скаржника (заявника), що виключало можливість проведення позапланової перевірки.
Суд звертає увагу на те, що за приписами абзацу 5 частини першої статті 6 Закону №877-V та пункту 3 Переліку, затвердженого Наказом №522, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю чи безпеці держави, є достатньою підставою для здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю). Додавання до звернення документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення, не є обов`язковим, а здійснюється за наявності у заявника таких документів.
У скарзі ОСОБА_1 від 19.09.2023 наведено конкретні випадки порушень законодавства України про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення у магазині "СІЛЬПО" за адресою: Полтавська обл., м. Полтава, вул. Мазепи Івана, 45/4.
Суд акцентує увагу на тому, що статтею 12 Міжнародного пакту про економічні, соціальні та культурні права, прийнятого Генеральною Асамблеєю Організації Об`єднаних Націй 16.12.1966, передбачено, що кожна людина має право на найвищий досяжний рівень фізичного й психічного здоров`я.
З урахуванням цієї статті міжнародного договору прийнято Рамкову конвенцію ВООЗ із боротьби проти тютюну, яка ратифікована Законом України від 15.03.2006 №3534-IV, статтею 2 якої визначено, що з метою забезпечення кращої охорони здоров`я людей Сторони заохочуються до здійснення заходів, крім тих, що їх вимагає ця Конвенція та її протоколи, причому ніщо в цих документах не перешкоджає Сторонам приймати суворіші вимоги, що узгоджуються з їхніми положеннями й відповідають нормам міжнародного права.
Згідно зі статтею 13 Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну сторони визнають, що повна заборона на рекламу, стимулювання продажу й спонсорство приведе до скорочення споживання тютюнових виробів.
Суд також враховує, що Закон №2899-IV прийнято для протидії поширеності вживання тютюнових виробів серед населення, передбачивши низку законодавчих заходів, спрямованих на попередження вживанню тютюнових виробів, зменшення шкоди, що наноситься здоров`ю населення курінням тютюнових виробів чи іншого способу їх вживання, зміну поведінки людини і насамперед, поведінки молодого покоління, формування здорового способу життя, про що свідчить пояснювальна записка до відповідного законопроєкту.
Виходячи із викладеного, наведені у скарзі ОСОБА_1 порушення вимог Закону №2899-IV стосувалися законних інтересів заявника у сфері охорони здоров`я, а тому така скарга була належною підставою для призначення позапланового заходу державного контролю (нагляду).
Щодо доводів позивача про те, що спірна постанова не відповідає формі, затвердженій наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11.01.2012 №24, в частині пункту 2, який замість положень "у разі невиконання порушником цієї постанови в зазначений строк сума штрафу стягується в судовому порядку" визначає "у разі невиконання порушником цієї постанови в зазначений строк сума штрафу стягується в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження", суд зауважує, що пункт 2 спірної постанови сформульовано саме у відповідності до вимог частини четвертої статті 20 Закону №2899-IV, тому його невідповідність формі 6, затвердженій наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11.01.2012 № 24, не свідчить про протиправність такої постанови та не порушує права позивача.
Оцінюючи доводи позивача про те, що відповідач не склав припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а тому застосування штрафу за порушення законодавства без видання документа щодо усунення порушень та надання суб`єкту господарювання його добровільно виконати і усунути порушення у встановлений у такому документі строк є неправомірним, суд виходить з такого.
За приписами абзаців 1, 2 частини дев`ятої статті 7 Закону №877-V розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов`язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу). Розпорядження може передбачати застосування до суб`єкта господарювання санкцій, передбачених законом.
Частиною п`ятою статті 20 Закону №2899-IV встановлено, що фінансові санкції, передбачені частиною другою цієї статті, накладаються керівником, заступниками керівника центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, а також іншими уповноваженими керівником посадовими особами цього органу після розгляду матеріалів, які засвідчують факт порушення.
Згідно з частиною сьомою статті 20 Закону №2899-IV рішення про накладення фінансових санкцій приймається протягом 10 днів після отримання документів, зазначених у частині шостій цієї статті.
Тобто Закон №2899-IV, який є спеціальним для спірних відносин, не передбачає складення припису перед накладенням фінансових санкцій, або звільнення від фінансових санкцій у разі добровільного усунення порушень; натомість визначає 10-денний строк з дня отримання документів для прийняття рішення про накладення фінансових санкцій.
Враховуючи наведене, суд відхиляє усі доводи позивача про наявність процедурних порушень під час прийняття спірної постанови, як такі, що не знайшли свого підтвердження у ході розгляду справи та не впливають на питання правомірності притягнення позивача до фінансової відповідальності.
Оцінюючи законність та обґрунтованість постанови Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 23.10.2023 №37 про накладення стягнень, передбачених статтею 20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення", суд виходить з такого.
Спірною постановою до позивача застосовані фінансові санкції у розмірі 120 000 грн за порушення вимог статей 16 та 16-1 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення" з огляду на встановлені у ході проведення позапланової перевірки факти:
- поруч з основною вітриною тютюнових виробів, в при касовій зоні, розміщено один рекламний об`єкт тютюнових виробів торгової марки «Chesterfield» з використанням графічних зображень, малюнків, кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, чим порушено абз. 1 та 7 частини 1 ст. 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення»;
- при касовій зоні розміщено один рекламний об`єкт в якому наявні пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знак для товарів і послуг «glo», чим порушено частину 1 ст. 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення». В прикасовій зоні магазину розміщено 1 (один) рекламний пристрій для демонстрації відеороликів на якому транслювалось зображення 3 використанням кольорів: блакитного, темно-сірого, рожевого та синього. З текстом "IQOS ORIGINALS DUO (нагрівання тютюна), IQOS ORIGINALS ONE (нагрівання тютюну), VEEV (міні-вейп), lil SOLID 2.0 (нагрівання тютюну), чим порушено частину 1 ст. 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення». На стійці для реалізації тютюнових виробів в прикасовій зоні магазину розміщено один рекламний об`єкт в якому наявні пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знак для товарів і послуг IQOS, чим порушено частину 1 ст. 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення».
У силу частини першої статті 16 Закону № 2899-IV заборонено будь-яку рекламу та стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, у тому числі: розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та/або тютюнові вироби у місцях, у яких такі вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, з використанням графічних зображень чи малюнків, кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, рухомих світлових приладів, пристроїв для демонстрації відеороликів, крім одного плаката розміром не більше 40х30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація, надрукована шрифтом чорного кольору на білому фоні про наявні у продажу тютюнові вироби та ціни на них (абзаци 1, 7).
Враховуючи те, що оформлення місця торгівлі тютюнових виробів у магазині ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" здійснено з використанням кольорових елементів (корони золотистого кольору, підсвічування рожевим кольором пачок тютюнових виробів, блакитний фон), суд констатує, що такі дії належать до реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, яка заборонена частиною першою статті 16 Закону №2899-IV.
При цьому суд відхиляє доводи позивача про те, що розміщення тютюнових виробів в місцях їх продажу не є рекламою або стимулюванням продажу тютюнових виробів. Суд наголошує, що у частині першій статті 16 Закону №2899-IV визначено, які дії відносяться до реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, і оформлення позивачем місця торгівлі тютюнових виробів з використанням кольорових елементів відповідає таким діям.
У ході розгляду справи також знайшло підтвердження порушення позивачем вимог частини першої статті 16-1 Закону №2899-IV, оскільки при касовій зоні розміщено один рекламний об`єкт в якому наявні пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знак для товарів і послуг «glo»; в прикасовій зоні магазину розміщено 1 (один) рекламний пристрій для демонстрації відеороликів на якому транслювалось зображення 3 використанням кольорів: блакитного, темно-сірого, рожевого та синього. З текстом "IQOS ORIGINALS DUO (нагрівання тютюна), IQOS ORIGINALS ONE (нагрівання тютюну), VEEV (міні-вейп), lil SOLID 2.0 (нагрівання тютюну); на стійці для реалізації тютюнових виробів в прикасовій зоні магазину розміщено один рекламний об`єкт в якому наявні пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знак для товарів і послуг IQOS.
Суд зазначає, що за приписами частини першої статті 16-1 Закону №2899-IV забороняються реклама та стимулювання продажу пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, у тому числі: розміщення інформації про виробника пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та/або пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння у місцях, у яких такі пристрої реалізуються чи надаються споживачеві, з використанням графічних зображень чи малюнків (крім знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються такі пристрої), кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, рухомих світлових приладів, пристроїв для демонстрації відеороликів, а також розміщення поза межами місць реалізації пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння будь-якої інформації про виробника пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та/або пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння (абз. 1, 7).
Із наявного в Акті перевірки зображення слідує, що позивачем розміщено об`єкт із пристроями для споживання тютюнових виробів без їх згоряння "IQOS", «glo» у магазині, тобто місці, в якому такі пристрої реалізуються, з оформленням такого об`єкта з використанням кольорових елементів, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини (наявність підсвіченого синього фону на вітрині чорного кольору), що свідчить про порушення позивачем заборони, встановленої частиною першою статті 16-1 Закону №2899-IV.
Розглянувши матеріали справи, суд дійшов висновку, що відповідач правомірно застосував до позивача фінансові санкції за порушення частини першої статті 16-1 Закону №2899-IV та за порушення статті 16 Закону №2899-IV.
Так, підставою для притягнення позивача до відповідальності є факт недотримання ним вимог Закону №2899-IV в частині розміщення реклами тютюнових виробів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння у місцях продажу, а метою притягнення суб`єктів господарювання до фінансової відповідальності є спонукання дотримання вимог Закону №2899-IV та попередження вчинення аналогічних правопорушень.
У силу статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Суд зауважує, що позивач у ході розгляду справи у суді не надав належних та допустимих доказів, що з достатньою переконливістю свідчили б про недотримання відповідачем - суб`єктом владних повноважень вимог чинного законодавства в частині призначення та проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) та / або спростовували б доводи відповідача про вчинення ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" порушення вимог статей 16, 16-1 Закону №2899-IV і, як наслідок, слугували підставою для висновку про безпідставність застосування до позивача фінансових санкцій відповідно до статті 20 Закону №2899-IV.
Натомість наданими відповідачем письмовими доказами підтверджено факт вчинення позивачем порушення вимог статей 16, 16-1 Закону №2899-IV та, як наслідок, правомірність застосування до нього фінансових санкцій відповідно до статті 20 Закону №2899-IV у розмірі 120 000 грн.
Тож підстав для визнання протиправною та скасування постанови Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 23.10.2023 №37 про накладення на ТОВ "СІЛЬПО-ФУД" стягнень, передбачених статтею 20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення", у спірних відносинах немає.
Зважаючи на встановлені у ході розгляду фактичні обставини справи та беручи до уваги норми чинного законодавства, якими урегульовані спірні відносини, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог ТОВ "СІЛЬПО-ФУД".
Відповідно до частини першої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
З огляду на ухвалення судом рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, за відсутності доказів понесення судових витрат відповідачем, підстав для їх розподілу немає.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "СІЛЬПО-ФУД" до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправною та скасування постанови відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів після складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Головуючий суддя Л.М. Петрова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2024 |
Оприлюднено | 11.11.2024 |
Номер документу | 122878576 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Л.М. Петрова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні