Справа № 932/6742/24
Провадження № 3 /932/3228/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 жовтня 2024 рокум. Дніпро
Суддя Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська Ярощук О.В., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з ГУ ДПС у Дніпропетровській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, частиною 1 статті 163-2КУпАП
у с т а н о в и в :
До Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська 09.08.2024 року надійшов протокол №48972/04-36-04-07/33474621 від 15.07.2024 про вчинення адміністративного правопорушення ОСОБА_1 за ознаками ч.1 ст. 163-2 КУпАП.
Відповідно до протоколу, під час проведення камеральної перевірки ТОВ «ДЕКА СЕРВІС» встановлено несвоєчасну сплату податку на прибуток, а саме неподання до установи банку платіжного доручення з податку на прибуток згідно податкової декларації за три квартали 2023 року:
№9291817319 від 01.11.2023 по строку 20.11.2023 фактично погашено 09-10.07.2024
№9383527162 від 16.02.2024 по строку 11.03.2024 фактично погашено 10.07.2024
що спричинило виникнення податкового боргу, чим порушено вимоги п.п. 16.1.4 п.16.1 ст. 16, п. 57.1.ст. 57 ПК України, що підтверджено актом перевірки з питань дотримання строків подання платіжних доручень до установ банків на перерахування належної до сплати суми узгоджених податкових зобов`язань з податку на прибуток від 15.07.2024.
У протоколі вказано, що дата, час і місце вчинення порушення 20.11.2023, 11.03.2024.
Дослідивши матеріали адміністративної справи та долучені до неї докази, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини 1 статті 256 КУпАПу протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності ( у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
У силу приписів п. 1ст. 247 КУпАПобов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події та складу адміністративного правопорушення. Наявність події правопорушення доводиться шляхом надання доказів.
Відповідно до ст. 247ч.1п.7КУпАП провадження у справі про адміністративнеправопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбаченихст. 38 КУпАП.
Згідно зіст.38КУпАП адміністративне стягнення може бути накладено на винну особу не пізніш як через три місяці із дня вчинення правопорушення, при триваючому правопорушенні - через три місяці з дня його виявлення, а також не пізніш як через три місяцііз дня прийняття рішення про відмову в порушенні кримінальної справи чи про її закриття за наявністю в діях особи ознакадміністративногоправопорушення.
Пункт 7 частини першої статті 247 КУпАПне містить положень про наявність у суду повноважень щодо встановлення обставин вчинення адміністративного правопорушення, наявності вини особи у його вчиненні у разі закриття провадження про адміністративні правопорушення.
Таким чином, поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення є взаємовиключними рішеннями, і прийняття таких двох взаємовиключних рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, передбаченогостаттею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. За правиламистатті 284 КУпАПрішенням, що доводить вину особи, є постанова про накладення адміністративного стягненняабо застосування заходів впливу, умовою якої є визначення вини.
Отже, наявність або відсутність вини встановлюється саме під час здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Таким чином, вина осіб, що притягуються до адміністративної відповідальності, не встановлюється у справах, у яких провадження закривається.
Як вбачається із матеріалів справи, а саме протоколу №48972/04-36-04-07/33474621 від 15.07.2024, уповноваженим органом ДПС чітко вказано дату вчинення адміністративного правопорушення - 20.11.2023 та 11.03.2024, отже на час скерування протоколу до суду 15.07.2024 сплинув тримісячний строк із дня вчинення правопорушення. Суд, оцінюючи протокол як доказ виходить із того, що уповноважений орган не визначив зазначене адміністративне правопорушення триваючим.
Окрім того, відповідно до п. 2 розділу ІІ «Оформлення протоколів про адміністративні правопорушення» наказу 02.07.2016 № 566 Міністерства фінансів України «Про затвердження Інструкції з оформлення податковими органами матеріалів про адміністративні правопорушення» у разі вчинення однією особою кількох адміністративних правопорушень протоколи складаються окремо щодо кожного з вчинених правопорушень. Під час камеральної перевірки уповноваженим органом встановлено два факти несвоєчасного неподання до установи банку платіжного доручення.
У той же час, уповноваженим органом складено один протокол за двома фактами.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, подав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, не може перебирати на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що призведе до порушенняст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
У рішеннях від 30.05.2013 року у справі № 36673/04 «Малофєєва проти Росії» та від 20.09.2016 року у справі № 926/08 «Карелін проти Росії», Європейський суд з прав людини зауважив, що формулювання правопорушення, викладене у фабулі постанови про адміністративне правопорушення, слід вважати по суті викладенням обвинувачення у вчиненні адміністративного правопорушення, винуватість у скоєнні якого має бути доведена не судом, а перед судом у змагальному процесі.
Враховуючи практику Європейського суду з прав людини, яка, згідно зіст. 17 Закону України від 23 лютого 2006 року № 3477-IV «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»застосовується при розгляді справ як джерело права, зокрема справу «Пол і Одрі Едвардз проти Об`єднаного Королівства» (№46477/99), суд зазначив, що компетентні органи завжди повинні докладати серйозних зусиль для з`ясування обставин справи і не повинні керуватись необдуманими або необґрунтованими висновками для розслідування, або в якості підстав для прийняття рішень.
Оскільки зазначене правопорушення, передбачене ч. 1ст. 163-2 КУпАПне є триваючим, відповідно до протоколу правопорушення вчинене 20.11.2023 та 11.03.2024, тому з моменту вчинення адміністративного правопорушення закінчився строк накладення адміністративного стягнення, суд вважає за необхідне провадження по справі у відношенні ОСОБА_2 закрити без встановлення вини в його діях.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.38,247ч. 1 п. 7КУпАП -
п о с т а н о в и в:
Закрити провадження у справі щодо притягнення ОСОБА_2 до адміністративноївідповідальності за ч. 1ст. 163-2КУпАПу зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, протягом десяти днів з дня винесення постанови до Дніпровського апеляційного суду через Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська.
Суддя О.В. Ярощук
Суд | Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2024 |
Оприлюднено | 12.11.2024 |
Номер документу | 122923075 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) |
Адмінправопорушення
Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Ярощук О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні