Ухвала
від 11.11.2024 по справі 398/4811/24
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 398/4811/24

провадження №: 1-кс/398/1889/24

УХВАЛА

Іменем України

"11" листопада 2024 р. м. Олександрія

Слідчий суддя Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Петрівського відділу Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у межах об`єднаного кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023122030000163 від 18.12.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором Петрівського відділу Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді із клопотанням про надання тимчасового доступу до речей і документів, а саме до: податкової звітності, поданої до ІНФОРМАЦІЯ_1 ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 )за 2023-2024р.р. за формами 1-ДФ, 3-ДФ, 4-ДФ з додатками, а також декларації про сплату податку на додану вартість у період з 01.10.2023 по 01.02.2024, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 ( код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресами: юридична адреса - АДРЕСА_1 , фактичні адреси: АДРЕСА_2 , з можливістю вилучення їх оригіналів.

Клопотання мотивоване тим, що у провадженні СВ ОлександрійськогоРВП ГУНПв Кіровоградськійобласті перебувають матеріали об`єднанного кримінального провадження №42023122030000163 від 18.12.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 4 статті 191 КК України.

Так, за результатами вивчення інформації єдиної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо публічних закупівель за кошти державного бюджету встановлено, що 06 грудня 2023 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 (ЄРПОУ НОМЕР_3 ) та ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за результатами відкритих торгів ( ІНФОРМАЦІЯ_5 ) укладено договір №103 на поставку твердого палива (код ДК 021:2015-09110000-3) (вугілля кам`яне) марки Г (Г2)(50-100) із зольністю не більше 10% та вологістю не більше 10% в кількості 20 тон на загальну суму 197560 грн. Звідки вартість однієї тони вказаного палива становить 9878 грн. Вивченням законності укладених договорів, повноти та достовірності виконання умов договору та використання бюджетних коштів, виявлено факти, які свідчать про значне завищення вартості предмету закупівлі, що могло призвести до привласнення бюджетних коштів. Так, згідно інформації єдиної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо публічних закупівель за кошти державного бюджету встановлено, що вартість однієї тони вугілля кам`яного марки Г (Г2)(50-100) із зольністю не більше 10% та вологістю не більше 16% в період жовтня-листопада 2023 року за тендерними пропозиціями наступних підприємств становила: ПП " ОСОБА_5 " 7712,00 грн.; ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_6 " 8200,80 грн.; ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_7 " 8677,00 грн. Таким чином, є достатні підстави вважати, що вартість вугілля за договором № 103 від 06.12.2023 року значно завищена, що може призвести до привласнення бюджетних коштів.

За результатами вказаної державної закупівлі переможцем визнано учасника закупівлі ПП « ОСОБА_5 », з ціновою пропозицію 197560 гривень 00 копійок, у зв`язку з чим 06.12.2023 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ ПП « ОСОБА_5 » укладено договір № 103 на поставку твердого палива (код ДК 021:2015-09110000-3) (вугілля кам`яне) марки Г (Г2)(50-100) із зольністю не більше 10% та вологістю не більше 10% в кількості 20 тон на загальну суму 197560 грн. Звідки вартість однієї тони вказаного палива становить 9878 грн.

Згідно платіжного доручення № 716 від 18.12.2023 року ІНФОРМАЦІЯ_4 на банківський рахунок ПП « ОСОБА_5 » в рахунок оплати за вищевказаним договором перераховано грошові кошти в сумі 197560 гривень 00 копійки.

Крім того, за результатами вивчення інформації єдиної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо публічних закупівель за кошти державного бюджету встановлено, що 16 жовтня 2023 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 (ЄРПОУ НОМЕР_3 ) та ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за результатами відкритих торгів ( ІНФОРМАЦІЯ_8 ) укладено договір №79 на поставку твердого палива (код ДК 021:2015-09110000-3) (вугілля кам`яне) марки Г (Г2)(50-100) із зольністю не більше 10% та вологістю не більше 10% в кількості 146 тон на загальну суму 1 125 952 грн. Звідки вартість однієї тони вказаного палива становить 7712 грн. Вивченням законності укладених договорів, повноти та достовірності виконання умов договору та використання бюджетних коштів, виявлено факти, які свідчать про значне завищення вартості предмету закупівлі, що могло призвести до привласнення бюджетних коштів. Так, згідно інформації єдиної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо публічних закупівель за кошти державного бюджету встановлено, що замовником не в повному обсязі здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Не обумовлено визначену вартість предмета закупівлі статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: не проведено моніторинг актуальних цін, за допомогою електронної системи закупівель Prozorro серед оголошених закупівель вугілля кам`яного марки Г(Г2) 50-100 по Кіровоградській області. Внаслідок не повного обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на виконання умов укладеного договору постановлено вугілля без визначення наступних технічних та якісних характеристик, а саме: зольності на сухий стан палива, %, не більше ніж загальна волога, загальної вологи на робочий стан палива, %, не більше ніж нижча теплота згорання, ккал/кг не менше масової частки кусків розміром менше нижчої границі, %, не більше ніж вихід летких речовин/вихід летких речовин на сухий беззольний стан, %. Таким чином, є достатні підстави вважати, що вугілля, поставлене ПП « ОСОБА_5 » за договором № 79 від 16.10.2023 року не відповідає якості та технічним характеристикам, передбаченим нормами ДСТУ, що може призвести до привласнення бюджетних коштів.

За результатами вказаної державної закупівлі переможцем визнано учасника закупівлі ПП « ОСОБА_5 », з ціновою пропозицію 1 125 952 гривень 00 копійок, у зв`язку з чим 16.10.2023 року між ІНФОРМАЦІЯ_4 та ТОВ ПП « ОСОБА_5 » укладено договір № 79 на поставку твердого палива (код ДК 021:2015-09110000-3) (вугілля кам`яне) марки Г (Г2)(50-100) із зольністю не більше 10% та вологістю не більше 10% в кількості 146 тон на загальну суму 1 125 952 грн. Звідки вартість однієї тони вказаного палива становить 7712 грн.

Згідно платіжного доручення № 591 від 09.11.2023 року ІНФОРМАЦІЯ_4 на банківський рахунок ПП « ОСОБА_5 » в рахунок оплати за вищевказаним договором перераховано грошові кошти в сумі 202208 гривень 64 копійки.

Згідно платіжного доручення № 608 від 14.11.2023 року ІНФОРМАЦІЯ_4 на банківський рахунок ПП « ОСОБА_5 » в рахунок оплати за вищевказаним договором перераховано грошові кошти в сумі 604312 гривень 32 копійки.

Згідно платіжного доручення № 625 від 20.11.2023 року ІНФОРМАЦІЯ_4 на банківський рахунок ПП « ОСОБА_5 » в рахунок оплати за вищевказаним договором перераховано грошові кошти в сумі 319431 гривень 04 копійки.

Вивченням законності укладених договорів, повноти та достовірності виконання умов договору та використання бюджетних коштів, виявлено факти, які свідчать про значне завищення вартості предмету закупівлі, що призвело до привласнення бюджетних коштів.

Згідно з витребуваної інформації від ІНФОРМАЦІЯ_9 , до якого здійснено постачання вугілля за договором № 103 від 06.12.2023 року, встановлено, що залишились залишки вугілля поставленого за договором № 103 від 06.12.2023 року знаходяться на території даного училища.

Для визначення кола відповідальних за поставку вказаного твердого палива осіб підприємства, стороні обвинувачення необхідні отримати оригінали наступних документів, а саме до: податкової звітності, поданої до ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 )за 2023-2024р.р. за формами 1-ДФ, 3-ДФ, 4-ДФ з додатками, а також декларації про сплату податку на додану вартість у період з 01.10.2023 по 01.02.2024.

Так, в ході досудового розслідування встановлено, що вказані документи знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_2 ( код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) за адресами: юридична адреса - АДРЕСА_1 , фактичні адреси: АДРЕСА_2 .

Вищеперераховані документи, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ,мають суттєве доказове значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

В судове засідання слідчий не з`явився, подав до суду заяву про розгляд вказаного клопотання у його відсутність.

Розгляд клопотання проведено без виклику володільців документів відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України.

Згідно з вимогами ч. 4 ст. 107 КПК України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому розгляді, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 5 частини 2 статті 131 КПК України передбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів.

За змістом ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно з ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 132 КПК України,для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

В даному провадженні стороною обвинувачення не використано спосіб збирання доказів, передбачений ч. 2 ст. 93 КПК України та не доведено необхідність застосування саме такого забезпечення заходу кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей та документів, зазначених у клопотанні.

Крім того, клопотання слідчого суперечить вимогам ст. 163 КПК України, а саме клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів має містити обґрунтування щодо перебування вказаних речей і документів у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

За таких обставин, зважаючи на те, що саме до повноважень слідчого суддівіднесено здійснення у порядку, передбаченому законом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні надосудовому розслідуванні, приймаючи до уваги те, що в межах досудового розслідування у певному кримінальному проваджені підлягають доказуванню виключно обставини, визначені ст. 91 КПК України в тих межах, які мають значення для кримінального провадження, за яким проводиться досудове розслідування, слідчий суддя не знаходить підстав для задоволення клопотання про надання тимчасового доступу до запитуваних документів з підстав його невідповідності вимогам п. п.5, 6, 7 ч. 2 ст. 160 КПК України та не дотримання ст 132, п. 1 ч. 5 ст. 163 КПК України.

Керуючись ст.ст. 2, 8, 9, 91, 93, 131, 132, 159 -166, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання слідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Петрівського відділу Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у межах об`єднаного кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023122030000163 від 18.12.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОлександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено12.11.2024
Номер документу122924689
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —398/4811/24

Ухвала від 10.01.2025

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Стручкова Л. І.

Ухвала від 10.01.2025

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Стручкова Л. І.

Ухвала від 11.11.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Стручкова Л. І.

Ухвала від 02.10.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Стручкова Л. І.

Ухвала від 23.09.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Стручкова Л. І.

Ухвала від 23.09.2024

Кримінальне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Стручкова Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні