Cправа № 127/33563/24
Провадження № 1-кс/127/14461/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
Іменем України
10 жовтня 2024 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області в складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участі:
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
підозрюваного ОСОБА_4 ,
захисника ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання заступника керівника Вінницької спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_6 , в рамках кримінального провадження № 42023022420000128 внесеного до ЄРДР 17.08.2023, про продовження застосування заходу забезпечення кримінального провадження у виді відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від посади інженера без категорії фінансово-економічного органу квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця,
який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, -
В С Т А Н О В И В :
10.10.2024 до слідчого судді надійшло вказане клопотання.
Клопотання обґрунтовано тим, що слідчим проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023022420000128 від 17.08.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 15, ч. 4 ст. 191, ч. 5 ст. 191 КК України, в ході чого виникла необхідність у продовженні відстороненні підозрюваного від займаної посади.
Під час розгляду з матеріалів клопотання встановлено, що Законом України «Про публічні закупівлі» визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад.
Частиною 1 статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначені принципи за якими здійснюється державна закупівля. Одним з таких принципів є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
З 19.10.2022 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - постанова № 1178, Особливості), прийнята відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон).
Отже, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей.
Пунктом 13 постанови № 1178 встановлено широкий перелік випадків, коли придбання замовником товарів, робіт і послуг може здійснюватися без застосування ЕСЗ, шляхом укладання прямих договорів, з подальшим розміщенням в ЕСЗ відповідних звітів про такі договори, а також інформації про внесення змін до договорів. Це стосується випадків, передбачених Законом для застосування переговорної процедури закупівлі, а також окремих закупівель для забезпечення невідкладних потреб, таких як заходів із мобілізації та цивільного захисту, будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування місць проживання внутрішньо переміщених та евакуйованих осіб, будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування захисних споруд цивільного захисту, у тому числі подвійного призначення, найпростіших споруд, укриттів, для забезпечення функціонування об`єктів критичної інфраструктури тощо. Також до виключень віднесено закупівлю інформації, яка належить до інформації з обмеженим доступом або її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, а також якщо замовник перебуває в районі проведення воєнних (бойових) дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення тощо.
Так, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді інженера без категорії фінансово-економічного органу згідно наказу начальника квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця (по стройовій частині) № 11 від 25.01.2023, тобто являючись службовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі функції, знаходячись у складі організованої групи яку створив ОСОБА_7 та залучив до її складу ОСОБА_8 , діючи з прямим умислом, корисливим мотивом та метою незаконного збагачення третіх осіб за рахунок коштів Державного бюджету України в особі КЕВ м. Вінниця, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання підготував та підписав із службовими особами ТОВ «КМГ Груп» (код ЄДРПОУ 45088572) прямий неконкурентний договір №6114 купівлі-продажу товарів на закупівлю ліжок армійських двоярусних за договірною ціною, що є значно вищою за середньо ринкову.
Так, з метою реалізації злочинного умислу, спрямованого на розтрату коштів Державному бюджету України в особі КЕВ м. Вінниця, полковник ОСОБА_7 , будучи згідно функціональних обов`язків начальником для ОСОБА_8 та ОСОБА_4 , не маючи законних підстав та жодним чином не обґрунтувавши реальне існування умов, що дають право застосувати пункт 13 постанови КМУ від 11.10.2022 №1178, яким передбачено особливості придбання товарів без застосування відкритих торгів, враховуючи взаємозалежність підлеглих йому працівників, дії яких є необхідними для доведення злочинного умислу до кінця, маючи попередню злочинну домовленість з уповноваженою особою з питань проведення державних закупівель КЕВ м. Вінниця ОСОБА_4 та економістом КЕВ м. Вінниця ОСОБА_8 , організував укладення із ТОВ «КМГ Груп» прямого неконкурентного договору (без використання електронної системи публічних закупівель) на придбання ліжок армійських за договірною ціною, що є значно вищою за середньо ринкову.
Дії та функцій ОСОБА_4 та ОСОБА_8 були заздалегідь розподілені та контролювались ОСОБА_7 , що проявлялось у наданні вказівки ОСОБА_4 , як уповноваженій особі з питань проведення державних закупівель, підготувати документи, необхідні для підписання із ТОВ «КМГ Груп» прямого неконкурентного договору (без використання електронної системи публічних закупівель) на придбання ліжок армійських, а економісту КЕВ м. Вінниця ОСОБА_8 сформувати та затвердити вартість закупівлі однієї одиниці продукції (ліжок армійських) по ціні запропонованою ТОВ «КМГ Груп», що є значно вищою за середньо ринкову.
В подальшому 28.07.2023 ОСОБА_4 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 всупереч вимог ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 13 постанови КМУ від 11.10.2022 №1178 підписали із службовими особами ТОВ «КМГ Груп» прямий неконкурентний договір № 6114 купівлі-продажу товарі на закупівлю ліжок армійських двоярусних, що розроблений ОСОБА_4 за договірною ціною сформованою ОСОБА_8 в сумі 5600 грн за ліжко без ПДВ в кількості 2000 штук на загальну суму 11 200 000 гривень без ПДВ.
Полковник ОСОБА_7 крім створення організованої злочинної групи, як організатор планував, координував і спрямовував зусилля інших учасників групи по вчиненню злочину, що підтверджується перебуванням ОСОБА_7 на посаді начальника КЕВ м. Вінниця, а ОСОБА_4 та ОСОБА_8 в його прямому підпорядкуванні.
ОСОБА_4 та ОСОБА_8 , діючи як співвиконавці злочину, відповідно до вказівок ОСОБА_7 , безпосередньо приймали участь у вчиненні злочину, здійснювали готування необхідних документів, проводили спілкування з службовими особами ТОВ «КМГ Груп» спрямоване на укладення договору купівлі-продажу ліжок, обговорювали їх завищену вартість, тощо.
Стійкість організованої групи до якої входив ОСОБА_4 забезпечувалась ОСОБА_7 за рахунок її стабільного складу, тобто всі учасники були працівниками КЕВ м. Вінниця, централізованого підпорядкування учасників, єдиних для всіх правил поведінки, планування злочинної діяльності та чіткого розподілу ролей.
Водночас, відповідно висновку судово-товарознавчої експертизи № 001/1 від 06.12.2023 ринкова вартість без ПДВ одного ліжка армійського 2-х ярусного, яке відповідає технічним умовам (характеристикам) відповідно до договору купівлі-продажу товарів № 6114 від 28.07.2023 станом на 28.07.2023 складала 3455,57 грн.
У цей же час, згідно висновку судово-економічної експертизи № 18/5 від 12.01.2024 матеріальна шкода (збитки) документально підтверджується Державному бюджету України в особі КЕВ м. Вінниця Міністерства оборони України внаслідок закупівлі «ліжок армійських 2-х ярусних згідно ТУ» у ТОВ «КМГ Груп» в межах договору купівлі-продажу товарів № 6114 від 28.07.2023 з урахуванням ринкової вартості вищезазначеного товару визначеної у висновку судово-товарознавчої експертизи № 001/1 від 06.12.2023 на загальну суму 4 288 860 грн без ПДВ, яка більше, ніж у шістсот разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення злочину.
20 лютого 2024 року ОСОБА_4 обґрунтовано повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Ухвалою слідчого судді Вінницького суду від 23.02.2024 задоволено клопотання слідчого про відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади інженера без категорії фінансово-економічного органу квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця в межах строку досудового розслідування.
Ухвалою слідчого судді Вінницького суду від 18.04.2024 задоволено клопотання прокурора про продовження строку відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади інженера без категорії фінансово-економічного органу квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця в межах строку досудового розслідування, тобто до 20.05.2024.
Ухвалою слідчого судді Вінницького суду від 16.05.2024 задоволено клопотання прокурора про продовження строку відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади інженера без категорії фінансово-економічного органу квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця до 16.07.2024.
Ухвалою слідчого судді Вінницького суду від 15.07.2024 задоволено клопотання прокурора про продовження строку відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади інженера без категорії фінансово-економічного органу квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця до 20.08.2024.
Ухвалою слідчого судді Вінницького суду від 16.08.2024 задоволено клопотання прокурора про продовження строку відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади інженера без категорії фінансово-економічного органу квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця до 16.10.2024.
Строки досудового розслідування по кримінальному провадженню завершуються 20.11.2024, однак для закінчення досудового розслідування необхідно виконати ряд слідчих (розшукових) та процесуальних дій, зокрема:
- провести на підставі постанови прокурора від 13.09.2024 тимчасовий доступ до документів ГУ ДПС у м. Києві щодо ТОВ «КМГ Груп» та ТОВ «Лофт Індастрі Україна», відомості з реєстру податкових накладних з 24.02.2022 по теперішній час; відомості про рахунки, відкриті в банківських (фінансових) установах (в тому числі закордонних) з 24.02.2022 по теперішній час; податкові декларації з податку на додану вартість, а також додатки № 1 до декларацій з ПДВ за період з 24.02.2022 по теперішній час;
приєднати до матеріалів кримінального провадження податкове дослідження фінансової діяльності ТОВ «КМГ Груп», що проводиться ГУ ДПС у м. Києві з метою встановлення наявності ознак кримінального правопорушення, передбаченого ст. 209 КК України і за результатами нього призначити перевірку фінансових операції ТОВ «КМГ Груп», що проводитиметься у Державній службі фінансового моніторингу України;
повідомити зміну підозри та повідомити про нову ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 із конкретним розподілом ролей кожного, які встановлені у ході досудового розслідування та підтверджені зібраними доказами;
вирішити питання щодо наявності ознак кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 КК України, у діях заступника начальника КЕВ м. Вінниця - головного інженера майора ОСОБА_14 , із урахуванням отриманих доказів, а також щодо наявності у окремих підозрюваних складу правопорушення, передбаченого ст. 366 КК України;
призначити та провести судову лінгвістичну експертизу, щодо наявних переписок між службовими особами ТОВ «КМГ ГРУП» та ТОВ «ЛОФТ ІНДАСТРІ Україна», та КЕВ м. Вінниця;
виконати інші слідчі та процесуальні дії, у яких виникне потреба при проведенні досудового розслідування;
повідомити підозрюваних про завершення досудового розслідування та надати сторонам кримінального провадження доступ для ознайомлення з матеріалами досудового розслідування, а також скласти обвинувальний акт, реєстр матеріалів досудового розслідування;
виконати інші слідчі та процесуальні дії, у яких виникне потреба при проведенні досудового розслідування.
Враховуючи викладене, вважаю, що обставини, які стали підставами для відсторонення ОСОБА_4 від посади інженера без категорії фінансово-економічного органу квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця не змінились, тому керуючись вимогами ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» (Особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді), ст. 40, 110, 131, 132, 154, 155, 158 КПК України, прокурор просив слідчого суддю клопотання задовольнити.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав, вважаючи наявними всі законні підстави для задоволення клопотання на підставі викладених в ньому доводів.
Підозрюваний та його захисники не заперечили проти клопотання прокурора.
Заслухавши учасників судового розгляду, вивчивши клопотання та дослідивши матеріали, якими воно обґрунтовується, слідчий суддя дійшов наступних висновків.
ОСОБА_4 є підозрюваним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Ухвалою слідчого судді відсторонено підозрюваного ОСОБА_4 від посади інженера без категорії фінансово-економічного органу квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця.
Строк досудового розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 20.11.2024.
Відповідно до ч. 1ст. 154 КПК Українивідсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.
При вирішенні клопотання слідчий суддя у відповідності до вимог ст. 155,157 КПК Українивраховує наявність правових підстав для відсторонення від займаної посади ОСОБА_4 , який підозрюється у вчиненні особливо тяжкого злочину та обґрунтованість підозри. Також слідчим суддею враховано обставини вчинення інкримінованого діяння, які вказують на те, що перебування на займаній посаді сприяло вчиненню даного кримінального правопорушення, дані про займану посаду, необхідність відсторонення від посади для запобігання незаконному впливу на інших осіб у кримінальному провадженні, а також позицію підозрюваного.
У відповідності до ч. 2ст. 158 КПК Українислідчим суддею враховано що обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати, та сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали, а також те, що досудове розслідування у кримінальному провадженні продовжено до 20.11.2024.
Відтак клопотання підлягає задоволенню.
На підставі наведеного, керуючись ст. 154, 156, 157 КПК України, слідчий суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання заступника керівника Вінницької спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_6 задовольнити.
Продовжити строк відсторонення ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади інженера без категорії фінансово-економічного органу квартирно-експлуатаційного відділу м. Вінниця, до 20 листопада 2024 року, в межах строку досудового розслідування.
Організацію направлення та контроль за виконанням ухвали слідчого судді про продовження відсторонення ОСОБА_4 від посади покласти на слідчого, який провадить досудове розслідування кримінального провадження.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення, може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Слідчий суддя Вінницького міського суду
Вінницької області ОСОБА_15
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2024 |
Оприлюднено | 13.11.2024 |
Номер документу | 122937250 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку відсторонення від посади |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Гуменюк К. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні