Постанова
від 04.11.2024 по справі 758/9818/24
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/9818/24

3/758/4244/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 листопада 2024 року м. Київ

Суддя Подільського районного суду м. Києва Якимець О. І., за участю секретаря судового засідання Карпишиної К.С., представника Енергетичної митниці ДМС Державної митної служби України Швед А.О., представника особи адвоката Ярошенко А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності відносно директора ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України серія НОМЕР_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ) за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

відповідно до протоколу про порушення митних правил №0191/90300/24 від 07.06.2024, 09.03.2023 через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці з Литовської Республіки транспортним засобом р.н. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , підприємство перевізник ТОВ «Сігнум Газ Груп» (код ЄДРПОУ 40075878), на митну територію України на адресу ТОВ «Люкспромгаз» (м. Житомир, вул. Покровська, буд. 48, код ЄДРПОУ 39755730) ввезено товар «паливо дизельне» у кількості 26,026 тон, 31,345 тис. л при 15о С, вартістю 28,579 тис. Євро.

Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів: митної декларації типу «ІМ ЕЕ» від 08.03.2023 №№ 23UA903000905200U5; товаротранспортної накладної CMR від 08.03.2023 № 6VL 0073350; рахунка (invoice) від 08.03.2023 № TAU 024851; сертифікату якості від 28.02.2023 № 163113_4953079; зовнішньоекономічного контракту від 29.11.2022 № 44/2022.

Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту продавцем товару є литовське підприємство UAB «Tauritus» (V. Putvinskio g. 38-4, LT-44211 Kaunas), відправку товару, відповідно до гр. 2 вказаної митної декларації, здійснено литовським підприємством UAB «Ave-Matrox» (Pramones g. 38, LT-55198, Jonava), одержувачем та покупцем є ТОВ «Люкспромгаз».

09.03.2023, у відповідності до ст. 260 Митного кодексу України зазначений товар був випущений у заявлений митний режим за тимчасовою митною декларацією типу «ІМ 40 ТФ» №23UA903050010380U8 та 02.06.2023 за митною декларацією типу «ІМ 40 ДТ» 23UA903050019427U4 товар був оформлений у вільний обіг.

З метою підтвердження фізико-хімічних характеристик товару до митних органів надано сертифікат (паспорт) якості від 28.02.2023 № 163113_4953079, відповідно до якого товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає стандарту LST EN 590:2022, відомості про який внесені до гр. 44 зазначених митних декларацій.

Нормами ст. 335 Митного кодексу України встановлено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних заходів. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України.

Відповідно до положень пункту 8 розділу «Вимоги щодо обігу палива на ринку» Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі Технічний регламент), «кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива». Пунктом 5 Технічного регламенту до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів передбачено введення в обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з російської федерації та республіки білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території російської федерації та республіки білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є російська федерація та республіка білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України «Про санкції»), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб`єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 590 (паливо дизельне) або їх аналогів.

З метою дотримання вищезазначених норм, ТОВ «Люкспромгаз» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів для підтвердження відомостей про фізико-хімічні характеристики товару, відповідності нафтопродукту стандартам EN 590 (паливо дизельне) його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 28.02.2023 №163113_4953079, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».

Першого березня 2023 року листом № 20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю стосовно використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів, зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих Public Company «Orlen Lietuva».

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України нафтопродуктів, Енергетичною митницею на адресу Public Company «Orlen Lietuva» був направлений лист від 15.01.2024 № 7.6/7.6-20.3/13/240 стосовно сертифікатів (паспортів) якості нафтопродуктів виданих компанією «Orlen Lietuva» щодо яких існує ризик фальсифікацій.

12.02.2024 Енергетичною митницею отримано відповідь Public Company «Orlen Lietuva» (лист від 09.02.2024 № D2 (12.11-9)-339) стосовно проведеної перевірки сертифікатів (паспортів) якості виданих компанією «Orlen Lietuva».

За результатами опрацювання відповіді, наданої Public Company «Orlen Lietuva» встановлено, що паспорт (сертифікат) якості від 28.02.2023 № 163113_4953079 був виданий на партію товару «паливо дизельне» у кількості 25,444 тон яка була реалізована підприємству UAB «Tauritus».

Попередньо Public Company «Orlen Lietuva» повідомляла (лист від 16.10.2023 № D2(12.11-9)-2356), що продукція придбана в Компанії, може бути перепродана покупцями третім особам за умови, що сертифікати якості, видані Компанією, використовуються виключно для кількості придбаної продукції. Покупці, які об`єднують різні продукти на своїх терміналах і згодом продають ці продукти третім особам, зобов`язані надати власні сертифікати якості та не мають права використовувати сертифікати видані Компанією.

За результатами аналізу бази даних АСМО «Інспектор» встановлено, що на митну територію України з використанням сертифікату (паспорту) якості від 28.02.2023 № 163113_4953079 ввезено товар «паливо дизельне» у кількості 356,330 тон (429,164 тис. л. при 15о С), зокрема, підприємство ТОВ «Люкспромгаз» з використанням паспорта (сертифіката) якості 28.02.2023 № 163113_4953079 фактично ввезло на митну територію України зазначений товар у кількості 26,026 тон, що на 0,582 тони більше ніж продано (відвантажено) компанією «Orlen Lietuva» підприємству UAB «Tauritus» згідно з паспортом (сертифікатом) якості від 28.02.2023 № 163113_4953079.

Тобто ТОВ «Люкспромгаз» до митних органів України був наданий сертифікат (паспорт) якості від 28.02.2023 № 163113_4953079 виданий компанією «Orlen Lietuva» на іншу кількість товару (25,444 тон).

Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, директором ТОВ «Люкспромгаз» є громадянин ОСОБА_1 .

Згідно з інформацією розміщеною в АСМО «Інспектор» ПІК «Провадження в справах про ПМП» Держмитслужби встановлено, що гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень відповідальність за які передбачена ст. ст. 482, 483 Митного кодексу України не притягувався.

Таким чином директором ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «паливо дизельне» у кількості 0,582 тони, 0,701 тис. л при 15о С, вартістю 604,54 Євро або 23 315,16 грн. (станом на 09.03.2023 курс становив 1 Євро = 38,5671 грн) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару, чим вчинив порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, за що передбачена адміністративна відповідальність.

Представником особи - адвокатом Ярошенко А.О. надійшли письмові пояснення, за змістом яких просить провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення. Зазначив, що ОСОБА_1 не є суб`єктом правопорушення, оскільки не вчиняв безпосередньо переміщення товарів або дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, безпосередньо митному органу документи для митного оформлення не надавав.

Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів:

митної декларації типу «ІМ ЕЕ» від 08.03.2023 №№ 23UA903000905200U5; товаротранспортної накладної CMR від 08.03.2023 № 6VL 0073350; рахунка (invoice) від 08.03.2023 № TAU 024851; сертифікату якості від 28.02.2023 № 163113_4953079; зовнішньоекономічного контракту від 29.11.2022 № 44/2022. Вищезазначена поставка пального «дизельне паливо» відбулася на підставі зовнішньоекономічного договору від 29.11.2022 №44/2022, якість якого підтверджувалася паспортом якості від 28.02.2023 №163113_4953079, відповідно до якого товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva». Відповідно до п. 3.2. Контракту, якість товару повинна відповідати сертифікату (паспорту) якості, виданого Продавцем товару. Разом із Товаром Продавець надає Покупцеві оригінали наступних документів: рахунок-фактуру (інвойс); декларацію на товар (ДП); міжнародна товарно-транспортну накладну (CMR); паспорт якості, виданий Заводом-виробником під час відвантаження або незалежною лабораторією. Таким чином, ТОВ «Люкспромгаз» як покупець (газу вуглеводневого) купує товар, де за вищевикладеним контрактом, саме на продавця (UAB «Tauritus») покладено обов`язок забезпечити товар належної якості та з урахуванням належних доказів якості товару (зокрема, паспортів якості). Зазначає, що сертифікат якості від 28.02.2023 №163113_4953079 надавався Компанією UAB «Tauritus». У директора ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 не було сумнівів в тому, що товар, який ввозиться на територію України, повністю відповідає відомостям зафіксованим у сертифікаті відповідності. При цьому, перевірити відповідність ваги товару заявленій у сертифікаті відповідності ОСОБА_1 можливості не мав, подав усі необхідні документи для митного оформлення переміщуваного товару та не вчиняв будь-яких дій, що складають об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Натомість, ТОВ «Люкспромгаз» було сплачено всі необхідні митні платежі за товар у кількості 26,026 тонн, який був заявлений у митній декларації, та сплачено усі нараховані митним органом митні платежі. Наявність відбитків печатки Львівської митниці ДФС «Під митним контролем» на документах, наданих до митного органу під час здійснення процедури розмитнення, а також факт реєстрації за тимчасовою митною декларацією типу «IМ4ОТФ» №23UA903050010380U8 та 02.06.2023 за митною декларацією типу «ІМ40ДТ» №23UA903040001751U1, підтверджують здійснення ввезення відповідного товару під митним контролем без будь-яких зауважень щодо документів наданих під час переміщення товарів через митний кордон України. Оскільки в матеріалах справи відсутні допустимі, достовірні і достатні докази, які б підтверджували скоєння ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та у його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 с. 483 МК України, просить закрити провадження у справі.

Представником Енергетичної митниці подано письмові заперечення на клопотання про закриття провадження у справі. Зазначає, що саме директор ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 як імпортер цього товару вчиняв активні дії щодо ввезення, митного оформлення та у подальшому введення в обіг на території України газу, а тому саме останнім вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України дизельного палива у кількості 0,582 тон, вартістю 23315,16 грн з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості стосовно ваги (кількості) товару. Враховуючи викладене, саме ОСОБА_1 є суб`єктом даного правопорушення та підлягає притягненню до відповідальності за порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України

В судовому засіданні представник Енергетичної митниці ДМС України Швед А.О. зазначила, що у протоколі викладені всі обставини справи, що підтверджують вину ОСОБА_1 у вчиненні порушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, просили застосувати стягнення, передбачене санкцією вказаної статті.

Адвокат Ярошенко А.О. просив закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України.

Суд, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Згідно ч. 1 ст. 486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

За змістом ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Відповідно до п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.

Підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0191/90300/24 від 07.06.2024, 09.03.2023 через пункт пропуску «Шегині-Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці з Литовської Республіки транспортним засобом р.н. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , підприємство перевізник ТОВ «Сігнум Газ Груп» (код ЄДРПОУ 40075878), на митну територію України на адресу ТОВ «Люкспромгаз» (м. Житомир, вул. Покровська, буд. 48, код ЄДРПОУ 39755730) ввезено товар «паливо дизельне» у кількості 26,026 тон, 31,345 тис. л при 15о С, вартістю 28,579 тис. Євро.

Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів: митної декларації типу «ІМ ЕЕ» від 08.03.2023 №№ 23UA903000905200U5; товаротранспортної накладної CMR від 08.03.2023 № 6VL 0073350; рахунка (invoice) від 08.03.2023 №TAU 024851; сертифікату якості від 28.02.2023 № 163113_4953079; зовнішньоекономічного контракту від 29.11.2022 № 44/2022.

Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту продавцем товару є литовське підприємство UAB «Tauritus» (V. Putvinskio g. 38-4, LT-44211 Kaunas), відправку товару, відповідно до гр. 2 вказаної митної декларації, здійснено литовським підприємством UAB «Ave-Matrox» (Pramones g. 38, LT-55198, Jonava), одержувачем та покупцем є ТОВ «Люкспромгаз».

09.03.2023, у відповідності до ст. 260 Митного кодексу України зазначений товар був випущений у заявлений митний режим за тимчасовою митною декларацією типу «ІМ 40 ТФ» №23UA903050010380U8 та 02.06.2023 за митною декларацією типу «ІМ 40 ДТ» 23UA903050019427U4 товар був оформлений у вільний обіг.

З метою підтвердження фізико-хімічних характеристик товару до митних органів надано сертифікат (паспорт) якості від 28.02.2023 № 163113_4953079, відповідно до якого товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає стандарту LST EN 590:2022, відомості про який внесені до гр. 44 зазначених митних декларацій.

З метою дотримання вищезазначених норм, ТОВ «Люкспромгаз» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів для підтвердження відомостей про фізико-хімічні характеристики товару, відповідності нафтопродукту стандартам EN 590 (паливо дизельне) його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 28.02.2023 №163113_4953079, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».

12.02.2024 Енергетичною митницею отримано відповідь Public Company «Orlen Lietuva» (лист від 09.02.2024 № D2 (12.11-9)-339) стосовно проведеної перевірки сертифікатів (паспортів) якості виданих компанією «Orlen Lietuva».

Згідно додатку до зазначеного листа (витяг з додатку листа від 09.02.2024 №D2(12/11-9)-339) (арк.спр.34) номер сертифікату (паспорт) якості №163113_4953079 був виданий на вагу товару 356330, назва продукту Dyzelinas, F klase, покупець - UAB «Tauritus», одежувач - UAB AVE-Matrox, відвантажена кількість - 25444, дата завантаження - 01.03.2023.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Як спосіб приховування від митного контролю ч. 1 ст. 483 МК України визначає подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Згідно вимог, встановлених ч.1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Згідно положень ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати, в тому числі, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, та інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у встановленому законом процесуальному порядку. Недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.

Згідно п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

З протоколу про порушення митних правил №0191/90300/24 від 07.06.2024, вбачається, що директору ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 інкримінуються дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «паливо дизельне» у кількості 0,582 тони, 0,701 тис. л при 15о С, вартістю 604,54 Євро або 23 315,16 грн. (станом на 09.03.2023 курс становив 1 Євро = 38,5671 грн) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «паливо дизельне» клас F, стандарт LST EN 590:2022, кількість продукту при 15 градусів Цельсію 31,345 тис.л. Температура спалаху 65,5 градусів по Цельсію. Фракційний склад: 42,6 об. % переганяється при температурі 250 град. по Цельсію; 95,4 об.% переганяється при температурі 356 град. по Цельсію; 95 об.% переганяється при температурі 348,9 град. по Цельсію; масова частка сірки 6,5 мг/кг, не містить метилових ефірів жирних кислот, використовується в якості палива. Код товару - 27101943.

Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту продавцем товару є литовське підприємство UAB «Tauritus» (V. Putvinskio g. 38-4, LT-44211 Kaunas), відправку товару, відповідно до гр. 2 вказаної митної декларації, здійснено литовським підприємством UAB «Ave-Matrox» (Pramones g. 38, LT-55198, Jonava), одержувачем та покупцем є ТОВ «Люкспромгаз».

Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів: митна декларація типу «ІМ ЕЕ» від 08.03.2023 №№ 23UA903000905200U5; товаротранспортна накладна CMR від 08.03.2023 № 6VL 0073350; рахунок (invoice) від 08.03.2023 №TAU 024851; сертифікат якості від 28.02.2023 № 163113_4953079; зовнішньоекономічний контракт від 29.11.2022 № 44/2022.

Відповідно до відомостей зазначених в сертифікаті (паспорті) якості № 163113_4953079 від 28.02.2023 (арк.спр.14) товар виготовлений підприємством «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

09.03.2023, у відповідності до ст. 260 Митного кодексу України зазначений товар був випущений у заявлений митний режим за тимчасовою митною декларацією типу «ІМ 40 ТФ» №23UA903050010380U8 та 02.06.2023 за митною декларацією типу «ІМ 40 ДТ» 23UA903050019427U4 товар був оформлений у вільний обіг, та за яким було сплачено всі необхідні митні платежі.

Отже, товар був розмитнений на підставі наданих документів, належність яких не викликала сумніву під час розмитнення, що було перевірено митними органами.

Дослідивши та вивчивши документи, які долучені до протоколу про адміністративне правопорушення, суд дійшов висновку, що на підставі належних та достатніх доказів, які б у сукупності підтверджували факт того, що своїми умисними діями директором ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 ввезено на митну територію України товар «паливо дизельне» у кількості 0,582 тони, 0,701 тис.л при 15о С, вартістю 604,54 Євро або 23 315,16 грн. (станом на 09.03.2023 курс становив 1 Євро = 38,5671 грн) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару, Енергетичною митницею не доведено.

Процедура декларування даного товару була здійснена митним брокером виключно на підставі наданих продавцем товаросупровідних документів у відповідності до вимог чинного законодавства.

Таким чином, у суду відсутні належні та достатні докази, які б слугували підставою для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до ч. 3 ст. 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Ураховуючи викладене, суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 , зазначеного в описовій частині протоколу складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п.1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі викладеного та керуючись ст. 483, 487 МК України, ст. 247, 289, 294 КУпАП, суддя,

п о с т а н о в и в :

провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України закрити, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Суддя: О. І. Якимець

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.11.2024
Оприлюднено12.11.2024
Номер документу122934626
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —758/9818/24

Постанова від 04.11.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Якимець О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні