Рішення
від 29.10.2024 по справі 909/557/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29.10.2024 м. Івано-ФранківськСправа № 909/557/24

Господарський суд Івано-Франківської області у складі:

судді Стефанів Т. В.,

секретар судового засідання Оліфіренко О. І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель Арт Менеджмент"

до відповідача Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Буковинська універсальна біржа"

Державна казначейська служба України

про визнання недійсними результатів електронного аукціону № SPE001-UA-20240418-79051 та стягнення грошових коштів у розмірі 558080 грн 00 к.,

за участю:

представника позивача Боднара Н. Я.,

представників відповідача Лазара В. І., Гавриляка М. В.,

ухвалив таке рішення.

Під час судового розгляду справи здійснювалося фіксування судових засідань за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Рішення у даній справі ухвалено у нарадчій кімнаті за результатами оцінки поданих доказів.

У судовому засіданні 29.10.2024 суд оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору.

ТОВ "Готель Арт Менеджмент" звернулося до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях про визнання недійсними результатів електронного аукціону № SPE001-UA-20240418-79051 з продажу об`єкта малої приватизації "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", який знаходиться за адресою: Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, буд. 34, що відбувся 14.05.2024 і оформлений протоколом про результати електронного аукціону, що затверджений наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях № 149 від 17.05.2024 та стягнення з Державного бюджету України через Державну казначейську службу України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель Арт Менеджмент" грошові кошти у розмірі 558080 грн 00 к.

Вирішення процесуальних питань під час розгляду справи.

Ухвалою від 13.06.2024 суд залишив без руху позовну заяву.

Після усунення недоліків позовної заяви, ухвалою від 18.06.2024 судом прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 09.07.2024; встановлено відповідні строки для подачі відзиву на позов, відповіді на відзив та заперечення на відповідь на відзив.

Ухвалою від 09.07.2024 суд, серед іншого, залучив до участі у справі Товариство з обмеженою відповідальністю "Буковинська універсальна біржа" у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, підготовче засідання відклав на 15.08.2024.

Ухвалою від 15.08.2024 суд, серед іншого, прийняв до розгляду заяву позивача про зміну предмета позову та продовжив розгляд справи з урахуванням зміненого предмета позову, залучив до участі у справі Державну казначейську службу України у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, продовжив підготовче провадження строком на 30 днів та відклав підготовче засідання на 11.09.2024.

Ухвалою від 11.09.2024 суд, серед іншого, відмовив у задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель Арт Менеджмент" від 06.08.2024 (вх. № 7026/24 від 06.08.2024) про призначення експертизи, закрив підготовчого провадження та призначив розгляд справи по суті на 03.10.2024.

17.09.2024 до суду від ТОВ "Готель Арт Менеджмент" надійшла заява від 17.09.2024 (вх. № 8150/24) про відвід судді Стефанів Т. В.

Ухвалою від 19.09.2024 суд залишив без розгляду заяву ТОВ "Готель Арт Менеджмент" від 17.09.2024 (вх. № 8150/24 від 17.09.2024) про відвід судді, мотивувавши тим, що заявник звернувся із заявою про відвід судді з пропущенням процесуального строку, оскільки обставини, зазначені у заяві заявникові були відомі раніше строків, визначених ч. 3 ст. 38 ГПК України.

03.10.2024, суд протокольною ухвалою оголосив перерву в судовому засіданні до 29.10.2024.

07.10.2024 до суду від ТОВ "Готель Арт Менеджмент" надійшла заява від 04.10.2024 (вх. № 8733/24) про повторний відвід судді Стефанів Т. В.

08.10.2024 за наслідками розгляду вищевказаної заяви Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Стефанів Т. В. постановив ухвалу, відповідно до якої вирішив справу передати для вирішення питання про відвід судді Стефанів Т. В. у порядку, встановленому ст. 32 ГПК України.

Суд, у складі судді Максимів Т. В., ухвалою від 10.10.2024, постановив у задоволенні заяви ТОВ "Готель Арт Менеджмент" про повторний відвід судді Стефанів Т. В. у справі 909/557/24 відмовити.

Суд належним чином повідомляв сторін про дату та час розгляду справи.

Явка в судове засідання представника позивача та представників відповідача підтверджує наведений факт.

Позиції сторін.

Заявлені позовні вимоги мотивовані тим, що позивача було визнано переможцем аукціону № SPE001-UA-20240418-79051 з продажу об`єкта малої приватизації "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", проте, відповідачем під час проведення аукціону не було надано достовірну інформацію щодо об`єкту нерухомого майна, зокрема приховування від покупців відсутності облаштованого самостійного входу в адміністративний будинок та наявність не справного ліфтового механізму, у зв`язку з чим позивач просить суд визнати недійсними результати електронного аукціону та повернути ТОВ "Готель Арт Менеджмент" сплачену суму гарантійного внеску в розмірі 558080 грн 00 к.

Представник відповідача заперечив проти задоволення позову зазначивши, що електронний аукціон №SPE001-UA-20240418-79051 з продажу об`єкта малої приватизації "Івано-Франківський науково-дослідний інститут землеустрою" за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, 34, було проведено із дотриманням законодавства, що регулює приватизаційні процеси. Зокрема, в інформаційному повідомленні Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях про продаж єдиного майнового комплексу державного підприємства "Івано-Франківський науково-дослідний інститут землеустрою" за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, 34 містяться всі відомості визначені пунктом 24 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТОВ "Буковинська універсальна біржа" надала пояснення щодо позову, з якого вбачається, що відповідачем 12.06.2024 в електронній торговій системі було завантажено Акт про несплату ціни продажу об`єкту приватизації у встановлений строк, у зв`язку з чим ТОВ "Буковинська універсальна біржа" було перераховано на казначейський рахунок, зазначений органом приватизації в інформаційному повідомленні, гарантійний внесок позивача в сумі 558080 грн 00 к.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державна казначейська служба України не надала суду пояснень щодо суті даного спору.

Фактичні обставини справи, встановлені судом.

В електронній торговій системі «Прозорро. Продажі» за посиланням: https://prozorro.sale/auction/SPE001-UA-20240418-79051/ Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях було розміщено інформаційне повідомлення про продаж єдиного майнового комплексу державного підприємства «Івано-Франківський науково-дослідний інститут землеустрою» за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, 34.

ТОВ "Готель Арт Менеджмент" сплатило гарантійний внесок у розмірі 558080 грн 00 к., що підтверджується платіжною інструкцією № 147 від 08.05.2024 на суму 558080 грн 00 к.

14.05.2024 відбувся електронний аукціон № SPE001-UA-20240418-79051 з продажу об`єкта малої приватизації "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", який знаходиться за адресою: Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, буд. 34, за результатами якого ТОВ "Готель Арт Менеджмент" стало переможцем зазначених торгів, про що був складений протокол № SPE001-UA-20240418-79051, затверджений наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях від 17.05.2024 № 148.

Після підписання протоколу про результати електронного аукціону, з відкритих джерел, а саме з публікації за посиланням https://versii.if.ua/novunu/staly-vidomymy- czikavi-detali-shhodo-prodazhu-z-aukczionu-budivli-instututu-zemleustroyu-v-ivano-frankivsku/ директор установи позивача дізналася, що організатором Аукціону (відповідачем) надано недостовірну інформацію про об`єкт малої приватизації за лотом Nє SPE001-UA-20240418-79051, зокрема щодо громадської будівлі в місті Івано-Франківську, вул. Академіка Сахарова, 34 площею 1880,6 кв.м.

Позивачем після підписання протоколу про результати електронного аукціону SPE001-UA-20240418-79051 з`ясовано, що єдиним входом до приміщення Інституту землеустрою є вхід через внутрішній двір, що знаходиться над зовнішнім газопроводом, прокладеним по фасаду будівлі, при цьому вказаний вхід не облаштований таким чином, щоб забезпечити захід до будівлі. В інформаційному повідомленні немає жодних відомостей про наявність чи відсутність ліфту у будівлі Інституту землеустрою.

Також, позивач з електронного ресурсу "Версії.Іф" дізнався про відсутність у будівлі "Івано-Франківський науково-дослідний інститут землеустрою" окремих систем електроживлення та водопостачання, про що не було жодних відомостей в публікації про об`єкт малої приватизації за лотом SPE001-UA-20240418-79051, розміщених організатором аукціону.

Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.

Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" приватизація державного або комунального майна (приватизація) - це платне відчуження майна, що перебуває у державній або комунальній власності, на користь фізичних та юридичних осіб, які відповідно до цього Закону можуть бути покупцями.

Приватизація здійснюється на основі таких принципів: законності; відкритості та прозорості; рівності та змагальності; державного регулювання та контролю; продажу об`єктів приватизації з урахуванням особливостей таких об`єктів; захисту економічної конкуренції; створення сприятливих умов для залучення інвестицій; повного, своєчасного та достовірного інформування про об`єкти приватизації та порядок їх приватизації; забезпечення конкурентних умов приватизації (ст. 2 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна").

Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" з метою раціонального та ефективного застосування способів приватизації об`єкти приватизації поділяються на об`єкти малої приватизації та об`єкти великої приватизації.

До об`єктів малої приватизації належать, зокрема, єдині майнові комплекси державних і комунальних підприємств, їх структурних підрозділів, у тому числі єдині майнові комплекси державних і комунальних підприємств, їх структурних підрозділів, у тому числі єдині майнові комплекси та їх структурні підрозділи, що передані в оренду, крім єдиних майнових комплексів державних і комунальних підприємств, що належать до об`єктів великої приватизації (п. 1 ч. 2 ст. 5 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна").

За змістом ст. 6 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" суб`єктами приватизації є: державні органи приватизації; місцеві ради, органи приватизації територіальних громад; покупці.

Частиною 1 ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" визначено порядок приватизації державного і комунального майна, що включає в себе: формування та затвердження переліків об`єктів, що підлягають приватизації; опублікування переліку об`єктів, що підлягають приватизації, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, на офіційних сайтах місцевих рад та в електронній торговій системі; прийняття рішення про приватизацію; прийняття місцевою радою рішення про приватизацію об`єкта комунальної власності; опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об`єкта; проведення інвентаризації та оцінки відповідно до законодавства; проведення у випадках, передбачених законом, аудиту, екологічного аудиту об`єкта приватизації; перетворення державного або комунального підприємства в господарське товариство у процесі приватизації у випадках, передбачених цим Законом; затвердження плану розміщення акцій акціонерних товариств, створених у процесі приватизації, у випадках, передбачених цим Законом, та його виконання; затвердження у випадках, передбачених цим Законом, умов продажу об`єктів приватизації, розроблених аукціонною комісією; опублікування інформації про умови продажу, в тому числі стартову ціну об`єкта приватизації; проведення аукціону, укладення договору купівлі-продажу; укладення договору купівлі-продажу в разі приватизації об`єкта шляхом викупу; опублікування інформації про результати приватизації; прийняття рішення про завершення приватизації.

Переліки об`єктів малої приватизації державної власності, що підлягають приватизації, затверджуються Фондом державного майна України. (ч. 3 ст. 11 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна").

Частиною 1 ст. 15 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" встановлено, що об`єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах. Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та Порядок відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об`єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків, розмір та порядок сплати плати за участь, визначення переможця за результатами електронного аукціону, а також порядок визначення додаткових умов продажу затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Як встановлено судом, протоколом про результати електронного аукціону № SPE001-UA-20240418-79051 від 15.05.2024, затвердженим наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях від 17.05.2024 № 148, ТОВ "Готель Арт Менеджмент" було визнано переможцем аукціону від 14.05.2024 з продажу об`єкта малої приватизації "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", який знаходиться за адресою: Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, буд. 34.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що з електронного ресурсу "Версії.Іф" дізнався, що відповідач у інформаційному повідомленні зазначив недостовірну інформацію щодо об`єкту нерухомого майна - приміщення єдиного майнового комплексу державного підприємства "Івано-Франківський науково-дослідний інститут землеустрою" за адресою: Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, 34, зокрема щодо відсутності облаштованого самостійного входу в адміністративний будинок та наявності несправного ліфтового механізму.

Вирішуючи спір по суті та перевіряючи доводи учасників справи, господарський суд виходив з наступного.

Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 432, визначає механізм проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації (далі - об`єкт приватизації) з використанням електронної торгової системи, визначення переможця за результатами електронного аукціону, розміру та порядку внесення плати за участь в електронному аукціоні, а також визначення додаткових умов продажу відповідно до положень Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" (далі - Закон).

Згідно з п. 21 Порядку інформація, яка підлягає внесенню до електронної торгової системи під час опублікування переліку об`єктів, що підлягають приватизації, включає:

назву, дату і номер рішення Фонду державного майна про затвердження переліку об`єктів малої приватизації державної власності, що підлягають приватизації, або про включення нового об`єкта (об`єктів) до переліку, прийнятого відповідно до частини третьої статті 11 Закону;

назву, дату і номер рішення представницького органу місцевого самоврядування щодо включення нового об`єкта до переліку об`єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, прийнятого відповідно до частини четвертої статті 11 Закону;

щодо об`єктів нерухомого майна - адресу, площу об`єкта і повне найменування балансоутримувача об`єкта нерухомого майна, інформацію про балансову вартість або її відсутність, а також інформацію про державну реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна та дата реєстрації) або стан здійснення такої реєстрації;

щодо акцій, часток господарських товариств, інших господарських організацій і підприємств - повне найменування господарського товариства, організації, підприємства, розмір пакета акцій або часток, що підлягає приватизації, його номінальна вартість;

щодо єдиних майнових комплексів державних і комунальних підприємств, їх структурних підрозділів - найменування підприємства і інформацію про приватизацію підприємства (структурного підрозділу) як єдиного майнового комплексу, балансову вартість (вартість активів) або її відсутність, а також інформацію про державну реєстрацію права власності на єдиний майновий комплекс підприємства (реєстраційний номер об`єкта та дата реєстрації) або стан здійснення такої реєстрації;

щодо усіх типів об`єктів - інформацію про оприлюднення інформаційного повідомлення про приватизацію об`єкта приватизації (далі - інформаційне повідомлення) з інформацією в обсязі, передбаченому частиною третьою статті 21 Закону.

Під час публікації в електронній торговій системі переліку об`єктів, що підлягають приватизації, та/або внесення змін до нього кожному об`єкту приватизації електронна торгова система присвоює унікальний код, з використанням якого здійснюються всі дії щодо такого об`єкта в електронній торговій системі.

У разі коли приватизацію об`єкта передбачається здійснити шляхом викупу відповідно до вимог статей 16 та 18 Закону, інформація про це обов`язково зазначається органом приватизації в реєстрі. Після укладення договору купівлі-продажу такого об`єкта, договір опубліковується органом приватизації в електронній торговій системі відповідно до вимог частини тринадцятої статті 26 Закону.

У п. 24 Порядку зазначено, що інформаційне повідомлення, що публікується органом приватизації, містить такі відомості:

1) інформацію про об`єкт приватизації:

щодо об`єктів нерухомого майна, об`єктів незавершеного будівництва:

- дані про будівлі (споруди, нежитлові приміщення) та земельну ділянку, на якій розташовано об`єкт приватизації (місцезнаходження, кадастровий номер (за наявності), площу, цільове призначення земельної ділянки, інформацію про особу, якій земельна ділянка належить на праві власності або користування, про наявність обтяжень на земельну ділянку), функціональне використання будівель (споруд, нежитлових приміщень) та умови користування ними;

- інформацію про договори оренди об`єкта або його частини із зазначенням за кожним договором найменування орендаря, орендованої площі, розміру місячної орендної плати, строку дії договору оренди;

- інформацію про балансоутримувача (найменування, його місцезнаходження і контактні дані);

- рівень будівельної готовності (щодо об`єктів незавершеного будівництва);

- план будівлі (за наявності) (у разі прийняття рішення органом приватизації);

- фотографічне зображення об`єкта (у разі прийняття рішення органом приватизації);

щодо пакетів акцій або часток господарських товариств, інших господарських організацій і підприємств, єдиних майнових комплексів державних (комунальних) підприємств, а також їх структурних підрозділів:

- найменування господарського товариства, організації чи підприємства, їх місцезнаходження (у разі приватизації єдиного майнового комплексу державного (комунального) підприємства або його структурного підрозділу - найменування і місцезнаходження підприємства або структурного підрозділу);

- ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ;

- розмір статутного капіталу товариства та кількість акцій (розмір частки), запропонованих до продажу (у разі продажу пакета акцій (часток);

- середньооблікова чисельність працівників;

- обсяг та основна номенклатура продукції (робіт, послуг), у тому числі експортної (за наявності);

- основні показники господарської діяльності за останніх три роки та за останній звітний період;

- у разі, коли на балансі товариства або підприємства обліковуються об`єкти нерухомого майна (будівлі, споруди, нежитлові приміщення тощо), - інформацію про кожний об`єкт нерухомого майна в обсязі, передбаченому абзацом третім цього підпункту;

- у разі, коли товариство або підприємство використовує земельні ділянки на праві власності або користування, - інформацію про земельні ділянки в обсязі, передбаченому абзацом третім цього підпункту, разом з інформацією про правову підставу для використання такої земельної ділянки;

- обсяги викидів та скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, утворення і розміщення відходів, інформацію про сплату екологічних зборів та платежів тощо.

Як вбачається з інформаційного повідомлення Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях про продаж єдиного майнового комплексу державного підприємства "Івано-Франківський науково-дослідний інститут землеустрою" за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, 34, у розділі "відомості про нерухоме майно" зазначено інформацію про: будівлю, адресу, загальну площу, реєстраційний номер, функціональне використання, підстави виникнення права власності, форми власності та власника.

Тобто, відповідно до Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях було внесено інформацію до електронної торгової системи щодо об`єкта малої приватизації "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", який знаходиться за адресою: Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, буд. 34, яка вимагалась нормами чинного законодавства України. При цьому, вказаним Порядком не передбачено обов`язок відповідача зазначати опис стану нерухомого майна, зокрема, в частині розміщення входу у приміщення, наявності чи відсутності ліфтового механізму, наявності окремих систем електроживлення та водопостачання тощо.

Таким чином, суд дійшов висновку, що під час проведення електронного аукціону з продажу об`єкта малої приватизації "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях не було порушено вимоги Порядку щодо внесення достовірних відомостей в інформаційне повідомлення стосовно об`єкта нерухомості.

При цьому, судом встановлено, що заявою від 09.05.2024 позивач повідомив, що ознайомився з об`єктом малої приватизації та висловлює своє бажання взяти участь в електронному аукціоні з продажу об`єкта малої приватизації "Єдиний майновий комплекс державного підприємства "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", за адресою: Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. Академіка Сахарова, буд. 34.

Враховуючи викладене, позовні вимоги ТОВ "Готель Арт Менеджмент" в частині визнання недійсними результатів електронного аукціону з продажу єдиного майнового комплексу "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" № SPE001-UA-20240418-79051, що відбувся 14.05.2024, є недоведеними та такими, що не підлягають задоволенню.

Щодо вимоги про стягнення з Державного бюджету України через Державну казначейську службу України гарантійного платежу у сумі в розмірі 558080 грн 00 к., суд зазначає наступне.

Пунктом 28 Порядку закріплено, що особа, яка має намір взяти участь в електронному аукціоні, сплачує реєстраційний та гарантійний внески для набуття статусу учасника.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" гарантійний внесок - це сума коштів, що становить визначену у відсотках частину стартової ціни об`єкта приватизації, яка вноситься потенційним покупцем об`єкта приватизації для забезпечення виконання його зобов`язання щодо участі в аукціоні у вигляді грошових коштів або банківської гарантії.

Відповідно до ч. 11 ст. 14 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" для участі в аукціоні з продажу об`єкта малої приватизації гарантійний внесок сплачується на рахунок оператора електронного майданчика, через який подається заява на участь у приватизації.

ТОВ "Готель Арт Менеджмент" сплачено гарантійний внесок за лот № SPE001-UA-20240418-79051, що підтверджується платіжною інструкцією № 147 від 08.05.2024 на суму 558080 грн 00 к..

Отже, сплачений позивачем гарантійний внесок для участі в електронному аукціону № SPE001-UA-20240418-79051 - є видом забезпечення виконання зобов`язання позивача для участі в такому аукціоні, що виник на підставі закону.

Зазначені кошти були перераховані позивачем за наявності правових підстав, зокрема, на виконання Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна".

Відповідно до ч. 7 ст. 15 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" після закінчення аукціону сплачений потенційними покупцями гарантійний внесок повертається потенційним покупцям, які не стали переможцями аукціону, у строк, що не перевищує 10 робочих днів із дня затвердження протоколу аукціону органом приватизації.

У випадках, передбачених ч. 9 ст. 14 цього Закону, або у разі відмови переможця аукціону від підписання протоколу аукціону або від укладення договору купівлі-продажу, або у разі несплати ним ціни продажу об`єкта приватизації у строк, встановлений цим Законом, гарантійний внесок йому не повертається та підлягає перерахуванню до відповідного бюджету.

Згідно з Актом від 12.06.2024 про несплату переможцем аукціону ціни продажу об`єкта малої приватизації - єдиного майнового комплексу державного підприємства "Івано-Франківський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", ТОВ "Готель Арт Менеджмент" станом на 11.06.2024 кошти за об`єкт приватизації не сплачено.

Оскільки позивач не сплатив вартість об`єкта приватизації в термін, встановлений Законом України "Про приватизацію державного і комунального майна", і суд відмовив у задоволенні позову про визнання результатів електронного аукціону недійсними, правові підстави для повернення сплаченого позивачем гарантійного внеску відповідно до чинного законодавства України відсутні.

Висновок суду.

У контексті наведеного в задоволенні позову слід відмовити.

Судові витрати.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України передбачено, що судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи той факт, що в задоволенні позову відмовлено, судовий збір слід залишити за позивачем.

Керуючись ст. 2, 13, 73, 74, 86, 129, 165, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в :

У позові Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель Арт Менеджмент" до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській, Чернівецькій та Тернопільській областях, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Буковинська універсальна біржа", Державна казначейська служба України про визнання недійсними результатів електронного аукціону № SPE001-UA-20240418-79051 та стягнення грошових коштів у розмірі 558080 грн 00 к. - відмовити.

Судові витрати залишити за позивачем.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 08.11.2024.

Суддя Т. В. Стефанів

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення29.10.2024
Оприлюднено11.11.2024
Номер документу122896880
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —909/557/24

Постанова від 17.02.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 03.02.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 30.01.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 09.01.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 06.01.2025

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 04.12.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Ухвала від 26.11.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Орищин Ганна Василівна

Рішення від 29.10.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Рішення від 29.10.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Стефанів Т. В.

Ухвала від 10.10.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні