Ухвала
від 08.11.2024 по справі 203/3532/24
ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 203/3532/24

Провадження № 2/172/167/19

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження у справі

08.11.2024 суддя Васильківського районного суду Дніпропетровської області Битяк І.Г., вивчивши матеріали позовної заяви Комунального закладу "Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат" Дніпропетровської обласної ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , третя особа: Орган опіки і піклування Центральної адміністрації Дніпровської міської ради про позбавлення батьківських прав,-

В С Т А Н О В И В

Позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом, просить зобов`язати орган опіки і піклування центральної адміністраціх ДМР вивчити ситуацію, щодо безучасті батька ОСОБА_1 та матері ОСОБА_2 в долі їх дитини ОСОБА_3 та надати відповідні висновки у разі доцільності позбавлення відповідачів батьківських прав, а також висновки щодо доцільності призначення опікуна. В залежності від висновків Органу опіки і піклування Центральної адміністрації ДМР вирішити питання щодо позбавлення батьківський прав батька - ОСОБА_1 та матір ОСОБА_2 по відношенню до їх доньки ОСОБА_3 та призначити опікуна.

Вирішуючи питання про відкриття провадження в даній справі, суд прийшов до висновку, що у відкритті провадження слід відмовити, оскільки даний позов не підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Як закріплено ст. 124 Конституції України, правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Критеріями розмежування судової юрисдикції є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, в якому розглядається визначена категорія справ.

Згідно з ч. 1 ст. 19 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Тобто, в порядку цивільного судочинства розглядаються справи, що виникають із приватно-правових відносин.

Юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, у спорах фізичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження; у спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби(пункти 1 і 2 частини першої статті 19 КАС України).

Адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір (пункт 1 частини першої статті 4 КАС України). Публічно-правовий спір - це, зокрема, спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (пункт 2 частини першої статті 4 КАС України).

Суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг(пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).

Публічно-правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій суверенної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, надавати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.

Отже, до справ адміністративної юрисдикції процесуальний закон відніс публічно-правові спори, ознакою яких є не лише особливий суб`єктний склад, але і їх виникнення з приводу виконання чи невиконання суб`єктом владних повноважень владних управлінських функцій, крім спорів, для яких закон установив інший порядок судового вирішення. Ці функції суб`єкт повинен виконувати саме у тих правовідносинах, в яких виник спір.

Реалізуючи дискрецію при визначенні предметної та/або суб`єктної юрисдикції справ, суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про відмову у відкритті провадження у справі за вказаним позовом, оскільки вказана позовна заява не підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства, так як ставиться питання про бездіяльність органу публічної влади та зобов`язання вчинити його дії, тобто між сторонами у справі виник публічно-правовий спір, який, підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 186 Цивільного процесуального кодексу України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Керуючись ст.ст. 186, 260, 261 ЦПК України, суд, -

П О С Т А Н О В И В

Відмовити Комунальному закладу "Дніпропетровський дитячий будинок-інтернат" Дніпропетровської обласної ради у відкритті провадження за позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , третя особа: Орган опіки і піклування Центральної адміністрації Дніпровської міської ради про позбавлення батьківських прав.

Роз`яснити заявнику, що розгляд даної категорії справ відноситься до юрисдикції окружних адміністративних судів.

Апеляційна скаргана ухвалусуду можебути поданадо Дніпровськогоапеляційного судучерез Васильківськийрайонний судДніпропетровської областіпротягом п`ятнадцятиднів здня їїпроголошення. Учасник справи,якому ухваласуду небула врученау деньїї проголошенняабо складення,має правона поновленняпропущеного строкуна апеляційнеоскарження , якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя І.Г. Битяк

СудВасильківський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення08.11.2024
Оприлюднено11.11.2024
Номер документу122888897
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них про позбавлення батьківських прав

Судовий реєстр по справі —203/3532/24

Ухвала від 08.11.2024

Цивільне

Васильківський районний суд Дніпропетровської області

Битяк І. Г.

Ухвала від 24.09.2024

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Католікян М. О.

Ухвала від 15.07.2024

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Католікян М. О.

Ухвала від 15.07.2024

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Католікян М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні