Постанова
від 04.11.2024 по справі 758/9821/24
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/9821/24

3/758/4246/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 листопада 2024 року м. Київ

Суддя Подільського районного суду м. Києва Якимець О. І., за участю секретаря судового засідання Карпишиної К.С., представника Енергетичної митниці ДМС Державної митної служби України Швед А.О., представника особи адвоката Ярошенко А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності відносно директора ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України серія НОМЕР_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ) за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

відповідно до протоколу про порушення митних правил №0193/90300/24 від 07.06.2024, 28.04.2023, 29.04.2023 через пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Литовської Республіки транспортними засобами р.н. НОМЕР_4/НОМЕР_5, НОМЕР_6 підприємство перевізник ТОВ «Сігнум Газ Груп» (код ЄДРПОУ 40075878) та 12.05.2023 через пункт пропуску «Рава-Руська - Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці транспортними засобами р.н. НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, підприємство перевізник «TransExpedition Polska» Sp.Z.o.o. (15-281, Bialystok, str. Legionowa 28/306), на митну територію України на адресу ТОВ «Люкспромгаз» (м. Житомир, вул. Покровська, буд. 48, код ЄДРПОУ 39755730) ввезено товари «газ скраплений вуглеводний паливний» та «газ нафтовий скраплений для комунально-побутового споживання» у загальній кількості 97,160 тон, 178,931 тис. л при 15о С, вартістю 56,690 тис. Євро. Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів: митних декларацій типу «ІМ 40 ЕА» від 28.04.2023 № 23UA903030001560U0, від 30.04.2023 № 23UA903030001575U0, від 12.05.2023 №№ 23UA903030001781U2, 23UA903030001782U1, 23UA903030001785U9; товаротранспортних накладних CMR від 25.04.2023 № BL/6A 1090998, від 27.04.2023 № BL/6A 1091008, від 10.05.2023 №№ BL/6A 1091040, BL/6A 1091042, BL/6A 1091039; рахунків (invoice) від 25.04.2023 № KOR23/49, від 27.04.2023 № KOR23/50, від 10.05.2023 №№ KOR23/58, KOR23/59, KOR23/57; сертифікату якості від 17.04.2023 № В 23-14; зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2023 № KRT-LXPC-2023.

Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту, продавцем товару є литовське підприємство UAB «Korteka» (Saltkalviu str. 64-23, Vilnius, Lithuania), згідно з даними заявленими в гр. 2 вказаний митних декларацій відправником товару зазначено литовське підприємство UAB «Gazimpeksas» (Konstitucijos, pr. 4A, LT-09308, Vilnius) проте в товаротранспортних накладних CMR в гр. 2 відправником товару вказане естонське підприємство OU «AdNext» (Ahtri tn 8, Talinn, Estonia), одержувачем та покупцем є ТОВ «Люкспромгаз».

28.04.2023, 30.04.2023 та 12.05.2023 зазначені товари були випущені у вільний обіг за митними деклараціями типу «ІМ 40 ЕА» №№ 23UA903030001560U0, 23UA903030001575U0, 23UA903030001781U2, 23UA903030001782U1, 23UA903030001785U9.

З метою підтвердження фізико-хімічних характеристик товарів до митних органів надано сертифікат (паспорт) якості від 17.04.2023 № В 23-14 відповідно до якого товар «газ вуглеводний скраплений для комунально-побутових потреб, марки SPBT», згідно з висновком центру дослідження якості «Orlen Lietuva», зазначеним в сертифікаті (паспорті) якості № 164077_5037717 , відповідає вимогам стандарту LST EN ISO 8973:2000/А1:2020, відомості про який внесені до гр. 44 зазначених митних декларацій.

Нормами ст. 335 Митного кодексу України встановлено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних заходів. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України.

З метою дотримання вищезазначених норм, ТОВ «Люкспромгаз» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів для підтвердження відомостей про фізико-хімічні характеристики товару, відповідності нафтопродукту стандартам EN ISO 8973 і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 17.04.2023 № В 23-14, який містить посилання на сертифікат (паспорт) якості заводу виробника - «Orlen Lietuva» № 164077_5037717 .

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України нафтопродуктів, Енергетичною митницею на адресу Public Company «Orlen Lietuva» був направлений лист від 15.01.2024 № 7.6/7.6-20.3/13/240 стосовно сертифікатів (паспортів) якості нафтопродуктів виданих компанією «Orlen Lietuva» щодо яких існує ризик фальсифікацій.

12.02.2024 Енергетичною митницею отримано відповідь Public Company «Orlen Lietuva» (лист від 09.02.2024 № D2 (12.11-9)-339) стосовно проведеної перевірки сертифікатів (паспортів) якості виданих компанією «Orlen Lietuva».

За результатами опрацювання відповіді встановлено, що сертифікат (паспорт) якості № 164077_5037717 був виданий на партію товару «автомобільний скраплений газ літній, клас С» у кількості 19,640 тон яка була реалізована підприємству UAB «Jungtinis Duju Centras» та 17.04.2023 відправлена автомобільним транспортом на адресу даного підприємства. Литовським підприємствам UAB «Gazimpeksas», UAB «Korteka» та естонському підприємству OU «AdNext». компанія «Orlen Lietuva» товар, згідно з паспортом (сертифікатом) якості № 164077_5037717, не реалізовувала.

Попередньо Public Company «Orlen Lietuva» повідомляла (лист від 16.10.2023 № D2(12.11-9)-2356), що продукція придбана в Компанії, може бути перепродана покупцями третім особам за умови, що сертифікати якості, видані Компанією, використовуються виключно для кількості придбаної продукції. Покупці, які об`єднують різні продукти на своїх терміналах і згодом продають ці продукти третім особам, зобов`язані надати власні сертифікати якості та не мають права використовувати сертифікати видані Компанією.

За результатами аналізу бази даних АСМО «Інспектор» встановлено, що на митну територію України з використанням сертифікату (паспорту) якості від 17.04.2023 № В 23-14 ввезено товар «газ скраплений вуглеводний» у загальній кількості 668,150 тон (1 230,475 тис. л. при 15о С), зокрема, підприємством ТОВ «Люкспромгаз» з використанням паспорта (сертифіката) якості 17.04.2023 № В 23-14 фактично на митну територію України ввезено зазначений товар у загальній кількості 97,160 тон, що на 77,520 тон більше ніж продано компанією «Orlen Lietuva» підприємству UAB «Jungtinis Duju Centras», згідно з паспортом (сертифікатом) якості № 164077_5037717 на який посилається сертифікат (паспорт) якості від 17.04.2023 № В 23-14.

Тобто ТОВ «Люкспромгаз» до митних органів України був наданий сертифікат (паспорт) якості від 17.04.2023 № В 23- 14 в якому міститься посилання на паспорт (сертифікат) якості № 164077_5037717 згідно з яким компанією «Orlen Lietuva» реалізована інша кількість товару (19,640 тон).

Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, директором ТОВ «Люкспромгаз» є громадянин ОСОБА_1 .

Згідно з інформацією розміщеною в АСМО «Інспектор» ПІК «Провадження в справах про ПМП» Держмитслужби встановлено, що гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень відповідальність за які передбачена ст. ст. 482, 483 Митного кодексу України не притягувався

Таким чином директором ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з назвами «газ скраплений вуглеводний паливний» та «газ нафтовий скраплений для комунально-побутового споживання» у загальній кількості 77,520 тон, 142,762 тис. л при 15о С, вартістю 46 084,60 Євро або 1 845 538,47 грн. (станом на 28.04.2023 курс становив 1 Євро = 40,3461 грн., станом на 29.04.2023 курс становив 1 Євро = 40,3461 грн., станом на 12.05.2023 курс становив 1 Євро = 39,9713 грн.) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару.

Представником особи - адвокатом Ярошенко А.О. надійшли письмові пояснення, за змістом яких просить провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення. Зазначив, що ОСОБА_1 не є суб`єктом правопорушення, оскільки не вчиняв безпосередньо переміщення товарів або дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, безпосередньо митному органу документи для митного оформлення не надавав.

Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів:

митних декларацій типу «ІМ 40 ЕА» від 28.04.2023 № 23UA903030001560U0, від 30.04.2023 № 23UA903030001575U0, від 12.05.2023 №№ 23UA903030001781U2, 23UA903030001782U1, 23UA903030001785U9; товаротранспортних накладних CMR від 25.04.2023 № BL/6A 1090998, від 27.04.2023 № BL/6A 1091008, від 10.05.2023 №№ BL/6A 1091040, BL/6A 1091042, BL/6A 1091039; рахунків (invoice) від 25.04.2023 № KOR23/49, від 27.04.2023 № KOR23/50, від 10.05.2023 №№ KOR23/58, KOR23/59, KOR23/57; сертифікату якості від 17.04.2023 № В 23-14; зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2023 № KRT-LXPC-2023. Вищезазначена поставка товару відбулася на підставі зовнішньоекономічного контракту, продавцем товару є литовське підприємство UAB «Korteka» (Saltkalviu str. 64-23, Vilnius, Lithuania), одержувачем та покупцем є ТОВ «Люкспромгаз». 06.06.2024 р. ТОВ «Люкспромгаз» було надано відповідь за вих. №222 на запрошення Енергетичної митниці за вих. №7.6-3/20-01/13/2564, згідно якої, Товариством надано всю необхідну інформацію та підтверджуючі документи, які містяться в матеріалах справи, щодо поставок товару «газ скраплений вуглеводний паливний» та «газ нафтовий скраплений для комунально- побутового споживання» у загальній кількості 97,160 тон, 178,931 тис. літрів при 15° С, вартістю 56,690 тис. Євро., який випущений у вільний обіг за митними деклараціями «IM40EA» від 28.04.2023 №23UA903030001560U0, від 30.04.2023 №23UA903030001575U0, від 12.05.2023 №23UA903030001781U2, 23UA903030001782U1, 23UA903030001785U9. Так, вищезазначена поставка товарів з назвами «газ скраплений вуглеводний паливний» та «газ нафтовий скраплений для комунально-побутового споживання» відбулася на підставі зовнішньоекономічного договору 12.01.2023 №KRT-LXPC-2023, якість якого підтверджувалася паспортом якості від 17.04.2023 № В 23-14, що наданий компанією UAB «Korteka». За умовами п. 2.1. Контракту продукт повинен відповідати паспорту якості заводу виробника. Таким чином, ТОВ «Люкспромгаз» як покупець (газу вуглеводневого) купує товар, де за вищевикладеним контрактом, саме на продавця (Компанія UAB «Korteka») покладено обов`язок забезпечити товар належної якості та з урахуванням належних доказів якості товару (зокрема, паспортів якості). У директора ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 не було сумнівів в тому, що товар, який ввозиться на територію України, повністю відповідає відомостям зафіксованим у сертифікаті відповідності. При цьому, перевірити відповідність ваги товару заявленій у сертифікаті відповідності ОСОБА_1 можливості не мав, подав усі необхідні документи для митного оформлення переміщуваного товару та не вчиняв будь-яких дій, що складають об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Натомість, ТОВ «Люкспромгаз» було сплачено всі необхідні митні платежі за товар у кількості 97,160 тонн, який був заявлений у митній декларації, та сплачено усі нараховані митним органом митні платежі. Наявність відбитків печатки Львівської митниці ДФС «Під митним контролем» на документах, наданих до митного органу під час здійснення процедури розмитнення, а також факт реєстрації митних декларацій від 28.04.2023 №23UA903030001560U0, від 30.04.2023 № 23UA903030001575U0, від 12.05.2023 №№23UA903030001781U2, 23UA903030001782U1, 23UA903030001785U9, підтверджують здійснення ввезення відповідного товару під митним контролем без будь-яких зауважень щодо документів наданих під час переміщення товарів через митний кордон України. Оскільки в матеріалах справи відсутні допустимі, достовірні і достатні докази, які б підтверджували скоєння ОСОБА_1 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та у його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 с. 483 МК України, просить закрити провадження у справі.

Представником Енергетичної митниці подано письмові заперечення на клопотання про закриття провадження у справі. Зазначає, що саме директор ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 як імпортер цього товару вчиняв активні дії щодо ввезення, митного оформлення та у подальшому введення в обіг на території України газу, а тому саме останнім вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «газ» у кількості 77,520 тон, вартістю 1845538,47 грн з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості стосовно ваги (кількості) товару. Враховуючи викладене, саме ОСОБА_1 є суб`єктом даного правопорушення та підлягає притягненню до відповідальності за порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України

В судовому засіданні представник Енергетичної митниці ДМС України Швед А.О. зазначила, що у протоколі викладені всі обставини справи, що підтверджують вину ОСОБА_1 у вчиненні порушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, просили застосувати стягнення, передбачене санкцією вказаної статті.

Адвокат Ярошенко А.О. просив закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України.

Суд, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Згідно ч. 1 ст. 486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

За змістом ст.489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Відповідно до п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.

Підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0193/90300/24 від 07.06.2024, 28.04.2023, 29.04.2023 через пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Литовської Республіки транспортними засобами р.н. НОМЕР_4/НОМЕР_5, НОМЕР_6 підприємство перевізник ТОВ «Сігнум Газ Груп» (код ЄДРПОУ 40075878) та 12.05.2023 через пункт пропуску «Рава-Руська - Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці транспортними засобами р.н. НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9, підприємство перевізник «TransExpedition Polska» Sp.Z.o.o. (15-281, Bialystok, str. Legionowa 28/306), на митну територію України на адресу ТОВ «Люкспромгаз» (м. Житомир, вул. Покровська, буд. 48, код ЄДРПОУ 39755730) ввезено товари «газ скраплений вуглеводний паливний» та «газ нафтовий скраплений для комунально-побутового споживання» у загальній кількості 97,160 тон, 178,931 тис. л при 15о С, вартістю 56,690 тис. Євро.

Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів: митних декларацій типу «ІМ 40 ЕА» від 28.04.2023 № 23UA903030001560U0, від 30.04.2023 № 23UA903030001575U0, від 12.05.2023 №№ 23UA903030001781U2, 23UA903030001782U1, 23UA903030001785U9; товаротранспортних накладних CMR від 25.04.2023 № BL/6A 1090998, від 27.04.2023 № BL/6A 1091008, від 10.05.2023 №№ BL/6A 1091040, BL/6A 1091042, BL/6A 1091039; рахунків (invoice) від 25.04.2023 № KOR23/49, від 27.04.2023 № KOR23/50, від 10.05.2023 №№ KOR23/58, KOR23/59, KOR23/57; сертифікату якості від 17.04.2023 № В 23-14; зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2023 № KRT-LXPC-2023.

Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту, продавцем товару є литовське підприємство UAB «Korteka» (Saltkalviu str. 64-23, Vilnius, Lithuania), згідно з даними заявленими в гр. 2 вказаний митних декларацій відправником товару зазначено литовське підприємство UAB «Gazimpeksas» (Konstitucijos, pr. 4A, LT-09308, Vilnius) проте в товаротранспортних накладних CMR в гр. 2 відправником товару вказане естонське підприємство OU «AdNext» (Ahtri tn 8, Talinn, Estonia), одержувачем та покупцем є ТОВ «Люкспромгаз».

28.04.2023, 30.04.2023 та 12.05.2023 зазначені товари були випущені у вільний обіг за митними деклараціями типу «ІМ 40 ЕА» №№ 23UA903030001560U0, 23UA903030001575U0, 23UA903030001781U2, 23UA903030001782U1, 23UA903030001785U9.

З метою підтвердження фізико-хімічних характеристик товарів до митних органів надано сертифікат (паспорт) якості від 17.04.2023 № В 23-14 відповідно до якого товар «газ вуглеводний скраплений для комунально-побутових потреб, марки SPBT», згідно з висновком центру дослідження якості «Orlen Lietuva», зазначеним в сертифікаті (паспорті) якості № 164077_5037717 , відповідає вимогам стандарту LST EN ISO 8973:2000/А1:2020, відомості про який внесені до гр. 44 зазначених митних декларацій.

З метою перевірки законності ввезення на митну територію України нафтопродуктів, Енергетичною митницею на адресу Public Company «Orlen Lietuva» був направлений лист від 15.01.2024 № 7.6/7.6-20.3/13/240 стосовно сертифікатів (паспортів) якості нафтопродуктів виданих компанією «Orlen Lietuva» щодо яких існує ризик фальсифікацій.

12.02.2024 Енергетичною митницею отримано відповідь Public Company «Orlen Lietuva» (лист від 09.02.2024 № D2 (12.11-9)-339) стосовно проведеної перевірки сертифікатів (паспортів) якості виданих компанією «Orlen Lietuva».

Згідно додатку до зазначеного листа (витяг з додатку листа від 09.02.2024 №D2(12/11-9)-339) (арк.спр.67) номер сертифікату (паспорт) якості від 17.04.2023 № № 164077_5037717 був виданий на вагу товару 804570 кг, назва продукту Automobilines suskystintos naftos dujos, vasarine rusis, C klase, покупець - SIA ORLEN Latvija, одежувач - UAB JUNGTINIS DUJU CENTRAS, відвантажена кількість 19640, дата завантаження - 17.04.2023.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Як спосіб приховування від митного контролю ч. 1 ст. 483 МК України визначає подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Згідно вимог, встановлених ч.1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Згідно положень ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати, в тому числі, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, та інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у встановленому законом процесуальному порядку. Недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.

Згідно п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

З протоколу про порушення митних правил №0193/90300/24 від 07.06.2024, вбачається, що директору ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 інкримінуються дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «газ скраплений вуглеводний паливний» та «газ нафтовий скраплений для комунально-побутового споживання» у загальній кількості 77,520 тон, 142,762 тис. л при 15о С, вартістю 46 084,60 Євро або 1 845 538,47 грн. (станом на 28.04.2023 курс становив 1 Євро = 40,3461 грн., станом на 29.04.2023 курс становив 1 Євро = 40,3461 грн., станом на 12.05.2023 курс становив 1 Євро = 39,9713 грн.) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «скраплений вуглеводний газ», кількість продукту при 15 градусів Цельсію 33,517 тис.л.; та «газ нафтовий скраплений для комунально-побутового споживання», кількість продукту при 15 градусів Цельсію 37,532 тис.л. Масова доля компонентів: пропан - 27,45 %; пропілен 19,49 %; н-бутан 27,48%; ізо-бутан 24,56 %; використовується в якості палива. Код товару - 27111397.

Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту, продавцем товару є литовське підприємство UAB «Korteka» (Saltkalviu str. 64-23, Vilnius, Lithuania), відправку товарів здійснило латвійське підприємство UAB «Gazimpeksas» (Konstitucijos, pr. 4A, LT-09308, Vilnius), одержувачем та покупцем є ТОВ «Люкспромгаз».

Згідно контракту продавець продає, a Покупець купує скраплений газ марки СПБТ/ПБТ/ПБА/ПТ Пропан марки Б/БТ, в замовлених кількостях на кожен місяць, в автоцистернах Покупця - для його вивезення на склад Покупця на умовах DAP. Micцe завантаження товару буде вказано в Додаткових угодах до цього контракту. Базис постачання Товару, кількість, ціна та строки постачання погоджуються Сторонами додатково шляхом підписання Додаткової угоди до цього Контракту. Продукт, проданий за цим Контрактом, повинен відповідати паспорту якості заводу виробника. Відбір проб для перевірки хімічного складу продукту проводиться за чинними стандартами Литовської республіки заповнення автоцистерні Покупця на терміналі. Кількість товару, проданого Продавцем та купленого Покупцем, визначається на підставі зважування на електронних вагах у присутності водія автоцистерни Покупця.

3 кожною партією товару Продавець переде Покупцеві такі документи: міжнародна транспортна накладна (CMR) (копія водієві, оригінал поштою); рахунок - фактура (оригінал поштою); світлокопію паспорта якості товару заводу виробника газу (підтверджена копія водію); лист зважування (оригінал водію) (п. 3.5 контракту). Вартість однієї метричної тони Товару, зазначеного в параграфі 1.1, встановлюється окремою додатковою угодою до контракту.

Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів: митних декларацій типу «ІМ 40 ЕА» від 28.04.2023 № 23UA903030001560U0, від 30.04.2023 № 23UA903030001575U0, від 12.05.2023 №№ 23UA903030001781U2, 23UA903030001782U1, 23UA903030001785U9; товаротранспортних накладних CMR від 25.04.2023 № BL/6A 1090998, від 27.04.2023 № BL/6A 1091008, від 10.05.2023 №№ BL/6A 1091040, BL/6A 1091042, BL/6A 1091039; рахунків (invoice) від 25.04.2023 № KOR23/49, від 27.04.2023 № KOR23/50, від 10.05.2023 №№ KOR23/58, KOR23/59, KOR23/57; сертифікату якості від 17.04.2023 №В 23-14; зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2023 № KRT-LXPC-2023; додаткова угода №4 до контракту.

Відповідно до відомостей зазначених у сертифікаті від 17.04.2023 №В 23-14 (арк.спр.14) товар виготовлений підприємством «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN ISO89738973:2000: А1:2020.

28.04.2023, 30.04.2023 та 12.05.2023 зазначені товари були випущені у вільний обіг за митними деклараціями типу «ІМ40ЕА» №23UA903030001560U0,23UA903030001575U0, 23UA903030001781U2, 23UA903030001782U1, 23UA903030001785U9, та за яким було сплачено всі необхідні митні платежі.

Отже, товар був розмитнений на підставі наданих документів, належність яких не викликала сумніву під час розмитнення, що було перевірено митними органами.

Дослідивши та вивчивши документи, які долучені до протоколу про адміністративне правопорушення, суд дійшов висновку, що на підставі належних та достатніх доказів, які б у сукупності підтверджували факт того, що своїми умисними діями директором ТОВ «Люкспромгаз» ОСОБА_1 ввезено на митну територію України товар «газ скраплений вуглеводний паливний» та «газ нафтовий скраплений для комунально-побутового споживання» у загальній кількості 77,520 тон, 142,762 тис. л при 15о С, вартістю 46 084,60 Євро або 1 845 538,47 грн. (станом на 28.04.2023 курс становив 1 Євро = 40,3461 грн., станом на 29.04.2023 курс становив 1 Євро = 40,3461 грн., станом на 12.05.2023 курс становив 1 Євро = 39,9713 грн.) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару, Енергетичною митницею не доведено.

Процедура декларування даного товару була здійснена митним брокером виключно на підставі наданих продавцем товаросупровідних документів у відповідності до вимог чинного законодавства.

Таким чином, у суду відсутні належні та достатні докази, які б слугували підставою для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до ч. 3 ст. 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Ураховуючи викладене, суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 , зазначеного в описовій частині протоколу складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п.1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі викладеного та керуючись ст. 483, 487 МК України, ст. 247, 289, 294 КУпАП, суддя,

п о с т а н о в и в :

провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України закрити, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Суддя: О. І. Якимець

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.11.2024
Оприлюднено13.11.2024
Номер документу122947633
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —758/9821/24

Постанова від 04.11.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Якимець О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні