Постанова
від 12.11.2024 по справі 700/737/24
ЛИСЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 700/737/24

Провадження № 3/700/383/24

П О С Т А Н О В А

12 листопада 2024 року Суддя Лисянського районного суду Черкаської області Бесараб Н.В., за участю: секретаря Бондарчук Т.І.,

прокурора Джугана В.В.,

розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,місце реєстрації: АДРЕСА_1 , та проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , працюючого у Лисянській селищній раді Звенигородського району Черкаської області, депутата Лисянської селищної ради, раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, у скоєнні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення від 25.09.2024 року №600/2024 ОСОБА_1 , будучи депутатом Лисянської селищної ради Звенигородського району Черкаської області та відповідно до підпункту «б» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» є суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, у порушення вимог ч. 1 ст.45, п.2-7 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» без поважних причин, несвоєчасно подав до Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2023 рік, оскільки граничний термін подачі був 31.03.2024 року, а декларація фактично подана 09.04.2024 року, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП.

В судовомузасіданні ОСОБА_1 пояснив,що винним себене визнає.Дійсно єдепутатом Лисянськоїселищної радиЗвенигородського районуЧеркаської областітабув обізнаний про те, що до 31.03.2024 року зобов`язаний подати щорічну декларацію за 2023 рік, однак в період з 17.03.2024 р. по 09.04.2024 р. перебував на стаціонарному лікуванні в хірургічному відділенні, тобто пропуск строку є незначним - 9 днів і з поважної причини. Просить суд закрити провадження у справі, так як в нього відсутній умисел на вчинення вказаного адміністративного правопорушення, враховуючи те, що він подав невчасно декларацію з поважної причини.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , думку прокурора, який просив визнати винуватим ОСОБА_1 у скоєнні вказаного адміністративного правопорушення та притягнути його до адміністративної відповідальності, вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд приходить до такого:

Згідно з ч.2 ст.7та ст.245, ст.280КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності, всебічного, повного і об`єктивного з`ясування обставин кожної справи, правильного і справедливого її вирішення. Суддя зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також інші, що мають значення для правильного вирішення справи.

Постанова суду згідно зіст.283 КУпАПмає ґрунтуватися на обставинах, встановлених при розгляді справи, на достатніх і незаперечних доказах.

Статтею 172-6ч.1КУпАП передбачена відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.172-6 КУпАП, характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу, а відповідальність настає лише за умови, що особа усвідомлювала протиправний характер своїх дій і мала прямий умисел, спрямований на несвоєчасне подання без поважних причин декларації, керуючись при цьому особистим інтересом чи інтересами третіх осіб, вчинення цього діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Згідно з ч. 1ст. 172-6 КУпАП, відповідальність настає в разі несвоєчасного подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, при цьому суб`єктом правопорушень в цій статті є особи, які відповідно до ч. 2 ст.45 Закону України «Про запобігання корупції»зобов`язані подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентствадекларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Тобто, за ч. 1 ст.172-6 КУпАПможуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності посадові особи, які винні у несвоєчасному поданні декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування без поважних на те причин.

Аналіз вказаної норми закону дає підстави дійти висновку, що саме по собі невчасне подання суб`єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування не утворює складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 172-6 КУпАП. Склад вказаного адміністративного правопорушення утворюється лише в разі поєднання двох факторів в сукупності, зокрема невчасне подання декларації та відсутність поважних причин невчасного подання цієї декларації, які повинні бути виявлені.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 подав щорічну декларацію за 2023 рік 09.04.2024 року, хоча граничний термін подачі такої декларації визначений законом - 31.03.2024 включно.

Моментом вчиненняправопорушення слідрахувати 00год.00хв.01.04.2023,тобто датаі час,до якихнеобхідно булоздійснити поданнящорічної декларації.

Водночас, судом встановлено, що відповідно до виписки з медичної карти стаціонарного хворого №2394, виданої КНП «Черкаська центральна районна лікарня» Червонослобідської сільської ради, з 17.03.2024 року по 09.04.2024 року ОСОБА_1 знаходився на стаціонарному лікуванні в хірургічному відділенні.

З вищевикладеного вбачається, що у ОСОБА_1 відсутній прямий умисел, спрямований на несвоєчасне подання без поважних причин декларації, керуючись при цьому особистим інтересом чи інтересами третіх осіб, оскільки протягом березня-квітня 2024 року та на останній день подання декларацій 31.03.2024 року він знаходився на лікуванні.

Нормативно-правові документи не містять чіткого визначення «поважних причин», які б унеможливлювали притягнення особи до відповідальності за невчасну подачу декларації, тому в кожному випадку суд аналізує конкретні обставини справи та доходить висновків в ракурсі кожної з ситуацій.

В інформаційному листі Вищого Спеціалізованого Суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 22.05.2017 №223-943/0/4-17 «Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язані з корупцією» зазначено, що під поважними причинами слід розуміти: неможливість особи подати вчасно декларацію у зв`язку з хворобою, перебуванням особи на лікуванні, внаслідок стихійного лиха (повені, пожежі, землетрусу), технічних збоїв офіційного вебсайту Національного агентства з питань запобігання корупції, витребуванням відомостей, необхідних для внесення в декларацію, перебуванням (триманням) під вартою тощо.

Граничний термін подачі декларації законом визначено 31.03.2024 р. ОСОБА_1 подав щорічну декларацію 09.04.2024 року через поважні причини, враховуючи обставини хвороби та знаходження ОСОБА_1 на стаціонарному лікуванні.

Прокурором в судовому засіданні не надано жодного доказу на підтвердження умислу ОСОБА_1 на вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.172-6КУпАП та не спростовано належними і допустимими доказами поважність причини пропуску строку для подачі декларації.

Викладені обставини свідчать про недоведеність наявності в діянні ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 172-6 КУпАП,що виключає можливість притягнення його до адміністративної відповідальності.

У зв`язку з вищевикладеним, суд вважає, що провадження у справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 підлягає закриттю, відповідно до п. 1ст. 247 КУпАПза відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 172-6 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 172-6,247,283,284,285,289,294Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушеннязакрити на підставі п.1ст.247 КУпАП, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті7 та частиною першою статті287 КУпАП.

Суддя Наталія БЕСАРАБ

СудЛисянський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення12.11.2024
Оприлюднено13.11.2024
Номер документу122946658
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —700/737/24

Постанова від 12.11.2024

Адмінправопорушення

Лисянський районний суд Черкаської області

Бесараб Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні