Вирок
від 08.11.2024 по справі 522/12891/24
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/12891/24

Провадження № 1-кп/522/3045/24

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 листопада 2024 рокум. Одеса

Приморський районний суд м. Одеси у складі

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі судув м.Одесі обвинувальнийакт у кримінальному провадженні №72024161000000051 від 26.07.2024 року відносно

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Усатове Біляївського району Одеської області, громадянина України, який зареєстрований та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимий,

обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 205-1 КК України,

за участю сторін кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

обвинуваченого ОСОБА_3 ,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , діючи за попередньою змовою з особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, з корисливих мотивів, які полягали у отриманні останнім грошової винагороди у розмірі 10000 гривень на рік за реєстрацію суб`єктів господарської діяльності зареєстрований від його імені, маючи умисел, спрямований на внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, а також подання для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості, посягаючи на встановлений законодавством України порядок здійснення підприємницької діяльності та державної реєстрації суб`єктів підприємницької діяльності, на протязі 2019 2024 років, точну дату та час в ході здійснення досудового розслідування кримінального провадження встановити не вдалося за можливе, вніс в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та державної реєстрації юридичної особи, а також підписав документи з завідомо неправдивими відомостями та подав їх для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Імпекссервіс» (ЄДРПОУ 40391979) (далі ТОВ «Імпекссервіс»), державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «РСК Парус» (ЄДРПОУ 41149945) (далі ТОВ «РСК Парус»), державної реєстрації створення юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Альфа Мерітайм» (ЄДРПОУ 44571017) (далі ТОВ «Альфа Мерітайм»), державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Югас ТЛК» (ЄДРПОУ 44513793) (далі ТОВ «Югас ТЛК»).

Статтею 42 Конституції України гарантовано право кожного громадянина на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.

Відповідно до статті 42 Господарського кодексу України (далі ГКУ) підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст.55ГКУ суб`єктами господарювання є господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

Відповідно до ст.56ГКУ суб`єкт господарювання - господарська організація, яка може бути утворена за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і фізичних осіб шляхом заснування нової господарської організації, злиття, приєднання, виділу, поділу, перетворення діючої (діючих) господарської організації (господарських організацій) з додержанням вимог законодавства;

Згідно з ст. ст. 57, 58ГКУ установчими документами суб`єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб`єкта господарювання. В установчих документах повинні бути зазначені найменування суб`єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

Суб`єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа-підприємець у порядку, визначеному законом.

Статтею 65ГКУ визначено, що управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів;

Відповідно до ч. 1 ст.89ГКУ управління діяльністю господарського товариства здійснюють його органи та посадові особи, склад і порядок обрання (призначення) яких визначається залежно від виду товариства, а у визначених законом випадках - учасники товариства.

Згідно з ст. 4 Закону України «Про Господарські товариства» відомості про місцезнаходження товариства мають міститись в установчих документах.

Пунктами 4 і 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі - Закон), який був чинний на момент правопорушення, визначено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом; Реєстраційна справа - сукупність документів у паперовій та/або електронній формі, що подавалися для проведення реєстраційних дій.

Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:

1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);

2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);

3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;

4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством;

5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;

6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються, у тому числі, такі документи:

1)заява про державну реєстрацію створення юридичної особи;

2-1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи;

3) документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи;

4)відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім`я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку);

5)установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа;

6) реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з`їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об`єднань, політичної партії;

7) програма політичної партії - у разі державної реєстрації створення політичної партії;

8) список підписів громадян України за формою, встановленою Міністерством юстиції України, - у разі державної реєстрації створення політичної партії;

9) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

10) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа;

11) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі створення юридичної особи в результаті перетворення або злиття;

12) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі створення юридичної особи в результаті поділу або виділу;

13) документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу;

14) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття та поділу - у разі створення юридичної особи в результаті злиття та поділу;

15) список учасників з`їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки;

16) документ, що містить інформацію про розмір обов`язкових платежів та інших обов`язкових витрат, сплата яких є необхідною для започаткування діяльності товариства, у випадку, передбаченому абзацом шостим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

17) структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;

18) витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;

19) копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для громадян України);

Згідно з ч. 4 ст. 17 Закону для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи подаються такі документи: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою; документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи.

Відповідно до статті 35 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству; особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Згідно з підпунктом 10 пункту 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі серед інших містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Статтею 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходження юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління у обліку.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 4 «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань», державна реєстрація базується на принципі об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.

Однак, ігноруючи вищенаведені законодавчі норми, не маючи мети щодо реального здійснення фінансово-господарської діяльності, у червні 2018 року ОСОБА_3 , перебуваючи у м. Одесі, вступив у змову із особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, та надав згоду за грошову винагороду стати засновником і директором ТОВ «Імпекссервіс» без мети здійснення фінансово-господарської діяльності.

Відповідно додомовленості між ОСОБА_3 та особами,матеріали відноснояких виділенів окремепровадження,останні повиннібули виготовитипроекти документів,які необхіднідля державноїреєстрації зміндо відомостейпро юридичнуособу ТОВ«Імпекссервіс».У своючергу, ОСОБА_3 ,виконуючи своюроль увчиненні зазначеногокримінального правопорушення,повинен бувприбути доприватного нотаріуса,а такожпосвідчити своїмпідписом договіркупівлі-продажучасток устатутному капіталіТОВ «Імпекссервіс»та актприйому-передачічасток устатутному капіталіТОВ «Імпекссервіс»,яким останніймав придбати100відсотків статутногокапіталу Товариствата вподальшому набутипосаду директора ТОВ«Імпекссервіс».

З цією метою ОСОБА_3 , усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, надав особам, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, документи, які посвідчують його особу: паспорт громадянина України серія НОМЕР_1 , виданий Біляївським РВ УМВС України в Одеській області 11.02.2005 та реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 .

На час надання своїх документів, що містять його персональні дані необхідні для складання реєстраційних і інших документів, ОСОБА_3 розумів, що він надає їх для внесення неправдивих відомостей в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ Імпекссервіс», оскільки фактично директором та засновником вказаної юридичної особи він не буде, а фінансово-господарською діяльністю будуть займатися інші особи.

У подальшому, особи, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, на виконання попередньої змови зі ОСОБА_3 , поєднаної умислом, у кінці червня 2018 року виготовили проекти документів з завідомо неправдивими відомостями, які необхідні для державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, а саме:

-договір купівлі-продажу часток у статутному капіталі ТОВ «Імпекссервіс» від 20.06.2018 року;

-акт прийому-передачі часток у статутному капіталі ТОВ «Імпекссервіс» від 20.06.2018 року;

-протокол № 2 загальних зборів учасників ТОВ «Імпекссервіс» від 20.06.2018 року;

-статут ТОВ «Імпекссервіс», затверджений загальними зборами учасників ТОВ «Імпекссервіс» у відповідності до рішення № 2 від 20.06.2018 року;

-заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Імпекссервіс» від 20.06.2018, форми №3, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України №3268/5 від 18.11.2016, що забезпечило включення до складу учасників Товариства ОСОБА_3 , без справжнього наміру здійснювати господарську діяльність.

У подальшому, 20.06.2018 у денний час доби ОСОБА_3 , діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою з особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, з метою реалізації єдиного злочинного умислу, знаходячись у приміщенні приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_6 , розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , достовірно розуміючи і знаючи, що фактично директором та засновником вказаної юридичної особи він не буде, а фінансово-господарською діяльністю будуть займатися інші особи, засвідчив власним підписом договір купівлі-продажу часток у статутному капіталі ТОВ «Імпекссервіс» та акт прийому-передачі часток у статутному капіталі ТОВ «Імпекссервіс», з метою становлення ним єдиним засновником та директором підприємства ТОВ «Імпекссервіс», для їх подальшої подачі державному реєстратору для державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Підписуючи вказаний договір, ОСОБА_3 розумів, що не він здійснює придбання частки у розмірі 100% (сто відсотків) статутного капіталу ТОВ «Імпекссервіс» вартістю 20000 грн, що юридична особа не буде знаходитись за місцем реєстрації за адресою: АДРЕСА_3 , що він з 20.06.2018 не буде виконувати функції (обов`язки) засновника та директора та не буде здійснювати господарську діяльність, види якої передбачені статутом ТОВ «Імпекссервіс».

20.06.2018 на підставі підписаних ОСОБА_3 документів із завідомо неправдивими відомостями, вказані документи були подані особою, яка діяла на підставі довіреності попереднього директора підприємства, до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради за адресою: АДРЕСА_4 . 21.06.2018 державним реєстратором, який не був обізнаний про злочинні наміри ОСОБА_3 та інших осіб проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Імпекссервіс», про що зроблено відповідний запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань за № 15561050002057796.

В свою чергу ОСОБА_3 , будучи засновником та директором ТОВ «Імпекссервіс», не здійснював будь-якої фінансово-господарської діяльності, не укладав та не виконував господарських договорів із контрагентами, не керував розрахунковими рахунками, не вів бухгалтерський облік, не підписував та не подавав податкову звітність та не здійснював будь-яких інших дій щодо ведення господарської діяльності зазначеним підприємством.

Таким чином, ОСОБА_3 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 205-1 КК України, за кваліфікуючими ознаками: внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, а також умисне подання для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості, вчинене за попередньою змовою групою осіб.

Крім цього, у січні 2019 року ОСОБА_3 , знаходячись у м. Одесі, в денний час доби повторно вступив у змову із особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, та надав згоду за грошову винагороду стати директором ТОВ «РСК Парус» без мети здійснення фінансово-господарської діяльності.

Відповідно до домовленості між ОСОБА_3 та особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, останні повинні були виготовити проекти документів, які необхідні для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «РСК Парус». У свою чергу, ОСОБА_3 , виконуючи свою роль у вчиненні зазначеного кримінального правопорушення, повинен був підписати вищевказані виготовлені особами документи, з метою їх подальшої подачі державному реєстратору.

З цією метою ОСОБА_3 , усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, надав особам, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, документи, які посвідчують його особу: паспорт громадянина України серія НОМЕР_3 , виданий Іллічівським РВ ОМУ УМВС України в Одеській області 21.11.1997 та реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_4 .

На час надання своїх документів, що містять його персональні дані необхідні для складання реєстраційних і інших документів ОСОБА_3 розумів, що він надає їх для внесення неправдивих відомостей в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «РСК Парус», оскільки фактично директором вказаної юридичної особи він не буде, а фінансово-господарською діяльністю будуть займатися інші особи.

У подальшому, особи, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, на виконання попередньої змови зі ОСОБА_3 , поєднаної єдиними умислом, у кінці січня 2019 року у денний час доби виготовили проекти документів з завідомо неправдивими відомостями, які необхідні для державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, а саме:

-протокол № 3 загальних зборів учасників ТОВ «РСК Парус» від 29.01.2019 року;

-заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу від 29.01.2019, форми №3, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України №3268/5 від 18.11.2016, що забезпечило призначити на посаду директора Товариства ОСОБА_3 , без справжнього наміру здійснювати господарську діяльність.

29.01.2019 вказані документи були подані особою, яка діяла на підставі довіреності колишнього директора підприємства, до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Черняховського, 6. Державним реєстратором, який не був обізнаний про злочинні наміри ОСОБА_3 та інших осіб, 30.01.2019 проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «РСК Парус» в частині зміни керівника, про що зроблено відповідний запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань за № 15561070004061364.

У подальшому, 28.09.2021 у денний час доби, перебуваючи у м. Одесі, ОСОБА_3 , діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою з особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, з метою державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «РСК Парус», вніс до заяви про державну реєстрацію юридичної особи від 28.09.2021 (форма № 2) завідомо неправдиві відомості в частині структури власності Товариства, а саме: відомості про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи ТОВ «РСК Парус» ОСОБА_7 та ОСОБА_8 для здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.

28.09.2021 вказані документи були подані ОСОБА_3 до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Черняховського, 6. Державним реєстратором, який не був обізнаний про злочинні наміри ОСОБА_3 та інших осіб, проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «РСК Парус», про що зроблено відповідний запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Здійснивши зазначені реєстраційні дії, ОСОБА_3 реалізовувати права та виконувати обов`язки директора не планував, будь-якою фінансово-господарською та поточною діяльністю як суб`єкт господарської діяльності не займався і не мав наміру займатися, не мав наміру провадити таку фінансово-господарську діяльність або реалізовувати надані йому повноваження.

Таким чином, ОСОБА_3 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 205-1 КК України за кваліфікуючими ознаками внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, а також умисне подання для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості, вчинене повторно за попередньою змовою групою осіб.

Крім цього, у серпні 2021 року ОСОБА_3 , знаходячись у м. Одесі, в денний час доби повторно вступив у змову із особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження та надав згоду за грошову винагороду стати засновником і директором ТОВ «Альфа Мерітайм» без мети здійснення фінансово-господарської діяльності.

Відповідно до домовленості між ОСОБА_3 та особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, останні повинні були виготовити проекти документів, які необхідні для державної реєстрації створення юридичної особи ТОВ «Альфа Мерітайм». У свою чергу, ОСОБА_3 , виконуючи свою роль у вчиненні зазначеного кримінального правопорушення, повинен був прибути до приватного нотаріуса та посвідчити своїм підписом довіреність на проведення державної реєстрації будь-яких юридичних осіб, учасником яких він є або буде, а також інший дій, в тому числі представництво в державних органах та установах на території України, з метою становлення ним засновником та керівником підприємства.

З цією метою ОСОБА_3 , усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, надав особам, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, документи, які посвідчують його особу: паспорт громадянина України серія НОМЕР_3 , виданий Іллічівським РВ ОМУ УМВС України в Одеській області 21.11.1997 та реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_4 .

На час надання своїх документів, що містять його персональні дані необхідні для складання реєстраційних і інших документів ОСОБА_3 розумів, що він надає їх для внесення неправдивих відомостей в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації створення юридичної особи ТОВ «Альфа Мерітайм», оскільки фактично директором та засновником вказаної юридичної особи він не буде, а фінансово-господарською діяльністю будуть займатися інші особи.

25.08.2021 у денний час доби, ОСОБА_3 , діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою з особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, з метою реалізації єдиного злочинного умислу, знаходячись у приміщенні приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_6 , розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , достовірно розуміючи і знаючи, що фактично директором та засновником вказаної юридичної особи він не буде, а фінансово-господарською діяльністю будуть займатися інші особи, засвідчив власним підписом довіреність на проведення державної реєстрації будь-яких юридичних осіб, учасником яких він є або буде, а також інший дій, в тому числі представництво в державних органах та установах на території України, з метою становлення ним засновником підприємства.

У подальшому, особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, на виконання попередньої змови із ОСОБА_3 , поєднаної єдиним умислом, у кінці серпня 2021 року виготовили проекти документів з завідомо неправдивими відомостями, які необхідні для державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, а саме: протокол № 1 загальних зборів учасників ТОВ «Альфа Мерітайм» від 25.08.2021 року, яким створено Товариство та призначено на посаду директора ОСОБА_3 , для їх подальшої подачі державному реєстратору для державної реєстрації юридичної особи.

Підписуючи вказані документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації створення юридичної особи, ОСОБА_3 розумів, що він не буде виконувати функції (обов`язки) засновника та директора та не буде здійснювати господарську діяльність, види якої передбачені статутом ТОВ «Альфа Мерітайм».

З метою проведення реєстраційної дії у вигляді реєстрації юридичної особи ТОВ «Альфа Мерітайм», особою, яка діяла на підставі довіреності від імені ОСОБА_3 , за попередньою змовою із останнім, внесено до заяви про державну реєстрацію юридичної особи ТОВ «Альфа Мерітайм» від 01.09.2021 (форма № 2) завідомо неправдиві відомості в частині внесення відомостей про керівника та засновника Товариства для здійснення подальшої державної реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб.

У подальшому, на підставі підписаних ОСОБА_3 документів із завідомо неправдивими відомостями, вони були подані 01.09.2021 особою, матеріали відносно якої виділені в окреме провадження, до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Черняховського, 6. Державним реєстратором, який не був обізнаний про злочинні наміри ОСОБА_3 та інших осіб, 01.09.2021, проведено державну реєстрацію створення юридичної особи ТОВ «Альфа Мерітайм».

В свою чергу ОСОБА_3 , будучи засновником та директором ТОВ «Альфа Мерітайм», не здійснював будь-якої фінансово-господарської діяльності, не укладав та не виконував господарських договорів із контрагентами, не керував розрахунковими рахунками, не вів бухгалтерський облік, не підписував та не подавав податкову звітність та не здійснював будь-яких інших дій щодо ведення господарської діяльності зазначеним підприємством.

Таким чином, ОСОБА_3 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 205-1 КК України за кваліфікуючими ознаками внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, а також умисне подання для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості, вчинене повторно за попередньою змовою групою осіб.

Крім цього, у квітні 2023 року ОСОБА_3 , знаходячись у м. Одесі, в денний час доби повторно вступив у змову із особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження та надав згоду за грошову винагороду стати директором ТОВ «Югас ТЛК» без мети здійснення фінансово-господарської діяльності.

Відповідно до домовленості між ОСОБА_3 та особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, останні повинні були виготовити проекти документів, які необхідні для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Югас ТЛК», з метою їх подальшої подачі державному реєстратору для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни керівника та зміни видів економічної діяльності Товариства.

З цією метою ОСОБА_3 , усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, надав особам, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, документи, які посвідчують його особу: паспорт громадянина України серія НОМЕР_3 , виданий Іллічівським РВ ОМУ УМВС України в Одеській області 21.11.1997 та реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_4 .

У подальшому, особами, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, на виконання попередньої змови зі ОСОБА_3 , поєднаної єдиними умислом, у кінці березня 2023 року виготовили проекти документів з завідомо неправдивими відомостями, які необхідні для державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, а саме: рішення №21/2023 загальних зборів учасників ТОВ «Югас ТЛК» від 30.03.2023 року.

З метою проведення реєстраційної дії у вигляді державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Югас ТЛК», особою, матеріали відносно якої виділені в окреме провадження, яка діяла на підставі довіреності від імені ОСОБА_9 , за попередньою змовою із ОСОБА_3 внесено до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Югас ТЛК» від 04.04.2023 (форма № 2) завідомо неправдиві відомості в частині внесення відомостей про кінцевих бенефіціарних власників ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , зміни місцезнаходження юридичної особи за адресою: АДРЕСА_5 , зміни керівника на ОСОБА_3 та зміни видів економічної діяльності Товариства, а саме: оптова торгівлязерном,необробленим тютюном,насінням ікормами длятварин (Код ВЕД _46.21), оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (Код ВЕД _46.71), діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування (Код ВЕД _69.20), консультування з питань комерційної діяльності й керування (Код ВЕД _70.22), діяльність у сфері архітектури (Код ВЕД _71.11), діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (Код ВЕД _71.12), комплексне обслуговування об`єктів (Код ВЕД _81.10), організування конгресів і торговельних виставок (Код ВЕД _81.10), організування конгресів і торговельних виставок (Код ВЕД _82.30), надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у. (Код ВЕД _82.99), збирання безпечних відходів (Код ВЕД _38.11), Діяльність у сфері права (Код ВЕД _69.10), дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки (Код ВЕД _73.20) для здійснення державної реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

У подальшому, на підставі зазначених документів із завідомо неправдивими відомостями, вони були подані 04.04.2023 особою, матеріали відносно якої виділені в окреме провадження, до управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Черняховського, 6. Державним реєстратором, який не був обізнаний про злочинні наміри ОСОБА_3 та інших невстановлених осіб, 04.04.2023 проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу ТОВ «Югас ТЛК», про що зроблено відповідний запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Здійснивши зазначені реєстраційні дії, ОСОБА_3 реалізовувати права та виконувати обов`язки в якості директора не планував, будь-якою фінансово-господарською та поточною діяльністю як суб`єкт господарської діяльності не займався і не мав наміру займатися, не мав наміру провадити таку фінансово-господарську діяльність або реалізовувати надані йому повноваження та не знаходиться та не буде знаходитись за місцем реєстрації за адресою: АДРЕСА_6 .

Таким чином, ОСОБА_3 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 205-1 КК України за кваліфікуючими ознаками внесення в документи, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдивих відомостей, а також умисне подання для проведення такої реєстрації документів, які містять завідомо неправдиві відомості, вчинене повторно за попередньою змовою групою осіб.

За сукупністю скоєного дії ОСОБА_3 суд кваліфікує за ч. 2 ст. 205-1 КК України.

У судовому засіданні ОСОБА_3 свою винуватість у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 205-1 КК України, визнав повністю, у вчиненому щиро розкаявся та підтвердив суду такі встановлені під час досудового розслідування фактичні обставини як дата, час, місце, спосіб і наслідки вчиненого ним суспільно небезпечного діяння.

Зокрема, ОСОБА_3 підтвердив суду, що підписані та подані ним документи по ТОВ «Імпекссервіс», ТОВ «РСК Парус», ТОВ «Альфа Мерітайм», ТОВ «Югас ТЛК» містили завідомо неправдиві відомості щодо місцезнаходження вказаних підприємства (їх юридичних адрес), сформованого статутного капіталу, осіб, які будуть виконувати функції (обов`язки) засновника і директора, виді економічної діяльності тощо. В свою чергу, ОСОБА_3 не здійснював будь-якої фінансово-господарської діяльності, не укладав та не виконував господарських договорів із контрагентами, товари (послуги) не купував та не поставляв, не керував розрахунковими рахунками, не вів, не підписував та не подавав податкову звітність, не укладав договорів та зовнішньоекономічних контрактів, не здійснював митне оформлення товарів та не здійснював будь-яких інших дій щодо господарської діяльності зазначених підприємств.

Прокурор просив суд визнати ОСОБА_3 винуватим у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1 КК України, та призначити йому покарання у виді 3 років позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських обов`язків на підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності на строк 3 (три) роки, та звільнити ОСОБА_3 від відбування основного покарання з випробуванням.

Захисник ОСОБА_3 адвокат ОСОБА_5 та обвинувачений ОСОБА_3 просили суд суворо не карати обвинуваченого, враховуючи його щире каяття та активне сприяння розкриттю злочину.

Під час судового засідання, встановлено, що обвинувачений ОСОБА_3 та інші учасники кримінального провадження правильно розуміють зміст фактичних обставин справи, які ніким не оспорюються. Судом встановлено, що відсутні сумніви у добровільності позицій обвинувачених та інших учасників судового розгляду. З урахуванням думки прокурора, обвинувачених, захисника, суд відповідно до ч. 3 ст.349КПКУкраїни визнав недоцільним дослідження доказів щодо тих обставин, які ніким не оспорюються.

Враховуючи викладене, суд вважає, що винність обвинуваченого ОСОБА_3 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1 КК України доведена та його дії правильно кваліфіковані, оскільки він вніс до документів, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи, завідомо неправдиві відомості, а також умисно подав для проведення такої реєстрації документи, які містять завідомо неправдиві відомості, за попередньою змовою групою осіб, та в подальшому вчиняв зазначені дії повторно.

Обставини, які обтяжують покарання обвинуваченого ОСОБА_3 , передбачені ст. 67 КК України, судом не встановлені.

Обставинами, що пом`якшують покарання обвинуваченого ОСОБА_3 , передбаченою ст. 66 КК України, суд визнає щире каяття обвинуваченого та активне сприяння розкриттю злочину.

При визначенні мотивів призначення покарання суд керується наступним.

Відповідність покарання ступеню тяжкості злочину та особі правопорушника визначена насамперед ст.61Конституції України, відповідно до якої юридична відповідальність особи має індивідуальний характер, а також з принципу правової держави, з суті конституційних прав та свобод людини і громадянина.

Відповідно до ст. 8 Конституції в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Верховенство права вимагає від держави його втілення шляхом запровадження ідей соціальної справедливості, свободи, рівності тощо.

Правову позицію щодо дотримання справедливості Конституційний Суд України висловив у рішенні від 30 січня 2003 р. № 3-рп/2003 у справі «Про розгляд судом окремих постанов слідчого і прокурора»: «Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах».

Вимога додержуватись справедливості під час застосування кримінального покарання закріплена і в міжнародних документах з прав людини, зокрема, у статті 10 Загальної декларації прав людини 1948 року (прийнята Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 р.), статті 14 Міжнародного пакту про громадські і політичні права 1966 року, статті 6 Конвенції про захист прав людини та основних свобод 1950 року, відповідно до яких кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Відповідно до п. 1 постанови Пленуму Верховного Суду України №7 від 24.10.2003 року «Про практику призначення судами кримінального покарання» суди при призначенні покарання в кожному випадку і щодо кожного підсудного, який визнається винним у вчиненні злочину, мають суворо додержувати вимог ст. 65 КК стосовно загальних засад призначення покарання, оскільки саме через останні реалізуються принципи законності, справедливості, обґрунтованості та індивідуалізації покарання. Призначаючи покарання, у кожному конкретному випадку суди мають дотримуватися вимог кримінального закону й зобов`язані враховувати ступінь тяжкості вчиненого злочину, дані про особу винного та обставини, що пом`якшують і обтяжують покарання. Таке покарання має бути необхідним і достатнім для виправлення засудженого та попередження нових злочинів.

З наведених положень закону про кримінальну відповідальність і роз`яснень постанови Пленуму Верховного Суду України вбачається, що в усякому випадку призначення покарання суди повинні враховувати перелічені в законі обставини і керуватись лише загальними засадами призначення покарання (ст. 65 КК), призначаючи покарання конкретній особі за конкретне кримінальне правопорушення, максимально індивідуалізуючи покарання, а визначення міри покарання, що може бути призначене обвинуваченому, та потреби у його відбуванні, є важливою вимогою принципового характеру, якою передбачається, що кримінальна відповідальність персоніфікована: вона настає лише щодо певної особи, яка вчинила злочин.

Тому призначення покарання повинно максимально сприяти досягненню мети покарання, якою, як зазначено, є не лише кара, а й виправлення засудженого. З огляду на конкретні обставини кримінального провадження, зважаючи на необхідність та доцільність застосування покарання, враховуючи суспільну небезпечність обвинуваченого, суд може, а в деяких випадках, за наявності передбачених кримінальних законом обставин, зобов`язаний звільнити обвинуваченого від покарання та від його відбування.

Відповідно до ст. ст. 50 і 65 КК особі, яка вчинила злочин, має бути призначено покарання необхідне й достатнє для її виправлення і попередження нових злочинів. Виходячи з указаної мети й принципів справедливості, співмірності та індивідуалізації, покарання повинно бути адекватним характеру вчинених дій, їх небезпечності та даним про особу винного.

Визначені у ст. 65 КК загальні засади призначення покарання наділяють суд правом вибору однієї із форм реалізації кримінальної відповідальності - призначити покарання або звільнити від покарання чи від його відбування, завданням якої є виправлення та попередження нових злочинів. Ця функція за своєю правовою природою є дискреційною, оскільки потребує врахування та оцінки конкретних обставин справи, ступеня тяжкості вчиненого злочину, особи винного, обставин, що впливають на покарання.

Дискреційні повноваження суду визнаються і Європейським судом з прав людини, який у своїх рішеннях (зокрема й у справі «Довженко проти України») зазначає лише про необхідність визначення законності, обсягу, способів і меж застосування свободи оцінювання представниками судових органів, виходячи із відповідності таких повноважень суду принципу верховенства права. Це забезпечується, зокрема, відповідним обґрунтуванням обраного рішення в процесуальному документі суду тощо.

Суд, при обранні покарання обвинуваченому у відповідності до вимог ст.65КК України враховує ступінь тяжкості вчиненого, особу обвинуваченого, та обставини, що пом`якшують та обтяжують покарання.

З урахуванням наведених положень законодавства, при призначенні покарання суд враховує, що скоєне обвинуваченим кримінальне правопорушення є нетяжким злочином.

Також суд бере до уваги, що обвинувачений ОСОБА_3 є раніше не судимою особою, у вчинених злочинах обвинувачений щиро покаявся, активно сприяв суду у встановленні фактичних обставин справи.

Щире каяття та активне сприяння розкриттю злочину, виходячи зі змісту п. 1 ч. 1 ст. 66 КК, є самостійними обставинами, які пом`якшують покарання. Як неодноразово зазначав Верховний Суд, врахування кожної з них при призначенні покарання, за умови встановлення їх наявності у кримінальному провадженні, є обов`язковим для суду, незалежно від тяжкості вчиненого злочину та повторності його вчинення. Вказані форми посткримінальної поведінки особи свідчать про те, що в особі винного відбулися суттєві позитивні зміни соціальних орієнтацій, які знижують ступінь її соціальної небезпечності. Визнання даних обставин такими, що пом`якшують покарання, стимулює осіб, які вчинили злочини, до критичної переоцінки своєї діяльності, а також сприяє своєчасному розкриттю злочинів.

Згадані пом`якшуючі обставини, а також відомості про особу обвинуваченого ОСОБА_3 , який має постійне місце проживання та позитивну характеристику, відсутність обставин, що обтяжують покарання, в своїй сукупності та співвідношенні істотно знижують ступінь тяжкості вчиненого ним злочину та дають суду підстави для призначення обвинуваченому покарання у виді 3 років позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських обов`язків на підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності на строк 1 рік.

При цьому суд вважає можливим звільнити ОСОБА_3 від відбування основного покарання з випробуванням 1 рік.

Застосування інституту звільнення від відбування покарання, яке, як зазначено, має бути індивідуальним щодо кожної особи, на думку суду, не зашкодить реалізації цілей покарання, сприятиме виправленню обвинувачених без ізоляції від суспільства та попередженню скоєння ними нових злочинів.

Статтею 75 КК передбачені види основного покарання, а саме: виправні роботи, службове обмеження для військовослужбовців, обмеження волі, а також позбавлення волі на строк не більше п`яти років, при призначенні яких суд може звільнити особу від відбування покарання з випробуванням.

Статтею 77 цього Кодексу передбачено, що у разі звільнення від відбування покарання з випробуванням можуть бути призначені додаткові покарання у виді штрафу, позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю та позбавлення військового, спеціального звання, рангу, чину або кваліфікаційного класу.

Відповідно до вимог ст.76 КК України, з метою контролю за поведінкою засудженого для встановлення факту виправлення, суд вважає за необхідне покласти на засудженого ОСОБА_3 обов`язки: періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації; повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання.

Арешти у кримінальному провадженні не накладались, речові докази відсутні.

Цивільні позови у кримінальному проваджені не заявлялися.

Відомостей про процесуальні витрати суду не надано.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.368- 371,374 КПК України,

УХВАЛИВ:

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винуватим у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205-1 КК України, та призначити йому покарання у виді 3 (трьох) років позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських обов`язків на підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності на строк 1 (один) рік.

На підставі ст. 75 КК України звільнити ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від відбування основного покарання у виді позбавлення волі, встановивши йому іспитовий строк 1 (один) рік.

Відповідно до ст. 76 КК України зобов`язати ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 :

- періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації;

- повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання.

Вирок не може бути оскаржений в апеляційному порядку з підстав заперечення обставин, які ніким не оспорювалися під час судового розгляду і дослідження яких було визнано судом недоцільним. З інших підстав вирок може бути оскаржений до Одеського апеляційного суду через Приморський районний суд м. Одеси протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Вирок суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, вважається, що вирок суду не набрав законної сили.

Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку. Копія вироку негайно після його проголошення вручається обвинуваченому та прокурору.

Вирок може бути оскаржений до Одеського апеляційного суду протягом 30 днів з дня його проголошення.

Суддя ОСОБА_1

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення08.11.2024
Оприлюднено11.11.2024
Номер документу122907966
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері господарської діяльності Підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб - підприємців

Судовий реєстр по справі —522/12891/24

Вирок від 08.11.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Єршова Л. С.

Ухвала від 08.11.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Єршова Л. С.

Ухвала від 17.09.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Єршова Л. С.

Ухвала від 02.08.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Єршова Л. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні