Рішення
від 06.11.2024 по справі 460/10272/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

06 листопада 2024 року м. Рівне№460/10272/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доГоловного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (далі - відповідач), в якому просить суд зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 період роботи з 01.01.2011 по 01.09.2012 та внести відповідні зміни та уточнення до Індивідуальних відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 , Реєстру застрахованих осіб, та здійснити перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу з 01.01.2011 по 01.09.2012 з 07.12.2023.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оформляючи пенсію та надаючи необхідні документи, позивач виявила, що за період з 01.01.2011 по 30.09.2012 не зараховано до її стажу, що підтверджується даними довідки форми ок-5 від 04.04.2024. Згідно вказаної довідки 2011 рік взагалі відсутній у ній, а за 2012 рік у графах з січня по вересень місяці нулі. Позивач звернулася до відповідача із заявою про зарахування спірного періоду до її страхового стажу. Листом від 14.05.2024 №6185-4851/Б-02/98-1700/24 відповідач повідомив, що за даний період відсутня інформація щодо сплати страхових внесків за позивача. На даний час відділ освіти Володмиирецької райдержадміністрації перебуває в процесі припинення у зв`язку з прийняттям рішення засновниками про ліквідацію, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.07.2024 року. Отже, відділ освіти Володимирецької райдержадміністрації не має правонаступників. Листом від 22.08.2024 ліквідаційна комісія відділу освіти Володимирецької райдержадміністрації повідомила, що звітність з 2011 подавалася в електронній формі, документи відділу освіти передано до трудового архіву Володмиирецької селищної ради. При передачі документів паперові звіти були відсутні. У зв`язку з цим, ліквідаційна комісія не має можливості подати коригуючі відомості по позивачу, а також відсутнє необхідне програмне забезпечення. З підстав наведених у позові, позивач просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 10.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання до суду відзиву на позовну заяву.

Позиція відповідача щодо позовних вимог висловлена ним у відзиві на позовну заяву, відповідно до змісту якого він заперечував проти їхнього задоволення. Зазначав на обґрунтування такої позиції, що за доданими документами відсутні підстави для зарахування до страхового стажу періоду трудової діяльності з 01.01.2011 по 30.09.2012 позивача, оскільки в індивідуальних відомостях про застраховану особу відсутня сплата внесків. Згідно з записами трудової книжки НОМЕР_1 від 20.08.1988 року, позивач у спірний період працювала вчителем початкових класів Городоцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Станом на дату розгляду звернення від 11.04.2024 року, від органів Державної податкової служби України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування не надходила інформація по сплаті страхових внесків щодо позивача за період з 01.01.2011 по 30.09.2012 від страхувальника відділ освіти Володимирецької районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02145820). Вказує, що страхувальнику відділ освіти Володимирецької районної державної адміністрації було направлено лист Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області від 24.04.2024 № 1700-0704-8/23266 з проханням подати відповідні коригуючі відомості/звіти. У відповідь на лист Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області від 24.04.2024 відділом освіти Володимирецької районної державної адміністрації від 16.05.2024 року за № 233/01-21 повідомлено, що у зв`язку з тим, що відділ освіти Володимирецької районної державної адміністрації перебуває в стадії припинення, всіх працівників звільнено ще у грудні 2020 року, документи відділу передані в архів тому ліквідаційна комісія не може подати коригуючі відомості. З наведених підстав, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Оскільки розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, відповідно до ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), то фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.

З 07.12.2023, відповідно до поданої заяви від 22.01.2024, позивачу призначено пенсію за віком відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування із зменшенням пенсійного віку на умовах статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Згідно із відомостей форми РС-право, страховий стаж позивача становить 35 років 16 днів.

Згідно з записами трудової книжки НОМЕР_1 від 20.08.1988, позивач з 01.01.2011 по 01.09.2012 працювала вчителем початкових класів Городоцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

11.04.2024 позивач звернулася до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області із заявою про внесення коригуючих даних за період з 01.01.2011 по 30.09.2012 до Реєстру застрахованих осіб та здійснити перерахунок пенсії за віком із врахуванням страхового стажу за період з 01.01.2011 по 30.09.2012.

Листом від 14.05.2024 №6185-4851/Б-02/98-1700/24 відповідач повідомив, що за даний період відсутня інформація щодо сплати страхових внесків за позивача. Станом на дату розгляду звернення від 11.04.2024 року, від органів Державної податкової служби України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування не надходила інформація по сплаті страхових внесків щодо позивача за період з 01.01.2011 по 30.09.2012 від страхувальника відділ освіти Володимирецької районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02145820). Повідомлено, що страхувальнику відділ освіти Володимирецької районної державної адміністрації було направлено лист Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області від 24.04.2024 № 1700- 0704-8/23266 з проханням подати відповідні коригуючі відомості/звіти. У відповідь на лист Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області від 24.04.2024 відділом освіти Володимирецької районної державної адміністрації від 16.05.2024 року за № 233/01-21 повідомлено, що у зв`язку з тим, що відділ освіти Володимирецької районної державної адміністрації перебуває в стадії припинення, всіх працівників звільнено ще у грудні 2020 року, документи відділу передані в архів тому ліквідаційна комісія не може подати коригуючі відомості.

Не погоджуючись із твердженнями відповідача, та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся із вказаним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення.

Водночас у пункті 5 рішення № 8-рп/2005 від 11.10.2005 року Конституційний Суд України зазначив, що право на пенсійне забезпечення є складовою конституційного права на соціальний захист.

Отже, конституційне право на соціальний захист включає і право громадян на забезпечення їх у старості. Пенсія за віком, за вислугу років та інші її види, що призначаються у зв`язку з трудовою діяльністю, заслужені попередньою працею і є однією з форм соціального захисту. Цим визначається зміст і характер обов`язку держави стосовно тих громадян, які набули право на одержання пенсії.

Згідно з ст. 62 Закону № 1788-ХІІ основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Також, у відповідності до ст. 48 Кодексу законів про працю України трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника. Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації або у фізичної особи понад п`ять днів. Трудові книжки ведуться також на позаштатних працівників при умові, якщо вони підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню, студентів вищих та учнів професійно-технічних навчальних закладів, які проходять стажування на підприємстві, в установі, організації. До трудової книжки заносяться відомості про роботу, заохочення та нагороди за успіхи в роботі на підприємстві, в установі, організації; відомості про стягнення до неї не заносяться. Порядок ведення трудових книжок визначається Кабінетом Міністрів України.

При цьому, трудова книжка, відповідно до положення ст.48 КЗпП України, ст.62 Закону №1788 та п.1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у них, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 №637, є основним документом, що підтверджує стаж роботи працівника.

Згідно з записами трудової книжки НОМЕР_1 від 20.08.1988, позивач з 01.01.2011 по 01.09.2012 працювала вчителем початкових класів Городоцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Суд звертає увагу на те, що доказів визнання недостовірними записів у трудовій книжці щодо даного періоду роботи відповідачем суду не надано.

Таким чином, сукупний аналіз вищевикладених норм чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та встановлених обставин даної справи свідчить про правомірність заявлених позивачем вимог щодо зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 період її роботи з 01.01.2011 по 30.09.2012.

Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача внести відповідні зміни та уточнення до Індивідуальних відомостей про застраховану особу ОСОБА_1 , Реєстру застрахованих осіб, та здійснити перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу з 01.01.2011 по 01.09.2012 з 07.12.2023, суд зазначає таке.

Суд звертає, що відповідно до статті 1 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058-IV (далі - Закон України від 09.07.2003 № 1058-IV), застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.

Страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески.

Статтею 11 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV визначено перелік осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню.

Так, пунктом 1 статті 11 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV встановлено, що загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню підлягають громадяни України, іноземці (якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України) та особи без громадянства, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, створених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах цих підприємств та організацій, у громадських об`єднаннях, у фізичних осіб - підприємців, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та в інших фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або працюють на інших умовах, передбачених законодавством, або виконують роботи (надають послуги) на зазначених підприємствах, в установах, організаціях чи у фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру.

Частиною 1 статті 15 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV зазначено, що платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.

Страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону (стаття 1 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV).

Як зазначено в пункті 1 статті 14 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV страхувальниками відповідно до цього Закону є: роботодавці підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 4-1, 10, 14 статті 11 цього Закону.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначеніЗаконом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI).

Згідно з пунктом 10 частини першої статті 1 Закону № 2464-VI, страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цьогоЗаконузобов`язані сплачувати єдиний внесок.

Зокрема частиною першою статті 4 Закону № 2464-VI встановлено, що платниками єдиного внеску є роботодавці.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Система персоніфікованого обліку була впроваджена з 01 липня 2000 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 червня 1998 № 794 Про затвердження Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, якою доручено Пенсійному фонду разом із Міністерством праці та соціальної політики, Міністерством фінансів та Державною податковою адміністрацією забезпечити з 1 жовтня 1998 впровадження персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування та установлено, що починаючи з 1 липня 2002 року обчислення пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення" ( 1788-12 ) здійснюється із заробітку особи за період роботи після 1 липня 2000 року за даними системи персоніфікованого облік.

Згідно пункту 1 Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою №794 (далі Положення №794) персоніфікований облік полягає в збиранні, обробленні, систематизації та зберіганні передбачених законодавством про пенсійне забезпечення відомостей про фізичних осіб, що пов`язані з визначенням права на виплати з Пенсійного фонду та їх розмір за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням (далі - відомості про фізичних осіб).

Пунктом 2 Положення №794 визначено, що основними завданнями персоніфікованого обліку є:

створення єдиного державного автоматизованого банку відомостей про фізичних осіб;

створення інформаційних передумов для визначення розміру виплат за пенсійним страхуванням залежно від тривалості страхового стажу та особистого внеску фізичної особи у формування коштів цього страхування.

Згідно пункту 3 Положення №794 в основі персоніфікованого обліку лежить обов`язковість і своєчасність подання відомостей про фізичних осіб; обов`язковість використання індивідуального ідентифікаційного номера даних Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів.

Пунктом 5 Положення №794 передбачено, що персоніфікований облік здійснює Пенсійний фонд та його органи на місцях (далі - уповноважений орган).

Згідно пункту 10 Положення №794 роботодавці зобов`язані в установленому порядку подавати уповноваженому органу достовірні відомості про фізичних осіб, які працюють у них.

Отже пенсійні органи ведуть персоніфікований облік сплати страхових внесків у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування на підставі даних про фізичну особу, які надають роботодавці, та у подальшому використовує їх у при обрахунку страхового стажу.

Також відповідно до пункту 3 Положення № 794 починаючи з 1 липня 2002 обчислення пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення" здійснюється із заробітку особи за період роботи після 1 липня 2000 за даними системи персоніфікованого обліку.

За приписами абзацу 1 частини 2 статті 24 цього Закону, страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку (з 01.01.2004), а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку (до 01.01.2004) - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, тобто на підставі трудової книжки, диплому та інше.

Пунктом 2 частини 1 статті 14-1 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон від 08.07.2010 № 2464-VI) визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

Відповідно до статті 16 цього Закону, державний реєстр створюється для забезпечення: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.

Ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі положення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пунктів 3, 4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (далі - Положення № 10-1), відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

Відповідно до Індивідуальних відомостей про застраховану особу з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (форма - ОК-5) встановлено, що з 01.01.2011 по 30.09.2012 відсутні відомості про сплату страхувальником страхових внесків за ОСОБА_1 .

Відповідачем зазначено, що оскільки в індивідуальних відомостях про застраховану особу відсутня сплата внесків, відповідно до статті 24 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, то відповідачем не зараховано до страхового стажу періодів роботи ОСОБА_1 з 01.01.2011 по 30.09.2012.

Листом від 14.05.2024 №6185-4851/Б-02/98-1700/24 відповідач на звернення позивача щодо перерахунку пенсії повідомив, що від органів Державної податкової служби України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування не надходила інформація по сплаті страхових внесків щодо позивача за період з 01.01.2011 по 30.09.2012 від страхувальника відділу освіти Володимирецької районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02145820). Повідомлено, що страхувальнику відділ освіти Володимирецької районної державної адміністрації було направлено лист Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області від 24.04.2024 № 1700- 0704-8/23266 з проханням подати відповідні коригуючі відомості/звіти. Наголошено, що суми доходів та страховий стаж будуть відображені у реєстрі застрахованих осіб після подання страхувальником відділом освіти Володимирецької районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02145820) розрахунку за період з 01.01.2011 по 30.09.2012 до Державної податкової служби України та передачі його цим органом до ПФУ.

Судом встановлено, що страхувальник відділ освіти Володимирецької районної державної адміністрації у особових рахунках працюючих Городецької ЗОШ за 2011- 2012 роки допустив описку, помилково зазначивши реєстраційний номер облікової картки платника податків позивача " НОМЕР_2 " замість правильного " НОМЕР_3 ".

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що відділ освіти Володимирецької районної державної адміністрації з 16.01.2021 перебуває в стані припинення, без визначення правонаступника.

Разом з тим, копією архівної довідки від 04.07.2024 № 555/04-02 підтверджується, що ОСОБА_1 відпрацювала у відділі освіти Володимирецької РДА вчителем у Городецькій середній школі с. Городець Володимирецький район Рівненська область, та вказано суми нарахованої заробітної плати за 2011 рік по вересень 2012 року.

Також в особових рахунках працюючих Городецької ЗОШ за 2011- 2012 роки наявні відомості про утримання відрахувань в пенсійний фонд.

Відтак, наявні всі підстави для внесення відповідних змін та уточнень до Індивідуальних відомостей про застраховану особу Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування за спірний період щодо позивача.

Крім того, з аналізу наведених норм законодавства слідує, що обов`язок щодо сплати страхових внесків та відповідальність за несвоєчасну або не в повному обсязі сплату страхових внесків законом покладено на страхувальника - роботодавця, оскільки він здійснює нарахування страхових внесків із заробітної плати застрахованої особи - працівника.

Застрахована особа не повинна відповідати за неналежне виконання підприємством-страхувальником свого обов`язку щодо не подання коригуючих відомостей/звітів, та ці обставини не можуть бути підставою для не зарахування до страхового стажу такої особи періодів її роботи.

З підстав вище наведених, суд дійшов висновку про задоволення позовної вимоги в частині зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 періоду її роботи з 01.01.2011 по 30.09.2012 та внесення відповідних змін та уточнень до Індивідуальних відомостей про застраховану особу Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2011 по 30.09.2012.

Разом з тим, позовна вимога щодо здійснення перерахунку пенсії з 07.12.2023, з урахуванням страхового стажу з 01.01.2011 по 01.09.2012, не підлягає задоволенню, оскільки згідно із ч.1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Зі змісту наведеної норми вбачається, що судовому захисту підлягають лише порушені права, свободи і інтереси фізичних або права і інтереси юридичних осіб, а не можливість їх порушення у майбутньому.

Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач, як суб`єкт владних повноважень частково обґрунтував обставини, на яких ґрунтуються його заперечення, а позивач частково довів ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги.

При зазначених обставинах, вимоги позивача частково правомірні, обґрунтовані і підлягають до задоволення, а заперечення відповідачів суд відхиляє як безпідставні і такі, що суперечать чинному законодавству та фактичним обставинам справи.

Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 далі до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, про зобов`язання вчинення певних дій, - задовольнити частково.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 періоду її роботи з 01.01.2011 по 30.09.2012 та внести відповідні зміни та уточнення до Індивідуальних відомостей про застраховану особу Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2011 по 30.09.2012.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області витрати по сплаті судового збору у сумі 645,98 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 06 листопада 2024 року

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_3 )

Відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (вул. Олександра Борисенка, буд. 7,м. Рівне,Рівненська обл.,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 21084076)

Суддя Д.П. Зозуля

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2024
Оприлюднено11.11.2024
Номер документу122878654
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —460/10272/24

Ухвала від 29.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Рішення від 06.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні